abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 september 2009 @ 02:31:34 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_73140563
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Geen encryptie gebruikt, upload niet uitgezet en geen VPN/Proxy gebruikt bij Open/Publieke Torrenttrackers of andere P2p verkeer, dat is eigenlijk vragen om problemen in Frankrijk en Duitsland. Overigens worden NL'ers ook door Brein op die hielen gezeten zodra ze maar Limewire of torrents via TPB en Mininova downloaden. Bepaalde bestanden worden steekproefsgewijs door ze gemonitord, MPAA verspreidde zelf verragde complete ruis van "populaire muziekalbums" op SuperNova destijds..
Maar helpt een programma als Peerguardian daartegen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Redactie Games zondag 27 september 2009 @ 02:33:04 #62
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73140571
quote:
Op zondag 27 september 2009 02:31 schreef APK het volgende:

[..]

Ja
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 27 september 2009 @ 02:40:43 #63
6941 APK
Factual, I think.
pi_73140633
quote:
Op zondag 27 september 2009 02:33 schreef Mr.Noodle het volgende:

Ja
Merci.
Hoewel ik mij wel afvraag of het 100% safe is, omdat ze een lijst met IP's blocken die steeds bijgehouden moet worden.
  Redactie Games zondag 27 september 2009 @ 02:48:13 #64
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73140690
Nou ja, nooit 100% gegarandeerd natuurlijk. Maar het helpt wel wat..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_73141209
Sinds waneer kan een bedrijf je een boete geven? Wie bewijst dat jij het was? En privacy gegevens, tellen die nog mee in deutschland of zijn ze terug naar 1939?
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 27 september 2009 @ 10:29:36 #66
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73142269
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Op een Nederlands forum
Zó raar is dat nou ook weer niet, in KAA heb je een heel topic met Nederlanders die in Duitsland wonen. Het is het proberen waard, toch?
pi_73142596
Je hebt de aankoopbon van die cd vast niet meer ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 27 september 2009 @ 10:53:41 #68
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73142616
Ik zou eens heel goed nakijken wat er in duitsland wel en niet mag. Aangezien je de originele CD hebt en ze je alleen voor deze willen pakken zou ik overwegen m'n poot stijf te houden en het voor te laten komen, als je inderdaad op basis van de precieze wetteksten het idee hebt geen illegale dingen gedaan te hebben (want: CD in bezit).

Echter, als je pc toch continu staat te pompen moet je niet al te verbaasd zijn dat ze daarna met een wat uitgebreider lijstje op de proppen komen, een lijstje waar ook zaken op staan die je niet in bezit hebt. In dat geval zou ik nog eens goed achter m'n oren krabben en toch proberen te schikken.

Dat ze nu eerst zeggen dat het niet uitmaakt dat je die CD hebt, daar zou ik niet al te veel waarde aan hechten. Het is halve maffia en zowel incassobureau's als dit soort clubs hebben in het verleden al vaker laten zien het met de juridische waarheid niet zo nauw te nemen, als het maar geld oplevert.
Vampire Romance O+
pi_73142760
quote:
Op zondag 27 september 2009 06:37 schreef Vampier het volgende:
Sinds waneer kan een bedrijf je een boete geven?
Zoals ik in dit topic al uitgebreid heb uitgelegd: In Duitsland mag dat.
quote:
Wie bewijst dat jij het was?
Het betreffende bedrijf, aan de hand van het IP-adres. De 'eigenaar' van de internetaansluiting is naar buiten toe de verantwoordelijke, ook als iemand anders van de verbinding gebruik maakte.
quote:
En privacy gegevens, tellen die nog mee in deutschland of zijn ze terug naar 1939?
Dit heeft natuurlijk helemaal niks met privacy te maken. Het IP-adres is gewoon publiek, net als het nummerbord van een auto.
  zondag 27 september 2009 @ 11:34:12 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_73143322
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:03 schreef Igen het volgende:

Dit heeft natuurlijk helemaal niks met privacy te maken. Het IP-adres is gewoon publiek, net als het nummerbord van een auto.
Je hebt volgens mij tegenwoordig toch echt een overheidsinstantie nodig om achter de eigenaar van een nummerbord te komen.
pi_73143569
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:34 schreef APK het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij tegenwoordig toch echt een overheidsinstantie nodig om achter de eigenaar van een nummerbord te komen.
Maar dat is toch logisch?

Een boete of veroordeling kun je in Nederland alleen krijgen via de politie, het OM en/of de rechter, dus in principe hoeven alleen zij toegang tot deze gegevens te hebben.

Een boete voor illegale internetactiviteit kun je in Duitsland direct van de gedupeerde krijgen, dus is het eigenlijk ook wel logisch dat zij een middel krijgen om de vermeende dader op te sporen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2009 11:46:47 ]
  Donald Duck held zondag 27 september 2009 @ 11:51:37 #72
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73143691
quote:
Op zondag 27 september 2009 06:37 schreef Vampier het volgende:
Sinds waneer kan een bedrijf je een boete geven? Wie bewijst dat jij het was? En privacy gegevens, tellen die nog mee in deutschland of zijn ze terug naar 1939?
Het is een voorstel tot een schikking, volledig buiten de rechtbank om. Dat kan en mag een bedrijf natuurlijk prima doen. Als ze niet akkoord gaat, kan het bedrijf het tot een ware rechtszaak laten komen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73151985
Sinds 1 september 2008 is blijkbaar een regel van kracht die de bovengrens voor een eerste "Abmahnung" op 100 EUR vaststelt.

http://de.wikipedia.org/w(...)erletzungen.E2.80.9C

Het advocatenkantoor moet hiervan op de hoogte zijn, en ik vraag me af waarom zij menen daar van af te kunnen wijken?

Neem contact op met een advocaat.

EDIT:

Ik begrijp net dat dit alleen geldt voor de kosten van het advocatenkantoor. Wat de rechthebbende dan eist is een ander verhaal.
pi_73153467
quote:
Op zondag 27 september 2009 02:31 schreef APK het volgende:

[..]

Absoluut niet.

Het is totaal en volkomen onmogelijk om te voorspellen wat de ipadressen van de MPAA en dergelijke zijn. Denk je dat ze die monitoring doen vanuit hun eigen kantoornetwerk ofzo? Die gebruiken daar gewone anonieme consumentenlijntjes voor. No way dat die op de blocklist van peerguardian staan. Je hebt er ook niks aan als er een paar worden gefilterd, er hoeft er maar 1 doorheen te glippen en je bent de lul. Peerguardian geeft een volledig vals gevoel van zekerheid, je hebt er helemaal niks aan.
  zondag 27 september 2009 @ 17:42:52 #75
6941 APK
Factual, I think.
pi_73153590
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:39 schreef Farenji het volgende:

Absoluut niet.

Het is totaal en volkomen onmogelijk om te voorspellen wat de ipadressen van de MPAA en dergelijke zijn. Denk je dat ze die monitoring doen vanuit hun eigen kantoornetwerk ofzo? Die gebruiken daar gewone anonieme consumentenlijntjes voor. No way dat die op de blocklist van peerguardian staan. Je hebt er ook niks aan als er een paar worden gefilterd, er hoeft er maar 1 doorheen te glippen en je bent de lul. Peerguardian geeft een volledig vals gevoel van zekerheid, je hebt er helemaal niks aan.
Helpt een proxy wel dan?
pi_73153657
tvP
x
pi_73153738
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:42 schreef APK het volgende:

[..]

Helpt een proxy wel dan?
Ja, want een proxy maskeert je identiteit. Je verschuilt je achter een ander ip dat niet van jou is, en je echte ip is voor iedereen (behalve jijzelf en de proxybeheerder) onzichtbaar.

Peerguardian maskeert je identiteit niet maar blokkeert alleen verbindingen die op een lijst staan die periodiek bijgewerkt wordt. Dat doet echt niks voor je veiligheid.
  zondag 27 september 2009 @ 17:49:30 #78
6941 APK
Factual, I think.
pi_73153823
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:47 schreef Farenji het volgende:

Ja, want een proxy maskeert je identiteit. Je verschuilt je achter een ander ip dat niet van jou is, en je echte ip is voor iedereen (behalve jijzelf en de proxybeheerder) onzichtbaar.
Ik dacht dat een proxy werkt tot de voordeur (mininova bv) maar dat je weer zichtbaar wordt als je daar op een link klikt en in het p2p netwerk terecht komt.
pi_73153834
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Peerguardian maskeert je identiteit niet maar blokkeert alleen verbindingen die op een lijst staan die periodiek bijgewerkt wordt. Dat doet echt niks voor je veiligheid.
Je provider maskeert je identiteit van de echte wereld via de virtuele wereld. Je proxy provider maskeert je identiteit van de virtuele wereld via de virtuele wereld.
Als men aan je gegevens kan komen via je provider kunnen ze dat ook via de proxy provider. Je maakt hoogstens de stap naar de echte gebruiker 1 stap hoger.
  zondag 27 september 2009 @ 17:55:25 #80
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73154024
De 'klager' heeft dus bewijs in de vorm van een screenshot of een log van de ISP? Ik vraag mij namelijk serieus af hoe bewezen kan worden dat iemand in een P2P netwerk iets download aangezien er geen logs bijgehouden worden van de bron. Nog belangrijker is om aan te tonen dat je ook daadwerkelijk iets download en/of upload. Of doet dat in deze kwestie er weinig toe?
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_73154119
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:49 schreef APK het volgende:

[..]

Ik dacht dat een proxy werkt tot de voordeur (mininova bv) maar dat je weer zichtbaar wordt als je daar op een link klikt en in het p2p netwerk terecht komt.
Je torrentverkeer moet uiteraard ook via een proxy lopen anders heeft het inderdaad geen zin. Torrentproxy's zijn er ook wel.
pi_73154141
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:55 schreef Brainfish het volgende:
De 'klager' heeft dus bewijs in de vorm van een screenshot of een log van de ISP? Ik vraag mij namelijk serieus af hoe bewezen kan worden dat iemand in een P2P netwerk iets download aangezien er geen logs bijgehouden worden van de bron. Nog belangrijker is om aan te tonen dat je ook daadwerkelijk iets download en/of upload. Of doet dat in deze kwestie er weinig toe?
Stel je hebt aanbieder 1. (Degene die TS dus volgen)
Aanbieder 1 bied album x aan.
Om album x te downloaden moet je verbinding maken met aanbieder 1 => aanbieder 1 weet welk ip verbinding maakt om te downloaden.
Tada...Je hebt een downloader te pakken. Daarna schrijven ze een brief naar de provider van TS en in Duitsland geven ze blijkbaar je gegevens heel makkelijk weg.
pi_73190744
Bedankt voor alle reacties en Igen voor de uitleg.

Zit weinig anders op dan voor een schikking te gaan vrees ik.
Ik zal een update plaatsen voor de geinteresseerden
Screw them.
We're going home.
pi_73191198
Zou je niet eerst ff praten met een advocaat ofzo? Misschien raak je door die schikking later in nog grotere problemen
pi_73191298
Nah dit wil ik wel weten Wel dik naatje voor jou natuurlijk.

Wist helemaal niet dat dit ook echt word bestrafd in bepaalde EU landen. Blaffende honden bijten niet maar deze dus wel Als brein dit soort geintjes maar niet gaat flikken

* Wisheh trekt netwerk kabel uit pc
pi_73191326
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:21 schreef EchoAlpha het volgende:
Zou je niet eerst ff praten met een advocaat ofzo? Misschien raak je door die schikking later in nog grotere problemen
Zoals ik het kan zien staat Universal sterker dan ik.
Die heeft namelijk de wet aan zijn kant en ik niet. Ze hebben meteen een schikking aangeboden.
Ik ga gewoon voor het laagst mogelijk.
Screw them.
We're going home.
pi_73191916
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:25 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Zoals ik het kan zien staat Universal sterker dan ik.
Die heeft namelijk de wet aan zijn kant en ik niet. Ze hebben meteen een schikking aangeboden.
Ik ga gewoon voor het laagst mogelijk.
Waarom zou Universal een schikking aanbieden als ze de wet volledig aan hun kant hebben?
pi_73192498
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:41 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Waarom zou Universal een schikking aanbieden als ze de wet volledig aan hun kant hebben?
Nou, ik ga het iig niet uitproberen wat er gebeurt als ik niets van me laat horen.
Dan mag ik 1200,- lappen ofzo. Er staat ook gewoon gevangenisstraf op.
Dat zal zo'n vaart niet lopen maar zoals gezegd: Ik ga het niet uitproberen.

Downloaden is verboden, en ze hebben me betrapt. Jammer genoeg.
Screw them.
We're going home.
  Donald Duck held maandag 28 september 2009 @ 20:58:31 #89
46149 __Saviour__
pi_73192561
quote:

[..]

Omdat het veel makkelijker en sneller is
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_73193237
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Omdat het veel makkelijker en sneller is
Als ze de wet echt 100% aan hun kant hebben pakken ze je echt wel aan.
Tijd is echt geen probleem voor hun. Met een rechtszaak halen ze de kosten van de rechtszaak eruit en hebben ze ook nog een extra voorbeeldfunctie te pakken.
  Donald Duck held maandag 28 september 2009 @ 21:24:45 #91
46149 __Saviour__
pi_73193637
Ze zullen er vast wel iemand uit gaan pakken om een voorbeeld te stellen. Maar downloaders zijn er volop. Het vergt gewoon veel te veel tijd en moeite om die allemaal echt naar de rechtbank te slepen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_73193926
En jij denkt dat een hele reeks rechtszaken downloaders in Duitsland niet afschrikt?
pi_73194624
quote:

[..]

Omdat dat in Duitsland de gebruikelijke manier is om zoiets aan te pakken.

Zie het maar als een boete. Die betaal je meestal ook zonder dat er een rechtszaak aan te pas komt.
pi_73194697
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:31 schreef EchoAlpha het volgende:
En jij denkt dat een hele reeks rechtszaken downloaders in Duitsland niet afschrikt?
Daarmee lopen ze alleen maar het risico dat de rechtbanken overbelast raken en andere, belangrijkere, zaken voorrang geven.
pi_73195143
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:56 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Nou, ik ga het iig niet uitproberen wat er gebeurt als ik niets van me laat horen.
Dan mag ik 1200,- lappen ofzo. Er staat ook gewoon gevangenisstraf op.
Dat zal zo'n vaart niet lopen maar zoals gezegd: Ik ga het niet uitproberen.

Downloaden is verboden, en ze hebben me betrapt. Jammer genoeg.
Je hebt in duitsland toch ook een 'piratenpartij'? Die hebben vast wel een website met tips voor dit soort situaties. Je kunt wel zeggen dat je voor een zo laag mogelijk bedrag wilt gaan, maar met een beetje advies van mensen die er echt verstand van hebben weet je beter wat je mogelijkheden zijn.
pi_73195228
Ik heb even niet alle 4 de paginas gelezen, omdat ik niet zoveel tijd heb

Maar ik heb een tijd in duitsland gewoond en ik heb weleens gehoord dat er bedrijven zijn die willekeurig mensen dit soort brieven stuurt om zo geld binnen te krijgen.

Dus wellicht is dit bij jou ook aan de hand. Ik zou voor de rechter de gok wagen en zowieso bekijken wat hun bewijzen zijn. Schakel zelf een advocaat in en laat die het uitzoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_73195413
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb even niet alle 4 de paginas gelezen, omdat ik niet zoveel tijd heb

Maar ik heb een tijd in duitsland gewoond en ik heb weleens gehoord dat er bedrijven zijn die willekeurig mensen dit soort brieven stuurt om zo geld binnen te krijgen.

Dus wellicht is dit bij jou ook aan de hand. Ik zou voor de rechter de gok wagen en zowieso bekijken wat hun bewijzen zijn. Schakel zelf een advocaat in en laat die het uitzoeken.
Stond daar ook info in zoals je IP nummer en precies wat je had gedownload en welke tijd?
Screw them.
We're going home.
pi_73195444
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:00 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Je hebt in duitsland toch ook een 'piratenpartij'? Die hebben vast wel een website met tips voor dit soort situaties. Je kunt wel zeggen dat je voor een zo laag mogelijk bedrag wilt gaan, maar met een beetje advies van mensen die er echt verstand van hebben weet je beter wat je mogelijkheden zijn.
Ja, ik zal eens kijken, dat is misschien wel verstandig.
Screw them.
We're going home.
pi_73195582
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:07 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Stond daar ook info in zoals je IP nummer en precies wat je had gedownload en welke tijd?
Die info is niet zo moeilijk te vinden hoor.
Je download een BT file en zoekt ze op.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_73195612
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:00 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Daarom zou ik naar een advocaat gaan.

Onderdeel van de boete is namelijk de Unterlassungserklärung die je moet ondertekenen. Ikzelf zou, als het om zulke bedragen gaat, nooit iets tekenen zonder precies te begrijpen wat er staat. En aangezien ik begrijp dat TS het Duits ook nog eens niet tot in de puntjes beheerst, zou ik haar absoluut aanraden goede voorlichting in te winnen.

En dat kan alleen met de precieze tekst van de Abmahnung erbij.
pi_73195732
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Daarom zou ik naar een advocaat gaan.

Onderdeel van de boete is namelijk de Unterlassungserklärung die je moet ondertekenen. Ikzelf zou, als het om zulke bedragen gaat, nooit iets tekenen zonder precies te begrijpen wat er staat. En aangezien ik begrijp dat TS het Duits ook nog eens niet tot in de puntjes beheerst, zou ik haar absoluut aanraden goede voorlichting in te winnen.

En dat kan alleen met de precieze tekst van de Abmahnung erbij.
Als je de duitse taal nog niet goed kent, zou ik zowieso niks ondertekenen. De duitse ambt taal is echt te vreselijk voor woorden. Ik kreeg soms brieven die medestudenten (geboren duitsers) niet eens goed begrepen.
pi_73196169
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:49 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Je provider maskeert je identiteit van de echte wereld via de virtuele wereld. Je proxy provider maskeert je identiteit van de virtuele wereld via de virtuele wereld.
Als men aan je gegevens kan komen via je provider kunnen ze dat ook via de proxy provider. Je maakt hoogstens de stap naar de echte gebruiker 1 stap hoger.
Je moet dan ook een proxy nemen in het buitenland, die kan niet voor de rechter gedaagd worden om je gegevens te openbaren. Daarnaast zullen er ook wel proxy's bestaan die geen log-files bijhouden. Dan kunnen ze niet eens de gevraagde informatie overhandigen.
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
  maandag 28 september 2009 @ 23:24:33 #103
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73198436
Ik lees hier even mee omdat ik die verhalen over proxy's even wat beter moet nalopen.
Life is what you make it.
pi_73747185
Ik kick deze even een end omhoog, omdat een bekende net belde dat ook zij zo'n leuke brief van een advocatenkantoor gekregen heeft voor het downloaden van 'Evacuate the Dancefloor' (ja die bekende is ook al zo'n nepmof). Zij zou 450 euro moeten betalen. (binnen 2 weken, is sowieso nogal kort denk ik)

Het advocatenkantoor zou een 4-tal mensen vertegenwoordigen. Mij lijkt het helemaal niet verstandig om zomaar iets te tekenen en te betalen.

Nu was mijn eerste advies de rechtsbijstand in te schakelen (vragen staat vrij zeg ik maar zo). Maar kan ze zelf nog dingen even checken voor ze iets betaald.

Ik kwam zelf nog op de volgende dingen:

- Kijken of de namen die vermeld staan wel echt de rechthebbenden van het liedje zijn
- Kijken of het advocatenkantoor wel echt bestaat
- Kijken of het advocatenkantoor wel echt de vermelde namen vertegenwoordigd.
- klagen dat de betalingstermijn wel erg kort is.

Iemand nog enige aanvullende ideeën?
pi_73747454
Voor iedereen die dit soort praktijken wil voorkomen is het gebruik van een IP-blocker aan te raden. Zoals Peerguardian. http://phoenixlabs.org/pg2/ Dat kan je zo instellen dat alle ip adressen van overheden en entertainmentindustrie worden geblokkeerd. Ik kreeg wel eens mails van mijn provider met het verzoek om een bepaalde film die ik gedownload had van mijn pc af te halen op verzoek van Universal of whatever omdat er vanaf mijn ip geupload werd.

Sinds ik een IP blocker gebruik nooit meer last van gehad.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:47:19 #106
6941 APK
Factual, I think.
pi_73747678
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voor iedereen die dit soort praktijken wil voorkomen is het gebruik van een IP-blocker aan te raden. Zoals Peerguardian. http://phoenixlabs.org/pg2/ Dat kan je zo instellen dat alle ip adressen van overheden en entertainmentindustrie worden geblokkeerd. Ik kreeg wel eens mails van mijn provider met het verzoek om een bepaalde film die ik gedownload had van mijn pc af te halen op verzoek van Universal of whatever omdat er vanaf mijn ip geupload werd.

Sinds ik een IP blocker gebruik nooit meer last van gehad.
Ik gebruik het ook, maar volgens mij is het eigenlijk vrij nutteloos.
Als een medewerker van Universal vanaf zijn eigen zolderkamertje iets upload dan zit dat IP echt niet in de lijst met IP's die geblocked worden door Peerguardian.
pi_73747793
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:47 schreef APK het volgende:

[..]

Ik gebruik het ook, maar volgens mij is het eigenlijk vrij nutteloos.
Als een medewerker van Universal vanaf zijn eigen zolderkamertje iets upload dan zit dat IP echt niet in de lijst met IP's die geblocked worden door Peerguardian.
Een medewerker van Universal gaat echt niet op zijn eigen internet verbinding speurwerk zitten verrichten

Overigens blokeert peerguardian in P2P mode zon 758 miljoen ip adresssen en wordt de lijst vrijwel dagelijks geupdate. Zou die medewerker het wél doen is de kans groot dat zijn ip binnen de kortste keren ook op de lijst staat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:54:39 #108
6941 APK
Factual, I think.
pi_73747913
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Een medewerker van Universal gaat echt niet op zijn eigen internet verbinding speurwerk zitten verrichten
Als ze serieus zijn mbt het aanpakken van illegaal downloaden zouden ze dat juist wel moeten doen omdat ze weten dat hun bedrijfs-IP's op de lijst staan.
quote:
Overigens blokeert peerguardian in P2P mode zon 758 miljoen ip adresssen en wordt de lijst vrijwel dagelijks geupdate. Zou die medewerker het wél doen is de kans groot dat zijn ip binnen de kortste keren ook op de lijst staat.
Er staan idd veel IP's op, veel andere sites kan ik vaak ook niet meer -of moeilijk- bereiken als ik het aan heb staan.
Waaronder FOK! soms.
pi_73748358
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:54 schreef APK het volgende:

[..]

Als ze serieus zijn mbt het aanpakken van illegaal downloaden zouden ze dat juist wel moeten doen omdat ze weten dat hun bedrijfs-IP's op de lijst staan.
[..]

Er staan idd veel IP's op, veel andere sites kan ik vaak ook niet meer -of moeilijk- bereiken als ik het aan heb staan.
Waaronder FOK! soms.
Kwestie van een whitelist maken en HTTP wél toestaan. Alleen blokkeert het ding ook steam en die gebruikt een hele rits aan adressen dus als ik iets met steam wil doen moet hij dus even uit.
pi_73752433
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:33 schreef El_Psycho het volgende:
Ik kick deze even een end omhoog, omdat een bekende net belde dat ook zij zo'n leuke brief van een advocatenkantoor gekregen heeft voor het downloaden van 'Evacuate the Dancefloor' (ja die bekende is ook al zo'n nepmof). Zij zou 450 euro moeten betalen. (binnen 2 weken, is sowieso nogal kort denk ik)

Het advocatenkantoor zou een 4-tal mensen vertegenwoordigen. Mij lijkt het helemaal niet verstandig om zomaar iets te tekenen en te betalen.

Nu was mijn eerste advies de rechtsbijstand in te schakelen (vragen staat vrij zeg ik maar zo). Maar kan ze zelf nog dingen even checken voor ze iets betaald.

- Kijken of de namen die vermeld staan wel echt de rechthebbenden van het liedje zijn

Oh dan is dat een stuk voordeliger

Ik heb er nog niets meegedaan, ik hoop eigenlijk dat ze het vergeten.
Maar DLD is nogal pünktlich dus ik weet ook wel dat dat ijdele hoop is
Screw them.
We're going home.
pi_73752562
Ik woon zelf ook in Duitsland en ik heb vandaag ook zo'n brief gekregen waarin staat dat ik voor het downloaden van 1 liedje 450 euro moet betalen.
Dat men in Duitsland geen muziek mag downloaden wist ik dus ook niet, Ik vraag me ook af of dit alleen voor muziek geld of ook voor andere zaken zoals software ed.. Ik heb het advocaten kantoor waar de brief van komt zover gecontroleerd, en de namen ed die er in staan lijken te kloppen.
Op onderstaande site is er nog veel informatie over te vinden.
http://nuemann-lang.de/filesharing-faq.htm
Als ik dit alles zo bekijk kan je weinig anders doen dan betalen.
Ik ga dit echter eens voorleggen bij mijn rechtsbijstandsverzekering, vragen staat vrij zeg ik maar.
pi_73752677
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:10 schreef saeffelen het volgende:
Ik woon zelf ook in Duitsland en ik heb vandaag ook zo'n brief gekregen waarin staat dat ik voor het downloaden van 1 liedje 450 euro moet betalen.
Dat men in Duitsland geen muziek mag downloaden wist ik dus ook niet, Ik vraag me ook af of dit alleen voor muziek geld of ook voor andere zaken zoals software ed.. Ik heb het advocaten kantoor waar de brief van komt zover gecontroleerd, en de namen ed die er in staan lijken te kloppen.
Op onderstaande site is er nog veel informatie over te vinden.
http://nuemann-lang.de/filesharing-faq.htm
Als ik dit alles zo bekijk kan je weinig anders doen dan betalen.
Ik ga dit echter eens voorleggen bij mijn rechtsbijstandsverzekering, vragen staat vrij zeg ik maar.
Wat raar dat ik dan 1200,- moet betalen

Vanaf welke maatschappij komt dat? Hier Universal.
Screw them.
We're going home.
pi_73752707
Oh misschien omdat jij 1 liedje deed en ik een heel album
Screw them.
We're going home.
pi_73753272
Was van Ballermann hits, geen idee welk welke maatschappij. Maar ik heb wel ook een account bij T-online. de smeerlappen.
pi_73754180
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:30 schreef saeffelen het volgende:
Was van Ballermann hits, geen idee welk welke maatschappij. Maar ik heb wel ook een account bij T-online. de smeerlappen.
Is dat de maatschappij dan niet?

Jaa fijn he, T-Online.
Eikels.
Screw them.
We're going home.
  Admin vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:02:12 #116
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_73754428
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:33 schreef El_Psycho het volgende:

In principe ben je in duitsland - of elk land buiten nederland - gewoon de sjaak als je muziek downloadt. Je zou jurisprudentie in duitsland op moeten zoeken, maar de kans is groot dat daaruit gaat blijken dat dergelijke claims gewoon door de rechter worden toegewezen.
Tip: download alleen van usenet, via een betaalaccount bij een usenetaanbieder (giganews, eweka etc) die ook ssl verbindingen aanbiedt. Vervolgens alleen downloaden als ssl is ingeschakeld. Het is op dat moment onmogelijk te zien wat jij aan het downloaden bent. Torrents zijn wat dat betreft een stuk riskanter omdat in veel gevallen je ip-adres bekend wordt. Er zijn ook betaalde diensten die jouw torrent voor je downloaden en die vervolgens aan je ter download aanbieden. Daarmee voorkom je dat je zelf upload en dat je ip-adres bij de brein-achtige louche instanties komt te liggen. ( http://torrentprivacy.com bv)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_73755852
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 17:02 schreef Danny het volgende:

Vervolgens alleen downloaden als ssl is ingeschakeld.
Meteen maar even ingesteld

Thanks voor de tip!
pi_73756406
Ik vind het eigenlijk best eng dat je voor een cdeetje gepakt wordt en dan direct een flink bedrag mag gaan ophoesten als je niet in Nederland woont. Hoe je het ook went of keert, ik vind 1200,- toch vrij veel geld voor een CD.

En hoe zit dat met de provider? Die 'mag' zo maar gewoon gegevens doorsturen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Admin vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:19:41 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_73756503
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind het eigenlijk best eng dat je voor een cdeetje gepakt wordt en dan direct een flink bedrag mag gaan ophoesten als je niet in Nederland woont. Hoe je het ook went of keert, ik vind 1200,- toch vrij veel geld voor een CD.

En hoe zit dat met de provider? Die 'mag' zo maar gewoon gegevens doorsturen?

in diverse landen zijn daar inderdaad mogelijkheden voor. ook in Nederland wordt dit voor clubjes als brein steeds makkelijker trouwens.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_73756561
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 17:51 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Meteen maar even ingesteld

Thanks voor de tip!
waar stel je zoiets in?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties