Ik hoop dat je gelijk hebt maar cloudcomputing is hot:quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:31 schreef koffiegast het volgende:
Waarom het bij voorbaat falend is? We hebben nog niet eens een computer die semantiek kan begrijpen, laat staan herkennen wat goede bedoelingen zijn en wat niet. Verder krijg je weer talloze gevallen dat mensen voor niets worden opgepakt, mocht het systeem daarvoor worden gebruikt.
*ril*quote:The main expected results of the INDECT project are: piloting installation of the monitoring and surveillance system in various points of city agglomeration and demonstration of the prototype of the system with 15 node stations, implementation of a distributed computer system that is capable of acquisition, storage and effective sharing on demand of the data as well as intelligent processing, construction of a family of prototypes of devices used for mobile object tracking, construction of a search engine for fast detection of persons and documents based on watermarking technology and utilising comprehensive research on watermarking technology used for semantic search, construction of agents assigned to continuous and automatic monitoring of public resources such as: web sites, discussion forums, usenet groups, file servers, p2p networks as well as individual computer systems, building an Internet based intelligence gathering system, both active and passive, and demonstrating its efficiency in a measurable way.
bron
Een mens kan er wel voor zorgen dat een computer het wel "snapt" voor zover een computer een intelligentie heeft die iets kan snappen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:20 schreef koffiegast het volgende:
Die woorden worden heel duur gegeven. Semantic search in dit soort zaken is meestal niet anders dan een verkapte data mining technique met mensen die zeggen welke woord combinaties niet mogen. Het is echt niet alsof die computer zelf de betekenis van woorden begrijpt.
Dat is de hele punt, de computer kan dus niets snappen zonder dat een mens de commandos geeft. En hoe zorg je als mens ervoor dat een computer het snapt? Door miljoenen combinaties van woorden in te voeren? Dan snapt de computer er nog steeds geen ruk van en neemt even leuk alle goed bedoelde dingen mee. Zoek symbol grounding problem op, dan snap je al wat meer dat een computer dom is en we hem zelfs zo houden. Dat de computer allerlei dingen vindt op basis van wat men vindt, wilt nog niet zeggen dat het ook met de juiste dingen komt, sterker nog dat weet het ding niet eens. Het is niet anders dan zoeken in data en als menszijnde leuke conclusies trekken op basis van de zoekresultaten. De computer vertoont daar geen enkele intelligentie bij.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:56 schreef McKillem het volgende:
[..]
Een mens kan er wel voor zorgen dat een computer het wel "snapt" voor zover een computer een intelligentie heeft die iets kan snappen.
En daar zit hem juist de catch...de computer weet niks, degene die hem programmeert bepaald waar er naar gekeken word en van alle data die voorbij komt zal hij eruit pikken wat eruit gepikt moet worden, dat kunnen kernwoorden zijn, relaties, maar ook de zgn. blueprints waaraan ze willen werken, een soort watermerken die op alle media die rondzwerft op het net gezet kan worden, hence Tim Kuik zal een harde krijgen als hij de implementatie hiervan snapt en het fenomeen copyright zal nog veel verder uitgebuit kunnen worden dan nu al gebeurt, linken-blueprint-rekening, zo'n situatie....quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:08 schreef koffiegast het volgende:
de computer kan dus niets snappen zonder dat een mens de commandos geeft.
Definieer "illegaal". Kijk ook gelijk even of die betekenis overeenkomt met die van mogelijke toekomstige machthebbers.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:32 schreef koffiegast het volgende:
De vraag is dan enkel in hoeverre mate je hier dan spreekt over semantics, of dat dit gewoon een systeem is die zoekt naar bestanden of ze "illegaal" gedownload zijn. Kernwoorden, relaties en dergelijk kunnen nog altijd goed verkeerd begrepen worden. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen denken de juiste commandos te geven aan een computer en van een koude kermis terug te komen.
De computer intelligentie zaken even buiten gelaten. Ik denk niet dat dit gaat helpen de veiligheid te verbeteren, eerder dat de verkeerde mensen worden opgepakt. En alles wat met Tim Kuik te maken heeft is bij voorbaat al dubieuze zaak, gezien ie het geld in eigen zak steekt en het gros van de huidige muziek industrie (en dergelijk) geen verstand heeft van hoe de wereld verandert is door internet en daarop in te spelen.
Is er al.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:56 schreef poy het volgende:
Ik vind dit gewoon ziek!
Steeds weer worden er nieuwe wetten en regels doorheen gedrukt. Of word er weer een subsidie uitgegeven aan een zogenaamde oplossing voor het terrorisme.. Het woord terrorisme-dreiging komt me zo langzamerhand de strot uit!
Mensen, wanneer leren we nou eens dat er amper een dreiging is en dat dit allemaal bedoeld is om de mensen beter in de gaten te kunnen houden!
Alles onder het mom van terrorismebestrijding...
Hoe ver moet dit nog gaan..? Irisscan?
Komt er aan.quote:3D-foto?
Kinderdossierquote:Kleur schaamhaar?
Volgt ook binnenkort.quote:Chip in je arm?
Op deze manier wordt ik vanavond nog de vijand ipv morgen. De grootste giller is echter dat dit soort systemen de vijand zijn. Alleen zien mensen dat pas in als het onomkeerbaar te laat is.quote:En dat allemaal ter behoefte van onze veiligheid? Zo veilig vind ik het anders niet geworden de laatste jaren..
Ik vind dat de overheid ons met rust moet laten. En ons niet moet behandelen als potentieel-terrorist, of zijn ze misschien bang dat wij de vijand van morgen worden?
Als de bevolking wakker wordt kan men geen kant meer uit. Het enigste wat men kan doen is het gehoorzame van de overheid doe je dat niet dan ben je een terrorist en zullen er "passende" maatregelen worden getroffenquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:01 schreef Stupendous76 het volgende:
Op deze manier wordt ik vanavond nog de vijand ipv morgen. De grootste giller is echter dat dit soort systemen de vijand zijn. Alleen zien mensen dat pas in als het onomkeerbaar te laat is.
Zouden ze netjes aankloppen of wordt je midden in de nacht uit je bed gelift?quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:08 schreef Revolution-NL het volgende:
De overheid zorgt door dit soort maatregelen bijna zelf dat je een crimineel wordt.
Mijn aversie tegen de overheid begint door dit soort ongein steeds grotere vormen aan te nemen
Waar ik op doelde is is dat het ook volstrekt irrelevant is wat die computer er mee doet, maar wat de eigenaar van de computer er mee doet. En toe hoeverre laten we de computer, op basis van statische data, boordelingen maken?quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:08 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Dat is de hele punt, de computer kan dus niets snappen zonder dat een mens de commandos geeft. En hoe zorg je als mens ervoor dat een computer het snapt? Door miljoenen combinaties van woorden in te voeren? Dan snapt de computer er nog steeds geen ruk van en neemt even leuk alle goed bedoelde dingen mee. Zoek symbol grounding problem op, dan snap je al wat meer dat een computer dom is en we hem zelfs zo houden. Dat de computer allerlei dingen vindt op basis van wat men vindt, wilt nog niet zeggen dat het ook met de juiste dingen komt, sterker nog dat weet het ding niet eens. Het is niet anders dan zoeken in data en als menszijnde leuke conclusies trekken op basis van de zoekresultaten. De computer vertoont daar geen enkele intelligentie bij.
Dr Icke dan nog maar eens bij DWDD:quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als de bevolking wakker wordt kan men geen kant meer uit. Het enigste wat men kan doen is het gehoorzame van de overheid doe je dat niet dan ben je een terrorist en zullen er "passende" maatregelen worden getroffen
[ afbeelding ]
Dat is waar Vincent Icke al voor vreesde.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:35 schreef Revolution-NL het volgende:
De overheid is druk bezig om totale controle over de bevolking te krijgen.
Het westen en vrijheid
[ afbeelding ]
Slaaplekker verder mensen.
Als de bevolking erachter komt dat ze geen kant meer uit kunnen als de overheid dat wil dan is het te laat.
Men zal massaal roepen:
"ICH HABE NICHT GEWUST!!!!!"
Ieder weldenkend mens zou de gevolgen van dit soort beleidsvoering moeten in kunnen zien. Helaas hebben we niks geleerd van de geschiedenis. Interesseer het mensen niet, want hey die terreur bestrijding is veel belangrijker. Wat heb je te verbergen.
De westerse bevolking verdient het gewoon om in de toekomst keihard onderdrukt te worden.
Ja dan ben je gewoon de lul, daar zal het wel op neerkomen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Dé hamvraag:
Wat gebeurt er met de burgergegevens als deze gejat worden door een criminele organisatie? Lijkt me nog steeds niet dat overheid een leidende rol heeft in ICT.
Dan kun je net zo goed een zwakzinnige een vliegtuig laten besturen, dat is net zo levensgevaarlijk.
Nee joh, je hebt toch helemaal niks te vrezen. De samenleving wordt er toch alleen maar veiliger van. Hang overal maar camera's op, implementeer de irisscan, vingerafdrukken in het paspoort, enz. We hebben toch niks te verbergenquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Dé hamvraag:
Wat gebeurt er met de burgergegevens als deze gejat worden door een criminele organisatie? Lijkt me nog steeds niet dat overheid een leidende rol heeft in ICT.
Dan kun je net zo goed een zwakzinnige een vliegtuig laten besturen, dat is net zo levensgevaarlijk.
"Pappa&Mamma lagen te slapen terwijl ze ingesponnen werden in al die draadjes"quote:
quote:This is an historic moment. We have in this past year made great progress in ending the long era of conflict and cold war. We have before us the opportunity to forge for ourselves and for future generations a new world order, a world where the rule of law, not the law of the jungle, governs the conduct of nations.
When we are successful, and we will be, we have a real chance at this new world order, an order in which a credible United Nations can use its peace-keeping role to fulfil the promise and vision of the U.N.'s founders.
Het is een stukje bewustbewording. Sommige mensen moeten eerst in hun dagelijksleven met dingen in aanraking komen voordat ze tot inzicht (kunnen) komen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:44 schreef Ticker het volgende:
Ik snap er geen drol van.
Er posten hier allemaal mensen die normaal niets van het 'evil-government' en 'big-brother' verhaal willen weten, maar nu op scherp staan omdat ze allemaal downloaden en op internet hun mening spuien.
Worden we echt nu pas wakker mensen? Mooi, begin dan met topics uit 2005 in TRU om je bij te schaven, misschien dat jullie de overige shit over 4 jaar ook gaan geloven.
Ach, eerste de val van de dollar nog.
[..]
Zeg je dit nou om maar wat te zeggen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:44 schreef Ticker het volgende:
Er posten hier allemaal mensen die normaal niets van het 'evil-government' en 'big-brother' verhaal willen weten,
Mwah, een systeem dat ons online gaat beroven van alle vrijheden noem ik toch wel redelijk kritisch.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De informatie zal een grootdeel van de bevolking echter niet bereiken omdat de mainstream media het niet oppakt en al helemaal niet kritische is.
Dat zou kunnen. Hoewel me dit niet heel waarschijnlijk lijkt. Het SBS volk weet niet wat er speelt op het gebied van privacy dus het interesseerd ze niet dus het verkoopt niet!quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mwah, een systeem dat ons online gaat beroven van alle vrijheden noem ik toch wel redelijk kritisch.
Maar je komt in de mainstream media uberhaupt weinig tegen als het aankomt op het inleveren van privacy en vrijheden. En ergens denk ik dat hier opzet achter zit. Maargoed dergelijke theorien worden als snel spacy en alu-hoedig.
Ja SBS kijkt liever naar de nieuwe tuinkabourters van Rene Froger in plaats van dit soort issues, dat is inderdaad helemaal waar.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Hoewel me dit niet heel waarschijnlijk lijkt. Het SBS volk weet niet wat er speelt op het gebied van privacy dus het interesseerd ze niet dus het verkoopt niet!
Daarbij komt ook nog eens dat als je onwetende journalisten / consumenten gaat inlichten van dergelijke scenario's ze het waarschijnlijk direct weglachen. Niet heel gek als je onwetend in het leven staat en krijgt dergelijke doem scenario's voor je kiezen krijgt. Dat kan en wil een grootdeel van de bevolking gewoon niet geloven.
Als alle mainstream media een spreekverbod zouden hebben betreft privacy dan zou dat toch uit moeten komen gezien er enorm veel mensen werkzaam zijn bij krant/radio en tv/
Heb ik gister gedaan. Lid geworden voor een jaar.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik surf net tegen vrijbit.nl een platform voor de bescherming van burgerrechten.
Denk dat ik me daar eens ga aanmelden
Ik welquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:44 schreef Ticker het volgende:
Er posten hier allemaal mensen die normaal niets van het 'evil-government' en 'big-brother' verhaal willen weten, maar nu op scherp staan omdat ze allemaal downloaden en op internet hun mening spuien.
Ik denk serieus dat we dan nog beter af zouden zijn dan nu. Dan heb je tenminste iets wat je Jan met de Pet voor kunt houden en kunt zeggen: "Kijk dan! We mogen niet meer onze mening uitspreken, dit is niet goed!", en dan zouden ze ook echt een gevoel van onrecht krijgen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:34 schreef Revolution-NL het volgende:
Als alle mainstream media een spreekverbod zouden hebben betreft privacy dan zou dat toch uit moeten komen gezien er enorm veel mensen werkzaam zijn bij krant/radio en tv.
Het is voor mij persoonlijk zo onbegrijpelijk dat jan met de pet op niet ziet dat dit soort ontwikkelingen, aldanniet verkapt, hetzelfde zijn als een zwijgplicht o.i.d.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:34 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat we dan nog beter af zouden zijn dan nu. Dan heb je tenminste iets wat je Jan met de Pet voor kunt houden en kunt zeggen: "Kijk dan! We mogen niet meer onze mening uitspreken, dit is niet goed!", en dan zouden ze ook echt een gevoel van onrecht krijgen.
Nu kun je brullen wat je wilt, maar "We leveren steeds meer privacy in" is veel te abstract voor de meesten. De media wordt niet beperkt in het berichten over privacy-gerelateerde onderwerpen, maar het verkoopt gewoon niet, en dus wordt het nietweinig gedaan.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Heb ik gister gedaan. Lid geworden voor een jaar.
Uhm.. heren... Onzeprivacy is al lid....quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik surf net tegen vrijbit.nl een platform voor de bescherming van burgerrechten.
Denk dat ik me daar eens ga aanmelden
Wanneer we gaan discussiëren over het eind-doel, komen we wss in een BNW discussie terecht. Weet niet of dat slim is in NWS....quote:Op woensdag 23 september 2009 07:18 schreef El_Matador het volgende:
Wat is het achterliggende doel van dit soort enge dingen eigenlijk?
Denken ze echt terroristen op te kunnen sporen door websites als FOK! te gaan scannen?![]()
Oh, voor de nu al aanwezige software die scant: Bommen op iedereen die dit Orwelliaaanse plan steunt!
Ik snap eigenlijk niet dat mensen dit nog los kunnen zien van elkaar. Dus los van de id plicht, los van een biometrisch paspoort, los van camera's op elke straathoek, los van de bewaarplicht... Het grote plaatje is ZO duidelijk, hoe kun je daar omheen?quote:Op woensdag 23 september 2009 07:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wanneer we gaan discussiëren over het eind-doel, komen we wss in een BNW discussie terecht. Weet niet of dat slim is in NWS....
quote:Op woensdag 23 september 2009 08:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat mensen dit nog los kunnen zien van elkaar. Dus los van de id plicht, los van een biometrisch paspoort, los van camera's op elke straathoek, los van de bewaarplicht... Het grote plaatje is ZO duidelijk, hoe kun je daar omheen?.
Ik wil discussies niet uit de weg gaan omdat ze ergens terecht "zouden kunnen komen". Als je dat doet, ben je geen haar beter dan een EU die stelt dat als je vuile woordjes op een internetforum gebruikt, je uiteindelijk vliegtuigen gaat opblazen.quote:Op woensdag 23 september 2009 07:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wanneer we gaan discussiëren over het eind-doel, komen we wss in een BNW discussie terecht. Weet niet of dat slim is in NWS....
Lijkt me dat de impact van dit soort shit al groot genoeg is, zonder een eventueel doel.
Het staat absoluut los van elkaar.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat mensen dit nog los kunnen zien van elkaar. Dus los van de id plicht, los van een biometrisch paspoort, los van camera's op elke straathoek, los van de bewaarplicht... Het grote plaatje is ZO duidelijk, hoe kun je daar omheen?.
Wacht ff, dat iets geen moeite is, maakt het toch niet okay?quote:Op woensdag 23 september 2009 09:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het staat absoluut los van elkaar.
- ID plicht is op zich niks mis mee; iedereen neemt zijn portemonnee en huissleutels mee als ie weg gaat. Wat is de moeite om daar een pasje in te hebben zitten, met wie je bent.
Het leuke is dat mensen er helemaal in gaan geloven dat je jezelf moet kunnen legetimeren als er 'HALT POLIZEI" wordt geroepen.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wacht ff, dat iets geen moeite is, maakt het toch niet okay?.
Hoevaak ben jij al om je ID gevraagd sinds de verplichting?quote:Op woensdag 23 september 2009 09:17 schreef Ticker het volgende:
[..]
Geloof jij dat de mensen die deze beslissingen maken, ooit zelf op straat rond 'dolen'? Het gaat puur en alleen om de lagere klassen te intimideren.
Ik weet niet wat exact het 'einddoel' is, ik geloof niet zonder meer in een NWO ofzo (ik sluit het ook niet uit) en denk dat men er heel veel aan gelegen is 'het volk' bang te maken en te houden om zo bepaalde maatregelen in te kunnen voeren. Daar moet iemand wijzer van worden, hetzij qua geld, hetzij qua macht, dat weet ik niet. En waarschijnlijk zijn onze politici ook maar pionnetjes dan.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:17 schreef Ticker het volgende:
Geloof jij dat de mensen die deze beslissingen maken, ooit zelf op straat rond 'dolen'? Het gaat puur en alleen om de lagere klassen te intimideren.
Ik ook nog nooit. De neger die voor mij liep op de Nieuwe Binnenweg wel, trouwens. (Serieus).quote:Op woensdag 23 september 2009 09:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoevaak ben jij al om je ID gevraagd sinds de verplichting?
Ik 0 keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |