Ik heb me wel eens gewaagd aan een strijkstok op mijn contrabas - ik had de triple slap's sneller onder de knie dan een mooie zuivere toon met de strijkstok...quote:Op donderdag 17 september 2009 08:20 schreef Dupje het volgende:
Wat ik zei dus, ik kan beter met een strijkstok overweg dan met een plectrum, omdat cello mijn hoofdinstrument is
Een maat van mij heeft een 6-snarige, hij is erg tevreden overquote:
Ja ik heb er 2, vraag maar raakquote:
Ah ok, dit zei genoeg voor mij. Ik ben volgende week een Ibanez AFB 200 rijker.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:55 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Een maat van mij heeft een 6-snarige, hij is erg tevreden over
Heb er zelf geen ervaring mee though.
Tof dingetje, ik heb de head, met een 4*10quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:37 schreef J0ttem het volgende:
Hmm, vanmiddag wat versterkers uitgeprobeerd en ik ben er uit, volgens mij was t deze, een Ashdown. Samen met mijn Bongo pompt 'ie er een mooi geluid uit
Morgen dus weer ff langs de gitaarboer met mijn oude spul, kan ik er nog wat korting op krijgen
Op school hebben ze er een, en toen ik erop speelde was ik het na 2 uur wel gewend, maarja het blijf wel andersquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Went een 5 snarige bas eigenlijk snel?
Ze hadden geld over, om belasting te ontlopen, ze hebben nu ook een fender jazz (Am Std.) en een Roland Buizenampquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:08 schreef Brammie1 het volgende:
op wat voor school zit jij? Ik wou dat ik daar op had gezeten
Okay, want als er nog een andere bas bij komt (niet binnenkortquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:04 schreef KaMo het volgende:
[..]
Tof dingetje, ik heb de head, met een 4*10
[..]
Op school hebben ze er een, en toen ik erop speelde was ik het na 2 uur wel gewend, maarja het blijf wel anders
Ik heb de 5-snarige variant van jouw bas, de 505 dus. Ik was er snel aan gewend. Toen ik zo goed als gewend was aan die snaar extra maakte ik zo nu en dan nog wel eens fout om de verkeerde snaar aan te slaan. Maar hoe meer je speelt, hoe sneller je daar van af bent. Spreekt voor zich natuurlijk en verschilt daarnaast ook weer gigantisch per persoon. Nu speel ik vanwege de muziek die ik maak veel meer op 4 dan op 5. Wanneer ik mijn 5-snaar nodig heb, maak ik de snaarfouten niet. Het is net als fietsen op termijn. Dat verleer je niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik had met een Hartke HA3500A, bijpassend 410 cab van Hartke met papercones en een Ibanez SR500 een ongelooflijk lekker geluid een hele tijd terug. Alleen heb geen van die dingen.
Went een 5 snarige bas eigenlijk snel?
Ik heb de SR500 niet, heb m wel overwogen. Ongelooflijk fijne bas om te spelen namelijk, maar heb uiteindelijk toch een Thunderbird gekozen. Aan de ene kant heb ik er spijt van, maar charismatisch is een Thunderbird gewoon de stoerste bas die er isquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:03 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Ik heb de 5-snarige variant van jouw bas, de 505 dus. Ik was er snel aan gewend. Toen ik zo goed als gewend was aan die snaar extra maakte ik zo nu en dan nog wel eens fout om de verkeerde snaar aan te slaan. Maar hoe meer je speelt, hoe sneller je daar van af bent. Spreekt voor zich natuurlijk en verschilt daarnaast ook weer gigantisch per persoon. Nu speel ik vanwege de muziek die ik maak veel meer op 4 dan op 5. Wanneer ik mijn 5-snaar nodig heb, maak ik de snaarfouten niet. Het is net als fietsen op termijn. Dat verleer je niet.
Ik vind trouwens het behendig worden met plectrum lastiger dan de overstap van 4 naar 5-snaar.
Confession to make: ik denk er over om een instapmodel Squire Jazz te kopen. Een vriend van mij heeft net zijn eerste basgitaar gekocht en ik moet bekennen dat ik die bas echt heel erg lekker vind spelen. En het geluid is daarnaast ook nog eens opvallend goed.
quote:Op zondag 20 september 2009 03:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb de SR500 niet, heb m wel overwogen. Ongelooflijk fijne bas om te spelen namelijk, maar heb uiteindelijk toch een Thunderbird gekozen. Aan de ene kant heb ik er spijt van, maar charismatisch is een Thunderbird gewoon de stoerste bas die er is
Ik speel beide, plectrum en vinger. Een P vond ik totaal niet fijn spelen om eerlijk te zijn, een J dan weer wel.quote:Op zondag 20 september 2009 11:50 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
... dat is waar ! Ik moet daar een stukje in bekennen met mijn Fender Precision. Ik ben gewoon meer een vinger bassist (wow, dat klinkt fout!) dan een plectrum bassist. Daarnaast is de Fender P-bass gewoon geen slap bas, maar heeft het wel een lekker dof geluid en vind ik het voor plectrum werk een prachtig mooi geluid opleveren. De Jazz variant vind ik daarentegen minder mooi, maar spreekt het geluid en hoe hij speelt me meer aan.
1400quote:Op zondag 20 september 2009 16:59 schreef Rechterbal het volgende:
Hoeveel ben ik kwijt voor een Fender P of J bass?
Ja ik ook, zekers met iemand zoals Hayleyquote:Op zondag 20 september 2009 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
Omg, ik wil gewoon in een bandje zoals Paramore
Die stijl muziek is iig super om te spelenquote:Op zondag 20 september 2009 22:31 schreef KaMo het volgende:
[..]
1400
[..]
Ja ik ook, zekers met iemand zoals Hayley
¤700-1200 lijkt mij?quote:Op zondag 20 september 2009 16:59 schreef Rechterbal het volgende:
Hoeveel ben ik kwijt voor een Fender P of J bass?
Lekkere combi lijkt me, jammer dat er geen 10' in zitquote:Op zondag 20 september 2009 22:37 schreef J0ttem het volgende:
[..]
¤700-1200 lijkt mij?
Nu ik hier toch post, ff showen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Die Bongo's blijf ik spuuglelijk vindenquote:Op zondag 20 september 2009 22:37 schreef J0ttem het volgende:
[..]
¤700-1200 lijkt mij?
Nu ik hier toch post, ff showen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Een beschadigde bas is niet zo tofquote:Op zondag 20 september 2009 23:46 schreef MASD het volgende:
Hardcase opbergkoffers zijn echt te duur.
Ja. Maar goed. Als arme student heb ik al mijn geld uitgegeven aan een hollowbody en ik bedacht mij na het zien van mijn oude bass, dat het inderdaad handig zou zijn. Is ook wat fragieler dan dat massief stuk hout dat ik eerst had.quote:Op maandag 21 september 2009 01:12 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Een beschadigde bas is niet zo tof
Ik heb hem ook, hij bevalt me ook zeer goed.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:47 schreef Brammie1 het volgende:
M'n Boss Overdrive pedaal bevalt goed
Zo te zien is het een actieve bas, dus ik ga er van uit dat het 9-volt batterij leeg is:quote:Op maandag 21 september 2009 18:29 schreef tomtomkortom het volgende:
Beterschap allereerst!
Rare vraag misschien: ik denk dat de 'accu' van mijn 5-snaar leeg is. Bij inpluggen hoor ik eerst een basgeluid wat geleidelijk overgaat in een distorted bass en vervolgens helemaal wegvalt. Nu zit mijn achterste pick-up al geruime tijd los omdat één van de schroeven er uit is gekomen en zoek is geraakt.
Het geluid heeft ongetwijfeld iets te maken met de losse pick-up, maar ik denk dat de accu er ook een rol in speelt. Mijn vraag dus:
Hoe of waar laat je een bas accu op?
Dit is de betreffende basgitaar (http://www.ibanez.co.jp/products/eb_page09.php?area_id=3&data_id=123&color=CL01&year=2009&cat_id=2&series_id=203)
Doet wel een beetje kaal aan zoquote:Op maandag 21 september 2009 23:11 schreef KaMo het volgende:
Ws snel deze bestellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Tsjechische RickenBacker Replica
En dan op langertermijn er een slagplaat voor laten maken, en ric elementen/brug
Maar ik twijfel nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |