quote:Op woensdag 23 september 2009 10:38 schreef Andyy het volgende:
Oke al gebeld
Ik zal wel laten weten wanneer ze dood is.
dus je laat niks weten als er niks aan de hand is?quote:Op woensdag 23 september 2009 10:38 schreef Andyy het volgende:
Oke al gebeld
Ik zal wel laten weten wanneer ze dood is.
Nee, ze eet ook niet heb ik net gehoordquote:Op woensdag 23 september 2009 10:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat klinkt wel als een gevalletje dierenarts ja.![]()
Niet toevallig erg recent met stokken gespeeld? Mijn buren hebben dit gehad met hun hond en die bleek een dikke splinter in zijn keel te hebben die ging irriteren waardoor de keel opgezet raakte en het beest nog maar erg weinig zuurstof binnenkreeg.
Ze gaat nu dus hard achteruit, eet niet, tong is helemaal blauw en trilt helemaal/kan niet goed staanquote:Op woensdag 23 september 2009 10:55 schreef BroesWillems het volgende:
Honden kunnen ook wel eens een griepje krijgen. Gewoon even uit laten zieken. Zelf ga je toch ook niet direct naar de huisarts?
Is er na een paar dagen nog geen verbetering, of gaat hij in 1 keer heel hard achteruit kun je alsnog naar de dierenarts.
Dan is het misschien beter om even langs de dierenarts te gaan idd. Succes.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze gaat nu dus hard achteruit, eet niet, tong is helemaal blauw en trilt helemaal/kan niet goed staan
en er is maar 1 dierenarts?quote:Op woensdag 23 september 2009 10:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, ze eet ook niet heb ik net gehoord
Ze trilt wel steeds meer en kan niet rechtop staan.
Net weer gebeld of we direct konden komen, maar kon niet omdat ze aan het opereren waren.
Dat klinkt niet goed, vooral die blauwe tong niet. Kan je niet naar een andere dierenarts?quote:Op woensdag 23 september 2009 10:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze gaat nu dus hard achteruit, eet niet, tong is helemaal blauw en trilt helemaal/kan niet goed staan
Het blijft toch treurig dat men voor elke poep en een scheet naar de dierenarts gaan. 9 v/d 10 keer is er niets aan de hand. Een simpele vraag op een forum kan vaak al verheldering geven.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:22 schreef BoNi het volgende:
Het blijft toch treurig dat het de eerste gedachte van sommige mensen is om in dit soort situaties een topic te openen op een forum
je kan ook telefonisch advies inwinnen bij een assistente van een dierenarts...quote:Op woensdag 23 september 2009 11:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het blijft toch treurig dat men voor elke poep en een scheet naar de dierenarts gaan. 9 v/d 10 keer is er niets aan de hand. Een simpele vraag op een forum kan vaak al verheldering geven.
Dat is ook een optie idd.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:31 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan ook telefonisch advies inwinnen bij een assistente van een dierenarts...is nog sneller
Het beest loopt blauw aan, kan niet meer lopen en eet niet meet. Dat is niks inderdaad. Gewoon even een paar dagen aankijken. Kan je in de tussentijd vast het gat in de tuin graven.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het blijft toch treurig dat men voor elke poep en een scheet naar de dierenarts gaan. 9 v/d 10 keer is er niets aan de hand. Een simpele vraag op een forum kan vaak al verheldering geven.
Le-zen, het niet meer eten en lopen gebeurde in de loop van het topic, waarna ik ook adviseerde om er mee naar de huisartsDierenarts te gaan. Daar wordt in de OP nog niet over gerept.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het beest loopt blauw aan, kan niet meer lopen en eet niet meet. Dat is niks inderdaad. Gewoon even een paar dagen aankijken. Kan je in de tussentijd vast het gat in de tuin graven.
Ja, ademen is wel een noodzakelijke voorwaarde. En verder haal je me de woorden uit de mond (foei): blauwe tong en moeilijk ademen lijken me geen omstandigheden waarbij je het nog wel ff een paar dagen kunt aankijkenquote:Op woensdag 23 september 2009 11:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat het beest blauw aanliep en moeilijk ademde was al reden genoeg om direct naar de dierenarts te gaan.
Ademen is vrij cruciaal voor zo'n beest.
Je hoeft heus niet voor alles de deur plat te lopen bij die man maar dit zijn serieuze problemen. Ook als het beest nog wel had kunnen lopen.
quote:Op woensdag 23 september 2009 10:34 schreef Nijns het volgende:
nee, ik zou lekker een topic erover maken op een forum
Niet eten daarentegen kijk ik altijd rustig aan. Die van mij zetten zichzelf regelmatig op dieet en eten dan een dag of vijf, zes helemaal niets.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, ademen is wel een noodzakelijke voorwaarde. En verder haal je me de woorden uit de mond (foei): blauwe tong en moeilijk ademen lijken me geen omstandigheden waarbij je het nog wel ff een paar dagen kunt aankijken
er is imo een heel verschil tussen 'een beetje blauwe tong' en 'blauw aanlopen'. Maar goed, ademen is idd een cruciaal iets. Ik bedoel er maar mee te zeggen dat je idd niet de deur hoeft plat te lopen bij de dierenarts en met een vraag op een forum kun je voor jezelf vaak wel iets meer duidelijkheid geven. Als dat al niet mag kun je het hele forum wel sluiten.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat het beest blauw aanliep en moeilijk ademde was al reden genoeg om direct naar de dierenarts te gaan.
Ademen is vrij cruciaal voor zo'n beest.
Je hoeft heus niet voor alles de deur plat te lopen bij die man maar dit zijn serieuze problemen. Ook als het beest nog wel had kunnen lopen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:59 schreef maickeltje het volgende:
ts is al naar de dierenarts lijkt mij, ben benieuwd wat het beestje heeft.
quote:Op woensdag 23 september 2009 13:42 schreef Andyy het volgende:
Ik had thuis gebeld, ze zeiden dat er operaties gaande waren en we pas om 3 uur terecht konden zo even kijken wat ik kan regelen
Toch wel vreemd. Misschien haalt de hond 15:00 uur niet eens.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:42 schreef Andyy het volgende:
Ik had thuis gebeld, ze zeiden dat er operaties gaande waren en we pas om 3 uur terecht konden zo even kijken wat ik kan regelen
0900-0245 (landelijk)quote:Op woensdag 23 september 2009 14:01 schreef MarjoleinA het volgende:
Bel anders voor info de dierenambulance?
Die kunnen iig vast iets meer vertellen.
Bedoel je nu dat je eerst nog naar school gegaan bent?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:42 schreef Andyy het volgende:
Hoe gaat het met de hond?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:22 schreef Andyy het volgende:
Ben nu thuis, vader komt nu hierheen.
gaan gelijk door naar de DA
Maar hij had thuis de DA gebeld en is toen naar school gegaan.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:22 schreef oh-oh het volgende:
Nee TS is op weg naar huis van school en volgens mij juist omdat de hond ziek is toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |