Die laatste die jij noemt is mijn absolute favoriet, je hoort niets en inderdaad ideaal bij het schoonmaken. Ik vind het steeds jammer dat ik de anderen eerder heb aangeschaft maar ja...staan er nu 3 in gebruik (waarvan twee van die beste) en eentje op voorraad.quote:Op zondag 20 september 2009 20:47 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb de oude cat- it met bol, de katten kunnen zowel uit het bakje drinken als van de bol likken. De meeste katten vinden die erg leuk, zelfs dit kitten van 4/5 weken wat net in het wild gevangen was:
[ afbeelding ]
Ik vind het een klereding, lastig schoon te maken en bij te vullen, veel te veel onderdelen, er is altijd wel wat mee. Filters zijn wel redelijk makkelijk verkrijgbaar.
We hebben ook de nieuwe cat-it waarbij ze alleen water van de "bol" kunnen likken:
[ afbeelding ]
Die is veel makkelijker bij te vullen en schoon te maken dan de oude maar we hebben hem al sinds het ding op de markt kwam en de katten willen er nog steeds vrij weinig van weten.
Filters zijn ook vrij redelijk verkrijgbaar en hij neemt niet veel plek in.
Sinds een tijdje hebben we ook nog de cat mate, daarbij kunnen de katten op drie niveaus drinken en water van het "glijbaantje" likken.
[ afbeelding ]
Dat is mijn absolute aanrader. Enorm stil, supermakkelijk schoon te maken omdat het ding ruwweg uit twee delen bestaat (plus filter en pomp) en bijvullen doe je gewoon door water in het onderste bakje te gieten. Filters heb ik nog nergens gezien, behalve bij Zooplus waar ik hem ook gekocht heb. Maar ik denk dat je deze fontein ook best zonder filter zou kunnen laten draaien. Het grofste spul bl;ijft al hangen in de waterinlaat. De katten drinken er ook goed uit.
Al blijft bij sommige katten drinken uit het aquarium en het vijvertje favoriet. Dat zal de vissmaak wel zijn
Toen ik de eerste cat-it in huis haalde gingen onze katten wel meer drinken ja. Het water blijft schoner, koeler en is interessanter omdat het beweegt.
Oh goede tip!quote:Op maandag 21 september 2009 11:54 schreef Cat22 het volgende:
Tip voor mensen die er eentje willen kopen: zomeropruiming bij Zooplus. Met de code ZOMEROPRUIMING09 krijg je 20% korting. Het geldt tot 25 september.
Dan zou ik de hele tijd naar het toilet rennen denk ik. Teveel vallend water!quote:Op maandag 21 september 2009 12:23 schreef senesta het volgende:
Nou kwam ik deze ook nog tegen, wat zijn er eigenlijk een hoop![]()
Hahaha, ja dat vallende water lijkt me inderdaad ook wel vervelend op een gegeven moment.quote:Op maandag 21 september 2009 12:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan zou ik de hele tijd naar het toilet rennen denk ik. Teveel vallend water!
En mijn katten zouden er één groot waterfest van maken. Leuk voor laminaat.![]()
Ik snap niet helemaal wat je bedoeldquote:Op maandag 21 september 2009 12:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe is het eigenlijk met jullie hummeltje Senesta? vangen jullie hem/haar op?
Beide cat-its in ieder geval wel. Ook die nieuwe versie (witte bak). Kunnen ze zelfs met de pootjs op leunen en blijft heel stabiel.quote:
Dat was jij helemaal niet dat was Pumpkin_Ruby sorryquote:Op maandag 21 september 2009 12:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld
Het waren twee hummelbroertjes, ze zijn hier gebleven tot ze zo'n 14 weken waren omdat er geen vraag naar kittens was bij het asiel. We hebben ze toen terug moeten brengen naar het asiel omdat we op vakantie gingen, maar gelukkig zijn ze na 4 dagen al geplaatst. Samenquote:Op maandag 21 september 2009 14:05 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat was jij helemaal niet dat was Pumpkin_Ruby sorry
Meen je dat Sorella? Mijn Cat mate drinkbron maakt echt heeeeeeeeeeeel weinig geluidquote:Op maandag 21 september 2009 21:04 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ook de catmate, mede omdat die fluister stil zou zijn. Nu weet ik niet wat ze bedoelen met fluisterstil maar er zit een brom in die wij dus goed horen als het stil in huis is en dan kan het irritant zijn. met de radio en/of de tv aan valt het geuid wel mee dan valt die brom bijna niet meer op, of je moet er echt op gaan luisteren.
Het schoonmaken is echt een fluitje van een cent zoals er al aangegeven is, ik ben ook niet van plan om extra filters bij te kopen, dan verschoon ik de cat mate wel wat vaker
Ik heb er hier ook twee staan en in vergelijking met die bolexemplaren zijn ze fluisterstil....bij die bol merk je meteen als er iets te weinig water inzit bij de Pet Mat moet je het echt in de gaten houden dat het ding niet droogloopt, zo stil is het dingquote:Op maandag 21 september 2009 21:04 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ook de catmate, mede omdat die fluister stil zou zijn. Nu weet ik niet wat ze bedoelen met fluisterstil maar er zit een brom in die wij dus goed horen als het stil in huis is en dan kan het irritant zijn. met de radio en/of de tv aan valt het geuid wel mee dan valt die brom bijna niet meer op, of je moet er echt op gaan luisteren.
Het schoonmaken is echt een fluitje van een cent zoals er al aangegeven is, ik ben ook niet van plan om extra filters bij te kopen, dan verschoon ik de cat mate wel wat vaker
Ze zijn er inmiddels weer; ik ben er nu ook een aan het bestellenquote:Op donderdag 24 september 2009 13:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik wilde ook de cat mate bestellen. Uitverkocht. heb ze gemaild met de vraag of ik deze alsnog met korting kan kopen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:44 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik moet ook wat bestellen bij Zooplus maar ik wil nog afwachten of ze op dierendag nog een kortingsactie houden...
Met sinterklaas, pasen etc ook altijd wel wat. Maar ze hebben net tot 25 september een actie met 20% korting op alles gehad (behalve grit en voer) dus ik reken er nu niet 100% op.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:22 schreef Poeke het volgende:
[..]
wtf, doen ze dat vaker?
Als ik dat had geweten
Ja, maar ook voornamelijk uit de hondenbakquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is en blijft een kat he. Spettert hij ook met water? Aangezien het een coon is.
Hier geen aquarium of vijver, heb geen vissen en de mijne mogen niet naar buiten. Heb wel een kat verloren aan nierfalen en me daardoor bewust van hoe weinig katten drinken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Je bent in elk geval geen korting misgelopen, want je kreeg alleen maar één of andere suffe gymbal voor mensen als extraatje bij je bestelling.![]()
De katten hier vinden uit het aquarium of de vijver drinken ook het lekkerst, toch blijf ik stug fonteintjes vullen omdat ze die ook wel gebruiken. Ik vind het belangrijk dat ze genoeg drinken.
Je kunt gewoon de stekker eruit halen toch? Doe ik ook 's nachtsquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:24 schreef Greys het volgende:
Kan je die apparaten dan ook af en toe gewoon 'uit' zetten als je naar je werk bent bijvoorbeeld?
Ja toch? Want ik hou er niet van als dat ding staat te draaien als er niemand thuis is. Dus stil zetten als je weg bent en aan zetten als je thuis bent is geen probleem?
Ja he? Oh gelukkig, ik ben niet de enige met die tikquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Je kunt gewoon de stekker eruit halen toch? Doe ik ook 's nachts
Bij Zooplus?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:13 schreef Sorella het volgende:
Ik kreeg een mailte dat je bij je bestelling een krabplank kreeg met aan het eind twee wieltjes en een muis erop.
Ik hoef alleen niets te bestellen
Ik doe hem altijd uit als ik er niet bij ben. Vind ik veel te eng anders!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he? Oh gelukkig, ik ben niet de enige met die tik
Ik hoor net van mijn collega dat haar buren, als zij voor hun katten zorgt, tijdens de hele vakantie zo'n ding aan laten staan als ze dus weg zijn. Ik zou dat nooit durven!Of zit er een beveiliging op ofzo tegen doorbranden mocht ie omvallen en leeg zijn?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:36 schreef Greys het volgende:
Oh joy, ik ben niet de enige neuroot wat dat betreft!
Volgens mij is dat bij een bestelling vanaf 36 euro of zo, even kijken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij Zooplus?
Ik wil er wel iets bijstellen, moet ik dan een code voor die krabplank invullen ofzo?
Was voor dierendag dusquote:Sla nu meteen uw slag, want deze actie is ALLEEN VANDAAG GELDIG en zo lang de voorraad strekt!
Meestal zorg je voor een oppas die om de zoveel dagen checkt of er genoeg water/voer is... Naast poepscheppen en zo.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he? Oh gelukkig, ik ben niet de enige met die tik
Ik hoor net van mijn collega dat haar buren, als zij voor hun katten zorgt, tijdens de hele vakantie zo'n ding aan laten staan als ze dus weg zijn. Ik zou dat nooit durven!Of zit er een beveiliging op ofzo tegen doorbranden mocht ie omvallen en leeg zijn?
Als je je aanmeld voor hun nieuwsbrief krijg je een coupon voor een percentage korting.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:55 schreef Harajuku. het volgende:
Je krijgt wel altijd 5% korting meende ik, als je nieuw bent daar. En anders gewoon met een ander emailadres, krijg je weer 5% korting
Dat had ik ook al gelezen, dat ie op een sneller stromende stand het minste geluid maakt!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:43 schreef Poeke het volgende:
Hij zoemt een beetje maar niet storend vind ik. Er zit een functie op dat je hem harder en zachter kan laten pompen, toen ik hem iets zachter zette, zoemde hij harder
Ik ben ook nogal gevoelig voor geluidjes maar vooralsnog stoort het me niet, al moet ik toegeven dat hij in de voorraadkast staat, achter de bank waar ik zit waarvan de deur van op een kier staat.
Ik zal eens kijken of ik het kan opnemen
Dank je voor het maken van het filmpje!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:21 schreef Poeke het volgende:
Bij zooplus hadden ze bij het bestellen van de week alleen geen reservefilters, effe kijken of ze ze nu weer wel hebben.
Geen probleem, ik heb dit topic namelijk helemaal zitten uitpluizen om uit te vinden welke ik nou het beste kon nemen, maar tis een moeilijke keuze. Fijn als ik iemand anders een plezier kan doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je voor het maken van het filmpje!
Dat vergat ik net te zeggen in mijn enthousiasme, waar zijn mijn manieren!![]()
Was alleen voor dierendag bestemdquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij Zooplus?
Ik wil er wel iets bijstellen, moet ik dan een code voor die krabplank invullen ofzo?
Op het pompje zit een draaiknop.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:24 schreef Sorella het volgende:
[..]
Was alleen voor dierendag bestemdo het was al 7 oktober toen ik het poste sry
P.s. waar zit die functie om het harder en/pf zachter te zetten?
Zoemt jouw adapter toevallig ook?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:28 schreef Sorella het volgende:
Tnx
Als het rustig in huis is dan doe ik hem uit, dan bromt hij mij te hard.
Misschien is het verholpen als ik hem sneller laat stromen en anders ga ik even bellen
Dat vind ik dan weer een supergoede servicequote:Geachte mevrouw Poeke,
hartelijk dank voor uw e-mail. Excuses voor het ongemak, het klopt inderdaad niet dat Cat Mate drinkbron herrie maakt. We sturen u per omgaande een nieuw exemplaar toe, de oorspronkelijke factuur blijft hetzelfde.
[bla bla over retour sturen van defect excemplaar...]
Bij verdere vragen kunt u weer contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
uw
service-team van zooplus
Als de spullen in hun NL-magazijn zitten (Tilburg) dan wordt het dezelfde dag/avond nog verstuurd, anders kan het 1-2 werkdagen duren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:38 schreef Greys het volgende:
Hoe lang na betaling versturen ze meestal de bestelling als de spullen op voorraad zijn?
Heb het eind vorige week besteld en meteen per Ideal betaald. Als ik nu op de site kijk bij mijn account onder mijn bestellingen staat er niets
Nuttige reactie dan...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb geen ervaring met zooplus. Ik bestel altijd bij diertotaalservice.
Wel raar dat er niets onder je bestellingen terug te vinden is. Ik zou er anders voor de zekerheid even een telefoontje aan wagen. Alles gaat wel mis he? Vreemd eigenlijk want ik bestel er al sinds 2007 en er is nog nooit iets fout gegaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:38 schreef Greys het volgende:
Hoe lang na betaling versturen ze meestal de bestelling als de spullen op voorraad zijn?
Heb het eind vorige week besteld en meteen per Ideal betaald. Als ik nu op de site kijk bij mijn account onder mijn bestellingen staat er niets
Ik zal vanmiddag wel even een schermafbeelding plaatsen van wat er onder bestellingen staat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:26 schreef senesta het volgende:
[..]
Wel raar dat er niets onder je bestellingen terug te vinden is. Ik zou er anders voor de zekerheid even een telefoontje aan wagen. Alles gaat wel mis he? Vreemd eigenlijk want ik bestel er al sinds 2007 en er is nog nooit iets fout gegaan
Ik heb erg goede ervaringen en wellicht is het een site om te overwegen voor een volgende keer voor anderen. Bij het afleveren van de verkeerde filters stuurden ze me direct als nog de juiste na.quote:
Ik heb ze vanmiddag ook maar even gemaild, ben benieuwdquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:59 schreef Poeke het volgende:
Oke, update over mijn Catmate
Zoals hierboven beschreven doet de Catmate fontein het prima alleen de adapter zoemt. Ik heb hierover meteen na aankoop een mail gestuurd naar zooplus en vandaag reactie:
[..]
Dat vind ik dan weer een supergoede serviceBen benieuwd of het probleem is opgelost met een nieuwe adapter. Keep you posted!
Vergeten te updaten: De adapter is vervangen en nu hoor je echt helemaal niks meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:02 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik heb ze vanmiddag ook maar even gemaild, ben benieuwd
zal ik voortaan zeker doenquote:Op zondag 6 juni 2010 16:38 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Er wordt door deze topics nogal wat besteld bij Zooplus, wanneer je bij de Nederlandse zooplus bestelt en je gaat naar de site via deze link dan krijgt de organisatie zwerfkat in nood een percentage van je aankoop gestort. Kost jou niks extra
http://www.zwerfkat.com/link.php?id=11.
He jammer, had ik vorige week moeten weten, toen heb ik nog besteld.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:38 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Er wordt door deze topics nogal wat besteld bij Zooplus, wanneer je bij de Nederlandse zooplus bestelt en je gaat naar de site via deze link dan krijgt de organisatie zwerfkat in nood een percentage van je aankoop gestort. Kost jou niks extra
Ik ken wel de kortingsbonnenactie van de Dierenbescherming maar gratisquote:Op zondag 6 juni 2010 17:57 schreef Sharana_LV het volgende:
Weten jullie trouwens iets over dat gratis castreren van katten wat eens in de zoveel tijd gedaan wordt?
Ik heb 2 kittens, en over een tijdje moeten ze gecastreerd worden. Ik wil er natuurlijk wel voor betalen maar hoorde dat er een paar keer per jaar ook dagen zijn dat je het gratis kunt laten doen, alles wat kosten bespaard is natuurlijk
Mja ik hoorde het van de vrouw waar ik de kittens gekocht hadquote:Op zondag 6 juni 2010 17:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ken wel de kortingsbonnenactie van de Dierenbescherming maar gratis
hey dat is een goeie! bedankt voor de link.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:36 schreef moussy het volgende:
Zooplus heeft de cat-it fontein met 50% korting.
[ afbeelding ]
Die link was van oktober 2009quote:Op maandag 7 juni 2010 16:51 schreef rubje het volgende:
[..]
hey dat is een goeie! bedankt voor de link.
Heb ik net voor het weekend voor 300 Euro bij Zooplus besteld, lees ik nu ditquote:Op zondag 6 juni 2010 16:38 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Thanx!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:18 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb het snoer net opgemeten en ik kom op 2.5 meter.
Hier ligt er niks onder, over het algemeen kliederen mijn katten er niet mee, maar dat verschilt per kat.
ik heb kittens die nogal met alles spelen dus ik zie het waterballet al komenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:18 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb het snoer net opgemeten en ik kom op 2.5 meter.
Hier ligt er niks onder, over het algemeen kliederen mijn katten er niet mee, maar dat verschilt per kat.
Hij is nu met deze aanbieding 29 en ik heb hem voor 25 gehaaldquote:Op donderdag 24 juni 2010 11:47 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik heb altijd met zulke acties dat ik dan zo ding net gekocht heb, en er dan 2 weken later ineens dikke korting op zit. Zo ook met dit dus.
En nu is die Catmate uitverkocht. Hij wordt weer verwacht op 1 juli. Net een dag te laat om van die kortingsactie gebruik te kunnen makenquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:58 schreef Sharana_LV het volgende:
ik kreeg deze mail van zooplus:
op 21 juni is eindelijk de zomer begonnen. Daarom is het nu extra belangrijk dat uw kat veel drinkt. Door de voortdurende waterstroom van een waterfontein blijft het water fris en rijk aan zuurstof. Katten prefereren deze manier van drinken. Een drinkfontein wordt door veel dierenartsen aanbevolen omdat het kans op blaasgruis en urinesteenvorming kan verminderen.
U krijgt nu en t/m 30-06-2010 20 % korting op alle drinkfonteinen! Vul simpelweg in de winkelwagen de code
afkoeling
in, klik op "inlossen" en de korting wordt van uw fontein afgetrokken.
Ik zou ze even mailen, misschien kan je hem dan alsnog met korting krijgenquote:Op maandag 28 juni 2010 10:22 schreef blue_funk het volgende:
[..]
En nu is die Catmate uitverkocht. Hij wordt weer verwacht op 1 juli. Net een dag te laat om van die kortingsactie gebruik te kunnen maken
Hoelang kan je eigenlijk met zo'n filter doen? Ik heb zelf laatst ook een Cat Mate besteld, met een extra doosje filters (zitten er 2 extra in geloof ik), maar de katjes komen vrijdag, dus dan kan ik hem pas in gebruik nemen (of ik moet er zelf uit gaan drinken, maar ik pak toch liever een glasquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:08 schreef blue_funk het volgende:
Net een mailtje van Zooplus dat de Cat Mate weer binnen is. Direct besteld (meteen ook een pak filters erbij) met korting!
Ik vervang het filter wanneer hij een beetje slijmerig gaat aanvoelen. Meestal duurt dat een maand of zo. Ik doe elke dag water erbij en 1 keer per week was ik hem in de vaatwasser.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:34 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Hoelang kan je eigenlijk met zo'n filter doen? Ik heb zelf laatst ook een Cat Mate besteld, met een extra doosje filters (zitten er 2 extra in geloof ik), maar de katjes komen vrijdag, dus dan kan ik hem pas in gebruik nemen (of ik moet er zelf uit gaan drinken, maar ik pak toch liever een glas)
Heb er zelf hier een timer op zittenquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:53 schreef Sorella het volgende:
Bij mij staat het gewoon de hele dag aan, zoveel stroom verbruikt zo,n klein pompje niet lijkt mij.
Waarom, geen idee eigenlijk, s,avonds zou het uit kunnen maar ik ben denk te lui om de stekker eruit te trekken
hmm inderdaad, dat lijkt mij ook dat het niet zo heel veel stroom verbruikt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:53 schreef Sorella het volgende:
Bij mij staat het gewoon de hele dag aan, zoveel stroom verbruikt zo,n klein pompje niet lijkt mij.
Waarom, geen idee eigenlijk, s,avonds zou het uit kunnen maar ik ben denk te lui om de stekker eruit te trekken
Ik denk het niet, hij zit er hier heel de dag in en heb al een aantal jaar een fonteintje staanquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:23 schreef MissJ het volgende:
[..]
hmm inderdaad, dat lijkt mij ook dat het niet zo heel veel stroom verbruikt.
En wat betreft eventueel gevaar, kan dat er zijn als ik niet thuis ben en de fontein zit de hele dag in het stopcontact? Heb al gegoogled en kan wat dat betreft gelukkig niets vinden.. maar toch..
quote:Op maandag 6 mei 2013 09:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Met een coon senes wat denk jezelf?
Hier krijgen ze een schoonmaak emmer gevuld met water nog om. En dat zeiknat en heel erg boos hun beklag komen doen. Ik heb van armoede nu een emmer in bad staan. Als die omvalt is niet alles meteen zeiknat.
Nah, hij is best groot en sterk. Hij is nu ruim 8 kilo en coons staan er ook wel bekend om dat ze verzot op water zijnquote:Op maandag 6 mei 2013 09:33 schreef Kper_Norci het volgende:
Coons, worden die opeens heel groot en groen als ze moeten drinken ofzo?
Ah kijk, thnx! Als hij bij iets kan wat los kan dan gaat het er waarschijnlijk ook wel af ja. En als er een hapje inzit waar een pootje onder kan dan ben ik bang dat zelfs Dodge mee gaat helpenquote:Op maandag 6 mei 2013 09:46 schreef Holyme het volgende:
Hier ook een cat mate, maar aan de voorkant zit een hap in het plastic (onder de tekst cat mate). Als daar een ongelukkige vlieg onder gaat heb je geen coon nodig om 'm aan de kant te slepenOok het bovenste gedeelte zou er door een sloper misschien zelfs wel vanaf gehaald kunnen worden? Dat is hier nooit gebeurd hoor, maar die hap in de bodem is denk ik wel wat waar je rekening mee moet houden! Verder vinden zowel mijn katten als ikzelf de cat mate veel fijner dan de catit
Ja, daar zat ik ook al naar te kijken of naar die grotere nog:quote:Op maandag 6 mei 2013 10:23 schreef Holyme het volgende:
Ik weet denk ik wel welke drinkfonteinen je bedoeld met die bol er in, en had daar ooit 'n linkje van opgeslagen, wat nu natuurlijk nergens meer te vinden isMaar misschien is zoiets al meer geschikt dan, lijkt me een stuk zwaarder, al weet ik niet hoe de bovenkant bevestigd is:
http://www.catcetera.nl/nl/pioneer-keramische-drinkfontein.html
Dat ding ziet er daar wel een heel stuk steviger uit dan de cat matequote:Op maandag 6 mei 2013 10:26 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook al naar te kijken of naar die grotere nog:
http://www.catshop.org/pr(...)154&products_id=1159
Ja, is ook mooi zwaar denk ik, zeker gevuld. Flinke kat als hij dat om krijgtquote:Op maandag 6 mei 2013 10:29 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat ding ziet er daar wel een heel stuk steviger uit dan de cat mate
Volgens mij heb ik ook nog zoiets ergens. Maar ik vind het water zo snel slijmerig worden. En de binnenkant van het waterreservoir is amper schoon te houden. Tenminste bij die ik had omdat het een soort flesje is wat ik erin moest zetten.quote:Op maandag 6 mei 2013 10:31 schreef Netsplitter het volgende:
Wij hebben deze staan voor onze katten:
Drinkwell Platinum kattenfontein 5 l
[ afbeelding ]
Nergens last van.quote:Op maandag 6 mei 2013 10:38 schreef senesta het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook nog zoiets ergens. Maar ik vind het water zo snel slijmerig worden. En de binnenkant van het waterreservoir is amper schoon te houden. Tenminste bij die ik had omdat het een soort flesje is wat ik erin moest zetten.
Petmate Fresh Flow Deluxe had ik.
Ja filter zat er bij mij ook in, heb zelfs nog filters van volgens mijquote:Op maandag 6 mei 2013 10:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nergens last van.
Zit een filter in om het water schoon te houden.
Is makkelijk bij te vullen door het plastic water reservoir eraf te halen en bij te vullen en weer terug te zetten.
De katten waren er binnen 1 min aan gewend.
Ben je er nog achter gekomen waardoor het bij jou niet goed ging?quote:Op maandag 6 mei 2013 10:43 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja filter zat er bij mij ook in, heb zelfs nog filters van volgens mij
Maar mooi dat jullie daar geen last van hebben
Nee eigenlijk niet. Ik heb hem gewoon maar weggezetquote:Op maandag 6 mei 2013 10:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ben je er nog achter gekomen waardoor het bij jou niet goed ging?
Dus waar dat slijmerige water door kwam?
quote:Op maandag 6 mei 2013 09:33 schreef senesta het volgende:
[..]![]()
Het gaat niet goed komen he? Ik vind ze zo leuk en Dodge en ET drinken er graag en keurig uit.
Als nou die grote drinkbakterrorist de boel eens heel zou laten![]()
Ik heb ook hele mooie keramieke drinkfonteins gezien met een bol in het midden maar die kan ik nergens in een shop terug vinden.
Goed idee. Een kat drinkt merkbaar meer van stromend water, zoals met een drinkfontein dan stilstaand water in een bakje of schaaltje.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:15 schreef _Dido_ het volgende:
Dit ga ik eens doorlezen.
Heb van de dierenarts het advies gekregen ook een drinkfontein aan te schaffen voor poes die blaasproblemen heeft gehad.
Yepquote:Op maandag 6 mei 2013 22:13 schreef _Dido_ het volgende:
Hoe werkt zo'n drinkfontein? Op stroom, neem ik aan?
Een fonteintje is een bak met daarbij een losse bovenkant, een filter en een pompje wat dan aan de bak of bovenkant bevestigd wordt. Ik heb de Cat-it gehad, inmiddels de Cat mate, die gaat gewoon in de vaatwasser, het pompje gaat regelmatig even in de azijn (daarna uiteraard goed spoelen) en het filter wordt regelmatig vervangen. Hier zie je de Cat mate uit elkaar (mijn katten vinden deze fijner ivm verschillende hoogtes en beweging van het water)quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:47 schreef xienix2501 het volgende:
Je hoef niet bang te zijn voor kortsluiting of over verhitting van de pomp of adapter. Het pompje heeft maar 12v spanning nodig van de adapter, dus de adapter wordt nauwelijks warm en het pompje zelf wordt gekoeld door de strooming in het waterEn ik heb nu mijn Drinkwell Platium anderhalf jaar in me keuken staan en is alleen uit geweest voor het schoonmaken er van. (daar voor had ik een Catit design fresh&clear drinkfontein, alleen mijn kater ging er elke keer mee slepen door de kamer met als gevolg dat me hele vloer zeik nat was
)
Deze heb ik ook daar besteld bij keramik im hof, 2 jaar geleden, in antraciet kleur.. Is echt perfect en super kwaliteit. Staat in de zomer gewoon buiten in de tuin en in de winter binnen. Levertijd duurt even omdat ze alleen op bestelling worden gemaakt, dit ivm droogtijd, glazuren en bakken.. Ook een hele vriendelijke lieve vrouw als contactpersoon btw..quote:
Dat lijkt me leuk en mooi in de tuin (en water buiten is ook altijd veeel lekkerder), heb nu gewoon een bakje staan, maar zo'n fontein komt er misschien nog wel ooitquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:26 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Deze heb ik ook daar besteld bij keramik im hof, 2 jaar geleden, in antraciet kleur.. Is echt perfect en super kwaliteit. Staat in de zomer gewoon buiten in de tuin en in de winter binnen. Levertijd duurt even omdat ze alleen op bestelling worden gemaakt, dit ivm droogtijd, glazuren en bakken.. Ook een hele vriendelijke lieve vrouw als contactpersoon btw..
En dat zeg je als ik net een bestelling heb gedaanquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:49 schreef Holyme het volgende:
Ohh ja daar heb ik ook wel 'ns op zitten kijken, dat hengelen vinden de meeste katten wel leuk volgens mijZou 'm dan wel hier bestellen, scheelt weer! http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/274302 En ja, dat ding op het bovenste plaatje kan ook gevuld worden, heeft ook verschillende dekseltjes met een groot gat of 3 kleinere gaten.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:51 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat lijkt me leuk en mooi in de tuin (en water buiten is ook altijd veeel lekkerder), heb nu gewoon een bakje staan, maar zo'n fontein komt er misschien nog wel ooit
Tof! Ik zie zo'n ding hier ook al helemaal staan met bloemetjes enzo erbij, hahaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:09 schreef Watuntrik het volgende:
[..]idd staat geweldig..
[ afbeelding ]
Straks nog allemaal gekleurde bloempjes erbij en
Ik had drie cat mate fonteinen en bij eentje is het pompje na drie jaar stukgegaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef _Dido_ het volgende:
Neig nu sterk naar de cat mate. Zit ook te denken aan een andere voederbak. Ik zag laatst een bak voorbijkomen waaruit ze zelf hun brokjes moeten vissen. Voorkomt schrokken en dat doet een van de mijne nogal eens. Bovendien eten ze dan minder en worden ze minder snel te zwaar. Zie hem niet op Zooplus staan.
Moet ik trouwens ook een vervangpomp bestellen? Hoe vaak gaat die eigenlijk kapot?
Was net te laat dan, oeps!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:54 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
En dat zeg je als ik net een bestelling heb gedaan. Had niet gezien dat Zooplus deze ook had. Nou ja, komt vanzelf wel weer een keer
.
Edit: oh 2,50 aan verzendkosten is ook geen drama.
Oh da's een goeie tip, thanks! Net nieuwe filters binnen maar als je ze zo vaak vervangt als ze willen, dan is dat best prijzig idd.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik had drie cat mate fonteinen en bij eentje is het pompje na drie jaar stukgegaan.
Extra filters bestellen is wel handig.
Ik vind de filters trouwens nogal duur en hervul ze door de voorkant van het filter eruit te wippen met een mesje en dan na te vullen met dit setje (dat zwarte filter knip ik in stukjes):
http://www.zooplus.nl/sho(...)ateriaal/juwel/69754
Voerpuzzels zijn erg leuk, de dingen die Holyme laat zien vind ik ook een aanrader. Wij gebruiken vooral het activity board veel.
Ik zit me trouwens af te vragen of dit wel precies dezelfde filtertjes zijn als die ik heb, ik heb ze bij de dierenzaak gekocht en bij die van mij staat er geen "rekord 60" op het doosje. Die ik heb zien er zo uit (en die passen precies) http://www.juwel-aquarium(...)r-Compact-Super.htmlquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:30 schreef Holyme het volgende:
[..]
Oh da's een goeie tip, thanks! Net nieuwe filters binnen maar als je ze zo vaak vervangt als ze willen, dan is dat best prijzig idd.
idd, ik keek bij voederbakken natuurlijk .quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:27 schreef Holyme het volgende:
[..]
Was net te laat dan, oeps!Maar ze staan daar onder het speelgoed - denkspeelgoed, moet je ook maar net weten. Hopelijk wordt ie goedgekeurd!
En ik maar denken dat het vooral bedoelt was voor de vogeltjes..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:09 schreef Watuntrik het volgende:
idd staat geweldig..
Straks nog allemaal gekleurde bloempjes erbij en
die heb ik.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:12 schreef purplenarcis het volgende:
Hallo allemaal!!!
Ik ben van plan om deze aan te schaffen, de Catmate
http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/145972
Nu vroeg ik me een paar dingetjes af.. Is het ding een grote stroomslurper?
En hoe zit het met lawaai? Hoor vaak dat dit soort dingen erg zoemen. Iemand ervaring mee?
Ook hoorde ik van een vriendin, die heeft een ander soort fontein, maar toch, dat als de stroom uitvalt, het water stopt met stromen en naar onder zakt. Resultaat: katten hebben geen water meer.
Is dat met deze ook zo?
Alvast bedankt
Geluid van dit ding is minimaal, je kan het stromen van het water instellen d.m.v. een klein draaiknopje, maar ook al staat ie voluit, dan is het geluid wat ie produceert nog steeds minimaal. Denk dat je eerder het water hoort stromen, dan het pompje hoort draaien.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:12 schreef purplenarcis het volgende:
Hallo allemaal!!!
Ik ben van plan om deze aan te schaffen, de Catmate
http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/145972
Nu vroeg ik me een paar dingetjes af.. Is het ding een grote stroomslurper?
En hoe zit het met lawaai? Hoor vaak dat dit soort dingen erg zoemen. Iemand ervaring mee?
Ook hoorde ik van een vriendin, die heeft een ander soort fontein, maar toch, dat als de stroom uitvalt, het water stopt met stromen en naar onder zakt. Resultaat: katten hebben geen water meer.
Is dat met deze ook zo?
Alvast bedankt
70 euro ??quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:39 schreef SandraJ het volgende:
Ik heb deze besteld:
http://www.macrovet.nl/ho(...)t-c20-2-porties.html
Handig als ik een keer een zaterdagje weg ben ofzo.
Ow grappig, ik ook.. Maar mijn vriend nietquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:03 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
die heb ik.
Vind hem niet lawaaierig, maar ik ben dan ook slechthorend, dus misschien hoor ik het gewoon nietbovendien staat ie in de kattenkamer. Geen idee of het een grote stroomslurper is.
Water blijft gewoon in de onderste bak zitten als de stroom uitvalt, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze ineens geen water hebben
ja, waarom niet?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:11 schreef bpi het volgende:
Laten jullie de fontein altijd aanstaan of niet?
Jaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:11 schreef bpi het volgende:
Laten jullie de fontein altijd aanstaan of niet?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:47 schreef xienix2501 het volgende:
Je hoef niet bang te zijn voor kortsluiting of over verhitting van de pomp of adapter. Het pompje heeft maar 12v spanning nodig van de adapter, dus de adapter wordt nauwelijks warm en het pompje zelf wordt gekoeld door de strooming in het waterEn ik heb nu mijn Drinkwell Platium anderhalf jaar in me keuken staan en is alleen uit geweest voor het schoonmaken er van. (daar voor had ik een Catit design fresh&clear drinkfontein, alleen mijn kater ging er elke keer mee slepen door de kamer met als gevolg dat me hele vloer zeik nat was
)
Kraanwater is prima, hoef je echt geen Spa blauw voor te kopen hoor, dan wordt het een duur geintje op een gegeven moment. Ik zou i.v.m. het harde water het ding wel regelmatig schoonmaken, anders krijg je snel kalkresten.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:31 schreef riek87 het volgende:
Ik realiseer me dat ik het topic nu een flinke bump geef, maar had na het lezen toch nog een vraag.
Ik zit er aan te denken om een cat mate te bestellen en zat de net de reviews op zooplus te lezen. En nu lees ik daar allemaal verhalen van mensen die speciaal water, zoals spa blauw en ander fleswater gebruiken.
Heeft dat apparaat speciaal water nodig of kan kraanwater ook gewoon?
Wij hebben hier nogal hard water en wil niet dat het apparaat kapot gaat daardoor
bedankt voor je reactie. Ik vond het al een beetje over the top, maar je weet natuurlijk nooit, ik heb er geen verstand van.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:54 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Kraanwater is prima, hoef je echt geen Spa blauw voor te kopen hoor, dan wordt het een duur geintje op een gegeven moment. Ik zou i.v.m. het harde water het ding wel regelmatig schoonmaken, anders krijg je snel kalkresten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |