abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73153657
tvP
x
pi_73153738
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:42 schreef APK het volgende:

[..]

Helpt een proxy wel dan?
Ja, want een proxy maskeert je identiteit. Je verschuilt je achter een ander ip dat niet van jou is, en je echte ip is voor iedereen (behalve jijzelf en de proxybeheerder) onzichtbaar.

Peerguardian maskeert je identiteit niet maar blokkeert alleen verbindingen die op een lijst staan die periodiek bijgewerkt wordt. Dat doet echt niks voor je veiligheid.
  zondag 27 september 2009 @ 17:49:30 #78
6941 APK
Factual, I think.
pi_73153823
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:47 schreef Farenji het volgende:

Ja, want een proxy maskeert je identiteit. Je verschuilt je achter een ander ip dat niet van jou is, en je echte ip is voor iedereen (behalve jijzelf en de proxybeheerder) onzichtbaar.
Ik dacht dat een proxy werkt tot de voordeur (mininova bv) maar dat je weer zichtbaar wordt als je daar op een link klikt en in het p2p netwerk terecht komt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_73153834
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Peerguardian maskeert je identiteit niet maar blokkeert alleen verbindingen die op een lijst staan die periodiek bijgewerkt wordt. Dat doet echt niks voor je veiligheid.
Je provider maskeert je identiteit van de echte wereld via de virtuele wereld. Je proxy provider maskeert je identiteit van de virtuele wereld via de virtuele wereld.
Als men aan je gegevens kan komen via je provider kunnen ze dat ook via de proxy provider. Je maakt hoogstens de stap naar de echte gebruiker 1 stap hoger.
  zondag 27 september 2009 @ 17:55:25 #80
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73154024
De 'klager' heeft dus bewijs in de vorm van een screenshot of een log van de ISP? Ik vraag mij namelijk serieus af hoe bewezen kan worden dat iemand in een P2P netwerk iets download aangezien er geen logs bijgehouden worden van de bron. Nog belangrijker is om aan te tonen dat je ook daadwerkelijk iets download en/of upload. Of doet dat in deze kwestie er weinig toe?
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_73154119
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:49 schreef APK het volgende:

[..]

Ik dacht dat een proxy werkt tot de voordeur (mininova bv) maar dat je weer zichtbaar wordt als je daar op een link klikt en in het p2p netwerk terecht komt.
Je torrentverkeer moet uiteraard ook via een proxy lopen anders heeft het inderdaad geen zin. Torrentproxy's zijn er ook wel.
pi_73154141
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:55 schreef Brainfish het volgende:
De 'klager' heeft dus bewijs in de vorm van een screenshot of een log van de ISP? Ik vraag mij namelijk serieus af hoe bewezen kan worden dat iemand in een P2P netwerk iets download aangezien er geen logs bijgehouden worden van de bron. Nog belangrijker is om aan te tonen dat je ook daadwerkelijk iets download en/of upload. Of doet dat in deze kwestie er weinig toe?
Stel je hebt aanbieder 1. (Degene die TS dus volgen)
Aanbieder 1 bied album x aan.
Om album x te downloaden moet je verbinding maken met aanbieder 1 => aanbieder 1 weet welk ip verbinding maakt om te downloaden.
Tada...Je hebt een downloader te pakken. Daarna schrijven ze een brief naar de provider van TS en in Duitsland geven ze blijkbaar je gegevens heel makkelijk weg.
pi_73190744
Bedankt voor alle reacties en Igen voor de uitleg.

Zit weinig anders op dan voor een schikking te gaan vrees ik.
Ik zal een update plaatsen voor de geinteresseerden
Screw them.
We're going home.
pi_73191198
Zou je niet eerst ff praten met een advocaat ofzo? Misschien raak je door die schikking later in nog grotere problemen
pi_73191298
Nah dit wil ik wel weten Wel dik naatje voor jou natuurlijk.

Wist helemaal niet dat dit ook echt word bestrafd in bepaalde EU landen. Blaffende honden bijten niet maar deze dus wel Als brein dit soort geintjes maar niet gaat flikken

* Wisheh trekt netwerk kabel uit pc
pi_73191326
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:21 schreef EchoAlpha het volgende:
Zou je niet eerst ff praten met een advocaat ofzo? Misschien raak je door die schikking later in nog grotere problemen
Zoals ik het kan zien staat Universal sterker dan ik.
Die heeft namelijk de wet aan zijn kant en ik niet. Ze hebben meteen een schikking aangeboden.
Ik ga gewoon voor het laagst mogelijk.
Screw them.
We're going home.
pi_73191916
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:25 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Zoals ik het kan zien staat Universal sterker dan ik.
Die heeft namelijk de wet aan zijn kant en ik niet. Ze hebben meteen een schikking aangeboden.
Ik ga gewoon voor het laagst mogelijk.
Waarom zou Universal een schikking aanbieden als ze de wet volledig aan hun kant hebben?
pi_73192498
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:41 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Waarom zou Universal een schikking aanbieden als ze de wet volledig aan hun kant hebben?
Nou, ik ga het iig niet uitproberen wat er gebeurt als ik niets van me laat horen.
Dan mag ik 1200,- lappen ofzo. Er staat ook gewoon gevangenisstraf op.
Dat zal zo'n vaart niet lopen maar zoals gezegd: Ik ga het niet uitproberen.

Downloaden is verboden, en ze hebben me betrapt. Jammer genoeg.
Screw them.
We're going home.
  Donald Duck held maandag 28 september 2009 @ 20:58:31 #89
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73192561
quote:

[..]

Omdat het veel makkelijker en sneller is
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73193237
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Omdat het veel makkelijker en sneller is
Als ze de wet echt 100% aan hun kant hebben pakken ze je echt wel aan.
Tijd is echt geen probleem voor hun. Met een rechtszaak halen ze de kosten van de rechtszaak eruit en hebben ze ook nog een extra voorbeeldfunctie te pakken.
  Donald Duck held maandag 28 september 2009 @ 21:24:45 #91
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73193637
Ze zullen er vast wel iemand uit gaan pakken om een voorbeeld te stellen. Maar downloaders zijn er volop. Het vergt gewoon veel te veel tijd en moeite om die allemaal echt naar de rechtbank te slepen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73193926
En jij denkt dat een hele reeks rechtszaken downloaders in Duitsland niet afschrikt?
pi_73194624
quote:

[..]

Omdat dat in Duitsland de gebruikelijke manier is om zoiets aan te pakken.

Zie het maar als een boete. Die betaal je meestal ook zonder dat er een rechtszaak aan te pas komt.
pi_73194697
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:31 schreef EchoAlpha het volgende:
En jij denkt dat een hele reeks rechtszaken downloaders in Duitsland niet afschrikt?
Daarmee lopen ze alleen maar het risico dat de rechtbanken overbelast raken en andere, belangrijkere, zaken voorrang geven.
pi_73195143
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:56 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Nou, ik ga het iig niet uitproberen wat er gebeurt als ik niets van me laat horen.
Dan mag ik 1200,- lappen ofzo. Er staat ook gewoon gevangenisstraf op.
Dat zal zo'n vaart niet lopen maar zoals gezegd: Ik ga het niet uitproberen.

Downloaden is verboden, en ze hebben me betrapt. Jammer genoeg.
Je hebt in duitsland toch ook een 'piratenpartij'? Die hebben vast wel een website met tips voor dit soort situaties. Je kunt wel zeggen dat je voor een zo laag mogelijk bedrag wilt gaan, maar met een beetje advies van mensen die er echt verstand van hebben weet je beter wat je mogelijkheden zijn.
pi_73195228
Ik heb even niet alle 4 de paginas gelezen, omdat ik niet zoveel tijd heb

Maar ik heb een tijd in duitsland gewoond en ik heb weleens gehoord dat er bedrijven zijn die willekeurig mensen dit soort brieven stuurt om zo geld binnen te krijgen.

Dus wellicht is dit bij jou ook aan de hand. Ik zou voor de rechter de gok wagen en zowieso bekijken wat hun bewijzen zijn. Schakel zelf een advocaat in en laat die het uitzoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_73195413
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb even niet alle 4 de paginas gelezen, omdat ik niet zoveel tijd heb

Maar ik heb een tijd in duitsland gewoond en ik heb weleens gehoord dat er bedrijven zijn die willekeurig mensen dit soort brieven stuurt om zo geld binnen te krijgen.

Dus wellicht is dit bij jou ook aan de hand. Ik zou voor de rechter de gok wagen en zowieso bekijken wat hun bewijzen zijn. Schakel zelf een advocaat in en laat die het uitzoeken.
Stond daar ook info in zoals je IP nummer en precies wat je had gedownload en welke tijd?
Screw them.
We're going home.
pi_73195444
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:00 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Je hebt in duitsland toch ook een 'piratenpartij'? Die hebben vast wel een website met tips voor dit soort situaties. Je kunt wel zeggen dat je voor een zo laag mogelijk bedrag wilt gaan, maar met een beetje advies van mensen die er echt verstand van hebben weet je beter wat je mogelijkheden zijn.
Ja, ik zal eens kijken, dat is misschien wel verstandig.
Screw them.
We're going home.
pi_73195582
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:07 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Stond daar ook info in zoals je IP nummer en precies wat je had gedownload en welke tijd?
Die info is niet zo moeilijk te vinden hoor.
Je download een BT file en zoekt ze op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_73195612
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:00 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Daarom zou ik naar een advocaat gaan.

Onderdeel van de boete is namelijk de Unterlassungserklärung die je moet ondertekenen. Ikzelf zou, als het om zulke bedragen gaat, nooit iets tekenen zonder precies te begrijpen wat er staat. En aangezien ik begrijp dat TS het Duits ook nog eens niet tot in de puntjes beheerst, zou ik haar absoluut aanraden goede voorlichting in te winnen.

En dat kan alleen met de precieze tekst van de Abmahnung erbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')