Ik gebruik het ook, maar volgens mij is het eigenlijk vrij nutteloos.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voor iedereen die dit soort praktijken wil voorkomen is het gebruik van een IP-blocker aan te raden. Zoals Peerguardian. http://phoenixlabs.org/pg2/ Dat kan je zo instellen dat alle ip adressen van overheden en entertainmentindustrie worden geblokkeerd. Ik kreeg wel eens mails van mijn provider met het verzoek om een bepaalde film die ik gedownload had van mijn pc af te halen op verzoek van Universal of whatever omdat er vanaf mijn ip geupload werd.
Sinds ik een IP blocker gebruik nooit meer last van gehad.
Een medewerker van Universal gaat echt niet op zijn eigen internet verbinding speurwerk zitten verrichtenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:47 schreef APK het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook, maar volgens mij is het eigenlijk vrij nutteloos.
Als een medewerker van Universal vanaf zijn eigen zolderkamertje iets upload dan zit dat IP echt niet in de lijst met IP's die geblocked worden door Peerguardian.
Als ze serieus zijn mbt het aanpakken van illegaal downloaden zouden ze dat juist wel moeten doen omdat ze weten dat hun bedrijfs-IP's op de lijst staan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een medewerker van Universal gaat echt niet op zijn eigen internet verbinding speurwerk zitten verrichten![]()
Er staan idd veel IP's op, veel andere sites kan ik vaak ook niet meer -of moeilijk- bereiken als ik het aan heb staan.quote:Overigens blokeert peerguardian in P2P mode zon 758 miljoen ip adresssen en wordt de lijst vrijwel dagelijks geupdate. Zou die medewerker het wél doen is de kans groot dat zijn ip binnen de kortste keren ook op de lijst staat.
Kwestie van een whitelist maken en HTTP wél toestaan. Alleen blokkeert het ding ook steam en die gebruikt een hele rits aan adressen dus als ik iets met steam wil doen moet hij dus even uit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:54 schreef APK het volgende:
[..]
Als ze serieus zijn mbt het aanpakken van illegaal downloaden zouden ze dat juist wel moeten doen omdat ze weten dat hun bedrijfs-IP's op de lijst staan.
[..]
Er staan idd veel IP's op, veel andere sites kan ik vaak ook niet meer -of moeilijk- bereiken als ik het aan heb staan.
Waaronder FOK! soms.
Oh dan is dat een stuk voordeligerquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:33 schreef El_Psycho het volgende:
Ik kick deze even een end omhoog, omdat een bekende net belde dat ook zij zo'n leuke brief van een advocatenkantoor gekregen heeft voor het downloaden van 'Evacuate the Dancefloor' (ja die bekende is ook al zo'n nepmof). Zij zou 450 euro moeten betalen. (binnen 2 weken, is sowieso nogal kort denk ik)
Het advocatenkantoor zou een 4-tal mensen vertegenwoordigen. Mij lijkt het helemaal niet verstandig om zomaar iets te tekenen en te betalen.
Nu was mijn eerste advies de rechtsbijstand in te schakelen (vragen staat vrij zeg ik maar zo). Maar kan ze zelf nog dingen even checken voor ze iets betaald.
Ik kwam zelf nog op de volgende dingen:
- Kijken of de namen die vermeld staan wel echt de rechthebbenden van het liedje zijn
- Kijken of het advocatenkantoor wel echt bestaat
- Kijken of het advocatenkantoor wel echt de vermelde namen vertegenwoordigd.
- klagen dat de betalingstermijn wel erg kort is.
Iemand nog enige aanvullende ideeën?
Wat raar dat ik dan 1200,- moet betalenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:10 schreef saeffelen het volgende:
Ik woon zelf ook in Duitsland en ik heb vandaag ook zo'n brief gekregen waarin staat dat ik voor het downloaden van 1 liedje 450 euro moet betalen.
Dat men in Duitsland geen muziek mag downloaden wist ik dus ook niet, Ik vraag me ook af of dit alleen voor muziek geld of ook voor andere zaken zoals software ed.. Ik heb het advocaten kantoor waar de brief van komt zover gecontroleerd, en de namen ed die er in staan lijken te kloppen.
Op onderstaande site is er nog veel informatie over te vinden.
http://nuemann-lang.de/filesharing-faq.htm
Als ik dit alles zo bekijk kan je weinig anders doen dan betalen.
Ik ga dit echter eens voorleggen bij mijn rechtsbijstandsverzekering, vragen staat vrij zeg ik maar.
Is dat de maatschappij dan niet?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:30 schreef saeffelen het volgende:
Was van Ballermann hits, geen idee welk welke maatschappij. Maar ik heb wel ook een account bij T-online. de smeerlappen.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:33 schreef El_Psycho het volgende:
Ik kick deze even een end omhoog, omdat een bekende net belde dat ook zij zo'n leuke brief van een advocatenkantoor gekregen heeft voor het downloaden van 'Evacuate the Dancefloor' (ja die bekende is ook al zo'n nepmof). Zij zou 450 euro moeten betalen. (binnen 2 weken, is sowieso nogal kort denk ik)
Het advocatenkantoor zou een 4-tal mensen vertegenwoordigen. Mij lijkt het helemaal niet verstandig om zomaar iets te tekenen en te betalen.
Nu was mijn eerste advies de rechtsbijstand in te schakelen (vragen staat vrij zeg ik maar zo). Maar kan ze zelf nog dingen even checken voor ze iets betaald.
Ik kwam zelf nog op de volgende dingen:
- Kijken of de namen die vermeld staan wel echt de rechthebbenden van het liedje zijn
- Kijken of het advocatenkantoor wel echt bestaat
- Kijken of het advocatenkantoor wel echt de vermelde namen vertegenwoordigd.
- klagen dat de betalingstermijn wel erg kort is.
Iemand nog enige aanvullende ideeën?
Meteen maar even ingesteldquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:02 schreef Danny het volgende:
Vervolgens alleen downloaden als ssl is ingeschakeld.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind het eigenlijk best eng dat je voor een cdeetje gepakt wordt en dan direct een flink bedrag mag gaan ophoesten als je niet in Nederland woont. Hoe je het ook went of keert, ik vind 1200,- toch vrij veel geld voor een CD.
En hoe zit dat met de provider? Die 'mag' zo maar gewoon gegevens doorsturen?
waar stel je zoiets in?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:51 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Meteen maar even ingesteld
Thanks voor de tip!
quote:
Waarom heb je ze niet gewoon gezegd dat je niet ging betalen omdat je de CD hebt?quote:Op zondag 27 september 2009 00:40 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb met die mensen gebeld die deze 'zaak' behartigen en ik zei dat ik dat niet ging betalen want ik heb dat geld niet.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:51 schreef CarOnline het volgende:
Omdat dat niet uitmaakt. Ik heb hem gedownload en ben dus hoe dan ook fout!
Het MAG NIET.
Niet als je 1 cd hebt, niet als je 100 cd's hebt en niet als je Mando Diao heet.
Het mag niet.
Een week of 6 tot een maand of twee, zoiets.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:31 schreef ReWout het volgende:
wow ik schrik best van dit topic aangezien ik laatst toch wel even alle albums van michael jackson had gedownload
Ik woon zelf al ruim 1 jaar in Duitsland.
Maar even vraagje aan TS... welke tijdspanne zat er tussen het downloaden en de brief? Ik ben namelijk over 5 maanden weer weg uit Duitsland.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:31 schreef ReWout het volgende:
wow ik schrik best van dit topic aangezien ik laatst toch wel even alle albums van michael jackson had gedownload
Ik woon zelf al ruim 1 jaar in Duitsland.
Maar even vraagje aan TS... welke tijdspanne zat er tussen het downloaden en de brief? Ik ben namelijk over 5 maanden weer weg uit Duitsland.
Same here. Pure symptoombestrijding is dit waar niemand wat mee opschiet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:03 schreef SarahD. het volgende:
Wat een geld zeg voor een paar downloads. Maar hopen dat het hier in Nederland nooit zo ver komt.
Het is net maffia...quote:Op zondag 27 september 2009 01:15 schreef Renesite het volgende:
betalen en blij zijn dat je niet 2 jaar hoeft te brommen.
Zo deden ze het tot twee jaar terug ja. Toen zetten de platenmaatschappijen tientallen mensen in die de hele dag door nummers aan het downloaden waren. Iedere voltooide download betekent immers ook een voltooide illegale upload, en dan kreeg de uploader een Abmahnung.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:20 schreef Anne het volgende:
Gelukkig, even verder gelezen op Duitse fora, maar dit krijg je dus eigenlijk alleen als je naast het downloaden ook aan het uploaden bent.
Ik zeg ook niet dat het niet verboden isquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo deden ze het tot twee jaar terug ja. Toen zetten de platenmaatschappijen tientallen mensen in die de hele dag door nummers aan het downloaden waren. Iedere voltooide download betekent immers ook een voltooide illegale upload, en dan kreeg de uploader een Abmahnung.
Maar intussen is ook het downloaden verboden en kan dus ook Abgemahnt worden.
Good news aangezien ik eigenlijk alleen download... en meestal doe ik dat ook niet eens via publieke sitesquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:20 schreef Anne het volgende:
Gelukkig, even verder gelezen op Duitse fora, maar dit krijg je dus eigenlijk alleen als je naast het downloaden ook aan het uploaden bent.
CarOnline -> als je je series wilt blijven downloaden, zou ik toch eens naar usenet gaan kijken.
Edit; dit is bijvoorbeeld wel interessant om te lezen -> http://forum.usenet-guide.de/viewtopic.php?t=961
Of anders gewoon via 1 van de vele streams bekijken, als je deze series niet wil branden. Streamen is namelijk niet illegaal voor zo ver ik weet in Duitsland, maar misschien weten de experts het hier?quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:20 schreef Anne het volgende:
CarOnline -> als je je series wilt blijven downloaden, zou ik toch eens naar usenet gaan kijken.
Er zijn redenen waarom knor en ik niet naar Duitsland zijn verhuisd. Internetvrijheden en snelheden waren een punt, het feit dat m'n kinderen DUITS zouden spreken was echter doorslaggevendquote:Op maandag 19 oktober 2009 12:52 schreef blessed19 het volgende:
krijg het gevoel dat als je in nederland woont een bepaalde luxe positie geniet van een aantal dingen zoals downloaden en wiet bij je hebben.
wow!
Dat weet ik over een maandje?quote:
Nieuwe Rammstein is overigens erg goedquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:24 schreef Ian.1.5 het volgende:
[..]
Dat weet ik over een maandje?
Godverdomme, ik zat ook echt geweaun net volle granate te saugen toen ik dit las
Bin ma gespannt
Gadverdamme wat een Nazi praktijken bij onze oosterburenquote:Op maandag 19 oktober 2009 18:16 schreef CarOnline het volgende:
Nou, brief is binnen dat ik nu 1200,- moet betalen![]()
Heb gemaild dat ik dat niet ga doen, en dat ik niet eens zeker weet of hun buro wel rechtsgeldig is![]()
Heb gezegd dat ik 250 kan betalen. Maar ja, ik had die brief natuurlijk moeten sturen.
Mijn buren hebben vandaag ook een rekening gekregen, en ook van 450,-
Van 3 jongens uit Keulen ofzo. Weet iemand daar meer van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |