Dankjequote:
Normaal kosten ze zo'n 1200 euro per stuk nieuw. Ik heb deze 2dehands, hebben 5k gelopen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:20 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Wat betaal je voor zo'n turbo dan?
Het is niet moeilijk, maar wel gewoon veel werk.quote:
Mag bij iemand sleutelen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:32 schreef DumDaDum het volgende:
Eigen garage, of mag je bij iemand sleutelen?
Klopt, het past allemaal maar net. Dat is toch wel een nadeel als je auto met wat meer verhogen koopt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:34 schreef oshiro het volgende:
Allemachtig, wat een krappe bedoening daar in die motorruimte
Lekker onderhoudsvriendelijk inderdaad, hele blok naar buiten werken om bij de turbo's te komen.
Onzin. American Muscle.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:53 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dankje
Maar het blijft maar een auto hé! Er zijn ergere dingen.
[..]
Normaal kosten ze zo'n 1200 euro per stuk nieuw. Ik heb deze 2dehands, hebben 5k gelopen.
[..]
Het is niet moeilijk, maar wel gewoon veel werk.
[..]
Mag bij iemand sleutelen.
[..]
Klopt, het past allemaal maar net. Dat is toch wel een nadeel als je auto met wat meer verhogen koopt.
Jij wilt zeggen dat 265Pk en 400nM traag is?quote:
265pk en 400nm uit een twinturbo 2.8l? Pfff, dat zijn haast amerikaanse muscle car cijfersquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat 265Pk en 400nM traag is?
Leuk die american musclecars... vooral als je rechtdoor wilt, komt er een bochtje sta je achterstevoren
Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:12 schreef Wimo. het volgende:
[..]
265pk en 400nm uit een twinturbo 2.8l? Pfff, dat zijn haast amerikaanse muscle car cijfers
quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:34 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou eens nadenken over een echt merk.
Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:37 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Vertel, wat is het ultieme merk?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?
Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
De diesel van S1nn3rz:quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?
Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
Bink.,quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat die S4 met 265 pk uit een drieliter het ultieme is?
Mijn diesel heeft al bijna meer pk's.
Wat zit er standaard op dan? K03 / K03s?quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:27 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.
Bij snelle benzine autos is het niet geheel ongebruikelijk dat ze er na 200/250k eens mee kappen.quote:Op zondag 27 september 2009 04:29 schreef Pas259 het volgende:
Turbo's gaan toch best wel lang mee bij normaal gebruik?
dat is best lang toch?quote:Op zondag 27 september 2009 04:44 schreef blup het volgende:
[..]
Bij snelle benzine autos is het niet geheel ongebruikelijk dat ze er na 200/250k eens mee kappen.
Standaard de K03.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:54 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
Wat zit er standaard op dan? K03 / K03s?
Waarom heb je er voor gekozen om gebruikte turbo's te monteren.... Stel nou dat over 3 maanden 1 van deze "nieuwe" jongens er weer tussenuit naait?
Ik had dat risico denk ik niet genomen...
Anders lees je het topic even doorquote:Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef Catch22- het volgende:
Waarom niet gelijk even wat grotere? Het is toch een two-stage turbo?
quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:27 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ik had er ook grotere (K04) turbo's op kunnen zetten, maar dan moet ik de koppeling en het motormanagement ook aanpakken. Dat kost wel even iets meer maar levert dan wel ongeveer 350pk op.
niet mijn sterkste kant. Maargoed, vet!quote:Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Anders lees je het topic even door
[..]
Dit is een 2.7 bi-turbo en die heeft dus niet gek veel meer.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:39 schreef 1299 het volgende:
265pk, het is de moeite .. Ik dacht dat een S4 wel rond de 350 standaard had oid.
Mwah, valt mee hoor... als je het juiste gereedschap maar hebtquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:45 schreef Barcaconia het volgende:
Wel een leuke auto. Alleen dat werk, poeh, daar zou ik een beetje moe van worden
Heb ik begin dit jaar naar gekeken in Duitsland. Mooie bakkies. Ook mooi leder Recaro interieur.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
...de opvolgende modellen hadden een 4.2 met 344pk geloof ik
Meestal onderaan het blok (uitlaat).quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Zo'n blok staat toch gewoon in de lengte? Dat het dan zo moeilijk te bereiken is...quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meestal onderaan het blok (uitlaat).
Succes TS, geen makkelijk klusje.
Heb je op deze foto:quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zo'n blok staat toch gewoon in de lengte? Dat het dan zo moeilijk te bereiken is...
Maarja het zal wel
Je bedoelt een compressor misschien. Turbo zit vaak voorin onderin.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Zit niet zo te muggeziften op die turbo's man, ze hebben maar 5K gelopen, dat hebben nieuwe turbo's ook 2 maanden na monteren, dan verwacht je toch ook niet opeens dat ze vanaf dat moment sneller stuk gaan?quote:Op zondag 27 september 2009 10:08 schreef kevin20vt het volgende:
Vind ik niet aanvaardbaar als het zo'n ingrijpend verhaal is als dat zo'n groot blok er iedere keer zo weer uit moet.
Zeker niet als je zelf geen ruimte hebt en dus weer afhankelijk bent van anderen of het uitkomt dat je er mag komen sleutelen.
Als je zo'n auto wilt/kunt rijden moet je ook niet lullig doen mbt de turbo's, lekker nieuwe erop dan weet je zeker dat het goed zit. maar dat is natuurlijk mijn mening.
Veel succes nog TS
quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef Repeat het volgende:
Zo'n turbo zit meestal toch wel een beetje bovenop het blok? Dat is toch even los en de nieuwe erop?
