Nou vooruit, dan wil ik het niet betalen.quote:Op maandag 21 september 2009 19:27 schreef sigme het volgende:
Je kán het wel betalen, je wíl het niet betalen. Je wil de prijs niet betalen: minder andere uitgaven / minder vlees / meer moeite doen voor je vlees.
Je goed recht, maar kom daarna niet aan met kul.
Doen wij wel voor jequote:Op maandag 21 september 2009 19:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Nou vooruit, dan wil ik het niet betalen.
Ik heb geen tijd/zin om heel Rotterdam door te rennen op zoek naar biologisch vlees, ga niet op andere uitgaven korten omdat ik per se biologisch wil eten, en zowel mijn vriend als ik houden van een dagelijks stukje vlees/vis.
Nee ik ook niet maar ik houd ook van smaak en een goede prijsquote:We zijn niet allemaal wereldverbeteraars.
Mwah, hangt er vanaf hoeveel duurder, en of de kwaliteit beter is, wat ook niet altijd het geval is.quote:Maar dat neemt niet weg dat ik biologisch vlees een goede zaak vind, maar dat ik het dus niet kan betalen zonder er mijn leefgewoonten op aan te passen - en dat laatste vind ik te ver gaan.
Ik heb gisteren broccoli gegetenquote:Op maandag 21 september 2009 21:36 schreef loveli het volgende:
Ook op biologische producten wil men winst maken. Biologische groente wordt vaak net zo snel geteeld als 'normale' groente, waardoor er niet per se meer voedingsstoffen in zitten bleek uit onderzoek. Pas als je bio-dynamisch koopt, zit er echt meer in.
Juist in Rotterdam is het best makkelijk om aan goed biologisch vlees te komen. Er zijn meerdere Groene Weg slagers (zo heet die keten toch? ik ben een tijdje weg uit die buurt) en Gimsel is de grootste reformzaak die ik ken. De smaak van biologisch vlees is veel lekkerder dan van bio-industrievlees. Zei de hypocriet die ook AH kipfilet in de koelkast heeft liggen en zich ernstig afvraagt waarom ook alweer.
Het grote nadeel van het eten van standaard voedsel is dat de kcals er wel inzitten, maar aan de micronutrienten die we hard nodig hebben om de energie uit ons voer beschikbaar te krijgen, hebben we een tekort. Als iedereen bewuster zou eten hadden we een minder groot gezondheidsprobleem in de wereld. Iedereen aan de broccoli!!!
En dat meen ik serieus! Broccoli zit echt bomvol goede stofjes.
quote:Op maandag 21 september 2009 21:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Biologische slagers...
Er zijn natuurlijk ook 'keurslagers' maar ook slagers die zelf slachten.
Die koeien komen van een normale melkveebedrijf, hebben jaren in de wei gestaan, beste bestaan van de wereld maar gaan toch zonder 'keurmerk biologisch' in de winkel.
ik heb gister spruitjes gegeten! Er werd drie dagen voor me gekookt:quote:Op maandag 21 september 2009 21:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Broccoli
Spruitjes hopelijk ook want daar heb ik ook wel eens weer zin in:P
Ja, dat vroeg ik me dus af idd. Hebben de dieren waarvan het vlees bij (keur)slagers ligt per defenitie een beter leven gehad dan de dieren waarvan het vlees bij de supermarkt ligt? Je zou zeggen dat een goede slager ook goed vlees wil; in mijn opinie is dat dan ook afkomstig van dieren die een goed leven hebben gehad...quote:Op maandag 21 september 2009 21:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Biologische slagers...
Er zijn natuurlijk ook 'keurslagers' maar ook slagers die zelf slachten.
Die koeien komen van een normale melkveebedrijf, hebben jaren in de wei gestaan, beste bestaan van de wereld maar gaan toch zonder 'keurmerk biologisch' in de winkel.
wat een grappig intiatief zeg! en leuk ook dat iedereen er dan enthousiast aan mee doet!quote:Op maandag 21 september 2009 22:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je dan op wegmisbruikers bent, doe het dan goed![]()
Wat goed, Mootje!Respect voor mensen met een goeie uitspraak in een vreemde taal!
Zumba was weer leukVolgende week heeft de sportschule een western-thema, iedereen komt als cowboy of indiaan
Ik wil wel gewoon mn lesjes volgen, dus driemaal raden als wat ik ga
Vraag me af of twee vlechten voldoende is
Heb ook wel lange indianenoorbellen en dergelijke, maar wil wel gewoon kunnen sporten
Nou datte... en zo zijn er vele..quote:Op maandag 21 september 2009 22:15 schreef cyclechick het volgende:
en ik heb nog nooit biologisch vlees gegeten omdat het bij de AH veel te duur is en ik eigenlijk nooit ergens anders kom. Ik weet hier niet eens een slager te vinden denk ik ....
Dat vind ik ook idd.quote:Op maandag 21 september 2009 21:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar dan moet je wel heel R'dam door. Ik heb daar ook geen zin in. Met alle respect, maar ik heb wel wat beters te doen dan per boodschap-object een aparte winkel af te gaan
.
Ja dát heeft er dus niets mee te maken.quote:Op maandag 21 september 2009 22:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
En ik wil niemand tegen de borst stuiten hier hoor!![]()
Ik denk dat ik gewoon vooral een echt stadsmeisje ben.
Yeeees?quote:
Ja hee, doe eens gewoon!!quote:Op maandag 21 september 2009 23:34 schreef loveli het volgende:
Co, ik moet je eigenlijk nodig PM'en, maar het komt er steeds niet van.
Uhuh,quote:Op maandag 21 september 2009 22:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
En ik wil niemand tegen de borst stuiten hier hoor!![]()
Ik denk dat ik gewoon vooral een echt stadsmeisje ben.
Hehe herkenbaar.quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Uhuh,goed excuus dunkt me.
Maarre knap dat jullie 1x in de week boodschappen doen, ik zou dat echt niet kunnenik weet niet eens wat ik vanavond ga eten, laat staan over een week. Ik doe eigenlijk bijna iedere dag boodschappen.
Er is altijd wel iets dat op is of wat ik de vorige keer vergeten was..
Dat laatste doe ik ook wel eens.quote:Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja dát heeft er dus niets mee te maken.
Als het geld een issue is: je kan ook wachten tot er een 35% kortingssticker opkomt en dan de boel opkopen en in de vriezer gooien.
Ik vind het knap dat je iedere dag gaat, daar zou ik echt geen zin in hebbenquote:Op dinsdag 22 september 2009 07:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Uhuh,goed excuus dunkt me.
Maarre knap dat jullie 1x in de week boodschappen doen, ik zou dat echt niet kunnenik weet niet eens wat ik vanavond ga eten, laat staan over een week. Ik doe eigenlijk bijna iedere dag boodschappen.
Er is altijd wel iets dat op is of wat ik de vorige keer vergeten was..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |