abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72968991
je zou ze toch spontaan een kratje bier aanbieden dan.
  maandag 21 september 2009 @ 15:42:57 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72969011
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:42 schreef Totziens het volgende:
Ja, precies!

Ik vind 'm geweldig
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_72969185
Ja idd, humor op de maandag bij nu.nl.
  maandag 21 september 2009 @ 16:09:05 #104
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72969780
Thuis!
Ik post geen lijstjes hoor, alleen het ontbijt al
4 x boterham met van alles
2 x wit bolletje met ham
1 x cracker
Melk met chococrisp
ei

STraks eet ik een stukje kipfilet van 50 gram, 200 gram sperziebonen, 200 gram roergebakken witte kool met kerrie. Groente

XM je hebt PM
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 21 september 2009 @ 16:12:01 #105
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72969856
Heb m gezien uniekje! Jammer dat we elkaar misgelopen hebben! Naja, volgende keer beter!

Duveltje en ik gaan vanavond zelf pizza knutselen! Lekker .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_72970365
Ik had vorige week witlof gestoofd. Met een beetje suiker en daarna een lepel balsamico erop. OMFG dat was lekker Ik heb de halve kilo witlof dus in mijn eentje weggekaand Volgende keer doe ik wel zoetstof denk ik.

En straks ga ik worteltjes stoven, want volgens Heston Blumenthal worden ze dan veel lekkerder.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72970873
Ik moet iemand bellen van m'n scriptiegroepje en ik vind het een beetje eng. .

Klein kind. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_72971008
Klaar. Stelde ook weer niets voor natuurlijk. .

Ik vind het best leuk, Ewelina. .
pi_72971441
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik moet iemand bellen van m'n scriptiegroepje en ik vind het een beetje eng. .

Klein kind. .
Voor de scriptie versnellingsgroep? Ik moest het ook elke week voor de studie versnellingsgroep en ik vond het elke week weer vervelend. Ik hou niet van bellen, en al vooral niet als je moet praten over of die persoon al wel braaf z'n huiswerk voor die week heeft gedaan.

Verder vond ik het wel heel leuk, ik zat echt in een super gezellige groep! En het werkte erg goed.
pi_72971613
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:56 schreef Bob. het volgende:

[..]

Voor de scriptie versnellingsgroep? Ik moest het ook elke week voor de studie versnellingsgroep en ik vond het elke week weer vervelend. Ik hou niet van bellen, en al vooral niet als je moet praten over of die persoon al wel braaf z'n huiswerk voor die week heeft gedaan.

Verder vond ik het wel heel leuk, ik zat echt in een super gezellige groep! En het werkte erg goed.
Ja, de scriptieversnellingsgroep. Was afgelopen woensdag pas voor het eerst, maar het werkt nu al! Ik heb alleen idd ook een beetje een hekel aan mensen bellen, maar het is ook in een minuutje weer gepiept. Volgens mij zit ik ook wel in een leuke groep. .
pi_72971712
Moet eindelijk weer echt eens bijlezen na een dag niet online te zijn geweest.

Vandaag hele dag in Leiden geweest (9-11 bacheloroverleg, 11-13 werkgroep, 13-15 college, plak daar nog 1,5 uur reistijd voor en na en je hebt 1 gare PPP), dus nu moe en even aan het bijkomen.

Vanavond lekker op de bank hangen en rtl5 (benelux' next topmodel / project catwalk) kijken.

Welkom terug Nynke! Echt gaaf dat je zo'n reis hebt gemaakt. Mijn vriend en ik willen heel graag een keer door de VS rijden (van Oost naar West of andersom) met de auto, het lijkt me echt heerlijk om gewoon een paar maanden helemaal ergens anders en uit je normale leven te zijn.

Ik vind spekreepjes ook altijd lekker (die provençaalse van de ah ), maar biologisch vlees is zo duur. Ik vind dat echt een nadeel, zou het graag kopen, maarja, de prijs is zomaar 2x zo hoog als de prijs voor de niet-biologische variant. Maar goed, we zijn jong + wonen net samen - als we wat meer te besteden hebben, gaan we daar wel op over.

Ewelina: diezelfde stickers hadden wij hier ook een tijdje! (We hadden een verloren hoekje in de huiskamer, inmiddels staat er een stoel, maar t stond eerst erg leuk met die stickers! Alleen heeft de kat ze er toen afgekrabd ).

DaD: ik begrijp wel dat je dat eng vond hoor - ik hou ook niet zo van bellen, vooral niet naar instanties. Ik zoek altijd eerst uit of ik niet kan mailen.

Verder even ontopic:
Lijstje is aangevuld met een zakje snoepwortel van de AH, was lekker in de trein. Verder vooral een lading water gedronken.

Zo D maken: noedels met paddenstoelen en nasi/bamivlees + groentepakketje.
pi_72971894
Wij eten gewoon 1 of 2 keer per week biologisch vlees en de rest van de tijd geen vlees, dat werkt ook. Maar goed, ik heb het ook behoorlijk ruim voor een student, ik kan natuurlijk niet inschatten wat andere mensen te besteden hebben.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 21 september 2009 @ 17:26:33 #113
229513 Blurred86
Live Positive
pi_72972466
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:26 schreef Syrena het volgende:
Ik had vorige week witlof gestoofd. Met een beetje suiker en daarna een lepel balsamico erop. OMFG dat was lekker Ik heb de halve kilo witlof dus in mijn eentje weggekaand Volgende keer doe ik wel zoetstof denk ik.
Dat klinkt lekker Heb je daar een recept (of iets uitgebreidere uitleg, ik heb nog nooit iets gestoofd geloof ik ) voor?

lijstje:
O: havermout met banaan en pindakaas en lijnzaad
L: 4x volkoren (1x tosti kaas, lightsalami, mosterd, 1x vegapate)
T: peer
D: cajun aardappeltjes uit de oven, gestoomde groenten (spruitjes , broccoli en sperziebonen) en gebakken ei
T: yoghurt met muesli

nu nog eventjes immunology boek lezen en dan eten maken, zal later even teruglezen..
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  maandag 21 september 2009 @ 17:31:52 #114
236335 neen
schone schijn
pi_72972702
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:42 schreef Totziens het volgende:
Bied mij anders maar spontaan een aan

Ik eet vandaag soto, dat heb ik nog een beetje alleen geen emping maar daar ben ik te lui voor

En hoi Nynke
het lijkt niet wat het is
pi_72972792

Zware dag gehad vandaag, vannacht niet goed geslapen en de hele dag niet meer echt wakker geworden Achja, vanavond maar lekker slapen dan.

En vanavond ga ik even niet mager eten, maar gewoon waar ik zin in heb. Ik twijfel tussen wraps en pannenkoeken Of misschien sajoer boontjes en kip met een andere boemboe en rijst en kroepoek Achja, ik ga er wel uitkomen denk ik
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_72972839
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Wij eten gewoon 1 of 2 keer per week biologisch vlees en de rest van de tijd geen vlees, dat werkt ook. Maar goed, ik heb het ook behoorlijk ruim voor een student, ik kan natuurlijk niet inschatten wat andere mensen te besteden hebben.
We hebben het niet krap hoor. Maar gewoon niet ruim genoeg om per week 10,- meer uit te geven (want daar komt het zomaar op neer als je dagelijks een stukje vlees/vis wilt) aan boodschappen. Ik ben wel echt voor, biologisch vlees, maar het is nu nog even iets voor later.
pi_72973369
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:35 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

We hebben het niet krap hoor. Maar gewoon niet ruim genoeg om per week 10,- meer uit te geven (want daar komt het zomaar op neer als je dagelijks een stukje vlees/vis wilt) aan boodschappen. Ik ben wel echt voor, biologisch vlees, maar het is nu nog even iets voor later.
Daarom zeg ik dus dat dat niet dagelijks hoeft. Maar goed, ieder zijn eigen keuze. Wij eten ook weleens niet-biologisch vlees hoor.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72973415
Aah zussie

Ik heb nog wel een kratje bier in het hok staan, half leeg en half over datum. Belangstelling Neen?
pi_72973441
Wat een hoerendag is het vandaag geworden Ik hoefde maar VIJF minuutjes te rijden naar die stomme garage. Hebben ze net dat stukje weg afgezet

Voor degenen die dat nog niet wisten: Ik ben geen held op de weg en al helemaal niet qua richting en zulks. Ik zat dus binnen vijf minuten op een snelweg richting f*kking DUITSLAND. Alwéér! Omdat dat moest van dat bord. Ik ben doorgereden tot ik een bekende plaatsnaam zag ('t durrep waar ik naar de Duitse Aldi ga) ben daarheen gereden en vanuit daar weer naar m'n werk

En toen mijn vader bellen, want die zou me opwachten bij de garage. Maar z'n mobiel stond uit
Ik heb nog nooit zo gevloekt Nou ja, net toen ik er echt zat van was belde ie mij en kreeg ik een alternatieve route van de meneer van de garage, waarbij ik onder andere LANGS de bezoekersparkeerplaats van Nedcar moest.

Die ben ik dus opgereden en werd bij het erafrijden tegengehouden door een beveiligingsmeneer Die suggereerde dat ik er vast langs moest rijden (maar dat had ik inmiddels zelf ook al bedacht). Maak die wegen dan ook wat duidelijker

Ik ga na het eten een TomTom kopen. Mijn vader:"OH, ze hebben bij de Blokker een systeem voor 63 euro!"
Ik:"NEE! Ik wil gewoon een TomTom en geen rippoff, zit ik zometeen in Polen rond te kratsen op weg naar Geleen"

Dus. En nu heb ik geen honger meer en voel ik me echt heel heel heel stom en ook zielig. Maar vooral
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72973458
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:51 schreef Totziens het volgende:
Aah zussie

Ik heb nog wel een kratje bier in het hok staan, half leeg en half over datum. Belangstelling Neen?
Hihihihi, dat komt neen vast wel halen
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_72973583
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:26 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Dat klinkt lekker Heb je daar een recept (of iets uitgebreidere uitleg, ik heb nog nooit iets gestoofd geloof ik ) voor?

lijstje:
O: havermout met banaan en pindakaas en lijnzaad
L: 4x volkoren (1x tosti kaas, lightsalami, mosterd, 1x vegapate)
T: peer
D: cajun aardappeltjes uit de oven, gestoomde groenten (spruitjes , broccoli en sperziebonen) en gebakken ei
T: yoghurt met muesli

nu nog eventjes immunology boek lezen en dan eten maken, zal later even teruglezen..
Ik heb de witlof eerst schoongemaakt (door de helft en dan weer door de helft en dan het bitter eruitsnijden). Klontje boter gesmolten in een keteltje, de witlof erbij, even omscheppen met een klein beetje suiker en dan het gas heel laag en de deksel erop. Af en toe eens gekeken of het gaar was (en omscheppen). Toen het gaar was (heb de tijd niet bijgehouden) de boel afgegoten in een vergiet, in het keteltje weer een beetje suiker gestrooid, terug op het vuur, witlof er weer bij en een scheutje witte balasamico erbij, nog eens omscheppen en dan op je bord
pi_72973609
Oh en dat was ook mijn eerste keer stoven dus ik ga nu eens zoeken of het met wortels hetzelfde gaat. Denk het wel, op de suiker en de azijn na dan.
  maandag 21 september 2009 @ 17:59:04 #123
236335 neen
schone schijn
pi_72973650
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:51 schreef Totziens het volgende:
Aah zussie

lekker
het lijkt niet wat het is
  maandag 21 september 2009 @ 18:03:50 #124
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72973790
Hooihooi! Ik sluit me aan bij de garen, gaarderen en halve-garen

Lijstje van vandaag rides the special bus to school.

O: beetje special k met melk (was in de bonus en ineens miste ik het )
T: halve noten-vruchten-bol
L: bruine bol met chorizo
T: halve hartige nep-liga
T: snee brood met geitenkaas met koriander
D: andijviestamppot met een gehaktballetje
S: Zumba
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72973798
Biologisch vlees hoeft niet duur te zijn! Zoek een Groene Weg slager in de buurt : http://www.degroeneweg.nl/index.php?id=30
Zoek de lokale turk voor lamsvlees.
Zoek de lokale proviciale beheerder van natuurterreinen voor lam.
Zoek een boer in de buurt met eigen rundvlees.

De AH is duur, en biologisch nog duurder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_72973895
Goodbye, wat jij zegt .
Ik zag het zelf net; na posten in het verkeerde topic moest ik eerst zonodig in een pan roeren. Bedankt voor je attentheid .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_72973933
Maar goed, wat ik dus in het verkeerde topic postte was o.a. dat ik vandaag eindelijk de moed verzameld had de hanenboer te bellen en dat ik nu weer een haan heb. En ook een nieuw hennetje. En dat ik hoop volgend jaar dan weer kuikentjes te krijgen.
pi_72974353
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dus dat dat niet dagelijks hoeft. Maar goed, ieder zijn eigen keuze. Wij eten ook weleens niet-biologisch vlees hoor.
Wij eten gewoon graag dagelijks vlees/vis . En heb er zoveel moeite (zoals de dingen die sigme beschrijft) dan ook weer niet voor over, daar vind ik het dan weer niet belangrijk genoeg voor . Inmiddels is de bio-industrie toch al vrijwel afgeschaft (t moet volgend jaar geloof ik 100% afgeschaft zijn), dus heel slecht hebben die dieren het al niet meer.
pi_72974579
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:23 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wij eten gewoon graag dagelijks vlees/vis . En heb er zoveel moeite (zoals de dingen die sigme beschrijft) dan ook weer niet voor over, daar vind ik het dan weer niet belangrijk genoeg voor . Inmiddels is de bio-industrie toch al vrijwel afgeschaft (t moet volgend jaar geloof ik 100% afgeschaft zijn), dus heel slecht hebben die dieren het al niet meer.
Wat een onzin zeg.
Hoe kóm je erbij?
Misschien moet je het Groen-Links even vertellen, wat die proberen het in 2020 afgeschaft te krijgen...
pi_72974869
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:23 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Que?

Maar goed, als jij het niet belangrijk vindt, is het niet belangrijk.
Jij liever eng hormonenvlees met restjes antibiotica dan ik.
pi_72975071
Oh en Syrena: wat een gedoe allemaal! TomTom rules, daarmee kom je in de kleinste gehuchten zonder problemen .
pi_72975131
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:59 schreef neen het volgende:

[..]

lekker

Nou kom maar halen dan.

GB: de zoon van de slager was er zaterdagavond ook en haalde ons weer eens door de war volgens mij. Hij probeerde me volgens mij ook ietwat te versieren dus ik was snel weer weg.

Ik heb net erwtensoep uit blik gegeten
  maandag 21 september 2009 @ 18:48:57 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72975159
Je hebt het toch wel eerst opgewarmd TZ?
pi_72975186
dat moest er nog eens bij komen XM!
pi_72975194
Vanavond shoarma met knoflooksaus , lots of sla en patatjes
  maandag 21 september 2009 @ 18:51:14 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72975220
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:49 schreef Totziens het volgende:
dat moest er nog eens bij komen XM!
Ik vind je avatar wel heel toepasselijk nu .
  maandag 21 september 2009 @ 18:53:08 #137
229513 Blurred86
Live Positive
pi_72975288
bedankt syrena! ik ga het binnenkort proberen
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_72975358
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:48 schreef Totziens het volgende:

[..]

Ik heb net erwtensoep uit blik gegeten
Eet ik ook wel eens hoor, is best lekker
pi_72975384
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef sigme het volgende:
Maar goed, als jij het niet belangrijk vindt, is het niet belangrijk.
Da's dan natuurlijk weer helemaal waar; ieder zijn eigen keus.
pi_72975479
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:55 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Eet ik ook wel eens hoor, is best lekker
Ja, en vooral erg simpel! Ik ging er vanuit dat mn huisgenootje ging koken maar die ging bij dr ex eten.
pi_72975483
Oh, ik ga trouwens pizza eten! Zo'n kleine verse van de Appie
pi_72975498
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:53 schreef Blurred86 het volgende:
bedankt syrena! ik ga het binnenkort proberen
Hopelijk bevalt het je ook goed De wortels waren niet bijzonder, die kook ik de volgende keer weer gewoon. Kon niet echt zeggen dat de smaak beter was.
pi_72975535
iemand drukte op gas ipv rem? Jeetje, daar zullen wel wat gewonden/doden zijn gevallen?
  maandag 21 september 2009 @ 19:03:45 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72975652
pi_72975988
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:30 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Hoe kóm je erbij?
Misschien moet je het Groen-Links even vertellen, wat die proberen het in 2020 afgeschaft te krijgen...
Ik meende dat laatst gelezen te hebben. Ik zoek het even op zo.
pi_72976088
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:06 schreef sigme het volgende:
Goodbye, wat jij zegt .
Ik zag het zelf net; na posten in het verkeerde topic moest ik eerst zonodig in een pan roeren. Bedankt voor je attentheid .
Graag gedaan!

Ik heb mijn pizzaatje op *burp*
pi_72976180
Ok, t zal wel iets van klok-klepel zijn, t wordt dus idd niet afgeschaft voorlopig.

En ik heb er gewoon niet zoveel moeite mee - dat geeft toch niet? Alle respect voor mensen die er voor op de barricades gaan staan (bij wijze van spreken), maar ik lig er gewoon niet wakker van.. hoewel ik het er wel mee eens ben dat biologisch vlees beter is, maar zolang ik dat niet kan betalen en wel gewoon dagelijks vlees wil eten, is dat geen optie. Ze zouden dat goedkoper moeten proberen te krijgen, d.m.v. subsidies ofzo.
pi_72976390
Vlees is geen eerste levensbehoefte, ik heb liever niet dat mijn belastinggeld gaat naar mensen die goedkoop vlees willen.

Het is inderdaad een kwestie van wat je belangrijk vindt, je goed recht.
De keuze dat je er zelf geen geld voor over hebt en dat anderen het maar voor je moeten financieren vind ik dan wel tamelijk verwerpelijk.
pi_72976541
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:22 schreef sigme het volgende:
Vlees is geen eerste levensbehoefte, ik heb liever niet dat mijn belastinggeld gaat naar mensen die goedkoop vlees willen.

Het is inderdaad een kwestie van wat je belangrijk vindt, je goed recht.
De keuze dat je er zelf geen geld voor over hebt en dat anderen het maar voor je moeten financieren vind ik dan wel tamelijk verwerpelijk.
Ik heb er wel geld voor over, ik heb er het geld alleen niet voor. Ik vind het prima er meer voor te betalen, maar dat kan nu gewoon niet - dus totdat we het financieel zo ruim hebben dat dat wel kan, eten we geen biologisch vlees.

En hiermee zijn we natuurlijk lang niet de enigen, als je het niet kunt betalen, is het geen kwestie meer van een keuze. Wanneer het betaalbaarder wordt, zouden veel meer mensen voor biologisch vlees gaan, gewoon omdat iedereen ook wel inziet dat het een betere keuze is. Dáárom vind ik dat het goedkoper zou moeten kunnen worden.

Hetzelfde is zoiets als max-havelaarbananen of -koffie, dat is ook 3 keer zo duur als de gewone variant. Dat wordt gewoon te duur, hoewel ik zeker voor het initatief ben. Ik kan het alleen gewoon niet betalen.
pi_72976622
Je kán het wel betalen, je wíl het niet betalen. Je wil de prijs niet betalen: minder andere uitgaven / minder vlees / meer moeite doen voor je vlees.

Je goed recht, maar kom daarna niet aan met kul.
pi_72976786
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:27 schreef sigme het volgende:
Je kán het wel betalen, je wíl het niet betalen. Je wil de prijs niet betalen: minder andere uitgaven / minder vlees / meer moeite doen voor je vlees.

Je goed recht, maar kom daarna niet aan met kul.
Nou vooruit, dan wil ik het niet betalen.

Ik heb geen tijd/zin om heel Rotterdam door te rennen op zoek naar biologisch vlees, ga niet op andere uitgaven korten omdat ik per se biologisch wil eten, en zowel mijn vriend als ik houden van een dagelijks stukje vlees/vis.

We zijn niet allemaal wereldverbeteraars.

Maar dat neemt niet weg dat ik biologisch vlees een goede zaak vind, maar dat ik het dus niet kan betalen zonder er mijn leefgewoonten op aan te passen - en dat laatste vind ik te ver gaan.
pi_72977942
Ik eet zoveel mogelijk biologisch vlees. (en dan bedoel ik niet zoveel mogelijk kilo ) Ik kan het betalen, dus dan doe ik dat. Helemaal rechtlijnig ben ik ook niet, want ik eet ook weleens een stoommaaltijd of zo en daar zit gewoon vlees in. Maar als ik de keus heb, dan kies ik biologisch.
pi_72979620
Ik ben op helemaal voor biologisch vlees, maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet altijd voor kies. Bij de AH (waar we het grootste deel van de wekelijkse boodschappen doen) is het idd erg prijzig, en ik heb niet altijd de tijd om sigme's opties langs te gaan (een aantal kende ik nog niet, waarvoor dank!!). Maar wij eten zeker niet dagelijks vlees, dus dat scheelt weer.

Ik dacht overigens dat het vlees van de turkse slager niet per se biologisch hoefde te zijn (dwz dat ze gevoed zijn met biologisch/onbespoten voer) maar dat het in de meeste gevallen wel scharrelvlees is. Het vlees van onze turkse slager (zit nu echt om de hoek!) is in ieder geval wél erg lekker! Het ziet er soms wat gehavend uit (volgens mij kunnen ze nog wel een lesje in uitbenen krijgen) maar het smaakt prima .
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72980037
Lijstje trouwens:
O: vanillekwark met muesli
T: cappuccino
L: 2 boterhammen met kipkerriesalade en trosje druiven
T: 4? koekjes met chocola (rond half zes, ik ben van 9-19 uur op m'n werk geweest)
D: soep met mais/paprika/ui/aardappel/bleekselderij/bouillon/melk en stokbrood met boter
T:??
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 21 september 2009 @ 20:56:53 #156
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_72980438
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Nou vooruit, dan wil ik het niet betalen.

Ik heb geen tijd/zin om heel Rotterdam door te rennen op zoek naar biologisch vlees, ga niet op andere uitgaven korten omdat ik per se biologisch wil eten, en zowel mijn vriend als ik houden van een dagelijks stukje vlees/vis.
Doen wij wel voor je
quote:
We zijn niet allemaal wereldverbeteraars.
Nee ik ook niet maar ik houd ook van smaak en een goede prijs
quote:
Maar dat neemt niet weg dat ik biologisch vlees een goede zaak vind, maar dat ik het dus niet kan betalen zonder er mijn leefgewoonten op aan te passen - en dat laatste vind ik te ver gaan.
Mwah, hangt er vanaf hoeveel duurder, en of de kwaliteit beter is, wat ook niet altijd het geval is.
Maarre als je het mij vraagt:
-Voor Italiaans spek ga je naar Little Italy, vlakbij de Meent.
-Voor vergedraaid gehakt, kebab vlees, hemelse merquez worstjes en lamsvlees ga je naar de Islamitische slager Lakarusch op de Nieuwe Binnenweg en als je geld teveel hebt haal je wat bij wildhandel Treuren op de Jonker Fransstraat.
-Voor vis ga je naar de Mediterranee op de Vierambachtstraat, en als je geld teveel hebt gewoon bij Schmidt
  maandag 21 september 2009 @ 21:16:49 #157
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72981330
Maar dan moet je wel heel R'dam door . Ik heb daar ook geen zin in. Met alle respect, maar ik heb wel wat beters te doen dan per boodschap-object een aparte winkel af te gaan .
pi_72981600
hoi!

Druk dagje gehad, en lekker gesport en net het avondeten een half uurtje achter de kiezen

Lijstje was minder goed maar dat gaat vanaf morgen weer beter! dat beloof ik mijzelf:

O: 2 rijstwafels pindakaas
T: banaan
L: twee hele kleine boterhammetjes pindakaas
T: appel
S: anderhalf uur fitness
D: grooot bord risotto met champignonnetjes

Vandaag had ik mijn állereerste presentatie en ik was helemaal zen , totdat ik mijn mond opentrok mijn eerste keer presenteren in het Engels! Ik kreeg een kop als een tomaat --> en allemaal vlekken

Máár, het ging echt goed! Erg goede commentaren, fijne feedback gekregen en de docente vond mijn Engelse uitspraak erg goed

Allerlei beoordelingspuntjes, schaal van A, B, C, D waarbij A zeer goed, B goed, C voldoende en D miserabel was.
Heel veel A's gescoord, ook wat B's en een enkele C, wat middelde op een mooie grote B zei ze dus ik ben trots

*glabbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah*
Ja doei.
  maandag 21 september 2009 @ 21:35:47 #159
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72982220
Laat maar...

* uniekhoorn boerendochter is
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? maandag 21 september 2009 @ 21:36:49 #160
70532 loveli
N
pi_72982262
Ook op biologische producten wil men winst maken. Biologische groente wordt vaak net zo snel geteeld als 'normale' groente, waardoor er niet per se meer voedingsstoffen in zitten bleek uit onderzoek. Pas als je bio-dynamisch koopt, zit er echt meer in.

Juist in Rotterdam is het best makkelijk om aan goed biologisch vlees te komen. Er zijn meerdere Groene Weg slagers (zo heet die keten toch? ik ben een tijdje weg uit die buurt) en Gimsel is de grootste reformzaak die ik ken. De smaak van biologisch vlees is veel lekkerder dan van bio-industrievlees. Zei de hypocriet die ook AH kipfilet in de koelkast heeft liggen en zich ernstig afvraagt waarom ook alweer.

Het grote nadeel van het eten van standaard voedsel is dat de kcals er wel inzitten, maar aan de micronutrienten die we hard nodig hebben om de energie uit ons voer beschikbaar te krijgen, hebben we een tekort. Als iedereen bewuster zou eten hadden we een minder groot gezondheidsprobleem in de wereld. Iedereen aan de broccoli!!!

En dat meen ik serieus! Broccoli zit echt bomvol goede stofjes.
crap in = crap out
pi_72982279
Cheerio voor MoBlo

Een "Foei!" voor mezelf; ik heb veel te veel chocolade op . De reep is op dus dat scheelt.

Lijst van vandaag:
O: cruesli met magere perzikyoghurt en een beker optimel
L: 2 bruine boterhammen met osseworst, witte boterham met duo penotti, appel
T: spa en fruit, twee salmiakriksen
T: chocolade
D: shoarma met knoflooksaus, véél sla, paar patatjes. Toe bakje magere perzikyoghurt
T: spa en fruit

Planning voor morgen:
O: cruesli met vanilleyoghurt, beker optimel
T: appel of banaan
L: 2 bruine boterhammen met ossenworst, ca 200 ml optimel bosvruchtenyoghurt
T: indien trek ontbijtkoek
D: géén idee nog, wat de pot schaft

En nu ga ik lekker slapen..
pi_72982312
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:36 schreef loveli het volgende:
Ook op biologische producten wil men winst maken. Biologische groente wordt vaak net zo snel geteeld als 'normale' groente, waardoor er niet per se meer voedingsstoffen in zitten bleek uit onderzoek. Pas als je bio-dynamisch koopt, zit er echt meer in.

Juist in Rotterdam is het best makkelijk om aan goed biologisch vlees te komen. Er zijn meerdere Groene Weg slagers (zo heet die keten toch? ik ben een tijdje weg uit die buurt) en Gimsel is de grootste reformzaak die ik ken. De smaak van biologisch vlees is veel lekkerder dan van bio-industrievlees. Zei de hypocriet die ook AH kipfilet in de koelkast heeft liggen en zich ernstig afvraagt waarom ook alweer.

Het grote nadeel van het eten van standaard voedsel is dat de kcals er wel inzitten, maar aan de micronutrienten die we hard nodig hebben om de energie uit ons voer beschikbaar te krijgen, hebben we een tekort. Als iedereen bewuster zou eten hadden we een minder groot gezondheidsprobleem in de wereld. Iedereen aan de broccoli!!!

En dat meen ik serieus! Broccoli zit echt bomvol goede stofjes.
Ik heb gisteren broccoli gegeten *trots is*
  maandag 21 september 2009 @ 21:39:26 #163
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72982367
Broccoli
Spruitjes hopelijk ook want daar heb ik ook wel eens weer zin in:P
  maandag 21 september 2009 @ 21:42:40 #164
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72982483
Biologische slagers...
Er zijn natuurlijk ook 'keurslagers' maar ook slagers die zelf slachten.
Die koeien komen van een normale melkveebedrijf, hebben jaren in de wei gestaan, beste bestaan van de wereld maar gaan toch zonder 'keurmerk biologisch' in de winkel.
  maandag 21 september 2009 @ 21:52:50 #165
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72982928
Mijn zwager is ook op Wegmisbruikers geweest vrijdag
Jammer dat ze allemaal onherkenbaar zijn gebracht Mietjes
  Vis een optie? maandag 21 september 2009 @ 22:14:21 #166
70532 loveli
N
pi_72983936
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Biologische slagers...
Die koeien komen van een normale melkveebedrijf, hebben jaren in de wei gestaan, beste bestaan van de wereld maar gaan toch zonder 'keurmerk biologisch' in de winkel.
Zoeen hadden we in het 'dorp' waar ik opgegroeid ben. Weet wat je eet!
[vraagt zich weer af wat de AH kipfilet in mijn koelkast doet]
crap in = crap out
pi_72983943
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Broccoli
Spruitjes hopelijk ook want daar heb ik ook wel eens weer zin in:P
ik heb gister spruitjes gegeten! Er werd drie dagen voor me gekookt:
dag 1: canneloni's gevuld met broccoliprutje in tomatensaus met kaas/creme fraiche sausje
Dag 2: superheerlijke pasta met een smaakvolle walnoten/basilicum saus en een lekkere bietensalade met rucola en geitenkaas
Dag 3: ovenschotel met spruitjes, tomaat en andere dingen, met mozarella.

en ik ben niet eens een kilo zwaarder
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72983981
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Biologische slagers...
Ja, dat vroeg ik me dus af idd. Hebben de dieren waarvan het vlees bij (keur)slagers ligt per defenitie een beter leven gehad dan de dieren waarvan het vlees bij de supermarkt ligt? Je zou zeggen dat een goede slager ook goed vlees wil; in mijn opinie is dat dan ook afkomstig van dieren die een goed leven hebben gehad...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72983989
en ik heb nog nooit biologisch vlees gegeten omdat het bij de AH veel te duur is en ik eigenlijk nooit ergens anders kom. Ik weet hier niet eens een slager te vinden denk ik ....
  maandag 21 september 2009 @ 22:18:06 #170
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72984103
Als je dan op wegmisbruikers bent, doe het dan goed

Wat goed, Mootje! Respect voor mensen met een goeie uitspraak in een vreemde taal!

Zumba was weer leuk Volgende week heeft de sportschule een western-thema, iedereen komt als cowboy of indiaan Ik wil wel gewoon mn lesjes volgen, dus driemaal raden als wat ik ga Vraag me af of twee vlechten voldoende is Heb ook wel lange indianenoorbellen en dergelijke, maar wil wel gewoon kunnen sporten
pi_72984193
en een veer! en een veer!!!

en foto's dan, uiteraard
Ja doei.
  maandag 21 september 2009 @ 22:22:48 #172
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72984346
Ohja, veren! Eens kijken of ik die nog heb! Zal wel voornamelijk gekloot met sieraden en veren worden idd

En nu douchen!
pi_72984396
indiaantje Maria

Ja doei.
pi_72984413
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je dan op wegmisbruikers bent, doe het dan goed

Wat goed, Mootje! Respect voor mensen met een goeie uitspraak in een vreemde taal!

Zumba was weer leuk Volgende week heeft de sportschule een western-thema, iedereen komt als cowboy of indiaan Ik wil wel gewoon mn lesjes volgen, dus driemaal raden als wat ik ga Vraag me af of twee vlechten voldoende is Heb ook wel lange indianenoorbellen en dergelijke, maar wil wel gewoon kunnen sporten
wat een grappig intiatief zeg! en leuk ook dat iedereen er dan enthousiast aan mee doet!
Ik ben ook voor een foto

hoe bevalt jullie huis eigenlijk? voel je je al helemaal thuis enzo?
  maandag 21 september 2009 @ 22:34:12 #175
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72984847
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:15 schreef cyclechick het volgende:
en ik heb nog nooit biologisch vlees gegeten omdat het bij de AH veel te duur is en ik eigenlijk nooit ergens anders kom. Ik weet hier niet eens een slager te vinden denk ik ....
Nou datte... en zo zijn er vele..

Ik weet het ook niet en het kan me niet zoveel schelen Er is zoveel verneukeratief!
Neem dan alleen maar de 101 verschillende broden die je kan kopen van 0.50 tot 3.00E en niemand weet wat erin zit! Er staat geen voedingsdeclaratie of wat dan ook op en toch kopen we gewoon het donkerste brood om gezond te doen..
Tja, dat klopt ook niet.
  maandag 21 september 2009 @ 22:36:13 #176
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72984916
Maria
pi_72985192
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar dan moet je wel heel R'dam door . Ik heb daar ook geen zin in. Met alle respect, maar ik heb wel wat beters te doen dan per boodschap-object een aparte winkel af te gaan .
Dat vind ik ook idd.

En ik begrijp jullie ook wel hoor - en ik vind het ook goed dat anderen het wél doen, maar ik heb daar zelf gewoon geen zin in.

Ik probeer zo gezond mogelijk te eten: veel verse groente, mager vlees, vette vis enzovoort, maar ik ga gewoon maar 1 keer per week boodschappen doen, bij de ah.

Oh en ik ga ook binnenkort weer eens broccoli eten, is alweer een tijdje geleden.
pi_72985213
mooie dromen dames! ik word nu naar bed gelokt door Mr. Mo
Ja doei.
pi_72985253
En ik wil niemand tegen de borst stuiten hier hoor!

Ik denk dat ik gewoon vooral een echt stadsmeisje ben.
pi_72985424
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Ja dát heeft er dus niets mee te maken.

Als het geld een issue is: je kan ook wachten tot er een 35% kortingssticker opkomt en dan de boel opkopen en in de vriezer gooien.
  maandag 21 september 2009 @ 22:52:53 #181
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72985670
Fiets: nou ik hóóp dus dat ik niet dan de enige ben met veren in het haar en dergelijke Maar ach, ik zal de spoilsport niet wezen Ik wil alleen geen 'goeie' normale kleding gebruiken om in te sporten, dus moeten de 'ornamenten' maar meewerken
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Maria
Yeeees?

Slaap lekker, Mo! (hihi, gelokt)

Ik ga brood maken en naar bed, morgen gaat de wekker om 6.30 en ik ben geen ochtendmensch.

Trusten poepemescheetjens
  maandag 21 september 2009 @ 22:54:26 #182
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72985732
Oh en het huis bevalt prima! Het is zo fijn om gewoon een eigen plekje te hebben enzo En de bovenbuuf is aardig en de andere buurman daar merken we niks van Joooy! Tenks furrrr arrrrsking
pi_72986846
Zo, weer thuis. Ik ben gewoon níet sociaal en 12 uur mensen om je heen (die ook nog eens tegen je willen praten) is dan behoorlijk inspannend. Zit nu te bedenken hoe ik dat volgende keer ga ontlopen, zonder een vriendin te dumpen. Mijn D was idd waardeloos (glas sap+kaasstengel+halve komkommer) en nu ga ik maar slapen . Geen zin om te reageren, doe ik morgen wel .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? maandag 21 september 2009 @ 23:34:31 #184
70532 loveli
N
pi_72987369
Co, ik moet je eigenlijk nodig PM'en, maar het komt er steeds niet van.
crap in = crap out
pi_72987903
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:34 schreef loveli het volgende:
Co, ik moet je eigenlijk nodig PM'en, maar het komt er steeds niet van.
Ja hee, doe eens gewoon!!

*streng kijkt!
pi_72990665
Goeiemorgen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 22 september 2009 @ 07:39:26 #187
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_72990669
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Uhuh, goed excuus dunkt me.

Maarre knap dat jullie 1x in de week boodschappen doen, ik zou dat echt niet kunnen ik weet niet eens wat ik vanavond ga eten, laat staan over een week. Ik doe eigenlijk bijna iedere dag boodschappen.
Er is altijd wel iets dat op is of wat ik de vorige keer vergeten was..
  dinsdag 22 september 2009 @ 07:54:38 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72990748
Goedemorgen .

Wat een venijnig sfeertje hing hier gisteravond, zeg. Brrr. Mag iedereen alsjeblieft zelf weten wat hij met zijn haar geld doet en of hij wel of niet vlees eet en zo ja, wat voor vlees? Ik kan slecht tegen zo'n holier than thou-houding.

Straks weer naar Windesheim en morgen is het alweer woensdag!
Tempus fugit!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:12:14 #189
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_72990881
Tuurlijk mag iedereen dat zelf weten Vikkie, hoezo venijnig Ik voel mezelf iig niet holier dan een ander ofzo, maar ik vind het vlees in de super vaak niet zo lekker, en ik kom toch overal wel een keer langs
pi_72990944
beetje met Vik eens wel...

daarom heb ik me er ook maar niet in gemengd, als dierenbeul zijnde

goedemorgen!
Ja doei.
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:21:50 #192
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72991001
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 07:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Maarre knap dat jullie 1x in de week boodschappen doen, ik zou dat echt niet kunnen ik weet niet eens wat ik vanavond ga eten, laat staan over een week. Ik doe eigenlijk bijna iedere dag boodschappen.
Hehe herkenbaar.
Ik doe dan wel éen keer in de week globale boodschappen, maar haal vrijwel iedere dag wel weer iets in de buurtsuper.
En dat gezeikstraal over vlees zeg , eet gewoon lekker wat je zelf wilt joh.
Heb het beste voor met dieren in het algemeen, maar heb net zo goed een wespenvanger in de tuin hangen, mierenlokdoosjes bij de deur en een muizenval in het bergingshok .. gaan allemaal dood en daar zeurt verder ook niemand over .
pi_72991202
Lijstje!

O: 2 gekookte eitjes
L: 2 kampioentjes met slankie mediterrannee
S: tennis
-vergadering tot ? -
D: kipshoarma met veel groente en weinig kip in een pita met magere yoghurt erbij

Ja doei.
pi_72991222
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja dát heeft er dus niets mee te maken.

Als het geld een issue is: je kan ook wachten tot er een 35% kortingssticker opkomt en dan de boel opkopen en in de vriezer gooien.
Dat laatste doe ik ook wel eens.
pi_72991335
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 07:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat je iedere dag gaat, daar zou ik echt geen zin in hebben . En het is over het algemeen goedkoper om 1 keer per week boodschappen te doen, dan iedere dag. Ik zorg gewoon dat ik voor 7 keer avondeten heb, dan kijk ik per dag waar we zin in hebben. En dan aan het begin van de week de kort houdbare dingen op eten, en aan het eind van de week de lang houdbare (bijv. diepvriesgroente).

En vriendje en ik vinden het altijd leuk om samen grote boodschappen te doen.

En nu het laatste wat ik erover zeg:

Iedereen kan mij er wel van beschuldigen dat ik 'excuses' verzin, maar het zijn voor mij hele legitieme redenen: ik heb geen zin om naar 4 verschillende winkels te moeten voor mijn boodschappen, en ik ga niet de helft van de week vegetarisch eten zodat ik dan de rest van de week biologisch vlees eet. En ik ga ook niet op andere uitgaven korten zodat ik dan biologisch kan eten. Ik vind het er niet belangrijk genoeg voor.
pi_72991380
Oh en nog even een lijstje:

O: twee crackers met komkommersalade (zag net wel dat er vrij veel vet in zit, ga het misschien eens zelf maken)
L: schaaltje vanilleyoghurt met special K, twee boterhammen met filet américain
T: glas verse jus
D: macaroni met tomatensaus met verse tomaten, paprika en champignons, en mager gehakt, met een beetje pesto
S: spinnen
pi_72991387
och, ik eet de helft vega en dan andere helft dierenbeulenvlees

en het maakt me werkelijk geen ene flikker uit

mijn vent doet elke maandag de boodschappen bij de Lidl en vlees halen we waar het dan ook (in de buurt) in de aanbieding is, al is het enige wat we eten eigenlijk kip en rundergehakt, iets anders hebben we vaak niet en dat kopen we in voordeelverpakkingen als die ook nog eens in de bonus zijn. Dat ga je zelfs met een 35% korting sticker op bio niet redden die prijzen

/care
Ja doei.
pi_72991753
Goedemorgen.

Ook maar even mijn twee centen.
Wat betreft teveel gedoe: ik vind het juist hartstikke leuk om met vriendmanlief zaterdags de hele stad door te lopen voor alle boodschappen.
Je zit zo aan 10-15km lopen op die manier, dus het is nog gezond ook.
Op de fiets is dat in een uurtje gepiept lijkt me.

Wat betreft de prijzen: van mij mogen per direct de subsidies op de vleessector worden afgeschaft.
Ik betaal via belastingen voor bio-industrievlees en dat vind ik moeilijk te accepteren.
Ik doe moeite om zo milieuvriendelijk te leven als mogelijk, maar betaal dan via BTW aan dier- en milieuonvriendelijk gemaksvlees mee.
Ik vind dat ik het volste recht heb om dat vervelend te vinden.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: witlofsalade met ei
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven
T: paprika's met turkse geitenkaas en gemalen chili
T: gratis flesje Activia (gekregen op station)
D: onbekend spruitjes, vegaschijf, aerpels

Planning voor vandaag:
O: halve vegaschijf, kliekje spruitjes
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven
T: halve vegaschijf, kliekje spruitjes
D: gegrilde bloemkool met latkes
pi_72991810
Ik vind het meeste vlees vies. Dus ik eet voornamelijk vega, of een vissie. En soms gehakt of een kippie.
En soms alleen soep Broccolisoep!

En nu ga ik strijken anders haal ik mijn programma niet vanochtend Vanmiddag vergadering, ik ga meedoen aan een project Ik had er eerst veel zin in, maar nu denk ik dat ze me de k*tklusjes in de schoenen gaan schuiven Niet echt een reden om dat te denken, maar er zou eerst een 'echte' bibliothecaris meedoen, maar die kon niet (ander project) dus toen werd ik het, vanuit mijn nieuwe functie.

Nou ja, we zien wel hoe 't gaat.
pi_72991855
Oh Mo, leuk is dat he, goeie punten krijgen voor iets dat je leuk vindt enzo Ik had het vorige week, beste van de klas (jammer van de faalhazerigheid die ik daarna kreeg, maar goed )

Maria> Verkleed Zumba-en?! Laat het mijn dansschool maar niet horen, dat lijken me ook wel types die zoiets doen hihi. Zeker met de carnaval Overal uitgelopen schmink van 't zweten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')