Oplossing: begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:51 schreef yyentle het volgende:
[..]
Er bestaan echt geen contracten waarin staat dat als je geslagen wordt, je geen aangifte mag doen.
Wat zijn dat voor wereldvreemde ideeen?
Binnen de islam en de katholieke kerk wel hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:22 schreef yyentle het volgende:
[..]
Lieve help.
Geheimhoudingsplicht heeft niets met dingen als geslagen worden te maken hOOr!
Geheimhoudingsplicht is een breed begrip, weet jij veel hoe het uitgelegd is in dit geval.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:22 schreef yyentle het volgende:
[..]
Lieve help.
Geheimhoudingsplicht heeft niets met dingen als geslagen worden te maken hOOr!
OK dat was ik even vergeten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Binnen de islam en de katholieke kerk wel hoor.
Tariq Ramadan en Papa Ratzinger ook.quote:
Probeer je hiermee aan te haken op het standpunt van de PVV om de joods-christelijke cultuur vast te leggen in artikel 1 van de Grondwet?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Binnen de islam en de katholieke kerk wel hoor.
Nou nee, niet bepaald. Religie moet juist niet serieus genomen worden, en al helemaal niet in de Grondwet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Probeer je hiermee aan te haken op het standpunt van de PVV om de joods-christelijke cultuur vast te leggen in artikel 1 van de Grondwet?
Graag een bron van dat verhaal van ordinaire kroegvechter?quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het was volgens mij ook de barman die met het incident naar buiten kwam? Natuurlijk moet je je ook gedragen als gast, ordinaire kroegvechters als Brinkman hebben daar niks te zoeken natuurlijk. Als hij nou slechts had staan kleffen met de vrouw van balkie zou dat vast niet uitgelekt zijn
Jij dacht echt dat iedereen die geduwd of geslagen wordt in de horeca aangifte doet?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:51 schreef yyentle het volgende:
[..]
Er bestaan echt geen contracten waarin staat dat als je geslagen wordt, je geen aangifte mag doen.
Wat zijn dat voor wereldvreemde ideeen?
Ook een mens blijkt? Ram jij ook barmannen in elkaar als je geen drank meer krijgt? (Ervan uitgaande dat hij daadwerkelijk heeft geslagen)quote:Op woensdag 30 september 2009 08:45 schreef Dragorius het volgende:
Verder gebeurt er feitelijk niets. Wat een ophef overigens, wat eng, een politicus die ook een mens blijkt
Jij gaat ervanuit dat hij geslagen heeft, ik ga uit van vaagheden en "gewone" misdraging.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook een mens blijkt? Ram jij ook barmannen in elkaar als je geen drank meer krijgt? (Ervan uitgaande dat hij daadwerkelijk heeft geslagen)
Komt hij weer aan hoor met zn calimero-complex. Is een beetje PVV-eigen. Volgens mij krijgen de straatterroristen toch vaak zat een veeg uit de pan van ons en van de beleidsmakers. Die zogenaamde verzoeningsmaatregelen waar jij over rept is gewoon een poging het tij te keren. Dat deze aanpak niet succesvol blijkt, is dan weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:45 schreef Dragorius het volgende:
Wat is het punt? Reageerde men maar eens zo fel als het weer eens straattuig betrof dat iemand berooft / in elkaar ramt. Nee, dan worden alle "verzoeningsmogelijkheden" gezocht maar nu moet deze man geridiculiseerd worden. Beetje krom
Dat kan maar ik heb geen (persoonlijke) band met de PVV whatsoeverquote:Op woensdag 30 september 2009 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt hij weer aan hoor met zn calimero-complex. Is een beetje PVV-eigen.
Veeg uit de pan? Zoals die "aanpak" van dealers?quote:Volgens mij krijgen de straatterroristen toch vaak zat een veeg uit de pan van ons en van de beleidsmakers. Die zogenaamde verzoeningsmaatregelen waar jij over rept is gewoon een poging het tij te keren. Dat deze aanpak niet succesvol blijkt, is dan weer een ander verhaal.
Heel goed vanaf? De man heeft een drankprobleem, heeft dat openlijk (moeten) toegeven..dat vind ik nogal wat !quote:Maar je moet niet doen alsof Brinkman echt keihard aan de schandpaal wordt genageld, want hij komt er heel goed vanaf.
