Maar als ik naar een Islamitisch land zou emigreren, dan zou ik me daar weer wel in verdiepen. Gewoon uit respect voor het land dat mij wil opnemen in zijn maatschappij.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:48 schreef Disana het volgende:
Het aantal moskeebezoekers neemt af (200,000 momenteel). Jongeren met name gaan niet naar de moskee omdat die wordt gedomineerd door oudere mannen. Dus hoezo angst voor de islam, waar hebben we het nu helemaal over.
Verder vind ook ik niet dat ik iets over de islam hoef te leren. Ik verdiep me hooguit in een cultuur, niet in een geloof. Dat is omdat ik niet geloof en geloof een privézaak vind, en omdat ik niet vind dat ik daarin de islam anders moet bezien dan enig ander geloof.
dan zou ik binnen twee jaar een aardig woordje arabisch spreken en me niet als een luis in de pels gedragen. maar gelukkig hoef ik niet naar die landen.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar als ik naar een Islamitisch land zou emigreren, dan zou ik me daar weer wel in verdiepen. Gewoon uit respect voor het land dat mij wil opnemen in zijn maatschappij.
Jazeker, dan is het een heel andere zaak. Maar dan ook alleen omdat religie in de meeste islamitische landen zo verweven is met de cultuur. Eigenlijk zou ik het liefst alleen voor de mooie gebouwen en muziek gaanquote:Op woensdag 23 september 2009 19:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar als ik naar een Islamitisch land zou emigreren, dan zou ik me daar weer wel in verdiepen. Gewoon uit respect voor het land dat mij wil opnemen in zijn maatschappij.
Beetje offtopic op hier een discussie over te houden maar je snapt nu hoe ik over religie denk als dat al niet duidelijk was.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Aristoteles, 384-322 v. Chr. wist al de aarde rond was, Erathosthenes, 276-195 v. Chr. berekende haar omtrek al. Beide leefden voordat het Christendom überhaupt op het toneel kwam, laat staan de Islam.
Godsdiensten als het mormonisme zijn van nog later datum, om over Scientology maar te zwijgen.
[..]
Maar dat is toch het hele kwalijke aan al die religies met de islam voorop. Botsen gebeurt alleen op het moment dat je rechten gaat ontlenen aan jouw gedachten in dit geval religie. De hele wil en denken dat je het recht hebt om een kerk of moskee te bouwen is wat deze maatschappij ontwricht. Als je geen rechten toekent aan jouw persoonlijke gedachte of religie dan zal het ook niet botsen of er een conflict over krijgen.quote:Dat zou werken als belangen en opvattingen nooit zouden botsen. En dat is natuurlijk niet de praktijk. Die botsen op velerlei gebied, en het is juist de kunst om de openbare ruimte zo in te richten dat vele belangen optimaal gediend kunnen worden. Dus én ruimte om een kerk te bouwen, én om een moskee te bouwen, én om je geloof te belijden, maar daarnaast ook – m.i. – om op zondag te kunnen winkelen, om maar iets te noemen.
Op zo’n moment moet je ook als seculier persoon voor je rechten opkomen, maar tegelijkertijd is het dan een kwestie van geven en nemen. Dat is het altijd al geweest in de Nederlandse politiek, en daar is enige kennis van de andere partij voor nodig. Illustratief is de schoolstrijd.
En maar klagen dat de PVV zo groot wordt......quote:Op woensdag 23 september 2009 18:37 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wie haat zaait zal haat oogsten...
Geef eens antwoord op me vraag:quote:Op woensdag 23 september 2009 19:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Er is een stroming binnen de Islam de juiste.
Ook de Moslims worden beproevd in deze wereld.
Ingebouwde tegenstrijdigheid. Je verdiept je wel in cultuur, niet in religie, omdat je zegt dat je niet gelooft.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:48 schreef Disana het volgende:
Ik verdiep me hooguit in een cultuur, niet in een geloof. Dat is omdat ik niet geloof en geloof een privézaak vind, en omdat ik niet vind dat ik daarin de islam anders moet bezien dan enig ander geloof.
Ook geen goede, je hebt een terecht punt dat het niet alleen over Wilders gaat. Ook de andere partijen zijn niet vooruitstrevend als het gaat om hun kennis over de Islam. Heel veel andere partijen hebben heel lang de integratie maar laten waaien. Komt wel, doe maar. Geen benul welke stromingen er wel en niet waren in de Islam, wat sommige radicalen willen, wat voor cultuurproblematiek er speelde, enz.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:50 schreef ExTec het volgende:
En wat voor qualificatie verdient de rest omdat ze het hier ook niet over hebben?
Ja dat kunnen jij en ik wel zeggen, maar dat zullen gelovigen niet zo zien.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ingebouwde tegenstrijdigheid. Je verdiept je wel in cultuur, niet in religie, omdat je zegt dat je niet gelooft.
Maar als je het goddelijke van een religie niet erkent, is geloof niks meer dan cultuur.
Eens.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Mensen zijn niet bang voor de Islam. Mensen zijn bang voor de fanatiekelingen met bommen en zelfmoordneigingen, die de Koran misbruiken om hun moordzuchtige daden te rechtvaardigen.
Ieder lijdt een leven voor zich.. Ieder is verantwoordelijk voor zijn leven.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kom dan eens een keer op voor jouw stroming. jouw stroming die het goede benadrukt en het slechte afkeurt en zich niet bemoeit met het leven, in welke vorm dan ook, van andersdenkenden.
andere stromingen moslims maken namelijk jullie brave stroming het leven zuur.
Weet ik niet, maar aangezien je geen angst hebt voor Islam dien je ook geen nutteloze Islamuitspraken te doen..quote:Op woensdag 23 september 2009 19:55 schreef John_Difool het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op me vraag:
Heb ik ook angst voor het jodendom en het chrisendom omdat ik ze totaal oninteressant vind ?
We hadden het toch over jou?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat kunnen jij en ik wel zeggen, maar dat zullen gelovigen niet zo zien.
Als je religie echt een privézaak zou vinden, zou je volgens mij niet zo’n moeite hebben met een gebedshuis. Dan is het in feite een clubhuis voor God of Allah. Als Feyenoorders een clubhuis mogen bouwen, waarom moslims niets? Als ze een lapje grond hebben gekocht, wat is er dan op tegen?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:54 schreef JayKudo het volgende:
Maar dat is toch het hele kwalijke aan al die religies met de islam voorop. Botsen gebeurt alleen op het moment dat je rechten gaat ontlenen aan jouw gedachten in dit geval religie. De hele wil en denken dat je het recht hebt om een kerk of moskee te bouwen is wat deze maatschappij ontwricht. Als je geen rechten toekent aan jouw persoonlijke gedachte of religie dan zal het ook niet botsen of er een conflict over krijgen.
Eens.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:48 schreef Disana het volgende:
Het aantal moskeebezoekers neemt af (200,000 momenteel). Jongeren met name gaan niet naar de moskee omdat die wordt gedomineerd door oudere mannen. Dus hoezo angst voor de islam, waar hebben we het nu helemaal over.
Verder vind ook ik niet dat ik iets over de islam hoef te leren. Ik verdiep me hooguit in een cultuur, niet in een geloof. Dat is omdat ik niet geloof en geloof een privézaak vind, en omdat ik niet vind dat ik daarin de islam anders moet bezien dan enig ander geloof.
Je zit in Nederland meid, dus ik hang geen van de drie joodse religies aan, geen zak mee te maken.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk de weg kwijt.
Anderen beledigen, mogen zij jou ook beledigen, welke geloof hang jij uit ?
Interresant dilemma, doemt opquote:Op woensdag 23 september 2009 19:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ook geen goede, je hebt een terecht punt dat het niet alleen over Wilders gaat. Ook de andere partijen zijn niet vooruitstrevend als het gaat om hun kennis over de Islam. Heel veel andere partijen hebben heel lang de integratie maar laten waaien. Komt wel, doe maar. Geen benul welke stromingen er wel en niet waren in de Islam, wat sommige radicalen willen, wat voor cultuurproblematiek er speelde, enz.
En dat begrip aan kennis heeft eerst een vrij tolerant Nederland, eigenlijk onverschillig, Nederland opgeleverd: die Islam doet maar als ik er maar geen last van heb, en nu bekruipt menigeen het idee dat ze toch wat te veel doen – wat precies, dat weten velen niet – en slaat het om in ‘die Islam doet maar en ze bedreigen me’.
Het besef begint wel te dagen. Ik heb nog enige hoop dat het wat beter wordt. Ik denk ook dat het handig is voor die andere partijen als ze Wilders inhoudelijk willen aanvallen.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Interresant dilemma, doemt op
Of je stem geven aan de foute Wilders, die weliswaar op een uitgesproken tenenkrommende manier e.e.a. agendeert, maar dat iig wel doet,
Of op de rest, die dat helemaal niet doet
Gelukkig bestaat er nog zoiets als tactisch stemmen
Als iedereen dat nu eens zou doen. Geloven doe je privé en in de kerk of moskee of synagoge. Daar hoeft niemand last van te hebben in het maatschappelijk leven.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:54 schreef JayKudo het volgende:
[..]
Beetje offtopic op hier een discussie over te houden maar je snapt nu hoe ik over religie denk als dat al niet duidelijk was.
[..]
Maar dat is toch het hele kwalijke aan al die religies met de islam voorop. Botsen gebeurt alleen op het moment dat je rechten gaat ontlenen aan jouw gedachten in dit geval religie. De hele wil en denken dat je het recht hebt om een kerk of moskee te bouwen is wat deze maatschappij ontwricht. Als je geen rechten toekent aan jouw persoonlijke gedachte of religie dan zal het ook niet botsen of er een conflict over krijgen.
Of in de politiek, wat betreft zijn de koopzondagen ook weer een hot item.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als iedereen dat nu eens zou doen. Geloven doe je privé en in de kerk of moskee of synagoge. Daar hoeft niemand last van te hebben in het maatschappelijk leven.
quote:Op woensdag 23 september 2009 20:16 schreef PremiumUser het volgende:
Bedreigend vind ik de Islam niet, eerder amusant. Allemaal verzamelen (behalve de vrouwtjes natuurlijk) in zo'n bukloods en dan met de schoenen uit en de reet in de lucht een imaginair opperwezen aanroepen. Da's is geen cultuur, da's is absurdistisch volkstoneel. En maar goed dat het er is ook, want met de leeglopende kerken van tegenwoordig valt er om die al even idiote christenen nog maar weinig te lachen vandaag de dag.
Nee we hadden het niet over mij. Er werd hier gepraat over of het redelijk, noodzakelijk of zinvol is je als niet-moslim in Nederland in de islam te verdiepen. Daar haakte mijn post op in. Dan zeg ik dat ik dat voor mijzelf niet nodig vind omdat ik er geen probleem mee heb dat de islam hier is.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hadden het toch over jou?
En het dat anders zien geld voor beide kanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |