abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73140192
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:37 schreef Merkie het volgende:
Mag ik vragen op welke wijze je de CD hebt gedownload?
Gewoon via Piratebay, met Azureus.
Screw them.
We're going home.
  zondag 27 september 2009 @ 01:44:06 #52
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73140209
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:42 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ok, eng.
2000 light years from home
pi_73140214
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:38 schreef OProg het volgende:
Hoe presenteren ze het bewijs dat jij daadwerkelijk degene was die de download gedaan heeft.
Die mooie handtekening die TS waarschijnlijk onder dat formulier gaat pleuren
pi_73140217
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:38 schreef OProg het volgende:
0Ik vraag me om eerlijk te zijn wel af hoe in een situatie als deze de bewijslast gedaan gaat worden.
Hoe presenteren ze het bewijs dat jij daadwerkelijk degene was die de download gedaan heeft.
Dat vroeg ik ook maar: het is met IP adres xxx gedaan en dat behoorde op dat moment aan ons.
Dus. Ik zei: Ja maar we hebben een tijdje een onbeveiligd netwerk gehad. Ongemerkt. (Dat was ook zo maar ik was natuurlijk hartstikke schuldig..)
Nou, dat was dan onze eigen verantwoording.
Screw them.
We're going home.
pi_73140223
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:23 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ah kijk, dat wilde die Frau mij allemaal niet aan de telefoon vertellen.
En uit Nederlands juridisch geratel kom je al bijna niet, laat staan uit 8 pagina's Duits juridisch geratel.

Dankjewel voor deze toelichting!
Alsjeblieft.
quote:
Vraag me alleen nog af hoe ze aan die 1200,- komen.
Das natuurlijk bizar hoog.
Dat weet ik ook niet. Je zou eens op internet kunnen kijken, of je op internet lotgenoten vindt en wat die dan moesten betalen. Voor de rest, zie de edit van mijn vorige post.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2009 01:46:58 ]
pi_73140240
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:42 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Torrent? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk ook geüpload, en dat was altijd al strafbaar. Misschien dat daarom de vordering zo hoog is uitgevallen?
pi_73140241
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Alsjeblieft.
[..]

Dat weet ik ook niet. Je zou eens op internet kunnen kijken. Voor de rest, zie de edit van mijn vorige post.
Ja, ik heb het gelezen en ontzettend bedankt!
Maakt het allemaal een stuk helderder.

Ik hoopte een beetje op dit soort reacties. Of van ervaringsdeskundigen.
Want ik ben echt niet de enige nep-duitser op Fok
Screw them.
We're going home.
pi_73140256
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Torrent? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk ook geüpload, en dat was altijd al strafbaar. Misschien dat daarom de vordering zo hoog is uitgevallen?
Dat zou kunnen maar dat wist ik dan weer niet.
Ik weet hoe ik iets kan binnen halen en dat is dan ook meteen alles zeg maar.
Screw them.
We're going home.
  zondag 27 september 2009 @ 01:49:02 #59
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_73140264
tvp
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  Redactie Games zondag 27 september 2009 @ 01:54:22 #60
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73140304
Geen encryptie gebruikt, upload niet uitgezet en geen VPN/Proxy gebruikt bij Open/Publieke Torrenttrackers of andere P2p verkeer, dat is eigenlijk vragen om problemen in Frankrijk en Duitsland. Overigens worden NL'ers ook door Brein op die hielen gezeten zodra ze maar Limewire of torrents via TPB en Mininova downloaden. Bepaalde bestanden worden steekproefsgewijs door ze gemonitord, MPAA verspreidde zelf verragde complete ruis van "populaire muziekalbums" op SuperNova destijds..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 27 september 2009 @ 02:31:34 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_73140563
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Geen encryptie gebruikt, upload niet uitgezet en geen VPN/Proxy gebruikt bij Open/Publieke Torrenttrackers of andere P2p verkeer, dat is eigenlijk vragen om problemen in Frankrijk en Duitsland. Overigens worden NL'ers ook door Brein op die hielen gezeten zodra ze maar Limewire of torrents via TPB en Mininova downloaden. Bepaalde bestanden worden steekproefsgewijs door ze gemonitord, MPAA verspreidde zelf verragde complete ruis van "populaire muziekalbums" op SuperNova destijds..
Maar helpt een programma als Peerguardian daartegen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Redactie Games zondag 27 september 2009 @ 02:33:04 #62
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73140571
quote:
Op zondag 27 september 2009 02:31 schreef APK het volgende:

[..]

Ja
  zondag 27 september 2009 @ 02:40:43 #63
6941 APK
Factual, I think.
pi_73140633
quote:
Op zondag 27 september 2009 02:33 schreef Mr.Noodle het volgende:

Ja
Merci.
Hoewel ik mij wel afvraag of het 100% safe is, omdat ze een lijst met IP's blocken die steeds bijgehouden moet worden.
  Redactie Games zondag 27 september 2009 @ 02:48:13 #64
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73140690
Nou ja, nooit 100% gegarandeerd natuurlijk. Maar het helpt wel wat..
pi_73141209
Sinds waneer kan een bedrijf je een boete geven? Wie bewijst dat jij het was? En privacy gegevens, tellen die nog mee in deutschland of zijn ze terug naar 1939?
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 27 september 2009 @ 10:29:36 #66
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73142269
quote:
Op zondag 27 september 2009 00:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Op een Nederlands forum
Zó raar is dat nou ook weer niet, in KAA heb je een heel topic met Nederlanders die in Duitsland wonen. Het is het proberen waard, toch?
pi_73142596
Je hebt de aankoopbon van die cd vast niet meer ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 27 september 2009 @ 10:53:41 #68
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73142616
Ik zou eens heel goed nakijken wat er in duitsland wel en niet mag. Aangezien je de originele CD hebt en ze je alleen voor deze willen pakken zou ik overwegen m'n poot stijf te houden en het voor te laten komen, als je inderdaad op basis van de precieze wetteksten het idee hebt geen illegale dingen gedaan te hebben (want: CD in bezit).

Echter, als je pc toch continu staat te pompen moet je niet al te verbaasd zijn dat ze daarna met een wat uitgebreider lijstje op de proppen komen, een lijstje waar ook zaken op staan die je niet in bezit hebt. In dat geval zou ik nog eens goed achter m'n oren krabben en toch proberen te schikken.

Dat ze nu eerst zeggen dat het niet uitmaakt dat je die CD hebt, daar zou ik niet al te veel waarde aan hechten. Het is halve maffia en zowel incassobureau's als dit soort clubs hebben in het verleden al vaker laten zien het met de juridische waarheid niet zo nauw te nemen, als het maar geld oplevert.
Vampire Romance O+
pi_73142760
quote:
Op zondag 27 september 2009 06:37 schreef Vampier het volgende:
Sinds waneer kan een bedrijf je een boete geven?
Zoals ik in dit topic al uitgebreid heb uitgelegd: In Duitsland mag dat.
quote:
Wie bewijst dat jij het was?
Het betreffende bedrijf, aan de hand van het IP-adres. De 'eigenaar' van de internetaansluiting is naar buiten toe de verantwoordelijke, ook als iemand anders van de verbinding gebruik maakte.
quote:
En privacy gegevens, tellen die nog mee in deutschland of zijn ze terug naar 1939?
Dit heeft natuurlijk helemaal niks met privacy te maken. Het IP-adres is gewoon publiek, net als het nummerbord van een auto.
  zondag 27 september 2009 @ 11:34:12 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_73143322
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:03 schreef Igen het volgende:

Dit heeft natuurlijk helemaal niks met privacy te maken. Het IP-adres is gewoon publiek, net als het nummerbord van een auto.
Je hebt volgens mij tegenwoordig toch echt een overheidsinstantie nodig om achter de eigenaar van een nummerbord te komen.
pi_73143569
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:34 schreef APK het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij tegenwoordig toch echt een overheidsinstantie nodig om achter de eigenaar van een nummerbord te komen.
Maar dat is toch logisch?

Een boete of veroordeling kun je in Nederland alleen krijgen via de politie, het OM en/of de rechter, dus in principe hoeven alleen zij toegang tot deze gegevens te hebben.

Een boete voor illegale internetactiviteit kun je in Duitsland direct van de gedupeerde krijgen, dus is het eigenlijk ook wel logisch dat zij een middel krijgen om de vermeende dader op te sporen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2009 11:46:47 ]
  Donald Duck held zondag 27 september 2009 @ 11:51:37 #72
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73143691
quote:
Op zondag 27 september 2009 06:37 schreef Vampier het volgende:
Sinds waneer kan een bedrijf je een boete geven? Wie bewijst dat jij het was? En privacy gegevens, tellen die nog mee in deutschland of zijn ze terug naar 1939?
Het is een voorstel tot een schikking, volledig buiten de rechtbank om. Dat kan en mag een bedrijf natuurlijk prima doen. Als ze niet akkoord gaat, kan het bedrijf het tot een ware rechtszaak laten komen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73151985
Sinds 1 september 2008 is blijkbaar een regel van kracht die de bovengrens voor een eerste "Abmahnung" op 100 EUR vaststelt.

http://de.wikipedia.org/w(...)erletzungen.E2.80.9C

Het advocatenkantoor moet hiervan op de hoogte zijn, en ik vraag me af waarom zij menen daar van af te kunnen wijken?

Neem contact op met een advocaat.

EDIT:

Ik begrijp net dat dit alleen geldt voor de kosten van het advocatenkantoor. Wat de rechthebbende dan eist is een ander verhaal.
pi_73153467
quote:
Op zondag 27 september 2009 02:31 schreef APK het volgende:

[..]

Absoluut niet.

Het is totaal en volkomen onmogelijk om te voorspellen wat de ipadressen van de MPAA en dergelijke zijn. Denk je dat ze die monitoring doen vanuit hun eigen kantoornetwerk ofzo? Die gebruiken daar gewone anonieme consumentenlijntjes voor. No way dat die op de blocklist van peerguardian staan. Je hebt er ook niks aan als er een paar worden gefilterd, er hoeft er maar 1 doorheen te glippen en je bent de lul. Peerguardian geeft een volledig vals gevoel van zekerheid, je hebt er helemaal niks aan.
  zondag 27 september 2009 @ 17:42:52 #75
6941 APK
Factual, I think.
pi_73153590
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:39 schreef Farenji het volgende:

Absoluut niet.

Het is totaal en volkomen onmogelijk om te voorspellen wat de ipadressen van de MPAA en dergelijke zijn. Denk je dat ze die monitoring doen vanuit hun eigen kantoornetwerk ofzo? Die gebruiken daar gewone anonieme consumentenlijntjes voor. No way dat die op de blocklist van peerguardian staan. Je hebt er ook niks aan als er een paar worden gefilterd, er hoeft er maar 1 doorheen te glippen en je bent de lul. Peerguardian geeft een volledig vals gevoel van zekerheid, je hebt er helemaal niks aan.
Helpt een proxy wel dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')