Ah, we hebben een kennerquote:Op woensdag 30 september 2009 10:24 schreef misteriks het volgende:
tja, van'n afgeragde sportieveling kan je geen nieuwe meer maken. Ik voorspel dat hij meer in dan uit de garage zal vertoeven
Je wilt toch graag weer rijden héquote:
Zoals ik dus ook altijd vergeet. Plus dat je elke keer je klauwen moet wassen om een foto te maken.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:58 schreef Barcaconia het volgende:
Foto's van gedurende het werk? Of heb je die niet gemaakt (zoals ik ook altijd vergeet)
Mooi niet dus!quote:Op woensdag 30 september 2009 08:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je bedoelt een compressor misschien. Turbo zit vaak voorin onderin.
Ja duh omdat er heeeeel soms (vooral bij Toyota's) de luchtinlaat voorin zit en dus uitlaatspruitstuk achterin.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:09 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Mooi niet dus!
Hier dus Achter bovenin!
[ afbeelding ]
nee vooral bij honda's.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja duh omdat er heeeeel soms (vooral bij Toyota's) de luchtinlaat voorin zit en dus uitlaatspruitstuk achterin.
Zegt meer over jouw rijkwaliteitenquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat 265Pk en 400nM traag is?
Leuk die american musclecars... vooral als je rechtdoor wilt, komt er een bochtje sta je achterstevoren
Hoeft niet perse wat het is niet altijd een crossflow blok.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja duh omdat er heeeeel soms (vooral bij Toyota's) de luchtinlaat voorin zit en dus uitlaatspruitstuk achterin.
quote:
Nope, fout, de B5 RS4 maakte van hetzelfde 2.7 liter biturbo V6 blok gebruik, maar leverde maar liefst 380pk en 440Nm.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dit is een 2.7 bi-turbo en die heeft dus niet gek veel meer.
de opvolgende modellen hadden een 4.2 met 344pk geloof ik
OT: vette bak, maar waarom geen RS?quote:Dit is dezelfde motor als die van de S4 B5 die standaard 265 pk en 400 Nm levert. Maar dankzij verschillende aanpassingen aan de luchtinlaat, cilinderkoppen en turbo's kon het vermogen worden opgeschroefd naar 380 pk.
Waarom persé altijd groter?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:50 schreef x3ro het volgende:
[..]
Nope, fout, de B5 RS4 maakte van hetzelfde 2.7 liter biturbo V6 blok gebruik, maar leverde maar liefst 380pk en 440Nm.
[..]
OT: vette bak, maar waarom geen RS?
Aangezien een S geen RS is, wat bij audi toch staat voor n stuk meer alles tov de S. Tevens ontlopen die B5 modellen elkaar niet veel qua prijs.quote:
RS is super, maar voor mij onbetaalbaarquote:
Thanks. Foto's maak ik als de auto weer een beetje schoon is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:00 schreef kebabkever het volgende:
Goed gedaan TS. En laat mensen die hier commentaar hebben maar links liggen. Je hebt een geweldige auto... naar mijn mening toch nog 1 van de mooiste audi's! Kijk uit naar je foto's!
Ik ben niet zo op de hoogte van de onderhoudskosten verschillen tussen de RS en S, maar sowieso beide geweldige auto'squote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:49 schreef smegmanus het volgende:
[..]
RS is super, maar voor mij onbetaalbaar
[..]
Thanks. Foto's maak ik als de auto weer een beetje schoon is.
Nee, maar ik heb een Amerikaanse auto met achterwielaandrijving en voldoende pk's, en ik sta nooit achterstevoren zoals jij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:26 schreef smegmanus het volgende:
[..]
En jij hebt ook een racelicentie?
Dat komt ook omdat je niet hard rijdquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:00 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb een Amerikaanse auto met achterwielaandrijving en voldoende pk's, en ik sta nooit achterstevoren zoals jij.
Tuurlijk jochiequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:12 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat je niet hard rijd
Gast, ga iemand anders lastig vallen met je onzin.quote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:29 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Gast, ga iemand anders lastig vallen met je onzin.
Het is algemeen bekend dat die amerikaanse hutten niet snel zijn in bochten.
Ik snap je wel, ik zou er ook van gaan huilen.
Jochie.
Ksst, ga eens weg man.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:34 schreef D. het volgende:
[..]
Hoezo betrapt op het lullen uit je nek?
Ik blijf nog even, vermaak me primaquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:38 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ksst, ga eens weg man.
Ga een stukje rijden ofzo.
Pas op voor bochten.
Die zouden iets beter mogen, maar ik heb gelukkig veel gripquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zorg maar dat je remmen goed zijn. Anders vlieg je uit de bocht.
Thanks. Hij knalt er echt weer vrolijk op los. Zojuist weer even een stukkie gereden, was weer genietenquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:42 schreef Maharbal het volgende:
Mooie auto.
Blij dat ie weer rijdt. Zulke auto's koop je uiteraard om in te rijden (en af en toe om naar te staren :)!
Zoals het hoort!quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:31 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Thanks. Hij knalt er echt weer vrolijk op los. Zojuist weer even een stukkie gereden, was weer genieten
BMW= Bring Mich Werkstattquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zoals het hoort!
Bij mij kriebelt het ook verschrikkelijk. M'n 325i E30 staat nu al 3 weken stil omdat ik telkens moet wachten op verschillende onderdelen. Hopelijk is ie nu 's binnen een week oid helemaal klaar voor de APK, dan kan ik eindelijk weer "freudevoll" gaan fahren.
Omg geen Duits gehad op school? Das een werkplaatsquote:
Ahquote:
Wat is er mooi aan aan 100 in dozijn station.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:00 schreef kebabkever het volgende:
Goed gedaan TS. En laat mensen die hier commentaar hebben maar links liggen. Je hebt een geweldige auto... naar mijn mening toch nog 1 van de mooiste audi's! Kijk uit naar je foto's!
Een A4 avant met een S4 avant vergelijkenquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
Wat is er mooi aan aan een 100 in dozijn station.
Juist.. jij hebt het dus niet begrepen of je zit in het verkeerde sub-forum omdat je er geen drol om geeftquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
Wat is er mooi aan aan 100 in dozijn station.
Thanks, staat hier in de buurt ook een B5 RS4, wat een heerlijke brede schermen heeft dat ding zegquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:11 schreef draaijer het volgende:
Leuke auto hoor. Have fun.. Ik heb het vorige model RS4 gehad, maar het verbruik werd me te gek en voor het gezin was de comfort ver te zoeken![]()
Ik had 'm toen ie 2 jaar oud was uit Duitsland getrokken
Veel plezier met je auto. Ik blijf het nog wel even volgen
Een sleutelverslag? Blok eruit, oude turbo's eraf, nieuwe erop, blok erin.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:34 schreef MarkyB het volgende:
Ik snap heel het doel van dit topic niet. Het lijkt nu echt op een 'kijk ik heb een s4' meets 'ik kan zelf sleutelen' topic. Hoopte ik nog op veel foto's en een sleutelverslag, nopes.
Ja, zo kun je het ook zien.quote:Ook een telkens in de verdediging schietende TS, dit topic is echt niet veel meer.
Als je dat niet van plan was, wat was dan je doel van het topic? Ik bedoel niet om te zeuren, meer dat ik teleurgesteld ben in de matige informatie die ik rijker geworden ben. En als je nu zegt meer van plan geweest te zijn, tja, dat heeft nu niet zoveel zin meer ben ik bang.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:24 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Een sleutelverslag? Blok eruit, oude turbo's eraf, nieuwe erop, blok erin.
Moet ik dan voor elk stekkertje wat je los moet halen een foto posten, niet te doen.
[..]
Ja, zo kun je het ook zien.
Maar ik ben het eigenlijk wel zat, wat een gezeur zeg.
Heb nog veel meer op het programma staan qua updates.. die wilde ik hier gaan posten maar ik vraag een mod wel of het topic verwijderd kan worden want hier zit ik niet op te wachten.
Dat vraag ik mij dus ook afquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:35 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Als je dat niet van plan was, wat was dan je doel van het topic?
Dat dus. Laat je niet opnaaien TS. Retards als die D. bijvoorbeeld zitten meerdere PTA topics te zuigen en zelf vertellen waar hij in rijdt, ho maar. Je hebt een stoere bak en dat je zelf "even" het blok eruit lepelt om er nieuwe turbo's op te schroeven is zeker een topic waard.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:27 schreef fathank het volgende:
Wat een mongolen lopen hier rond zeg.
Mooie bak hoor zo'n S4.
Sinds wanneer moet een PTA topic alleen maar informatief zijn?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:35 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Als je dat niet van plan was, wat was dan je doel van het topic? Ik bedoel niet om te zeuren, meer dat ik teleurgesteld ben in de matige informatie die ik rijker geworden ben. En als je nu zegt meer van plan geweest te zijn, tja, dat heeft nu niet zoveel zin meer ben ik bang.
Daar zit PTA helaas vol mee hier.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:45 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Azijnpissers moeten echt eens leven zoeken.
Ik een retard?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:45 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Dat dus. Laat je niet opnaaien TS. Retards als die D. bijvoorbeeld zitten meerdere PTA topics te zuigen en zelf vertellen waar hij in rijdt, ho maar.
Gewoon negeren. Het lijkt mij zeker leuk om meer over je (toekomstige) updates te horen.
Sloopturbo's? Waar heb je het over?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:49 schreef MarkyB het volgende:
Mja wat ik bedoel te zeggen, er staan dagelijks duizenden auto's bij een garage voor klein en groot onderhoud. Als iedereen hier een topic opende dat hij een lekke band had met een foto van een lekke band of iemand zijn distributie is geknapt met een foto, leuk, maar die dingen gebeuren nou eenmaal, wat was de trigger om er een topic van te maken? Het is even informatief als ik in F&F een topic open dat mijn wc bril aan vervanging toe is met een foto van een kapot scharniertje.. Leuk, maar boeiend? Niet echt. Je had er iets leuks van kunnen maken door er veel foto's in te plaatsen van hoe dat precies in elkaar zit, zo'n turbo vervangen.
Maar om nou een doorsnee s4 met sloopturbo's hier te posten, zie ik de meerwaarde niet van in.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:48 schreef Catch22- het volgende:
laat die jaloerse fapjurk met ze corsa lekker wezen, je topic wordt wel gewaardeerd hoor
Dat zal dan ook een niet al te geringe vermogenswinst opleveren lijkt me zo?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:53 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Sloopturbo's? Waar heb je het over?
Nou je punt is duidelijk, blijkbaar niet interessant genoeg voor je. Geen probleem, laat mij gewoon de toekomstige updates posten en blijf weg uit mijn topic.
Voor de liefhebbers, wat ik nog wil gaan aanpakken is.
- Uitlaatsysteem
- 18 of 19" velgen, weet nog niet welk model (suggesties welkom)
- Aanpassing motormanagement (hartog tuning of JD)
- Dumpvalves (reeds vervangen, zal hiervan nog foto's posten)
Qua velgen vind ik BSA's mooi.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:53 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Sloopturbo's? Waar heb je het over?
Nou je punt is duidelijk, blijkbaar niet interessant genoeg voor je. Geen probleem, laat mij gewoon de toekomstige updates posten en blijf weg uit mijn topic.
Voor de liefhebbers, wat ik nog wil gaan aanpakken is.
- Uitlaatsysteem
- 18 of 19" velgen, weet nog niet welk model (suggesties welkom)
- Aanpassing motormanagement (hartog tuning of JD)
- Dumpvalves (reeds vervangen, zal hiervan nog foto's posten)
De gene die zich hier belachelijk maakt ben jij. Je bent gewoon een sneue zaadhaas. Het kereltje in de klas dat altijd gepest werd door alle grote verhalen die hij steeds vertelde maar nooit wat bewijzen kon.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:49 schreef D. het volgende:
[..]
Ik een retard?
Ik zuig nergens, en val ook nergens de auto van TS aan of af.
Ik val TS aan op het feit dat ie ie USA cars imho onterecht afkraakt waarna TS mij probeert af te kraken. (aan TS zelf kan het volgens hem niet liggen)
Dat TS zichzelf zo geweldig vindt ien zich steeds belachelijker maakt is lachwekkend.
Sure, een band verwisselen vergelijken met vervangen van turbo's op zo'n blok.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:49 schreef MarkyB het volgende:
Mja wat ik bedoel te zeggen, er staan dagelijks duizenden auto's bij een garage voor klein en groot onderhoud. Als iedereen hier een topic opende dat hij een lekke band had met een foto van een lekke band of iemand zijn distributie is geknapt met een foto, leuk, maar die dingen gebeuren nou eenmaal, wat was de trigger om er een topic van te maken? Het is even informatief als ik in F&F een topic open dat mijn wc bril aan vervanging toe is met een foto van een kapot scharniertje.. Leuk, maar boeiend? Niet echt. Je had er iets leuks van kunnen maken door er veel foto's in te plaatsen van hoe dat precies in elkaar zit, zo'n turbo vervangen.
Maar om nou een doorsnee s4 met sloopturbo's hier te posten, zie ik de meerwaarde niet van in.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:53 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Sloopturbo's? Waar heb je het over?
Nou je punt is duidelijk, blijkbaar niet interessant genoeg voor je. Geen probleem, laat mij gewoon de toekomstige updates posten en blijf weg uit mijn topic.
Voor de liefhebbers, wat ik nog wil gaan aanpakken is.
- Uitlaatsysteem
- 18 of 19" velgen, weet nog niet welk model (suggesties welkom)
- Aanpassing motormanagement (hartog tuning of JD)
- Dumpvalves (reeds vervangen, zal hiervan nog foto's posten)
Ik ken niemand die na 5k km zijn turbo's inruild voor nieuwe, dus sloopturbo's. Maak het topic interessant want ik ben een audi liefhebber. We zijn inmiddels 150 posts verder en er is eigenlijk nog niks boeiends gepost. Alleen een amerikaan vs europeaan 'discussie'. Mijn mening staat daar buiten maar laat blijken waarom jij vindt dat de audi boven de amerikaan staat en niet door te zeggen dat ze in de bochten omdraaien of dat soort onzin argumenten. Ik probeer je alleen te helpen als je in de toekomst een leuk topic wil maken, dat je er ook werk in moet steken en niet alleen dat je sloopturbo's (hap hapquote:Op zaterdag 26 september 2009 17:53 schreef smegmanus het volgende:
Normaal kosten ze zo'n 1200 euro per stuk nieuw. Ik heb deze 2dehands, hebben 5k gelopen.
[..]
Lees je eerst even in voor je jezelf voor lul zet ok?quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:11 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
De gene die zich hier belachelijk maakt ben jij. Je bent gewoon een sneue zaadhaas. Het kereltje in de klas dat altijd gepest werd door alle grote verhalen die hij steeds vertelde maar nooit wat bewijzen kon.
[..]
Het interesseert mij wel degelijk maar er wordt veel getypt maar niks gezegt om het spreekwoord maar te digitaliseren. Mensen die meteen anderen gaan uitschelden neem ik sowieso niet serieus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:11 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
De gene die zich hier belachelijk maakt ben jij. Je bent gewoon een sneue zaadhaas. Het kereltje in de klas dat altijd gepest werd door alle grote verhalen die hij steeds vertelde maar nooit wat bewijzen kon.
[..]
Sure, een band verwisselen vergelijken met vervangen van turbo's op zo'n blok.![]()
Jij bent overduidelijk aan het trollen. Als het je niet boeit lees/reageer dan niet. Move on.
Ook alles behalve lelijk onder zon audi zijn deze BBSjes:quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Qua velgen vind ik BSA's mooi.
[ afbeelding ]
Serieus mooie velgen.quote:
Ook mooi en volgens mij redelijk betaalbaar toch?quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Qua velgen vind ik BSA's mooi.
[ afbeelding ]
Zou je hier even moeten kijken. Ze geven je een indicatie hoe of wat terug na het invullen van dat contactformulier.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:29 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Serieus mooie velgen.![]()
Weet je toevallig wat zo'n velg kost?
[..]
Ook mooi en volgens mij redelijk betaalbaar toch?
Klopt helemaal, moet nog even sparen maar was wel de bedoelingquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:03 schreef Nerdmans het volgende:
Ga je hem trouwens nog laten chippen? Dat scheelt als snel een pk of 40 en een newton of 60 he?
Kom niet zo vaak in Veldhoven.quote:Anyway als je een keer in veldhoven bent, zoek dan de zwarte 135, dan kijken wat sneller is.
Een 3.0 litere zes inlijn biturbo achterwielert of een 2.8 liter v6 biturbo 4x4
Altijd lastig hé, die snelheidslimieten.. gelukkig is Duitsland dichtbijquote:Succes met de hobbie en pas op je rijbewijs!
S2quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:42 schreef S2Madness het volgende:
Dan zet ik mijn S2 met 280pk erbij, leuke race
Ik gok een 135i coupe met 306 pkquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:44 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Klopt helemaal, moet nog even sparen maar was wel de bedoeling
[..]
Kom niet zo vaak in Veldhoven.
Wat voor auto rijd je precies dan?
[..]
Altijd lastig hé, die snelheidslimieten.. gelukkig is Duitsland dichtbij
Kan interessant worden.. Wat doet die S2 van jou ongeveer 0-100? Want die zijn stock "maar" 220 toch?quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:42 schreef S2Madness het volgende:
Dan zet ik mijn S2 met 280pk erbij, leuke race
Turbo's vervangen ingrijpend?quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:50 schreef Barcaconia het volgende:
Wat een gezeik weer of dit een interessante reden is om een topic te openenVind je het niet boeiend? Klik het dan weg ajb.
Ik vind het erg leuk om te zien hoe ingrijpend het is om 2 turbo's te vervangen op een S4. Sowieso een mooi topic om te patsen met je auto natuurlijk
Enneuh, als je andere velgen wilt wordt het al vlug een kampbak natuurlijk. Met die Sportecs is het direct zo'n sjonnieauto in mijn ogen. BBSen gaan nog redelijk omdat die affabriek ook op sommige modellen geleverd worden (Passat W8 bijvoorbeeld).
Meh, sportec is toch echt een gerespecteerd audi tuner en ze staan er ook gewoon perfect onder. Ik vind die BBSen meer "kamp" aangezien je die toch wel wat sneller tegen zal komen dan die sportecjes..quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:50 schreef Barcaconia het volgende:
Wat een gezeik weer of dit een interessante reden is om een topic te openenVind je het niet boeiend? Klik het dan weg ajb.
Ik vind het erg leuk om te zien hoe ingrijpend het is om 2 turbo's te vervangen op een S4. Sowieso een mooi topic om te patsen met je auto natuurlijk
Enneuh, als je andere velgen wilt wordt het al vlug een kampbak natuurlijk. Met die Sportecs is het direct zo'n sjonnieauto in mijn ogen. BBSen gaan nog redelijk omdat die affabriek ook op sommige modellen geleverd worden (Passat W8 bijvoorbeeld).
Jij vervangt die zo wel ff 1, 2 , 3 eh. Zoals hij ook al zegt, vind je het niks, er zit niet voor niets een kruisje in je explorer prog rechtsboven.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:54 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Turbo's vervangen ingrijpend?
Patsen met je auto
En hierna noem je dat andere velgen onder deze auto hem een kampbak maken. Nee op dat commentaar zit echt iemand te wachten
Vind ik ook, maar maak er dan ook iets van in plaats van een paar foto's van het blok. Ik lees graag project/pruts verslagenquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:58 schreef Barcaconia het volgende:
En verder vind ik het best ingrijpend om bij zo'n auto het hele front er af te halen, het blok er uit te pakken en een distributieriem en turbo's te vervangen. Maargoed, voor jou zijn dit vast maandagochtend klusjes dus ik zal daar niks meer over zeggen.
quote:
Eerst lach je om het feit dat turbo's vervangen ingrijpend zou zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:19 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar maak er dan ook iets van in plaats van een paar foto's van het blok. Ik lees graag project/pruts verslagen
Ik vind het niet ingrijpend omdat het dagelijks gebeurt over heel de wereld. Het leek mij alleen heel leuk om te zien hoe dat precies in zijn werk gaat. Daarom vind ik het jammer dat er geen verslagje met bijbehorende foto's gepost is. Dat het veel werk is en veel geld kost kan me eigenlijk niet boeienquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:25 schreef smegmanus het volgende:
[..]
[..]
Eerst lach je om het feit dat turbo's vervangen ingrijpend zou zijn.
Daarna ben je het er opeens mee eens?
Je mag kiezen een BMW 135i inmiddels 360 pkquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:44 schreef smegmanus het volgende:
Kom niet zo vaak in Veldhoven.
Wat voor auto rijd je precies dan?
GT25 op die sub? En wat heb je gedaan aan die Beemer? Alleen een remap?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:55 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Je mag kiezen een BMW 135i inmiddels 360 pk![]()
of menne oldskool pimppreza. 2.0 liter 1 turbo( maar wel een grote) 340 pk
Denk eerder een TD05-16/18G?quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:02 schreef x3ro het volgende:
[..]
GT25 op die sub? En wat heb je gedaan aan die Beemer? Alleen een remap?
Neh een TD05 16g anders moet je zo ver de toeren in!quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:02 schreef x3ro het volgende:
[..]
GT25 op die sub? En wat heb je gedaan aan die Beemer? Alleen een remap?
http://www.mtm-online.de/en/Audi/S4-B5/2-7T-195-kW-265hp-Quattro?FZID=S4195Q&KIT=m0s4265420qxquote:
Price 17,048.00 EURquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
http://www.mtm-online.de/en/Audi/S4-B5/2-7T-195-kW-265hp-Quattro?FZID=S4195Q&KIT=m0s4265420qx
Dat pakketje wel eens gezien?
Leuk spul hoor MTM wel tikkie aan de prijs... dat dan weer wel
Volgens mij kom je dan met een fatsoenlijk uitlaatsysteem a la Eisenmann ook nog een leuk aantal pk verderquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:12 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Neh een TD05 16g anders moet je zo ver de toeren in!
Gewoon veel koeling dikke injectoren en dan 1,4 bar erop![]()
Beemert enkel remap, daar stond ik ook van te kijken hoor van dat verschil.
60 pk en ruim 100 nm erbij...
quote:
Staan er mooi onder. BBS Le Mans staat er ook mooi onder, maar zijn ook aardig prijzig.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ook alles behalve lelijk onder zon audi zijn deze BBSjes:
[ afbeelding ]
Kijk, iemand met smaakquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:49 schreef tevebe het volgende:
[..]
Staan er mooi onder. BBS Le Mans staat er ook mooi onder, maar zijn ook aardig prijzig.
Ik ken deze velg, maar weet zo de naam niet...quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:42 schreef wouter37 het volgende:
kan je deze velgen er niet onderdoen ?
[ afbeelding ]
PS niet opvoeren gewoon lekker standaard laten
Check mijn fobo. Ik heb een uur in de S8 gereden. Wat een enorm bruut ding. Ook heb ik nog een filmpje waar te zien is dat we 'm in de begrenzer hebben geredenquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:42 schreef wouter37 het volgende:
kan je deze velgen er niet onderdoen ?
[ afbeelding ]
PS niet opvoeren gewoon lekker standaard laten
Vind dat net zoiets als RS4 velgen op je S3.. Beter haal je gewoon iets anders dan velgen van audi die er niet onderhoren. But thats mequote:Op maandag 5 oktober 2009 19:42 schreef wouter37 het volgende:
kan je deze velgen er niet onderdoen ?
[ afbeelding ]
PS niet opvoeren gewoon lekker standaard laten
Ik vind origineel ook mooier, met de wielen uit dezelfde seriequote:Op maandag 5 oktober 2009 19:53 schreef x3ro het volgende:
[..]
Vind dat net zoiets als RS4 velgen op je S3.. Beter haal je gewoon iets anders dan velgen van audi die er niet onderhoren. But thats me
Stock 230, ik hebe en ABY blok. Er zit een stage1 chip in die voor zo'n 270/280pk zou moeten zorgen. Hoeveel Pk ik nu precies heb dat weet ik niet, ik heb hem nooit op een Dyno gehad. Een 0-100 tijd meet ik als ik mijn navigatie met GPS heb.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:46 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik gok een 135i coupe met 306 pk![]()
[..]
Kan interessant worden.. Wat doet die S2 van jou ongeveer 0-100? Want die zijn stock "maar" 220 toch?
Nou, speciaal met een bron erbij gezocht:quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:45 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Een A4 avant met een S4 avant vergelijken
Wat een afgunst hier zeg. Nu kan ik wel iets heel simpels zeggen over de Opel Manta, maar dat doe ik niet eens.
Ik ondersteun er mijn eigen mening alleen mee,quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:00 schreef Barcaconia het volgende:
Wat een gelul. Iedereen die een beetje weet hoe een normale A4 er uit ziet kan direct zien of er een S4 aankomt. Hij ziet er gewoon net wat dikker uit en al die kleine details opgeteld maken een redelijk verschil.
Enneuh, autoweek als bron gebruiken voor autokennis is natuurlijk not-done. Ik ken geen enkel autoblad in Nederland dat zulke belabberde informatie geeft als zij.
Dat is een S4 B6. Ik heb een B5.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:53 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
Nou, speciaal met een bron erbij gezocht:
http://www.autoweek.nl/autotest/1059/Audi-S4-Avant
Die van mij zijn 17" en dat vind ik eigenlijk te klein voor deze auto.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:00 schreef Sjaeck het volgende:
Ik zou juist de standaard B5 S4 velgen houden, passen perfect bij de auto en m.i. ogen ze ook niet te klein ofzo.
18" maakt het een beetje een mocro-bak denk ik. Is een subtiele verlaging geen optie?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:00 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dat is een S4 B6. Ik heb een B5.
[..]
Die van mij zijn 17" en dat vind ik eigenlijk te klein voor deze auto.
18" staat hem juist mooi, ook 19" kan nog wel hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:47 schreef fathank het volgende:
[..]
18" maakt het een beetje een mocro-bak denk ik. Is een subtiele verlaging geen optie?
Als je dan maar niet van die standaard A8 velgen eronder zet die je tegenwoordig onder iedere Golf betaald van zwart geld zietquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:49 schreef smegmanus het volgende:
[..]
18" staat hem juist mooi, ook 19" kan nog wel hoor.
En de S4 is al een paar cm lager dan normaal.. maar hij zal misschien toch nog een paar cm moeten zakken ben ik bang.
Dat was ik zeker niet van plan!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je dan maar niet van die standaard A8 velgen eronder zet die je tegenwoordig onder iedere Golf betaald van zwart geld ziet.
Kzou die dingen verdomme geeneens onder een A8 willen hebbenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je dan maar niet van die standaard A8 velgen eronder zet die je tegenwoordig onder iedere Golf betaald van zwart geld ziet.
Al eruit waar het apparaat geremaped gaat worden?quote:
Ach, als ze die A8 zo voor de deur zetten en de sleutels + papieren door de brievenbus gooien wil ik er best mee rondrijdenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:40 schreef x3ro het volgende:
[..]
Kzou die dingen verdomme geeneens onder een A8 willen hebben
[..]
Al eruit waar het apparaat geremaped gaat worden?
Dan zeg ik natuurlijk ook geen nee, maar dan komt er van mn spaarcentjes toch een andere set originele velgen onderquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Ach, als ze die A8 zo voor de deur zetten en de sleutels + papieren door de brievenbus gooien wil ik er best mee rondrijden.
Hartog.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:40 schreef x3ro het volgende:
Al eruit waar het apparaat geremaped gaat worden?
Grappig dat jouw post zoveel meerwaarde heeft in dit topic.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:11 schreef WTFbbq het volgende:
Wel grappig dat dit soort leuk bedoelde topics al snel verzanden in een kneuzenkermis van puistenkoppen die menen hun zegje te moeten doen.
Is wel de bedoeling.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:51 schreef JimmyWooh het volgende:
Mooie foto's! En respect dat je dit kan afhandelen...
Post je nog foto's van je aankomende modificaties?
Tsja dat is FOK! nou eenmaal. Ik heb het ook afgeleerd om een projecttopic te openen. Ik krijg overal positieve reacties behalve hier. Maar dat zal wel met de leeftijd te maken hebben.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:48 schreef junkiexp het volgende:
Waarom kan een PTA topic nou nooit eens normaal verlopen.
Iemand opent een topic over een auto waar hij waarschijnlijk hard voor heeft moet werken, en dan komen er een paar noobs die het verschil tussen een S4 en een A4 niet eens (zelfs met logo) hem afzeiken.
Afgunst ?
Meer met de gemiddelde doelgroep mij dunkt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Tsja dat is FOK! nou eenmaal. Ik heb het ook afgeleerd om een projecttopic te openen. Ik krijg overal positieve reacties behalve hier. Maar dat zal wel met de leeftijd te maken hebben.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:16 schreef 1299 het volgende:
[..]
Meer met de gemiddelde doelgroep mij dunkt.
hoewel ik je in Oxy's geval gelijk ga geven heeft hij wel een punt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:16 schreef 1299 het volgende:
[..]
Meer met de gemiddelde doelgroep mij dunkt.
Ok en waar staat het aangegeven dat je hier alleen meetelt als je motorisch wat hebt gedaan? En waarom mogen hier ook kinderen komen die zelf nog niet eens een auto hebben?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:49 schreef invine het volgende:
Gedeeltelijk eens met tjabbo, want hoe komt het dan dat er altijd positief gereageerd word op de topics van kevin20vt? En op raoulnogwat en die gast met zijn mazda? rx twin turbo. Er is wel degelijk een goede communitie hier voor auto en genoeg mensen die er wat vanaf weten. Maar voor sommige dingen (optisch tunen van auto's bijv.) kan je beter naar een forum gaan wat zich daar opricht.
Goed puntquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En waarom mogen hier ook kinderen komen die zelf nog niet eens een auto hebben?
Zeg ik dan dat het motorisch moet hier? Nee, maar dat zijn wel de dingen die mensen hier wat meer interesseren. Sorry en wat mag het argument zijn waarom mensen die geen auto hebben hier niet mogen komen? Want dan zouden mensen die niks te klagen hebben ook niks moeten posten in KLB!quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok en waar staat het aangegeven dat je hier alleen meetelt als je motorisch wat hebt gedaan? En waarom mogen hier ook kinderen komen die zelf nog niet eens een auto hebben?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:03 schreef invine het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat het motorisch moet hier? Nee,
Daar zeg je dat.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:49 schreef invine het volgende:
Maar voor sommige dingen (optisch tunen van auto's bijv.) kan je beter naar een forum gaan wat zich daar opricht.
Precies.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Juist.. jij hebt het dus niet begrepen of je zit in het verkeerde sub-forum omdat je er geen drol om geeft
quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kijk ook wel uit voordat ik hier een projecttopic open. Niet omdat ik bang ben voor de reacties, maar gewoon omdat ik niet zit te wachten op alle kinderen die vinden te moeten zeiken. Ik denk dat er een hoop meer mensen zijn die dat gevoel hebben. Volgens mij kan Fok! PTA een veel leuker onderdeel zijn als al dat gezeik gewoon weg zou blijven. Negatief commentaar is prima, maar zinloos gezeik wordt niemand blij van.
eens maar dat zou in houden dat we het forum dood moeten modden.....quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kijk ook wel uit voordat ik hier een projecttopic open. Niet omdat ik bang ben voor de reacties, maar gewoon omdat ik niet zit te wachten op alle kinderen die vinden te moeten zeiken. Ik denk dat er een hoop meer mensen zijn die dat gevoel hebben. Volgens mij kan Fok! PTA een veel leuker onderdeel zijn als al dat gezeik gewoon weg zou blijven. Negatief commentaar is prima, maar zinloos gezeik wordt niemand blij van.
Die voorbumper van die golf is dan ook wanstaltigquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:57 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
eens maar dat zou in houden dat we het forum dood moeten modden.....
want stel iemand opent een topic over een optisch getunde golf 2 (voorbeeld) dat gaat er zeker weten negatief commentaar op komen, vervolgens gaan men daar weer op reageren en wordt de beerput opengegooid...
tis een verschuiving van interesse wat je nu ziet, waar het 5 jaar geleden in PTA optische tuning populair was wordt het nu zo ongeveer uitgekotst!
Een beetje kritiek moet toch kunnen? Daar kun je wel tegen toch?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:00 schreef Barcaconia het volgende:
Daarom zeg ik ook "als dat gezeik weg zou blijven". Ik zei niet "als dat gezeik weggemod zou worden". Ik ben het dan ook helemaal met je eens.
Edit: Misschien een idee om PTA op te delen in subfora zoals in V&A etc. Gewoon een project/tuning subforum waar wat strenger gemod wordt? Dat zou mij in ieder geval al stimuleren om een en ander over mijn auto te vertellen.
Dat zei ik eerder ook, negatief commentaar is geen probleem maar zinloos gezeik zoals zo'n beetje elk PTA topic heeft is wel irritantquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:13 schreef D. het volgende:
[..]
Een beetje kritiek moet toch kunnen? Daar kun je wel tegen toch?
Er zijn voor ieder onderwerp ook genoeg eensgezinden te vinden
Klopt. En dan zijn het allemaal mennekes met 100 euro spaargeld zonder rijbewijs, of met rijbewijs die rijden in pappies auto. Geen flauw benul wat het leven kost en wat het kost om een auto op de weg te houden, laat staan er buiten het onderhoud nog e.e.a. aan te verspijkeren...quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:19 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
hoewel ik je in Oxy's geval gelijk ga geven heeft hij wel een punt.
Als je spoilers en stickers plakt ben je sjonnie. als je motorisch wat aan je auto doet dan is het allemaal simpel, iedereen kan het en waarom vervang je de turbo's niet direct want het mag toch wat kosten.
Als je een oude auto herstelt blijft het een kutbak, een nieuwe snelle auto is alleen voor paupers dus dan tel je ook niet mee en als je als leaserijder om advies vraagt ben je een patser met je "kijk mij eens een dikke auto uitzoeken" topic.
De meeste mensen die reageren hebben niet of nauwelijks het benul wat het nu werkelijk inhoud om een auto zelf te onderhouden, er aan te werken en tijd/geld in te steken.
Het probleem is dat je het de moderatie niet eens echt kunt aanrekenen. Op het moment dat je gaat modden lijkt het al snel dat je niet welkom bent als je het verrekt de TS een veer te steken waar de zon nooit schijnt.
't Is gewoon de cultuur op Fok! zullen we maar zeggen...
Dit soort reacties is een geweldig voorbeeld. Dit is geen kritiek meer maar een poging om een beerput open te trekken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Die voorbumper van die golf is dan ook wanstaltig.
sorry voor de offtopic.
lijkt me een leuk idee om eens te proberenquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:00 schreef Barcaconia het volgende:
Edit: Misschien een idee om PTA op te delen in subfora zoals in V&A etc. Gewoon een project/tuning subforum waar wat strenger gemod wordt? Dat zou mij in ieder geval al stimuleren om een en ander over mijn auto te vertellen.
maar het blijft aan de andere kant ook weer een mening van iemand, als we dit moeten gaan verwijderen moeten we in principe alles wat negatief is gaan verwijderen!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit soort reacties is een geweldig voorbeeld. Dit is geen kritiek meer maar een poging om een beerput open te trekken.
Een post op Fok is bijna altijd een mening, dus ook bij een onjuiste formulering zou je moeten weten dat 'het is een k*tbumper' slechts een mening is. Als de poster van mening is dat het een feit zou zijn zal hij (meestal is het in PTA een hij) het (trachten te) onderbouwen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
Formuleer het dan als: IK VIND het een wanstaltige bumper.
Joden stinken of negers zijn vies!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:49 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
maar het blijft aan de andere kant ook weer een mening van iemand, als we dit moeten gaan verwijderen moeten we in principe alles wat negatief is gaan verwijderen!!
Een troll is in veel gevallen niet eens de mening van degene die het post maar slecht een tekst om zoveel mogelijk commotie te veroorzaken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Joden stinken of negers zijn vies!
Dat zijn ook meningen die wel weg worden gehaald omdat het gewoon een troll is in de meeste gevallen. Open je een topic of tik je een reply waarbij je weet te onderbouwen of weet uit te leggen op een normale toon waarom negers vies zouden zijn (omdat ze bijvoorbeeld maar 1 keer in de maand douchen) dan zijn andere posters in elk geval een stuk eerder geneigd om de de discussie te starten en om een weer woord te geven.
En als je alleen maar roept: Lelijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:20 schreef D. het volgende:
[..]
Een troll is in veel gevallen niet eens de mening van degene die het post maar slecht een tekst om zoveel mogelijk commotie te veroorzaken.
Ik stoor mij er iig aan. Ik heb al een topicreport ingediend toen die 'discussie' tussen twee users over Amerikaanse bak vs bocht aan de gang was. Niets aan gedaan dusquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
En als je alleen maar roept: Lelijk, 13 in dozijn
, wat is daar nou mooi aan
, etc ben je duidelijk uit op die commotie en reacties wat mij betreft.
Dit is ook wel offtopic dus misschien kunnen de modjes beter een topic openen om de meningen te polsen en oplossingen te zoeken als veel mensen ich er aan storen.
Mwoah. Als iemand mij auto lelijk noemt verwijt ik die persoon een gebrek aan smaak. En da's dan mijn mening. Zal me er verder niet druk over maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
En als je alleen maar roept: Lelijk, 13 in dozijn
, wat is daar nou mooi aan
, etc ben je duidelijk uit op die commotie en reacties wat mij betreft.
Oke, dan onderbouw ik even waarom die bumper zo lelijk is. Die hap uit het midden ziet er niet uit en doet gewoon afbreuk aan het front van de auto. Veel te veel fratsen, net zoals dat lelijke gaas, dat ziet er ook niet uit mijn inziens. En dan nog die sideskirts met die rare fratsen aan de achterkant. Dat is gewoon niet mijn smaak.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit soort reacties is een geweldig voorbeeld. Dit is geen kritiek meer maar een poging om een beerput open te trekken.
Lulz, deze gaat dicht. Komt een nieuw (schoon) topic voor in de plaats.quote:
Daarwas toen toch een apart topic voor geopend? Dan is het weer niet zo erg, dan zit die baggerput in een apart topic.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:42 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Ik stoor mij er iig aan. Ik heb al een topicreport ingediend toen die 'discussie' tussen twee users over Amerikaanse bak vs bocht aan de gang was. Niets aan gedaan dus
En daarna is er imo niet veel nuttigs bijgepost in dit topic (no offence...).
Daar heb je ook geen zak aan. Als iemand het een wanstaltige bumper vind mag hij dat best zeggen, daar heb ik geen moeite mee. Als hij zou zeggen "waarom geef je geld aan die bumperzooi uit, daar heb je toch geen zak aan", dan wordt het opeens reacties uitlokken en zinloos getroll.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
Formuleer het dan als: IK VIND het een wanstaltige bumper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |