abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73049577
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:35 schreef Disana het volgende:

[..]

De islam kan bogen op een lang historie en is niet ontstaan uit de zucht naar geld en macht
ehhh, jawel.
pi_73049591
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:16 schreef PremiumUser het volgende:
Bedreigend vind ik de Islam niet, eerder amusant. Allemaal verzamelen (behalve de vrouwtjes natuurlijk) in zo'n bukloods en dan met de schoenen uit en de reet in de lucht een imaginair opperwezen aanroepen. Da's is geen cultuur, da's is absurdistisch volkstoneel. En maar goed ook, want met de leeglopende kerken van tegenwoordig valt er om die al even idiote christenen nog maar weinig te lachen vandaag de dag.
Prachtig verwoord.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:43:09 #178
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_73049594
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:33 schreef Disana het volgende:

Zeggen dat moslims debiel zijn is nergens op gestoeld en een generalisatie. Scientology veroordelen op basis van de vele schandalen en verhalen van uitgestapten is gerechtvaardigd.
Creatief met copy en paste:

Zeggen dat moslims debiel zijn op basis van de vele schandalen en verhalen van uitgestapten is gerechtvaardigd.

Scientology veroordelen is nergens op gestoeld en een generalisatie.

Want je kan helaas niet volhouden dat de islam 'vrij is' van schandalen, en walgelijke verhalen van uitgestapten.

Maar ik neem aan dat je nu toch onherroepelijk uit gaat leggen "dat degene die dat allemaal doen geen echte moslims zijn! en "Dat dat allemaal niet mag van de islam"?

Mss wil laforest (da's een bepaalde poster, bekend vanwege z'n voorliefde voor Paris Hilton, Sarah Palin maar ook Scientology) hier het verhaaltje af komen draaien:

"Dat degene die dat allemaal doen "Niet echte Scientologen zijn! en "Dat dat allemaal niet mag van de Scientology"?

In welk geval alles weer keurig uitgebalanceert is?

Scorched earth
  woensdag 23 september 2009 @ 20:44:16 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_73049636
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:39 schreef El_Matador het volgende:
Overigens; "dat bogen op een lange historie" is nou niet bepaald iets om trots op te zijn. Overal waar de islam in contact kwam met andersdenkenden hebben moslims grote ravage aangericht. Bloed moest vloeien.
Volgens mij is de islamificatie van Indonesie redelijk gelijdelijk gegaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73049637
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:36 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zelfs de SGP accepteert de democratische besluitvorming. Het gaat erom dat je een Islam stimuleert die gewoon actief meedoet in de democratie. Geen Islam die met buitenparlementaire middelen, om eens een eufemisme te gebruiken, hun gelijk wil krijgen.
Het is net alsof we een stuk discussie even vergeten. Ik wil die hele religie niet in de democratie, ook al accepteren ze het. Religie is als je het al wilt voor jezelf en zou geen rol moeten hebben in de maatschappij.
quote:
Keihard zo’n geloof afserveren en de hele groep die erbij zit, zal alleen maar de hatelijke sentimenten in die groep stimuleren.
Ik serveer geen groep af, ik wijs een idee, een gedachte af. En als ze die ideeën hebben, prima, vermaak je ermee maar hou het voor jezelf. Maar daar kom je al met je 'hatelijke sentimenten' en maar beweren dat religie zo erg niet is, kom op zeg.
pi_73049645
, , , , , , , .
pi_73049646
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind de islam en scientology apert onvergelijkbaar. Scientology draait om vergezochte waanideeën waarmee de fors betalende aanhangers dom worden gehouden, en om macht en verrijking bij de top. De islam wordt voor het overgrote deel beleden door gewone mensen net als jij en ik.
Ze zijn anders prima te vergelijken om de onzin van geloof aan te tonen.

Dat mensen geloof in een hiernamaals nodig hebben om de nietigheid van hun eigen bestaan te rechtvaardigen kan ik nog begrijpen, maar waarom zou je dat aan anderen moeten opdringen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:44:43 #183
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_73049651
Hoe je het ook draait of wendt, de islam is daadwerkelijk een bedreiging voor de Nederlandse (en West-Europese) samenleving. Een religie die zich zo richt op uitbreiding van het aantal gelovigen en zich vasthoudt aan achterlijke gebruiken is levensgevaarlijk. Door nog meer moslims binnen te halen haal je het paard van Troje steeds meer binnen.
pi_73049671
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar niet bepaald zonder slag of stoot. Nog steeds, in Atjeh slachten moslims andersdenkenden af. Islam ies Vrede.

My ass.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73049674
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:44 schreef speknek het volgende:

[..]

woensdag 23 september 2009 @ 20:45:59 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_73049691
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:45 schreef El_Matador het volgende:
Maar niet bepaald zonder slag of stoot. Nog steeds, in Atjeh slachten moslims andersdenkenden af. Islam ies Vrede.

My ass.
Ja nu, maar ik bedoel 1200-1600.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73049698
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:44 schreef JayKudo het volgende:
Religie is als je het al wilt voor jezelf en zou geen rol moeten hebben in de maatschappij.
En zo is het.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_73049699
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:44 schreef thewishmaster het volgende:
Hoe je het ook draait of wendt, de islam is daadwerkelijk een bedreiging voor de Nederlandse (en West-Europese) samenleving.
Nee.
quote:
Door nog meer moslims binnen te halen haal je het paard van Troje steeds meer binnen.
Nee.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:47:05 #189
144262 thewishmaster
pi_73049725
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Nee.
Dat zijn nog eens overtuigende argumenten, nu zie ik de islam als verrijking van de West-Europese beschaving .
pi_73049767
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ze zijn anders prima te vergelijken om de onzin van geloof aan te tonen.

Dat mensen geloof in een hiernamaals nodig hebben om de nietigheid van hun eigen bestaan te rechtvaardigen kan ik nog begrijpen, maar waarom zou je dat aan anderen moeten opdringen.
Dat is dus het grote verschil tussen voornamelijk abrahamistische religies en spiritualiteit.
pi_73049785
quote:
Islam ies Vrede.
Ik vind het wel een grappige twist hebben. Je schrijft het alsof een of andere inboorling of minder taalvaardige migrant het uitspreekt en hiermee heb je meteen, naast de eindeloze, originele hilariteit, maatschappij-kritiek geleverd. Ik wou dat er meer van zulke kritische komieken waren in Nederland.

.
pi_73049815
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:44 schreef thewishmaster het volgende:
Hoe je het ook draait of wendt, de islam is daadwerkelijk een bedreiging voor de Nederlandse (en West-Europese) samenleving. Een religie die zich zo richt op uitbreiding van het aantal gelovigen en zich vasthoudt aan achterlijke gebruiken is levensgevaarlijk. Door nog meer moslims binnen te halen haal je het paard van Troje steeds meer binnen.
Ik denk dat mensen zoals Balkenende, Bos etc veel gevaarlijker zijn, die zullen de shaira 100 keer sneller invoeren dan de moslims zelf willen.
pi_73049821
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:47 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat zijn nog eens overtuigende argumenten, nu zie ik de islam als verrijking van de West-Europese beschaving .
Ze zijn even overtuigend. Een 'Zie hier, dit is zo', is zo overtuigend als 'Zie hier, het is niet zo'. Dat zul je toch moeten inzien?
  woensdag 23 september 2009 @ 20:51:00 #194
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_73049859
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:49 schreef Monidique het volgende:

[..]
Heb je ergens last van Moni? Kun je niet meekomen ofzo? "Doet het je pijn" dat "het niveau zo laag is" ofzo?
Scorched earth
pi_73049883
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Nee.
Voor de dieren is het anders wel een paard van troye geworden, de vleesindustrie is al zo erg komt dat achterlijke ritueel afslachten er ook nog eens bij.
pi_73049891
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Heb je ergens last van Moni? Kun je niet meekomen ofzo? "Doet het je pijn" dat "het niveau zo laag is" ofzo?
.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:51:51 #197
144262 thewishmaster
pi_73049894
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze zijn even overtuigend. Een 'Zie hier, dit is zo', is zo overtuigend als 'Zie hier, het is niet zo'. Dat zul je toch moeten inzien?
Ik heb mijn hele leven in Amsterdam gewoond, dus ik zie met eigen ogen de fantastische bijdrage van de islamitische medemens aan onze samenleving.
pi_73049910
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vind het wel een grappige twist hebben. Je schrijft het alsof een of andere inboorling of minder taalvaardige migrant het uitspreekt en hiermee heb je meteen, naast de eindeloze, originele hilariteit, maatschappij-kritiek geleverd. Ik wou dat er meer van zulke kritische komieken waren in Nederland.

.
Het Nederlands van deze uitspraak overtreft het Nederlands dat nogal wat imams (niet) beheersen anders dramatisch. Imams, die lieden die hun interpretatie van de haatDonaldDuck geven op vrijdag aan een bukloods (geniale vinding van PremiumUser ) vol devote moslimmannen. Een beetje de opiniemakers van de islam. Maar dan niet zo kritisch.

woensdag 23 september 2009 @ 20:52:33 #199
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73049924
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:45 schreef El_Matador het volgende:
met de oelama's valt niet te onderhandelen, daar hun leer en eigenbelang meebrengen, dat zij alleen voor geweld zwichten. Hen zeer gevoelig slaan, zodat vrees de Atjehers weerhoudt van de gevaarlijk geworden aansluiting aan die bendehoofden, is eene conditio sine qua non van het herstel der rust in Groot-Atjeh
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73049942
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:49 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen zoals Balkenende, Bos etc veel gevaarlijker zijn, die zullen de shaira 100 keer sneller invoeren dan de moslims zelf willen.
Exactamente!

DAAR zit het werkelijke gevaar.

Dus de oplossing zit hem in het secularisme/liberalisme.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')