quote:Op donderdag 17 september 2009 20:00 schreef De_Hertog het volgende:
Die motie mag er van mij direct door, die van het koningshuis.
Het is inderdaad maar erg weinig, maar het punt is dat er überhaupt over nagedacht wordt terwijl de hoge inkomens er relatief goed van af komen.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Goed, het kabinet denk over heel erg veel dingen na, en doet erg weinig. Ik ben het (als hogeropgeleide in wording) uiteraard helemaal met je eens, maar bevriezing van stufie, voor zover ik weet het enige genomen besluit, de collegegeldregeling is al door de tweede kamer. En die paar bier per maand kan ik best missen, ik werk hard genoeg om mijn studie te betalen.
Ja dat vraag ik me ook afquote:Op donderdag 17 september 2009 20:04 schreef thefreakje het volgende:
Rutte heeft zijn tweede termijn toch nog niet gehad? waarom heeft hij dan wel al een motie ingediend?
Een gezin met twee verdieners die allebei net onder modaal zitten is voor de SP al een middeninkomen. Opdonderen Kant!quote:
Iddquote:
Maar Balkenende wil perse vriendjes blijven met mevrouw de Koningin..quote:
Hij gaat die indienen. Kan hij pas doen als hij zelf het woord heeft.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:04 schreef thefreakje het volgende:
Rutte heeft zijn tweede termijn toch nog niet gehad? waarom heeft hij dan wel al een motie ingediend?
quote:
Volgens SN is die al ingediend.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij gaat die indienen. Kan hij pas doen als hij zelf het woord heeft.
Ik vraag me soms echt af hoe die politici met elkaar omgaan in de wandelgangen, want het gaat er soms wel erg scherp aan toe. Ik vind dit overigens ook een zeer interessante periode, omdat het de verschillen tussen de verschillende linkse oppositiepartijen beter laat zien dan normaal. Althans, mijns inziens.quote:
Als het maar leuk klinkt hèquote:Op donderdag 17 september 2009 20:08 schreef Nielsch het volgende:
PVV en SP geloven nog steeds heilig in "snijden in de bureaucratie", terwijl het nooit bewezen is hoeveel dat precies kan opleveren.
Als je langer dan 15 minuten hebt gekeken in de papieren van een willekeurige overheidsorganisatie, weet je dat het antwoord alleen maar 'heel erg veel' kan zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:08 schreef Nielsch het volgende:
PVV en SP geloven nog steeds heilig in "snijden in de bureaucratie", terwijl het nooit bewezen is hoeveel dat precies kan opleveren.
Gigantische vechtpartijen ?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:09 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Ik vraag me soms echt af hoe die politici met elkaar omgaan in de wandelgangen, want het gaat er soms wel erg scherp aan toe. Ik vind dit overigens ook een zeer interessante periode, omdat het de verschillen tussen de verschillende linkse oppositiepartijen beter laat zien dan normaal. Althans, mijns inziens.
Dit deed ze wel goed inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:10 schreef swarmahoer het volgende:
hahaha @ mevrouw de voorzitter
Tuurlijk kan het altijd beter, maar das een zeer lang proces, terwijl de SP en PVV doen alsof je met "minder bureaucratie" per jaar structureel halve miljarden kan winnen. Het houdt een keer op natuurlijk, maar dat schijnen ze niet te beseffen.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:09 schreef justanick het volgende:
[..]
Als je langer dan 15 minuten hebt gekeken in de papieren van een willekeurige overheidsorganisatie, weet je dat het antwoord alleen maar 'heel erg veel' kan zijn.
Onnodige departementen?, een stugge ruimtelijke ordening?,consultants, werkgroepen, projecten?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:08 schreef Nielsch het volgende:
Daar hoef je je geen zorgen over te maken want dat gebeurd namelijk (helaas) niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:11 schreef thefreakje het volgende:
Ik maak wel zorgen over wat er gebeurd als de motie er door heen komt.
PVV en D66 zullen niet met elkaar in het kabinet gaan. Pechtold en Wilders mogen elkaar echt niet!quote:Op donderdag 17 september 2009 20:11 schreef thefreakje het volgende:
Ik maak wel zorgen over wat er gebeurd als de motie er door heen komt.
Welke kabinet komt er dan?
Weer een kabinet balkenende?
kabinet wilders?(heeft veel aanhangers helaas, en staat goed in de polls)
Of heel misschien een kabinet pechthold?
En als het wilders word, wie zit er dan in?
pvv-vvd-sp-gl-pvdd?
pvv-vvd-gl-pvdd-d66?
pvv-pvda-d66?
Ben ik idd met je eens!quote:Op donderdag 17 september 2009 20:09 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Ik vraag me soms echt af hoe die politici met elkaar omgaan in de wandelgangen, want het gaat er soms wel erg scherp aan toe. Ik vind dit overigens ook een zeer interessante periode, omdat het de verschillen tussen de verschillende linkse oppositiepartijen beter laat zien dan normaal. Althans, mijns inziens.
Waarom CDA ????quote:Op donderdag 17 september 2009 20:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
PVV en D66 zullen niet met elkaar in het kabinet gaan. Pechtold en Wilders mogen elkaar echt niet!
Als ik naar de laatste polls kijk ga ik voor CDA-PVV-VVD, Balkenende V dus!
Tuurlijk, maar alle departementen hebben al de opdracht om het komende jaar 20% in de kosten te snijden. PVV en SP doen alsof je JAARLIJKS luttele halve miljarden kan winnen door maar te blijven snijden. Das onnozel gedacht natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:12 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Onnodige departementen?, een stugge ruimtelijke ordening?,consultants, werkgroepen, projecten?
een gigantisch bedrag.
Dat proces kan voor een deel vrij snel. En het kan (imho) structureel veel geld schelen. Maar het belangrijkste is dat er een omslag moet komen in denken bij de ambtenaren. Niet alles willen regelen met regeltjes en daar vervolgens lapmiddelen overheen moeiten gooien. Niet strooien met subsidies. Het is belastinggeld, daar moet je netjes mee omgaan.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het altijd beter, maar das een zeer lang proces, terwijl de SP en PVV doen alsof je met "minder bureaucratie" per jaar structureel halve miljarden kan winnen. Het houdt een keer op natuurlijk, maar dat schijnen ze niet te beseffen.
Omdat ze ook in de peilingen nog steeds de grootste partij zijn en er anders niets mogelijk is.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:14 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Waarom CDA ????
Al jaren zitten ze erin, wat doen ze nou?
Daar heb je wel weer een punt. Maar als je de subsidiesector meeneemt kun je snel grote klappen maken. en dan praat je wel over miljarden.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar alle departementen hebben al de opdracht om het komende jaar 20% in de kosten te snijden. PVV en SP doen alsof je JAARLIJKS luttele halve miljarden kan winnen door maar te blijven snijden. Das onnozel gedacht natuurlijk.
paar honderd miljoen tegen paar miljard, absoluut het overwegen waard. Al hebben ze het zo ver gerekt dat je bijna niet meer terug kan.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:13 schreef De_Hertog het volgende:
Die straaljagers, ja. Kunnen we daar nog uit stappen zonder dat het al te veel kost?
ontwikkelingshulp kan inc minister eruit, net zo als Bestuurlijke vernieuwing en Koninkrijksrelaties en vreemdelingen zaken en integratie kan bij, justitie, vrom en bz.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:12 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Onnodige departementen?, een stugge ruimtelijke ordening?,consultants, werkgroepen, projecten?
een gigantisch bedrag.
Klopt. En dan krijg je weer een discussie tussen het CDA en de PvdA, met een CU die er als 'klein duimpje' ook aan mee mag doen.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:16 schreef Igen het volgende:
Halsema heeft hier wel een goed punt.
Sowieso, ze gaan nu eerst "zonder taboe's" onderzoek doen, maar de discussie (waar de taboe's weer uit de kast worden gehaald) komt daarna alsnog, als ik het goed begrijp.
Kun je nagaan... die hewb ik nog niet eens opgenoemdquote:Op donderdag 17 september 2009 20:16 schreef thefreakje het volgende:
[..]
ontwikkelingshulp kan inc minister eruit, net zo als Bestuurlijke vernieuwing en Koninkrijksrelaties en vreemdelingen zaken en integratie kan bij, justitie, vrom en bz.
En ook Wonen, Wijken en Integratie kan weg.
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat het niet kan. En ja, het kan een stuk minder met subsidies, maar het is niet de enige maatregel die genomen moet worden. AOW naar 67 is al een mooie eerste stap. Nu nog de HRA voor huizen boven de miljoen (ofzo).quote:Op donderdag 17 september 2009 20:15 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat proces kan voor een deel vrij snel. En het kan (imho) structureel veel geld schelen. Maar het belangrijkste is dat er een omslag moet komen in denken bij de ambtenaren. Niet alles willen regelen met regeltjes en daar vervolgens lapmiddelen overheen moeiten gooien. Niet strooien met subsidies. Het is belastinggeld, daar moet je netjes mee omgaan.
CDA blijft de grootste partij zolang er, naast de mensen die gewoon naar programma's kijken, ook veel mensen op stemmen uit geloofsovertuiging of 'omdat ze dat altijd al deden'. Zeker met zo veel versplintering verder kom je nauwelijks om het CDA heen bij formaties..quote:Op donderdag 17 september 2009 20:14 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Waarom CDA ????
Al jaren zitten ze erin, wat doen ze nou?
Ik zou verder gaan: HRA in 30 jaar volledig afschaffen. Hetzelfde met de huurtoeslag. Overheid dus compleet terugtrekken uit de woningmarkt. Verder VROM een goede trap geven zodat het debiele ruimtelijke ordeningsbeleid aangepast wordt.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat het niet kan. En ja, het kan een stuk minder met subsidies, maar het is niet de enige maatregel die genomen moet worden. AOW naar 67 is al een mooie eerste stap. Nu nog de HRA voor huizen boven de miljoen (ofzo).
Dan moet de cda toch met nieuwe partij leider komen, bak ellende word door iedereen uitgekotst.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
CDA blijft de grootste partij zolang er, naast de mensen die gewoon naar programma's kijken, ook veel mensen op stemmen uit geloofsovertuiging of 'omdat ze dat altijd al deden'. Zeker met zo veel versplintering verder kom je nauwelijks om het CDA heen bij formaties..
En een ander woord: boeren. Het CDA staat onvoorwaardelijk achter de boeren, wat er ook gebeurt.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
CDA blijft de grootste partij zolang er, naast de mensen die gewoon naar programma's kijken, ook veel mensen op stemmen uit geloofsovertuiging of 'omdat ze dat altijd al deden'. Zeker met zo veel versplintering verder kom je nauwelijks om het CDA heen bij formaties..
Noem jij eens 1 project in overheidsverband dat volledig binnen de normen van financien en tijd gelukt is.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar alle departementen hebben al de opdracht om het komende jaar 20% in de kosten te snijden. PVV en SP doen alsof je JAARLIJKS luttele halve miljarden kan winnen door maar te blijven snijden. Das onnozel gedacht natuurlijk.
Dat laatste is zó waar.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:17 schreef justanick het volgende:
[..]
Klopt. En dan krijg je weer een discussie tussen het CDA en de PvdA, met een CU die er als 'klein duimpje' ook aan mee mag doen.
Dat worden walgelijke gedrochten van compromissen.
ze probeert een minuut korter dan agnes te praten denk ikquote:Op donderdag 17 september 2009 20:19 schreef dotKoen het volgende:
De 'MP'? Heeft Verdonk daarmee een trend gezet?
Niet door de achterban.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:19 schreef thefreakje het volgende:
[..]
Dan moet de cda toch met nieuwe partij leider komen, bak ellende word door iedereen uitgekotst.
Zo werd Balkenende een jaar of tien geleden in de krant omschreven..quote:Als ze met een sterke nieuwe jonge en slimme en vooral voorzien van levenservaring partij leider komen ipv bak ellende, dan kunnen ze nog winnen misschien.
Ik denk nu aan Pechtold: Zal ik er een nietje doorheen slaan? Van Geel beweerde immers dat het samenhangend zal worden. Da's raar, want daarvoor heb je iemand nodig die leiding geeft. En dat kan Balkenende niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat laatste is zó waar.
Ga maar na. Eerst gaan 20 verschillende commissies, onafhankelijk van elkaar(!) onderzoek doen naar bezuinigingsmogelijkheden. Daarna barst de politieke discussie los, en moet de regering een aantal van de gedane voorstellen eruit pikken, rekening houdend met de meningsverschillen tussen de coalitiepartijen.
En dat moet dan een samenhangend(!) pakket maatregelen worden...
Privatiseren van de telefoonmarkt bijvoorbeeld, daar plukken we nog dagelijks de vruchten van. Stel je voor dat we allemaal verplicht een mobiel telefoon & internet abo bij de PTT hadden moeten nemen...quote:Op donderdag 17 september 2009 20:19 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Noem jij eens 1 project in overheidsverband dat volledig binnen de normen van financien en tijd gelukt is.
Dit is inderdaad waar, maar dat komt natuurlijk ook door het feit dat Nederland kennelijk zeer verdeeld is. Dat het voor geen meter werkt moge evident zijn, feit is het wel. Ik denk dat dit met de volgende verkiezingen/formatie nog veel erger wordt.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat laatste is zó waar.
Ga maar na. Eerst gaan 20 verschillende commissies, onafhankelijk van elkaar(!) onderzoek doen naar bezuinigingsmogelijkheden. Daarna barst de politieke discussie los, en moet de regering een aantal van de gedane voorstellen eruit pikken, rekening houdend met de meningsverschillen tussen de coalitiepartijen.
En dat moet dan een samenhangend(!) pakket maatregelen worden...
Wake up. Dat is altijd al zo geweest... met elke partij.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:23 schreef De_Hertog het volgende:
En de fractie van het CDA kijkt blijkbaar totaal niet kritisch naar het kabinet en komt alleen met een soort uitleg van het kabinetsbeleid..
Dat hebben we vooral te danken aan de Opta. Die hebben, als relatief onafhankelijke club technocraten, het breekijzer gehanteerd om de concurrentie te faciliteren. Het ministerie van financien was daar ab-so-luut niet blij mee; de aandelen KPN werden daardoor minder waard. Er zijn overigens meer van soortgelijke voorbeelden waarbij financien dwars lag of wilde liggen (konden ze bij Opta niet, dat valt nl onder EZ als zelfstandig bestuursorgaan).quote:Op donderdag 17 september 2009 20:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Privatiseren van de telefoonmarkt bijvoorbeeld, daar plukken we nog dagelijks de vruchten van. Stel je voor dat we allemaal verplicht een mobiel telefoon & internet abo bij de PTT hadden moeten nemen...
Balkenende was al bejaard toen hij het werd, nee de cda moet een jonge hippe, serieuze kandidaat in de kamer, en minder serieus buiten de kamer kandiaat hebben.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet door de achterban.
[..]
Zo werd Balkenende een jaar of tien geleden in de krant omschreven..
Niet zo erg. Hamer, hoe slecht ze ook is, had nog wel hier een daar een kritisch woord eerder...quote:Op donderdag 17 september 2009 20:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wake up. Dat is altijd al zo geweest... met elke partij.
door wie dan?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:26 schreef -jos- het volgende:
Ja motie tot wantrouwen is voldoende ondersteund!!!
Dat zegt niets. Het gaat erom dat er 1 partij achterstaat, zodat er later over gestemd kan worden.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:26 schreef -jos- het volgende:
Ja motie tot wantrouwen is voldoende ondersteund!!!
Klopt, maar dan moet Van Geel niet mopperen dat de voorgaande rapporten niet samenhangend genoeg waren.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:23 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Dit is inderdaad waar, maar dat komt natuurlijk ook door het feit dat Nederland kennelijk zeer verdeeld is. Dat het voor geen meter werkt moge evident zijn, feit is het wel. Ik denk dat dit met de volgende verkiezingen/formatie nog veel erger wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |