abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:17:36 #226
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_73222766
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:05 schreef El_Matador het volgende:
De door Wilders geuite voorstellen in de Tweede Kamer of de krant zijn munitie genoeg.
Lijkt mij nou ook ja

Toch eindigen bepaalde mensen altijd met geruchten, persoonlijke aanvalletjes...
Scorched earth
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:18:27 #227
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_73222793
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:58 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jij vond een complot tegen de PVV wel aannemelijk, maar nee ik heb het niet over een complot. In het arbeidscontract van die barman zal er vast een verwijzing zijn naar de gedragsregels omtrent de geheimhouding van feiten binnen Nieuwspoort. In dat geval moet hij kiezen tussen zijn baan en het doen van aangifte.
Nee, de wet gaat beslist boven contractjes.
Scorched earth
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:19:53 #228
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_73222849
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die barman veel keuze had.
Touché, maar Meneer Brinkman ook niet
Scorched earth
pi_73223548
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als de mogelijkheid zich aandient een "vreselijke partij" met 27+ zetels in de peilingen een slechte naam te bezorgen, dan wordt dat door het Rode Rapalje uiteraard niet nagelaten. Dat snap je toch wel?
De eigenaar van Nieuwspoort zal vast en zeker een ongelooflijk grote communist zijn ja
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_73224176
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, de wet gaat beslist boven contractjes.
Ja, en ik krijg mijn overwerk altijd netjes uitbetaald
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_73224334
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De eigenaar van Nieuwspoort zal vast en zeker een ongelooflijk grote communist zijn ja
Communisten komen er tenminste ronduit vooruit dat ze iedereen arm willen houden.
Net als dat radicale moslims er gewoon ronduit vooruitkomen dat andersdenkenden en homo's dood moeten.

Veel enger zijn de NsdAP en de Christenen Dienen Allah die samen met de PolderTaliban "met zachte dwang" andersdenkenden midden in de nacht van hun bed lichten (Gregorius Nekschot) dan wel hun gemeenteraadsleden "bewegen af te treden omdat hun geaardheid niet overeenstemt met de Partijlijn".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:01:20 #232
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_73224548
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, en ik krijg mijn overwerk altijd netjes uitbetaald
Dat spijt me om te horen.

Maar dat krijg je op dag 1 van recht ongeveer; ik kan een contract met jou afsluiten over de verdeling van de buit van een bankroof. Als jij je daar niet aan houd heb ik pech want banken overvallen mag niet. Contract is dus nooit geldig geweest.

Vandaar: wet boven contract.

En dat sommigen zich laten piepelen, is een ander verhaal
Scorched earth
pi_73224702
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:01 schreef ExTec het volgende:

Vertel dat aan de analfabete moslimvrouwtjes in de UK die door hun man volledig gelegitimeerd door een van de 85 shariarechtbanken tot seks gedwongen worden...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 29 september 2009 @ 22:10:21 #234
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_73224957
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vertel dat aan de analfabete moslimvrouwtjes in de UK die door hun man volledig gelegitimeerd door een van de 85 shariarechtbanken tot seks gedwongen worden...
Heeft natuurlijk niks met NL te maken. T'is ook niet alsof ik 'voor' dat soort wantoestanden ben ofzo
Scorched earth
pi_73225036
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat spijt me om te horen.

Maar dat krijg je op dag 1 van recht ongeveer; ik kan een contract met jou afsluiten over de verdeling van de buit van een bankroof. Als jij je daar niet aan houd heb ik pech want banken overvallen mag niet. Contract is dus nooit geldig geweest.

Het verschil is dat een geheimhoudingsplicht helemaal niet in strijd is met de wet en dat je dat prima mag afspreken.
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:13:45 #236
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_73225109
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het verschil is dat een geheimhoudingsplicht helemaal niet in strijd is met de wet en dat je dat prima mag afspreken.
Klopt, maar die constructie faalt als je opkomt voor je rechten, dus naar buiten treed, en daarom ontslagen wordt.
Scorched earth
pi_73225240
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Klopt, maar die constructie faalt als je opkomt voor je rechten, dus naar buiten treed, en daarom ontslagen wordt.
Strikt gezien word je niet ontslagen omdat je aangifte doet of opkomt voor je rechten, maar omdat je de voorwaarden van je contract schendt.
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:18:56 #238
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_73225346
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Strikt gezien word je niet ontslagen omdat je aangifte doet of opkomt voor je rechten, maar omdat je de voorwaarden van je contract schendt.
En dan vraagt de rechter: "welke voorwaarde hebben we het over? "

In de praktijk heb je het verschil tussen je recht hebben en je recht halen. 2de kan best prijzig zijn enzo.
Scorched earth
pi_73226277
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dan vraagt de rechter: "welke voorwaarde hebben we het over? "
Een voorwaarde die zelf niet in strijd komt met de wet.

In ieder geval, ik ben mij ervan bewust dat een overeenkomst in strijd met de wet, niet geldig is. Het probleem is hier dat de overeenkomst zelf niet in strijd is, maar wel in directe relatie staat met belemmeren van het doen van aangifte. Ik ga hier verder niet koppig meer over doen, aangezien ik niet zeker weet hoe deze specifieke situatie wordt behandeld in de rechtspraktijk.
quote:
In de praktijk heb je het verschil tussen je recht hebben en je recht halen. 2de kan best prijzig zijn enzo.
Dat ook. Daarnaast kennen we de feiten niet, misschien heeft die barman een bepaalde tijd contract en loopt hij het risico dat zijn contract niet verlengd wordt.
pi_73227093
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Er bestaan echt geen contracten waarin staat dat als je geslagen wordt, je geen aangifte mag doen.

Wat zijn dat voor wereldvreemde ideeen?
pi_73227525
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:51 schreef yyentle het volgende:

[..]

Er bestaan echt geen contracten waarin staat dat als je geslagen wordt, je geen aangifte mag doen.

Wat zijn dat voor wereldvreemde ideeen?
Oplossing: begrijpend lezen.
pi_73228242
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat een lullige post weer.
pi_73228412
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Lieve help.

Geheimhoudingsplicht heeft niets met dingen als geslagen worden te maken hOOr!
pi_73228462
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:22 schreef yyentle het volgende:

[..]

Lieve help.

Binnen de islam en de katholieke kerk wel hoor.

pi_73228602
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:22 schreef yyentle het volgende:

[..]

Lieve help.

Geheimhoudingsplicht is een breed begrip, weet jij veel hoe het uitgelegd is in dit geval.
pi_73228794
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

OK dat was ik even vergeten.
pi_73228831
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:33 schreef yyentle het volgende:

[..]

OK dat was ik even vergeten.
Tariq Ramadan en Papa Ratzinger ook.

pi_73228964
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Probeer je hiermee aan te haken op het standpunt van de PVV om de joods-christelijke cultuur vast te leggen in artikel 1 van de Grondwet?
pi_73229002
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:38 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Probeer je hiermee aan te haken op het standpunt van de PVV om de joods-christelijke cultuur vast te leggen in artikel 1 van de Grondwet?
Nou nee, niet bepaald. Religie moet juist niet serieus genomen worden, en al helemaal niet in de Grondwet.

Ben geen fan van Clowntje Wilders. Al vervult hij een nuttige rol in het parlement.

pi_73231976
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het was volgens mij ook de barman die met het incident naar buiten kwam? Natuurlijk moet je je ook gedragen als gast, ordinaire kroegvechters als Brinkman hebben daar niks te zoeken natuurlijk. Als hij nou slechts had staan kleffen met de vrouw van balkie zou dat vast niet uitgelekt zijn
Graag een bron van dat verhaal van ordinaire kroegvechter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')