Gelukkig maarquote:Op woensdag 30 september 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat kan maar ik heb geen (persoonlijke) band met de PVV whatsoever
Een verbale veeg uit de pan. Hero heeft toch ook geen proces aan zn broek gekregen, of wel dan? Ik bedoel dat het straattuig op FOK! regelmatig met de grond gelijk wordt gemaakt (terecht overigen). Terwijl heel veel users in de bres springen voor Brinkman. Dat zie ik men niet doen voor de straatschoffies (nogmaals: terecht)quote:Veeg uit de pan? Zoals die "aanpak" van dealers?
Daar kiest hij toch zelf voor. Was een verdomd slimme actie van Geert, kan niet anders zeggen.quote:Heel goed vanaf? De man heeft een drankprobleem, heeft dat openlijk (moeten) toegeven..dat vind ik nogal wat !
Ten eerste valt dat het nog wel met dat breed uitmeten. De laatste publicatie betreffende dit onderwerp zijn door ome Geert geinitieerd. Ten tweede: Brinkman is een publiek figuur, een volksvertegenwoordiger. Dan is het natuurlijk niet zo vreemd dat er uitgebreid aandacht aan wordt besteed.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:
Daarom zie ik het probleem niet, waarom dit zo "breed" uitgemeten wordt overal, terwijl er dagelijks veel zwaardere vergrijpen op grotere schaal plaatsvinden. Maar goed, da's mijn bescheiden mening
Echt? Het overgrote deel van mijn vriendenkring staat achter de PVV, dus het valt nog wel met mijn PVV'er-haat. Dat betekent echter niet dat ik het eens ben met de standpunten van Geert en de zijnen.quote:Overigens zijn PVV stemmers evengoed mensen net als SP stemmers...
Omdat dit een politicus is die met veel bombarie aankondigt die vergrijpen te gaan aanpakken met keiharde straffen. Dan steek je je kop wel heel diep in het zand, wanneer je dan niet begrijpt dat het breed uitgemeten wordt als diezelfde politicus zélf zich niet weet te beheersen en over de schreef gaat (in het midden gelaten of hij heeft geslagen, geïntimideerd of zich zonder toestemming achter de bar begaf).quote:Op woensdag 30 september 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:
Daarom zie ik het probleem niet, waarom dit zo "breed" uitgemeten wordt overal, terwijl er dagelijks veel zwaardere vergrijpen op grotere schaal plaatsvinden. Maar goed, da's mijn bescheiden mening
quote:Op woensdag 30 september 2009 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook een mens blijkt? Ram jij ook barmannen in elkaar als je geen drank meer krijgt? (Ervan uitgaande dat hij daadwerkelijk heeft geslagen)
Ach welnee, al die boe-roepers gaan nu al uit van een handgemeen. Intimidatie is natuurlijk ook niet normaal of goed te praten maar ik heb gewoon het gevoel dat men het vooral ziet als een kans om op de PVV zelf te springen.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat dit een politicus is die met veel bombarie aankondigt die vergrijpen te gaan aanpakken met keiharde straffen. Dan steek je je kop wel heel diep in het zand, wanneer je dan niet begrijpt dat het breed uitgemeten wordt als diezelfde politicus zélf zich niet weet te beheersen en over de schreef gaat (in het midden gelaten of hij heeft geslagen, geïntimideerd of zich zonder toestemming achter de bar begaf).
Maar uitdrukkingen als 'de pot verwijt de ketel' en de 'een betere wereld begint bij jezelf' zijn je blijkbaar vreemd.
Er is uberhaupt geen aantoonbaar misdrijf gepleegdquote:Op woensdag 30 september 2009 10:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Tuurlijk is het geen groot misdrijf.
Dus jij gaat er klakkeloos vanuit dat de barman ligt en Hero (alcoholist nota bene) de waarheid spreekt?quote:Op woensdag 30 september 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er is uberhaupt geen aantoonbaar misdrijf gepleegd
Er is geen aangifte, dus geen aantoonbaar misdrijf. Zo simpel, nietwaar?quote:Op woensdag 30 september 2009 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij gaat er klakkeloos vanuit dat de barman ligt en Hero (alcoholist nota bene) de waarheid spreekt?
Shit, je hebt gelijk. Toch blijf ik Brinkman een grote klootzak vinden, goed?quote:Op woensdag 30 september 2009 10:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er is geen aangifte, dus geen aantoonbaar misdrijf. Zo simpel, nietwaar?
Dronken mensen spreken ALTIJD de waarheid.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij gaat er klakkeloos vanuit dat de barman ligt en Hero (alcoholist nota bene) de waarheid spreekt?
Oh dat mag uiteraardquote:Op woensdag 30 september 2009 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Shit, je hebt gelijk. Toch blijf ik Brinkman een grote klootzak vinden, goed?
Achteraf nietquote:Op woensdag 30 september 2009 10:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dronken mensen spreken ALTIJD de waarheid.
Net zoals er bij al die mannen die hun vrouw slaan en waarbij de vrouw geen aangifte doet geen aantoonbaar misdrijf is en er dus ook geen probleem is. Dat bedoel je?quote:Op woensdag 30 september 2009 10:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er is geen aangifte, dus geen aantoonbaar misdrijf. Zo simpel, nietwaar?
quote:Op woensdag 30 september 2009 10:40 schreef Pool het volgende:
[..]
Net zoals er bij al die mannen die hun vrouw slaan en waarbij de vrouw geen aangifte doet geen aantoonbaar misdrijf is en er dus ook geen probleem is. Dat bedoel je?
Ja, leg het Pool ff uit, volgens mij weet hij heel niet hoe dat werkt allemaal, met die juridische regeltjes enzo.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jij was er dus bij, toen hij "iemand zou hebben geslagen" ? Leuke vergelijking overigens
Zolang er geen aangifte is, is er geen misdrijf, hoe krom het ook mag zijn.
Wat een onzinquote:Op woensdag 30 september 2009 10:42 schreef Dragorius het volgende:
Zolang er geen aangifte is, kan vervolging of veroordeling niet volgen, maar dat zegt niets over de feitelijke situatie. Je kan niet stellen "er is geen aangifte, dus er is geen klap". Als mijn fiets wordt gestolen en ik doe geen aangifte, is mijn fiets nog altijd weg.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:42 schreef Dragorius het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat er niks over te zeggen is, we waren er allemaal niet bij. Zonder aangifte is er dus helemaal niets. We hebben nu woord 1 vs woord 2. Meer nietquote:Op woensdag 30 september 2009 10:51 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zolang er geen aangifte is, kan vervolging of veroordeling niet volgen, maar dat zegt niets over de feitelijke situatie. Je kan niet stellen "er is geen aangifte, dus er is geen klap". Als mijn fiets wordt gestolen en ik doe geen aangifte, is mijn fiets nog altijd weg.
Nog steeds zeg je "zonder aangifte is er dus helemaal niets".quote:Op woensdag 30 september 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat er niks over te zeggen is, we waren er allemaal niet bij. Zonder aangifte is er dus helemaal niets. We hebben nu woord 1 vs woord 2. Meer niet
Dan interpreteer je dat verkeerd (hey, dat kennen we ergens van he?quote:Op woensdag 30 september 2009 10:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nog steeds zeg je "zonder aangifte is er dus helemaal niets".
Diefstal vs. mishandeling....quote:Ok, jij hebt gelijk. Als ik jou een klap geef en jij doet geen aangifte verdwijnt die klap. Dat is hoe het werkt in de echte wereld. Daarom moet je ook nooit aangifte doen als je auto gestolen wordt, op een gegeven moment is je auto automagisch weer terug.
Je bent nog niet eens in staat om te snappen dat in die vergelijking niet de misdrijven vergeleken worden, maar de aangifte die daarop volgt.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:58 schreef Dragorius het volgende:
Diefstal vs. mishandeling....Goed voorbeeld hoor
quote:Op woensdag 30 september 2009 11:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je bent nog niet eens in staat om te snappen dat in die vergelijking niet de misdrijven vergeleken worden, maar de aangifte die daarop volgt.
Nee, je ziet mij nergens beweren dat vast zou staan dat hij iemand zou hebben geslagen. Wat voor mij wel vaststaat, is dat Brinkman zich na sluitingstijd en zonder toestemming zich achter andermans bar heeft begeven om nog drank te halen. Dat heeft hij óf met daadwerkelijk geweld óf met "slechts" intimidatie gedaan.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jij was er dus bij, toen hij "iemand zou hebben geslagen" ? Leuke vergelijking overigens
Dat ben ik heel erg met je eens, maar goed. Er zijn eng veel mensen die alles wat een rechter zegt voor waarheid aannemen. Fundamenteel fout lijkt me.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:51 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zolang er geen aangifte is, kan vervolging of veroordeling niet volgen, maar dat zegt niets over de feitelijke situatie. Je kan niet stellen "er is geen aangifte, dus er is geen klap". Als mijn fiets wordt gestolen en ik doe geen aangifte, is mijn fiets nog altijd weg.
Het is ook dom gedrag van hem, dat valt (en wil ik ook niet) goedpraten. Maar men rept vanalles en nog wat, maar zonder aangifte "kun" je er niks mee.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, je ziet mij nergens beweren dat vast zou staan dat hij iemand zou hebben geslagen. Wat voor mij wel vaststaat, is dat Brinkman zich na sluitingstijd en zonder toestemming zich achter andermans bar heeft begeven om nog drank te halen. Dat heeft hij óf met daadwerkelijk geweld óf met "slechts" intimidatie gedaan.
Dat zijn gewoon de feiten, die blijken uit alle spaarzame verhalen die erover naar buiten zijn gekomen en die ook niet door Brinkman worden ontkend. Die ontkent namelijk dat geslagen is, maar erkent dat hij over de schreef is gegaan en ontkent ook niet de intimidatie.
Overigens is ook het met intimidatie verkrijgen van drank een misdrijf (afpersing; art. 317 Sr) en is een poging tot afpersing ook strafbaar.
Er is een verzoeningsgesprek geweest, hierin hebben beide partijen besloten het te laten rusten.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is ook dom gedrag van hem, dat valt (en wil ik ook niet) goedpraten. Maar men rept vanalles en nog wat, maar zonder aangifte "kun" je er niks mee.
Is er bekend waarom er geen aangifte is gedaan?
Goede oplossing lijkt me.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:09 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is een verzoeningsgesprek geweest, hierin hebben beide partijen besloten het te laten rusten.
Dat zie ik extremistische moslims nou nooit doen.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:09 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is een verzoeningsgesprek geweest, hierin hebben beide partijen besloten het te laten rusten.
Misschien komen die niet in Nieuwspoort.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zie ik extremistische moslims nou nooit doen.
Leugens.quote:En maar kankeren op de PVV en zijn actieve leden.
a) Die hebben er niks mee te makenquote:Op woensdag 30 september 2009 11:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En maar kankeren op de PVV en zijn actieve leden.
Irrelevant, maar dat weet jij ook wel.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:16 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Misschien komen die niet in Nieuwspoort.
Was het maar waar. De PVV biedt voldoende stof voor inhoudelijke repliek.quote:Leugens.
Zie hieronder. Het is een duidelijk verschil in houding.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:19 schreef JoaC het volgende:
[..]
a) Die hebben er niks mee te maken
Uiteraard.quote:b) Er zijn dus ook niet extreme moslims?
quote:Op woensdag 30 september 2009 11:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En maar kankeren op de PVV en zijn actieve leden.
Gelukkig wel, anders had ons gerechtelijk systeem helemaal muurvast gezeten met zakenquote:
Je haalt er iet irrelevants bij.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie hieronder. Het is een duidelijk verschil in houding.
[..]
Uiteraard.
Nee hoor.quote:
De PVV heeft meerdere ideologische tegenstanders, ze streven immers naar meerdere losse zaken, jij pikt er gewoon eentje naar believen uit.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor.
De vergelijking tussen de PVV en de ideologische tegenstander, de extreme islam, wordt snel en vaak gemaakt.
Ik toon aan dat die op dit vlak onzin is.
Jij wil toch niet beweren dat de hechte familiebanden, waarbij de belangen veel groter zijn, studentenverenigingen waarbij ontgroeningen van tevoren bekende zaken zijn, ter vergelijken zijn met een barman die blijkbaar volgens eigen zeggen klappen van een dronken gast krijgt?quote:Op woensdag 30 september 2009 11:22 schreef Pool het volgende:
[..]!
Juist wel, dat is precies het kwalijke! Er gebeuren volop misdrijven binnen moslimkringen (maar bijvoorbeeld ook veel in de Chinese gemeenschap), die nooit het strafrechtelijke circuit halen, omdat de families zich al met elkaar verzoend hebben. En wat goed is voor je familie, dat doe je als moslim, dus als het beter is voor de eer van je familie, dan doe je geen aangifte. En zo geldt ook dat wat goed is voor de 'familie Nieuwspoort' héél goed is uitgelegd aan de barman.
En je ziet het ook bij studentenverenigingen bijvoorbeeld, dat als er klappen uitgedeeld zijn of misstanden bij ontgroeningen, dat het blijft bij verzoening en een kleine berisping door de senaat, waarmee alles onder de pet gehouden wordt.
Je kunt van die verzoeningen natuurlijk vinden wat je wil, maar dat er 'dan ook niets gebeurd is' is natuurlijk onzin.
Voor iemand die de PVV eerst beschuldigt (niet onterecht) van het zijn van een one-issue-partij, begin je wel erg te zwabberen naar "ineens meerdere ideologische tegenstander".quote:Op woensdag 30 september 2009 11:27 schreef JoaC het volgende:
[..]
De PVV heeft meerdere ideologische tegenstanders, ze streven immers naar meerdere losse zaken, jij pikt er gewoon eentje naar believen uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |