Ik heb me wel eens gewaagd aan een strijkstok op mijn contrabas - ik had de triple slap's sneller onder de knie dan een mooie zuivere toon met de strijkstok...quote:Op donderdag 17 september 2009 08:20 schreef Dupje het volgende:
Wat ik zei dus, ik kan beter met een strijkstok overweg dan met een plectrum, omdat cello mijn hoofdinstrument is
Een maat van mij heeft een 6-snarige, hij is erg tevreden overquote:
Ja ik heb er 2, vraag maar raakquote:
Ah ok, dit zei genoeg voor mij. Ik ben volgende week een Ibanez AFB 200 rijker.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:55 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Een maat van mij heeft een 6-snarige, hij is erg tevreden over
Heb er zelf geen ervaring mee though.
Tof dingetje, ik heb de head, met een 4*10quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:37 schreef J0ttem het volgende:
Hmm, vanmiddag wat versterkers uitgeprobeerd en ik ben er uit, volgens mij was t deze, een Ashdown. Samen met mijn Bongo pompt 'ie er een mooi geluid uit
Morgen dus weer ff langs de gitaarboer met mijn oude spul, kan ik er nog wat korting op krijgen
Op school hebben ze er een, en toen ik erop speelde was ik het na 2 uur wel gewend, maarja het blijf wel andersquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Went een 5 snarige bas eigenlijk snel?
Ze hadden geld over, om belasting te ontlopen, ze hebben nu ook een fender jazz (Am Std.) en een Roland Buizenampquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:08 schreef Brammie1 het volgende:
op wat voor school zit jij? Ik wou dat ik daar op had gezeten
Okay, want als er nog een andere bas bij komt (niet binnenkortquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:04 schreef KaMo het volgende:
[..]
Tof dingetje, ik heb de head, met een 4*10
[..]
Op school hebben ze er een, en toen ik erop speelde was ik het na 2 uur wel gewend, maarja het blijf wel anders
Ik heb de 5-snarige variant van jouw bas, de 505 dus. Ik was er snel aan gewend. Toen ik zo goed als gewend was aan die snaar extra maakte ik zo nu en dan nog wel eens fout om de verkeerde snaar aan te slaan. Maar hoe meer je speelt, hoe sneller je daar van af bent. Spreekt voor zich natuurlijk en verschilt daarnaast ook weer gigantisch per persoon. Nu speel ik vanwege de muziek die ik maak veel meer op 4 dan op 5. Wanneer ik mijn 5-snaar nodig heb, maak ik de snaarfouten niet. Het is net als fietsen op termijn. Dat verleer je niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik had met een Hartke HA3500A, bijpassend 410 cab van Hartke met papercones en een Ibanez SR500 een ongelooflijk lekker geluid een hele tijd terug. Alleen heb geen van die dingen.
Went een 5 snarige bas eigenlijk snel?
Ik heb de SR500 niet, heb m wel overwogen. Ongelooflijk fijne bas om te spelen namelijk, maar heb uiteindelijk toch een Thunderbird gekozen. Aan de ene kant heb ik er spijt van, maar charismatisch is een Thunderbird gewoon de stoerste bas die er isquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:03 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Ik heb de 5-snarige variant van jouw bas, de 505 dus. Ik was er snel aan gewend. Toen ik zo goed als gewend was aan die snaar extra maakte ik zo nu en dan nog wel eens fout om de verkeerde snaar aan te slaan. Maar hoe meer je speelt, hoe sneller je daar van af bent. Spreekt voor zich natuurlijk en verschilt daarnaast ook weer gigantisch per persoon. Nu speel ik vanwege de muziek die ik maak veel meer op 4 dan op 5. Wanneer ik mijn 5-snaar nodig heb, maak ik de snaarfouten niet. Het is net als fietsen op termijn. Dat verleer je niet.
Ik vind trouwens het behendig worden met plectrum lastiger dan de overstap van 4 naar 5-snaar.
Confession to make: ik denk er over om een instapmodel Squire Jazz te kopen. Een vriend van mij heeft net zijn eerste basgitaar gekocht en ik moet bekennen dat ik die bas echt heel erg lekker vind spelen. En het geluid is daarnaast ook nog eens opvallend goed.
quote:Op zondag 20 september 2009 03:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb de SR500 niet, heb m wel overwogen. Ongelooflijk fijne bas om te spelen namelijk, maar heb uiteindelijk toch een Thunderbird gekozen. Aan de ene kant heb ik er spijt van, maar charismatisch is een Thunderbird gewoon de stoerste bas die er is
Ik speel beide, plectrum en vinger. Een P vond ik totaal niet fijn spelen om eerlijk te zijn, een J dan weer wel.quote:Op zondag 20 september 2009 11:50 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
... dat is waar ! Ik moet daar een stukje in bekennen met mijn Fender Precision. Ik ben gewoon meer een vinger bassist (wow, dat klinkt fout!) dan een plectrum bassist. Daarnaast is de Fender P-bass gewoon geen slap bas, maar heeft het wel een lekker dof geluid en vind ik het voor plectrum werk een prachtig mooi geluid opleveren. De Jazz variant vind ik daarentegen minder mooi, maar spreekt het geluid en hoe hij speelt me meer aan.
1400quote:Op zondag 20 september 2009 16:59 schreef Rechterbal het volgende:
Hoeveel ben ik kwijt voor een Fender P of J bass?
Ja ik ook, zekers met iemand zoals Hayleyquote:Op zondag 20 september 2009 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
Omg, ik wil gewoon in een bandje zoals Paramore
Die stijl muziek is iig super om te spelenquote:Op zondag 20 september 2009 22:31 schreef KaMo het volgende:
[..]
1400
[..]
Ja ik ook, zekers met iemand zoals Hayley
¤700-1200 lijkt mij?quote:Op zondag 20 september 2009 16:59 schreef Rechterbal het volgende:
Lekkere combi lijkt me, jammer dat er geen 10' in zitquote:Op zondag 20 september 2009 22:37 schreef J0ttem het volgende:
[..]
¤700-1200 lijkt mij?
Nu ik hier toch post, ff showen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Die Bongo's blijf ik spuuglelijk vindenquote:Op zondag 20 september 2009 22:37 schreef J0ttem het volgende:
[..]
¤700-1200 lijkt mij?
Nu ik hier toch post, ff showen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Een beschadigde bas is niet zo tofquote:Op zondag 20 september 2009 23:46 schreef MASD het volgende:
Hardcase opbergkoffers zijn echt te duur.
Ja. Maar goed. Als arme student heb ik al mijn geld uitgegeven aan een hollowbody en ik bedacht mij na het zien van mijn oude bass, dat het inderdaad handig zou zijn. Is ook wat fragieler dan dat massief stuk hout dat ik eerst had.quote:Op maandag 21 september 2009 01:12 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Een beschadigde bas is niet zo tof
Ik heb hem ook, hij bevalt me ook zeer goed.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:47 schreef Brammie1 het volgende:
M'n Boss Overdrive pedaal bevalt goed
Zo te zien is het een actieve bas, dus ik ga er van uit dat het 9-volt batterij leeg is:quote:Op maandag 21 september 2009 18:29 schreef tomtomkortom het volgende:
Beterschap allereerst!
Rare vraag misschien: ik denk dat de 'accu' van mijn 5-snaar leeg is. Bij inpluggen hoor ik eerst een basgeluid wat geleidelijk overgaat in een distorted bass en vervolgens helemaal wegvalt. Nu zit mijn achterste pick-up al geruime tijd los omdat één van de schroeven er uit is gekomen en zoek is geraakt.
Het geluid heeft ongetwijfeld iets te maken met de losse pick-up, maar ik denk dat de accu er ook een rol in speelt. Mijn vraag dus:
Hoe of waar laat je een bas accu op?
Dit is de betreffende basgitaar (http://www.ibanez.co.jp/products/eb_page09.php?area_id=3&data_id=123&color=CL01&year=2009&cat_id=2&series_id=203)
Doet wel een beetje kaal aan zoquote:Op maandag 21 september 2009 23:11 schreef KaMo het volgende:
Ws snel deze bestellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Tsjechische RickenBacker Replica
En dan op langertermijn er een slagplaat voor laten maken, en ric elementen/brug
Maar ik twijfel nog
Niet duur, maar is het dan ook wel wat kwaliteit en een goed geluid?quote:Op dinsdag 22 september 2009 08:57 schreef KaMo het volgende:
De bas kost bij BaCH 263,- euro. Verzendkosten van Tsjechïe naar NL zijn 30 euro.
http://www.bachmusik.com/en/p101104/bach-rbb-2r-bk/
Ik ga er op langer termijn dus ook plijten naar minderkaalheid!
quote:Op zondag 20 september 2009 16:59 schreef Rechterbal het volgende:
Ja, geluid valt over te discussiëren, het word ook zwaar aanpassen dat dingquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet duur, maar is het dan ook wel wat kwaliteit en een goed geluid?
Want er valt wel cheapo een Jazz te scorenquote:Op dinsdag 22 september 2009 16:03 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, geluid valt over te discussiëren, het word ook zwaar aanpassen dat ding
....quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:44 schreef Sautor het volgende:
Speciaal voor jullie, van de weblog gejat:
Nouja geef toe, zijn techniek is net zo strak als zijn pakjesquote:
Ik heb er echt geen woorden voor, na 1:18 als hij ineens dat gympakje aan heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:18 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Nouja geef toe, zijn techniek is net zo strak als zijn pakjes
Zuur.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Aanbiedingen bij Feedback, T-Bird voor 229.. Heb nog geen half jaar terug 475 voor de mijne betaald incl zeer goede tas en straplocks... Oh en kerstcadeautjes komen er aan, nog een leuk baseffect voor maximaal 100 euro dat ik kan uitzoeken?
Oh die dingen vind ik zo lelijkquote:Op woensdag 23 september 2009 19:34 schreef Rechterbal het volgende:
Ik word nu wel echt keihard getempt hier.
http://www.feedback.nl/ba(...)longhorn-black-burst
Je hele geluid plat comprimerenquote:Op woensdag 23 september 2009 19:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Oh die dingen vind ik zo lelijk. Ik ben benieuwd naar deze:
http://www.feedback.nl/gitaar-effecten/akai/hexacomp
Ik weet niet precies wat het doetquote:
Het comprimeert, Het haalt frequenties uit je geluid waardoor het beter in de muziek past, dus ja, dat kan je ook bij rock doenquote:Op woensdag 23 september 2009 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat het doet.. En is het bruikbaar in rockachtige muziek?
Ik zou voor een distortion, overdrive of muff gaan.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat het doet.. En is het bruikbaar in rockachtige muziek?
Dus het is een vrij bruikbaar "effect" neem ik aan? En is dit een goede of kan ik dan beter eentje van MXR nemen ofzo?quote:Op woensdag 23 september 2009 22:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Het comprimeert, Het haalt frequenties uit je geluid waardoor het beter in de muziek past, dus ja, dat kan je ook bij rock doen
Heb al een muff en een chorusquote:Op woensdag 23 september 2009 22:15 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik zou voor een distortion, overdrive of muff gaan.
Heb je wel dingetjes die je kan aanbevelen op effectgebied? Tot zo'n +/- 100 euro?quote:Op woensdag 23 september 2009 22:20 schreef KaMo het volgende:
Het is bruikbaar in een rack, of in je versterker, maar ik zou het nooit als stompbox gebruiken
(ik gebruik het wel in mijn ME50B, gewoon omdat ik het toch heb)
Maar denk niet zo bruikbaar naar mijn idee. Misschien nog maar meer dirt pedalsquote:
Synth lijkt me wel leuk jaquote:
Feedback Utrecht vast wel, anders die grote muziekzaak vlakbij het station misschien. Ten opzichte van Feedback Apeldoorn krijg je in Utrecht veel meer ruimte om te testen.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:58 schreef Sjoegerd het volgende:
Dat is de Bass Synth Wah dus neem ik aan?. Enig idee of ik m ergens in Utrecht kan uitproberen?
Ben nu in Utrecht, alleen geen tijd om daar heen te gaanquote:Op donderdag 24 september 2009 11:23 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Feedback Utrecht vast wel, anders die grote muziekzaak vlakbij het station misschien. Ten opzichte van Feedback Apeldoorn krijg je in Utrecht veel meer ruimte om te testen.
Ikzelf ben niet zo'n slapper op de electrische bas; ik heb daarom er Rotosound Flatwounds op liggen. Deze geven een lekkere diepe volle toon, zonder hinderlijke bijgeluiden. Ze voelen ook lekker zacht aan voor de vingers.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:47 schreef tomtomkortom het volgende:
Iemand nog tips op het gebied van snaren? Er zitten nu elixer op één bassen, maar wil daar vanaf. Zoek snaren die ideaal voor slap / pop werk, funk etc.
Ik heb die snaren ook al jaren, met die rode uiteindes? Goede snarenquote:Op donderdag 24 september 2009 12:15 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ikzelf ben niet zo'n slapper op de electrische bas; ik heb daarom er Rotosound Flatwounds op liggen. Deze geven een lekkere diepe volle toon, zonder hinderlijke bijgeluiden. Ze voelen ook lekker zacht aan voor de vingers.
Echter, met de juiste EQ instellingen krijg ik er een heel aardig slap geluid uit. Niet blikkerig, lekker vol, maar met voldoende hoog erin.
Als dat ze zijn dan moeten die op mijn Thunderbird dezelfde zijn. Beide uiteinden zijn rood. Goed om te weten voor volgende snaren iigquote:Op donderdag 24 september 2009 12:32 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik heb die snaren ook al jaren, met die rode uiteindes? Goede snarenInderdaad ook comfortabel om op te spelen
WTF!!!!quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:44 schreef Sautor het volgende:
Speciaal voor jullie, van de weblog gejat:
Ho ho hoquote:Op donderdag 24 september 2009 14:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als dat ze zijn dan moeten die op mijn Thunderbird dezelfde zijn. Beide uiteinden zijn rood. Goed om te weten voor volgende snaren iig
Bassnaren zijn wel duur vergeleken met gitaarsnarenquote:Op donderdag 24 september 2009 15:48 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ho ho ho...., even op de rem hier.
Er zijn veel fabrikanten die rode eindes gebruiken bij hun snaren (o.a. Fender, DR, Rotosound etc.) Daarnaast worden (dacht ik) bij Rotosound zowel roundwounds als flatwounds voorzien van een rood uiteinde. Ikzelf gebruik de Rotosound RS 77LD Jazz Bass; ca. 40 euro per setje.
Kijk hier even voor uitleg over flatwounds en roundwounds. En nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijf.
Doet me een beetje denken aan Goblin (die veel muziek hebben gemaakt voor Italiaanse horrorfilms). Ken p. tree verder helemaal niet, maar ik raad je aan om Goblin te checken.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:13 schreef J0ttem het volgende:
tvp
Hmmm, ben atm dit nummer aan het uitvogelen:
Zit een cool baslijntje in(begint @ 2:08)
Ja, maar bij goed onderhoud gaan ze ook veel langer mee! Op termijn zijn ze ongeveer even duur voor de tijd dat ze meegaan. Ik heb op mijn oude knutselbas al ruim twee jaar dezelfde snaren liggenquote:Op donderdag 24 september 2009 15:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bassnaren zijn wel duur vergeleken met gitaarsnaren
In bassnaren zit ook veel meer materiaal. En ze gaan gemiddeld langer mee dan gitaarsnaren.quote:Op donderdag 24 september 2009 15:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bassnaren zijn wel duur vergeleken met gitaarsnaren
Wordt aan gewerkt atmquote:Op donderdag 24 september 2009 16:45 schreef harmenst het volgende:
Trouwens, wie van de bassisten hier zit in een bandje?
Lijkt me leuk om te weten in welke bandjes jullie spelen en het te beluisteren!
Ik houd zelf niet van het scherpequote:Op donderdag 24 september 2009 16:44 schreef harmenst het volgende:
Oneens.
Hoe ouder de snaren hoe doffer ze klinken imo.
Klinkt bekend, bij ons werkte de combinatie jazz, indie, rock/metal/punk niet bepaald. Kwamen niet overeen met nummers.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:51 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Wordt aan gewerkt atm
We zijn al met z'n 3en (Gitarist, Drummer en Bassist), ik heb al een aantal keren geoefend met de gitarist, we gaan binnenkort eens een oefenruimte afhuren zodat we een centrale plek hebben.
De drummer houd van Funk, de gitarist van Metal en ik van Progressive Rock, Electronic & Jazz, dus ben benieuwd wat dat gaat worden
Check mijn sig!quote:Op donderdag 24 september 2009 16:45 schreef harmenst het volgende:
Trouwens, wie van de bassisten hier zit in een bandje?
Lijkt me leuk om te weten in welke bandjes jullie spelen en het te beluisteren!
Ha ha, die egel ook! Leuk gedaan!quote:
Die van mij is nú onderwegquote:Op donderdag 24 september 2009 20:00 schreef allsystemshalt het volgende:
Heeft iemand hier al ooit eens zo'n Tsjechische neppenbacker besteld?
http://www.bachmusik.com/en/p101104/bach-rbb-2r-bk/
En zo ja is het wat?
Vette SHIT !!!quote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 20:59 schreef KaMo het volgende:
Ik woon in zeeland
Ik zou zeggen, regel een centrale meet
(en vergoed mijn kosten)
quote:
Of een Bass-only-band beginnenquote:Op donderdag 24 september 2009 21:14 schreef Sautor het volgende:
[..]
Jaa, en dan met zijn alleen hetzelfde nummer gaan spelen
Drums gaat niet werkenquote:Op donderdag 24 september 2009 21:25 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Of een Bass-only-band beginnen
1 met distortion als gitaar
1 met een synth-pedaal als synth
een slapper als drummer
en natuurlijk een gewone bas
quote:
Neuh dat dacht ik ook, maar het gaat om het idee hequote:
Komen er andere gigs aan? Spijt dat ik niet na het Mecc ben geweest.quote:
Hm als ik tijd heb ga ik het eens proberen en hier postenquote:Op donderdag 24 september 2009 21:25 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Of een Bass-only-band beginnen
1 met distortion als gitaar
1 met een synth-pedaal als synth
een slapper als drummer
en natuurlijk een gewone bas
Maar,quote:Op vrijdag 25 september 2009 07:37 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hm als ik tijd heb ga ik het eens proberen en hier posten![]()
Die kerel, want hij kan m alquote:
Ik kom niet verder dan simpele dingetjes eigenlijkquote:
Bij opnames leer je jezelf pas echt kennenquote:Op zondag 27 september 2009 20:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan simpele dingetjes eigenlijk.. Maar een vriend van me heeft gevraagd of ik wat baslijntjes wil inspelen voor nummers die hij met iemand schrijft
Schijnen geen ingewikkelde lijnen te zijn.. Moet metal zijn in de stijl van Windir ofzo.quote:Op zondag 27 september 2009 20:32 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bij opnames leer je jezelf pas echt kennen
Denk dat mijn grootste probleem is dat ik theoretisch niks kanquote:Op zondag 27 september 2009 20:34 schreef KaMo het volgende:
Ken ik niet, maar als je jezelf opneemt, kom je vaak subtiele fouten tegen (ritme etc)
Word je wel beter van
Doe zoals mij. Maak jezelf een quest. Ik wil mijzelf die nummers leren van die lijst.quote:Op zondag 27 september 2009 20:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan simpele dingetjes eigenlijk.. Maar een vriend van me heeft gevraagd of ik wat baslijntjes wil inspelen voor nummers die hij met iemand schrijft
Dan kan ik wel een hele waslijst aan nummers neerzettenquote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Doe zoals mij. Maak jezelf een quest. Ik wil mijzelf die nummers leren van die lijst.
Er zitten echt makkelijke nummers tussen, maar dat nummer van rush bijvoorbeeld, is echt een gigantische stap vooruit voor mij, qua skill, als i kdta liejde zou kunnen.
En ik kan hem over een tijdje wel. Dat voel ik namelijk.
des te beterquote:Op zondag 27 september 2009 21:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan kan ik wel een hele waslijst aan nummers neerzetten
Niet de bedoeling dat ik het hier post waarschijnlijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet
Mijne is niet up to date, ik scrobble niet meerquote:Op zondag 27 september 2009 21:47 schreef Rechterbal het volgende:
Gewoon je top tracklist http://www.last.fm/user/kwadi
Die is, als je rustig opbouwt, toch niet zo moeilijk? Hij speelt alleen strakquote:
Het nummer bestaat geloof ik uit 2 riffs, ik kan de ene wel maar de ander nietquote:Op zondag 27 september 2009 22:24 schreef Sautor het volgende:
Hysteria van Muse is niet zo moeilijk, ik raak alleen door de snelheid de weg kwijt
Is er een tab van?quote:Op zondag 27 september 2009 22:41 schreef Sautor het volgende:
[..]
Die is, als je rustig opbouwt, toch niet zo moeilijk? Hij speelt alleen strak
Even gaan proberen hoor![]()
Ik kan dat niet op gehoor... En het gaat te snel om te zien voor mijquote:Op zondag 27 september 2009 22:53 schreef Sautor het volgende:
[..]
Neuh, maar je kan toch zien en horen wat die kerel speelt
Volgens mij begint ie juist op 4quote:Op zondag 27 september 2009 23:01 schreef Sautor het volgende:
Het begin gaat zo volgens mij
g | - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - |
d | - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -6 - -6 - 6- - - - - -|
a | - - - - - - - - - - - - -4 4-6 6- - - - - - - - - - |
e | - 2-2 4-4-242424 - - - - - -4 - -4 - 4- - - - |
Let trouwens niet op mijn tabkunsten, is ook voor het eerst dat ik dit doe![]()
edit: ongever, hij speelt er nog wat dingetjes tussen
Nu je het zegt ja, mijn muzikale gehoor is dus niet zo goedquote:Op zondag 27 september 2009 23:09 schreef Sjoegerd het volgende:
|-----------------------------------------|
|-------------------------------6--6--6-|
|-----------2-2-2--4-4-6-6------------|
|-4-4-2-2--4-4-4----------4--4--4---|
Volgens mij zoiets
Even een tip. Als je een tab post op het forum kun je het beter tussen codetagjes plaatsen.quote:Op zondag 27 september 2009 23:01 schreef Sautor het volgende:
Het begin gaat zo volgens mij
Let trouwens niet op mijn tabkunsten, is ook voor het eerst dat ik dit doe :P
edit: ongever, hij speelt er nog wat dingetjes tussen
1 2 3 4 | d | - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -6 - -6 - 6- - - - - -| a | - - - - - - - - - - - - -4 4-6 6- - - - - - - - - - | e | - 2-2 4-4-242424 - - - - - -4 - -4 - 4- - - - | |
En mijne dus beter dan ik dacht?quote:Op zondag 27 september 2009 23:19 schreef Sautor het volgende:
[..]
Nu je het zegt ja, mijn muzikale gehoor is dus niet zo goed
Mijn top tracklist:quote:Op zondag 27 september 2009 21:47 schreef Rechterbal het volgende:
Gewoon je top tracklist http://www.last.fm/user/kwadi
Die speel ik allemaal alquote:Top Tracks * Overall
1 Interpol – The New 157
2 Interpol – Specialist 135
3 Muse – Time Is Running Out 104
4 Interpol – Evil 84
5 Muse – Hyper Music 78
6 Interpol – Public Pervert 74
6 Interpol – Obstacle 1 74
8 Muse – Citizen Erased 73
8 Interpol – PDA 73
10 Muse – Hysteria 63
Lachen. Dat is die bassist van Rock Nationquote:Op zondag 27 september 2009 22:41 schreef Sautor het volgende:
[..]
Die is, als je rustig opbouwt, toch niet zo moeilijk? Hij speelt alleen strak
Even gaan proberen hoor![]()
10 januari, Perron 55 Venlo.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:56 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Komen er andere gigs aan? Spijt dat ik niet na het Mecc ben geweest.
Of zijn jullie niet die Pink Floyd Sound?
Dat klopt inderdaad. Ze raden ook niet voor niets aan om te repteren met grote spiegels, puur ter zelf confrontatie. Niet goed voor je zelfvertrouwen, maar ook erg leerzaam.quote:Op zondag 27 september 2009 20:34 schreef KaMo het volgende:
Ken ik niet, maar als je jezelf opneemt, kom je vaak subtiele fouten tegen (ritme etc)
Word je wel beter van
Dat vind ik een lelijk basstuk, sorry, te snelquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:10 schreef Agiath het volgende:
Ben nu dit aan het oefenen, tabs zijn te vinden op UG.
Ik voel het nu al in mijn hand na al die rare bochten die je moet makenWel lekker stukje om je snelheid en vingerzetting te oefen
Het is een priegelstuk idd maar wat ik erger vind is het geluidquote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:40 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat vind ik een lelijk basstuk, sorry, te snel
Ik vind het wel een lekkere knor!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:55 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Het is een priegelstuk idd maar wat ik erger vind is het geluid![]()
Geen sprankje treble te horen
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:38 schreef humidity het volgende:
Zo, ik ben even een paar jaar niet meer op het fok!forum geweest, en nu lijkt er op dat er wel (eindelijke) een actief bassisten topic loopt :-) nice!
AmpeG WFTquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:38 schreef humidity het volgende:
Zo, ik ben even een paar jaar niet meer op het fok!forum geweest, en nu lijkt er op dat er wel (eindelijke) een actief bassisten topic loopt :-) nice!
Ik wilde het ookal zeggen,quote:
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:14 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik wilde het ookal zeggen,
maaar geen reden voor, ik heb nog nooit over een ampeg gespeeld namelijk
Het lijkt op een stukje slap-instructie.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet iemand van wie dit nummer is?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-O3SF7GFTB3KQ.wav
Het lijkt op Mark King, maar veel meer bassisten ken ik niet
Dat is een geslapte bas uit een DX-7 synthesizerquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:11 schreef Sautor het volgende:
Het deed mij aan die stukjes tussen Seinfeld denken, maar dat zal het ook wel niet zijn
Dat zullen de baslijnen uit Justice hoogstwaarschijnlijk ook wel zijn. Hoewel die lijnen wel heel vet zijn!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is een geslapte bas uit een DX-7 synthesizer
Ik slide soms met deze ketting over me bas heen, en ga dan funky rocken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 03:23 schreef MASD het volgende:
Zeg, spelen jullie eigenlijk alleen maar traditioneel bass of gebruik je soms experimentele methodes? Ongebruikelijke stemmingen, schroevendraaiers, bogen etc. Vind het soms namelijk wel tof om wat experimentele ambient te maken of te kijken wat eigenlijk allemaal mogelijk is op het instrument.
En nu krijg ik zo'n leeg gevoel over me heen. Ik ga fucking meer dan 1000 euro uitgeven voor een basgitaar.quote:
16,66 euro netto per uur is niet verkeerd hoorquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:25 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
En nu krijg ik zo'n leeg gevoel over me heen. Ik ga fucking meer dan 1000 euro uitgeven voor een basgitaar.Daar heb ik flink wat maanden stufi voor opgepot, en bijna 60 uur voor gewerkt.
Nee, ik verdiende 8,50 per uur. De rest is van me stufi. Ik heb een vrij hoge stufi-lening. Daarvan houd ik soms wel een 50je over.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
16,66 euro netto per uur is niet verkeerd hoor![]()
*Zwart klusje ?![]()
Is niet echt te vergelijken imo, beide instrumenten hebben een andere rol en je kan het zo moeilijk en/of makkelijk maken als je zelf wilquote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Is basgitaar lastiger dan een gewone gitaar? Als ik deze clip zie dan denk ik bijna dat het onmogelijk is:
Zo snel als hij beweegt... en dan nog zingen... en nog kauwgom kauwen haha.
Nee, maar ik ben niet echt zo'n slapperquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar kunnen jullie dat ook, wat hij speelt?
quote:
Nice.quote:
Ben altijd verliefd geweest op de Pbasjes van Fender...maarja, ik ben ook maar een arm studentjequote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:48 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor soort bas zoek je? Wat voor vorm? Wat voor pickup config?.
Tja, daar maak je het jezelf niet makkelijker meequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ben altijd verliefd geweest op de Pbasjes van Fender...maarja, ik ben ook maar een arm studentje![]()
Een mexicaansje is het nou ook niet helemaal (welke ik heb bespeeld dan) dus zoek ik eigenlijk wat anders...maarja WAT?
Mis ik iets?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:14 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik wilde het ookal zeggen,
maaar geen reden voor, ik heb nog nooit over een ampeg gespeeld namelijk
We zeiden Ampeg vanwege je avatar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:58 schreef humidity het volgende:
[..]
Mis ik iets?
Ik heb jaren met plezier over een ampeg stack gespeeld. Moet wel eerlijk bekennen dat ik recentelijk ben overgestapt naar een Mesa Boogie met 4x 10 kast eronder ipv de grote 8x10 met looig topje. die 8x10 kast was gewoon echt te veel van het goede. Mocht iemand nog interesse hebben in een dikke versterker + hernia. heb er nog een in de aanbieding :-)
Ik wil ook gelijk een goede. Maar ook graag 'prul' voor erbij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:19 schreef Agiath het volgende:
[..]
Nice.
Ja dit najaar moet er maar echt van komen, godverdommeIk heb echt een nieuwe bas nodig
En iets met ouders die wel wat willen sponsoren voor kerst, kan mijn budget ook wel 1000+ euro worden
Maar mijn motto is dat je maar gelijks iets goeds kan kopen
klinkt als een goed idee...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:33 schreef KaMo het volgende:
[..]
We zeiden Ampeg vanwege je avatar.
En nee dank je, ik neem pas 8*10 als ik beroemd genoeg ben om hem niet zelf te hoeven tillen
quote:Hoi Kasper,
je RickenBaCHer is binnen!
Ik heb hem even bekeken en bespeeld.
Hij is werkelijk prachtig.
Speelt heerlijk soepel. Prima afgesteld, zo uit de doos.
Hij klinkt acoustisch al goed. Dat is vaak een goede indicatie.
Ik heb hem zojuist ook even ingeplugd en met de koptelefoon op beluisterd hoe die klinkt.
Het is een brute bas!
Ik moet zeggen dat de sound me sterk aan die van een Gibson Thunderbird doet denken. Maar dan met iets meer de focus op het laag (in plaats van het mid bij een Tbird)
De koffer is ook perfect. De bruine krokodil ziet er solide en verzorgd uit.
Maandag maak ik gelijk de eindfactuur voor je klaar.
Als je dan snel betaalt stuur ik hem op.
God, wat een lelijk ding.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 03:18 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Ik vind die lelijke dingen als de Danelectro Longhorn zo geil
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:30 schreef Rechterbal het volgende:
Wauw, dan word je nog een echte vent! [ afbeelding ]
Ermquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:05 schreef Witchfynder het volgende:
Wat betaal je nou voor dat ding, Kasper?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:47 schreef Rechterbal het volgende:
Maar ik kan aan een Fender Precision Fretless Amerikaan komen voor 1000 euro(originele prijs is 1444), en dan krijg ik er een kist + levenslange garantie bij de zaak erbij.
Doen?
Sidenote: Ik speel nu met frets, en ik wil verdomde graag een Amerikaanse Fender.
Goede vraag, dat is nl. andere koek!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Weleens fretloos gespeeld dan?
In de winkel. Zo lang de lijntjes er staan, vind ik het wel te doen. Maar ik denk dat ik er vanaf zie. Het is toch niet helemaal wat ik wil.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Weleens fretloos gespeeld dan?
Als het niet 100% is wat je wil, moet je het zeker niet doenquote:Op zondag 11 oktober 2009 10:34 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
In de winkel. Zo lang de lijntjes er staan, vind ik het wel te doen. Maar ik denk dat ik er vanaf zie. Het is toch niet helemaal wat ik wil.
Vrienden van mij hadden een band in zo'n formatie + een MC, maar zonder gitarist, wat soms ook een voordeel kan zijn. Hoewel ik verhalen hoor dat saxofonisten soms net zo erg kunnen zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:22 schreef Rechterbal het volgende:
Ik begin binnenkort misschien wat met een saxofonist en een drummer!
Het geeft ook een special sound op andere noten hoorquote:Op zondag 11 oktober 2009 14:27 schreef Sautor het volgende:
Het enige fijne aan een fretloze bass lijkt mij slides, dat je niet die fretten meepakt, dat geeft toch zo'n kutgeluid als je dat verkeerd doet
Ja precies en voor ambient bass lines is het ook ideaalquote:Op zondag 11 oktober 2009 14:27 schreef Sautor het volgende:
Het enige fijne aan een fretloze bass lijkt mij slides, dat je niet die fretten meepakt, dat geeft toch zo'n kutgeluid als je dat verkeerd doet
Gaaf he Neck True de comfortabelste van alle halzenquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:00 schreef KaMo het volgende:
Ja weet ik veel!
Tof tof tof!
[ afbeelding ]
Het is ingelijmd, niet neck throughquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:35 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Gaaf he Neck True de comfortabelste van alle halzen![]()
![]()
* Helaas ook de duurste.....
Ziet er veelbelovend uitquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:00 schreef KaMo het volgende:
Ja weet ik veel!
Tof tof tof!
[ afbeelding ]
Die site, zoveel toffe en goedkope gitaren. Het is dat ik na het kopen van mijn nieuwe bass geen geld meer heb. Hier, 330 euro.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:00 schreef KaMo het volgende:
Ja weet ik veel!
Tof tof tof!
[ afbeelding ]
Hmm die doet mij denken aan Mickey Mouse, vind die flappen net iets over-the-topquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:26 schreef MASD het volgende:
[..]
Die site, zoveel toffe en goedkope gitaren. Het is dat ik na het kopen van mijn nieuwe bass geen geld meer heb. Hier, 330 euro.
[ afbeelding ]
2e hands basjes op Ebay zijn wel tof, meestal in goeie staat (anders wordt t vermeld) en uiterst betaalbaar (vergeleken met de Nederlandse winkelprijzenquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:19 schreef Sautor het volgende:
Iemand nog een leuke shop in US/UK. Met de lage pond/dollar wordt het aantrekkelijk te importeren.
Ja klopt. En ze maken goede replica'squote:Op maandag 12 oktober 2009 23:26 schreef MASD het volgende:
[..]
Die site, zoveel toffe en goedkope gitaren. Het is dat ik na het kopen van mijn nieuwe bass geen geld meer heb. Hier, 330 euro.
[ afbeelding ]
http://www.dolphinmusic.co.uk/ is er éénquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:19 schreef Sautor het volgende:
Iemand nog een leuke shop in US/UK. Met de lage pond/dollar wordt het aantrekkelijk te importeren.
Merci, zal vanavond eens rondneuzen of ik nog wat koopjes kan slaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
http://www.dolphinmusic.co.uk/ is er één.
Is hij niet af te halen bij het postkantoor?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:46 schreef KaMo het volgende:
Statusinformatie Datum Locatie
Zending opgehaald en in sorteerproces 12-10-2009 Arnhem , balie postkantoren bv
Zending gesorteerd in sorteercentrum 12-10-2009 Zwolle , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 13-10-2009 Goes , pakkettendistributie
Voorgemeld en gescand op rit 13-10-2009 Goes , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 13-10-2009 Goes , pakkettendistributie
Geen gehoor bij 1 ste afleverpoging 13-10-2009 Goes , pakkettendistributie
Zending zit in afleverroute 13-10-2009 Goes , pakkettendistributie
Morgen komen ze dus weer, maar dan zit ik wéér op school!
Je kunt ook na het distributiekantoor toerijden, en daar je gitaar ophalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:48 schreef MASD het volgende:
[..]
Is hij niet af te halen bij het postkantoor?
Heb ik gedaan, ze konden niet na 4en komen, morgen dus ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:19 schreef Sautor het volgende:
Je kan TNT of wat het ook brengt toch ook bellen?
nu niet meer, want het is na 6u
Zozo, hij is nog mooier dan ik had gedacht, tof dingquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:38 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Witte slagplaat, zwarte knoppen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:47 schreef KaMo het volgende:
Twijfel ik ook over, icm met een slagplaat
Ow wacht! ik stond in open D gestemd, nog eens proberen!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:14 schreef KaMo het volgende:
http://www.ultimate-guita(...)th_shut_ver3_crd.htm
er is een akkoordenschema, dus je moet het kunnen spelen!
laat maar, der klopt geen kut van dat schema
Moet ik het eerst omschrijven voor mezelf, kan niet van akkoorden/lettertjes naar baswerk gelijkquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:14 schreef KaMo het volgende:
http://www.ultimate-guita(...)th_shut_ver3_crd.htm
er is een akkoordenschema, dus je moet het kunnen spelen!
laat maar, der klopt geen kut van dat schema
Weinig valt bij mij nog wel mee, alleen het hoog is niet lekker bereikbaarquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:12 schreef KaMo het volgende:
Goed!
Snaren moeten nog beetje ingespeeld worden natuurlijk. Hij heeft een snelle hals vind ik, enkel wat te weinig frets
Noh, eerste wat je moet kunnen. Zeker als je met anderen speelt is het handig om te weten wat je moet spelen bij welk akkoord. Maak even een tekening van je hals en zet de noten bij elke fret. Desnoods hang je hem op in je kamer.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet ik het eerst omschrijven voor mezelf, kan niet van akkoorden/lettertjes naar baswerk gelijk
Goed idee, moet ik dan alles met mijn stemapparaat langsgaan zekerquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:49 schreef MASD het volgende:
[..]
Noh, eerste wat je moet kunnen. Zeker als je met anderen speelt is het handig om te weten wat je moet spelen bij welk akkoord. Maak even een tekening van je hals en zet de noten bij elke fret. Desnoods hang je hem op in je kamer.
Echt, als je dit kunt kun je bijna alles.
Nee, een piano!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Goed idee, moet ik dan alles met mijn stemapparaat langsgaan zeker ;(
1 2 3 4 5 | D-D#-E--F--F#-G-G#-A-A#-B--C-C#-D A-A#-B--C--C#-D-D#-E-F--F#-G-G#-A E-F--F#-G--G#-A-A#-B-C--C#-D-D#-E 0-1--2--3--4--5-6--7-8--9-10-11-12 Fretnummer |
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Goed idee, moet ik dan alles met mijn stemapparaat langsgaan zeker
de noten herhalen zich elke keer, dus als je dit weet weet je waar de volgende zit.quote:A A#/Bb C C#/Db D D#/Eb E F F#/Gb G G#/Ab
En hoe is het t beste om dit te leren? Stampen werkt bij mij namelijk nietquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:01 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee, een piano!
Ik zal ze eens van 0 tot 12 p snaar typen (gelijk goede test voor mij)
[ code verwijderd ]
De E en A is eigenlijk wel voldoende. Tenzij je hoger gaat spelen, maar dat vind ik zelf niet fijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:03 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En hoe is het t beste om dit te leren? Stampen werkt bij mij namelijk niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |