abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73227525
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:51 schreef yyentle het volgende:

[..]

Er bestaan echt geen contracten waarin staat dat als je geslagen wordt, je geen aangifte mag doen.

Wat zijn dat voor wereldvreemde ideeen?
Oplossing: begrijpend lezen.
pi_73228242
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat een lullige post weer.
pi_73228412
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Lieve help.

Geheimhoudingsplicht heeft niets met dingen als geslagen worden te maken hOOr!
pi_73228462
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:22 schreef yyentle het volgende:

[..]

Lieve help.

Binnen de islam en de katholieke kerk wel hoor.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73228602
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:22 schreef yyentle het volgende:

[..]

Lieve help.

Geheimhoudingsplicht is een breed begrip, weet jij veel hoe het uitgelegd is in dit geval.
pi_73228794
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

OK dat was ik even vergeten.
pi_73228831
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:33 schreef yyentle het volgende:

[..]

OK dat was ik even vergeten.
Tariq Ramadan en Papa Ratzinger ook.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_73228964
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Probeer je hiermee aan te haken op het standpunt van de PVV om de joods-christelijke cultuur vast te leggen in artikel 1 van de Grondwet?
pi_73229002
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:38 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Probeer je hiermee aan te haken op het standpunt van de PVV om de joods-christelijke cultuur vast te leggen in artikel 1 van de Grondwet?
Nou nee, niet bepaald. Religie moet juist niet serieus genomen worden, en al helemaal niet in de Grondwet.

Ben geen fan van Clowntje Wilders. Al vervult hij een nuttige rol in het parlement.

pi_73231976
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het was volgens mij ook de barman die met het incident naar buiten kwam? Natuurlijk moet je je ook gedragen als gast, ordinaire kroegvechters als Brinkman hebben daar niks te zoeken natuurlijk. Als hij nou slechts had staan kleffen met de vrouw van balkie zou dat vast niet uitgelekt zijn
Graag een bron van dat verhaal van ordinaire kroegvechter?
  woensdag 30 september 2009 @ 08:32:06 #251
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73232520
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:51 schreef yyentle het volgende:

[..]

Er bestaan echt geen contracten waarin staat dat als je geslagen wordt, je geen aangifte mag doen.

Wat zijn dat voor wereldvreemde ideeen?
Jij dacht echt dat iedereen die geduwd of geslagen wordt in de horeca aangifte doet?

Over wereldvreemd gesproken. Er is een hele hoop tussen niet gebeurd en aangifte. Als er geen aangifte is, betekent dat absoluut niet dat er niets gebeurd is.

Dat de baas van Nieuwspoort zich ermee bemoeid heeft en er een bemiddelaar bij moest komen geeft wel aan dat er iets is gebeurd, nietwaar?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73232688
Dit topic is net als de Laura Dekker reeks... enkel speculaties!

De ene kant is er heilig van overtuigd dat er geweld is gebruikt, de andere kant niet.

Verder gebeurt er feitelijk niets. Wat een ophef overigens, wat eng, een politicus die ook een mens blijkt
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 30 september 2009 @ 09:18:14 #253
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73233295
Nou ze hebben Nieuwspoort mooi te grazen genomenn. In plaats van de te verwachten 27 beschonken kamerleden die de omzet flink zouden kunnen opkrikken heeft de PVV nu wraak genomen. Het naborrelelen gebeurt voortaan in een ander cafe.

IWilders neemt genoegen met de verklaring van Brinkman. ‘Dit had niet mogen gebeuren. Daarover is de fractie glashelder’, zei Wilders. Hij houdt desondanks alle vertrouwen in Brinkman en vindt dat hij zijn werk nog steeds geloofwaardig kan doen. ‘Hij drinkt niets meer. We gaan knokken voor een beter Nederland met de PVV, inclusief Brinkman.’
Here we are now, entertain us.
pi_73233693
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:45 schreef Dragorius het volgende:
Verder gebeurt er feitelijk niets. Wat een ophef overigens, wat eng, een politicus die ook een mens blijkt
Ook een mens blijkt? Ram jij ook barmannen in elkaar als je geen drank meer krijgt? (Ervan uitgaande dat hij daadwerkelijk heeft geslagen)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73233845
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook een mens blijkt? Ram jij ook barmannen in elkaar als je geen drank meer krijgt? (Ervan uitgaande dat hij daadwerkelijk heeft geslagen)
Jij gaat ervanuit dat hij geslagen heeft, ik ga uit van vaagheden en "gewone" misdraging.

Wat is het punt? Reageerde men maar eens zo fel als het weer eens straattuig betrof dat iemand berooft / in elkaar ramt. Nee, dan worden alle "verzoeningsmogelijkheden" gezocht maar nu moet deze man geridiculiseerd worden. Beetje krom
Mr. Prolapse 2009
pi_73233970
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:45 schreef Dragorius het volgende:
Wat is het punt? Reageerde men maar eens zo fel als het weer eens straattuig betrof dat iemand berooft / in elkaar ramt. Nee, dan worden alle "verzoeningsmogelijkheden" gezocht maar nu moet deze man geridiculiseerd worden. Beetje krom
Komt hij weer aan hoor met zn calimero-complex. Is een beetje PVV-eigen. Volgens mij krijgen de straatterroristen toch vaak zat een veeg uit de pan van ons en van de beleidsmakers. Die zogenaamde verzoeningsmaatregelen waar jij over rept is gewoon een poging het tij te keren. Dat deze aanpak niet succesvol blijkt, is dan weer een ander verhaal.

Maar je moet niet doen alsof Brinkman echt keihard aan de schandpaal wordt genageld, want hij komt er heel goed vanaf.
pi_73234011
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Komt hij weer aan hoor met zn calimero-complex. Is een beetje PVV-eigen.
Dat kan maar ik heb geen (persoonlijke) band met de PVV whatsoever
quote:
Volgens mij krijgen de straatterroristen toch vaak zat een veeg uit de pan van ons en van de beleidsmakers. Die zogenaamde verzoeningsmaatregelen waar jij over rept is gewoon een poging het tij te keren. Dat deze aanpak niet succesvol blijkt, is dan weer een ander verhaal.
Veeg uit de pan? Zoals die "aanpak" van dealers?
quote:
Maar je moet niet doen alsof Brinkman echt keihard aan de schandpaal wordt genageld, want hij komt er heel goed vanaf.
Heel goed vanaf? De man heeft een drankprobleem, heeft dat openlijk (moeten) toegeven..dat vind ik nogal wat !
Mr. Prolapse 2009
pi_73234135
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat kan maar ik heb geen (persoonlijke) band met de PVV whatsoever
Gelukkig maar
quote:
Veeg uit de pan? Zoals die "aanpak" van dealers?
Een verbale veeg uit de pan. Hero heeft toch ook geen proces aan zn broek gekregen, of wel dan? Ik bedoel dat het straattuig op FOK! regelmatig met de grond gelijk wordt gemaakt (terecht overigen). Terwijl heel veel users in de bres springen voor Brinkman. Dat zie ik men niet doen voor de straatschoffies (nogmaals: terecht)
quote:
Heel goed vanaf? De man heeft een drankprobleem, heeft dat openlijk (moeten) toegeven..dat vind ik nogal wat !
Daar kiest hij toch zelf voor. Was een verdomd slimme actie van Geert, kan niet anders zeggen.
pi_73234317
Daarom zie ik het probleem niet, waarom dit zo "breed" uitgemeten wordt overal, terwijl er dagelijks veel zwaardere vergrijpen op grotere schaal plaatsvinden. Maar goed, da's mijn bescheiden mening

Overigens zijn PVV stemmers evengoed mensen net als SP stemmers...
Mr. Prolapse 2009
pi_73234437
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:
Daarom zie ik het probleem niet, waarom dit zo "breed" uitgemeten wordt overal, terwijl er dagelijks veel zwaardere vergrijpen op grotere schaal plaatsvinden. Maar goed, da's mijn bescheiden mening
Ten eerste valt dat het nog wel met dat breed uitmeten. De laatste publicatie betreffende dit onderwerp zijn door ome Geert geinitieerd. Ten tweede: Brinkman is een publiek figuur, een volksvertegenwoordiger. Dan is het natuurlijk niet zo vreemd dat er uitgebreid aandacht aan wordt besteed.
quote:
Overigens zijn PVV stemmers evengoed mensen net als SP stemmers...
Echt? Het overgrote deel van mijn vriendenkring staat achter de PVV, dus het valt nog wel met mijn PVV'er-haat. Dat betekent echter niet dat ik het eens ben met de standpunten van Geert en de zijnen.
  woensdag 30 september 2009 @ 10:10:37 #261
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_73234440
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:
Omdat dit een politicus is die met veel bombarie aankondigt die vergrijpen te gaan aanpakken met keiharde straffen. Dan steek je je kop wel heel diep in het zand, wanneer je dan niet begrijpt dat het breed uitgemeten wordt als diezelfde politicus zélf zich niet weet te beheersen en over de schreef gaat (in het midden gelaten of hij heeft geslagen, geïntimideerd of zich zonder toestemming achter de bar begaf).

Maar uitdrukkingen als 'de pot verwijt de ketel' en de 'een betere wereld begint bij jezelf' zijn je blijkbaar vreemd.
pi_73234522
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_73234545
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:10 schreef Pool het volgende:

[..]

Omdat dit een politicus is die met veel bombarie aankondigt die vergrijpen te gaan aanpakken met keiharde straffen. Dan steek je je kop wel heel diep in het zand, wanneer je dan niet begrijpt dat het breed uitgemeten wordt als diezelfde politicus zélf zich niet weet te beheersen en over de schreef gaat (in het midden gelaten of hij heeft geslagen, geïntimideerd of zich zonder toestemming achter de bar begaf).

Maar uitdrukkingen als 'de pot verwijt de ketel' en de 'een betere wereld begint bij jezelf' zijn je blijkbaar vreemd.
Ach welnee, al die boe-roepers gaan nu al uit van een handgemeen. Intimidatie is natuurlijk ook niet normaal of goed te praten maar ik heb gewoon het gevoel dat men het vooral ziet als een kans om op de PVV zelf te springen.

Maar goed, da's mijn mening, vanaf de zijlijn
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 30 september 2009 @ 10:20:12 #264
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73234675
Tuurlijk is het geen groot misdrijf.

Zoals ik het ook niet zo'n probleem vind als iemand een paar aftrekposten verzint voor de belasting. Het wordt alleen een ander verhaal als diegene net aangekondigd heeft dat ie belastingfraude keihard wil gaan aanpakken.
pi_73234720
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Tuurlijk is het geen groot misdrijf.

Er is uberhaupt geen aantoonbaar misdrijf gepleegd
Mr. Prolapse 2009
pi_73234853
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er is uberhaupt geen aantoonbaar misdrijf gepleegd
Dus jij gaat er klakkeloos vanuit dat de barman ligt en Hero (alcoholist nota bene) de waarheid spreekt?
pi_73234939
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij gaat er klakkeloos vanuit dat de barman ligt en Hero (alcoholist nota bene) de waarheid spreekt?
Er is geen aangifte, dus geen aantoonbaar misdrijf. Zo simpel, nietwaar?
Mr. Prolapse 2009
pi_73235029
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:29 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Shit, je hebt gelijk. Toch blijf ik Brinkman een grote klootzak vinden, goed?
pi_73235033
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dronken mensen spreken ALTIJD de waarheid.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_73235055
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Shit, je hebt gelijk. Toch blijf ik Brinkman een grote klootzak vinden, goed?
Oh dat mag uiteraard Ik praat wat er uberhaupt gebeurd is ook niet goed Maar een misdrijf is nogal een claim
Mr. Prolapse 2009
pi_73235118
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dronken mensen spreken ALTIJD de waarheid.
Achteraf niet
  woensdag 30 september 2009 @ 10:40:18 #272
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_73235225
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:29 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Net zoals er bij al die mannen die hun vrouw slaan en waarbij de vrouw geen aangifte doet geen aantoonbaar misdrijf is en er dus ook geen probleem is. Dat bedoel je?
pi_73235291
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:40 schreef Pool het volgende:

[..]

Net zoals er bij al die mannen die hun vrouw slaan en waarbij de vrouw geen aangifte doet geen aantoonbaar misdrijf is en er dus ook geen probleem is. Dat bedoel je?

Jij was er dus bij, toen hij "iemand zou hebben geslagen" ? Leuke vergelijking overigens

Zolang er geen aangifte is, is er geen misdrijf, hoe krom het ook mag zijn.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 30 september 2009 @ 10:44:43 #274
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73235354
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Jij was er dus bij, toen hij "iemand zou hebben geslagen" ? Leuke vergelijking overigens

Ja, leg het Pool ff uit, volgens mij weet hij heel niet hoe dat werkt allemaal, met die juridische regeltjes enzo.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  woensdag 30 september 2009 @ 10:44:56 #275
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73235361
quote:

Wat een onzin
pi_73235543
quote:
Zolang er geen aangifte is, kan vervolging of veroordeling niet volgen, maar dat zegt niets over de feitelijke situatie. Je kan niet stellen "er is geen aangifte, dus er is geen klap". Als mijn fiets wordt gestolen en ik doe geen aangifte, is mijn fiets nog altijd weg.
pi_73235582
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zolang er geen aangifte is, kan vervolging of veroordeling niet volgen, maar dat zegt niets over de feitelijke situatie. Je kan niet stellen "er is geen aangifte, dus er is geen klap". Als mijn fiets wordt gestolen en ik doe geen aangifte, is mijn fiets nog altijd weg.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat er niks over te zeggen is, we waren er allemaal niet bij. Zonder aangifte is er dus helemaal niets. We hebben nu woord 1 vs woord 2. Meer niet
Mr. Prolapse 2009
pi_73235616
Als die barman echt een kerel was had hij direct de politie gebeld en aangifte gedaan .
Ik ga er vanuit dat het een kleine gedachtewisseling is geweest niet meer dan dat
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_73235677
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat er niks over te zeggen is, we waren er allemaal niet bij. Zonder aangifte is er dus helemaal niets. We hebben nu woord 1 vs woord 2. Meer niet
Nog steeds zeg je "zonder aangifte is er dus helemaal niets".

Ok, jij hebt gelijk. Als ik jou een klap geef en jij doet geen aangifte verdwijnt die klap. Dat is hoe het werkt in de echte wereld. Daarom moet je ook nooit aangifte doen als je auto gestolen wordt, op een gegeven moment is je auto automagisch weer terug.
pi_73235743
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nog steeds zeg je "zonder aangifte is er dus helemaal niets".
Dan interpreteer je dat verkeerd (hey, dat kennen we ergens van he? )
Zonder aangifte kun je niet van een misdrijf spreken, ook al zou er een klap zijn geweest.
quote:
Ok, jij hebt gelijk. Als ik jou een klap geef en jij doet geen aangifte verdwijnt die klap. Dat is hoe het werkt in de echte wereld. Daarom moet je ook nooit aangifte doen als je auto gestolen wordt, op een gegeven moment is je auto automagisch weer terug.
Diefstal vs. mishandeling.... Goed voorbeeld hoor

Als er een klap is gevallen is die klap er geweest. (Maar dat weten we dus allemaal niet ). Als daar geen aangifte op volgt, is er dus niks van te maken qua "misdrijf".

Je auto die gestolen wordt...moet ik dat nog echt gaan uitleggen?
Mr. Prolapse 2009
pi_73235809
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:58 schreef Dragorius het volgende:
Diefstal vs. mishandeling.... Goed voorbeeld hoor

Je bent nog niet eens in staat om te snappen dat in die vergelijking niet de misdrijven vergeleken worden, maar de aangifte die daarop volgt.
pi_73235879
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je bent nog niet eens in staat om te snappen dat in die vergelijking niet de misdrijven vergeleken worden, maar de aangifte die daarop volgt.

Je maakt alleen een kromme vergelijking. Aangifte blijft aangifte. Als je geen aangifte doet van een klap, dan is die klap er net zo goed wel geweest. (in dit specifieke geval is dat dus onduidelijk)

In het geval van je auto die gestolen is, helpt een aangifte voor de verzekering. Je auto blijft gestolen.

Of ga je het nu weer omdraaien naar iets anders zodat "ik het weer niet begrepen heb" ?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 30 september 2009 @ 11:03:55 #283
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_73235922
quote:

[..]

Nee, je ziet mij nergens beweren dat vast zou staan dat hij iemand zou hebben geslagen. Wat voor mij wel vaststaat, is dat Brinkman zich na sluitingstijd en zonder toestemming zich achter andermans bar heeft begeven om nog drank te halen. Dat heeft hij óf met daadwerkelijk geweld óf met "slechts" intimidatie gedaan.

Dat zijn gewoon de feiten, die blijken uit alle spaarzame verhalen die erover naar buiten zijn gekomen en die ook niet door Brinkman worden ontkend. Die ontkent namelijk dat geslagen is, maar erkent dat hij over de schreef is gegaan en ontkent ook niet de intimidatie.

Overigens is ook het met intimidatie verkrijgen van drank een misdrijf (afpersing; art. 317 Sr) en is een poging tot afpersing ook strafbaar.
pi_73235941
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat ben ik heel erg met je eens, maar goed. Er zijn eng veel mensen die alles wat een rechter zegt voor waarheid aannemen. Fundamenteel fout lijkt me.

Maar, wat je wel kan zeggen, is dat het natuurlijk wel raar is dat als je echt mishandeld bent, dat je dan geen aangifte doet. Als iemand mij op mijn bek slaat, en zeker als het een politicus is, dan doe ik gelijk aangifte. Wat mijn baas ook zegt op zo'n moment, het is niet de bedoeling dat geweld getolereerd wordt.

Dat dat in dit geval niet gebeurd is, geeft te denken. Dat neigt naar een te overdreven verhaal van de barman. Brinkman het het overigens ook kunnen ontkennen, zoals zoveel linksche politici met fouten hebben gedaan. Dat deed hij niet en dat siert hem. Van welke politieke kleur je ook bent.

pi_73235959
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:03 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, je ziet mij nergens beweren dat vast zou staan dat hij iemand zou hebben geslagen. Wat voor mij wel vaststaat, is dat Brinkman zich na sluitingstijd en zonder toestemming zich achter andermans bar heeft begeven om nog drank te halen. Dat heeft hij óf met daadwerkelijk geweld óf met "slechts" intimidatie gedaan.

Dat zijn gewoon de feiten, die blijken uit alle spaarzame verhalen die erover naar buiten zijn gekomen en die ook niet door Brinkman worden ontkend. Die ontkent namelijk dat geslagen is, maar erkent dat hij over de schreef is gegaan en ontkent ook niet de intimidatie.

Overigens is ook het met intimidatie verkrijgen van drank een misdrijf (afpersing; art. 317 Sr) en is een poging tot afpersing ook strafbaar.
Het is ook dom gedrag van hem, dat valt (en wil ik ook niet) goedpraten. Maar men rept vanalles en nog wat, maar zonder aangifte "kun" je er niks mee.
Is er bekend waarom er geen aangifte is gedaan?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 30 september 2009 @ 11:09:44 #286
177885 JoaC
Het is patat
pi_73236094
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:04 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het is ook dom gedrag van hem, dat valt (en wil ik ook niet) goedpraten. Maar men rept vanalles en nog wat, maar zonder aangifte "kun" je er niks mee.
Is er bekend waarom er geen aangifte is gedaan?
Er is een verzoeningsgesprek geweest, hierin hebben beide partijen besloten het te laten rusten.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_73236123
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:09 schreef JoaC het volgende:

[..]

Er is een verzoeningsgesprek geweest, hierin hebben beide partijen besloten het te laten rusten.
Goede oplossing lijkt me.
Als beschaafde mensen handelen na een onbeschaafde daad (ongeacht of er nou wel of geen klap is geweest, alles wat bevestigd is gebeurd is ook onbeschaafd )

Laat de afhandeling een voorbeeld zijn van hoe het wel kan.
Mr. Prolapse 2009
pi_73236155
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:09 schreef JoaC het volgende:

[..]

Dat zie ik extremistische moslims nou nooit doen.

En maar kankeren op de PVV en zijn actieve leden.

woensdag 30 september 2009 @ 11:16:23 #289
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73236270
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Misschien komen die niet in Nieuwspoort.
quote:
Leugens.
  woensdag 30 september 2009 @ 11:19:04 #290
177885 JoaC
Het is patat
pi_73236345
quote:

[..]

a) Die hebben er niks mee te maken
b) Er zijn dus ook niet extreme moslims?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_73236363
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:16 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Misschien komen die niet in Nieuwspoort.
Irrelevant, maar dat weet jij ook wel.

Voor een moslim is excuses aanbieden zwakheid tonen. Voor een Westerling is het een hoger staande vorm van omgang met elkaar. Toch een verschilletje.
quote:
Leugens.
Was het maar waar. De PVV biedt voldoende stof voor inhoudelijke repliek.

Wat wordt er gedaan? Gelet op uiterlijkheden (het haar van Wilders, zijn zogenaamde afkomst als pinda) en afgegaan op vage geruchten.

Maar bar weinigen die de PVV inhoudelijk van repliek dienen. In de Kamer zijn het vooral Pechtold en Halsema.

Het Rode Rotwijf Hamer staat een beetje te sputteren maar weet geen vuist te maken. Logisch; ze is de leider van een failliet gedachtegoed.

pi_73236391
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:19 schreef JoaC het volgende:

[..]

a) Die hebben er niks mee te maken
Zie hieronder. Het is een duidelijk verschil in houding.
quote:
b) Er zijn dus ook niet extreme moslims?
Uiteraard.

woensdag 30 september 2009 @ 11:22:34 #293
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_73236430
quote:

[..]

!

Juist wel, dat is precies het kwalijke! Er gebeuren volop misdrijven binnen moslimkringen (maar bijvoorbeeld ook veel in de Chinese gemeenschap), die nooit het strafrechtelijke circuit halen, omdat de families zich al met elkaar verzoend hebben. En wat goed is voor je familie, dat doe je als moslim, dus als het beter is voor de eer van je familie, dan doe je geen aangifte. En zo geldt ook dat wat goed is voor de 'familie Nieuwspoort' héél goed is uitgelegd aan de barman.

En je ziet het ook bij studentenverenigingen bijvoorbeeld, dat als er klappen uitgedeeld zijn of misstanden bij ontgroeningen, dat het blijft bij verzoening en een kleine berisping door de senaat, waarmee alles onder de pet gehouden wordt.

Je kunt van die verzoeningen natuurlijk vinden wat je wil, maar dat er 'dan ook niets gebeurd is' is natuurlijk onzin.
pi_73236466
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:22 schreef Pool het volgende:

[..]

!
< lappie tekst >
Gelukkig wel, anders had ons gerechtelijk systeem helemaal muurvast gezeten met zaken
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 30 september 2009 @ 11:24:08 #295
177885 JoaC
Het is patat
pi_73236473
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie hieronder. Het is een duidelijk verschil in houding.
[..]

Uiteraard.
Je haalt er iet irrelevants bij.
[..]
  woensdag 30 september 2009 @ 11:24:53 #296
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73236494
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Irrelevant
Gamma mattie, gamma!
pi_73236519
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:24 schreef JoaC het volgende:

[..]

Je haalt er iet irrelevants bij.
Nee hoor.

De vergelijking tussen de PVV en de ideologische tegenstander, de extreme islam, wordt snel en vaak gemaakt.

Ik toon aan dat die op dit vlak onzin is.

woensdag 30 september 2009 @ 11:27:24 #298
177885 JoaC
Het is patat
pi_73236585
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee hoor.

De vergelijking tussen de PVV en de ideologische tegenstander, de extreme islam, wordt snel en vaak gemaakt.

Ik toon aan dat die op dit vlak onzin is.
De PVV heeft meerdere ideologische tegenstanders, ze streven immers naar meerdere losse zaken, jij pikt er gewoon eentje naar believen uit.
[..]
pi_73236797
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:22 schreef Pool het volgende:

[..]

!

Juist wel, dat is precies het kwalijke! Er gebeuren volop misdrijven binnen moslimkringen (maar bijvoorbeeld ook veel in de Chinese gemeenschap), die nooit het strafrechtelijke circuit halen, omdat de families zich al met elkaar verzoend hebben. En wat goed is voor je familie, dat doe je als moslim, dus als het beter is voor de eer van je familie, dan doe je geen aangifte. En zo geldt ook dat wat goed is voor de 'familie Nieuwspoort' héél goed is uitgelegd aan de barman.

En je ziet het ook bij studentenverenigingen bijvoorbeeld, dat als er klappen uitgedeeld zijn of misstanden bij ontgroeningen, dat het blijft bij verzoening en een kleine berisping door de senaat, waarmee alles onder de pet gehouden wordt.

Je kunt van die verzoeningen natuurlijk vinden wat je wil, maar dat er 'dan ook niets gebeurd is' is natuurlijk onzin.
Jij wil toch niet beweren dat de hechte familiebanden, waarbij de belangen veel groter zijn, studentenverenigingen waarbij ontgroeningen van tevoren bekende zaken zijn, ter vergelijken zijn met een barman die blijkbaar volgens eigen zeggen klappen van een dronken gast krijgt?

Het gaat mij er niet om dat er binnen moslimkringen geen onderlinge afspraken worden gemaakt. Het gaat erom dat in de Westerse superieure beschaving het maken van excuses een positieve handreiking is en binnen middeleeuws denkende moslimkringen dat als een zwaktebod geldt. Dat onderscheid is zonneklaar.

pi_73236833
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:27 schreef JoaC het volgende:

[..]

De PVV heeft meerdere ideologische tegenstanders, ze streven immers naar meerdere losse zaken, jij pikt er gewoon eentje naar believen uit.
Voor iemand die de PVV eerst beschuldigt (niet onterecht) van het zijn van een one-issue-partij, begin je wel erg te zwabberen naar "ineens meerdere ideologische tegenstander".

Maar dat zijn we van D66ertjes gewend.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')