abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73765921
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:31 schreef ReWout het volgende:
wow ik schrik best van dit topic aangezien ik laatst toch wel even alle albums van michael jackson had gedownload

Ik woon zelf al ruim 1 jaar in Duitsland.

Maar even vraagje aan TS... welke tijdspanne zat er tussen het downloaden en de brief? Ik ben namelijk over 5 maanden weer weg uit Duitsland.
Een week of 6 tot een maand of twee, zoiets.

Spannend
Laat je het nog wel even weten?
Screw them.
We're going home.
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:57:46 #127
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_73799534
Wat een nazi zooi.
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:37:24 #128
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_73800234
dussssschhhhhh.........
Wat een enge ontwikkeling is dit eigenlijk

450¤ voor één fucking liedje, echt van de zotte!
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:31 schreef ReWout het volgende:
wow ik schrik best van dit topic aangezien ik laatst toch wel even alle albums van michael jackson had gedownload

Ik woon zelf al ruim 1 jaar in Duitsland.

Maar even vraagje aan TS... welke tijdspanne zat er tussen het downloaden en de brief? Ik ben namelijk over 5 maanden weer weg uit Duitsland.

Ga maar vast sparen dan
Voor het gemak: hoeveel albums heeft MJ gemaakt? stuk of 10?
10 * ¤1200 = ¤12.000
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:03:36 #129
165594 SarahD.
Nostalgia.
pi_73802147
Wat een geld zeg voor een paar downloads. Maar hopen dat het hier in Nederland nooit zo ver komt.

[ Bericht 13% gewijzigd door SarahD. op 18-10-2009 14:48:25 ]
Toegang is geen open deur.
pi_73804649
Ik zat net even te denken maar, ik ben tot de conclusie gekomen dat ze die prijs op 450 euro vaststellen zodat ze niet iedereen hoeven aan te klagen/aan te manen maar wel gewoon 't geld krijgen wat dus in totaal de kosten zijn van (bijvoorbeeld) 10 downloaders.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:41:52 #131
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73807449
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:03 schreef SarahD. het volgende:
Wat een geld zeg voor een paar downloads. Maar hopen dat het hier in Nederland nooit zo ver komt.
Same here. Pure symptoombestrijding is dit waar niemand wat mee opschiet.
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:28:54 #132
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_73808995
Iemand misschien zin om Duitse jurisprudentie op te zoeken over dit soort zaken?

Stel, dr zijn 10 zaken te vinden. Dan is de kans dat je dus echt aangeklaagd wordt ervoor dus gewoon 0,0 %. Die brieven worden waarschijnlijk en masse verstuurd in de hoop dat je zult betalen. Wel flinke bedragen trouwens, voor een enkel liedje.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_73809637
TVP.
pi_73811280
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 10:57 schreef JuiceJuice het volgende:
Wat een nazi zooi.
pi_73812017
Illegal Downloads 150x More Profitable Than Legal Sales

Unlike most people might think, piracy is not necessarily a bad thing for copyright holders. In fact, German pirate-tracking outfit DigiRights Solutions shows that copyright holders can earn 150 times more money from illicit downloads than from iTunes and other legal stores.

TorrentFreak has reported before how pirates have been turned into cash cows by the copyright mafia. However, reliable statistics on how much money the entertainment industry and anti-piracy outfits make from illicit downloads have not yet been disclosed, until now.

The German-based anti-piracy outfit DigiRights Solutions (DRS) recently published an interesting PowerPoint presentation (in German) which shows how copyright holders can make millions from pirates. The document reveals some rather shocking statistics that show how illicit downloads are more profitable than legal downloads.

The presentation starts with some basic information on the various file-sharing networks, and details how the company’s software can detect illegal downloads and automatically send out requests for damages to alleged pirates. Their setup is similar to those at DigiProtect and Logistep who run comparable operations all over the world.

After finding out the addresses of alleged file-sharers they send out requests for damages directly, usually in the range of a few hundred dollars (or in the UK, around £600) per infringement. Thus far, little has been known about the actual profits generated by these operations, but this is exactly what the last part of the DRS presentation covers.

DRS says it generally sends out emails to alleged file-sharers requesting them to pay ¤450 (650$) per offense. According to the company they get to keep 80% of the money, leaving 20% for the copyright holders. The anti-piracy outfit claims it uses the money to cover their IT costs, administration costs, attorney fees and other costs.

So, for every illegal download the copyright holder gets ¤90 (130$), and that is where the presentation turns into a marketing talk where the company explains how piracy can be turned into profit. They start by comparing the profitability of legal and pirated downloads.

A legal online purchase of a song brings about ¤0.60 into the pockets of the copyright holders compared to the ¤90 per alleged file-sharer that pays up. So, the copyright holders get 150 times more from pursuing filesharers than from selling actual music, the company claims.

However, not everyone who receives a letter will pay up, but DRS says that an impressive 25% of all recipients do without asking questions. This figure is much higher than most people assumed previously.

http://torrentfreak.com/i(...)-legal-sales-091009/
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_73815164
Gelukkig, even verder gelezen op Duitse fora, maar dit krijg je dus eigenlijk alleen als je naast het downloaden ook aan het uploaden bent.

CarOnline -> als je je series wilt blijven downloaden, zou ik toch eens naar usenet gaan kijken.

Edit; dit is bijvoorbeeld wel interessant om te lezen -> http://forum.usenet-guide.de/viewtopic.php?t=961
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:24:30 #137
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73815288
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:15 schreef Renesite het volgende:
betalen en blij zijn dat je niet 2 jaar hoeft te brommen.
Het is net maffia...
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73815702
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:20 schreef Anne het volgende:
Gelukkig, even verder gelezen op Duitse fora, maar dit krijg je dus eigenlijk alleen als je naast het downloaden ook aan het uploaden bent.
Zo deden ze het tot twee jaar terug ja. Toen zetten de platenmaatschappijen tientallen mensen in die de hele dag door nummers aan het downloaden waren. Iedere voltooide download betekent immers ook een voltooide illegale upload, en dan kreeg de uploader een Abmahnung.

Maar intussen is ook het downloaden verboden en kan dus ook Abgemahnt worden.
pi_73819819
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo deden ze het tot twee jaar terug ja. Toen zetten de platenmaatschappijen tientallen mensen in die de hele dag door nummers aan het downloaden waren. Iedere voltooide download betekent immers ook een voltooide illegale upload, en dan kreeg de uploader een Abmahnung.

Maar intussen is ook het downloaden verboden en kan dus ook Abgemahnt worden.
Ik zeg ook niet dat het niet verboden is .
pi_73822226
quote:

CarOnline -> als je je series wilt blijven downloaden, zou ik toch eens naar usenet gaan kijken.

Edit; dit is bijvoorbeeld wel interessant om te lezen -> http://forum.usenet-guide.de/viewtopic.php?t=961
Good news aangezien ik eigenlijk alleen download... en meestal doe ik dat ook niet eens via publieke sites
pi_73822831
quote:

Of anders gewoon via 1 van de vele streams bekijken, als je deze series niet wil branden. Streamen is namelijk niet illegaal voor zo ver ik weet in Duitsland, maar misschien weten de experts het hier?
pi_73831646
Als het goed is krijg ik van de week een hele rits series op DVD van APK dus mijn eerste honger is wel gestild
En af en toe zet ik even de laptop van mn zusje aan in NL
Screw them.
We're going home.
pi_73832019
Oh fuck
tvp, tvp, tvp
Schnaps im Kopf, du holde Braut
pi_73834075
Pff wat een trieste bedoeling zeg, niet dat ze je gewoon de kosten van zo'n album laten betalen
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_73834191
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 02:40 schreef Ian.1.5 het volgende:
Oh fuck
tvp, tvp, tvp

Hee Ian, wie geht's?
Screw them.
We're going home.
pi_73839930
krijg het gevoel dat als je in nederland woont een bepaalde luxe positie geniet van een aantal dingen zoals downloaden en wiet bij je hebben.

wow!
  Admin maandag 19 oktober 2009 @ 12:53:39 #147
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_73839978
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:52 schreef blessed19 het volgende:
krijg het gevoel dat als je in nederland woont een bepaalde luxe positie geniet van een aantal dingen zoals downloaden en wiet bij je hebben.

wow!
Er zijn redenen waarom knor en ik niet naar Duitsland zijn verhuisd. Internetvrijheden en snelheden waren een punt, het feit dat m'n kinderen DUITS zouden spreken was echter doorslaggevend
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_73848047
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:25 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Hee Ian, wie geht's?
Dat weet ik over een maandje?
Godverdomme, ik zat ook echt geweaun net volle granate te saugen toen ik dit las
Bin ma gespannt
pi_73848117
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:24 schreef Ian.1.5 het volgende:

[..]

Dat weet ik over een maandje?
Godverdomme, ik zat ook echt geweaun net volle granate te saugen toen ik dit las
Bin ma gespannt
Nieuwe Rammstein is overigens erg goed
pi_73852112
Nou, brief is binnen dat ik nu 1200,- moet betalen

Heb gemaild dat ik dat niet ga doen, en dat ik niet eens zeker weet of hun buro wel rechtsgeldig is
Heb gezegd dat ik 250 kan betalen. Maar ja, ik had die brief natuurlijk moeten sturen.

Mijn buren hebben vandaag ook een rekening gekregen, en ook van 450,-
Van 3 jongens uit Keulen ofzo. Weet iemand daar meer van?
Screw them.
We're going home.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')