FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Mijn Audi S4 op de operatietafel..
smegmanuszaterdag 26 september 2009 @ 17:14
Misschien leuk om hier ook eens te posten.
Sinds kort ben ik in het bezit van een Audi S4 Avant uit 1999. Superauto met alle opties en genoeg power.
Helaas een turbo aan poep gereden en dat is geen pretje, niet alleen de turbo's zijn duur, het is ook nog eens pokkeveel werk!
Momenteel staat de auto dus stil omdat er direct 2 nieuwe turbo's opgaan (de S4 heeft 2 turbo's), om er alleen 1 te gaan vervangen leek me niet zo slim.
Aangezien alles nu toch los ligt nemen we direct even de distributie en de waterpomp mee.
Hoop met een weekje weer te kunnen gaan rijden.


Hier wat foto's :








Vragen/opmerkingen? Ik hoor het graag.
Rekkiezaterdag 26 september 2009 @ 17:15
Sterkte
Klaas.Kopkaaszaterdag 26 september 2009 @ 17:20
Wat betaal je voor zo'n turbo dan?
FoXjezaterdag 26 september 2009 @ 17:31
Ziet er nogal ingrijpend uit.
DumDaDumzaterdag 26 september 2009 @ 17:32
Ziet er ingrijpend uit. Eigen garage, of mag je bij iemand sleutelen?
DumDaDumzaterdag 26 september 2009 @ 17:32
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:31 schreef FoXje het volgende:
Ziet er nogal ingrijpend uit.
Great minds think alike
oshirozaterdag 26 september 2009 @ 17:34
Allemachtig, wat een krappe bedoening daar in die motorruimte
Lekker onderhoudsvriendelijk inderdaad, hele blok naar buiten werken om bij de turbo's te komen.
smegmanuszaterdag 26 september 2009 @ 17:53
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:15 schreef Rekkie het volgende:
Sterkte
Dankje
Maar het blijft maar een auto hé! Er zijn ergere dingen.
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:20 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Wat betaal je voor zo'n turbo dan?
Normaal kosten ze zo'n 1200 euro per stuk nieuw. Ik heb deze 2dehands, hebben 5k gelopen.
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:31 schreef FoXje het volgende:
Ziet er nogal ingrijpend uit.
Het is niet moeilijk, maar wel gewoon veel werk.
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:32 schreef DumDaDum het volgende:
Eigen garage, of mag je bij iemand sleutelen?
Mag bij iemand sleutelen.
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:34 schreef oshiro het volgende:
Allemachtig, wat een krappe bedoening daar in die motorruimte
Lekker onderhoudsvriendelijk inderdaad, hele blok naar buiten werken om bij de turbo's te komen.
Klopt, het past allemaal maar net. Dat is toch wel een nadeel als je auto met wat meer verhogen koopt.
Poekelzaterdag 26 september 2009 @ 19:25
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:53 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Dankje
Maar het blijft maar een auto hé! Er zijn ergere dingen.
[..]

Normaal kosten ze zo'n 1200 euro per stuk nieuw. Ik heb deze 2dehands, hebben 5k gelopen.
[..]

Het is niet moeilijk, maar wel gewoon veel werk.
[..]

Mag bij iemand sleutelen.
[..]

Klopt, het past allemaal maar net. Dat is toch wel een nadeel als je auto met wat meer verhogen koopt.
Onzin. American Muscle.
smegmanuszaterdag 26 september 2009 @ 19:40
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:25 schreef Poekel het volgende:

[..]

Onzin. American Muscle.
Jij wilt zeggen dat 265Pk en 400nM traag is?
Leuk die american musclecars... vooral als je rechtdoor wilt, komt er een bochtje sta je achterstevoren
Mikkiezaterdag 26 september 2009 @ 20:24
Het scheelt wel dat je zelf kan sleutelen, dat maakt zo'n auto nog leuk en betaalbaar. Als je twee turbo's bij de dealer (of de garage om de hoek) moet laten vervangen, loopt het aardig in de papieren...
FoXjezaterdag 26 september 2009 @ 20:31
Het is een vette bak. Succes ermee
MaartenGrendelzaterdag 26 september 2009 @ 20:33
Mooie wagen en goed dat je alles zelf kan doen, succes ermee!
invinezaterdag 26 september 2009 @ 20:37
Mooi ding, en tering wat is dat blok groot
Salvad0Rzaterdag 26 september 2009 @ 20:37
Sexy wagen. [ Salvad0R seal of approval ]
Wimo.zaterdag 26 september 2009 @ 21:12
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Jij wilt zeggen dat 265Pk en 400nM traag is?
Leuk die american musclecars... vooral als je rechtdoor wilt, komt er een bochtje sta je achterstevoren
265pk en 400nm uit een twinturbo 2.8l? Pfff, dat zijn haast amerikaanse muscle car cijfers
smegmanuszaterdag 26 september 2009 @ 21:27
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:12 schreef Wimo. het volgende:

[..]

265pk en 400nm uit een twinturbo 2.8l? Pfff, dat zijn haast amerikaanse muscle car cijfers
Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.
Wimo.zaterdag 26 september 2009 @ 21:33
Ah, duidelijk ! Verder mooie bak.
S1nn3rzzaterdag 26 september 2009 @ 21:34
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:15 schreef Rekkie het volgende:
Sterkte
Inderdaad, ik zou eens nadenken over een echt merk.
smegmanuszaterdag 26 september 2009 @ 21:37
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:34 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zou eens nadenken over een echt merk.

Vertel, wat is het ultieme merk?
S1nn3rzzaterdag 26 september 2009 @ 21:39
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:37 schreef smegmanus het volgende:

[..]


Vertel, wat is het ultieme merk?
Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?

Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
smegmanuszaterdag 26 september 2009 @ 21:42
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?

Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Pas259zaterdag 26 september 2009 @ 22:12
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?

Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
De diesel van S1nn3rz:

zwartemarktplaatszaterdag 26 september 2009 @ 22:13
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?

Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
Bink.,
kevin20vtzaterdag 26 september 2009 @ 22:54
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:27 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.
Wat zit er standaard op dan? K03 / K03s?

Waarom heb je er voor gekozen om gebruikte turbo's te monteren.... Stel nou dat over 3 maanden 1 van deze "nieuwe" jongens er weer tussenuit naait?

Ik had dat risico denk ik niet genomen...
Pas259zondag 27 september 2009 @ 04:29
Turbo's gaan toch best wel lang mee bij normaal gebruik?
blupzondag 27 september 2009 @ 04:44
quote:
Op zondag 27 september 2009 04:29 schreef Pas259 het volgende:
Turbo's gaan toch best wel lang mee bij normaal gebruik?
Bij snelle benzine autos is het niet geheel ongebruikelijk dat ze er na 200/250k eens mee kappen.
Athmozzzondag 27 september 2009 @ 09:21
quote:
Op zondag 27 september 2009 04:44 schreef blup het volgende:

[..]

Bij snelle benzine autos is het niet geheel ongebruikelijk dat ze er na 200/250k eens mee kappen.
dat is best lang toch?

De mijne gaat (als ik het internet moet geloven) om de 150k naar de kloten, en zelfs dat vind ik nog aanvaardbaar. 1x per 2 jaar valt nog te overzien...
kevin20vtzondag 27 september 2009 @ 10:08
Vind ik niet aanvaardbaar als het zo'n ingrijpend verhaal is als dat zo'n groot blok er iedere keer zo weer uit moet.
Zeker niet als je zelf geen ruimte hebt en dus weer afhankelijk bent van anderen of het uitkomt dat je er mag komen sleutelen.

Als je zo'n auto wilt/kunt rijden moet je ook niet lullig doen mbt de turbo's, lekker nieuwe erop dan weet je zeker dat het goed zit. maar dat is natuurlijk mijn mening.

Veel succes nog TS
smegmanuszondag 27 september 2009 @ 11:21
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:54 schreef kevin20vt het volgende:

[..]

Wat zit er standaard op dan? K03 / K03s?

Waarom heb je er voor gekozen om gebruikte turbo's te monteren.... Stel nou dat over 3 maanden 1 van deze "nieuwe" jongens er weer tussenuit naait?

Ik had dat risico denk ik niet genomen...
Standaard de K03.
Waarom gebruikte? Het prijsverschil was dusdanig groot en deze komen bij een hoog aangeschreven bedrijf weg en hebben slechts 5k gelopen.
Catch22-maandag 28 september 2009 @ 12:36
Waarom niet gelijk even wat grotere? Het is toch een two-stage turbo?
smegmanusmaandag 28 september 2009 @ 12:49
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef Catch22- het volgende:
Waarom niet gelijk even wat grotere? Het is toch een two-stage turbo?
Anders lees je het topic even door
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:27 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.
Turquaz52dinsdag 29 september 2009 @ 11:16
tvp
Catch22-dinsdag 29 september 2009 @ 11:45
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Anders lees je het topic even door
[..]
niet mijn sterkste kant. Maargoed, vet!
1299dinsdag 29 september 2009 @ 15:39
265pk, het is de moeite .. Ik dacht dat een S4 wel rond de 350 standaard had oid.
Catch22-dinsdag 29 september 2009 @ 15:41
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:39 schreef 1299 het volgende:
265pk, het is de moeite .. Ik dacht dat een S4 wel rond de 350 standaard had oid.
Dit is een 2.7 bi-turbo en die heeft dus niet gek veel meer.

de opvolgende modellen hadden een 4.2 met 344pk geloof ik
Barcaconiadinsdag 29 september 2009 @ 15:45
Wel een leuke auto. Alleen dat werk, poeh, daar zou ik een beetje moe van worden
smegmanusdinsdag 29 september 2009 @ 15:50
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:45 schreef Barcaconia het volgende:
Wel een leuke auto. Alleen dat werk, poeh, daar zou ik een beetje moe van worden
Mwah, valt mee hoor... als je het juiste gereedschap maar hebt
Hyperdudedinsdag 29 september 2009 @ 16:04
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Catch22- het volgende:

[..]

...de opvolgende modellen hadden een 4.2 met 344pk geloof ik
Heb ik begin dit jaar naar gekeken in Duitsland. Mooie bakkies. Ook mooi leder Recaro interieur.
Bij de Duitse Audi dealer, met garantie, kwam ik ongeveer op ¤30-32K voor een nette Avant op NL kenteken.
Rijdt flink door, maar ben afgehaakt op de te verwachten brandstofkosten; je bent een watje of niet.


@TS: sleutel ze
smegmanusdinsdag 29 september 2009 @ 16:19
Direct maar een setje nieuwe dumpvalves erop.

Barcaconiadinsdag 29 september 2009 @ 16:20
Sjiek!
invinedinsdag 29 september 2009 @ 16:53
Netjes!
Repeatdinsdag 29 september 2009 @ 21:23
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
daNpydinsdag 29 september 2009 @ 21:27
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Meestal onderaan het blok (uitlaat).

Succes TS, geen makkelijk klusje.
ibaneXdinsdag 29 september 2009 @ 21:27
Dit is een erg groot blok, en hij pakt gelijk de distri ook aan...
Repeatdinsdag 29 september 2009 @ 22:00
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Meestal onderaan het blok (uitlaat).

Succes TS, geen makkelijk klusje.
Zo'n blok staat toch gewoon in de lengte? Dat het dan zo moeilijk te bereiken is...

Maarja het zal wel
daNpydinsdag 29 september 2009 @ 22:05
4WD
Barcaconiadinsdag 29 september 2009 @ 22:27
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

Zo'n blok staat toch gewoon in de lengte? Dat het dan zo moeilijk te bereiken is...

Maarja het zal wel
Heb je op deze foto:
http://i36.tinypic.com/28up8hh.jpg
gezien hoe de turbo's aan het spruitstuk hangen?
Het is een V motor dus de cilinderkoppen hangen erg schuin en hangen dus over het spruitstuk heen. Dat maakt je werkruimte nogal wat kleiner.
OxygeneFRLwoensdag 30 september 2009 @ 08:37
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Je bedoelt een compressor misschien. Turbo zit vaak voorin onderin.
#ANONIEMwoensdag 30 september 2009 @ 09:49
TVP
illusionswoensdag 30 september 2009 @ 10:19
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:08 schreef kevin20vt het volgende:
Vind ik niet aanvaardbaar als het zo'n ingrijpend verhaal is als dat zo'n groot blok er iedere keer zo weer uit moet.
Zeker niet als je zelf geen ruimte hebt en dus weer afhankelijk bent van anderen of het uitkomt dat je er mag komen sleutelen.

Als je zo'n auto wilt/kunt rijden moet je ook niet lullig doen mbt de turbo's, lekker nieuwe erop dan weet je zeker dat het goed zit. maar dat is natuurlijk mijn mening.

Veel succes nog TS
Zit niet zo te muggeziften op die turbo's man, ze hebben maar 5K gelopen, dat hebben nieuwe turbo's ook 2 maanden na monteren, dan verwacht je toch ook niet opeens dat ze vanaf dat moment sneller stuk gaan?
misterikswoensdag 30 september 2009 @ 10:24
tja, van'n afgeragde sportieveling kan je geen nieuwe meer maken. Ik voorspel dat hij meer in dan uit de garage zal vertoeven
smegmanuswoensdag 30 september 2009 @ 10:25
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?


Was het maar waar
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:24 schreef misteriks het volgende:
tja, van'n afgeragde sportieveling kan je geen nieuwe meer maken. Ik voorspel dat hij meer in dan uit de garage zal vertoeven
Ah, we hebben een kenner
Triest, heel triest.
Ga toch lekker weer met je duplo spelen en houd je mening gewoon voor je, puber.

[ Bericht 19% gewijzigd door smegmanus op 30-09-2009 10:54:46 ]
smegmanuswoensdag 30 september 2009 @ 19:42
De auto rijdt weer! Trekt weer als een beest en loopt heel mooi rustig stationair.
Nieuw distributiesetje zit er op, tering dat is ook geen goedkoop setje.. waterpomp vernieuwd, verse sappen erop. Moet alleen de dumpvalves nog even vervangen maar dat kan nog wel

Ik ben blij. Binnenkort eens wat meer foto's van de auto posten!
Hyperdudewoensdag 30 september 2009 @ 19:42
Lekker vlot gedaan!
smegmanuswoensdag 30 september 2009 @ 19:50
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Hyperdude het volgende:
Lekker vlot gedaan!
Je wilt toch graag weer rijden hé
Barcaconiawoensdag 30 september 2009 @ 19:58
Foto's van gedurende het werk? Of heb je die niet gemaakt (zoals ik ook altijd vergeet )
smegmanuswoensdag 30 september 2009 @ 20:00
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:58 schreef Barcaconia het volgende:
Foto's van gedurende het werk? Of heb je die niet gemaakt (zoals ik ook altijd vergeet )
Zoals ik dus ook altijd vergeet. Plus dat je elke keer je klauwen moet wassen om een foto te maken.
Veel meer viel er trouwens ook niet te zien
Barcaconiawoensdag 30 september 2009 @ 20:01
Ok, helaas. Ik was nooit mijn klauwen voordat ik foto's maak. Mijn telefoons gaan dan ook gemiddeld niet lang mee
ibaneXdonderdag 1 oktober 2009 @ 23:09
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:37 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je bedoelt een compressor misschien. Turbo zit vaak voorin onderin.
Mooi niet dus!
Hier dus Achter bovenin!
Salvad0Rdonderdag 1 oktober 2009 @ 23:15
Geil.
vosssdonderdag 1 oktober 2009 @ 23:19
Mijn turbo zit ook onderin.

Altijd mooi na een half uurtje stampen als het donker is om de motorkap open te trekken. Roodgloeiend
OxygeneFRLvrijdag 2 oktober 2009 @ 07:56
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:09 schreef ibaneX het volgende:

[..]

Mooi niet dus!
Hier dus Achter bovenin!
[ afbeelding ]
Ja duh omdat er heeeeel soms (vooral bij Toyota's) de luchtinlaat voorin zit en dus uitlaatspruitstuk achterin.
ForcedInductionvrijdag 2 oktober 2009 @ 08:13
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 07:56 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja duh omdat er heeeeel soms (vooral bij Toyota's) de luchtinlaat voorin zit en dus uitlaatspruitstuk achterin.
nee vooral bij honda's.
toyota heeft de hot side (uitlaatkant) bijna altijd bij de radiator zitten. Het plenum (intake) zit dan bij het schutbord.
De_Groentenboervrijdag 2 oktober 2009 @ 20:55
Waar jullie het over hebben is een topmount setup, da's vaak niet standaard.

Ziet we wel gelikt uit though.

D.vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:02
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Jij wilt zeggen dat 265Pk en 400nM traag is?
Leuk die american musclecars... vooral als je rechtdoor wilt, komt er een bochtje sta je achterstevoren
Zegt meer over jouw rijkwaliteiten
ibaneXvrijdag 2 oktober 2009 @ 23:21
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 07:56 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja duh omdat er heeeeel soms (vooral bij Toyota's) de luchtinlaat voorin zit en dus uitlaatspruitstuk achterin.
Hoeft niet perse wat het is niet altijd een crossflow blok.

Vw, blockjes. Inlaat en uitlaat aan een zijde!
smegmanuszaterdag 3 oktober 2009 @ 12:26
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:02 schreef D. het volgende:

[..]

Zegt meer over jouw rijkwaliteiten

En jij hebt ook een racelicentie?
x3rozaterdag 3 oktober 2009 @ 12:50
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dit is een 2.7 bi-turbo en die heeft dus niet gek veel meer.

de opvolgende modellen hadden een 4.2 met 344pk geloof ik
Nope, fout, de B5 RS4 maakte van hetzelfde 2.7 liter biturbo V6 blok gebruik, maar leverde maar liefst 380pk en 440Nm.
quote:
Dit is dezelfde motor als die van de S4 B5 die standaard 265 pk en 400 Nm levert. Maar dankzij verschillende aanpassingen aan de luchtinlaat, cilinderkoppen en turbo's kon het vermogen worden opgeschroefd naar 380 pk.
OT: vette bak, maar waarom geen RS?
Pas259zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:52
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:50 schreef x3ro het volgende:

[..]

Nope, fout, de B5 RS4 maakte van hetzelfde 2.7 liter biturbo V6 blok gebruik, maar leverde maar liefst 380pk en 440Nm.
[..]

OT: vette bak, maar waarom geen RS?

Waarom persé altijd groter?
x3rozaterdag 3 oktober 2009 @ 12:57
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:52 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Waarom persé altijd groter?
Aangezien een S geen RS is, wat bij audi toch staat voor n stuk meer alles tov de S. Tevens ontlopen die B5 modellen elkaar niet veel qua prijs.
kebabkeverzaterdag 3 oktober 2009 @ 13:00
Goed gedaan TS. En laat mensen die hier commentaar hebben maar links liggen. Je hebt een geweldige auto... naar mijn mening toch nog 1 van de mooiste audi's ! Kijk uit naar je foto's!
smegmanuszaterdag 3 oktober 2009 @ 13:49
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:50 schreef x3ro het volgende:

[..]

OT: vette bak, maar waarom geen RS?

RS is super, maar voor mij onbetaalbaar
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:00 schreef kebabkever het volgende:
Goed gedaan TS. En laat mensen die hier commentaar hebben maar links liggen. Je hebt een geweldige auto... naar mijn mening toch nog 1 van de mooiste audi's ! Kijk uit naar je foto's!
Thanks. Foto's maak ik als de auto weer een beetje schoon is.
x3rozaterdag 3 oktober 2009 @ 14:52
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:49 schreef smegmanus het volgende:

[..]

RS is super, maar voor mij onbetaalbaar
[..]

Thanks. Foto's maak ik als de auto weer een beetje schoon is.
Ik ben niet zo op de hoogte van de onderhoudskosten verschillen tussen de RS en S, maar sowieso beide geweldige auto's
D.zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:00
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:26 schreef smegmanus het volgende:

[..]


En jij hebt ook een racelicentie?
Nee, maar ik heb een Amerikaanse auto met achterwielaandrijving en voldoende pk's, en ik sta nooit achterstevoren zoals jij.
smegmanuszaterdag 3 oktober 2009 @ 20:12
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:00 schreef D. het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb een Amerikaanse auto met achterwielaandrijving en voldoende pk's, en ik sta nooit achterstevoren zoals jij.
Dat komt ook omdat je niet hard rijd
D.zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:20
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:12 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Dat komt ook omdat je niet hard rijd
Tuurlijk jochie
smegmanuszaterdag 3 oktober 2009 @ 20:29
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:20 schreef D. het volgende:

[..]

Tuurlijk jochie
Gast, ga iemand anders lastig vallen met je onzin.
Het is algemeen bekend dat die amerikaanse hutten niet snel zijn in bochten.
Ik snap je wel, ik zou er ook van gaan huilen.

Jochie.
D.zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:34
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:29 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Gast, ga iemand anders lastig vallen met je onzin.
Het is algemeen bekend dat die amerikaanse hutten niet snel zijn in bochten.
Ik snap je wel, ik zou er ook van gaan huilen.

Jochie.



Hoezo betrapt op het lullen uit je nek?
smegmanuszaterdag 3 oktober 2009 @ 20:38
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:34 schreef D. het volgende:

[..]



Hoezo betrapt op het lullen uit je nek?
Ksst, ga eens weg man.
Ga een stukje rijden ofzo.
Pas op voor bochten.
D.zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:40
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:38 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ksst, ga eens weg man.
Ga een stukje rijden ofzo.
Pas op voor bochten.
Ik blijf nog even, vermaak me prima
leolinedancezaterdag 3 oktober 2009 @ 20:47
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:40 schreef D. het volgende:

[..]

Ik blijf nog even, vermaak me prima
Zorg maar dat je remmen goed zijn. Anders vlieg je uit de bocht.
D.zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:53
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zorg maar dat je remmen goed zijn. Anders vlieg je uit de bocht.
Die zouden iets beter mogen, maar ik heb gelukkig veel grip
lyolyrczaterdag 3 oktober 2009 @ 22:24
Gave wagen! Dat motorblok ziet er wel erg dik uit op de foto en lijkt groter dan het is. Volgens mij bouwen ze zulke motoren tegenwoordig een stuk compacter.
smegmanuszaterdag 3 oktober 2009 @ 22:38
Vond nog een foto :


Hier was 'ie nog schoon
DumDaDumzaterdag 3 oktober 2009 @ 22:43
Heldentopic

Waar zijn de modjes als je ze nodig hebt?
Cumshooterzaterdag 3 oktober 2009 @ 23:05
Suc6 man!
Maharbalzondag 4 oktober 2009 @ 11:42
Mooie auto.

Blij dat ie weer rijdt. Zulke auto's koop je uiteraard om in te rijden (en af en toe om naar te staren : )!
smegmanuszondag 4 oktober 2009 @ 15:31
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:42 schreef Maharbal het volgende:
Mooie auto.

Blij dat ie weer rijdt. Zulke auto's koop je uiteraard om in te rijden (en af en toe om naar te staren : )!
Thanks. Hij knalt er echt weer vrolijk op los. Zojuist weer even een stukkie gereden, was weer genieten
Maharbalzondag 4 oktober 2009 @ 18:20
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:31 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Thanks. Hij knalt er echt weer vrolijk op los. Zojuist weer even een stukkie gereden, was weer genieten
Zoals het hoort!

Bij mij kriebelt het ook verschrikkelijk. M'n 325i E30 staat nu al 3 weken stil omdat ik telkens moet wachten op verschillende onderdelen. Hopelijk is ie nu 's binnen een week oid helemaal klaar voor de APK, dan kan ik eindelijk weer "freudevoll" gaan fahren .
ikweethetooknietzondag 4 oktober 2009 @ 18:37
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zoals het hoort!

Bij mij kriebelt het ook verschrikkelijk. M'n 325i E30 staat nu al 3 weken stil omdat ik telkens moet wachten op verschillende onderdelen. Hopelijk is ie nu 's binnen een week oid helemaal klaar voor de APK, dan kan ik eindelijk weer "freudevoll" gaan fahren .
BMW= Bring Mich Werkstatt
ibaneXzondag 4 oktober 2009 @ 18:38
Mooi Mooi
Maharbalzondag 4 oktober 2009 @ 18:41
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

BMW= Bring Mich Werkstatt
Wat is Werkstatt .
daNpyzondag 4 oktober 2009 @ 18:47
Werkplaats
x3rozondag 4 oktober 2009 @ 18:49
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wat is Werkstatt .
Omg geen Duits gehad op school? Das een werkplaats

Edit* danpy was eerder
Maharbalzondag 4 oktober 2009 @ 18:49
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:47 schreef daNpy het volgende:
Werkplaats
Ah

Gelukkig waren het relatief eenvoudige dingen, maar die onderdelen komen maar niet binnen

Nog eventjes en dan is het vroem vroem!

Overigens heb ik wel Duits gehad op school, maar het is voor mij een tijdje geleden en helaas maar waar blijft niet alles hangen. O wacht, don't feed the trolls Maharbal.
UberPhreakzondag 4 oktober 2009 @ 20:26
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:00 schreef kebabkever het volgende:
Goed gedaan TS. En laat mensen die hier commentaar hebben maar links liggen. Je hebt een geweldige auto... naar mijn mening toch nog 1 van de mooiste audi's ! Kijk uit naar je foto's!
Wat is er mooi aan aan 100 in dozijn station.
smegmanuszondag 4 oktober 2009 @ 20:45
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Wat is er mooi aan aan een 100 in dozijn station.
Een A4 avant met een S4 avant vergelijken
Wat een afgunst hier zeg. Nu kan ik wel iets heel simpels zeggen over de Opel Manta, maar dat doe ik niet eens.

[ Bericht 12% gewijzigd door smegmanus op 04-10-2009 20:51:59 ]
draaijerzondag 4 oktober 2009 @ 21:11
Leuke auto hoor. Have fun.. Ik heb het vorige model RS4 gehad, maar het verbruik werd me te gek en voor het gezin was de comfort ver te zoeken
Ik had 'm toen ie 2 jaar oud was uit Duitsland getrokken

Veel plezier met je auto. Ik blijf het nog wel even volgen
draaijerzondag 4 oktober 2009 @ 21:12
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Wat is er mooi aan aan 100 in dozijn station.
Juist.. jij hebt het dus niet begrepen of je zit in het verkeerde sub-forum omdat je er geen drol om geeft
smegmanuszondag 4 oktober 2009 @ 21:19
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:11 schreef draaijer het volgende:
Leuke auto hoor. Have fun.. Ik heb het vorige model RS4 gehad, maar het verbruik werd me te gek en voor het gezin was de comfort ver te zoeken
Ik had 'm toen ie 2 jaar oud was uit Duitsland getrokken

Veel plezier met je auto. Ik blijf het nog wel even volgen
Thanks, staat hier in de buurt ook een B5 RS4, wat een heerlijke brede schermen heeft dat ding zeg
Comfort valt mij nog enigzins mee, kan beter maar vind het nog wel acceptabel.
Deze komt ook uit Duitsland btw, in 2007 ingevoerd.
Mikkiezondag 4 oktober 2009 @ 21:24
Mooie apparaten zijn die Audi's RS4 ja. Alleen zijn de kosten niet altijd even vriendelijk
#ANONIEMmaandag 5 oktober 2009 @ 10:34
Ik snap heel het doel van dit topic niet. Het lijkt nu echt op een 'kijk ik heb een s4' meets 'ik kan zelf sleutelen' topic. Hoopte ik nog op veel foto's en een sleutelverslag, nopes.

Ook een telkens in de verdediging schietende TS, dit topic is echt niet veel meer.

Maargoed, ik heb PTA weer in mijn myat
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 11:24
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:34 schreef MarkyB het volgende:
Ik snap heel het doel van dit topic niet. Het lijkt nu echt op een 'kijk ik heb een s4' meets 'ik kan zelf sleutelen' topic. Hoopte ik nog op veel foto's en een sleutelverslag, nopes.
Een sleutelverslag? Blok eruit, oude turbo's eraf, nieuwe erop, blok erin.
Moet ik dan voor elk stekkertje wat je los moet halen een foto posten, niet te doen.
quote:
Ook een telkens in de verdediging schietende TS, dit topic is echt niet veel meer.
Ja, zo kun je het ook zien.
Maar ik ben het eigenlijk wel zat, wat een gezeur zeg.
Heb nog veel meer op het programma staan qua updates.. die wilde ik hier gaan posten maar ik vraag een mod wel of het topic verwijderd kan worden want hier zit ik niet op te wachten.
fathankmaandag 5 oktober 2009 @ 11:27
Wat een mongolen lopen hier rond zeg .

Mooie bak hoor zo'n S4 .
#ANONIEMmaandag 5 oktober 2009 @ 11:35
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:24 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Een sleutelverslag? Blok eruit, oude turbo's eraf, nieuwe erop, blok erin.
Moet ik dan voor elk stekkertje wat je los moet halen een foto posten, niet te doen.
[..]

Ja, zo kun je het ook zien.
Maar ik ben het eigenlijk wel zat, wat een gezeur zeg.
Heb nog veel meer op het programma staan qua updates.. die wilde ik hier gaan posten maar ik vraag een mod wel of het topic verwijderd kan worden want hier zit ik niet op te wachten.
Als je dat niet van plan was, wat was dan je doel van het topic? Ik bedoel niet om te zeuren, meer dat ik teleurgesteld ben in de matige informatie die ik rijker geworden ben. En als je nu zegt meer van plan geweest te zijn, tja, dat heeft nu niet zoveel zin meer ben ik bang.
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 11:39
-dubbel-
D.maandag 5 oktober 2009 @ 11:45
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:35 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Als je dat niet van plan was, wat was dan je doel van het topic?
Dat vraag ik mij dus ook af
Klaas.Kopkaasmaandag 5 oktober 2009 @ 11:45
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:27 schreef fathank het volgende:
Wat een mongolen lopen hier rond zeg .

Mooie bak hoor zo'n S4 .
Dat dus. Laat je niet opnaaien TS. Retards als die D. bijvoorbeeld zitten meerdere PTA topics te zuigen en zelf vertellen waar hij in rijdt, ho maar. Je hebt een stoere bak en dat je zelf "even" het blok eruit lepelt om er nieuwe turbo's op te schroeven is zeker een topic waard.
Gewoon negeren dus. Het lijkt mij zeker ook leuk om meer over je (toekomstige) updates te horen.
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 11:45
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:35 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Als je dat niet van plan was, wat was dan je doel van het topic? Ik bedoel niet om te zeuren, meer dat ik teleurgesteld ben in de matige informatie die ik rijker geworden ben. En als je nu zegt meer van plan geweest te zijn, tja, dat heeft nu niet zoveel zin meer ben ik bang.
Sinds wanneer moet een PTA topic alleen maar informatief zijn?
Wat wil je weten? Je kunt het ook vragen misschien?
Anyway, nu schiet ik weer in de verdediging.

Mensen die wat willen weten mogen gerust PB'en.
Azijnpissers moeten echt eens leven zoeken.
Catch22-maandag 5 oktober 2009 @ 11:48
laat die jaloerse fapjurk met ze corsa lekker wezen, je topic wordt wel gewaardeerd hoor
OxygeneFRLmaandag 5 oktober 2009 @ 11:49
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:45 schreef smegmanus het volgende:

[..]


Azijnpissers moeten echt eens leven zoeken.
Daar zit PTA helaas vol mee hier.

Succes met je auto verder!
D.maandag 5 oktober 2009 @ 11:49
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:45 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Dat dus. Laat je niet opnaaien TS. Retards als die D. bijvoorbeeld zitten meerdere PTA topics te zuigen en zelf vertellen waar hij in rijdt, ho maar.
Gewoon negeren. Het lijkt mij zeker leuk om meer over je (toekomstige) updates te horen.
Ik een retard?

Ik zuig nergens, en val ook nergens de auto van TS aan of af.

Ik val TS aan op het feit dat ie ie USA cars imho onterecht afkraakt waarna TS mij probeert af te kraken. (aan TS zelf kan het volgens hem niet liggen)
Dat TS zichzelf zo geweldig vindt en zich steeds belachelijker maakt is lachwekkend.
#ANONIEMmaandag 5 oktober 2009 @ 11:49
Mja wat ik bedoel te zeggen, er staan dagelijks duizenden auto's bij een garage voor klein en groot onderhoud. Als iedereen hier een topic opende dat hij een lekke band had met een foto van een lekke band of iemand zijn distributie is geknapt met een foto, leuk, maar die dingen gebeuren nou eenmaal, wat was de trigger om er een topic van te maken? Het is even informatief als ik in F&F een topic open dat mijn wc bril aan vervanging toe is met een foto van een kapot scharniertje.. Leuk, maar boeiend? Niet echt. Je had er iets leuks van kunnen maken door er veel foto's in te plaatsen van hoe dat precies in elkaar zit, zo'n turbo vervangen.

Maar om nou een doorsnee s4 met sloopturbo's hier te posten, zie ik de meerwaarde niet van in.
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 11:53
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:49 schreef MarkyB het volgende:
Mja wat ik bedoel te zeggen, er staan dagelijks duizenden auto's bij een garage voor klein en groot onderhoud. Als iedereen hier een topic opende dat hij een lekke band had met een foto van een lekke band of iemand zijn distributie is geknapt met een foto, leuk, maar die dingen gebeuren nou eenmaal, wat was de trigger om er een topic van te maken? Het is even informatief als ik in F&F een topic open dat mijn wc bril aan vervanging toe is met een foto van een kapot scharniertje.. Leuk, maar boeiend? Niet echt. Je had er iets leuks van kunnen maken door er veel foto's in te plaatsen van hoe dat precies in elkaar zit, zo'n turbo vervangen.

Maar om nou een doorsnee s4 met sloopturbo's hier te posten, zie ik de meerwaarde niet van in.
Sloopturbo's? Waar heb je het over?
Nou je punt is duidelijk, blijkbaar niet interessant genoeg voor je. Geen probleem, laat mij gewoon de toekomstige updates posten en blijf weg uit mijn topic.

Voor de liefhebbers, wat ik nog wil gaan aanpakken is.

- Uitlaatsysteem
- 18 of 19" velgen, weet nog niet welk model (suggesties welkom)
- Aanpassing motormanagement (hartog tuning of JD)
- Dumpvalves (reeds vervangen, zal hiervan nog foto's posten)

[ Bericht 10% gewijzigd door smegmanus op 05-10-2009 12:00:25 ]
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 12:06
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:48 schreef Catch22- het volgende:
laat die jaloerse fapjurk met ze corsa lekker wezen, je topic wordt wel gewaardeerd hoor
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:53 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Sloopturbo's? Waar heb je het over?
Nou je punt is duidelijk, blijkbaar niet interessant genoeg voor je. Geen probleem, laat mij gewoon de toekomstige updates posten en blijf weg uit mijn topic.

Voor de liefhebbers, wat ik nog wil gaan aanpakken is.

- Uitlaatsysteem
- 18 of 19" velgen, weet nog niet welk model (suggesties welkom)
- Aanpassing motormanagement (hartog tuning of JD)
- Dumpvalves (reeds vervangen, zal hiervan nog foto's posten)

Dat zal dan ook een niet al te geringe vermogenswinst opleveren lijkt me zo?
OxygeneFRLmaandag 5 oktober 2009 @ 12:08
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:53 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Sloopturbo's? Waar heb je het over?
Nou je punt is duidelijk, blijkbaar niet interessant genoeg voor je. Geen probleem, laat mij gewoon de toekomstige updates posten en blijf weg uit mijn topic.

Voor de liefhebbers, wat ik nog wil gaan aanpakken is.

- Uitlaatsysteem
- 18 of 19" velgen, weet nog niet welk model (suggesties welkom)
- Aanpassing motormanagement (hartog tuning of JD)
- Dumpvalves (reeds vervangen, zal hiervan nog foto's posten)
Qua velgen vind ik BSA's mooi.

Klaas.Kopkaasmaandag 5 oktober 2009 @ 12:11
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:49 schreef D. het volgende:

[..]

Ik een retard?

Ik zuig nergens, en val ook nergens de auto van TS aan of af.

Ik val TS aan op het feit dat ie ie USA cars imho onterecht afkraakt waarna TS mij probeert af te kraken. (aan TS zelf kan het volgens hem niet liggen)
Dat TS zichzelf zo geweldig vindt ien zich steeds belachelijker maakt is lachwekkend.
De gene die zich hier belachelijk maakt ben jij. Je bent gewoon een sneue zaadhaas. Het kereltje in de klas dat altijd gepest werd door alle grote verhalen die hij steeds vertelde maar nooit wat bewijzen kon.
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:49 schreef MarkyB het volgende:
Mja wat ik bedoel te zeggen, er staan dagelijks duizenden auto's bij een garage voor klein en groot onderhoud. Als iedereen hier een topic opende dat hij een lekke band had met een foto van een lekke band of iemand zijn distributie is geknapt met een foto, leuk, maar die dingen gebeuren nou eenmaal, wat was de trigger om er een topic van te maken? Het is even informatief als ik in F&F een topic open dat mijn wc bril aan vervanging toe is met een foto van een kapot scharniertje.. Leuk, maar boeiend? Niet echt. Je had er iets leuks van kunnen maken door er veel foto's in te plaatsen van hoe dat precies in elkaar zit, zo'n turbo vervangen.

Maar om nou een doorsnee s4 met sloopturbo's hier te posten, zie ik de meerwaarde niet van in.
Sure, een band verwisselen vergelijken met vervangen van turbo's op zo'n blok.
Jij bent overduidelijk aan het trollen. Als het je niet boeit lees/reageer dan niet. Move on.
#ANONIEMmaandag 5 oktober 2009 @ 12:13
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:53 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Sloopturbo's? Waar heb je het over?
Nou je punt is duidelijk, blijkbaar niet interessant genoeg voor je. Geen probleem, laat mij gewoon de toekomstige updates posten en blijf weg uit mijn topic.

Voor de liefhebbers, wat ik nog wil gaan aanpakken is.

- Uitlaatsysteem
- 18 of 19" velgen, weet nog niet welk model (suggesties welkom)
- Aanpassing motormanagement (hartog tuning of JD)
- Dumpvalves (reeds vervangen, zal hiervan nog foto's posten)
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:53 schreef smegmanus het volgende:

Normaal kosten ze zo'n 1200 euro per stuk nieuw. Ik heb deze 2dehands, hebben 5k gelopen.
[..]
Ik ken niemand die na 5k km zijn turbo's inruild voor nieuwe, dus sloopturbo's. Maak het topic interessant want ik ben een audi liefhebber. We zijn inmiddels 150 posts verder en er is eigenlijk nog niks boeiends gepost. Alleen een amerikaan vs europeaan 'discussie'. Mijn mening staat daar buiten maar laat blijken waarom jij vindt dat de audi boven de amerikaan staat en niet door te zeggen dat ze in de bochten omdraaien of dat soort onzin argumenten. Ik probeer je alleen te helpen als je in de toekomst een leuk topic wil maken, dat je er ook werk in moet steken en niet alleen dat je sloopturbo's (hap hap ) in je s4 zelf in kan bouwen en er vervolgens geen sleutelverslag bij plaatst.
D.maandag 5 oktober 2009 @ 12:14
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:11 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

De gene die zich hier belachelijk maakt ben jij. Je bent gewoon een sneue zaadhaas. Het kereltje in de klas dat altijd gepest werd door alle grote verhalen die hij steeds vertelde maar nooit wat bewijzen kon.
[..]
Lees je eerst even in voor je jezelf voor lul zet ok?
#ANONIEMmaandag 5 oktober 2009 @ 12:14
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:11 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

De gene die zich hier belachelijk maakt ben jij. Je bent gewoon een sneue zaadhaas. Het kereltje in de klas dat altijd gepest werd door alle grote verhalen die hij steeds vertelde maar nooit wat bewijzen kon.
[..]

Sure, een band verwisselen vergelijken met vervangen van turbo's op zo'n blok.
Jij bent overduidelijk aan het trollen. Als het je niet boeit lees/reageer dan niet. Move on.
Het interesseert mij wel degelijk maar er wordt veel getypt maar niks gezegt om het spreekwoord maar te digitaliseren. Mensen die meteen anderen gaan uitschelden neem ik sowieso niet serieus.
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 12:16
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Qua velgen vind ik BSA's mooi.

[ afbeelding ]
Ook alles behalve lelijk onder zon audi zijn deze BBSjes:


En deze Sportecjes:
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 12:29
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:16 schreef x3ro het volgende:

[..]

En deze Sportecjes:
[ afbeelding ]
Serieus mooie velgen.
Weet je toevallig wat zo'n velg kost?
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Qua velgen vind ik BSA's mooi.

[ afbeelding ]
Ook mooi en volgens mij redelijk betaalbaar toch?
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 12:37
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:29 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Serieus mooie velgen.
Weet je toevallig wat zo'n velg kost?
[..]

Ook mooi en volgens mij redelijk betaalbaar toch?
Zou je hier even moeten kijken. Ze geven je een indicatie hoe of wat terug na het invullen van dat contactformulier.

http://www.sportec.ch/page48.html

*EDIT*

Alles voor je audi qua velgen van sportec:
http://www.sportec.ch/page5012.html
Alleen allemaal p.o.a.
FransDeensmaandag 5 oktober 2009 @ 12:54
Jezus, wat een gezeik. Ik vind dit wel interessant om te lezen, interessanter dan 'ik zoek een auto voor 5000, wat kan ik het beste kopen?' waar PTA mee vol staat. Als iedereen blijft zeiken in dit soort topics wordt er straks nooit meer zo'n topic gepost, dan bestaat PTA echt alleen nog maar uit bagger die nergens over gaat.
Nerdmansmaandag 5 oktober 2009 @ 13:03
Hee Smeg,

leuke auto!
Een goede bekende heeft rcent een s4 uit 2004 op de kop getikt.
Dat is een 4.2 v8 volgens mij.
Die had er na 4 dagen zn bak al onderuit liggen.
Dat is lekker zuur. . . Maar hij peerde er goed uit die s4.

Ik prefereer zelf de oudere modellen lekker turbo rijden!!
Ga je hem trouwens nog laten chippen? Dat scheelt als snel een pk of 40 en een newton of 60 he?
Anyway als je een keer in veldhoven bent, zoek dan de zwarte 135, dan kijken wat sneller is.
Een 3.0 litere zes inlijn biturbo achterwielert of een 2.8 liter v6 biturbo 4x4

Succes met de hobbie en pas op je rijbewijs!

mvg,

Nerdmans
S2Madnessmaandag 5 oktober 2009 @ 13:42
Dan zet ik mijn S2 met 280pk erbij, leuke race
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 13:44
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:03 schreef Nerdmans het volgende:

Ga je hem trouwens nog laten chippen? Dat scheelt als snel een pk of 40 en een newton of 60 he?
Klopt helemaal, moet nog even sparen maar was wel de bedoeling
quote:
Anyway als je een keer in veldhoven bent, zoek dan de zwarte 135, dan kijken wat sneller is.
Een 3.0 litere zes inlijn biturbo achterwielert of een 2.8 liter v6 biturbo 4x4
Kom niet zo vaak in Veldhoven.
Wat voor auto rijd je precies dan?
quote:
Succes met de hobbie en pas op je rijbewijs!
Altijd lastig hé, die snelheidslimieten.. gelukkig is Duitsland dichtbij
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:42 schreef S2Madness het volgende:
Dan zet ik mijn S2 met 280pk erbij, leuke race
S2
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 13:46
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:44 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Klopt helemaal, moet nog even sparen maar was wel de bedoeling
[..]

Kom niet zo vaak in Veldhoven.
Wat voor auto rijd je precies dan?
[..]

Altijd lastig hé, die snelheidslimieten.. gelukkig is Duitsland dichtbij


Ik gok een 135i coupe met 306 pk
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:42 schreef S2Madness het volgende:
Dan zet ik mijn S2 met 280pk erbij, leuke race
Kan interessant worden.. Wat doet die S2 van jou ongeveer 0-100? Want die zijn stock "maar" 220 toch?
Barcaconiamaandag 5 oktober 2009 @ 13:50
Wat een gezeik weer of dit een interessante reden is om een topic te openen Vind je het niet boeiend? Klik het dan weg ajb.
Ik vind het erg leuk om te zien hoe ingrijpend het is om 2 turbo's te vervangen op een S4. Sowieso een mooi topic om te patsen met je auto natuurlijk

Enneuh, als je andere velgen wilt wordt het al vlug een kampbak natuurlijk. Met die Sportecs is het direct zo'n sjonnieauto in mijn ogen. BBSen gaan nog redelijk omdat die affabriek ook op sommige modellen geleverd worden (Passat W8 bijvoorbeeld).
#ANONIEMmaandag 5 oktober 2009 @ 13:54
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:50 schreef Barcaconia het volgende:
Wat een gezeik weer of dit een interessante reden is om een topic te openen Vind je het niet boeiend? Klik het dan weg ajb.
Ik vind het erg leuk om te zien hoe ingrijpend het is om 2 turbo's te vervangen op een S4. Sowieso een mooi topic om te patsen met je auto natuurlijk

Enneuh, als je andere velgen wilt wordt het al vlug een kampbak natuurlijk. Met die Sportecs is het direct zo'n sjonnieauto in mijn ogen. BBSen gaan nog redelijk omdat die affabriek ook op sommige modellen geleverd worden (Passat W8 bijvoorbeeld).
Turbo's vervangen ingrijpend?
Patsen met je auto
En hierna noem je dat andere velgen onder deze auto hem een kampbak maken. Nee op dat commentaar zit echt iemand te wachten
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 13:55
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:50 schreef Barcaconia het volgende:
Wat een gezeik weer of dit een interessante reden is om een topic te openen Vind je het niet boeiend? Klik het dan weg ajb.
Ik vind het erg leuk om te zien hoe ingrijpend het is om 2 turbo's te vervangen op een S4. Sowieso een mooi topic om te patsen met je auto natuurlijk

Enneuh, als je andere velgen wilt wordt het al vlug een kampbak natuurlijk. Met die Sportecs is het direct zo'n sjonnieauto in mijn ogen. BBSen gaan nog redelijk omdat die affabriek ook op sommige modellen geleverd worden (Passat W8 bijvoorbeeld).
Meh, sportec is toch echt een gerespecteerd audi tuner en ze staan er ook gewoon perfect onder. Ik vind die BBSen meer "kamp" aangezien je die toch wel wat sneller tegen zal komen dan die sportecjes..
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 13:58
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:54 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Turbo's vervangen ingrijpend?
Patsen met je auto
En hierna noem je dat andere velgen onder deze auto hem een kampbak maken. Nee op dat commentaar zit echt iemand te wachten
Jij vervangt die zo wel ff 1, 2 , 3 eh. Zoals hij ook al zegt, vind je het niks, er zit niet voor niets een kruisje in je explorer prog rechtsboven.

Tevens is dat van die velgen voor zover ik zie geen commentaar maar een mening
Barcaconiamaandag 5 oktober 2009 @ 13:58
Misschien zit hij daar wel op te wachten, ik weet het niet. Misschien vind hij de Sportecs wel mooi maar wil hij ook een representatieve auto en daarvoor de mening van anderen? Misschien geeft hij wel geen zak om de mening van anderen en pleurt hij er 33" Asanti's onder. Ik vind het allemaal best maar het commentaar dat ik geef gaat iig om de auto en niet om het topic of de reden daarvoor.

En verder vind ik het best ingrijpend om bij zo'n auto het hele front er af te halen, het blok er uit te pakken en een distributieriem en turbo's te vervangen. Maargoed, voor jou zijn dit vast maandagochtend klusjes dus ik zal daar niks meer over zeggen.

Patsen met je auto? Nouja, ik zeg niet dat het slecht is maar het is wel zo als je zo'n topic opent natuurlijk. En ik vind het nog leuk ook

Verdere discussie per PM? Nu ben ik zelf ook zijn topic aan het vervuilen
#ANONIEMmaandag 5 oktober 2009 @ 14:19
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:58 schreef Barcaconia het volgende:
En verder vind ik het best ingrijpend om bij zo'n auto het hele front er af te halen, het blok er uit te pakken en een distributieriem en turbo's te vervangen. Maargoed, voor jou zijn dit vast maandagochtend klusjes dus ik zal daar niks meer over zeggen.
Vind ik ook, maar maak er dan ook iets van in plaats van een paar foto's van het blok. Ik lees graag project/pruts verslagen
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 14:25
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:54 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Turbo's vervangen ingrijpend?
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:19 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar maak er dan ook iets van in plaats van een paar foto's van het blok. Ik lees graag project/pruts verslagen
Eerst lach je om het feit dat turbo's vervangen ingrijpend zou zijn.
Daarna ben je het er opeens mee eens?

Verder, patsen met de auto. Nou ik vind het nou niet bepaald stoer om te laten zien dat ik een audi heb (had) die het hele front mist of zie ik dat nu verkeerd? Geintje heeft me een goede duit gekost, kijk mij nou eens stoer geld uitgeven.. ik zou willen dat het niet zo was

Wat betreft de velgen, ik zoek gewoon wat anders dan de standaard RS4 velgen waar half Nederland mee rijd, that's all. Gelukkig is er genoeg te koop voor een dergelijke auto

[ Bericht 12% gewijzigd door smegmanus op 05-10-2009 14:30:48 ]
#ANONIEMmaandag 5 oktober 2009 @ 14:36
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:25 schreef smegmanus het volgende:

[..]


[..]

Eerst lach je om het feit dat turbo's vervangen ingrijpend zou zijn.
Daarna ben je het er opeens mee eens?
Ik vind het niet ingrijpend omdat het dagelijks gebeurt over heel de wereld. Het leek mij alleen heel leuk om te zien hoe dat precies in zijn werk gaat. Daarom vind ik het jammer dat er geen verslagje met bijbehorende foto's gepost is. Dat het veel werk is en veel geld kost kan me eigenlijk niet boeien
Nerdmansmaandag 5 oktober 2009 @ 14:55
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:44 schreef smegmanus het volgende:

Kom niet zo vaak in Veldhoven.
Wat voor auto rijd je precies dan?
Je mag kiezen een BMW 135i inmiddels 360 pk
of menne oldskool pimppreza. 2.0 liter 1 turbo( maar wel een grote) 340 pk
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 15:02
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:55 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Je mag kiezen een BMW 135i inmiddels 360 pk
of menne oldskool pimppreza. 2.0 liter 1 turbo( maar wel een grote) 340 pk
GT25 op die sub? En wat heb je gedaan aan die Beemer? Alleen een remap?
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 15:05
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:02 schreef x3ro het volgende:

[..]

GT25 op die sub? En wat heb je gedaan aan die Beemer? Alleen een remap?
Denk eerder een TD05-16/18G?
Nerdmansmaandag 5 oktober 2009 @ 15:12
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:02 schreef x3ro het volgende:

[..]

GT25 op die sub? En wat heb je gedaan aan die Beemer? Alleen een remap?
Neh een TD05 16g anders moet je zo ver de toeren in!
Gewoon veel koeling dikke injectoren en dan 1,4 bar erop

Beemert enkel remap, daar stond ik ook van te kijken hoor van dat verschil.
60 pk en ruim 100 nm erbij...
Nerdmansmaandag 5 oktober 2009 @ 15:15
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:05 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Denk eerder een TD05-16/18G?
http://www.mtm-online.de/en/Audi/S4-B5/2-7T-195-kW-265hp-Quattro?FZID=S4195Q&KIT=m0s4265420qx

Dat pakketje wel eens gezien?
Leuk spul hoor MTM wel tikkie aan de prijs... dat dan weer wel
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 15:17
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:15 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

http://www.mtm-online.de/en/Audi/S4-B5/2-7T-195-kW-265hp-Quattro?FZID=S4195Q&KIT=m0s4265420qx

Dat pakketje wel eens gezien?
Leuk spul hoor MTM wel tikkie aan de prijs... dat dan weer wel
Price 17,048.00 EUR
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 15:17
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:12 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Neh een TD05 16g anders moet je zo ver de toeren in!
Gewoon veel koeling dikke injectoren en dan 1,4 bar erop

Beemert enkel remap, daar stond ik ook van te kijken hoor van dat verschil.
60 pk en ruim 100 nm erbij...
Volgens mij kom je dan met een fatsoenlijk uitlaatsysteem a la Eisenmann ook nog een leuk aantal pk verder Nog plannen voor de Beemer?
Nerdmansmaandag 5 oktober 2009 @ 15:24
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:17 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Price 17,048.00 EUR

A joh met de huidige recessie krijg je makkelijk 10% korting.
ie steek je dan toch lekker in je zak!

Nerdmansmaandag 5 oktober 2009 @ 15:27
S4 2.7 bi-turbo 195kW /

265 pk --> 325pk
400Nm --> 510Nm

Let op! voor de S4 bi-turbo geldt een meerprijs van 100,- euro.
Das chippen voor 325 euro.
60 pk en 110 nm.

Das wel zo bij elkaar gespaard toch
tevebemaandag 5 oktober 2009 @ 18:49
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:16 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ook alles behalve lelijk onder zon audi zijn deze BBSjes:
[ afbeelding ]

Staan er mooi onder. BBS Le Mans staat er ook mooi onder, maar zijn ook aardig prijzig.
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 19:05
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:49 schreef tevebe het volgende:

[..]

Staan er mooi onder. BBS Le Mans staat er ook mooi onder, maar zijn ook aardig prijzig.
Kijk, iemand met smaak
wouter37maandag 5 oktober 2009 @ 19:42
kan je deze velgen er niet onderdoen ?


PS niet opvoeren gewoon lekker standaard laten
smegmanusmaandag 5 oktober 2009 @ 19:49
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:42 schreef wouter37 het volgende:
kan je deze velgen er niet onderdoen ?
[ afbeelding ]

PS niet opvoeren gewoon lekker standaard laten
Ik ken deze velg, maar weet zo de naam niet...
draaijermaandag 5 oktober 2009 @ 19:50
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:42 schreef wouter37 het volgende:
kan je deze velgen er niet onderdoen ?
[ afbeelding ]

PS niet opvoeren gewoon lekker standaard laten
Check mijn fobo. Ik heb een uur in de S8 gereden. Wat een enorm bruut ding. Ook heb ik nog een filmpje waar te zien is dat we 'm in de begrenzer hebben gereden
x3romaandag 5 oktober 2009 @ 19:53
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:42 schreef wouter37 het volgende:
kan je deze velgen er niet onderdoen ?
[ afbeelding ]

PS niet opvoeren gewoon lekker standaard laten
Vind dat net zoiets als RS4 velgen op je S3.. Beter haal je gewoon iets anders dan velgen van audi die er niet onderhoren. But thats me
draaijermaandag 5 oktober 2009 @ 19:53
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:53 schreef x3ro het volgende:

[..]

Vind dat net zoiets als RS4 velgen op je S3.. Beter haal je gewoon iets anders dan velgen van audi die er niet onderhoren. But thats me
Ik vind origineel ook mooier, met de wielen uit dezelfde serie
S2Madnessmaandag 5 oktober 2009 @ 21:35
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:46 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik gok een 135i coupe met 306 pk
[..]

Kan interessant worden.. Wat doet die S2 van jou ongeveer 0-100? Want die zijn stock "maar" 220 toch?
Stock 230, ik hebe en ABY blok. Er zit een stage1 chip in die voor zo'n 270/280pk zou moeten zorgen. Hoeveel Pk ik nu precies heb dat weet ik niet, ik heb hem nooit op een Dyno gehad. Een 0-100 tijd meet ik als ik mijn navigatie met GPS heb.

Ik ben niet zo precies met pk's, het gaat mij meer om het bochtenwerk en snelheidsbeleving
UberPhreakmaandag 5 oktober 2009 @ 22:53
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:45 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Een A4 avant met een S4 avant vergelijken
Wat een afgunst hier zeg. Nu kan ik wel iets heel simpels zeggen over de Opel Manta, maar dat doe ik niet eens.
Nou, speciaal met een bron erbij gezocht:

Een leek zal de nodige moeite hebben om de S4 te onderscheiden van z’n minder potente broeders. Tot ie met een bloedgang voorbijkomt en je vervolgens de dubbele uitlaatpijpen en het S4-embleem aan de horizon ziet verdwijnen. Er zijn nog wel meer verschillen te zien: verchroomde buitenspiegels, forsere bumpers, grote koelopeningen, zwarte beschermstrips op de portieren en 18-inch lichtmetalen wielen in ‘Avus’-design. Het bescheiden uiterlijk vertoon van de S4 wordt binnen voortgezet. We zien enigszins aangepaste klokken en een leren sportstuur. Verder heeft de S4 wat andere kleur- en materiaalaccentjes, maar daar houdt het wel mee op.

http://www.autoweek.nl/autotest/1059/Audi-S4-Avant

Het is een standaard station van buiten met wat kleine accentjes. Oftewel wat is er zo speciaal aan dit design? helemaal niks want hij lijkt op andere stations. Heeft ie een speciale daklijn? nope, mooie vorm of andere dingen? Nee het is een bak die qua design de standaard leaserijders ook hebben met wat plastic eraan en erop.

Daarmee wil ik verder niks zeggen over of ie snel is of dat het de straatstenen uit de grond trekt, en ik heb respect voor dat je zo snel het blok eruit hebt en ben benieuwd naar de rest van je werkzaamheden+pics
Barcaconiamaandag 5 oktober 2009 @ 23:00
Wat een gelul. Iedereen die een beetje weet hoe een normale A4 er uit ziet kan direct zien of er een S4 aankomt. Hij ziet er gewoon net wat dikker uit en al die kleine details opgeteld maken een redelijk verschil.

Enneuh, autoweek als bron gebruiken voor autokennis is natuurlijk not-done. Ik ken geen enkel autoblad in Nederland dat zulke belabberde informatie geeft als zij.
UberPhreakmaandag 5 oktober 2009 @ 23:11
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:00 schreef Barcaconia het volgende:
Wat een gelul. Iedereen die een beetje weet hoe een normale A4 er uit ziet kan direct zien of er een S4 aankomt. Hij ziet er gewoon net wat dikker uit en al die kleine details opgeteld maken een redelijk verschil.

Enneuh, autoweek als bron gebruiken voor autokennis is natuurlijk not-done. Ik ken geen enkel autoblad in Nederland dat zulke belabberde informatie geeft als zij.
Ik ondersteun er mijn eigen mening alleen mee,
Maargoed, dan is het een prachtige auto met een super onderscheidende lijn en vorm waarvan er geen ander model bestaat wat er ook maar dichtbij komt qua uiterlijk. succes en TS laat je niet wegjagen op fok als er een zuchtje tegenwind komt op een topic dat komt een beetje zielig over
Sjaeckdinsdag 6 oktober 2009 @ 01:00
Ik zou juist de standaard B5 S4 velgen houden, passen perfect bij de auto en m.i. ogen ze ook niet te klein ofzo.
smegmanusdinsdag 6 oktober 2009 @ 08:00
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:53 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Nou, speciaal met een bron erbij gezocht:

http://www.autoweek.nl/autotest/1059/Audi-S4-Avant

Dat is een S4 B6. Ik heb een B5.
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:00 schreef Sjaeck het volgende:
Ik zou juist de standaard B5 S4 velgen houden, passen perfect bij de auto en m.i. ogen ze ook niet te klein ofzo.
Die van mij zijn 17" en dat vind ik eigenlijk te klein voor deze auto.
fathankdinsdag 6 oktober 2009 @ 18:47
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:00 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Dat is een S4 B6. Ik heb een B5.
[..]

Die van mij zijn 17" en dat vind ik eigenlijk te klein voor deze auto.
18" maakt het een beetje een mocro-bak denk ik. Is een subtiele verlaging geen optie?
smegmanusdinsdag 6 oktober 2009 @ 18:49
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:47 schreef fathank het volgende:

[..]

18" maakt het een beetje een mocro-bak denk ik. Is een subtiele verlaging geen optie?
18" staat hem juist mooi, ook 19" kan nog wel hoor.
En de S4 is al een paar cm lager dan normaal.. maar hij zal misschien toch nog een paar cm moeten zakken ben ik bang.
fathankdinsdag 6 oktober 2009 @ 19:15
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:49 schreef smegmanus het volgende:

[..]

18" staat hem juist mooi, ook 19" kan nog wel hoor.
En de S4 is al een paar cm lager dan normaal.. maar hij zal misschien toch nog een paar cm moeten zakken ben ik bang.
Als je dan maar niet van die standaard A8 velgen eronder zet die je tegenwoordig onder iedere Golf betaald van zwart geld ziet .
smegmanusdinsdag 6 oktober 2009 @ 19:16
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je dan maar niet van die standaard A8 velgen eronder zet die je tegenwoordig onder iedere Golf betaald van zwart geld ziet .
Dat was ik zeker niet van plan!
x3rodinsdag 6 oktober 2009 @ 19:40
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je dan maar niet van die standaard A8 velgen eronder zet die je tegenwoordig onder iedere Golf betaald van zwart geld ziet .
Kzou die dingen verdomme geeneens onder een A8 willen hebben
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:16 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Dat was ik zeker niet van plan!
Al eruit waar het apparaat geremaped gaat worden?
fathankdinsdag 6 oktober 2009 @ 19:45
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:40 schreef x3ro het volgende:

[..]

Kzou die dingen verdomme geeneens onder een A8 willen hebben
[..]

Al eruit waar het apparaat geremaped gaat worden?
Ach, als ze die A8 zo voor de deur zetten en de sleutels + papieren door de brievenbus gooien wil ik er best mee rondrijden .
x3rodinsdag 6 oktober 2009 @ 19:47
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Ach, als ze die A8 zo voor de deur zetten en de sleutels + papieren door de brievenbus gooien wil ik er best mee rondrijden .
Dan zeg ik natuurlijk ook geen nee, maar dan komt er van mn spaarcentjes toch een andere set originele velgen onder
smegmanusdinsdag 6 oktober 2009 @ 19:51
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:40 schreef x3ro het volgende:

Al eruit waar het apparaat geremaped gaat worden?
Hartog.
WTFbbqdonderdag 8 oktober 2009 @ 17:11
Wel grappig dat dit soort leuk bedoelde topics al snel verzanden in een kneuzenkermis van puistenkoppen die menen hun zegje te moeten doen.
leolinedancedonderdag 8 oktober 2009 @ 19:32
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:11 schreef WTFbbq het volgende:
Wel grappig dat dit soort leuk bedoelde topics al snel verzanden in een kneuzenkermis van puistenkoppen die menen hun zegje te moeten doen.
Grappig dat jouw post zoveel meerwaarde heeft in dit topic.
MassimOdonderdag 8 oktober 2009 @ 19:32
Inderdaad , beetje jammer. Ik hoop ook niet dat TS zich daar iets van aantrekt en lekker doorgaat met zijn project.
Ik wil dit wel volgen , leuk project
JimmyWoohzondag 11 oktober 2009 @ 15:51
Mooie foto's! En respect dat je dit kan afhandelen...

Post je nog foto's van je aankomende modificaties?
smegmanuszondag 11 oktober 2009 @ 15:54
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:51 schreef JimmyWooh het volgende:
Mooie foto's! En respect dat je dit kan afhandelen...

Post je nog foto's van je aankomende modificaties?
Is wel de bedoeling.
Had een foto'tje van de dumpvalves willen maken maar dan moet het eerst ophouden met regenen
JimmyWoohzondag 11 oktober 2009 @ 15:57
Dan wachten we wel op je pics.

Nette auto trouwens. Altijd interessant om dergelijke foto's te zien. .
MaartenGrendelzondag 11 oktober 2009 @ 23:45
Voor wat betreft de velgen vind ik van die driedelige y-spaak dingen erg mooi staan onder een dikke Audi.



Apart kleurtje, maar het gaat om het model.

junkiexpzondag 11 oktober 2009 @ 23:48
Waarom kan een PTA topic nou nooit eens normaal verlopen.
Iemand opent een topic over een auto waar hij waarschijnlijk hard voor heeft moet werken, en dan komen er een paar noobs die het verschil tussen een S4 en een A4 niet eens (zelfs met logo ) hem afzeiken.
Afgunst ?
OxygeneFRLmaandag 12 oktober 2009 @ 07:47
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 23:48 schreef junkiexp het volgende:
Waarom kan een PTA topic nou nooit eens normaal verlopen.
Iemand opent een topic over een auto waar hij waarschijnlijk hard voor heeft moet werken, en dan komen er een paar noobs die het verschil tussen een S4 en een A4 niet eens (zelfs met logo ) hem afzeiken.
Afgunst ?
Tsja dat is FOK! nou eenmaal. Ik heb het ook afgeleerd om een projecttopic te openen. Ik krijg overal positieve reacties behalve hier. Maar dat zal wel met de leeftijd te maken hebben.
1299maandag 12 oktober 2009 @ 09:16
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Tsja dat is FOK! nou eenmaal. Ik heb het ook afgeleerd om een projecttopic te openen. Ik krijg overal positieve reacties behalve hier. Maar dat zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Meer met de gemiddelde doelgroep mij dunkt.
OxygeneFRLmaandag 12 oktober 2009 @ 09:37
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:16 schreef 1299 het volgende:

[..]

Meer met de gemiddelde doelgroep mij dunkt.
Tjabbomaandag 12 oktober 2009 @ 13:19
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:16 schreef 1299 het volgende:

[..]

Meer met de gemiddelde doelgroep mij dunkt.
hoewel ik je in Oxy's geval gelijk ga geven heeft hij wel een punt.

Als je spoilers en stickers plakt ben je sjonnie. als je motorisch wat aan je auto doet dan is het allemaal simpel, iedereen kan het en waarom vervang je de turbo's niet direct want het mag toch wat kosten.
Als je een oude auto herstelt blijft het een kutbak, een nieuwe snelle auto is alleen voor paupers dus dan tel je ook niet mee en als je als leaserijder om advies vraagt ben je een patser met je "kijk mij eens een dikke auto uitzoeken" topic.

De meeste mensen die reageren hebben niet of nauwelijks het benul wat het nu werkelijk inhoud om een auto zelf te onderhouden, er aan te werken en tijd/geld in te steken.

Het probleem is dat je het de moderatie niet eens echt kunt aanrekenen. Op het moment dat je gaat modden lijkt het al snel dat je niet welkom bent als je het verrekt de TS een veer te steken waar de zon nooit schijnt.

't Is gewoon de cultuur op Fok! zullen we maar zeggen...
invinemaandag 12 oktober 2009 @ 14:49
Gedeeltelijk eens met tjabbo, want hoe komt het dan dat er altijd positief gereageerd word op de topics van kevin20vt? En op raoulnogwat en die gast met zijn mazda? rx twin turbo. Er is wel degelijk een goede communitie hier voor auto en genoeg mensen die er wat vanaf weten. Maar voor sommige dingen (optisch tunen van auto's bijv.) kan je beter naar een forum gaan wat zich daar opricht.
OxygeneFRLmaandag 12 oktober 2009 @ 14:56
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:49 schreef invine het volgende:
Gedeeltelijk eens met tjabbo, want hoe komt het dan dat er altijd positief gereageerd word op de topics van kevin20vt? En op raoulnogwat en die gast met zijn mazda? rx twin turbo. Er is wel degelijk een goede communitie hier voor auto en genoeg mensen die er wat vanaf weten. Maar voor sommige dingen (optisch tunen van auto's bijv.) kan je beter naar een forum gaan wat zich daar opricht.
Ok en waar staat het aangegeven dat je hier alleen meetelt als je motorisch wat hebt gedaan? En waarom mogen hier ook kinderen komen die zelf nog niet eens een auto hebben?
smegmanusmaandag 12 oktober 2009 @ 16:01
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:56 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

En waarom mogen hier ook kinderen komen die zelf nog niet eens een auto hebben?
Goed punt
invinemaandag 12 oktober 2009 @ 16:03
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:56 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ok en waar staat het aangegeven dat je hier alleen meetelt als je motorisch wat hebt gedaan? En waarom mogen hier ook kinderen komen die zelf nog niet eens een auto hebben?
Zeg ik dan dat het motorisch moet hier? Nee, maar dat zijn wel de dingen die mensen hier wat meer interesseren. Sorry en wat mag het argument zijn waarom mensen die geen auto hebben hier niet mogen komen? Want dan zouden mensen die niks te klagen hebben ook niks moeten posten in KLB!
En als ik het dus goed heb, vind jij dat je alleen interesse in auto's mag hebben als je er zelf één hebt?

Ik ben zelf zeer geïnteresseerd in auto's en geef daar graag mijn mening over, maar dit mag dus niet totdat ik zelf een auto heb? Want dan kan je mij terug beoordelen, beoordeel mij dan maar op het feit dat ik pro-renault ben.

Oh en nog een edit, ik vind dat we dit in een ander topic moeten verder zetten, want daar is dit topic niet voor.
smegmanusmaandag 12 oktober 2009 @ 17:05
Gaat mij er meer om dat degene die nog niet 18 is zich hier komt bemoeien met zaken waar hij zelf helemaal niets mee te maken KAN hebben daar hij nog geen rijbewijs heeft. Dat is bij de meeste auto fora ook zo.
Maar misschien niet helemaal passend bij FoK!, dat dan weer wel.
invinemaandag 12 oktober 2009 @ 17:07
Ik denk dat hier veel kinderen van onder 18 zitten want degene met wie oxy (als voorbeeld) mee discussieert zijn sowieso allemaal ouder en hebben (meestal) hun rijbewijs.
OxygeneFRLmaandag 12 oktober 2009 @ 17:39
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:03 schreef invine het volgende:

[..]

Zeg ik dan dat het motorisch moet hier? Nee,
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:49 schreef invine het volgende:
Maar voor sommige dingen (optisch tunen van auto's bijv.) kan je beter naar een forum gaan wat zich daar opricht.
Daar zeg je dat.
invinemaandag 12 oktober 2009 @ 18:20
Is een voorbeeld.. maar ik was het alweer vergeten.. jij kent alleen maar jip en janneke logica..
fathankmaandag 12 oktober 2009 @ 18:35
Projecten die grondig aangepakt worden zoals die Golf Cabrio, of die civic met turboblok van raul (inclusief compleet gestript, remmerij van een integra type r als ik me niet vergis).

Dat iemand een lelijke bumperset op z'n auto zet word ik niet warm of koud van. Goed gebouwde projecten waar het om prestaties gaat en waar een hoop vakmanschap inzit (neem die RX-7 turbo. Ga eens naar een normale garage voor onderhoud. De gemiddelde garage waagt zich er niet aan..) zijn leuk om te volgen. Een bumpertje monteren kan ik ook nog, en een spoilertje ook wel. Maar een heel blok vanaf de grond opnieuw opbouwen of een hok van 30 jaar oud uitrusten met 200+ pk is voor de meesten hier niet weggelegd..
Barcaconiamaandag 12 oktober 2009 @ 19:07
Ik kijk ook wel uit voordat ik hier een projecttopic open. Niet omdat ik bang ben voor de reacties, maar gewoon omdat ik niet zit te wachten op alle kinderen die vinden te moeten zeiken. Ik denk dat er een hoop meer mensen zijn die dat gevoel hebben. Volgens mij kan Fok! PTA een veel leuker onderdeel zijn als al dat gezeik gewoon weg zou blijven. Negatief commentaar is prima, maar zinloos gezeik wordt niemand blij van.
Tommy_Kuklinskimaandag 12 oktober 2009 @ 19:11
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Juist.. jij hebt het dus niet begrepen of je zit in het verkeerde sub-forum omdat je er geen drol om geeft
Precies.

Mooie auto TS
OxygeneFRLmaandag 12 oktober 2009 @ 22:17
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kijk ook wel uit voordat ik hier een projecttopic open. Niet omdat ik bang ben voor de reacties, maar gewoon omdat ik niet zit te wachten op alle kinderen die vinden te moeten zeiken. Ik denk dat er een hoop meer mensen zijn die dat gevoel hebben. Volgens mij kan Fok! PTA een veel leuker onderdeel zijn als al dat gezeik gewoon weg zou blijven. Negatief commentaar is prima, maar zinloos gezeik wordt niemand blij van.

Precies. Wat dat betreft zou het fijn zijn als je je eigen topic kan modden of dat er meer mods hier rond kijken. Door het gezeik van sommige kinderen hier ben ik gestopt met een project topic.
ThaFreakmaandag 12 oktober 2009 @ 22:57
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kijk ook wel uit voordat ik hier een projecttopic open. Niet omdat ik bang ben voor de reacties, maar gewoon omdat ik niet zit te wachten op alle kinderen die vinden te moeten zeiken. Ik denk dat er een hoop meer mensen zijn die dat gevoel hebben. Volgens mij kan Fok! PTA een veel leuker onderdeel zijn als al dat gezeik gewoon weg zou blijven. Negatief commentaar is prima, maar zinloos gezeik wordt niemand blij van.
eens maar dat zou in houden dat we het forum dood moeten modden.....
want stel iemand opent een topic over een optisch getunde golf 2 (voorbeeld) dat gaat er zeker weten negatief commentaar op komen, vervolgens gaan men daar weer op reageren en wordt de beerput opengegooid...

tis een verschuiving van interesse wat je nu ziet, waar het 5 jaar geleden in PTA optische tuning populair was wordt het nu zo ongeveer uitgekotst!
Barcaconiamaandag 12 oktober 2009 @ 23:00
Daarom zeg ik ook "als dat gezeik weg zou blijven". Ik zei niet "als dat gezeik weggemod zou worden". Ik ben het dan ook helemaal met je eens.

Edit: Misschien een idee om PTA op te delen in subfora zoals in V&A etc. Gewoon een project/tuning subforum waar wat strenger gemod wordt? Dat zou mij in ieder geval al stimuleren om een en ander over mijn auto te vertellen.
fathankmaandag 12 oktober 2009 @ 23:13
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:57 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

eens maar dat zou in houden dat we het forum dood moeten modden.....
want stel iemand opent een topic over een optisch getunde golf 2 (voorbeeld) dat gaat er zeker weten negatief commentaar op komen, vervolgens gaan men daar weer op reageren en wordt de beerput opengegooid...

tis een verschuiving van interesse wat je nu ziet, waar het 5 jaar geleden in PTA optische tuning populair was wordt het nu zo ongeveer uitgekotst!
Die voorbumper van die golf is dan ook wanstaltig .

sorry voor de offtopic .
D.maandag 12 oktober 2009 @ 23:13
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:00 schreef Barcaconia het volgende:
Daarom zeg ik ook "als dat gezeik weg zou blijven". Ik zei niet "als dat gezeik weggemod zou worden". Ik ben het dan ook helemaal met je eens.

Edit: Misschien een idee om PTA op te delen in subfora zoals in V&A etc. Gewoon een project/tuning subforum waar wat strenger gemod wordt? Dat zou mij in ieder geval al stimuleren om een en ander over mijn auto te vertellen.
Een beetje kritiek moet toch kunnen? Daar kun je wel tegen toch?
Er zijn voor ieder onderwerp ook genoeg eensgezinden te vinden
Go0smaandag 12 oktober 2009 @ 23:46
Misschien een tip, controleer je draadarmen even!

Deze kun je nu makkelijk vervangen, en zijn vaak versleten (veel speling). Is een kwaal bij de A4, A6, Passat 3B, 3BG. Als alles gemonteerd zit, en je komt erachter heb je ze niet zomaar vervangen (moet je subframe los, bij een Passat iig).

Op Ebay.de zijn complete sets draagarmen te koop; alle 8, twee stuurkogels, compleet met montage zut

/Edit; laat maar... ik lees net dat ie alweer rijdt
Barcaconiadinsdag 13 oktober 2009 @ 00:34
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:13 schreef D. het volgende:

[..]

Een beetje kritiek moet toch kunnen? Daar kun je wel tegen toch?
Er zijn voor ieder onderwerp ook genoeg eensgezinden te vinden
Dat zei ik eerder ook, negatief commentaar is geen probleem maar zinloos gezeik zoals zo'n beetje elk PTA topic heeft is wel irritant

Verder over die S4, dit gaat ook nergens heen geloof ik
Mikkiedinsdag 13 oktober 2009 @ 00:46
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:19 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

hoewel ik je in Oxy's geval gelijk ga geven heeft hij wel een punt.

Als je spoilers en stickers plakt ben je sjonnie. als je motorisch wat aan je auto doet dan is het allemaal simpel, iedereen kan het en waarom vervang je de turbo's niet direct want het mag toch wat kosten.
Als je een oude auto herstelt blijft het een kutbak, een nieuwe snelle auto is alleen voor paupers dus dan tel je ook niet mee en als je als leaserijder om advies vraagt ben je een patser met je "kijk mij eens een dikke auto uitzoeken" topic.

De meeste mensen die reageren hebben niet of nauwelijks het benul wat het nu werkelijk inhoud om een auto zelf te onderhouden, er aan te werken en tijd/geld in te steken.

Het probleem is dat je het de moderatie niet eens echt kunt aanrekenen. Op het moment dat je gaat modden lijkt het al snel dat je niet welkom bent als je het verrekt de TS een veer te steken waar de zon nooit schijnt.

't Is gewoon de cultuur op Fok! zullen we maar zeggen...
Klopt. En dan zijn het allemaal mennekes met 100 euro spaargeld zonder rijbewijs, of met rijbewijs die rijden in pappies auto. Geen flauw benul wat het leven kost en wat het kost om een auto op de weg te houden, laat staan er buiten het onderhoud nog e.e.a. aan te verspijkeren...
OxygeneFRLdinsdag 13 oktober 2009 @ 07:32
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Die voorbumper van die golf is dan ook wanstaltig .

sorry voor de offtopic .
Dit soort reacties is een geweldig voorbeeld. Dit is geen kritiek meer maar een poging om een beerput open te trekken.
ThaFreakdinsdag 13 oktober 2009 @ 07:48
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:00 schreef Barcaconia het volgende:
Edit: Misschien een idee om PTA op te delen in subfora zoals in V&A etc. Gewoon een project/tuning subforum waar wat strenger gemod wordt? Dat zou mij in ieder geval al stimuleren om een en ander over mijn auto te vertellen.
lijkt me een leuk idee om eens te proberen
ga hier even mee aan de slag!
ThaFreakdinsdag 13 oktober 2009 @ 07:49
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 07:32 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dit soort reacties is een geweldig voorbeeld. Dit is geen kritiek meer maar een poging om een beerput open te trekken.
maar het blijft aan de andere kant ook weer een mening van iemand, als we dit moeten gaan verwijderen moeten we in principe alles wat negatief is gaan verwijderen!!
OxygeneFRLdinsdag 13 oktober 2009 @ 07:54
Formuleer het dan als: IK VIND het een wanstaltige bumper.

Maar goed ik ga er ook geen woorden meer vuil aan maken.

OT
D.dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:00
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
Formuleer het dan als: IK VIND het een wanstaltige bumper.
Een post op Fok is bijna altijd een mening, dus ook bij een onjuiste formulering zou je moeten weten dat 'het is een k*tbumper' slechts een mening is. Als de poster van mening is dat het een feit zou zijn zal hij (meestal is het in PTA een hij) het (trachten te) onderbouwen.
Godtjedinsdag 13 oktober 2009 @ 08:11
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 07:49 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

maar het blijft aan de andere kant ook weer een mening van iemand, als we dit moeten gaan verwijderen moeten we in principe alles wat negatief is gaan verwijderen!!
Joden stinken of negers zijn vies!
Dat zijn ook meningen die wel weg worden gehaald omdat het gewoon een troll is in de meeste gevallen. Open je een topic of tik je een reply waarbij je weet te onderbouwen of weet uit te leggen op een normale toon waarom negers vies zouden zijn (omdat ze bijvoorbeeld maar 1 keer in de maand douchen) dan zijn andere posters in elk geval een stuk eerder geneigd om de de discussie te starten en om een weer woord te geven.
D.dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:20
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Joden stinken of negers zijn vies!
Dat zijn ook meningen die wel weg worden gehaald omdat het gewoon een troll is in de meeste gevallen. Open je een topic of tik je een reply waarbij je weet te onderbouwen of weet uit te leggen op een normale toon waarom negers vies zouden zijn (omdat ze bijvoorbeeld maar 1 keer in de maand douchen) dan zijn andere posters in elk geval een stuk eerder geneigd om de de discussie te starten en om een weer woord te geven.
Een troll is in veel gevallen niet eens de mening van degene die het post maar slecht een tekst om zoveel mogelijk commotie te veroorzaken.
smegmanusdinsdag 13 oktober 2009 @ 08:25
Is dit het nieuwe PTA SC topic?
Godtjedinsdag 13 oktober 2009 @ 08:38
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:20 schreef D. het volgende:

[..]

Een troll is in veel gevallen niet eens de mening van degene die het post maar slecht een tekst om zoveel mogelijk commotie te veroorzaken.
En als je alleen maar roept: Lelijk , 13 in dozijn , wat is daar nou mooi aan , etc ben je duidelijk uit op die commotie en reacties wat mij betreft.

Dit is ook wel offtopic dus misschien kunnen de modjes beter een topic openen om de meningen te polsen en oplossingen te zoeken als veel mensen ich er aan storen.
DumDaDumdinsdag 13 oktober 2009 @ 08:42
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:38 schreef Godtje het volgende:

[..]

En als je alleen maar roept: Lelijk , 13 in dozijn , wat is daar nou mooi aan , etc ben je duidelijk uit op die commotie en reacties wat mij betreft.

Dit is ook wel offtopic dus misschien kunnen de modjes beter een topic openen om de meningen te polsen en oplossingen te zoeken als veel mensen ich er aan storen.
Ik stoor mij er iig aan. Ik heb al een topicreport ingediend toen die 'discussie' tussen twee users over Amerikaanse bak vs bocht aan de gang was. Niets aan gedaan dus

En daarna is er imo niet veel nuttigs bijgepost in dit topic (no offence...).
D.dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:44
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:38 schreef Godtje het volgende:

[..]

En als je alleen maar roept: Lelijk , 13 in dozijn , wat is daar nou mooi aan , etc ben je duidelijk uit op die commotie en reacties wat mij betreft.
Mwoah. Als iemand mij auto lelijk noemt verwijt ik die persoon een gebrek aan smaak. En da's dan mijn mening. Zal me er verder niet druk over maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door D. op 13-10-2009 08:53:25 ]
OxygeneFRLdinsdag 13 oktober 2009 @ 08:52
Wat me overigens opvalt is dat die bekende trollers (Turq, Pas259, Gizart, Invine etc) nooit reageren op een motortechnisch inhoudelijk topic.
fathankdinsdag 13 oktober 2009 @ 10:37
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 07:32 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dit soort reacties is een geweldig voorbeeld. Dit is geen kritiek meer maar een poging om een beerput open te trekken.
Oke, dan onderbouw ik even waarom die bumper zo lelijk is. Die hap uit het midden ziet er niet uit en doet gewoon afbreuk aan het front van de auto. Veel te veel fratsen, net zoals dat lelijke gaas, dat ziet er ook niet uit mijn inziens. En dan nog die sideskirts met die rare fratsen aan de achterkant. Dat is gewoon niet mijn smaak.

Of moet ik het voortaan eerst in 3-voud aanvragen als ik wil posten dat ik iets lelijk vind? Je zit op een forum, en een forum is bij mijn weten bedoeld om meningen met elkaar uit te wisselen. En strookt jouw mening niet met die van een groot deel van de aanwezigen kun je 2 dingen doen.

1: Zoals de Engelsen zeggen: Bend over and take it in the ass;
of 2: Een forum opzoeken waar wel eensgezinden zitten.

Maar niet gaan huilen omdat je project wordt afgekraakt. Want het begon leuk, en je vraagt naar de menigen van de mensen hier. In het begin kreeg je ook genoeg positieve respons maar toen is het in de ogen van een hoop users over the top gegaan en veranderd in een kermisattractie. En omdat je jezelf en je eigen keuzes zo fel bleef/blijft verdedigen vinden mensen het leuk om je te sarren en een reactie uit te lokken.
Annedinsdag 13 oktober 2009 @ 17:50
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:25 schreef smegmanus het volgende:
Is dit het nieuwe PTA SC topic?
Nee, die gaat niet zo snel.

.
smegmanusdinsdag 13 oktober 2009 @ 19:11
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 17:50 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, die gaat niet zo snel.

.
Lulz, deze gaat dicht. Komt een nieuw (schoon) topic voor in de plaats.
Met het verzoek om daar gewoon ontopic te reageren.. okthxbye.
Barcaconiadinsdag 13 oktober 2009 @ 20:03
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:42 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Ik stoor mij er iig aan. Ik heb al een topicreport ingediend toen die 'discussie' tussen twee users over Amerikaanse bak vs bocht aan de gang was. Niets aan gedaan dus

En daarna is er imo niet veel nuttigs bijgepost in dit topic (no offence...).
Daarwas toen toch een apart topic voor geopend? Dan is het weer niet zo erg, dan zit die baggerput in een apart topic.

Leuke topicwending trouwens Van de S4 op de operatietafel naar PTA op de operatietafel
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
Formuleer het dan als: IK VIND het een wanstaltige bumper.
Daar heb je ook geen zak aan. Als iemand het een wanstaltige bumper vind mag hij dat best zeggen, daar heb ik geen moeite mee. Als hij zou zeggen "waarom geef je geld aan die bumperzooi uit, daar heb je toch geen zak aan", dan wordt het opeens reacties uitlokken en zinloos getroll.
Alexxxxxdinsdag 13 oktober 2009 @ 20:11
Mijn S4 99'er Audi S4 Avant dus