Shiiiiiit man, ik heb met je te doen! Ik ken het gevoel maar al te goed. Toch, begint er voor mij langzaam een soort 'acceptatie' te ontstaan, ondanks dat ik het nog steeds heel erg vind wat er is gebeurd.quote:Op zondag 27 september 2009 15:16 schreef Barbusse het volgende:
M'n dipje heeft gelukkig plaats gemaakt voor een ferme kater.Nu maar hopen dat zodra de kater verdwijnt de dip niet terug komt.
En ik wil ook graag m'n gedachten verzetten, maakt niet uit waarnaar. Maar als je hele dagen thuis zit, wetende dat zij met "onze" vrienden lol heeft helpt niet echt. Ik heb er enorme moeite mee dat ze allemaal zo makkelijk iemand aan de kant kunnen schuiven. Het blijkt dus gewoon dat zij niet alleen "goede gesprekken" met hen heeft gehad, ze is ook maanden aan het lobbieën geweest voor sympathie voor haar. En die heeft ze gekregen. Geloof me, ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als nu.![]()
Verder zal het allemaal wel weer verdwijnen hoor. Zodra je wat te doen hebt, of iemand ontmoet ben je al veel verder. Dus veel plezier met het daten allemaal!
Oh, je hebt gelijk hoor. En ik had de afgelopen dagen ook slechts een dipje, vorige week was het stukken beter. Maar het feit dat ik alleen, echt helemaal alleen bent, maakt het gewoon wat moeilijker. Jullie kunnen bij vrienden terecht, ik niet.quote:Op zondag 27 september 2009 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shiiiiiit man, ik heb met je te doen! Ik ken het gevoel maar al te goed. Toch, begint er voor mij langzaam een soort 'acceptatie' te ontstaan, ondanks dat ik het nog steeds heel erg vind wat er is gebeurd.
Probeer er uit te komen! Probeer het los te laten, maar gun jezelf ook je verdriet... als je je kut voelt, laat dat gewoon toe, maar wees aan de andere kant ook sterk genoeg om op een gegeven moment te zeggen GENOEG NU
Es geht vorbei....
Dude, ga naar Berlijn. Ik heb er een jaar gezeten en ik mis het!!! Berlijn is wel een harde stad, zeker in de winter. Donker en grijs... maar kerel, als die zon gaat schijnen in de lentequote:Op zondag 27 september 2009 15:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, je hebt gelijk hoor. En ik had de afgelopen dagen ook slechts een dipje, vorige week was het stukken beter. Maar het feit dat ik alleen, echt helemaal alleen bent, maakt het gewoon wat moeilijker. Jullie kunnen bij vrienden terecht, ik niet.
Aber Es geht mit sicherheit vorbei... Grappig dat je het zo zegt, ik zit er namelijk aan te denken om m'n spullen te pakken en in het buitenland werk te zoeken. Duitsland lijkt me wel wat.
Dude, dit klinkt zeker messed up. Alleen al om deze reden ben ik altijd wel voorzichtig geweest met het fenomeen vrienden en je vriendin. Om dit soort volstrekt oneerlijke situaties zoveel mogelijk te vermijden!quote:Op zondag 27 september 2009 15:16 schreef Barbusse het volgende:
M'n dipje heeft gelukkig plaats gemaakt voor een ferme kater.Nu maar hopen dat zodra de kater verdwijnt de dip niet terug komt.
En ik wil ook graag m'n gedachten verzetten, maakt niet uit waarnaar. Maar als je hele dagen thuis zit, wetende dat zij met "onze" vrienden lol heeft helpt niet echt. Ik heb er enorme moeite mee dat ze allemaal zo makkelijk iemand aan de kant kunnen schuiven. Het blijkt dus gewoon dat zij niet alleen "goede gesprekken" met hen heeft gehad, ze is ook maanden aan het lobbieën geweest voor sympathie voor haar. En die heeft ze gekregen. Geloof me, ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als nu.![]()
Verder zal het allemaal wel weer verdwijnen hoor. Zodra je wat te doen hebt, of iemand ontmoet ben je al veel verder. Dus veel plezier met het daten allemaal!
Kijk, en dat zal me dus goed doen!quote:Op zondag 27 september 2009 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dude, ga naar Berlijn. Ik heb er een jaar gezeten en ik mis het!!! Berlijn is wel een harde stad, zeker in de winter. Donker en grijs... maar kerel, als die zon gaat schijnen in de lente
pure heaven!
Berlijn is rauw.... Berlijn is echt. Berlijn is leven!
Ach, beter dat ik het nu weet, zeg ik dan maar. In dit soort situaties weet je wie je vrienden zijn en wie niet. En ja, ze kan de ***** krijgen. Ik moet d'r niet meer en heb medelijden met haar nieuw vriendje, als die er is. Alhoewel, ik heb een idee wie dat nieuwe vriendje is, dus nee, toch maar geen medelijden. Ze verdienen elkaar en zullen elkaar op den duur hetzelfde aandoen wat ze mij hebben aangedaan. Ben benieuwd wie van de twee er mee gaat beginnen.quote:Op zondag 27 september 2009 15:41 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Dude, dit klinkt zeker messed up. Alleen al om deze reden ben ik altijd wel voorzichtig geweest met het fenomeen vrienden en je vriendin. Om dit soort volstrekt oneerlijke situaties zoveel mogelijk te vermijden!
Inderdaad, thuis zitten is afschuwelijk en hels, ik moet ook toegeven dat ik de laatste weken heel veel bij vrienden heb gezeten.
Als ik alleen thuis zat, zat ik mezelf ook alleen maar op te vreten.
Maar inderdaad, zoals ik al even poste, je gaat hier zeker doorheen komen.
Ook al weet ik dat je geluk niet van een meid af moet hangen, het ontmoeten van iemand doet wonderen.
Ik geef dat in jouw situatie het absoluut bemoeilijkt wordt door de vriendengroep, maar echt..fuck haar man.
Tja, ik heb in Berlijn gewoond dus over de eiffel etc kan ik je niet veel vertellenquote:Op zondag 27 september 2009 15:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kijk, en dat zal me dus goed doen!Sowieso vind ik Duitsland een mooi land, vooral de Eiffel en het gebied rond de Moezel. Maar ik moet daar dan wel werk hebben. Heb je nog tips en/of linkjes? Het soort werk maakt me niet zoveel uit, voor mijn part ga ik van alles aanpakken op een wijnboerderij zoals druiven plukken of flessen in dozen stouwen. (heel graag zelfs!)
quote:Op zondag 27 september 2009 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, ik heb in Berlijn gewoond dus over de eiffel etc kan ik je niet veel vertellen![]()
In Duitsland moet je echtwel werk kunnen vinden hoor! Kweenie wat voor opleiding je hebt gedaan?
Nu is het zo dat in Berlijn helaas een flinke werkeloosheid heerst. De stad is arm...(en daarom ook heel tof, omdat iedereen een attitude heeft van, fuck it...alles kan)
Maar je kan er werk vinden, het is mij ook gelukt. Je moet er wel je best voor doen, maar dan lukt het echt. Sure, het was niet bepaald spannend werk, maar het was werk.
Bijvoorbeeld in callcenters. Daar zoeken ze regelmatig mensen die een andere taal spreken. Zo heb ik op een Nederlandse afdeling gewerkt bij de klantenservice van Expedia.
Niet goed voor mijn Duits, want ik zat daar tussen alleen maar Nederlanders haha...
quote:Dit is trouwens een goeie site. Is voor heel duitsland, ik keek eigenlijk alleen maar op het "Berlin" forum, maar je hebt dus voor alle grote steden in Duitsland een forum hier.
Is voor expats (internationals) en alles gaat wel in het Engels.
But aai tink joe ken spiek English...... of nie dan?
Trotzdem, Deutsch ist ganz einfach... und wenn du es nie mehr weißt, sprechts du Höllandisch mit ein Deutsches akzent und manchmal verstehen die Deutschen das auch!
http://www.toytowngermany.com/forum/
Seize the day man!
Ze zoeken een handyman voor licht werk in een kunstgalerie in Berlijn...quote:
haha ben blij je uit je dip te kunnen helpen man!quote:Op zondag 27 september 2009 16:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze zoeken een handyman voor licht werk in een kunstgalerie in Berlijn...![]()
Mijn dipje is nu zeker voorbij!
Je bent van harte welkom! First we take Manhattan, then we take Berlin!quote:Op zondag 27 september 2009 16:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
haha ben blij je uit je dip te kunnen helpen man!
en fuck, ik ga Berlijn echt weer missen op deze manier! Misschien ga ik wel met je mee
Tja, ik ben net begonnen aan een 2 jarige opleiding hier in NLquote:Op zondag 27 september 2009 16:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom! First we take Manhattan, then we take Berlin!
Als je er serieus over denkt moet je maar even pmmen. Gezelschap op zo'n avontuur zou leuk zijn, en bovendien denk ik dat ik je hulp wel kan gebruiken aangezien jij er al eens gewoond hebt.![]()
En die opleiding in Duitsland voortzetten kan niet? Want ik kan me wel voorstellen dat je weg wilt namelijk.quote:Op zondag 27 september 2009 16:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, ik ben net begonnen aan een 2 jarige opleiding hier in NL
Die kan ik natuurlijk elk moment stop zetten, ergens wil ik ook het liefste nu gewoon WEG ... maar het zou niet slim zijn, I need to make a plan... kan niet zomaar weg gaan.
Ik ga in November trouwens wel een paar dagen weer naar Berlin. Het is dit jaar namelijk op 9 November precies 20 jaar na de val van de muur. Dikke party dus! Moet je ook gaan!
Hmm, is interessant idee. Zou ik eens naar kunnen kijken (al ben ik bang van niet)quote:Op zondag 27 september 2009 16:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En die opleiding in Duitsland voortzetten kan niet? Want ik kan me wel voorstellen dat je weg wilt namelijk.
In november feesten in Berlijn lijkt me geweldig! Misschien wel leuk om dan te gaan ja. Maar misschien ben ik er dan al....
Ik ben dat forum al aan het doorspitten. En een plan maken zal wel moeten, maar ik was altijd al van het plannen, and look where that's got me.... Dus eigenlijk ben ik van mening dat ik moet doen wat ik in mijn relatie eigenlijk zelden deed, just do things.quote:Op zondag 27 september 2009 16:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm, is interessant idee. Zou ik eens naar kunnen kijken (al ben ik bang van niet)
Haha ik vind het wel dapper als je zomaar gaat. Maar ik zou van tevoren wel een plan maken. Schrijf voor jezelf op wat je wilt, hoe je dingen wil gaan aanpakken etc... Maak een account aan op het toytown forum en ga praten met mensen die daar al zitten. Hoe zij het gedaan hebben, wat je het beste wel/niet kan doen.
That's the way to get where you wanna be....
Ow dat heb ik ook altijd. Maar ik vind het dan ook kansloos om met die reden op stap te gaan. Ik ga uit om een leuke avond te hebben, niet om per se iemand te versieren. Als het gebeurt, gebeurt het, maar ik ga er niet naar op zoek als een wanhopige... Tijdens het uitgaan ben ik ook niet zo'n prater, maar als ik met iemand alleen ben is het allemaal geen probleem.quote:Op zondag 27 september 2009 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, thanks voor de opbeurende woorden.
Gister weer met vrienden uitgeweest (pfff ben echt teveel uit geweest dit weekend, ook niet zo goed voor de portemonnee)
Ik ben bij het uitgaan niet wanhopig op zoek naar een chick... ook niet voor one night stand. Ik zal eerlijk toegeven dat als ik een lekker wijf tegen kom dat er overduidelijk zin in heeft, ik het niet uit de weg zou gaan. Aan de andere kant ben ik gewoon niet zo'n flirterig typ. Ik straal dat ook gewoon niet uit...en zodoende kom ik ook niet overmatig in aanraking met meisjes, zelfs niet bij het uitgaan. Soms baal ik daar wel van, want ik ben wel een spontaan iemand, ben echt geen nerd die niks te melden heeft.
haha wees blij dat je uberhaupt leuke meisjes kent...quote:Op zondag 27 september 2009 18:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow dat heb ik ook altijd. Maar ik vind het dan ook kansloos om met die reden op stap te gaan. Ik ga uit om een leuke avond te hebben, niet om per se iemand te versieren. Als het gebeurt, gebeurt het, maar ik ga er niet naar op zoek als een wanhopige... Tijdens het uitgaan ben ik ook niet zo'n prater, maar als ik met iemand alleen ben is het allemaal geen probleem.
Gisteravond had ik ook een enorm dipje, zat alleen op zaterdagavond en was gewend de afgelopen zaterdagavonden met dat meisje ergens naartoe te gaan (gek eigenlijk wat ze bij me losmaakte terwijl we niet eens officiëel iets met elkaar hadden) Totdat een echt héél leuk meisje (ken ik al lang, maar altijd al meer dan geïnteresseerd in geweest) ineens online kwam die me vroeg hoe het was, ze had ook iets opgevangen dat het niet zo goed ging. Heb het haar ook beetje uitgelegd en ze vrolijkte me op dat ze mijn "ex" (om het zo maar even te noemen) vrijdag nog gezien had (ze had haar herkend van mijn Hyves) met die nieuwe kerel en dat ze die nog belachelijk had staan maken omdat die schijnbaar belachelijk puberaal klef aan het doen waren geweest. (en toen wist ze nog niet hoe de vork in de steel zat) Ergens werd ik er wel heel vrolijk van, hoe kinderachtig het misschien ook is...Zij scoorde echt pluspunten bij me
Ik ken er teveel, maar daarbij was ik juist altijd de nice guy, dus dan kom je in de friendszone terecht... Bij dat ene meisje twijfel ik daar nog over of ik daar al in zit, maar ja, ze zegt zelf al dat ze erg kieskeurig is, heb haar al eens eerder gezegd dat ik niet snapte dat zij nog steeds vrijgezel was...quote:Op zondag 27 september 2009 19:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
haha wees blij dat je uberhaupt leuke meisjes kent...
Ik ken dr helemaal geen![]()
(behalve de vriendinnen van mijn vrienden, maar dat is natuurlijk geen optie)
zucht...
Ik heb er ook voornamelijk last van 's nachts, als ik in bed lig. Vooral ook omdat ik in een bed lig wat uitgeschoven kan worden tot een tweepersoons. Dat heeft mijn vader speciaal zo gekocht zodat hij kon blijven slapen. Maar hij heeft er nooit in geslapen..quote:Op zondag 27 september 2009 21:48 schreef Chung het volgende:
Ik kan niet slapen..
Op de een of andere manier mis ik haar 's avonds het meest. Nu weet ik ook precies wat ik mis... Vroeger kon ik haar 's avonds bellen, dan gingen we praten over van alles en nog wat. Nu heb ik zo wat niemand waarmee ik het erover kan hebben. Ik voel me zo alleen... Zucht, ik wou dat ik het kon vergeten. Het blijft in mijn hoofd hangen. Ik wil haar zo graag terug dat ik soms de neiging heb om haar te bellen. Uiteindelijk doe ik dat niet, omdat ik weet dat het niets gaat helpen. Ik moet proberen afstand te nemen. Maar mede door de manier waarop het uit is gegaan blijf ik maar vasthouden aan de gedachte dat het later misschien goed gaat komen. Dit maakt het zoveel moeilijker voor mij. Ik heb me nog nooit zo kut gevoeld.
Gelukkig kan je jezelf tegenhouden, want bellen blijft een no no in deze situaties, ook al schreeuwt elke vezel in je lichaam dat je haar stem wilt horen..quote:Op zondag 27 september 2009 21:48 schreef Chung het volgende:
Ik kan niet slapen..
Op de een of andere manier mis ik haar 's avonds het meest. Nu weet ik ook precies wat ik mis... Vroeger kon ik haar 's avonds bellen, dan gingen we praten over van alles en nog wat. Nu heb ik zo wat niemand waarmee ik het erover kan hebben. Ik voel me zo alleen... Zucht, ik wou dat ik het kon vergeten. Het blijft in mijn hoofd hangen. Ik wil haar zo graag terug dat ik soms de neiging heb om haar te bellen. Uiteindelijk doe ik dat niet, omdat ik weet dat het niets gaat helpen. Ik moet proberen afstand te nemen. Maar mede door de manier waarop het uit is gegaan blijf ik maar vasthouden aan de gedachte dat het later misschien goed gaat komen. Dit maakt het zoveel moeilijker voor mij. Ik heb me nog nooit zo kut gevoeld.
Wat zij heeft dat herken ik heel erg. Dat had ik zelf namelijk ook. Ik ben nog geen 18 en had al een relatie van twee jaar en acht maanden met hem achter de rug toen hij het uitmaakte. Ik heb daarvoor ook aardig wat getwijfelt over: 'Is dit het wel?' 'Zit ik hier nu aan vast?' enz. Ik heb daar heel erg mee gezeten, ik dacht ook dat ik iets zou missen als ik met hem door wilde gaan. Hij wilde al samenwonen en ik was daar echt nog niet klaar voor. Dat begreep hij toen wel, maar toch had ik nog een angstig gevoel. Maar vaak praat ik mezelf dat aan en werk ik mezelf de put in, door maar te blijven piekeren en piekeren.quote:Op maandag 28 september 2009 07:05 schreef Chung het volgende:
Nou.. Gisteren smste ze mij nog om 10 uur en daarna hebben we nog gebeld.. voor de allerlaatste keer.
Het is nu duidelijk voor mij dat ze zichzelf nu nog te jong vind. Ze wil graag nog leven, nieuwe vriendjes uitproberen, uitgaan etc. Daar komt waarschijnlijk ook de bindingsangst van. Ze is bang dat mocht onze relatie uitgaan, dat ze dan haar leukste tijd heeft gemist. Daarom zegt ze dat deze relatie niet verder kan. Hoe ongelooflijk veel ze nu ook van me houdt...
Ik heb gezegd dat ik haar ontwikkeling niet in de weg wilt staan. Een relatie waarbij ze zich niet voelt goed, zal vroeg of laat toch vergaan. Ik sta machteloos en ik voel me onwijs kut. Ik ben niet boos op haar... maar verdrietig. We weten niet hoe lang haar periode van vrijheid gaat duren. Misschien zegt ze na een maand al genoeg te hebben, misschien ook wel pas na een paar jaren. Hoe dan ook, we hebben de belofte aan elkaar gemaakt om contact op te nemen, mocht ze dat ooit wel weer willen. Ik sloot het gesprek af met: "Ik hou van je en ik hoop dat je gelukkig wordt...". Zucht...
Naast verdriet weet ik nu wel beter waar ik aan toe ben. Ik ben niet meer onzeker over de relatie dus ik kan het, mede door de belofte, nu makkelijker loslaten. Dat betekent niet dat het veel makkelijker gaat worden. Ik weet niet hoe ik het moet doen.. De laatste 2,5 jaar heb ik zo ongelooflijk veel tijd met haar doorgebracht en ik heb er zoveel mooie herinneringen aan over gehouden. Ik had nooit gedacht dat het zo zou eindigen. Vreemdgaan of een vlam die langzaam uit gaat...
Zucht.. nou hier zit ik dan. Op de een of andere manier moet ik toch mijn eigen geluk zien te vinden. Ik zou graag nieuwe mensen willen ontmoeten maar ik weet niet waar en hoe. Ik woon in omgeving Amsterdam. Gelukkig ga ik aanstaande vrijdag wel met een goed vriendin winkelen en de vrijdag daarna heb ik een feestje van vrijdag op zaterdag. Nu naar school en proberen de dag door te komen.. Zit tot 6 uur gelukkig, dus thuis heb ik niet veel tijd om te gaan piekeren, totdat ik moet gaan slapen. Kan niet wachten.. not. Echt bedankt voor de mensen die dit verhaal uberhaupt willen lezen!
Hmm hier herken ik mijzelf ook wel in. Mijn ex was nogal dromerig en had het al over samenwonen enzo, t was mijne 1e serieuze relatie dus vond dat al best wel ver gaan, we waren immers nog maar 18 & 20.quote:Op maandag 28 september 2009 10:54 schreef Snowcold het volgende:
[..]
Wat zij heeft dat herken ik heel erg. Dat had ik zelf namelijk ook. Ik ben nog geen 18 en had al een relatie van twee jaar en acht maanden met hem achter de rug toen hij het uitmaakte. Ik heb daarvoor ook aardig wat getwijfelt over: 'Is dit het wel?' 'Zit ik hier nu aan vast?' enz. Ik heb daar heel erg mee gezeten, ik dacht ook dat ik iets zou missen als ik met hem door wilde gaan. Hij wilde al samenwonen en ik was daar echt nog niet klaar voor. Dat begreep hij toen wel, maar toch had ik nog een angstig gevoel. Maar vaak praat ik mezelf dat aan en werk ik mezelf de put in, door maar te blijven piekeren en piekeren.
Dat is de reden waarom hij het uit heeft gemaakt, hij kon niet meer tegen dat getwijfel. Voor hem voelde het alsof hij me ieder moment kwijt kon raken en zijn zekerheid was weg. Dus dan maar liever zelf het uitmaken dan wachten tot ik het doe. Ik wilde dat helemaal niet, ik wilde erover praten. Ik wilde een oplossing zoeken. Mijn fout was dat ik alle schuld bij hem neer had gelegd, dat het aan hem lag dat ik me zo voelde. Maar dat is niet zo, het lag aan mij. Ik twijfelde en piekerde mezelf onnodig de put in en voelde me ellendiger dan eigenlijk nodig was. Laatst heb ik een boekje gelezen (Kernkwaliteiten van het Enneagram) en daaruit veel geleerd over mijn persoonlijkheid. Ik zou hem dit zo graag willen zeggen, maar volgens hem zijn er nog 'duizend andere redenen' waarom hij me niet terug zou willen. Dus gebruik ik dat leermoment en de ervaring om het beter te doen in een nieuwe relatie.
Ik hoop dat je hierdoor iets meer begrijpt van je vriendin. Ikzelf wilde geen nieuwe vriendjes uitproberen, maar toch had ik het gevoel een beetje vast te zitten. Voelde me als het ware een vogeltje in een kooitje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tweede gesprek ging over het feit dat we samen met een groepje vrienden wat leuks zouden moeten doen, ik beaamde dat en vond het een goed idee. Toen begon hij meteen over snowboarden, ik gaf aan dat niet al die vrienden konden snowboarden of skiën maar hij zou het ze wel leren want hij kon goed snowboarden hij was namelijk al 3 keer op wintersport geweest. Toen vond hij het nodig om mij zijn diensten aan te bieden omdat ik er niet uitzag als een snowboarder maar hij het mij ook vast wel kon leren, dit zei hij nogal hard zodat iedereen het kon horen en met een grote grimas. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat dat niet nodig was, dat ik mijn diensten aan hem aanbood omdat je na 3 weken echt niet goed kan snowboarden. En dat ik er misschien niet mag uitzien als een snowboarder, ik wel over mijn instructeurs papieren beschik en vroeger ook heb lesgegeven. De grimas verdween vrij snel van zijn gezicht.
Ik ben niet lang daarna huiswaarts gekeerd ik kreeg een ongemakkelijk gevoel van haar nieuwe vriendje en ben lekker naar bed gegaan, ik werd wakker en twee van mijn favoriete nummers kwamen langs voor na break ups namelijk; Barenakede ladies - one week en Foo fighters - Break out.
Ik vroeg mezelf af of ik daadwerkelijk de juiste keuze had gemaakt, de afgelopen 4 ontmoetingen waren een bevestiging van wel. Sinds 3 maanden voel ik me elke dag beter, beter dan ik me in jaren heb gevoeld. We hebben leuke tijden gehad maar nu ik achteraf rationeel naar de relatie en naar haar kijk dan kan ik niet anders zeggen dat dit de enige juiste beslissing was.
I dodged a bullet![]()
Samenvatting: Wanneer je niet meer verliefd bent, vallen ook de negatieve dingen op van je relatie en je ex.
Edit: Kleine aanpassingen want het was practisch onleesbaar.
[ Bericht 1% gewijzigd door ArcticBlizzard op 28-09-2009 12:32:28 ]I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
Dat had ik ook wel snel door bij mijn ex toen ik haar vorige maand zag op mijn verjaardag. Haar inbreng en opmerkingen tijdens gesprekken waren zo vervelend, door de verliefdheid had ik dat niet gezien. Ik vond haar nog steeds knap, en ja er was nog wel wat gevoelens maar ik besefte me ook dat de tijd die ik heb gehad met haar leuk was maar dat het gedoemd was ooit te eindigen. Zulke verschillen in levenstijlen was niet overbrugbaar en dat bleek ook uiteindelijk.quote:
*hugs*quote:Op maandag 28 september 2009 17:30 schreef Fbabe het volgende:
Moet heel even mijn hart luchten hoor..
Dan gaat het een hele tijd goed, je kan je groot houden tegenover anderen en dan ineens.. Zakt de grond weer onder je voeten weg.. Komt het besef weer terug dat je de liefde van je leven kwijt bent...
Alle herinneringen, de leuke tijden die je samen hebt gehad.. Ik mis heel erg wat we samen hadden.. Ik mis z'n knappe koppie, z'n lieve lach en lieve woordjes... Waarom werkte het nu niet meer voor hem...
Constant waarom nu, waarom ik... Ach iedereen kent dat wel... Onzinnige gedachtes..
Pppfff, ik word er zo moe van.. Dat liefdesverdriet... Werd het maar wat makkelijker..
Ja he.. Eenzaamheid.. Reddeloos.. En nergens zin meer in.. Ik weet dat ik gewoon moet opstaan en iets gaan doen.. Maar ik heb er echt ff de kracht niet voor... MIsschien morgen weer..quote:
Dat is goed om te horen (Natuurlijk niet dat het niet goed gingquote:Op maandag 28 september 2009 17:41 schreef Barbusse het volgende:
Sterkte dames...
En het gaat met vallen en opstaan, maar het wordt wel minder erg op den duur. Ik ben van 't weekend ook even door de grond gegaan, maar nu gaat het wel weer.
Nee, je klinkt niet pathetic! Eigenlijk, slaat alles wat je zegt zo'n beetje precies op mij, dus ik vind het wel grappigquote:Op maandag 28 september 2009 17:47 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen (Natuurlijk niet dat het niet goed ging) Maar dat het weer gaat.. Jij ook sterkte! Ik word wel een beetje bang van de TS-sers die ik hier zie die na jaren nog steeds niet over een relatie heen zijn.. Ik hoop niet dat ik er zo lang over doe!
Wel ben ik de laatste weken meer wezen stappen dan ooit.. (afleiding) En probeer m'n gedachten te verzetten op een jongen die ik altijd wel leuk vind, en hij mij.. Maar we zijn nooit tegelijk single. (hij nu ook niet, maar t'is altijd goed om aan iemand anders te denken dan aan m'n ex)
Dus misschien als hij ooit weer 'ns single is gaan we wat leuks doen, voor de lol.. I know.. alles schreeuwt rebound, maar ja.. Ik voel me gewoon erg eenzaam.. Ondanks dat ik lieve mensen om me heen heb..
Ik wil eigenlijk gewoon iemand die me vasthoudt..
OMG, als ik het zo teruglees vind ik mezelf echt pathetic klinken...
Jammer dat je zo ver weg woont, anders konden we als newly singles elkaar gezelschap houdenquote:Op maandag 28 september 2009 17:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, je klinkt niet pathetic! Eigenlijk, slaat alles wat je zegt zo'n beetje precies op mij, dus ik vind het wel grappig![]()
...
en ja ook ik, zou het liefst gewoon tegen iemand aankruipen en het weer "warm" hebben![]()
Niks pathetics aan hoor.quote:Op maandag 28 september 2009 17:47 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen (Natuurlijk niet dat het niet goed ging) Maar dat het weer gaat.. Jij ook sterkte! Ik word wel een beetje bang van de TS-sers die ik hier zie die na jaren nog steeds niet over een relatie heen zijn.. Ik hoop niet dat ik er zo lang over doe!
Wel ben ik de laatste weken meer wezen stappen dan ooit.. (afleiding) En probeer m'n gedachten te verzetten op een jongen die ik altijd wel leuk vind, en hij mij.. Maar we zijn nooit tegelijk single. (hij nu ook niet, maar t'is altijd goed om aan iemand anders te denken dan aan m'n ex)
Dus misschien als hij ooit weer 'ns single is gaan we wat leuks doen, voor de lol.. I know.. alles schreeuwt rebound, maar ja.. Ik voel me gewoon erg eenzaam.. Ondanks dat ik lieve mensen om me heen heb..
Ik wil eigenlijk gewoon iemand die me vasthoudt..
OMG, als ik het zo teruglees vind ik mezelf echt pathetic klinken...
Nou, het zou misschien ooit best wat kunnen worden, maar daar ben ik totaal niet naar opzoek..quote:Op maandag 28 september 2009 18:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar ja, wil je dat die jongen slechts een rebound is?
En ongetwijfeld barst het hier op dit forum van de jongens die jou wel vast willen houden hoor.![]()
![]()
![]()
Sorry snap het nog niet allemaal zo!quote:Op maandag 28 september 2009 18:05 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Nou, het zou misschien ooit best wat kunnen worden, maar daar ben ik totaal niet naar opzoek..
Ook heb ik wijze adviezen gehad van vriendinnen, dat het verstandig is om ook eens jezelf te leren kennen.. Ben namelijk vanaf mijn 14/15e geen single meer geweest dus dat is al best wel vroeg.. Dus daar hebben ze ook wel gelijk in!
En als er leuke jongens in Zeeland wonen![]()
![]()
Wat is er fout aan dit bericht?quote:Op maandag 28 september 2009 18:05 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Sorry snap het nog niet allemaal zo!
Hoe haal je een fout berichtje weg???![]()
Omdat ik hem dubbel hebquote:Op maandag 28 september 2009 18:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat is er fout aan dit bericht?
En ik woon nog niet eens in de buurt van Zeeland.
haha...ehh ik heb volgens mij in mijn profiel helemaal niet ingevuld waar ik woon... of wel?quote:Op maandag 28 september 2009 17:59 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Jammer dat je zo ver weg woont, anders konden we als newly singles elkaar gezelschap houdenHihi
De knop direct links van de quotetoets.quote:
Whehehe...even daarnaar toe gaan zou misschien wel fijn en handig zijn. Maar ik vond dus een vacature en heb gevraagd om meer info en m'n CV achtergelaten. Eens zien wat daar uit komt.quote:Op maandag 28 september 2009 18:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
haha...ehh ik heb volgens mij in mijn profiel helemaal niet ingevuld waar ik woon... of wel?*twijfelt nu*
(niet dat het perse een geheim is hoor)
en Barbusse, ja man... ik ken het gevoel van "Ik wil NUUUUUU weg" maar al te goed.
Ga gewoon eens een weekendje er heen, boek goedkoop hotel/hostel en check de city. Kijk wat het met je doet, hoe je je voelt.... Is heel belangrijk. Ik ben een maand voordat ik naar Berlijn ging (samen met mijn ex dus) nog een weekend daar geweest, om echt effe de buurten te checken... er rond te lopen, voelen hoe de stad op je over komt, wat het met je doet. And I loved it!
Daarna kan je verder gaan nadenken over eventuele serieuze verhuis plannen.
Nee, idd, maar ik ben altijd nieuwsgierig in mensen en heb daarom natuurlijk de site ff bekeken die bij je profiel staatquote:Op maandag 28 september 2009 18:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
haha...ehh ik heb volgens mij in mijn profiel helemaal niet ingevuld waar ik woon... of wel?*twijfelt nu*
(niet dat het perse een geheim is hoor)
quote:
Nou ik zal wel weer zo een typisch a-technisch wijf zijnquote:Op maandag 28 september 2009 18:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De knop direct links van de quotetoets.![]()
Ups en downs, het blijft nogsteeds vallen en weer opstaan.quote:
Klopt. Helemaal verwijderen kunnen alleen mods.quote:Op maandag 28 september 2009 18:22 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Nou ik zal wel weer zo een typisch a-technisch wijf zijn(alhoewel ze me in het ziekenhuis 'de techneut' noemen
)
Maar ik kan mijn berichtje op het eerste en tweede zicht alleen wijzigen?
Je kan het idd alleen wijzigen, dus alles weghalen. Niet helemaal verwijderen.quote:Op maandag 28 september 2009 18:22 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Nou ik zal wel weer zo een typisch a-technisch wijf zijn(alhoewel ze me in het ziekenhuis 'de techneut' noemen
)
Maar ik kan mijn berichtje op het eerste en tweede zicht alleen wijzigen?
Nee ok.. Dan ben ik toch niet helemaal gekquote:Op maandag 28 september 2009 18:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Klopt. Helemaal verwijderen kunnen alleen mods.
Nou, sluit je dan maar aan bij de rest. En als we nu eens allemaal tegelijkertijd vallen en opstaan hebben we een wave.quote:Op maandag 28 september 2009 18:23 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ups en downs, het blijft nogsteeds vallen en weer opstaan.
Gaaf!quote:Op maandag 28 september 2009 18:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, sluit je dan maar aan bij de rest. En als we nu eens allemaal tegelijkertijd vallen en opstaan hebben we een wave.
Hey, ik heb je hier nog niet eerder gezien.. Maar welcome to the club, we hadden het net idd ook over onze ups en downs.. Lang geleden voor jou dat je vriendin (neem ik aan) ermee gekapt is? (neem ik aan)quote:Op maandag 28 september 2009 18:23 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ups en downs, het blijft nogsteeds vallen en weer opstaan.
Tuxxx is hier al langer hoor. Te lang naar mijn mening helaas.quote:Op maandag 28 september 2009 18:26 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Hey, ik heb je hier nog niet eerder gezien.. Maar welcome to the club, we hadden het net idd ook over onze ups en downs.. Lang geleden voor jou dat je vriendin (neem ik aan) ermee gekapt is? (neem ik aan)
Geeft niet.quote:Op maandag 28 september 2009 18:27 schreef Fbabe het volgende:
Pardon, ik zie nu ineens queen staan!! Dus dan zal het je vriend geweest zijn, sorry
Ja tis erg lang, ik weet het.quote:Op maandag 28 september 2009 18:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tuxxx is hier al langer hoor. Te lang naar mijn mening helaas.Ze post alleen niet zo regelmatig hier.
Ok, ik was ook alweer een tijdje niet geweest, druk gehad met stappen enzo.. En zit voornamelijk alleen op relaties en liefde, vrijwel nooit op andere subs..quote:Op maandag 28 september 2009 18:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tuxxx is hier al langer hoor. Te lang naar mijn mening helaas.Ze post alleen niet zo regelmatig hier.
Dank je.quote:Op maandag 28 september 2009 18:31 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Ok, ik was ook alweer een tijdje niet geweest, druk gehad met stappen enzo.. En zit voornamelijk alleen op relaties en liefde, vrijwel nooit op andere subs..
@ Tuxxx: Hopelijk gaat het met jou ook snel wat beter...
Lang geleden al?quote:Op maandag 28 september 2009 18:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dank je.Het is iig al een stuk beter dan in het begin, dus er is vooruitgang, alleen niet zo snel.
Komend weekend een jaar. Ja tis triest ik weet het.quote:
Triest wil ik het niet noemen... Wel heel erg kut voor je.... Als je nu terugkijkt.. Zou je dan nog steeds terug willen? Of kan je het zo relativeren dat je zegt van.. Wat is gebeurd is gebeurd.. Maar uiteindelijk is het wel beter zo?quote:Op maandag 28 september 2009 18:34 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Komend weekend een jaar. Ja tis triest ik weet het.
Eet ze. Ik begin nu aan m'n lasagna met zalm.quote:Op maandag 28 september 2009 18:43 schreef dick_laurent het volgende:
Sow hee, zit effe kwartiertje met mn pa aan de telefoon en gelijk 100 posts er bij![]()
Anyway, ja ik woon in Utrecht, geen geheim verder![]()
en ik moet zo eens gaan koken... lekker kip madras maken (food makes me very happy, but don't worry... I have the body of a greek god)
Whaha, ik ben net op sites aan het kijken waar ik zin in heb om te eten! Geen idee nog! Maar het moet wel een beetje gezond zijn, want ik zou eigenlijk sporten om 18.30 maar wat ik al eerder typte, heb totaal geen fut.. Zit zelfs nog in m'n badjasquote:Op maandag 28 september 2009 18:43 schreef dick_laurent het volgende:
Sow hee, zit effe kwartiertje met mn pa aan de telefoon en gelijk 100 posts er bij![]()
en ik moet zo eens gaan koken... lekker kip madras maken (food makes me very happy, but don't worry... I have the body of a greek god)
Het is wel zonde ja en ik probeer er ook gewoon vanaf te komen, maar het mislukt steeds.quote:Op maandag 28 september 2009 18:42 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Triest wil ik het niet noemen... Wel heel erg kut voor je.... Als je nu terugkijkt.. Zou je dan nog steeds terug willen? Of kan je het zo relativeren dat je zegt van.. Wat is gebeurd is gebeurd.. Maar uiteindelijk is het wel beter zo?
Ik vind het gewoon heel erg zonde voor je.. Je bent zoveel meer waard dan zolang om iemand te blijven rouwen.. Ik weet zeker dat er veel meer lieve jongens voor jou zijn..
En ik weet ook dat ik geen recht van spreken heb, omdat ik in hetzelfde schuitje zit, met hoogstwaarschijnlijk een hoop van dezelfde gevoelens.. Maar ik weet wel dat er ergens nog wel iemand voor mij rondloopt..
Of ik daar net zo gelukkig mee zou worden weet ik natuurlijk ook niet... Dat zien we dan wel...
Heb jij geeneen vriendje meer gehad in de tussentijd, of was het allemaal niks omdat je teveel vergeleek?
Ik heb eigenlijk geen zin in eten, maar ik probeer er zometeen toch maar wat in te proppen.quote:Op maandag 28 september 2009 18:43 schreef dick_laurent het volgende:
Precies, we hebben er allemaal last van... Het is zeker volle maan geweestquote:Op maandag 28 september 2009 18:50 schreef JoeBravo het volgende:
als ik het zo lees hier ben ik niet de enige die na z'n val in het weekend ook weer opgestuiterd is (die wave hier wordt waarheid!)
quote:Op maandag 28 september 2009 18:50 schreef JoeBravo het volgende:
als ik het zo lees hier ben ik niet de enige die na z'n val in het weekend ook weer opgestuiterd is (die wave hier wordt waarheid!)
Moeilijk hoor.. Wat mijn pa laatst tegen me zei vond ik wel mooi..quote:Op maandag 28 september 2009 18:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het is wel zonde ja en ik probeer er ook gewoon vanaf te komen, maar het mislukt steeds.Terugwillen weet ik niet. Als hij heel veel moeite zou doen zou ik er misschien nog eens over nadenken. Heb een paar scharrels gehad, maar geen relatie. En ik vergelijk nog regelmatig ja, dus dat schiet niet op. Ik zie nu ook nog niet dat er iemand anders voor mij rondloopt.
Oké, maar eerst maar eens zien wat voor antwoord ik krijg natuurlijk. In ieder geval dank!quote:Op maandag 28 september 2009 18:57 schreef dick_laurent het volgende:
@ SuperrrTuxxx:
Ja je hoort vaak dat liefdes verdriet zich uit in slechte/geen eetlust. Vreemd genoeg is dat bij mij niet zo, ook geen enkele keer geweest. Voel me regelmatig super verdrietig... but i'm always hungry
@ Barbusse
Natuurlijk wil ik je helpen met info etc über Berlin
Vraag maar wat je wil vragen, dan zal ik mijn best doen om antwoord te geven
@ Fbabe
Hihi, ja ik ga geen foto's van mezelf posten hier, daar ben ik net te bescheiden voor![]()
en bovendien woon ik toch te ver weg om je te knuffelen
Whahaha! Gelukkig wel weer ff lol gehad vandaag!quote:Op maandag 28 september 2009 18:57 schreef dick_laurent het volgende:
@ Fbabe
Hihi, ja ik ga geen foto's van mezelf posten hier, daar ben ik net te bescheiden voor![]()
Ik ben ook behoorlijk wat afgevallen.. Maar je weet hoe dat bij vrouwen gaat he, ik vind dat gedeelte helemaal niet zo heel erg!quote:Op maandag 28 september 2009 19:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oké, maar eerst maar eens zien wat voor antwoord ik krijg natuurlijk. In ieder geval dank!![]()
En mijn eetlust was ook in z'n geheel weg. Begint nu pas terug te komen. Dus mijn lichaam is nu meer kampslachtoffer dan Griekse god. Toch maar weer wat meer gaan eten en sporten.
nou, ben blij dat ik je een mooie 'smile' heb kunnen gevenquote:Op maandag 28 september 2009 19:00 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Whahaha! Gelukkig wel weer ff lol gehad vandaag!
Dan ga je toch lekker stappen met oud en nieuw? Misschien zijn er op je nieuwe(?) school wel leuke mensen die ook iets leuks willen doen met de jaarwisseling?quote:Op maandag 28 september 2009 19:01 schreef Chung het volgende:
Nou, de eerste schooldag na die verschrikkelijke zaterdag valt reuze mee. In de ochtend had ik er ontzettend veel moeite mee, maar naarmate de dag vorderde werd ik steeds vrolijker. Op dit moment heb ik zelfs het gevoel dat ik minder mee zit dan in de ochtend. Hopelijk blijft dat zo. Ik vind het erg spijtig wat er is gebeurd, stiekem hoop je natuurlijk dat het ooit weer goed komt. Maar de kans is klein en ik richt me nu alweer op de toekomst. Helaas had ik een paar weken besloten toen ik nog had met haar, dat ik tijdens oud en nieuw alleen thuis zou blijven, terwijl mijn zusje en ouders in Londen zijn. Ouch.. Dat gaat waarschijnlijk pijnlijk worden..![]()
Maar goed, de avonden zijn het ergst, dus wie weet komt het nog. ^_^
Zie PMquote:Op maandag 28 september 2009 19:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
nou, ben blij dat ik je een mooie 'smile' heb kunnen geven
quote:
Nou, dan verzin ik zelf wel wat je gepmmed hebt.quote:Op maandag 28 september 2009 19:16 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Whahaa, niks raars hoor, gewoon ff wat off-topic
Haha, nieuwsgierigerd!quote:Op maandag 28 september 2009 19:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, dan verzin ik zelf wel wat je gepmmed hebt.
Ik ben nogal dirty-minded aangelegd.quote:Op maandag 28 september 2009 19:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
hehe, was lief berichtje, idd niks raars hoorquote:Op maandag 28 september 2009 19:22 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Haha, nieuwsgierigerd!
Anywho, ik ga even boodschappen doen, zal toch een keer van m'n kont af moeten komen! Tot straks allemaal
mijn fantasie laat me ff in de steek, kun je de jouwe met me delen?quote:Op maandag 28 september 2009 19:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Dan krijg ik een ban.quote:Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
mijn fantasie laat me ff in de steek, kun je de jouwe met me delen?
Mja, het hangt er ook heel erg vanaf hoe het is uit gegaan he... kwa verwerking en acceptatie.quote:Op maandag 28 september 2009 20:04 schreef Fbabe het volgende:
Haha, ben net in de winkel, denk goh laat ik eens een magazine meenemen.. 1e topic wat ik zie in de cosmopolitan: 'Ik kan hem maar niet loslaten' Waarom je blijft fantaseren over die ex
We zullen zien of de pro's ook nog goeie adviezen hebben
True, het is ook niet normaal wat ze jou geflikt heeft..! Mag ik vragen of je brief meer een liefdesbrief is of een papier met heel veel woede en verwijten erin? Dit vraag ik omdat als het een liefdesbrief zou zijn, je jezelf zou kunnen afvragen of je zou willen dat zij weet dat je nog van haar houdt ed..quote:Op maandag 28 september 2009 20:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, het hangt er ook heel erg vanaf hoe het is uit gegaan he... kwa verwerking en acceptatie.
Bij mij was het van het een op het andere moment over....en nog via de email ook! Na fucking 6,5 jaar. Een dezer dagen ga ik bij haar langs om mijn "brief" aan haar te geven. Ik heb haar nog steeds niet gezien sinds ze het heeft uitgemaakt.... bizar
Nee is niet een liefdesbrief. Ik geef gewoon héél duidelijk aan, dat wat er zo abrupt is gebeurd, voor mij onbegrijpelijk is...en dat ik het te kil en te grof voor woorden vind. Ja ik zeg wel dat ik haar enorm mis... dat is ook zo, hoef ik niet over te liegen.quote:Op maandag 28 september 2009 20:25 schreef Fbabe het volgende:
[..]
True, het is ook niet normaal wat ze jou geflikt heeft..! Mag ik vragen of je brief meer een liefdesbrief is of een papier met heel veel woede en verwijten erin? Dit vraag ik omdat als het een liefdesbrief zou zijn, je jezelf zou kunnen afvragen of je zou willen dat zij weet dat je nog van haar houdt ed..
Dat je de eer aan jezelf houdt zeg maar.. ?
Ok, dat snap ik wel, dat je dat wilt aangeven, zeker omdat je helemaal geen contact meer met haar hebt gehad sindsdien. Ik heb nog een paar keer met mijn ex gepraat en alles eruit gegooid, goed en slecht.quote:Op maandag 28 september 2009 20:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee is niet een liefdesbrief. Ik geef gewoon héél duidelijk aan, dat wat er zo abrupt is gebeurd, voor mij onbegrijpelijk is...en dat ik het te kil en te grof voor woorden vind. Ja ik zeg wel dat ik haar enorm mis... dat is ook zo, hoef ik niet over te liegen.
Maar dat ze het op zo'n bizarre manier na 6,5 jaar heeft uitgemaakt, is gewoon emotioneel niet in orde vind ik... en dan heb ik ook (zei het op een beschaafde manier) heel duidelijk gemaakt in mijn brief.
En wat hebben de pro's voor adviezen?quote:Op maandag 28 september 2009 20:04 schreef Fbabe het volgende:
Haha, ben net in de winkel, denk goh laat ik eens een magazine meenemen.. 1e topic wat ik zie in de cosmopolitan: 'Ik kan hem maar niet loslaten' Waarom je blijft fantaseren over die ex
We zullen zien of de pro's ook nog goeie adviezen hebben
Whaha, als je een paar minuutjes geduld heb, dan zal ik ze eens gaan overtypenquote:Op maandag 28 september 2009 20:55 schreef Swatfire het volgende:
[..]
En wat hebben de pro's voor adviezen?![]()
Als hun a zeggen doe ik b. Tegendraads werkt vaak het beste voor mij
De adviezen van Cosmopolitanquote:Op maandag 28 september 2009 21:08 schreef Fbabe het volgende:
[..]
Whaha, als je een paar minuutjes geduld heb, dan zal ik ze eens gaan overtypen
Ik woon in Utrechtquote:Op maandag 28 september 2009 18:57 schreef dick_laurent het volgende:
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |