abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126124914
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:33 schreef senesta het volgende:

[..]

_O-

Het gaat niet goed komen he? Ik vind ze zo leuk en Dodge en ET drinken er graag en keurig uit.
Als nou die grote drinkbakterrorist de boel eens heel zou laten ;(

Ik heb ook hele mooie keramieke drinkfonteins gezien met een bol in het midden maar die kan ik nergens in een shop terug vinden.
:N
Eerst had ik Ramses die als kitten meteen de waterbak in dook. Heb ik nog wel een analoge foto van.
Daarna kwam Zorro die het nog zotter maakt. Die klom zelfs om de fontein hij was helemaal nat maar hij had plezier voor 10.
Er zullen er vast wel zijn die tegen een coon kunnen. Maar een waterballet blijft het op de grond vrees ik.
  maandag 6 mei 2013 @ 17:15:39 #152
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126135723
Dit ga ik eens doorlezen.

Heb van de dierenarts het advies gekregen ook een drinkfontein aan te schaffen voor poes die blaasproblemen heeft gehad.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_126135834
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:15 schreef _Dido_ het volgende:
Dit ga ik eens doorlezen.

Heb van de dierenarts het advies gekregen ook een drinkfontein aan te schaffen voor poes die blaasproblemen heeft gehad.
Goed idee. Een kat drinkt merkbaar meer van stromend water, zoals met een drinkfontein dan stilstaand water in een bakje of schaaltje.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:13:16 #154
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126150884
Hoe werkt zo'n drinkfontein? Op stroom, neem ik aan?
And eternity in an hour.
pi_126160959
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:13 schreef _Dido_ het volgende:
Hoe werkt zo'n drinkfontein? Op stroom, neem ik aan?
Yep :) Hier wat meer uitgelegd:

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:47 schreef xienix2501 het volgende:
Je hoef niet bang te zijn voor kortsluiting of over verhitting van de pomp of adapter. Het pompje heeft maar 12v spanning nodig van de adapter, dus de adapter wordt nauwelijks warm en het pompje zelf wordt gekoeld door de strooming in het water ;) En ik heb nu mijn Drinkwell Platium anderhalf jaar in me keuken staan en is alleen uit geweest voor het schoonmaken er van. (daar voor had ik een Catit design fresh&clear drinkfontein, alleen mijn kater ging er elke keer mee slepen door de kamer met als gevolg dat me hele vloer zeik nat was _O- )
Een fonteintje is een bak met daarbij een losse bovenkant, een filter en een pompje wat dan aan de bak of bovenkant bevestigd wordt. Ik heb de Cat-it gehad, inmiddels de Cat mate, die gaat gewoon in de vaatwasser, het pompje gaat regelmatig even in de azijn (daarna uiteraard goed spoelen) en het filter wordt regelmatig vervangen. Hier zie je de Cat mate uit elkaar (mijn katten vinden deze fijner ivm verschillende hoogtes en beweging van het water)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:36:35 #156
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126161322
Thanks, ik ga de verschillende opties eens bekijken :Y
And eternity in an hour.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:06:36 #157
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126169009
http://www.zooplus.nl/sho(...)/67765?unique=HTML75

Heb nu deze op het oog. De reacties zijn wel positief, zijn er hier ook mensen die hier ervaring mee hebben? Wil er niet schreeuwend veel geld aan uitgeven, eerst maar eens kijken of ze het gebruiken. Hoop ook dat 'ie geen stroom zuipt?

Edit: al wat antwoorden gekregen op mijn vragen :P Neig nu sterk naar de cat mate. Zit ook te denken aan een andere voederbak. Ik zag laatst een bak voorbijkomen waaruit ze zelf hun brokjes moeten vissen. Voorkomt schrokken en dat doet een van de mijne nogal eens. Bovendien eten ze dan minder en worden ze minder snel te zwaar. Zie hem niet op Zooplus staan.

Moet ik trouwens ook een vervangpomp bestellen? Hoe vaak gaat die eigenlijk kapot?

[ Bericht 21% gewijzigd door _Dido_ op 07-05-2013 13:14:33 ]
And eternity in an hour.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:09:07 #158
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126169085
And eternity in an hour.
pi_126169451
Vervangpomp hoeft eigenlijk niet. Heb de mijne nu 3 jaar, en werkt nog net zo goed als in het begin. Regelmatig even schoonmaken zal denk ik wel veel schelen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:20:04 #160
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126169475
Oké :D Dan ga ik hem bestellen. Hij is nu niet leverbaar, maar wel besteld, zie ik. Blijkbaar populair :)
And eternity in an hour.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:24:35 #161
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126169640
Besteld, woei! *O* Ben benieuwd :Y
And eternity in an hour.
pi_126170631
Heb zelf 1x een vervangpomp nodig gehad, maar denk dat dat m'n eigen schuld was. Zolang je 'm niet aanzet als er nog geen water inzit, zou dat niet nodig moeten zijn :+ Heb er ook zo'n absorberende mat onder liggen, als je kat van hengelen houdt zoals dit gastkittentje, is dat wel handig :) Deze mat kwam van de Big Bazar of Action geloof ik.

Ik heb hier meerdere activity boards, als je ze wil zou ik kijken voor een aanbieding, heb ze gemiddeld voor 'n tientje kunnen bestellen.

Niet zo'n succes, 1 vd 3 snapt 'm en mept die buisjes zo hard dat het niet op de plaat er onder valt maar een metertje ofzo verderop.

Ook niet zo'n succes, 1 vd 3 (jaja, die ene is wat slimmer :P) snapt 't goed maar die mept gewoon de helft er in 1x vanaf en vervolgens kan ik balletjes gaan zoeken.

Deze vinden 2 vd 3 leuk, nummer 3 vindt dit soort dingen gewoon niet zo, maar de andere dus wel! Vooral de balletjes en het witte boogding met vakjes (waar ze het met pootjes of bekkie uit kunnen vissen). Ding kan trouwens ook gewoon in de vaatwasser :)

Dit is de nieuwste geloof ik en heb 'm pas net, inmiddels ipv de voerbakjes staan, ook nummer 3 gebruikt 'm, waar ik behoorlijk van sta te kijken! De openingen zijn wel vrij groot, maar het valt er niet zo hard uit als ik had verwacht. Wat ik wel merk is dat ze hiermee wat meer hun brokjes niet boven dat ding maar iets er naast opeten, dus meer kruimels op de vloer.

Je hebt ook voerballen, maar de ronde worden hier gewoon tegen de plinten klem gerold (en dat maakt flink lawaai) en heb ook zo'n oranje buisvormige van zooplus, maar dat ding heeft zo'n grote gaten, daar valt 't al uit als je er alleen maar naar kijkt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:03:21 #163
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126171062
Haha, wat leuk :D Zijn ze allemaal met voer te vullen? (kan het bij de bovenste niet goed zien).

Vanochtend trof ik de hele kamer weer onder de brokjes aan }:| zou toch wel handig zijn om een alternatief te hebben. Maar ik weet niet meer hoe dat ding dat ik op het oog had heet. Bovenstaande komen me niet bekend voor iig.

En thx voor de tip voor de mat :).
And eternity in an hour.
pi_126172057
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:42 schreef senesta het volgende:
Deze schaal met bl bedoelde ik :o

Deze heb ik ook daar besteld bij keramik im hof, 2 jaar geleden, in antraciet kleur.. Is echt perfect en super kwaliteit. Staat in de zomer gewoon buiten in de tuin en in de winter binnen. Levertijd duurt even omdat ze alleen op bestelling worden gemaakt, dit ivm droogtijd, glazuren en bakken.. Ook een hele vriendelijke lieve vrouw als contactpersoon btw.. :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:38:23 #165
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126172531
Volgens mij was dit de voerbak die ik bedoelde:

http://www.winkelvoordieren.nl/stimulo-katten-puzzel-voerbak.html
And eternity in an hour.
pi_126172878
Ohh ja daar heb ik ook wel 'ns op zitten kijken, dat hengelen vinden de meeste katten wel leuk volgens mij :) Zou 'm dan wel hier bestellen, scheelt weer! http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/274302 En ja, dat ding op het bovenste plaatje kan ook gevuld worden, heeft ook verschillende dekseltjes met een groot gat of 3 kleinere gaten.
pi_126172930
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:26 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Deze heb ik ook daar besteld bij keramik im hof, 2 jaar geleden, in antraciet kleur.. Is echt perfect en super kwaliteit. Staat in de zomer gewoon buiten in de tuin en in de winter binnen. Levertijd duurt even omdat ze alleen op bestelling worden gemaakt, dit ivm droogtijd, glazuren en bakken.. Ook een hele vriendelijke lieve vrouw als contactpersoon btw.. :)
Dat lijkt me leuk en mooi in de tuin (en water buiten is ook altijd veeel lekkerder), heb nu gewoon een bakje staan, maar zo'n fontein komt er misschien nog wel ooit :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:54:27 #168
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126173020
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:49 schreef Holyme het volgende:
Ohh ja daar heb ik ook wel 'ns op zitten kijken, dat hengelen vinden de meeste katten wel leuk volgens mij :) Zou 'm dan wel hier bestellen, scheelt weer! http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/274302 En ja, dat ding op het bovenste plaatje kan ook gevuld worden, heeft ook verschillende dekseltjes met een groot gat of 3 kleinere gaten.
En dat zeg je als ik net een bestelling heb gedaan _O-. Had niet gezien dat Zooplus deze ook had. Nou ja, komt vanzelf wel weer een keer :).

Edit: oh 2,50 aan verzendkosten is ook geen drama :).
And eternity in an hour.
pi_126178796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:51 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat lijkt me leuk en mooi in de tuin (en water buiten is ook altijd veeel lekkerder), heb nu gewoon een bakje staan, maar zo'n fontein komt er misschien nog wel ooit :)
:) idd staat geweldig..

Straks nog allemaal gekleurde bloempjes erbij en :D
pi_126179485
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:09 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

:) idd staat geweldig..
[ afbeelding ]
Straks nog allemaal gekleurde bloempjes erbij en :D
Tof! Ik zie zo'n ding hier ook al helemaal staan met bloemetjes enzo erbij, haha O+
pi_126179553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef _Dido_ het volgende:
Neig nu sterk naar de cat mate. Zit ook te denken aan een andere voederbak. Ik zag laatst een bak voorbijkomen waaruit ze zelf hun brokjes moeten vissen. Voorkomt schrokken en dat doet een van de mijne nogal eens. Bovendien eten ze dan minder en worden ze minder snel te zwaar. Zie hem niet op Zooplus staan.

Moet ik trouwens ook een vervangpomp bestellen? Hoe vaak gaat die eigenlijk kapot?
Ik had drie cat mate fonteinen en bij eentje is het pompje na drie jaar stukgegaan.
Extra filters bestellen is wel handig.

Ik vind de filters trouwens nogal duur en hervul ze door de voorkant van het filter eruit te wippen met een mesje en dan na te vullen met dit setje (dat zwarte filter knip ik in stukjes):
http://www.zooplus.nl/sho(...)ateriaal/juwel/69754

Voerpuzzels zijn erg leuk, de dingen die Holyme laat zien vind ik ook een aanrader. Wij gebruiken vooral het activity board veel.
pi_126179582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:54 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

En dat zeg je als ik net een bestelling heb gedaan _O-. Had niet gezien dat Zooplus deze ook had. Nou ja, komt vanzelf wel weer een keer :).

Edit: oh 2,50 aan verzendkosten is ook geen drama :).
Was net te laat dan, oeps! :P Maar ze staan daar onder het speelgoed - denkspeelgoed, moet je ook maar net weten. Hopelijk wordt ie goedgekeurd! :)
pi_126179699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik had drie cat mate fonteinen en bij eentje is het pompje na drie jaar stukgegaan.
Extra filters bestellen is wel handig.

Ik vind de filters trouwens nogal duur en hervul ze door de voorkant van het filter eruit te wippen met een mesje en dan na te vullen met dit setje (dat zwarte filter knip ik in stukjes):
http://www.zooplus.nl/sho(...)ateriaal/juwel/69754

Voerpuzzels zijn erg leuk, de dingen die Holyme laat zien vind ik ook een aanrader. Wij gebruiken vooral het activity board veel.
Oh da's een goeie tip, thanks! Net nieuwe filters binnen maar als je ze zo vaak vervangt als ze willen, dan is dat best prijzig idd.
pi_126179955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:30 schreef Holyme het volgende:

[..]

Oh da's een goeie tip, thanks! Net nieuwe filters binnen maar als je ze zo vaak vervangt als ze willen, dan is dat best prijzig idd.
Ik zit me trouwens af te vragen of dit wel precies dezelfde filtertjes zijn als die ik heb, ik heb ze bij de dierenzaak gekocht en bij die van mij staat er geen "rekord 60" op het doosje. Die ik heb zien er zo uit (en die passen precies) http://www.juwel-aquarium(...)r-Compact-Super.html
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:17:07 #175
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126207656
Wow die cat mate zou niet op voorraad zijn maar hij wordt vandaag al bezorgd _O_
And eternity in an hour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')