quote:Op woensdag 23 september 2009 10:38 schreef Andyy het volgende:
Oke al gebeld
Ik zal wel laten weten wanneer ze dood is.
dus je laat niks weten als er niks aan de hand is?quote:Op woensdag 23 september 2009 10:38 schreef Andyy het volgende:
Oke al gebeld
Nee, ze eet ook niet heb ik net gehoordquote:Op woensdag 23 september 2009 10:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat klinkt wel als een gevalletje dierenarts ja.![]()
Niet toevallig erg recent met stokken gespeeld? Mijn buren hebben dit gehad met hun hond en die bleek een dikke splinter in zijn keel te hebben die ging irriteren waardoor de keel opgezet raakte en het beest nog maar erg weinig zuurstof binnenkreeg.
Ze gaat nu dus hard achteruit, eet niet, tong is helemaal blauw en trilt helemaal/kan niet goed staanquote:Op woensdag 23 september 2009 10:55 schreef BroesWillems het volgende:
Honden kunnen ook wel eens een griepje krijgen. Gewoon even uit laten zieken. Zelf ga je toch ook niet direct naar de huisarts?
Is er na een paar dagen nog geen verbetering, of gaat hij in 1 keer heel hard achteruit kun je alsnog naar de dierenarts.
Dan is het misschien beter om even langs de dierenarts te gaan idd. Succes.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze gaat nu dus hard achteruit, eet niet, tong is helemaal blauw en trilt helemaal/kan niet goed staan
en er is maar 1 dierenarts?quote:Op woensdag 23 september 2009 10:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, ze eet ook niet heb ik net gehoord
Ze trilt wel steeds meer en kan niet rechtop staan.
Net weer gebeld of we direct konden komen, maar kon niet omdat ze aan het opereren waren.
Dat klinkt niet goed, vooral die blauwe tong niet. Kan je niet naar een andere dierenarts?quote:Op woensdag 23 september 2009 10:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze gaat nu dus hard achteruit, eet niet, tong is helemaal blauw en trilt helemaal/kan niet goed staan
Het blijft toch treurig dat men voor elke poep en een scheet naar de dierenarts gaan. 9 v/d 10 keer is er niets aan de hand. Een simpele vraag op een forum kan vaak al verheldering geven.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:22 schreef BoNi het volgende:
Het blijft toch treurig dat het de eerste gedachte van sommige mensen is om in dit soort situaties een topic te openen op een forum
je kan ook telefonisch advies inwinnen bij een assistente van een dierenarts...quote:Op woensdag 23 september 2009 11:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het blijft toch treurig dat men voor elke poep en een scheet naar de dierenarts gaan. 9 v/d 10 keer is er niets aan de hand. Een simpele vraag op een forum kan vaak al verheldering geven.
Dat is ook een optie idd.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:31 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan ook telefonisch advies inwinnen bij een assistente van een dierenarts...is nog sneller
Het beest loopt blauw aan, kan niet meer lopen en eet niet meet. Dat is niks inderdaad. Gewoon even een paar dagen aankijken. Kan je in de tussentijd vast het gat in de tuin graven.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het blijft toch treurig dat men voor elke poep en een scheet naar de dierenarts gaan. 9 v/d 10 keer is er niets aan de hand. Een simpele vraag op een forum kan vaak al verheldering geven.
Le-zen, het niet meer eten en lopen gebeurde in de loop van het topic, waarna ik ook adviseerde om er mee naar de huisartsDierenarts te gaan. Daar wordt in de OP nog niet over gerept.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het beest loopt blauw aan, kan niet meer lopen en eet niet meet. Dat is niks inderdaad. Gewoon even een paar dagen aankijken. Kan je in de tussentijd vast het gat in de tuin graven.
Ja, ademen is wel een noodzakelijke voorwaarde. En verder haal je me de woorden uit de mond (foei): blauwe tong en moeilijk ademen lijken me geen omstandigheden waarbij je het nog wel ff een paar dagen kunt aankijkenquote:Op woensdag 23 september 2009 11:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat het beest blauw aanliep en moeilijk ademde was al reden genoeg om direct naar de dierenarts te gaan.
Ademen is vrij cruciaal voor zo'n beest.
Je hoeft heus niet voor alles de deur plat te lopen bij die man maar dit zijn serieuze problemen. Ook als het beest nog wel had kunnen lopen.
quote:Op woensdag 23 september 2009 10:34 schreef Nijns het volgende:
nee, ik zou lekker een topic erover maken op een forum
Niet eten daarentegen kijk ik altijd rustig aan. Die van mij zetten zichzelf regelmatig op dieet en eten dan een dag of vijf, zes helemaal niets.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, ademen is wel een noodzakelijke voorwaarde. En verder haal je me de woorden uit de mond (foei): blauwe tong en moeilijk ademen lijken me geen omstandigheden waarbij je het nog wel ff een paar dagen kunt aankijken
er is imo een heel verschil tussen 'een beetje blauwe tong' en 'blauw aanlopen'. Maar goed, ademen is idd een cruciaal iets. Ik bedoel er maar mee te zeggen dat je idd niet de deur hoeft plat te lopen bij de dierenarts en met een vraag op een forum kun je voor jezelf vaak wel iets meer duidelijkheid geven. Als dat al niet mag kun je het hele forum wel sluiten.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat het beest blauw aanliep en moeilijk ademde was al reden genoeg om direct naar de dierenarts te gaan.
Ademen is vrij cruciaal voor zo'n beest.
Je hoeft heus niet voor alles de deur plat te lopen bij die man maar dit zijn serieuze problemen. Ook als het beest nog wel had kunnen lopen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:59 schreef maickeltje het volgende:
ts is al naar de dierenarts lijkt mij, ben benieuwd wat het beestje heeft.
quote:Op woensdag 23 september 2009 13:42 schreef Andyy het volgende:
Ik had thuis gebeld, ze zeiden dat er operaties gaande waren en we pas om 3 uur terecht konden zo even kijken wat ik kan regelen
Toch wel vreemd. Misschien haalt de hond 15:00 uur niet eens.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:42 schreef Andyy het volgende:
Ik had thuis gebeld, ze zeiden dat er operaties gaande waren en we pas om 3 uur terecht konden zo even kijken wat ik kan regelen
0900-0245 (landelijk)quote:Op woensdag 23 september 2009 14:01 schreef MarjoleinA het volgende:
Bel anders voor info de dierenambulance?
Die kunnen iig vast iets meer vertellen.
Bedoel je nu dat je eerst nog naar school gegaan bent?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:42 schreef Andyy het volgende:
Hoe gaat het met de hond?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:22 schreef Andyy het volgende:
Ben nu thuis, vader komt nu hierheen.
gaan gelijk door naar de DA
Maar hij had thuis de DA gebeld en is toen naar school gegaan.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:22 schreef oh-oh het volgende:
Nee TS is op weg naar huis van school en volgens mij juist omdat de hond ziek is toch?
Als die hond alleen was geweest had TS niet geweten dat zijn toestand verergerde, het beest was dus niet alleen.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:28 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zie geen massaal affikken hoor. Ik zeg dat ik nooit naar school was gegaan als mijn hond er zo bij had gelegen. En die hond was toen schijnbaar ook nog alleen, kom nou toch.
Toen mijn ouders weg waren en ik geen vervoer beschikbaar had heb ik zelfs fokkers gebelden anders was ik met de dierenambulance gegaan indien nodig. Of was een DA wel hierheen gekomen voor extra cash.
quote:Op woensdag 23 september 2009 15:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als die hond alleen was geweest had TS niet geweten dat zijn toestand verergerde, het beest was dus niet alleen.
Dat had ik dan even gemist, want ik had dit in mijn hoofd zitten.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:22 schreef Andyy het volgende:
Ben nu thuis, vader komt nu hierheen.
gaan gelijk door naar de DA
mag de hond wel mee naar huis?quote:Op woensdag 23 september 2009 16:22 schreef Andyy het volgende:
Ik zit nu bij de dierenarts. Net bloed geprikt en nu wachten op de uitslag.
En ik heb het koud
Heet de da enig idee wat het kan zijn?quote:Op woensdag 23 september 2009 16:22 schreef Andyy het volgende:
En ik heb het koud
Ok, hopelijk valt het mee.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:22 schreef Andyy het volgende:
En ik heb het koud
Sterkte man!quote:Op woensdag 23 september 2009 16:39 schreef Andyy het volgende:
Het is iets met haar nier of lever, ze is iig uitgedroogd. Straks gaan ze een röntgenfoto maken.
Net heeft ze antibiotica opgespoten gekregen en straks krijgt ze een inwendig infuus.
Drinken is een goed teken.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:45 schreef Andyy het volgende:
Ze zijn nu foto's aan het maken.
Ze is 8 trouwens, en een rottweiler. Ze heeft net gedronken terwijl ze dat al de hele dag niet had gedaan.
En m'n vader kwam terug van zijn werk voor de duidelijkheid
Och...quote:Op woensdag 23 september 2009 17:41 schreef Andyy het volgende:
Ze stortte net opeens in. Geven nu euthanasieprik.
aaaaah, damn wat rot, tuurlijk t zal echt beter voor haar zijn, anders doet een DA t niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:41 schreef Andyy het volgende:
Ah wat shit.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:41 schreef Andyy het volgende:
Als de eigenaar de behandeling niet kan of wil betalen krijgtie ook gewoon een spuitje hoor...quote:Op woensdag 23 september 2009 17:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
aaaaah, damn wat rot, tuurlijk t zal echt beter voor haar zijn, anders doet een DA t niet.
heel veel sterkte Andyy
ja. Blauwe tong duidt op een hart aandoening. Dat je uberhaupt dit nog komt vragenquote:Op woensdag 23 september 2009 10:32 schreef Andyy het volgende:
Gisteren en eergisteren zat mijn hond (een Rottweiler) Al een beetje vaag te ademen, ze ademde overdreven hard uit maar had verder niks raars.
Vandaag zit ze echt overdreven te hijgen en te kwijlen, heeft een beetje een blauwige tong (vergeleken met normaal) en is een beetje zwak op op 2 voeten (zit te trillen daar)
gevalletje afspraak maken bij de dierenarts?
Inmiddels is TS naar de DA geweest en is de hond overleden. Staat allemaal in dit topic.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja. Blauwe tong duidt op een hart aandoening. Dat je uberhaupt dit nog komt vragen
Ja, ik las het. Ik ben iemand die altijd begint met lezen en dan gaat reageren. En niet eerst heel het topic en dan pas een reactie neerzet.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Inmiddels is TS naar de DA geweest en is de hond overleden. Staat allemaal in dit topic.
Met Harajuku via PM contact gehad en e.e.a. uitgesproken.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:20 schreef ElisaB het volgende:
Topic opgeschoond. Wie zijn / haar reactie kwijt is moet hier ff kijken:
F&F FAQ en Feedback met ElisaB
Game on!
Wat enorm klote zeg!quote:Op woensdag 23 september 2009 17:41 schreef Andyy het volgende:
Dan heb je een verkeerde DA. De mijne weigert om de hond in te laten slapen als het beest nog gewoon na een behandeling fatsoenlijk kan leven.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:27 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Als de eigenaar de behandeling niet kan of wil betalen krijgtie ook gewoon een spuitje hoor...
Hoe goedkoper en kleiner het huisdier des te eerder wordt hij total loss verklaard, net als bij auto's.
Tis lullig maar waar...
quote:Op woensdag 23 september 2009 17:41 schreef Andyy het volgende:
Nou, vandaag om 17:40 dusquote:Op woensdag 23 september 2009 10:38 schreef Andyy het volgende:
Oke al gebeld
Jeetje!quote:Op woensdag 23 september 2009 20:53 schreef Andyy het volgende:
Ze had het sowieso niet gered.
ze had een gigantische tumor.
Zal straks wel even een samenvatting typen
Ben ik te nuchter voor, sowieso reageer ik bijna altijd relaxt op slecht nieuws enzo.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:01 schreef Qwea het volgende:
Niet om te bashen ofzo hoor, maar wat reageer je luchtigben je niet compleet kapot? Dat zou ik wel zijn. Ik zweer, als dikdik ooit heen gaat, nou dan stort ik echt compleet in
![]()
komt het toch nog uit..quote:Op woensdag 23 september 2009 10:38 schreef Andyy het volgende:
Oke al gebeld
Inderdaad, normaal gesproken laat ik haar om 10 uur uit, was net wel even raar, was al spullen in m'n zakken aan het doen ed toen ik er weer aan dacht.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zelf ben ook vrij nuchter, maar het besef komt de komende tijd pas als je hem gaat missen in je dagelijkse routines...
Sterkte met het verlies, ook voor de rest van de family..
Dat is inderdaad precies waar ik op doel.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
Inderdaad, normaal gesproken laat ik haar om 10 uur uit, was net wel even raar, was al spullen in m'n zakken aan het doen ed toen ik er weer aan dacht.
M'n zusje is nu op kamp, zal ze leuk vinden als ze terug komt en er geen hond meer is :p
Ja, ik liep net van de trap af nadat ik had gedoucht, normaal gesproken slaapt ze in haar bench die in de gang staat, liep ik net langs een lege bench.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad precies waar ik op doel.
Dagelijkse routines waardoor je jezelf nog 100 keer gaat realiseren dat ze er niet meer is.. wacht maar tot morgenochtend...
Ach ja.. weet je.. dat is de ellende met beesten hebben; wij gaan nu eenmaal een stuk langer mee, dus die ellende blijf je houden.. het wordt er niet leuker van natuurlijk, maar het houdt allemaal een keer op, dat hoort er helaas ook bij..
Ik zeg altijd: in de weken na het overlijden van je huisdier, betaal je gewoon terug voor alle plezier die je hebt gehad samen.. hoe gekker je ermee was, hoe erger je het gemis ervaart..
En weet je.. dat verdriet wordt meteen weer goedgemaakt als je nieuwe maatje zijn intrede doet
Zij hadden het er ook wel eens over toen zij er nog wel was.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:11 schreef Oblivion het volgende:
Is niet zo gek hoor, hond is nog niet koud en je begint al over een volgende hond.
Dat jij nuchter bent, wil niet zeggen dat een ander dat ook is.
Sterkte ermee.
Tuurlijk zijn die er wel:quote:Op donderdag 24 september 2009 01:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, ik liep net van de trap af nadat ik had gedoucht, normaal gesproken slaapt ze in haar bench die in de gang staat, liep ik net langs een lege bench.
raar gevoel.
Maargoed, mijn ouders vonden het nogal grof toen ik het erover had wat voor ras we zouden nemen als volgende hond
En voor de geïnteresseerden (zijn er vast niet, maargoed)
Ze heette Figo.
[ afbeelding ][
wij hebben na de dood van onze herder (15 jaar en 2-3 maanden) ook een maand of 2 geen hond gehad.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zij hadden het er ook wel eens over toen zij er nog wel was.
En het was meer iets voor over een tijdje, ik drong ze niet aan om gelijk een nieuwe te halen (zo klinkt het net alsof het producten zijn)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |