We zullen wel zien bij de komende Tweede Kamer-verkiezingen hoe dat voor de PVV zal uitvallen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je geen ideologische backbone hebt, eindig je in dezelfde categorie als D66. Dat is een partij die qua ideeën op sterven na dood is, alleen hebben ze toevallig de verbaal begaafde Pechtold aan boord. Dat het voor de rest nergens over gaat is minder van belang.
Een ideologische ruggegraat is bovendien handig omdat het de stemmers een indicatie geeft, wat een partij doet in omstandigheden die nu nog niet zichtbaar zijn (!). Als jij geen ideologie hebt, maar issue voor issue je beslissing maakt, ben je niet voorspelbaar (waarmee ik NIET zeg dat per issue je beslissing maken slecht is, in tegendeel; maar bedenkt dat politiek sales is, herkenbaarheid, betrouwbaarheid, voorspelbaarheid scoren beter).
Of juist niet.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar dat is ook een kwestie van intergenerationele veranderingen in mentaliteit. Er waren tijden dat Ieren en Italianen in de westelijke Verenigde Staten als een ongewenste immigratiegolf werden beschouwd, en dat daardoor tot aan de derde generatie sentimenten verhardden; daarna ebden die sentimenten evengoed weer sterk weg, ook omdat integratie zijn werk ging doen. In Nederland zou het op termijn net zo kunnen verlopen.
De PvdA is dan ook een partij die tientallen jaren bestaat. Daardoor kon het zich een brede basis maken in het land. De PVV is een partij die net om de hoek komt kijken. Je kan niet verwachten dat een partij die pas net begonnen is meteen een brede basis werft.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:49 schreef du_ke het volgende:
Komop kijk eens wat verder dan de peilingen. De PvdA heeft een hele brede basis in het land. Die is echt niet zomaar weg. Zeker omdat bv de PVV lokaal niets is.
Uiteraard maar het gebrek aan basis maakt de partij ook erg kwetsbaar. Terwijl de PvdA hierdoor juist veel veerkracht heeft. Door die brede basis is er veel politieke ervaring en ook geloof het of niet politiek talent aanwezig in de PvdA.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De PvdA is dan ook een partij die tientallen jaren bestaat. Daardoor kon het zich een brede basis maken in het land. De PVV is een partij die net om de hoek komt kijken. Je kan niet verwachten dat een partij die pas net begonnen is meteen een brede basis werft.
Dat is maar zeer de vraag. Ik denk dat je je ernstig vergist.quote:Als er nu potentiele 2e Kamer verkiezingen zouden worden gehouden dan zou de PvdA keihard op haar mond vallen. De PvdA zou bijna 2x zo klein worden als de PVV.
Het klopt dat de PVV erg kwetsbaar is, maar dat is bij elke beginnende partij zo.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteraard maar het gebrek aan basis maakt de partij ook erg kwetsbaar. Terwijl de PvdA hierdoor juist veel veerkracht heeft. Door die brede basis is er veel politieke ervaring en ook geloof het of niet politiek talent aanwezig in de PvdA.
Kijk maar eens naar de peilingen zou ik zeggen. Tot nu toe is het jouw woord (die je niet kan bewijzen) versus de peilingen.quote:Dat is maar zeer de vraag. Ik denk dat je je ernstig vergist.
Klopt en zeker de PVV lijkt niet in staat om een partij op te bouwen. Daarvoor zitten toch teveel idioten in die hoekquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het klopt dat de PVV erg kwetsbaar is, maar dat is bij elke beginnende partij zo.
Ach Wilders is een veel actueler onderwerp dat ook veel meer te maken heeft met zijn portefeuille. Hij zal ongetwijfeld ook een mening hebben over zijn eigen partij maar dat is nu niet zo relevant.quote:Toch mag Van der Laan duidelijk eerst naar zijn eigen partij kijken.
Wel wat maar niet veel.quote:Zelfs D66, een partij dat vrijwel nooit een hoog aantal zetels heeft gehaald, staat hoger in de peiligen dan de PvdA. Dat zegt ook wel wat.
[..]
Hoe vaak kloppen peilingen op een kleine 2 jaar van de verkiezingen ook maar een klein beetje? Een jaar kan zo 20-30 zetels schelen (kijk naar de PvdA bij de raadsverkiezingen en de parlementsverkiezingen een jaar later...)quote:Kijk maar eens naar de peilingen zou ik zeggen. Tot nu toe is het jouw woord (die je niet kan bewijzen) versus de peilingen.
Overigens is de opkomst van D66 ook te danken aan het verval van de PvdA. Relatief veel kiezers van de PvdA lopen over naar de D66. De PvdA is gewoonweg uit de mode.
En D66 stond een tijdje terug juist op een stuk of 3 zetels. Laat D66 en GroenLinks meeregeren, met vanuit de Kamer kritische oppositie van Bos, Albayrak en Van der Laan, en hoppa, de PvdA vliegt weer richting 30.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het klopt dat de PVV erg kwetsbaar is, maar dat is bij elke beginnende partij zo.
Toch mag Van der Laan duidelijk eerst naar zijn eigen partij kijken. Zelfs D66, een partij dat vrijwel nooit een hoog aantal zetels heeft gehaald, staat hoger in de peiligen dan de PvdA. Dat zegt ook wel wat.
[..]
Kijk maar eens naar de peilingen zou ik zeggen. Tot nu toe is het jouw woord (die je niet kan bewijzen) versus de peilingen.
Overigens is de opkomst van D66 ook te danken aan het verval van de PvdA. Relatief veel kiezers van de PvdA lopen over naar de D66. De PvdA is gewoonweg uit de mode. Kleine partijtjes zoals D66 halen zelfs de PvdA in.
Dat dus.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:33 schreef JernyBodal het volgende:
Zolang Van der Laan en Albayrak hun werk niet goed doen, d.w.z. naar tevredenheid van de burger, zal de PVV blijven groeien. Zo simpel is het gewoon.
Dus òf Van der Laan weet iets dat wij nog niet weten (bijvoorbeeld dat hij binnenkort criminele mocro's het land uit gaat gooien), òf hij kletst weer eens uit z'n nek (zoals we zolangzamerhand wel van hem gewend zijn).
Ja, maar jij stemt toch al PvdA, dus wat jij van Van der Laan vindt is helemaal niet interessant.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:13 schreef Pool het volgende:
Los daarvan vind ik dit uitstekende uitspraken van Van der Laan. Die maakt sowieso een relaxte, verstandige en zelfverzekerde indruk op mij als minister.
16 miljard belasting verlaging, lagere benzineaccijns, onbeperkte hypotheek aftrek, een miljard extra voor AOW (nog los van vergrijzing), enz. riep de rattenvanger van Venlo.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Grofweg driekwart ben ik het toch wel mee eens, hoewel sommige punten wel wat aangescherpt kunnen worden.
Albayrak maakt er in ieder geval niet zo'n zootje van als Rita Verdonk.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:33 schreef JernyBodal het volgende:
Zolang Van der Laan en Albayrak hun werk niet goed doen, d.w.z. naar tevredenheid van de burger, zal de PVV blijven groeien. Zo simpel is het gewoon.
Fijn, mag je vinden (ik vind overigens het tegenovergestelde), maar is totaal irrelevant.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:11 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Albayrak maakt er in ieder geval niet zo'n zootje van als Rita Verdonk.
Ik stem niet altijd PvdA, laatst Europees sowieso al niet en bij sommige eerdere verkiezingen ook niet. Bovendien boeit het mij geen ruk of jij interessant vindt wat ik van Van der Laan vind. Misschien vinden andere users dat wel, al is het maar één lurker die dat vindt, dan is het al prima.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:47 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Ja, maar jij stemt toch al PvdA, dus wat jij van Van der Laan vindt is helemaal niet interessant.
De gemiddelde PVV'er heeft echt geen boodschap aan dat oeverloze gewauwel van Van der Laan en consorten. Die wil gewoon actie, und schnell bitte. Daarom zal Pechtold ook nooit een PVV'er naar D66 weten om te lullen: die vent weet het leuk te vertellen, maar een PVV'er kijkt zo door dat leugenachtige smoelwerk van Alexander heen.
Verder wel een goede bijdrage aan dit topic hoor, JodyBernal die de Relevantiepolitie uit komt hangen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:26 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Fijn, mag je vinden (ik vind overigens het tegenovergestelde), maar is totaal irrelevant.
Jawel, geef nou maar toe: je bent een echte PvdA-fanboy.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik stem niet altijd PvdA, laatst Europees sowieso al niet en bij sommige eerdere verkiezingen ook niet.
Denk je nou werkelijk dat dit soort retoriek nog indruk maakt? Dat het iemand ertoe aanzet om dan maar geen PVV te stemmen? Nee, dat dacht ik al. Het is gewoon pure frustratie die jou ertoe aanzet dit soort beledigende onzin uit te kramen. Een PVV'er geniet van die frustratie, die vindt het leuk om jou zo te zien spartelen. En hoe harder jij spartelt, hoe meer hij ervan overtuigt raakt dat de PVV de juiste partij voor hem is.quote:Dat PVV'ers geen boodschap hebben aan iemand die een inhoudelijk verhaal houdt in plaats van domme, onhaalbare oneliners, dat is me inderdaad bekend. Er is maar één echte oplossing voor PVV'ers en dat is dat het uiteindelijk ook tot hun simpele hersens doordringt dat Wilders met zijn geblaat ook geen messias is, waarna ze op verkiezingsdagen weer gewoon lui thuis blijven zitten, net als vroeger.
Heerlijk, die verzuring.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Verder wel een goede bijdrage aan dit topic hoor, JodyBernal die de Relevantiepolitie uit komt hangen.
Wat snap je nou niet aan mijn post?quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:37 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Jawel, geef nou maar toe: je bent een echte PvdA-fanboy.
Andersom toch ook niet? Dat jouw domme gezuig hier mensen ertoe zet om dan maar wél PVV te stemmen? Ik snap je punt niet. Dit is een discussieforum. Daarop geef ik mijn mening over de verschillende partijen, de ideeën van die partijen en de aanhangers van die partijen. Dat lijkt me toch wel de essentie van zo'n forum, denk je ook niet?quote:Denk je nou werkelijk dat dit soort retoriek nog indruk maakt? Dat het iemand ertoe aanzet om dan maar geen PVV te stemmen? Nee, dat dacht ik al. Het is gewoon pure frustratie die jou ertoe aanzet dit soort beledigende onzin uit te kramen. Een PVV'er geniet van die frustratie, die vindt het leuk om jou zo te zien spartelen. En hoe harder jij spartelt, hoe meer hij ervan overtuigt raakt dat de PVV de juiste partij voor hem is.
HEt enige wat je van PVVérs kunt zeggen is dat ze totaal niet begrijpen hoe moeilijk politiek is. Dat het gaat om wie het hardste schreeuwtquote:Op zaterdag 26 september 2009 23:37 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Jawel, geef nou maar toe: je bent een echte PvdA-fanboy.
[..]
Denk je nou werkelijk dat dit soort retoriek nog indruk maakt? Dat het iemand ertoe aanzet om dan maar geen PVV te stemmen? Nee, dat dacht ik al. Het is gewoon pure frustratie die jou ertoe aanzet dit soort beledigende onzin uit te kramen. Een PVV'er geniet van die frustratie, die vindt het leuk om jou zo te zien spartelen. En hoe harder jij spartelt, hoe meer hij ervan overtuigt raakt dat de PVV de juiste partij voor hem is.
Als de regering niet doet wat het volk wilt is de regering prima bezig.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:33 schreef JernyBodal het volgende:
Dus òf Van der Laan weet iets dat wij nog niet weten (bijvoorbeeld dat hij binnenkort criminele mocro's het land uit gaat gooien), òf hij kletst weer eens uit z'n nek (zoals we zolangzamerhand wel van hem gewend zijn).
Dat schijnt best lastig te zijn gezien zijn zeer beperkte deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Heeft ie capabele mensen nodig dan? Hij heeft toch alleen maar volk nodig dat precies stemt wat Wilders hen voorschrijft?
Blijkbaar ligt de zaak dan ook gecompliceerder dan het simpele commentaar dat "Hij toch alleen maar volk nodig heeft dat precies stemt wat Wilders hen voorschrijft?"quote:Op zondag 27 september 2009 00:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat schijnt best lastig te zijn gezien zijn zeer beperkte deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |