Lijkt mij nou ook jaquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:05 schreef El_Matador het volgende:
De door Wilders geuite voorstellen in de Tweede Kamer of de krant zijn munitie genoeg.
Nee, de wet gaat beslist boven contractjes.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij vond een complot tegen de PVV wel aannemelijk, maar nee ik heb het niet over een complot. In het arbeidscontract van die barman zal er vast een verwijzing zijn naar de gedragsregels omtrent de geheimhouding van feiten binnen Nieuwspoort. In dat geval moet hij kiezen tussen zijn baan en het doen van aangifte.
Touché, maar Meneer Brinkman ook nietquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die barman veel keuze had.
De eigenaar van Nieuwspoort zal vast en zeker een ongelooflijk grote communist zijn jaquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de mogelijkheid zich aandient een "vreselijke partij" met 27+ zetels in de peilingen een slechte naam te bezorgen, dan wordt dat door het Rode Rapalje uiteraard niet nagelaten. Dat snap je toch wel?
Ja, en ik krijg mijn overwerk altijd netjes uitbetaaldquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, de wet gaat beslist boven contractjes.
Communisten komen er tenminste ronduit vooruit dat ze iedereen arm willen houden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De eigenaar van Nieuwspoort zal vast en zeker een ongelooflijk grote communist zijn ja
Dat spijt me om te horen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, en ik krijg mijn overwerk altijd netjes uitbetaald
Vertel dat aan de analfabete moslimvrouwtjes in de UK die door hun man volledig gelegitimeerd door een van de 85 shariarechtbanken tot seks gedwongen worden...quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:01 schreef ExTec het volgende:
Vandaar: wet boven contract.
En dat sommigen zich laten piepelen, is een ander verhaal
Heeft natuurlijk niks met NL te maken. T'is ook niet alsof ik 'voor' dat soort wantoestanden ben ofzoquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vertel dat aan de analfabete moslimvrouwtjes in de UK die door hun man volledig gelegitimeerd door een van de 85 shariarechtbanken tot seks gedwongen worden...
Het verschil is dat een geheimhoudingsplicht helemaal niet in strijd is met de wet en dat je dat prima mag afspreken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat spijt me om te horen.
Maar dat krijg je op dag 1 van recht ongeveer; ik kan een contract met jou afsluiten over de verdeling van de buit van een bankroof. Als jij je daar niet aan houd heb ik pech want banken overvallen mag niet. Contract is dus nooit geldig geweest.
Vandaar: wet boven contract.
En dat sommigen zich laten piepelen, is een ander verhaal
Klopt, maar die constructie faalt als je opkomt voor je rechten, dus naar buiten treed, en daarom ontslagen wordt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het verschil is dat een geheimhoudingsplicht helemaal niet in strijd is met de wet en dat je dat prima mag afspreken.
Strikt gezien word je niet ontslagen omdat je aangifte doet of opkomt voor je rechten, maar omdat je de voorwaarden van je contract schendt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, maar die constructie faalt als je opkomt voor je rechten, dus naar buiten treed, en daarom ontslagen wordt.
En dan vraagt de rechter: "welke voorwaarde hebben we het over?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Strikt gezien word je niet ontslagen omdat je aangifte doet of opkomt voor je rechten, maar omdat je de voorwaarden van je contract schendt.
Een voorwaarde die zelf niet in strijd komt met de wet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan vraagt de rechter: "welke voorwaarde hebben we het over?"
Dat ook. Daarnaast kennen we de feiten niet, misschien heeft die barman een bepaalde tijd contract en loopt hij het risico dat zijn contract niet verlengd wordt.quote:In de praktijk heb je het verschil tussen je recht hebben en je recht halen. 2de kan best prijzig zijn enzo.
Er bestaan echt geen contracten waarin staat dat als je geslagen wordt, je geen aangifte mag doen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het verschil is dat een geheimhoudingsplicht helemaal niet in strijd is met de wet en dat je dat prima mag afspreken.
Oplossing: begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:51 schreef yyentle het volgende:
[..]
Er bestaan echt geen contracten waarin staat dat als je geslagen wordt, je geen aangifte mag doen.
Wat zijn dat voor wereldvreemde ideeen?
Binnen de islam en de katholieke kerk wel hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:22 schreef yyentle het volgende:
[..]
Lieve help.
Geheimhoudingsplicht heeft niets met dingen als geslagen worden te maken hOOr!
Geheimhoudingsplicht is een breed begrip, weet jij veel hoe het uitgelegd is in dit geval.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:22 schreef yyentle het volgende:
[..]
Lieve help.
Geheimhoudingsplicht heeft niets met dingen als geslagen worden te maken hOOr!
OK dat was ik even vergeten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Binnen de islam en de katholieke kerk wel hoor.
Tariq Ramadan en Papa Ratzinger ook.quote:
Probeer je hiermee aan te haken op het standpunt van de PVV om de joods-christelijke cultuur vast te leggen in artikel 1 van de Grondwet?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Binnen de islam en de katholieke kerk wel hoor.
Nou nee, niet bepaald. Religie moet juist niet serieus genomen worden, en al helemaal niet in de Grondwet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Probeer je hiermee aan te haken op het standpunt van de PVV om de joods-christelijke cultuur vast te leggen in artikel 1 van de Grondwet?
Graag een bron van dat verhaal van ordinaire kroegvechter?quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het was volgens mij ook de barman die met het incident naar buiten kwam? Natuurlijk moet je je ook gedragen als gast, ordinaire kroegvechters als Brinkman hebben daar niks te zoeken natuurlijk. Als hij nou slechts had staan kleffen met de vrouw van balkie zou dat vast niet uitgelekt zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |