abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73012829
Ik vind dit gewoon ziek!
Steeds weer worden er nieuwe wetten en regels doorheen gedrukt. Of word er weer een subsidie uitgegeven aan een zogenaamde oplossing voor het terrorisme.. Het woord terrorisme-dreiging komt me zo langzamerhand de strot uit!
Mensen, wanneer leren we nou eens dat er amper een dreiging is en dat dit allemaal bedoeld is om de mensen beter in de gaten te kunnen houden!
Alles onder het mom van terrorismebestrijding...
Hoe ver moet dit nog gaan..? Irisscan? 3D-foto? Kleur schaamhaar? Chip in je arm?
En dat allemaal ter behoefte van onze veiligheid? Zo veilig vind ik het anders niet geworden de laatste jaren..

Ik vind dat de overheid ons met rust moet laten. En ons niet moet behandelen als potentieel-terrorist, of zijn ze misschien bang dat wij de vijand van morgen worden?
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:58:50 #62
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73012957
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef koffiegast het volgende:
De vraag is dan enkel in hoeverre mate je hier dan spreekt over semantics, of dat dit gewoon een systeem is die zoekt naar bestanden of ze "illegaal" gedownload zijn. Kernwoorden, relaties en dergelijk kunnen nog altijd goed verkeerd begrepen worden. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen denken de juiste commandos te geven aan een computer en van een koude kermis terug te komen.

De computer intelligentie zaken even buiten gelaten. Ik denk niet dat dit gaat helpen de veiligheid te verbeteren, eerder dat de verkeerde mensen worden opgepakt. En alles wat met Tim Kuik te maken heeft is bij voorbaat al dubieuze zaak, gezien ie het geld in eigen zak steekt en het gros van de huidige muziek industrie (en dergelijk) geen verstand heeft van hoe de wereld verandert is door internet en daarop in te spelen.
Definieer "illegaal". Kijk ook gelijk even of die betekenis overeenkomt met die van mogelijke toekomstige machthebbers.

En helaas, dit gaat wel bijdragen aan veiligheid. Of het de veiligheid is die nodig is, ik vermoed absoluut van niet.
Maar alleen al deze discussie is voldoende om achter onze identiteit een vinkje te zetten. Je zou er terroristisch van worden.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:01:09 #63
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73013068
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:56 schreef poy het volgende:
Ik vind dit gewoon ziek!
Steeds weer worden er nieuwe wetten en regels doorheen gedrukt. Of word er weer een subsidie uitgegeven aan een zogenaamde oplossing voor het terrorisme.. Het woord terrorisme-dreiging komt me zo langzamerhand de strot uit!
Mensen, wanneer leren we nou eens dat er amper een dreiging is en dat dit allemaal bedoeld is om de mensen beter in de gaten te kunnen houden!
Alles onder het mom van terrorismebestrijding...
Hoe ver moet dit nog gaan..? Irisscan?
Is er al.
quote:
3D-foto?
Komt er aan.
quote:
Kleur schaamhaar?
Kinderdossier
quote:
Chip in je arm?
Volgt ook binnenkort.
quote:
En dat allemaal ter behoefte van onze veiligheid? Zo veilig vind ik het anders niet geworden de laatste jaren..

Ik vind dat de overheid ons met rust moet laten. En ons niet moet behandelen als potentieel-terrorist, of zijn ze misschien bang dat wij de vijand van morgen worden?
Op deze manier wordt ik vanavond nog de vijand ipv morgen. De grootste giller is echter dat dit soort systemen de vijand zijn. Alleen zien mensen dat pas in als het onomkeerbaar te laat is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_73013237
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:01 schreef Stupendous76 het volgende:

Op deze manier wordt ik vanavond nog de vijand ipv morgen. De grootste giller is echter dat dit soort systemen de vijand zijn. Alleen zien mensen dat pas in als het onomkeerbaar te laat is.
Als de bevolking wakker wordt kan men geen kant meer uit. Het enigste wat men kan doen is het gehoorzame van de overheid doe je dat niet dan ben je een terrorist en zullen er "passende" maatregelen worden getroffen

pi_73013450
De overheid zorgt door dit soort maatregelen bijna zelf dat je een crimineel wordt.
Mijn aversie tegen de overheid begint door dit soort ongein steeds grotere vormen aan te nemen
pi_73014136
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:08 schreef Revolution-NL het volgende:
De overheid zorgt door dit soort maatregelen bijna zelf dat je een crimineel wordt.
Mijn aversie tegen de overheid begint door dit soort ongein steeds grotere vormen aan te nemen
Zouden ze netjes aankloppen of wordt je midden in de nacht uit je bed gelift?
What Would Goku Do
pi_73014596
Als ze een striptekenaar van zijn bed kunnen lichten met 10 man, dan kunnen ze dat ook bij elke burger.
pi_73014785
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:08 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Dat is de hele punt, de computer kan dus niets snappen zonder dat een mens de commandos geeft. En hoe zorg je als mens ervoor dat een computer het snapt? Door miljoenen combinaties van woorden in te voeren? Dan snapt de computer er nog steeds geen ruk van en neemt even leuk alle goed bedoelde dingen mee. Zoek symbol grounding problem op, dan snap je al wat meer dat een computer dom is en we hem zelfs zo houden. Dat de computer allerlei dingen vindt op basis van wat men vindt, wilt nog niet zeggen dat het ook met de juiste dingen komt, sterker nog dat weet het ding niet eens. Het is niet anders dan zoeken in data en als menszijnde leuke conclusies trekken op basis van de zoekresultaten. De computer vertoont daar geen enkele intelligentie bij.
Waar ik op doelde is is dat het ook volstrekt irrelevant is wat die computer er mee doet, maar wat de eigenaar van de computer er mee doet. En toe hoeverre laten we de computer, op basis van statische data, boordelingen maken?
Krijgen we straks zo'n situatie waarin een calculatie fout van de computer (uiteraard n.a.v. foutive data, want een computer maakt geen fouten) er voor gaat zorgen dat er mensen gearresteerd worden? En dat je dan dus je onschuld mag gaan aantonen?

Ik ben zelf ook absoluut niet tegen evolutie van de techniek an-zich, maar voor overduidelijke redenen wel tegen dit soort bullshit.
Ik roep de laatste tijd wel vaker dat ze veel te veel controlfreak worden maar als dit live gaat is het w.m.b. het digitale equivalent aan 24/7 een camera achter je aan te hebben. Einde is dan ook gewoon zoek.
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:39:20 #69
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73014810
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als de bevolking wakker wordt kan men geen kant meer uit. Het enigste wat men kan doen is het gehoorzame van de overheid doe je dat niet dan ben je een terrorist en zullen er "passende" maatregelen worden getroffen

[ afbeelding ]
Dr Icke dan nog maar eens bij DWDD:

There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73014863
Arme kinderen en kleinkinderen van de huidige überdomme ouders die het allemaal laten gebeuren. Ik ben blij dat ik geen nageslacht heb.
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:40:48 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73014882
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:35 schreef Revolution-NL het volgende:
De overheid is druk bezig om totale controle over de bevolking te krijgen .
Het westen en vrijheid

[ afbeelding ]

Slaaplekker verder mensen.
Als de bevolking erachter komt dat ze geen kant meer uit kunnen als de overheid dat wil dan is het te laat.

Men zal massaal roepen:
"ICH HABE NICHT GEWUST!!!!!"

Ieder weldenkend mens zou de gevolgen van dit soort beleidsvoering moeten in kunnen zien. Helaas hebben we niks geleerd van de geschiedenis. Interesseer het mensen niet, want hey die terreur bestrijding is veel belangrijker. Wat heb je te verbergen.

De westerse bevolking verdient het gewoon om in de toekomst keihard onderdrukt te worden.
Dat is waar Vincent Icke al voor vreesde.
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:43:46 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73014998
Dé hamvraag:

Wat gebeurt er met de burgergegevens als deze gejat worden door een criminele organisatie? Lijkt me nog steeds niet dat overheid een leidende rol heeft in ICT.

Dan kun je net zo goed een zwakzinnige een vliegtuig laten besturen, dat is net zo levensgevaarlijk.
pi_73015988
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Dé hamvraag:

Wat gebeurt er met de burgergegevens als deze gejat worden door een criminele organisatie? Lijkt me nog steeds niet dat overheid een leidende rol heeft in ICT.

Dan kun je net zo goed een zwakzinnige een vliegtuig laten besturen, dat is net zo levensgevaarlijk.
Ja dan ben je gewoon de lul, daar zal het wel op neerkomen.

Sofinr en al die shit zijn aanpasbare cijfers als het moet maar je persoonlijke data als je naam, gebdat, gebplaats etc etc zijn statische feiten.
pi_73016198
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Dé hamvraag:

Nee joh, je hebt toch helemaal niks te vrezen. De samenleving wordt er toch alleen maar veiliger van. Hang overal maar camera's op, implementeer de irisscan, vingerafdrukken in het paspoort, enz. We hebben toch niks te verbergen
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:59:48 #75
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73018669
quote:
"Pappa&Mamma lagen te slapen terwijl ze ingesponnen werden in al die draadjes"

Nog wat linkjes naar verschillende websites sommige meer [BNW] dan andere die hierover gaan:
http://www.security.nl/ar(...)traat_monitoren.html
http://madbello.nl/?p=6810
http://www.infowars.com/e(...)r-abnormal-behavior/
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?p=1286568
http://news.download3000.(...)le-violent-behavior/
http://wok3.wordpress.com(...)led-indict-everyone/
http://mikephilbin.blogsp(...)eu-surveillance.html
http://rawstory.com/08/ne(...)olice-all-of-europe/

jaja een linkdump maar sommige comments zijn zeker interessant...

[ Bericht 21% gewijzigd door YuckFou op 22-09-2009 21:09:53 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:44:21 #76
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73020583
Ik snap er geen drol van.
Er posten hier allemaal mensen die normaal niets van het 'evil-government' en 'big-brother' verhaal willen weten, maar nu op scherp staan omdat ze allemaal downloaden en op internet hun mening spuien.
Worden we echt nu pas wakker mensen? Mooi, begin dan met topics uit 2005 in TRU om je bij te schaven, misschien dat jullie de overige shit over 4 jaar ook gaan geloven.

Ach, eerste de val van de dollar nog.
quote:
This is an historic moment. We have in this past year made great progress in ending the long era of conflict and cold war. We have before us the opportunity to forge for ourselves and for future generations a new world order, a world where the rule of law, not the law of the jungle, governs the conduct of nations.

When we are successful, and we will be, we have a real chance at this new world order, an order in which a credible United Nations can use its peace-keeping role to fulfil the promise and vision of the U.N.'s founders.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73022335
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:44 schreef Ticker het volgende:
Er posten hier allemaal mensen die normaal niets van het 'evil-government' en 'big-brother' verhaal willen weten, maar nu op scherp staan omdat ze allemaal downloaden en op internet hun mening spuien.
Worden we echt nu pas wakker mensen? Mooi, begin dan met topics uit 2005 in TRU om je bij te schaven, misschien dat jullie de overige shit over 4 jaar ook gaan geloven.

Ach, eerste de val van de dollar nog.
[..]

Het is een stukje bewustbewording. Sommige mensen moeten eerst in hun dagelijksleven met dingen in aanraking komen voordat ze tot inzicht (kunnen) komen.

Als je zelf nogal sceptische bent, geen zin heb om jezelf erin te verdiepen en er zelf over na te denken dan is het natuurlijk de makkelijke weg om te zeggen dat het allemaal onzin is/

Niet heel gek natuurlijk, we zijn met ze allen opgevoed in een vrije samenleving waarin "alles" kon. Het is moeilijk om te aanvaarden dat de kans groot is dat onze wereld er in de toekomst er iets anders uit zou kunnen zien. Iets wat we alleen kennen uit gegeschiedenis boekjes en science fiction films. Sommige scenario's klinken ook te eng voor woorden.

Gelukkig hebben we internet, de bewustwording zal langzaam maar zeker komen. Ik zie gelukkig veel mensen op dit forum langzaam wakker worden . Als je 2 jaar geleden had gepost dat dit systeem ontwikkeld zou worden was vierkant uitgelachen, zwart gemaakt en had je een rotschop naar BNW gekregen.

De informatie zal een grootdeel van de bevolking echter niet bereiken omdat de mainstream media het niet oppakt en al helemaal niet kritische is.

Laten we hopen dat we ons druk maken om niks.
Tot die tijd is het wel belangrijk om zoveel mogelijk mensen te informeren over hetgeen wat nu speelt. Zodat ook deze mensen een eigen mening kunnen vormen en verdachten regelgeving uit Europa / Den Haag op tijd kunnen signaleren. Baat het niet dan schaad het niet.

Want laten we niet vergeten dat vrijheid een groot goed is waar we eventueel voor moeten vechten als burger zijnde. Er staat teveel op het spel om dit soort zaken lachend weg te lachen. Ik hoop dat ieder weldenkend mens dat zelf ook wel in ziet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 22-09-2009 22:31:43 ]
pi_73022358
quote:
Er posten hier allemaal mensen die normaal niets van het 'evil-government' en 'big-brother' verhaal willen weten,
Zeg je dit nou om maar wat te zeggen?
Het gros van de reaguurders in dit topic heb ik op-zeker eerder gezien in privacy gerelateerde discussiepunten waar ze zich hard maken voor vrijheid.
pi_73022585
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:25 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De informatie zal een grootdeel van de bevolking echter niet bereiken omdat de mainstream media het niet oppakt en al helemaal niet kritische is.
Mwah, een systeem dat ons online gaat beroven van alle vrijheden noem ik toch wel redelijk kritisch.
Maar je komt in de mainstream media uberhaupt weinig tegen als het aankomt op het inleveren van privacy en vrijheden. En ergens denk ik dat hier opzet achter zit. Maargoed dergelijke theorien worden als snel spacy en alu-hoedig.
pi_73022739
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Mwah, een systeem dat ons online gaat beroven van alle vrijheden noem ik toch wel redelijk kritisch.
Maar je komt in de mainstream media uberhaupt weinig tegen als het aankomt op het inleveren van privacy en vrijheden. En ergens denk ik dat hier opzet achter zit. Maargoed dergelijke theorien worden als snel spacy en alu-hoedig.
Dat zou kunnen. Hoewel me dit niet heel waarschijnlijk lijkt. Het SBS volk weet niet wat er speelt op het gebied van privacy dus het interesseerd ze niet dus het verkoopt niet!

Daarbij komt ook nog eens dat als je onwetende journalisten / consumenten gaat inlichten van dergelijke scenario's ze het waarschijnlijk direct weglachen. Niet heel gek als je onwetend in het leven staat en dergelijke doem scenario's voor je kiezen krijgt. Dat kan en wil een groot deel van de bevolking gewoon niet geloven. Als het waar is dan hebben de elite dat zeer knap gespeelt.

Als je mensen jaren lang een veiligheid en integriteit biedt dan kan je het vertrouwen van mensen heel goed misbruiken om smerige praktijken uit te halen. Ook al zijn er mensen die bijna feitelijk kunnen aantonen dat deze praktijken uitgevoerd worden het grootste deel van de bevolking zal dit niet geloven.

Als alle mainstream media een spreekverbod zouden hebben betreft privacy dan zou dat toch uit moeten komen gezien er enorm veel mensen werkzaam zijn bij krant/radio en tv.

[ Bericht 13% gewijzigd door Revolution-NL op 22-09-2009 22:41:55 ]
pi_73022937
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:34 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Hoewel me dit niet heel waarschijnlijk lijkt. Het SBS volk weet niet wat er speelt op het gebied van privacy dus het interesseerd ze niet dus het verkoopt niet!

Daarbij komt ook nog eens dat als je onwetende journalisten / consumenten gaat inlichten van dergelijke scenario's ze het waarschijnlijk direct weglachen. Niet heel gek als je onwetend in het leven staat en krijgt dergelijke doem scenario's voor je kiezen krijgt. Dat kan en wil een grootdeel van de bevolking gewoon niet geloven.

Als alle mainstream media een spreekverbod zouden hebben betreft privacy dan zou dat toch uit moeten komen gezien er enorm veel mensen werkzaam zijn bij krant/radio en tv/
Ja SBS kijkt liever naar de nieuwe tuinkabourters van Rene Froger in plaats van dit soort issues, dat is inderdaad helemaal waar.
pi_73023441
Ik surf net tegen vrijbit.nl een platform voor de bescherming van burgerrechten.
Denk dat ik me daar eens ga aanmelden
pi_73023557
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik surf net tegen vrijbit.nl een platform voor de bescherming van burgerrechten.
Heb ik gister gedaan. Lid geworden voor een jaar.
pi_73024452
en doe dan meteen ff hier aan mee: https://har2009.org/program/events/133.en.html
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:21:59 #85
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73024600
quote:
Ik wel

Dit heeft niks met [BNW] te maken, dit is een feit, een onderzoek wat gefinancierd word door de EU (na te trekken) wat BBachtige bedoelingen heeft (na te trekken) en de gemiddelde internetter ook treft (na te trekken) dus is het wel credible om hier te reageren maar in de meer "tinfoil" topics in [BNW] niet omdat daar vooral paranoide conspiracy aanhangers zitten....
Mij maakt het niet, zolang mensen maar zien waar tlangzaam heengaat en wellicht ooit er tegen gaan ageren heb ik mn doel al bereikt, bewust maken&informatie geven
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:34:02 #86
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_73025099
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:34 schreef Revolution-NL het volgende:
Als alle mainstream media een spreekverbod zouden hebben betreft privacy dan zou dat toch uit moeten komen gezien er enorm veel mensen werkzaam zijn bij krant/radio en tv.
Ik denk serieus dat we dan nog beter af zouden zijn dan nu. Dan heb je tenminste iets wat je Jan met de Pet voor kunt houden en kunt zeggen: "Kijk dan! We mogen niet meer onze mening uitspreken, dit is niet goed!", en dan zouden ze ook echt een gevoel van onrecht krijgen.

Nu kun je brullen wat je wilt, maar "We leveren steeds meer privacy in" is veel te abstract voor de meesten. De media wordt niet beperkt in het berichten over privacy-gerelateerde onderwerpen, maar het verkoopt gewoon niet, en dus wordt het nietweinig gedaan.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_73026719
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:34 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat we dan nog beter af zouden zijn dan nu. Dan heb je tenminste iets wat je Jan met de Pet voor kunt houden en kunt zeggen: "Kijk dan! We mogen niet meer onze mening uitspreken, dit is niet goed!", en dan zouden ze ook echt een gevoel van onrecht krijgen.

Nu kun je brullen wat je wilt, maar "We leveren steeds meer privacy in" is veel te abstract voor de meesten. De media wordt niet beperkt in het berichten over privacy-gerelateerde onderwerpen, maar het verkoopt gewoon niet, en dus wordt het nietweinig gedaan.
Het is voor mij persoonlijk zo onbegrijpelijk dat jan met de pet op niet ziet dat dit soort ontwikkelingen, aldanniet verkapt, hetzelfde zijn als een zwijgplicht o.i.d.
pi_73028337
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Heb ik gister gedaan. Lid geworden voor een jaar.
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Uhm.. heren... Onzeprivacy is al lid....
pi_73028379
Wat is het achterliggende doel van dit soort enge dingen eigenlijk?

Denken ze echt terroristen op te kunnen sporen door websites als FOK! te gaan scannen?

Oh, voor de nu al aanwezige software die scant : Bommen op iedereen die dit Orwelliaaanse plan steunt!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73028405
quote:
Op woensdag 23 september 2009 07:18 schreef El_Matador het volgende:
Wat is het achterliggende doel van dit soort enge dingen eigenlijk?

Denken ze echt terroristen op te kunnen sporen door websites als FOK! te gaan scannen?

Oh, voor de nu al aanwezige software die scant : Bommen op iedereen die dit Orwelliaaanse plan steunt!
Wanneer we gaan discussiëren over het eind-doel, komen we wss in een BNW discussie terecht. Weet niet of dat slim is in NWS....

Lijkt me dat de impact van dit soort shit al groot genoeg is, zonder een eventueel doel.
pi_73028898
quote:
Op woensdag 23 september 2009 07:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wanneer we gaan discussiëren over het eind-doel, komen we wss in een BNW discussie terecht. Weet niet of dat slim is in NWS....
Ik snap eigenlijk niet dat mensen dit nog los kunnen zien van elkaar. Dus los van de id plicht, los van een biometrisch paspoort, los van camera's op elke straathoek, los van de bewaarplicht... Het grote plaatje is ZO duidelijk, hoe kun je daar omheen? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 23 september 2009 @ 08:44:44 #92
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73029158
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet dat mensen dit nog los kunnen zien van elkaar. Dus los van de id plicht, los van een biometrisch paspoort, los van camera's op elke straathoek, los van de bewaarplicht... Het grote plaatje is ZO duidelijk, hoe kun je daar omheen? .

En dat is het probleem. Mensen zien niet hoe grootschalig dit is, omdat elke wet door een andere pop in het spel wordt gebracht.
"Ohh staat los van elkaar.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73029381
quote:
Op woensdag 23 september 2009 07:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lijkt me dat de impact van dit soort shit al groot genoeg is, zonder een eventueel doel.
Ik wil discussies niet uit de weg gaan omdat ze ergens terecht "zouden kunnen komen". Als je dat doet, ben je geen haar beter dan een EU die stelt dat als je vuile woordjes op een internetforum gebruikt, je uiteindelijk vliegtuigen gaat opblazen.

Dit geval, waarbij direct de vrijheid van meningsuiting van mensen wordt belemmerd, is echt heel ernstig. Ik vraag me af wat voor doel de EU hiermee kan hebben. Niet het opsporen van woordjes als jihad en twin towers, maar gewoon normale discussies van mensen op een forum tracken EN vervolgen, dat is echt bizar Orwelliaans.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_73029428
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het staat absoluut los van elkaar.

- ID plicht is op zich niks mis mee; iedereen neemt zijn portemonnee en huissleutels mee als ie weg gaat. Wat is de moeite om daar een pasje in te hebben zitten, met wie je bent.
- biometrisch paspoort; idem. Gewoon ter identificatie, wie je bent, maar dan een met een lagere vervalsingsfactor
- camera's op straat; niets op tegen, is zowel een preventief middel als een opsporingsmethode. Bovendien zijn camera's een passieve "inbreuk" op privacy. Vervolgingen naar aanleiding van "foute" meninkjes op internet is een actieve schending van je rechten.

woensdag 23 september 2009 @ 09:12:35 #95
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73029537
Big Brother Software... Politie staat?

Ter Horst wil blaastest voetgangers

Even kijken of er al een topic over is, anders open ik hem.
pi_73029568
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het staat absoluut los van elkaar.

- ID plicht is op zich niks mis mee; iedereen neemt zijn portemonnee en huissleutels mee als ie weg gaat. Wat is de moeite om daar een pasje in te hebben zitten, met wie je bent.
Wacht ff, dat iets geen moeite is, maakt het toch niet okay? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 23 september 2009 @ 09:17:44 #97
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73029632
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het leuke is dat mensen er helemaal in gaan geloven dat je jezelf moet kunnen legetimeren als er 'HALT POLIZEI" wordt geroepen.
"Jaaa... komt door al die slechte mensen"

Geloof jij dat de mensen die deze beslissingen maken, ooit zelf op straat rond 'dolen'? Het gaat puur en alleen om de lagere klassen te intimideren.
pi_73029750
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:17 schreef Ticker het volgende:

[..]

Geloof jij dat de mensen die deze beslissingen maken, ooit zelf op straat rond 'dolen'? Het gaat puur en alleen om de lagere klassen te intimideren.
Hoevaak ben jij al om je ID gevraagd sinds de verplichting?

Ik 0 keer.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73029755
quote:

Ik weet niet wat exact het 'einddoel' is, ik geloof niet zonder meer in een NWO ofzo (ik sluit het ook niet uit) en denk dat men er heel veel aan gelegen is 'het volk' bang te maken en te houden om zo bepaalde maatregelen in te kunnen voeren. Daar moet iemand wijzer van worden, hetzij qua geld, hetzij qua macht, dat weet ik niet. En waarschijnlijk zijn onze politici ook maar pionnetjes dan.
pi_73029772
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik 0 keer.
Ik ook nog nooit. De neger die voor mij liep op de Nieuwe Binnenweg wel, trouwens. (Serieus).
  woensdag 23 september 2009 @ 09:26:00 #101
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73029829
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik 0 keer.
Om eerlijk te zijn nooit, dat zal ik je eerlijk zeggen.
Maar zoals meneer hierboven zegt, in Rotterdam, waar ik vandaan kom, vrienden van mij genoeg. En dat waren geen nederlanders.

Het is ook een kwestie van tijd, zoals ik al zeg gaat alles op dit moment in sneltrein vaart. Ik denk persoonlijk dat Bush zijn New World Order in 2012 van start moet gaan.
Het gaat erom dat deze wetten al aanwezig zijn, de tijd dat ze actief gebruikt gaan worden ligt in de toekomst.
pi_73030899
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Niet per se nee. Maar de hoeveelheid "last" die je ervan hebt, is minimaal. En de voordelen zijn er ook:

- makkelijker voor de politie om met getuigenverklaringen om te gaan doordat omstanders gelijk bekend zijn
- het is ook een vorm van jezelf vrijpleiten van verdenking; het vormt een alibi als het ware. Als je op 12 oktober 9:05 op de Kalverstraat je ID hebt laten zien, kon je nooit om 9:06 de Decathlon naast de ArenA overvallen hebben
- zwartrijders worden sneller gepakt

pi_73030917
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ook nog nooit. De neger die voor mij liep op de Nieuwe Binnenweg wel, trouwens. (Serieus).
Niet zo vreemd. De criminaliteit onder Rotterdamse Antillianen is er nogal naar.

pi_73030945
quote:
En dit soort belachelijke conspiracy theorietjes maakt dat je jezelf volkomen ongeloofwaardig maakt.

De lagere klassen intimideren. Juist onder de 14 hoef je nog geen ID bij je te hebben.

pi_73030967
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:26 schreef Ticker het volgende:
Het is ook een kwestie van tijd, zoals ik al zeg gaat alles op dit moment in sneltrein vaart. Ik denk persoonlijk dat Bush zijn New World Order in 2012 van start moet gaan.
Aluhoedje al aangeschaft?

Gast echt, doe niet zo triest of verhuis naar BNW.

pi_73031024
Stier, doe eens een beetje lief Het is een gevoelig onderwerp
Mr. Prolapse 2009
pi_73031077
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:14 schreef Dragorius het volgende:
Stier, doe eens een beetje lief Het is een gevoelig onderwerp
Ik snap het gesneer naar BNW niet zo goed. Niet zo heel lang geleden had dit topic prima in BNW kunnen staan idd, nu is het gewoon keiharde realiteit. Ik vind het een beetje discussie ontwrichtend om mensen elke keer maar richting BNW te sturen.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:18:19 #108
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73031135
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dit soort belachelijke conspiracy theorietjes maakt dat je jezelf volkomen ongeloofwaardig maakt.

De lagere klassen intimideren. Juist onder de 14 hoef je nog geen ID bij je te hebben.
Juist.. lageren klassen, en het dan hebben over leeftijd.
Jij snapt het!
pi_73031171
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik snap het gesneer naar BNW niet zo goed. Niet zo heel lang geleden had dit topic prima in BNW kunnen staan idd, nu is het gewoon keiharde realiteit. Ik vind het een beetje discussie ontwrichtend om mensen elke keer maar richting BNW te sturen.
Een topic als deze is bij ons in BNW best welkom, maar dan inderdaad meer de "1984" kant van het verhaal. Het topic in deze vorm is een echt NWS topic (naar mijn bescheiden mening )
Mr. Prolapse 2009
pi_73031197
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Juist.. lageren klassen, en het dan hebben over leeftijd.
Jij snapt het!
Dat heet sarcasme. Aluhoedje af en je had het opgepikt.

Dan nog is het gelul. De ID-plicht is voor iedereen, niet voor "de lagere klassen" (als die al bestaan).

pi_73031228
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:19 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Een topic als deze is bij ons in BNW best welkom, maar dan inderdaad meer de "1984" kant van het verhaal. Het topic in deze vorm is een echt NWS topic (naar mijn bescheiden mening )
Vind ik ook. Ik ben nooit in BNW geweest, maar een serieuze discussie zonder allerlei complottheorien verzonnen door bange aluhoedjes moet toch mogelijk zijn, zou je denken?

pi_73031267
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ik ben nooit in BNW geweest, maar een serieuze discussie zonder allerlei complottheorien verzonnen door bange aluhoedjes moet toch mogelijk zijn, zou je denken?
Ehm, mensen afschilderen als "bange aluhoedjes" draagt in ieder geval niet bij aan een serieuze discussie

BNW is niet enkel een toevluchtsoord voor paranoia zoals sommigen denken, kom er eens kijken zou ik zeggen

sorry voor de spam paddy, Frutsel en sp3c
Mr. Prolapse 2009
pi_73031351
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:23 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ehm, mensen afschilderen als "bange aluhoedjes" draagt in ieder geval niet bij aan een serieuze discussie
Vind ik wel. Het scheidt de serieuze stuff van de complotdenkertjes.
quote:
BNW is niet enkel een toevluchtsoord voor paranoia zoals sommigen denken, kom er eens kijken zou ik zeggen

sorry voor de spam paddy, Frutsel en sp3c
Zal ik es doen. Verwacht wel felle discussie van mijn kant....

pi_73033615
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat heet sarcasme. Aluhoedje af en je had het opgepikt.

Dan nog is het gelul. De ID-plicht is voor iedereen, niet voor "de lagere klassen" (als die al bestaan).
Kijk en dat bedoelde ik nou toen ik aangaf dat een discussie over het einddoel van dit soort maatregelen meestal niet heel veel bijdraagt aan een serieuze discussie in NWS., Mensen zoals jij roepen dan (imo veel te snel) dat men maar naar BNW moeten verhuizen.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:31:20 #115
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73037991
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:47 schreef Terecht het volgende:
Het lijkt me op zich wel interessant te weten wat de motivering achter het subsidieren van deze projecten is, en in hoeverre er rekenschap is gehouden met mogelijke privacyschending.
Hallo kijk eens naar wat fascist Frankrijk heeft ingevoerd!?!

Verdiep eens in het internet kapotmaak project. Sinds Napster gedagvaard is is internet een afgeleidende.
http://zapruder.nl/portal/rubriek/Internet/
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:37:31 #116
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73038157
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Verdiep eens in het internet kapotmaak project. Sinds Napster gedagvaard is is internet een afgeleidende.
Het lijkt vooral sinds de uitspraak van Rockefeller ineens in een sneltrein vaart te gaan he.
Alsof dat het start schot was om de projecten die al op het bureau lagen, te starten.
pi_73038864
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hier heb vaag iets van meegekregen. Ik meen me te herinneren dat de EU het plan van de tafel heeft geveegd.
pi_73039699
quote:
Op woensdag 23 september 2009 07:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

Uhm.. heren... Onzeprivacy is al lid....

Ach, dan hebben ze een extra centje.
pi_73042172
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:01 schreef Terecht het volgende:

[..]

Hier heb vaag iets van meegekregen. Ik meen me te herinneren dat de EU het plan van de tafel heeft geveegd.
En toch zet Frankrijk het door.
pi_73042340
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En toch zet Frankrijk het door.
Stokpaardje van Sarkozy he, dat verklaart het wel zo'n beetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')