quote:Op donderdag 24 september 2009 13:59 schreef Yannick567 het volgende:
Vanochtend 2 boterhammen met melk, nu zelfgemaakte brownie
change of plans: ik maak zalmsalade, gewoon op toast met sla (eitjes, augurk, paprika etc)quote:Op donderdag 24 september 2009 11:45 schreef DarkElf het volgende:
vanavond vis uit de oven met tomaat/peterselie/veel knoflook/bleekselderij/citroensap en olijfolie met wat bruin brood erbij voor de saus
Je eet kleine Aziatische kinderen als lunch?quote:
ja, moet je echt eens proberen!!quote:Op donderdag 24 september 2009 15:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Je eet kleine Aziatische kinderen als lunch?
quote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 18:57 schreef winterstorm666 het volgende:
aardappeltjes uit de oven mt knoflook en rozemarijn
kip uit de braadzak met provenciale kruiden
cowlsla
en chocomouse als toetje
ja tof he! Ik eet graag Koreaans of noodles maar ik kan dat niet met stokjes, dan ben ik 5 uur bezig. Alleen geen idee waar dit schatje em vandaan heeft, ik heb de foto van internetquote:Op donderdag 24 september 2009 16:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
wat een handige eetstokjes zijn dat voor kindjes! en waarschijnlijk sommige volwassenen... waar haal je die?
Ow, heerlijk!! Genieten is dat dan !quote:Op donderdag 24 september 2009 22:17 schreef minilot het volgende:
Patat! Met mayonaise en pindasaus! Van de snackbar.
Ha, toch best eens fijn, zo één keer per jaar.
één keer per week is wel wat veel, maar patat lekker vinden en dan maar één keer per jaarquote:Op donderdag 24 september 2009 22:17 schreef minilot het volgende:
Patat! Met mayonaise en pindasaus! Van de snackbar.
Ha, toch best eens fijn, zo één keer per jaar.
daar heb je een puntquote:Op donderdag 24 september 2009 23:43 schreef minilot het volgende:
Ja, maar ik vind zóveel zóóó ontzettend lekker, dat ik het liefste elke dag iets nieuws maak.
Tempura!quote:Op zaterdag 26 september 2009 08:32 schreef DarkElf het volgende:
vanavond tempura, we hebben garnalen, paddestoelen, zoete ui, courgettes
en het toetjes is yoghurt met minneola en maple syrupquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:40 schreef -Mellow- het volgende:
mijn geliefde staat te koken: viskoekjes en daarbij gegrilde groentes: aubergine, champs, paprika, courgette en ui
ik maak ondertussen humus. Misschien nog voor vanavond met wat brood en anders voor de lunch de komende dagen
Postelse frieten? Wat zijn dat?quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:39 schreef densmee het volgende:
Postelse frietten met braadworst en een blikje cola
Dat zijn inderdaad heerlijke frieten, maar NOW WAY dat ik in de rij ga staan voor een parkeerplaats om vervolgens weer in de rij te gaan staan voor een frietje. Dan maar geen frieten uit Postel!quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:39 schreef densmee het volgende:
Postelse frietten met braadworst en een blikje cola
op zaterdag hoef je niet in de rij te staan en ook niet bij het frietkot zelfquote:Op zondag 27 september 2009 10:01 schreef Tezz het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad heerlijke frieten, maar NOW WAY dat ik in de rij ga staan voor een parkeerplaats om vervolgens weer in de rij te gaan staan voor een frietje. Dan maar geen frieten uit Postel!
Edit: ik moet natuurlijk wel ontopic blijven: ik heb ontbeten met een stukje cake en een kopje senseo. Straks een uitgebreide zondagbrunch.
en waar haal je die dan? gewoon bij een willekeurig frietkot in postel?quote:Op zondag 27 september 2009 14:40 schreef densmee het volgende:
[..]
op zaterdag hoef je niet in de rij te staan en ook niet bij het frietkot zelf
ooh, lekker zegquote:Op zondag 27 september 2009 17:12 schreef renzell het volgende:
Straks lekker zondagsfood!Gebraden kippenpoten, sugar snaps, een salade met rucola, tomaat, bosui, avocado, feta, selderij en een frisse yoghurtdressing en aardappelkroketjes.
Nu een roseetje en open balkondeuren.
Klinkt echt heerlijk wat jij altijd eetquote:Op zondag 27 september 2009 20:30 schreef sigme het volgende:
Vier eigengemaakte lamsworstje aangebraden, zoiets als een pond rode kroten (rauw) in blokjes erbij, een héle grote gele wortel in blokjes (vast ook wel een pond), zes miniatuur gele patisonnetjes erbij, een gesnipperde ui, twee teentjes knoflook. Scheut rosé erbij, anderhalf uur stoven.
Erbij: couscous met half lamsbouillonblokje, aangemaakt met stoofvocht van worst/groentepan.
Toe: zelfgebakken appeltaart (Groninger kroon & zoete Ermgaarde) + scheutje vanillevla, twee late aardbeien, lepel zelfgemaakte rozijnen-in-rum.
balansdag?quote:Op maandag 28 september 2009 18:41 schreef Chain_Reaction het volgende:
Water en druiven.. Ik eet niet op maandag.
Meer een goede traditie onder aanhangers van een sub-stroming van het Zoroastrisme..quote:
quote:Op maandag 28 september 2009 18:58 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Meer een goede traditie onder aanhangers van een sub-stroming van het Zoroastrisme..
wat is dit en waar is het te koop/af te halen?quote:
Het is unagiquote:Op maandag 28 september 2009 22:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat is dit en waar is het te koop/af te halen?
Ik heb thee met een gangmaker, blijft een heerlijk cakeje
Dit heb ik gehaald bij Kyushu in Utrecht.quote:Unagi (うなぎ) is the Japanese word for freshwater eels, especially the Japanese eel, Anguilla japonica. Saltwater eels are known as anago in Japanese. Unagi are a common ingredient in Japanese cooking. Unagi is served as part of unadon (sometimes spelled unagidon, especially in menus in Japanese restaurants in Western countries), a donburi dish with sliced eel served on a bed of rice. A kind of sweet biscuit called unagi pie made with powdered unagi also exists.[1] Unagi is high in protein, vitamin A, calcium, cholesterol and saturated fat.[citation needed]
aha daarom heb ik er nog nooit van gehoord. Ik ben totaal onbekend met de Japanse keuken, maar het ziet er wat apart uit. Ben benieuwd naar de smaak..quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:22 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Het is unagi
[..]
Dit heb ik gehaald bij Kyushu in Utrecht.
quote:
Ik dacht dat pilaf een rijstgerecht is? Zit ik ernaast?quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:35 schreef Chain_Reaction het volgende:
Rijst met pilaf. Simple.
Saus geschift.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:51 schreef minilot het volgende:
Kippenbouten in wittewijnroomsaus met rivierkreeftjes en vanille!
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:34 schreef ParanoidEv het volgende:
En dan te bedenken dat ik eigenlijk een megahamburger met kaas wilde ga gaan maken.
Lekker even om en om bakken en dan laten rusten in zilverfolie, dan moet ie goed zijnquote:Op woensdag 30 september 2009 17:19 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb een lekkere entrecote voor vanavond met brocoli en gebakken aardappels. Maar.. ik weet niet zo goed hoe ik de entrecote moet bakken![]()
![]()
Ik bedoel, ik kan wel een biefstuk bakken maar ik hoor en zie overal op TV dat je het eigenlijk ook nog even in de oven moet doenKan iemand me zeggen of dat zo is en hoe lang enzo. Danke
jumquote:Op woensdag 30 september 2009 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
net een bakje magere kwark met banaan op, en vanavond pasta met een sausje van pesto en creme fraiche
gedaan, was heerlijkquote:Op woensdag 30 september 2009 18:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lekker even om en om bakken en dan laten rusten in zilverfolie, dan moet ie goed zijn
Tieten 2 minuten magnetron of?quote:
gewoon zo, uit het vuistje.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:05 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Tieten 2 minuten magnetron of?
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:27 schreef Trusten het volgende:
Rauwe andijviestamppot met spekkies en een gehaktbal....heerlijk Hollands!
Ok tieten uit het vuistje. Daar draait menig mens de hand niet voor om.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
gewoon zo, uit het vuistje.
pastasalade was lekker, met uitgebakken hamblokjes, veel te veel geroosterde pijnboompitten, mozzarella, gemenge sla, rucola en wat alfalfa
Uit luiheid liet ik het bij "quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:57 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Heerlijk zo nu en dan
owh wat lekkerquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:25 schreef Mirjam het volgende:
er staat al zo'n anderhalf uur hachee te pruttelen, straks hutspot maken
Het wordt anders vandaag. Geen toetje!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:52 schreef minilot het volgende:
Ik weet nog niet wat ik vanavond eet, omdat ik niet weet hoe laat ik vanmiddag of vanavond weg moet.
Maar mórgen heb ik tijd en maak ik een dubbelgebakken soufflé met blauwaderkaas, en eten we die met geroosterde venkel. Als toetje maak ik risotto met Valrhona-chocolade en koffielikeur en crème Chantilly met vanille.
Ha, bij jou ook weekend, dus tijd?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:55 schreef NoCigar het volgende:
Wilde eend met bramensaus, risotto met eekhoornenbrood, gegrilde groenten.
eend vind ik heerlijk, maar het is zo duurquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, bij jou ook weekend, dus tijd?
Ik moet echt eens eend leren eten, maar ik vind het zo vies!
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:07 schreef golfer het volgende:
Ik maak visrisotto met daarbij tomaten in curry en een langoustestaart.
Niksquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:07 schreef allsystemshalt het volgende:
Gelardeerd rund met broccoli en kieltjes
Geen saus? Ziet er verder smakelijk uit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:03 schreef franske19 het volgende:
0,40 - 2 Duitse broodjes
1,21 - 242 g rundergehakt
0,13 - plakje cheddar
0,14 - 1 tomaat
0,12 - 1 witte ui
0.02 - 1 teen knoflook
0,25 - halve krob sla +
---------------------------------------------
2,25
Kruiden, worcestersaus, mosterd, eigeel niet meegerekend.
[ afbeelding ]
hihiquote:
Het was goddelijk, mijn lippen glimmen van het vet en zit nu *rulps* lekker uit te buiken met een biertjequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Stoofvlees, spercieboontjes, snijbonen, bloemige aardappels en stoofperen
Kwam centimeters hoger uit de oven, eenmaal aan tafel weer wat ingedaald..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik maak de soufflé's met blauwaderkaas als voorgerecht, met gekaramelliseerde sjalotten.
Dat lijkt me ook een keer erg leuk! Veel plezierquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:19 schreef Heidi- het volgende:
Ik ga om 15:00 high tea-en met een vriendinLeukkkk.
Ik heb helemaal geen patat of snacks in de vriezer liggen, zelfs!quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
da's beter dan broodje kroket en frikadel speciaalda's wat er op dit moment nog bij ons uit de vriezer zou komen
we zijn dat ding aan het leeg-eten zodat we hem eens kunnen ontdooien
mag ik vragen hoe jij tempura maakt? ik ben er gek op maar ben bang dat ik dat niet zelf kan makenquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:43 schreef DarkElf het volgende:
vanmorgen toast met zelfgemaakte jam en 2 perfecte eitjes
vanavond tempura: courgette, garnalen, paddestoelen en zoete ui
quote:Op zondag 27 september 2009 17:15 schreef Knuks het volgende:
zelfgemaakte frietjes met frikadel speciaal, kaassoufle en kalfskroket![]()
zal t straks eens aan de mr vragenquote:Op zondag 4 oktober 2009 12:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mag ik vragen hoe jij tempura maakt? ik ben er gek op maar ben bang dat ik dat niet zelf kan maken
Je bent bij Mcdonalds geweest en loopt op de zaken vooruit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:55 schreef tomtomkortom het volgende:
Vanavond na lange tijd patat, broodje kroket en een flinke milkshake van de snackbar en voor morgen staat lasagna met de nodige verssalade op de planning
Hoe bedoel je dit?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:57 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Je bent bij Mcdonalds geweest en loopt op de zaken vooruit.
Jij bent bij de Burger King geweest en loop nog meer op zaken vooruit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit?![]()
OT: cup a soup tomaat-crème en een mini twixlater nog wat pepernootjes
Rijst met pilaf.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:31 schreef Zwansen het volgende:
Iemand suggesties? Inspiratie is op. Heb overigens wel zin in lekker eten.
Gister overigens spruitjes gegeten.
Klinkt heerlijk, ga ik ook eens makenquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:11 schreef sigme het volgende:Vooraf: pompoensoep met komijn en een kwak griekse yoghurt.
Gaaaaah, wat een lekkere vinaigrette - ik heb het kommetje uitgelikt!quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:07 schreef minilot het volgende:
Gegrillde zalm op een bergje groene kruiden met mosterdvinaigrette en uitgebakken katenspek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |