ja, zo gaat dat idd met mensen die zichzelf afentoe iets te gaaf vinden. noemt men in de volksmond narcisme of zelfs religieus.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tja je hebt het of je hebt het niet.

De hele moslim-discussie is een vastgelopen plaatquote:Op woensdag 23 september 2009 22:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
allahzijdank dat jij telkens met een gedegen antwoord komt en niet als een gebroken plaat klinkt...

we hoeven dan ook niet meer te praten.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De hele moslim-discussie is een vastgelopen plaat

IHVKquote:Op woensdag 23 september 2009 22:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, zo gaat dat idd met mensen die zichzelf afentoe iets te gaaf vinden. noemt men in de volksmond narcisme of zelfs religieus.

Eigenlijk niet. We kennen elkaars standpunt en de eerste persoon die overtuigd wordt door de argumenten van een ander moet zich nog gaan aanmelden voor FOK!, vrees ik.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
we hoeven dan ook niet meer te praten.

truequote:Op woensdag 23 september 2009 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. We kennen elkaars standpunt en de eerste persoon die overtuigd wordt door de argumenten van een ander moet zich nog gaan aanmelden voor FOK!, vrees ik.

Je hebt me overtuigd, ga weer gewoon in MEN postenquote:Op woensdag 23 september 2009 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. We kennen elkaars standpunt en de eerste persoon die overtuigd wordt door de argumenten van een ander moet zich nog gaan aanmelden voor FOK!, vrees ik.

Je bent zowaar de eerstequote:Op woensdag 23 september 2009 22:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Je hebt me overtuigd, ga weer gewoon in MEN posten
Nu klopt je stelling niet meer, aardig paradoxje

Geef toe, hij is to the point.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Iets over een haatDonalDuck een epileptische man en pedofielen zeker?
Je zegt wel vaak hetzelfde de laatste tijd namelijk.

Geen hotlink.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geef toe, hij is to the point.![]()
[ afbeelding ]
Muslim to the Max!

Ja. Eigendunk of narcisme, geef het maar een naam.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, zo gaat dat idd met mensen die zichzelf afentoe iets te gaaf vinden. noemt men in de volksmond narcisme of zelfs religieus.

Ik zie het. Zonde.quote:

airquote:Op woensdag 23 september 2009 23:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja. Eigendunk of narcisme, geef het maar een naam.

Ik had het niet over jou hoor, was meer in het algemeen IHVK.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
air
arrogantie
egotisme
eigenwaan
hoogmoed
ijdelheid
zelfingenomenheid
Maar ik ben echt niet overdreven arrogant of narcistisch, dus tja, je wordt hier voor zoveel uitgemaakt.

Tegen wie heb je het Halve_Maen?quote:Op woensdag 23 september 2009 23:38 schreef Halve_Maen het volgende:
ontopic aub...
waarom is Islam geen bedreiging voor de vrijheid van de mens volgens jou?

nja IHVK, maar iedereen die tegen de stelling isquote:Op woensdag 23 september 2009 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tegen wie heb je het Halve_Maen?

De Islam belde net. Hij vroeg in welke dimensie hij een fysieke vorm aan kan nemen. Waarschijnlijk weet jij daar meer van?quote:Op woensdag 23 september 2009 23:38 schreef Halve_Maen het volgende:
ontopic aub...
waarom is Islam geen bedreiging voor de vrijheid van de mens volgens jou?

In de vorm van mensen die dingen doen omdat God aan hun kant staat. In de vorm van vaders die hun dochters verbieden met bepaalde jongens te trouwen. In de vorm van Burqa's. In de vorm van besnijdenis van baby's. etc etc etcquote:Op woensdag 23 september 2009 23:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De Islam belde net. Hij vroeg in welke dimensie hij een fysieke vorm aan kan nemen. Waarschijnlijk weet jij daar meer van?

Nu heb je het over mensen die dingen doen. Eerder had je het over de Islam. Wat is het nu? Is het nu het idee wat een gedaante aanneemt, of zijn het een paar mensen die maar wat roepen?quote:Op woensdag 23 september 2009 23:57 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
In de vorm van mensen die dingen doen omdat God aan hun kant staat. In de vorm van vaders die hun dochters verbieden met bepaalde jongens te trouwen. In de vorm van Burqa's. In de vorm van besnijdenis van baby's. etc etc etc
Mogelijk bizar, maar niet onjuist. Een idee is geen bedreiging.quote:Wat een bizar argument, Fascisme is niet een bedreiging aangezien je het niet aan kunt raken

"godsdienst mquote:Op donderdag 24 september 2009 00:00 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nu heb je het over mensen die dingen doen. Eerder had je het over de Islam. Wat is het nu? Is het nu het idee wat een gedaante aanneemt, of zijn het een paar mensen die maar wat roepen?
[..]
Mogelijk bizar, maar niet onjuist. Een idee is geen bedreiging.
Als we het gaan hebben over het aantal Salafisten (mensen die Salafisme aanhangen, een bepaalde stroming binnen de Islam) in Nederland, dan is dat uiteraard een ander verhaal. Maar dat is de stelling in de OP niet.

Ja, leuk, en hoe is een idee dan een bedreiging?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:10 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
"godsdienst m
1. een geloof en alle daar bij horende rituelen en doctrines."
Dus ja, ideeën.
Ik heb het niet over extremisten, ik heb het hier over de gematigde moslims (en christenen in mindere mate) die OOK hun kinderen even vertellen wat ze wel mogen in hun intieme leven en wat ze niet mogen. Die geloven dat God een speciaal plekje voor hun heeft gereserveerd en de rest naar de hel gaat. En ga zo maar door.

Ik ben bang van niet. Het probleem met de Islam ten opzichte van het Christendom is dat het Christendom geen doodstraf kent voor het verlaten van de religie. Ik vind persoonlijk dat het Christendom in Nederland ten onrechte continu met de grond gelijk gemaakt wordt aangezien het zeker weten een deel uit maakt van ons verleden hoezeer we het ook willen ontkennen. Overigens ben ik absoluut niet pro religiequote:Op donderdag 24 september 2009 00:10 schreef John_Difool het volgende:
Gewoon de islam behandelen zoals het christendom, ben je er gelijk vanaf.

Een idee wordt een doctrine en dat gaat weer op in rituelen en regels. Als je daarbij optelt dat je OF naar de hemel gaat (voor het volgen van de regels) OF voor altijd zult branden in de hel... Kun je mensen vreemde/walgelijke dingen laten doen.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, leuk, en hoe is een idee dan een bedreiging?

Ik bedoel, als men over het christendom praat gaat het gelijk over dat hun god niet bestaat, evolutieleer, etc etc.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:16 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet. Het probleem met de Islam ten opzichte van het Christendom is dat het Christendom geen doodstraf kent voor het verlaten van de religie. Ik vind persoonlijk dat het Christendom in Nederland ten onrechte continu met de grond gelijk gemaakt wordt aangezien het zeker weten een deel uit maakt van ons verleden hoezeer we het ook willen ontkennen. Overigens ben ik absoluut niet pro religie

Tja misschien moet je met iets meer onderbouwing komen i.p.v 'coole' oneliners.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:24 schreef Bowlingbal het volgende:
Het simplisme wordt me een beetje te heet onder de voeten. Tot een andere keer.

Hoe wil je ze behandelen ?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:10 schreef John_Difool het volgende:
Gewoon de islam behandelen zoals het christendom, ben je er gelijk vanaf.

jehovah bestaat nietquote:Op donderdag 24 september 2009 00:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe wil je ze behandelen ?
Als iemand met geen geloof, jij zal het beter weten dan ik

In Groot-Brittanie zijn meer mensen omgekomen door christelijke bommen dan door islamitische. In Nederland is nog nooit een islamitische bom ontploft, wel helaas een moord gepleegd door een moslim op iemand die kritiek had op zijn geloof.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:28 schreef Disana het volgende:
In de USA worden mensen vermoord om hun denkbeelden. Door christenen. Zo gek is dat dus niet.
Doe eens gek, bewijs het eens?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:46 schreef John_Difool het volgende:
jehovah bestaat niet
god bestaat niet
allah bestaat niet

Zo, jij bent best extreem in het uitdragen van jouw levensovertuiging. Je zou het bijna radicaal kunnen noemen. Ben jij een radicale atheist?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:46 schreef John_Difool het volgende:
[..]
jehovah bestaat niet
god bestaat niet
allah bestaat niet

Is geen levensovertuiging, zijn gewoon feiten net als dat de aarde rond is.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zo, jij bent best extreem in het uitdragen van jouw levensovertuiging. Je zou het bijna radicaal kunnen noemen. Ben jij een radicale atheist?

Hoe kan ik bewijzen dat de aarde rond is ? mensen die willen geloven dat de aarde plat is ontkennen de realiteit.quote:

Wel.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:49 schreef John_Difool het volgende:
[..]
Is geen levensovertuiging.
Sattelietfoto?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:50 schreef John_Difool het volgende:
[..]
Hoe kan ik bewijzen dat de aarde rond is ? mensen die willen geloven dat de aarde plat is ontkennen de realiteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |