Die laatste die jij noemt is mijn absolute favoriet, je hoort niets en inderdaad ideaal bij het schoonmaken. Ik vind het steeds jammer dat ik de anderen eerder heb aangeschaft maar ja...staan er nu 3 in gebruik (waarvan twee van die beste) en eentje op voorraad.quote:Op zondag 20 september 2009 20:47 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb de oude cat- it met bol, de katten kunnen zowel uit het bakje drinken als van de bol likken. De meeste katten vinden die erg leuk, zelfs dit kitten van 4/5 weken wat net in het wild gevangen was:
[ afbeelding ]
Ik vind het een klereding, lastig schoon te maken en bij te vullen, veel te veel onderdelen, er is altijd wel wat mee. Filters zijn wel redelijk makkelijk verkrijgbaar.
We hebben ook de nieuwe cat-it waarbij ze alleen water van de "bol" kunnen likken:
[ afbeelding ]
Die is veel makkelijker bij te vullen en schoon te maken dan de oude maar we hebben hem al sinds het ding op de markt kwam en de katten willen er nog steeds vrij weinig van weten.
Filters zijn ook vrij redelijk verkrijgbaar en hij neemt niet veel plek in.
Sinds een tijdje hebben we ook nog de cat mate, daarbij kunnen de katten op drie niveaus drinken en water van het "glijbaantje" likken.
[ afbeelding ]
Dat is mijn absolute aanrader. Enorm stil, supermakkelijk schoon te maken omdat het ding ruwweg uit twee delen bestaat (plus filter en pomp) en bijvullen doe je gewoon door water in het onderste bakje te gieten. Filters heb ik nog nergens gezien, behalve bij Zooplus waar ik hem ook gekocht heb. Maar ik denk dat je deze fontein ook best zonder filter zou kunnen laten draaien. Het grofste spul bl;ijft al hangen in de waterinlaat. De katten drinken er ook goed uit.
Al blijft bij sommige katten drinken uit het aquarium en het vijvertje favoriet. Dat zal de vissmaak wel zijn
Toen ik de eerste cat-it in huis haalde gingen onze katten wel meer drinken ja. Het water blijft schoner, koeler en is interessanter omdat het beweegt.
Oh goede tip!quote:Op maandag 21 september 2009 11:54 schreef Cat22 het volgende:
Tip voor mensen die er eentje willen kopen: zomeropruiming bij Zooplus. Met de code ZOMEROPRUIMING09 krijg je 20% korting. Het geldt tot 25 september.
Dan zou ik de hele tijd naar het toilet rennen denk ik. Teveel vallend water!quote:Op maandag 21 september 2009 12:23 schreef senesta het volgende:
Nou kwam ik deze ook nog tegen, wat zijn er eigenlijk een hoop![]()
Hahaha, ja dat vallende water lijkt me inderdaad ook wel vervelend op een gegeven moment.quote:Op maandag 21 september 2009 12:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan zou ik de hele tijd naar het toilet rennen denk ik. Teveel vallend water!
En mijn katten zouden er één groot waterfest van maken. Leuk voor laminaat.![]()
Ik snap niet helemaal wat je bedoeldquote:Op maandag 21 september 2009 12:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe is het eigenlijk met jullie hummeltje Senesta? vangen jullie hem/haar op?
Beide cat-its in ieder geval wel. Ook die nieuwe versie (witte bak). Kunnen ze zelfs met de pootjs op leunen en blijft heel stabiel.quote:
Dat was jij helemaal niet dat was Pumpkin_Ruby sorryquote:Op maandag 21 september 2009 12:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld
Het waren twee hummelbroertjes, ze zijn hier gebleven tot ze zo'n 14 weken waren omdat er geen vraag naar kittens was bij het asiel. We hebben ze toen terug moeten brengen naar het asiel omdat we op vakantie gingen, maar gelukkig zijn ze na 4 dagen al geplaatst. Samenquote:Op maandag 21 september 2009 14:05 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat was jij helemaal niet dat was Pumpkin_Ruby sorry
Meen je dat Sorella? Mijn Cat mate drinkbron maakt echt heeeeeeeeeeeel weinig geluidquote:Op maandag 21 september 2009 21:04 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ook de catmate, mede omdat die fluister stil zou zijn. Nu weet ik niet wat ze bedoelen met fluisterstil maar er zit een brom in die wij dus goed horen als het stil in huis is en dan kan het irritant zijn. met de radio en/of de tv aan valt het geuid wel mee dan valt die brom bijna niet meer op, of je moet er echt op gaan luisteren.
Het schoonmaken is echt een fluitje van een cent zoals er al aangegeven is, ik ben ook niet van plan om extra filters bij te kopen, dan verschoon ik de cat mate wel wat vaker
Ik heb er hier ook twee staan en in vergelijking met die bolexemplaren zijn ze fluisterstil....bij die bol merk je meteen als er iets te weinig water inzit bij de Pet Mat moet je het echt in de gaten houden dat het ding niet droogloopt, zo stil is het dingquote:Op maandag 21 september 2009 21:04 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ook de catmate, mede omdat die fluister stil zou zijn. Nu weet ik niet wat ze bedoelen met fluisterstil maar er zit een brom in die wij dus goed horen als het stil in huis is en dan kan het irritant zijn. met de radio en/of de tv aan valt het geuid wel mee dan valt die brom bijna niet meer op, of je moet er echt op gaan luisteren.
Het schoonmaken is echt een fluitje van een cent zoals er al aangegeven is, ik ben ook niet van plan om extra filters bij te kopen, dan verschoon ik de cat mate wel wat vaker
Ze zijn er inmiddels weer; ik ben er nu ook een aan het bestellenquote:Op donderdag 24 september 2009 13:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik wilde ook de cat mate bestellen. Uitverkocht. heb ze gemaild met de vraag of ik deze alsnog met korting kan kopen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:44 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik moet ook wat bestellen bij Zooplus maar ik wil nog afwachten of ze op dierendag nog een kortingsactie houden...
Met sinterklaas, pasen etc ook altijd wel wat. Maar ze hebben net tot 25 september een actie met 20% korting op alles gehad (behalve grit en voer) dus ik reken er nu niet 100% op.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:22 schreef Poeke het volgende:
[..]
wtf, doen ze dat vaker?
Als ik dat had geweten
Ja, maar ook voornamelijk uit de hondenbakquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is en blijft een kat he. Spettert hij ook met water? Aangezien het een coon is.
Hier geen aquarium of vijver, heb geen vissen en de mijne mogen niet naar buiten. Heb wel een kat verloren aan nierfalen en me daardoor bewust van hoe weinig katten drinken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Je bent in elk geval geen korting misgelopen, want je kreeg alleen maar één of andere suffe gymbal voor mensen als extraatje bij je bestelling.![]()
De katten hier vinden uit het aquarium of de vijver drinken ook het lekkerst, toch blijf ik stug fonteintjes vullen omdat ze die ook wel gebruiken. Ik vind het belangrijk dat ze genoeg drinken.
Je kunt gewoon de stekker eruit halen toch? Doe ik ook 's nachtsquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:24 schreef Greys het volgende:
Kan je die apparaten dan ook af en toe gewoon 'uit' zetten als je naar je werk bent bijvoorbeeld?
Ja toch? Want ik hou er niet van als dat ding staat te draaien als er niemand thuis is. Dus stil zetten als je weg bent en aan zetten als je thuis bent is geen probleem?
Ja he? Oh gelukkig, ik ben niet de enige met die tikquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Je kunt gewoon de stekker eruit halen toch? Doe ik ook 's nachts
Bij Zooplus?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:13 schreef Sorella het volgende:
Ik kreeg een mailte dat je bij je bestelling een krabplank kreeg met aan het eind twee wieltjes en een muis erop.
Ik hoef alleen niets te bestellen
Ik doe hem altijd uit als ik er niet bij ben. Vind ik veel te eng anders!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he? Oh gelukkig, ik ben niet de enige met die tik
Ik hoor net van mijn collega dat haar buren, als zij voor hun katten zorgt, tijdens de hele vakantie zo'n ding aan laten staan als ze dus weg zijn. Ik zou dat nooit durven!Of zit er een beveiliging op ofzo tegen doorbranden mocht ie omvallen en leeg zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |