Dankjequote:
Normaal kosten ze zo'n 1200 euro per stuk nieuw. Ik heb deze 2dehands, hebben 5k gelopen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:20 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Wat betaal je voor zo'n turbo dan?
Het is niet moeilijk, maar wel gewoon veel werk.quote:
Mag bij iemand sleutelen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:32 schreef DumDaDum het volgende:
Eigen garage, of mag je bij iemand sleutelen?
Klopt, het past allemaal maar net. Dat is toch wel een nadeel als je auto met wat meer verhogen koopt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:34 schreef oshiro het volgende:
Allemachtig, wat een krappe bedoening daar in die motorruimte
Lekker onderhoudsvriendelijk inderdaad, hele blok naar buiten werken om bij de turbo's te komen.
Onzin. American Muscle.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:53 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dankje
Maar het blijft maar een auto hé! Er zijn ergere dingen.
[..]
Normaal kosten ze zo'n 1200 euro per stuk nieuw. Ik heb deze 2dehands, hebben 5k gelopen.
[..]
Het is niet moeilijk, maar wel gewoon veel werk.
[..]
Mag bij iemand sleutelen.
[..]
Klopt, het past allemaal maar net. Dat is toch wel een nadeel als je auto met wat meer verhogen koopt.
Jij wilt zeggen dat 265Pk en 400nM traag is?quote:
265pk en 400nm uit een twinturbo 2.8l? Pfff, dat zijn haast amerikaanse muscle car cijfersquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat 265Pk en 400nM traag is?
Leuk die american musclecars... vooral als je rechtdoor wilt, komt er een bochtje sta je achterstevoren
Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:12 schreef Wimo. het volgende:
[..]
265pk en 400nm uit een twinturbo 2.8l? Pfff, dat zijn haast amerikaanse muscle car cijfers
quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:34 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou eens nadenken over een echt merk.
Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:37 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Vertel, wat is het ultieme merk?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?
Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
De diesel van S1nn3rz:quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?
Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
Bink.,quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?
Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
Wat zit er standaard op dan? K03 / K03s?quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:27 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.
Bij snelle benzine autos is het niet geheel ongebruikelijk dat ze er na 200/250k eens mee kappen.quote:Op zondag 27 september 2009 04:29 schreef Pas259 het volgende:
Turbo's gaan toch best wel lang mee bij normaal gebruik?
dat is best lang toch?quote:Op zondag 27 september 2009 04:44 schreef blup het volgende:
[..]
Bij snelle benzine autos is het niet geheel ongebruikelijk dat ze er na 200/250k eens mee kappen.
Standaard de K03.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:54 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
Wat zit er standaard op dan? K03 / K03s?
Waarom heb je er voor gekozen om gebruikte turbo's te monteren.... Stel nou dat over 3 maanden 1 van deze "nieuwe" jongens er weer tussenuit naait?
Ik had dat risico denk ik niet genomen...
Anders lees je het topic even doorquote:Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef Catch22- het volgende:
Waarom niet gelijk even wat grotere? Het is toch een two-stage turbo?
quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:27 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.
niet mijn sterkste kant. Maargoed, vet!quote:Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Anders lees je het topic even door
[..]
Dit is een 2.7 bi-turbo en die heeft dus niet gek veel meer.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:39 schreef 1299 het volgende:
265pk, het is de moeite .. Ik dacht dat een S4 wel rond de 350 standaard had oid.
Mwah, valt mee hoor... als je het juiste gereedschap maar hebtquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:45 schreef Barcaconia het volgende:
Wel een leuke auto. Alleen dat werk, poeh, daar zou ik een beetje moe van worden
Heb ik begin dit jaar naar gekeken in Duitsland. Mooie bakkies. Ook mooi leder Recaro interieur.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
...de opvolgende modellen hadden een 4.2 met 344pk geloof ik
Meestal onderaan het blok (uitlaat).quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Zo'n blok staat toch gewoon in de lengte? Dat het dan zo moeilijk te bereiken is...quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meestal onderaan het blok (uitlaat).
Succes TS, geen makkelijk klusje.
Heb je op deze foto:quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zo'n blok staat toch gewoon in de lengte? Dat het dan zo moeilijk te bereiken is...
Maarja het zal wel
Je bedoelt een compressor misschien. Turbo zit vaak voorin onderin.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Zit niet zo te muggeziften op die turbo's man, ze hebben maar 5K gelopen, dat hebben nieuwe turbo's ook 2 maanden na monteren, dan verwacht je toch ook niet opeens dat ze vanaf dat moment sneller stuk gaan?quote:Op zondag 27 september 2009 10:08 schreef kevin20vt het volgende:
Vind ik niet aanvaardbaar als het zo'n ingrijpend verhaal is als dat zo'n groot blok er iedere keer zo weer uit moet.
Zeker niet als je zelf geen ruimte hebt en dus weer afhankelijk bent van anderen of het uitkomt dat je er mag komen sleutelen.
Als je zo'n auto wilt/kunt rijden moet je ook niet lullig doen mbt de turbo's, lekker nieuwe erop dan weet je zeker dat het goed zit. maar dat is natuurlijk mijn mening.
Veel succes nog TS
quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Ah, we hebben een kennerquote:Op woensdag 30 september 2009 10:24 schreef misteriks het volgende:
tja, van'n afgeragde sportieveling kan je geen nieuwe meer maken. Ik voorspel dat hij meer in dan uit de garage zal vertoeven
Je wilt toch graag weer rijden héquote:
Zoals ik dus ook altijd vergeet. Plus dat je elke keer je klauwen moet wassen om een foto te maken.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:58 schreef Barcaconia het volgende:
Foto's van gedurende het werk? Of heb je die niet gemaakt (zoals ik ook altijd vergeet)
Mooi niet dus!quote:Op woensdag 30 september 2009 08:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je bedoelt een compressor misschien. Turbo zit vaak voorin onderin.
Ja duh omdat er heeeeel soms (vooral bij Toyota's) de luchtinlaat voorin zit en dus uitlaatspruitstuk achterin.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:09 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Mooi niet dus!
Hier dus Achter bovenin!
[ afbeelding ]
nee vooral bij honda's.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja duh omdat er heeeeel soms (vooral bij Toyota's) de luchtinlaat voorin zit en dus uitlaatspruitstuk achterin.
Zegt meer over jouw rijkwaliteitenquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat 265Pk en 400nM traag is?
Leuk die american musclecars... vooral als je rechtdoor wilt, komt er een bochtje sta je achterstevoren
Hoeft niet perse wat het is niet altijd een crossflow blok.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja duh omdat er heeeeel soms (vooral bij Toyota's) de luchtinlaat voorin zit en dus uitlaatspruitstuk achterin.
quote:
Nope, fout, de B5 RS4 maakte van hetzelfde 2.7 liter biturbo V6 blok gebruik, maar leverde maar liefst 380pk en 440Nm.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dit is een 2.7 bi-turbo en die heeft dus niet gek veel meer.
de opvolgende modellen hadden een 4.2 met 344pk geloof ik
OT: vette bak, maar waarom geen RS?quote:Dit is dezelfde motor als die van de S4 B5 die standaard 265 pk en 400 Nm levert. Maar dankzij verschillende aanpassingen aan de luchtinlaat, cilinderkoppen en turbo's kon het vermogen worden opgeschroefd naar 380 pk.
Waarom persé altijd groter?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:50 schreef x3ro het volgende:
[..]
Nope, fout, de B5 RS4 maakte van hetzelfde 2.7 liter biturbo V6 blok gebruik, maar leverde maar liefst 380pk en 440Nm.
[..]
OT: vette bak, maar waarom geen RS?
Aangezien een S geen RS is, wat bij audi toch staat voor n stuk meer alles tov de S. Tevens ontlopen die B5 modellen elkaar niet veel qua prijs.quote:
RS is super, maar voor mij onbetaalbaarquote:
Thanks. Foto's maak ik als de auto weer een beetje schoon is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:00 schreef kebabkever het volgende:
Goed gedaan TS. En laat mensen die hier commentaar hebben maar links liggen. Je hebt een geweldige auto... naar mijn mening toch nog 1 van de mooiste audi's! Kijk uit naar je foto's!
Ik ben niet zo op de hoogte van de onderhoudskosten verschillen tussen de RS en S, maar sowieso beide geweldige auto'squote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:49 schreef smegmanus het volgende:
[..]
RS is super, maar voor mij onbetaalbaar
[..]
Thanks. Foto's maak ik als de auto weer een beetje schoon is.
Nee, maar ik heb een Amerikaanse auto met achterwielaandrijving en voldoende pk's, en ik sta nooit achterstevoren zoals jij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:26 schreef smegmanus het volgende:
[..]
En jij hebt ook een racelicentie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |