abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73049944
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:51 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Voor de dieren is het anders wel een paard van troye geworden, de vleesindustrie is al zo erg komt dat achterlijke ritueel afslachten er ook nog eens bij.
Absoluut. Geen paard van Troje, maar de opkomst van de Islam heeft ook gezorgd voor meer ritueel slachten. In het geheel der dierenleed niet bepaald opvallend, denk ik, maar toch, inderdaad.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:55:46 #202
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73050034
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Absoluut. Geen paard van Troje, maar de opkomst van de Islam heeft ook gezorgd voor meer ritueel slachten. In het geheel der dierenleed niet bepaald opvallend, denk ik, maar toch, inderdaad.
Het pluspunt is echter dat mensen die dierenleed normaliter echter geen snars kan schelen het nu opeens een punt vinden omdat het moslims betreft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73050090
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het pluspunt is echter dat mensen die dierenleed normaliter echter geen snars kan schelen het nu opeens een punt vinden omdat het moslims betreft.
Niet alleen dat. Hetzelfde geldt, denk ik, voor ("verborgen") vrouwen- en homo-haat. Waar vrouwen altijd al, al is het niet meer wettelijk, als minderwaardig werden behandeld, is er nu kans dat, gezien de extreme vormen bij moslim, het ueberhaupt als iets achterlijks wordt gezien.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:57:51 #204
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73050127
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:44 schreef thewishmaster het volgende:
Hoe je het ook draait of wendt, de islam is daadwerkelijk een bedreiging voor de Nederlandse (en West-Europese) samenleving. Een religie die zich zo richt op uitbreiding van het aantal gelovigen en zich vasthoudt aan achterlijke gebruiken is levensgevaarlijk. Door nog meer moslims binnen te halen haal je het paard van Troje steeds meer binnen.
Gelukkig weet jij precies hoe 1,5 miljard mensen, wonend van Marokko tot Indonesie en van Zuid-Afrika tot Zweden, zich gedrage en wat hun plannen zijn. Gelukkig ben jij een expert op het gebied van zowel Islamitische geschiedenis, de geschiedenis van Islamitische landen én de uitleg van de koran en de hadith en kan je op basis daarvan inderdaad beweren wat hun plannen zijn. Als jij er toch niet zou zijn!
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73050135
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exactamente!

DAAR zit het werkelijke gevaar.

Dus de oplossing zit hem in het secularisme/liberalisme.
En ze gebruiken het ook om allemaal dingen door te voeren, zogenaamd tegen terrorisme, tegen overlast van ''islamitische'' jongeren, massa criminaliteit etc.

-identiteitskaart

-binnenkort vingerafdrukken voor je paspoort

En ze hebben het ook al over oog en hersenscanners bij vlieghavens.

En als dat eenmaal is doorgevoerd word er geen zak aan de dingen gedaan waar ze zogenaamd voor waren ingevoerd
  woensdag 23 september 2009 @ 20:59:27 #206
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73050184
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:51 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Voor de dieren is het anders wel een paard van troye geworden, de vleesindustrie is al zo erg komt dat achterlijke ritueel afslachten er ook nog eens bij.
Je gaat toch niet beweren dat ritueel slachten ook maar in de buurt komt bij het dierenleed wat de Westerse mens veroorzaakt met zijn bio-industrie e.a.?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:00:17 #207
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_73050210
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij precies hoe 1,5 miljard mensen, wonend van Marokko tot Indonesie en van Zuid-Afrika tot Zweden, zich gedrage en wat hun plannen zijn. Gelukkig ben jij een expert op het gebied van zowel Islamitische geschiedenis, de geschiedenis van Islamitische landen én de uitleg van de koran en de hadith en kan je op basis daarvan inderdaad beweren wat hun plannen zijn. Als jij er toch niet zou zijn!
Doe nu niet alsof ik beweer de wijsheid in pacht te hebben, ik geef alleen aan dat naar mijn mening vele signalen zichtbaar zijn dat de islam een gevaarlijke vijand is/aan het worden is van de westerse samenleving.
pi_73050232
quote:

[..]

Je vergeet anders dat de PvdD er tegen is.

Maar men kan het ook omdraaien, zogenaamde groenen en dierenvrienden die ritueelslachen een verrijking vinden serieus wtf is er mis met dat soort mensen.
pi_73050268
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je gaat toch niet beweren dat ritueel slachten ook maar in de buurt komt bij het dierenleed wat de Westerse mens veroorzaakt met zijn bio-industrie e.a.?
Het is dat + erger.
pi_73050322
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:00 schreef John_Difool het volgende:

Maar men kan het ook omdraaien, zogenaamde groenen en dierenvrienden die ritueelslachen een verrijking vinden serieus wtf is er mis met dat soort mensen.
Welke "zogenaamde groenen en dierenvrienden" vinden ritueel slachten een verrijking, en voor of van wat?
  woensdag 23 september 2009 @ 21:06:43 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73050479
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:00 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Je vergeet anders dat de PvdD er tegen is.

Ik weet dat de PvdD ertegen is, ik bedoelde: er zijn veel mensen die het normaliter geen ene zier kan schelen wat er met dieren in de bioindustrie gebeurt. Maar als het moslims zijn die dieren kwaad doen, dán zijn ze opeens wel voor dierenrechten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73050484
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Welke "zogenaamde groenen en dierenvrienden" vinden ritueel slachten een verrijking, en voor of van wat?
Zondag 29 oktober 2006

Groenlinks verloochent opnieuw de belangen van dieren bij monde van Femke Halsema in het lijsttrekkersdebat vandaag.
Halsema: "Er is een hele rijke Nederlandse cultuur, waarbij hoort onze
gastvrijheid en tolerantie, waarbij ook hoort in toenemende mate de Islam"
Journalist: "En daar hoort ook Halalvlees bij?"
Halsema: "Ja hoor, daar hoort ook Halalvlees bij."

Femke die het kritiekloos opneemt voor het onverdoofd slachten van dieren, onbegrijpelijk!
http://www.partijvoordedi(...)2006//weblog/view/91

Zelfs het ''diervriendelijke'' GroenLinks heeft jarenlang de voorkeur gegeven aan de vrijheid van godsdienst boven welzijn van dieren. Afdeling Almere van deze partij heeft vorig jaar zelfs gepleit voor extra voorzieningen voor moslims rond het offerfeest om ritueel slachten mogelijk te maken.

http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/101//news/view/393

Etc.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:07:40 #213
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_73050522
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:00 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Doe nu niet alsof ik beweer de wijsheid in pacht te hebben, ik geef alleen aan dat naar mijn mening vele signalen zichtbaar zijn dat de islam een gevaarlijke vijand is/aan het worden is van de westerse samenleving.
Er zijn simpelweg bijna geen overwegend islamitische landen die qua westerse verworvenheden ook maar in onze schaduw kunnen.

Het zal een combinatie van wensdromen en politieke-correctheid zijn om jezelf vervolgens te vertellen dat ongeacht hoeveel moslims er in NL zijn, dat soort excessen hier uitgesloten zijn.

Ik vraag dat soort wensdromers altijd naar het waarom, maar ik heb nog nooit antwoord gehad.
pi_73050534
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:06 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik weet dat de PvdD ertegen is, ik bedoelde: er zijn veel mensen die het normaliter geen ene zier kan schelen wat er met dieren in de bioindustrie gebeurt. Maar als het moslims zijn die dieren kwaad doen, dán zijn ze opeens wel voor dierenrechten.
Klopt, maar er zijn ook mensen die normaal wel sterk voor dierenrechten zijn maar als moslims ritueel dieren slachten ze het ineens zomaar plots niet erg vinden.
pi_73050561
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:06 schreef John_Difool het volgende:
Groenlinks verloochent opnieuw de belangen van dieren bij monde van Femke Halsema in het lijsttrekkersdebat vandaag.
Halsema: "Er is een hele rijke Nederlandse cultuur, waarbij hoort onze
gastvrijheid en tolerantie, waarbij ook hoort in toenemende mate de Islam"
Journalist: "En daar hoort ook Halalvlees bij?"
Halsema: "Ja hoor, daar hoort ook Halalvlees bij."
Dit is niets.
quote:
Zelfs het ''diervriendelijke'' GroenLinks heeft jarenlang de voorkeur gegeven aan de vrijheid van godsdienst boven welzijn van dieren. Afdeling Almere van deze partij heeft vorig jaar zelfs gepleit voor extra voorzieningen voor moslims rond het offerfeest om ritueel slachten mogelijk te maken.

http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/101//news/view/393
Walgelijk.
quote:
Etc.
O, etcetera...
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:09:18 #216
137949 Disana
pi_73050595
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:44 schreef thewishmaster het volgende:
Hoe je het ook draait of wendt, de islam is daadwerkelijk een bedreiging voor de Nederlandse (en West-Europese) samenleving. Een religie die zich zo richt op uitbreiding van het aantal gelovigen en zich vasthoudt aan achterlijke gebruiken is levensgevaarlijk. Door nog meer moslims binnen te halen haal je het paard van Troje steeds meer binnen.
Nogmaals, slechts 200.000 moslims bezoeken geregeld de moskee. Dat is te verwaarlozen. En ben jij ooit benaderd om bekeerd te worden tot de islam? Vast niet. Daarvoor moet je bij de wedergeboren christenen en de Jehova's zijn.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:10:13 #217
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73050633
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:08 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Klopt, maar er zijn ook mensen die normaal wel sterk voor dierenrechten zijn maar als moslims ritueel dieren slachten ze het ineens zomaar plots niet erg vinden.
SP en GroenLinks (en PVV uiteraard) zijn volgens mij ook tegen ritueel slachten, dus ik vraag me af wie dat precies zijn.

[edit]
bron
  woensdag 23 september 2009 @ 21:11:54 #218
144262 thewishmaster
pi_73050696
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Nogmaals, slechts 200.000 moslims bezoeken geregeld de moskee. Dat is te verwaarlozen. En ben jij ooit benaderd om bekeerd te worden tot de islam? Vast niet. Daarvoor moet je bij de wedergeboren christenen en de Jehova's zijn.
Ik ben meerdere malen aangesproken door moslims (op de middelbare school, bij mijn vroegere bijbaan) met de vraag waarom ik me niet tot de islam bekeerde. Van die zogenaamde wedergeboren christenen heb ik daarentegen geen last. Maar steek vooral jouw hoofd in het zand. Inmiddels hebben we al bijna een miljoen mensen in Nederland die zich moslim noemen, dat zijn de harde cijfers.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:13:53 #219
137949 Disana
pi_73050776
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:11 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik ben meerdere malen aangesproken door moslims (op de middelbare school, bij mijn vroegere bijbaan) met de vraag waarom ik me niet tot de islam bekeerde. Van die zogenaamde wedergeboren christenen heb ik daarentegen geen last. Maar steek vooral jouw hoofd in het zand. Inmiddels hebben we al bijna een miljoen mensen in Nederland die zich moslim noemen, dat zijn de harde cijfers.
Slechts een miljoen waarvan een handjevol het geloof actief belijdt en het gros moslim is uit familieloyaliteit en cultuur. Dat jij je daar druk over maakt.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:13:54 #220
6484 ExTec
pi_73050778
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:09 schreef Disana het volgende:
Daarvoor moet je bij de wedergeboren christenen en de Jehova's zijn.
Ik vind het minder erg om vriendelijk gevraagd te worden om lid van de club te worden, en dan prima 'nee' kunnen zeggen,

Dan dat ik in een systeem leef waar ik vanzelf (omdat ik bv meer belasting moet betalen, geen ambtenaren banen mag hebben, op bepaalde plekken niet mogen wonen, bovengemiddeld last heb van gewelddadigheden, etc) gemotiveerd wordt om 'lid te worden'
  woensdag 23 september 2009 @ 21:16:18 #221
144262 thewishmaster
pi_73050870
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Slechts een miljoen waarvan een handjevol het geloof actief belijdt en het gros moslim is uit familieloyaliteit en cultuur. Dat jij je daar druk over maakt.
Ik zie mijn stad (Amsterdam) steeds meer islamiseren, er worden busjes ingezet voor taxivervoer, in hele delen van Amsterdam zie je alleen maar vrouwen met hoofddoeken en mannen met baarden en jurken lopen. Dat irriteert mij inderdaad, ik weet niet uit welke plaats jij komt, maar ik begrijp niet dat jij deze negatieve ontwikkelingen niet opmerkt.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:16:24 #222
137949 Disana
pi_73050874
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik vind het minder erg om vriendelijk gevraagd te worden om lid van de club te worden, en dan prima 'nee' kunnen zeggen,

Dan dat ik in een systeem leef waar ik vanzelf (omdat ik bv meer belasting moet betalen, geen ambtenaren banen mag hebben, op bepaalde plekken niet mogen wonen, bovengemiddeld last heb van gewelddadigheden, etc) gemotiveerd wordt om 'lid te worden'
Ik vind de penetrante aanwezigheid van EO op radio en tv redelijk storend. In gerenommeerde BBC-documentaires wordt geknipt en op de radio overheerst nog altijd het christengehalte van de onderwerpen, zelfs in actualiteiten.

Dus wie dringt zich nu op.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:17:51 #223
137949 Disana
pi_73050933
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:16 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik zie mijn stad (Amsterdam) steeds meer islamiseren, er worden busjes ingezet voor taxivervoer, in hele delen van Amsterdam zie je alleen maar vrouwen met hoofddoeken en mannen met baarden en jurken lopen. Dat irriteert mij inderdaad, ik weet niet uit welke plaats jij komt, maar ik begrijp niet dat jij deze negatieve ontwikkelingen niet opmerkt.
Ik ben bang dat je alleen nog maar meer van hetzelfde kunt verwachten zolang de polarisatie stevig wordt aangezet en het 'wij versus zij' denken toeneemt.
pi_73051007
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind de penetrante aanwezigheid van EO op radio en tv redelijk storend. In gerenommeerde BBC-documentaires wordt geknipt en op de radio overheerst nog altijd het christengehalte van de onderwerpen, zelfs in actualiteiten.

Neem aan dat je dat ook vind van het NMO.
pi_73051051
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je alleen nog maar meer van hetzelfde kunt verwachten zolang de polarisatie stevig wordt aangezet en het 'wij versus zij' denken toeneemt.
Vreemd dat dat niet word gezegd als men tegen het christendom is en bijvoorbeeld zoals in de jaren 90 tientallen kerken in Noorwegen in de fik stonden.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:21:22 #226
144262 thewishmaster
pi_73051072
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Dus het ontstaan van dat soort wijken komt door polariserende politici? Nee, het komt doordat die lui zich niet inzetten, massaal uitkeringen aanvragen en daardoor met zijn alleen in dat soort wijken terecht komen. De laatste Nederlanders worden weggepest. Ik word een beetje moe van het wijzende vingertje naar de autochtone bevolking.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:22:21 #227
137949 Disana
pi_73051109
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:19 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Neem aan dat je dat ook vind van het NMO.
Nee. Sterker nog, op zaterdag- en zondagmiddag heb ik Radio 747 regelmatig aan staan. Hindoe's, Surinamers, moslims. Best leuk.
pi_73051116
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:21 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dus het ontstaan van dat soort wijken komt door polariserende politici? Nee, het komt doordat die lui zich niet inzetten, massaal uitkeringen aanvragen en daardoor met zijn alleen in dat soort wijken terecht komen. De laatste Nederlanders worden weggepest. Ik word een beetje moe van het wijzende vingertje naar de autochtone bevolking.
De blanke heidenen zijn de duivels
pi_73051130
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee. Sterker nog, op zaterdag- en zondagmiddag heb ik Radio 747 regelmatig aan staan. Hindoe's, Surinamers, moslims. Best leuk.
Goh, en dan wel tegen de EO zijn, komt nogal hypocriet over.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:24:09 #230
137949 Disana
pi_73051187
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:21 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het gros van de Nederlanders heeft vrijwel niet te maken met allochtonen en toch stond Wilders op een aanzienlijk aantal zetels. Dan is er toch iets anders aan de hand, bijvoorbeeld de invloed van zijn opzwepende, opruiende en polariserende taal.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:25:03 #231
144262 thewishmaster
pi_73051223
Als de programma's van de EO je niet bevallen kijk je gewoon niet. Ik vind de EO niks en kijk er dus gewoon niet naar. Ik heb totaal geen last van de EO en ik gun ze alle vrijheid om programma's te maken voor de mensen die het wel interesseert.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:25:33 #232
137949 Disana
pi_73051249
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:22 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Goh, en dan wel tegen de EO zijn, komt nogal hypocriet over.
Leg uit. Op zaterdag en -zondagmiddag op Radio 747 wordt er geen evangelie bedreven, zelfs niet verhuld zoals de EO dat wel doet. Het gaat ook nooit over euthanasie of abortus.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:26:51 #233
137949 Disana
pi_73051307
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:25 schreef thewishmaster het volgende:
Als de programma's van de EO je niet bevallen kijk je gewoon niet. Ik vind de EO niks en kijk er dus gewoon niet naar. Ik heb totaal geen last van de EO en ik gun ze alle vrijheid om programma's te maken voor de mensen die het wel interesseert.
De EO zit wel pontificaal in het publieke bestel en heeft met name op Radio 1 veel uitzenduren in belangrijke tijdsegmenten. Elk gat dat er valt vullen ze met graagte op. Je kunt er dus niet zo heel makkelijk omheen.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:27:29 #234
6484 ExTec
pi_73051336
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik neem aan niet de EO, tenzij ik ergens gemist heb, dat die al vliegende teams hebben die mensen @ gunpoint dwingen om naar hun programma's te kijken?

En ff voor de duidelijkheid,

Die dingen die ik opnoem, die toch vergaand zijn, want zo smerig discriminerend dat de honden er geen brood van komen,

Jij zet daar de 'EO' tegenover.......?
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:28:42 #235
137949 Disana
pi_73051383
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik neem aan niet de EO, tenzij ik ergens gemist heb, dat die al vliegende teams hebben die mensen @ gunpoint dwingen om naar hun programma's te kijken?

En ff voor de duidelijkheid,

Die dingen die ik opnoem, die toch vergaand zijn, want zo smerig discriminerend dat de honden er geen brood van komen,

Jij zet daar de 'EO' tegenover.......?
In de USA worden mensen vermoord om hun denkbeelden. Door christenen. Zo gek is dat dus niet.
pi_73051406
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Leg uit. Op zaterdag en -zondagmiddag op Radio 747 wordt er geen evangelie bedreven, zelfs niet verhuld zoals de EO dat wel doet. Het gaat ook nooit over euthanasie of abortus.
Je had het over Hindoes en Moslims, lijkt me stug dat die niks zeggen over hun religie, en weer, de NMO, moet je daar dan niet wel tegen zijn.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:30:58 #237
137949 Disana
pi_73051476
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:29 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Je had het over Hindoes en Moslims, lijkt me stug dat die niks zeggen over hun religie, en weer, de NMO, moet je daar dan niet wel tegen zijn.
Het lijkt me alleen maar goed dat de moslims een stem krijgen in een omroep en partij. Helaas wil het met de omroep niet zo vlotten.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:32:02 #238
6484 ExTec
pi_73051536
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:28 schreef Disana het volgende:

[..]

In de USA worden mensen vermoord om hun denkbeelden. Door christenen. Zo gek is dat dus niet.
Maar is het in de US dan zo dat mensen die niet de gewenste religie hebben ook institutioneel gediscrimineerd worden?

Of heb je het over een exces begaan door individuen?
  woensdag 23 september 2009 @ 21:32:16 #239
144262 thewishmaster
pi_73051544
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:26 schreef Disana het volgende:

[..]

De EO zit wel pontificaal in het publieke bestel en heeft met name op Radio 1 veel uitzenduren in belangrijke tijdsegmenten. Elk gat dat er valt vullen ze met graagte op. Je kunt er dus niet zo heel makkelijk omheen.
Ik los dat op door bijvoorbeeld naar een commerciële zender te kijken of naar een andere publieke omroep waar de EO op dat moment niet uitzendt. Er zijn kanalen genoeg. Op de radio kun je naar een andere zender luisteren. Op die manier kan ik me ook gaan ergeren aan Arrow Classic Rock, omdat dat mijn muziek niet is en omdat die zender probeert om mensen oude rock te laten waarderen.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:32:51 #240
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_73051576
quote:

[..]

Het zijn, voor zover ik weet, niet de Christenen die met vliegtuigen gebouwen binnenvliegen, bussen en metro's opblazen, vrouwen stenigen, handen en hoofden afhakken, kinderen versieren met bomgordels, onder het luid gebrul van: 'God is groot'.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_73051600
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Het lijkt me alleen maar goed dat de moslims een stem krijgen in een omroep en partij. Helaas wil het met de omroep niet zo vlotten.
En scientology ?
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:33:53 #242
137949 Disana
pi_73051621
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:32 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik los dat op door bijvoorbeeld naar een commerciële zender te kijken of naar een andere publieke omroep waar de EO op dat moment niet uitzendt. Er zijn kanalen genoeg. Op de radio kun je naar een andere zender luisteren. Op die manier kan ik me ook gaan ergeren aan Arrow Classic Rock, omdat dat mijn muziek niet is en omdat die zender probeert om mensen oude rock te laten waarderen.
De radio is het probleem hier als je voorkeur naar nieuws en actualiteiten en achtergrond uitgaat. Ik kan de zenduren niet eens meer tellen die de EO geconfisqueerd heeft.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:34:31 #243
137949 Disana
pi_73051648
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:33 schreef John_Difool het volgende:

[..]

En scientology ?
Het lijkt me dat ik genoeg op jouw getroll ben ingegaan
  woensdag 23 september 2009 @ 21:35:38 #244
144262 thewishmaster
pi_73051704
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:32 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het zijn, voor zover ik weet, niet de Christenen die met vliegtuigen gebouwen binnenvliegen, bussen en metro's opblazen, vrouwen stenigen, handen en hoofden afhakken, kinderen versieren met bomgordels, onder het luid gebrul van: 'God is groot'.
Hier kan ik niets meer aan toevoegen.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:35:49 #245
6484 ExTec
pi_73051709
quote:

[..]

En trouwens, wat heeft dat ermee te maken?

We hadden het er feitelijk over dat de islam nogal een 'uniek' systeem heeft om aan nieuwe aanwas te komen. Proberen mensen oprecht over te halen, en mensen te overtuigen van het gelijk is geen onderdeel van dat systeem.

Daar hebben die paar reli-freaks in de VS niet zo veel mee te maken.
pi_73051710
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ik genoeg op jouw getroll ben ingegaan
Getroll ? ik wil je duidelijk maken dat je nogal hypocriet bent.
pi_73051865
quote:

[..]

Amen, dat is de reden dat zoveel mensen de Islam vrezen in het Westen en terecht, lijkt mij
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:45:27 #248
137949 Disana
pi_73052142
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:35 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Getroll ? ik wil je duidelijk maken dat je nogal hypocriet bent.
En wat zou dat moeten bijdragen aan dit topic? Je doet niets anders dan overhoren en uithoren zonder zelf ook maar een mening toe te voegen
pi_73052321
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Het gros van de Nederlanders heeft vrijwel niet te maken met allochtonen
Nee, dat geluk is slechts voor een enkeling weggelegd
quote:
en toch stond Wilders op een aanzienlijk aantal zetels.
Hij heeft dan ook een paar goede punten
quote:
Dan is er toch iets anders aan de hand, bijvoorbeeld de invloed van zijn opzwepende, opruiende en polariserende taal.
Veel mensen hebben GW nog nooit een speech zien- of horen geven?
Dan moet er dus inderdaad iets anders aan de hand zijn.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 21:49:11 #250
137949 Disana
pi_73052322
quote:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_City_bombing
  woensdag 23 september 2009 @ 21:49:41 #251
6484 ExTec
pi_73052347
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:45 schreef Disana het volgende:

[..]

En wat zou dat moeten bijdragen aan dit topic?
Op dit punt idd helaas niet gek veel meer, nee
pi_73052404
quote:
Erg. Zondermeer.

Maar afgezet tegen de gewelddadige terreur van achterlijke moslims is het nog weinig. De gristen gaat ook veel geniepiger te werk. Die gebruikt "zachte dwang". Zo wordt een homoseksueel raadslid door de CU "vriendelijk doch dringend verzocht terug te treden omdat zijn geaardheid niet overeenstemt met de partijlijn".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 23 september 2009 @ 21:51:07 #253
6484 ExTec
pi_73052421
quote:
De 90's belde, z'n wilde hun non-argumenten terug
pi_73052422
quote:

[..]

Inderdaad.
pi_73053288
quote:

[..]

Christenen hebben geleerd dat die methode weinig succesvol is. Maar ook christenen is een beetje terreur niet vreemd. Niet eens zo heel geleden werden negers nog afgemaakt in de naam van de witte god uit de bijbel.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 23-09-2009 22:13:57 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73053314
Ah eindelijk heb ik het nieuwe moslim topic gevonden.

We zijn weer verhuisd van POL naar NWS zie ik.
pi_73053493
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:45 schreef Disana het volgende:

[..]

En wat zou dat moeten bijdragen aan dit topic? Je doet niets anders dan overhoren en uithoren zonder zelf ook maar een mening toe te voegen
Behalve als je zelf een moslim bent, dan begrijp ik je gedrag van wel pro-islam maar voor de rest behoorlijk tegen vele andere religies en sektes.

Verder heb ik genoeg meningen laten horen.
pi_73053609
quote:
Wat heeft dat met christenen te maken ?
pi_73053627
quote:

[..]

Of de homo-bashers die de homofobie in de islamitische achterlijk vinden.

Maar twee topics later posten dat homo's vuile nichten zijn en waarom ze zich niet normaal kunnen gedragen.

Of het een pluspunt is. Ik weet het niet. Maar het is wel redelijk hypocriet.
pi_73053814
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vind het wel een grappige twist hebben. Je schrijft het alsof een of andere inboorling of minder taalvaardige migrant het uitspreekt en hiermee heb je meteen, naast de eindeloze, originele hilariteit, maatschappij-kritiek geleverd. Ik wou dat er meer van zulke kritische komieken waren in Nederland.

.
pi_73054124
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mijn antwoord ook gelezen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_73054246
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn antwoord ook gelezen?
Iets over een haatDonalDuck een epileptische man en pedofielen zeker?

Je zegt wel vaak hetzelfde de laatste tijd namelijk.
  woensdag 23 september 2009 @ 22:38:51 #263
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73054590
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:30 schreef IHVK het volgende:

[..]

allahzijdank dat jij telkens met een gedegen antwoord komt en niet als een gebroken plaat klinkt...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73054661
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

allahzijdank dat jij telkens met een gedegen antwoord komt en niet als een gebroken plaat klinkt...
Tja je hebt het of je hebt het niet.
  woensdag 23 september 2009 @ 22:42:31 #265
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73054712
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Tja je hebt het of je hebt het niet.
ja, zo gaat dat idd met mensen die zichzelf afentoe iets te gaaf vinden. noemt men in de volksmond narcisme of zelfs religieus.
pi_73054734
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

De hele moslim-discussie is een vastgelopen plaat
  woensdag 23 september 2009 @ 22:43:38 #267
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73054754
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De hele moslim-discussie is een vastgelopen plaat
we hoeven dan ook niet meer te praten.
pi_73054795
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja, zo gaat dat idd met mensen die zichzelf afentoe iets te gaaf vinden. noemt men in de volksmond narcisme of zelfs religieus.
IHVK
pi_73054796
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

we hoeven dan ook niet meer te praten.
Eigenlijk niet. We kennen elkaars standpunt en de eerste persoon die overtuigd wordt door de argumenten van een ander moet zich nog gaan aanmelden voor FOK!, vrees ik.
pi_73054813
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. We kennen elkaars standpunt en de eerste persoon die overtuigd wordt door de argumenten van een ander moet zich nog gaan aanmelden voor FOK!, vrees ik.
true
pi_73054865
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt me overtuigd, ga weer gewoon in MEN posten

Nu klopt je stelling niet meer, aardig paradoxje
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73055006
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:46 schreef qonmann het volgende:

[..]

Je hebt me overtuigd, ga weer gewoon in MEN posten

Nu klopt je stelling niet meer, aardig paradoxje
Je bent zowaar de eerste

Heb ook maandenlang meegedraaid in het rookverbod-topic. Na 40 topics is iedereen nog steeds bij zijn oorspronkelijke standpunt
pi_73055370
de Islam is een bedreiging voor de vrijheden van onze inwoners. (net als vele andere religies dat zijn). Zijn we daar nu pas achter?

pi_73055464
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:30 schreef IHVK het volgende:

[..]

Geef toe, hij is to the point.

Muslim to the Max!

[ Bericht 9% gewijzigd door El_Matador op 23-09-2009 23:20:56 ]

woensdag 23 september 2009 @ 23:10:24 #275
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73055696
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geef toe, hij is to the point.

[ afbeelding ]

Muslim to the Max!
Geen hotlink.
pi_73056005
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ja. Eigendunk of narcisme, geef het maar een naam.
pi_73056083
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

Geen hotlink.
Ik zie het. Zonde.

pi_73056214
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja. Eigendunk of narcisme, geef het maar een naam.
air
arrogantie
egotisme
eigenwaan
hoogmoed
ijdelheid
zelfingenomenheid

Maar ik ben echt niet overdreven arrogant of narcistisch, dus tja, je wordt hier voor zoveel uitgemaakt.
pi_73056325
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

air
arrogantie
egotisme
eigenwaan
hoogmoed
ijdelheid
zelfingenomenheid

Maar ik ben echt niet overdreven arrogant of narcistisch, dus tja, je wordt hier voor zoveel uitgemaakt.
Ik had het niet over jou hoor, was meer in het algemeen IHVK.
pi_73056766
ontopic aub...

waarom is Islam geen bedreiging voor de vrijheid van de mens volgens jou?
pi_73056951
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:38 schreef Halve_Maen het volgende:
ontopic aub...

Tegen wie heb je het Halve_Maen?
pi_73057190
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het Halve_Maen?
nja IHVK, maar iedereen die tegen de stelling is
  woensdag 23 september 2009 @ 23:52:57 #283
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73057281
55% van de Telegraaflezers is dan ook zo dom als het achtereind van een varken.

Snap je hem, varken in een topic over de Islam. Hihihihihi.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 23 september 2009 @ 23:54:13 #284
248844 Bowlingbal
pi_73057326
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:38 schreef Halve_Maen het volgende:
ontopic aub...

De Islam belde net. Hij vroeg in welke dimensie hij een fysieke vorm aan kan nemen. Waarschijnlijk weet jij daar meer van?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73057429
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:54 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

De Islam belde net. Hij vroeg in welke dimensie hij een fysieke vorm aan kan nemen. Waarschijnlijk weet jij daar meer van?
In de vorm van mensen die dingen doen omdat God aan hun kant staat. In de vorm van vaders die hun dochters verbieden met bepaalde jongens te trouwen. In de vorm van Burqa's. In de vorm van besnijdenis van baby's. etc etc etc

Wat een bizar argument, Fascisme is niet een bedreiging aangezien je het niet aan kunt raken
  donderdag 24 september 2009 @ 00:00:57 #286
248844 Bowlingbal
pi_73057532
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:57 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

In de vorm van mensen die dingen doen omdat God aan hun kant staat. In de vorm van vaders die hun dochters verbieden met bepaalde jongens te trouwen. In de vorm van Burqa's. In de vorm van besnijdenis van baby's. etc etc etc
Nu heb je het over mensen die dingen doen. Eerder had je het over de Islam. Wat is het nu? Is het nu het idee wat een gedaante aanneemt, of zijn het een paar mensen die maar wat roepen?
quote:
Wat een bizar argument, Fascisme is niet een bedreiging aangezien je het niet aan kunt raken
Mogelijk bizar, maar niet onjuist. Een idee is geen bedreiging.

Als we het gaan hebben over het aantal Salafisten (mensen die Salafisme aanhangen, een bepaalde stroming binnen de Islam) in Nederland, dan is dat uiteraard een ander verhaal. Maar dat is de stelling in de OP niet.
- Donald Love
pi_73057819
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:00 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nu heb je het over mensen die dingen doen. Eerder had je het over de Islam. Wat is het nu? Is het nu het idee wat een gedaante aanneemt, of zijn het een paar mensen die maar wat roepen?
[..]

Mogelijk bizar, maar niet onjuist. Een idee is geen bedreiging.

Als we het gaan hebben over het aantal Salafisten (mensen die Salafisme aanhangen, een bepaalde stroming binnen de Islam) in Nederland, dan is dat uiteraard een ander verhaal. Maar dat is de stelling in de OP niet.
"godsdienst m

1. een geloof en alle daar bij horende rituelen en doctrines."

Dus ja, ideeën.

Ik heb het niet over extremisten, ik heb het hier over de gematigde moslims (en christenen in mindere mate) die OOK hun kinderen even vertellen wat ze wel mogen in hun intieme leven en wat ze niet mogen. Die geloven dat God een speciaal plekje voor hun heeft gereserveerd en de rest naar de hel gaat. En ga zo maar door.
pi_73057824
Gewoon de islam behandelen zoals het christendom, ben je er gelijk vanaf.
  donderdag 24 september 2009 @ 00:15:11 #289
248844 Bowlingbal
pi_73057937
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:10 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

"godsdienst m

1. een geloof en alle daar bij horende rituelen en doctrines."

Dus ja, ideeën.

Ik heb het niet over extremisten, ik heb het hier over de gematigde moslims (en christenen in mindere mate) die OOK hun kinderen even vertellen wat ze wel mogen in hun intieme leven en wat ze niet mogen. Die geloven dat God een speciaal plekje voor hun heeft gereserveerd en de rest naar de hel gaat. En ga zo maar door.
Ja, leuk, en hoe is een idee dan een bedreiging?
- Donald Love
pi_73057966
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:10 schreef John_Difool het volgende:
Ik ben bang van niet. Het probleem met de Islam ten opzichte van het Christendom is dat het Christendom geen doodstraf kent voor het verlaten van de religie. Ik vind persoonlijk dat het Christendom in Nederland ten onrechte continu met de grond gelijk gemaakt wordt aangezien het zeker weten een deel uit maakt van ons verleden hoezeer we het ook willen ontkennen. Overigens ben ik absoluut niet pro religie
pi_73058002
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:15 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, leuk, en hoe is een idee dan een bedreiging?
Een idee wordt een doctrine en dat gaat weer op in rituelen en regels. Als je daarbij optelt dat je OF naar de hemel gaat (voor het volgen van de regels) OF voor altijd zult branden in de hel... Kun je mensen vreemde/walgelijke dingen laten doen.
pi_73058100
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:16 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet. Het probleem met de Islam ten opzichte van het Christendom is dat het Christendom geen doodstraf kent voor het verlaten van de religie. Ik vind persoonlijk dat het Christendom in Nederland ten onrechte continu met de grond gelijk gemaakt wordt aangezien het zeker weten een deel uit maakt van ons verleden hoezeer we het ook willen ontkennen. Overigens ben ik absoluut niet pro religie
Ik bedoel, als men over het christendom praat gaat het gelijk over dat hun god niet bestaat, evolutieleer, etc etc.

Als men het over de islam heeft doen ze net alsof het een cultuur is van een groep buitenlanders, ze moeten maar eens de islam aanvallen op het geloven in een niet-bestaande god zelf.
  donderdag 24 september 2009 @ 00:24:56 #293
248844 Bowlingbal
pi_73058184
Het simplisme wordt me een beetje te heet onder de voeten. Tot een andere keer.
- Donald Love
pi_73058269
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:24 schreef Bowlingbal het volgende:
Het simplisme wordt me een beetje te heet onder de voeten. Tot een andere keer.
Tja misschien moet je met iets meer onderbouwing komen i.p.v 'coole' oneliners.

Je hebt geen enkel argument van mij onder de loep genomen, alleen wat gezanik over 'ideeën'. Misschien dat je morgen wat helderder kan denken.
pi_73058655
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:10 schreef John_Difool het volgende:
Hoe wil je ze behandelen ?
Als iemand met geen geloof, jij zal het beter weten dan ik
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_73058671
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe wil je ze behandelen ?
Als iemand met geen geloof, jij zal het beter weten dan ik
jehovah bestaat niet
god bestaat niet
allah bestaat niet
pi_73058700
quote:

In Groot-Brittanie zijn meer mensen omgekomen door christelijke bommen dan door islamitische. In Nederland is nog nooit een islamitische bom ontploft, wel helaas een moord gepleegd door een moslim op iemand die kritiek had op zijn geloof.

Een, hmmm....je zou toch verwachten dat die 200.000 moskee bezoekers van dat o zo gevaarlijke geloof nu toch wel een massamoordje of 2 op hun geweten zouden hebben in Nederland maar nee hoor, arm bang Nederland heeft nog geen natte vuurpijl te verwerken gehad.
Zelfs de Molukkers hebben nog meer gepresteerd en dan is toch maar een klein groepje vergeleken met de moslims en tegen de RAF is het een gelijkspelletje voor de moslims, een gelijkspelletje! DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!010101...je zou toch verwachten dat ze die oprollen!
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:46 schreef John_Difool het volgende:

jehovah bestaat niet
god bestaat niet
allah bestaat niet
Doe eens gek, bewijs het eens?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2009 00:49:34 ]
pi_73058707
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:46 schreef John_Difool het volgende:

[..]

jehovah bestaat niet
god bestaat niet
allah bestaat niet
Zo, jij bent best extreem in het uitdragen van jouw levensovertuiging. Je zou het bijna radicaal kunnen noemen. Ben jij een radicale atheist?
pi_73058731
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:48 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zo, jij bent best extreem in het uitdragen van jouw levensovertuiging. Je zou het bijna radicaal kunnen noemen. Ben jij een radicale atheist?
Is geen levensovertuiging, zijn gewoon feiten net als dat de aarde rond is.
pi_73058749
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
Doe eens gek, bewijs het eens?
Hoe kan ik bewijzen dat de aarde rond is ? mensen die willen geloven dat de aarde plat is ontkennen de realiteit.
pi_73058764
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:49 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Is geen levensovertuiging.
Wel.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:50 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Hoe kan ik bewijzen dat de aarde rond is ? mensen die willen geloven dat de aarde plat is ontkennen de realiteit.
Sattelietfoto?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')