abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73141051
Turbo's gaan toch best wel lang mee bij normaal gebruik?
  zondag 27 september 2009 @ 04:44:49 #27
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_73141072
quote:
Op zondag 27 september 2009 04:29 schreef Pas259 het volgende:
Turbo's gaan toch best wel lang mee bij normaal gebruik?
Bij snelle benzine autos is het niet geheel ongebruikelijk dat ze er na 200/250k eens mee kappen.
pi_73141621
quote:
Op zondag 27 september 2009 04:44 schreef blup het volgende:

[..]

Bij snelle benzine autos is het niet geheel ongebruikelijk dat ze er na 200/250k eens mee kappen.
dat is best lang toch?

De mijne gaat (als ik het internet moet geloven) om de 150k naar de kloten, en zelfs dat vind ik nog aanvaardbaar. 1x per 2 jaar valt nog te overzien...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73142009
Vind ik niet aanvaardbaar als het zo'n ingrijpend verhaal is als dat zo'n groot blok er iedere keer zo weer uit moet.
Zeker niet als je zelf geen ruimte hebt en dus weer afhankelijk bent van anderen of het uitkomt dat je er mag komen sleutelen.

Als je zo'n auto wilt/kunt rijden moet je ook niet lullig doen mbt de turbo's, lekker nieuwe erop dan weet je zeker dat het goed zit. maar dat is natuurlijk mijn mening.

Veel succes nog TS
  zondag 27 september 2009 @ 11:21:46 #30
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_73143101
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:54 schreef kevin20vt het volgende:

[..]

Wat zit er standaard op dan? K03 / K03s?

Waarom heb je er voor gekozen om gebruikte turbo's te monteren.... Stel nou dat over 3 maanden 1 van deze "nieuwe" jongens er weer tussenuit naait?

Ik had dat risico denk ik niet genomen...
Standaard de K03.
Waarom gebruikte? Het prijsverschil was dusdanig groot en deze komen bij een hoog aangeschreven bedrijf weg en hebben slechts 5k gelopen.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  maandag 28 september 2009 @ 12:36:35 #31
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73176981
Waarom niet gelijk even wat grotere? Het is toch een two-stage turbo?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 28 september 2009 @ 12:49:47 #32
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_73177330
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef Catch22- het volgende:
Waarom niet gelijk even wat grotere? Het is toch een two-stage turbo?
Anders lees je het topic even door
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:27 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_73205108
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:45:29 #34
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73205884
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Anders lees je het topic even door
[..]
niet mijn sterkste kant. Maargoed, vet!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_73212408
265pk, het is de moeite .. Ik dacht dat een S4 wel rond de 350 standaard had oid.
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:41:18 #36
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73212451
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:39 schreef 1299 het volgende:
265pk, het is de moeite .. Ik dacht dat een S4 wel rond de 350 standaard had oid.
Dit is een 2.7 bi-turbo en die heeft dus niet gek veel meer.

de opvolgende modellen hadden een 4.2 met 344pk geloof ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:45:08 #37
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73212562
Wel een leuke auto. Alleen dat werk, poeh, daar zou ik een beetje moe van worden
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:50:37 #38
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_73212697
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:45 schreef Barcaconia het volgende:
Wel een leuke auto. Alleen dat werk, poeh, daar zou ik een beetje moe van worden
Mwah, valt mee hoor... als je het juiste gereedschap maar hebt
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:04:53 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73213128
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Catch22- het volgende:

[..]

...de opvolgende modellen hadden een 4.2 met 344pk geloof ik
Heb ik begin dit jaar naar gekeken in Duitsland. Mooie bakkies. Ook mooi leder Recaro interieur.
Bij de Duitse Audi dealer, met garantie, kwam ik ongeveer op ¤30-32K voor een nette Avant op NL kenteken.
Rijdt flink door, maar ben afgehaakt op de te verwachten brandstofkosten; je bent een watje of niet.


@TS: sleutel ze
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:19:28 #40
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_73213574
Direct maar een setje nieuwe dumpvalves erop.

Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:20:35 #41
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73213605
Sjiek!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:53:02 #42
182073 invine
blablabla etc.
pi_73214683
Netjes!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_73222983
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:27:14 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_73223126
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Meestal onderaan het blok (uitlaat).

Succes TS, geen makkelijk klusje.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_73223127
Dit is een erg groot blok, en hij pakt gelijk de distri ook aan...
pi_73224523
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Meestal onderaan het blok (uitlaat).

Succes TS, geen makkelijk klusje.
Zo'n blok staat toch gewoon in de lengte? Dat het dan zo moeilijk te bereiken is...

Maarja het zal wel
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:05:56 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_73224749
4WD
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:27:38 #48
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73225773
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

Zo'n blok staat toch gewoon in de lengte? Dat het dan zo moeilijk te bereiken is...

Maarja het zal wel
Heb je op deze foto:
http://i36.tinypic.com/28up8hh.jpg
gezien hoe de turbo's aan het spruitstuk hangen?
Het is een V motor dus de cilinderkoppen hangen erg schuin en hangen dus over het spruitstuk heen. Dat maakt je werkruimte nogal wat kleiner.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_73232588
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Je bedoelt een compressor misschien. Turbo zit vaak voorin onderin.
pi_73233919
TVP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')