quote:Op woensdag 23 september 2009 00:19 schreef Light het volgende:
[..]
Leuk leesvoer, die beslissing van de FIA.
Als Renault F1 een vergelijkbaar grapje uithaalt voor het eind van het seizoen 2011 dan zijn ze niet meer welkom in de F1.
Flavio is niet meer welkom en heeft nog een probleempje:
[..]
Hoeveel coureurs hebben Briatore als manager?
quote:Briatore verbannen uit Formule 1
Bij Briatore staan nog Mark Webber, Romain Grosjean en Heikki Kovalainen onder contract. Fernando Alonso had al eerder een andere manager gezocht.
quote:Toekomst Räikkönen bij Ferrari ongewis
De toekomst van Kimi Räikkönen bij Ferrari is zeer ongewis. De hoogste baas van de Italiaanse renstal, Luca di Montezemolo bevestigde woensdag dat de Finse formule 1-coureur niet zeker is van een contract in 2010. Volgens Di Montezemolo is alleen duidelijk dat Felipe Massa, indien volledig hersteld, zijn rentree bij Ferrari maakt. Wie het tweede stoeltje bemachtigt, is onduidelijk. "Daar nemen we binnen enkele weken een besluit over'', sprak Di Montezemolo.
Naast Räikkönen rijdt nu ook Giancarlo Fisichella bij Ferrari. De Italiaan nam de plaats in de van geblesseerde Massa en zal in 2010 een stapje terugdoen. Fisichella wordt testcoureur bij Ferrari. Volgens onbevestigde berichten wil de Italiaanse equipe voor volgend jaar oud-wereldkampioen Fernando Alonso aantrekken. In dat geval moet Räikkönen op zoek naar een nieuwe werkgever.
Ze geven altijd regen en onweer op, maar in de praktijk valt het wel mee. Dit is het weer op dit moment (7:30quote:
jij moet rechter wordenquote:Op woensdag 23 september 2009 22:50 schreef Waffle het volgende:
Ik las net ergens dat er een 4e persoon was die verklaart heeft dat Piquet zelf met het idee kwam. Ik weet niet hoor, maar dan vind ik dat Piquet wel even een flinke straf mag krijgen.
quote:DE OPVOLGER VAN FLAVIO...
bekend gemaakt
Bob Bell zal de rest van het seizoen de plek innemen van de onlangs verbannen Flavio Briatore bij het ING Renault F1 team. hij is de invallende teambaas van het team geworden. Bell werkte al als technisch directeur bij het team. Hij begon, na in de luchtvaart gezeten te hebben, zijn F1 carriere bij McLaren in 1982 en ging in 1997 naar Renault dat toen nog Benetton was. Na een korte periode bij Jordan kwam hij in 2002 terug bij Renault waar hij onder ,de inmiddels ook vertrokken ,Pat Symonds werkte. Als onderdeel van de plotselinge reorganistie van het F1 team is ook Jean-Francois Caubet benoemd. Hij was directuer marketing en communicatie en is vanaf vandaag managing director.
grtz
Olav
Ja, en op de een of andere manier wint een Monster team in andere sporten ook heel vaakquote:Op donderdag 24 september 2009 14:42 schreef nils7 het volgende:
Ik hoop dat Monster de sponsoring volgend jaar uitbreidt
Die kunnen best een mooie layout geven!
quote:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Lijkt me dat Kubica en ik niet de enigen zijn die er zo over denken toch?http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9722.htmlquote:“Als je naar de politie gaat, vertelt dat je iemand hebt vermoord en vervolgens bekent dat je nog iemand kent die drie mensen heeft vermoord, ga je zelf toch echt naar de gevangenis”, verklaarde Kubica tegenover verslaggevers in Singapore. “Misschien krijg je dan niet de volledige straf, maar je gaat niet zomaar vrijuit.”
Kun je beter voor een groot Honda logo gaan ....quote:Op donderdag 24 september 2009 15:15 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ja, en op de een of andere manier wint een Monster team in andere sporten ook heel vaak
[ afbeelding ]
hij mag dan wel vrijuit gaan qua straf maar er is waarschijnijk geen enkel team dat hem nog zal laten rijden, dus eigenlijk krijgt ie dan toch de straf die hij verdientquote:Op donderdag 24 september 2009 16:20 schreef Waffle het volgende:
[..]
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Lijkt me dat Kubica en ik niet de enigen zijn die er zo over denken toch?http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9722.html
quote:Theissen confirms Ferrari engine deal
Mario Theissen has confirmed that the BMW Sauber team will be Ferrari powered if it can get a place in the 2010 field under its new ownership.
After BMW's decision to withdraw from Formula 1, the squad has been rescued by the Qadbak investment group, but its chances of racing next season depend on the FIA convincing the rest of the pitlane to allow the entry to expand to 14 teams, or another team dropping out. BMW's original place in the entry has gone to the new incarnation of the Lotus team.
The Sauber squad has been strongly linked to a return to the Ferrari engine deal it had prior to the BMW takeover, and in Singapore today current team boss Theissen confirmed that this had been finalised.
"It will run a Ferrari power-train," he said.
Theissen said it was not too soon to decide whether he would remain in charge of the new-look team.
"My personal future is fully open, and I will keep it open until the end of the season," he said. "It would not be helpful to mix up my own situation with all the efforts to secure the future of the team. And I am not concerned that there will be [too little] time later this year."
But he believes the team has a bright future, and that it will definitely be in the field despite the current uncertainty.
"We are very confident to be on the grid next year, and the new investor apparently is quite strong," Theissen said.
"He wants to continue with the team in a strong state, not just as an also-ran. That is an excellent perspective for the team. We could not really expect that.
"So there is strong morale. The team is really positive. We have a good upgrade for the car here, and we want to achieve something in the final four races."
Afschieten die nazi ... NU!quote:F1: Mosley - Vatanen Not Ready To Run FIA
09/24/2009 - GMM Newswire
In a recent lunch meeting, Max Mosley told Ari Vatanen to his face that he would not support the Finn's candidacy to succeed him as FIA president at the forthcoming election.
After 16 years as head of motor sport's Paris-based governing body, 69-year-old Mosley is stepping down and has named the former Ferrari chief Jean Todt as his preferred replacement.
The Briton said Vatanen, a former European parliamentarian and world rally champion, asked him during a lunch meeting if Mosley will publicly support his desire to be FIA president.
According to autocar.co.uk, Mosley revealed: "I said ... 'You have no experience, you have never run anything, you've not been in charge of even the smallest organization, you have no concept of what it is like. You didn't even run your own rally car, you had a co-driver to do that.'"
Cool trouwens dat Bob Bell nu naar voren is geschoven, ik heb hem vorig jaar nog ontmoetquote:Spaans bedrijf beëindigt sponsordeal met Renault
De Spaanse verzekeringsmaatschappij Mutua Madrilena heeft per direct de sponsor overeenkomst met het Renault Formule 1 team beëindigt. Dit is het gevolg van ‘crashgate’. Mutua Madrilena, dat in 2008 terugkeerde bij Renault dankzij Fernando Alonso, liet weten “niet langer sponsor te willen zijn van een team dat iemand opzettelijk laat crashen”.
“Het gedrag van relevante personen binnen het team was extreem serieus en heeft niet alleen de integriteit van de sport mar ook het leven van toeschouwers, coureurs en circuit personeel in gevaar gebracht, iets wat het imago, reputatie en de goede naam van de sponsoren schade heeft berokkend”, luidde de persverklaring van Mutua Madrilena.
Wel liet de verzekeringsmaatschappij weten Fernando Alonso onvoorwaardelijk te blijven sponsoren.
Zo dat is nogal wat, klap op klapquote:Op donderdag 24 september 2009 20:07 schreef LeXX het volgende:
Heet van de naald: ING heeft zijn contract per direct opgezegd!
Kreeg net een persbericht van ING. Nu per mobiel dus kan m niet posten...
Kunnen ze mooi naar Ferrari, in navolging van Fernando.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo dat is nogal wat, klap op klap
ING gaat helemaal nergens heen.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:20 schreef Gauner het volgende:
[..]
Kunnen ze mooi naar Ferrari, in navolging van Fernando.
Ze stopten er toch al mee eind van dit jaar dus ik begrijp die haast niet zo, schade is al geledenquote:Op donderdag 24 september 2009 20:20 schreef Gauner het volgende:
[..]
Kunnen ze mooi naar Ferrari, in navolging van Fernando.
OK maar die bleven zowiezo sponsor van Alonsoquote:Op donderdag 24 september 2009 20:25 schreef Gauner het volgende:
Nee bedoelde meer die Spaanse verzekeringsmaatschappij Mutua Madrilena.
Nu maar hopen dat ze NIET naar Ferrari gaan.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK maar die bleven zowiezo sponsor van Alonso
Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon tot het eind van het seizoen doorbetalen maar niet meer hun naam erop willen hebben, zo makkelijk zeg je zo'n contract niet op.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:38 schreef Atreidez het volgende:
Dat ING de sponsoring per direct stopt is alleen in de financien merkbaar? De auto en het hele team lopen in Singapore nog met ING erop rond. Nou is textiel daar niet duur, maar ze gaan dat toch niet allemaal nog aanpassen voor vrijdag?
haha geweldig!quote:Op donderdag 24 september 2009 22:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Was me net nog een oud nieuwtjes topic van vorig jaar na aan het lezen uit verveling valt m'n oog op een post van Ned.
Hier dus
M'n klomp brak
Nedquote:Op donderdag 24 september 2009 22:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Was me net nog een oud nieuwtjes topic van vorig jaar na aan het lezen uit verveling valt m'n oog op een post van Ned.
Hier dus
M'n klomp brak
ING heeft geen financiele verplichtingen meer aan Renault, dat heeft een woordvoerder gezegd. Of ze nu overeengekomen zijn dat er geen betalingen meer plaats zullen vinden of dat er al volledig is betaald weet ik niet. Zie het bericht op bnr.nlquote:Op donderdag 24 september 2009 22:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon tot het eind van het seizoen doorbetalen maar niet meer hun naam erop willen hebben, zo makkelijk zeg je zo'n contract niet op.
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/090924101633.shtmlquote:...According to Autocar, Mosley revealed: "I said 'You have no experience, you have never run anything, you've not been in charge of even the smallest organisation, you have no concept of what it is like. You didn't even run your own rally car, you had a co-driver to do that.'"
Lees eens een paar posts naar bovenquote:Op vrijdag 25 september 2009 05:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Okay, deze quote is té grappig, Mosley zegt dat vatanen geen enkele auto-ervaring heeft:
[..]
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/090924101633.shtml
quote:Op donderdag 24 september 2009 23:34 schreef Tarado het volgende:
Ik vind het wel heel grappig maar hij is het natuurlijk nog niet
Foto (shop) Renault nieuwe stijl
http://www.f1fanatic.co.u(...)9_nologos_470150.jpg
Oh, jee. Nog een schandaal. Het hele kampioenschap is afgesproken werk om Button te laten winnen.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Was me net nog een oud nieuwtjes topic van vorig jaar na aan het lezen uit verveling valt m'n oog op een post van Ned.
Hier dus
M'n klomp brak
.quote:Renault removes ING, Mutua logos
By Pablo Elizalde Friday, September 25th 2009, 08:11 GMT
Renault car in SingaporeThe Renault team will race a car with nearly no sponsorship already in today's practice for the Singapore Grand Prix, after removing all the ING and Mutua Madrilena decals overnight.
Both banking giant ING, title sponsor of the team, and Spanish insurance company Mutua Madrilena announced on Thursday the termination of their contacts with immediate effect as a result of the race-fixing scandal.
The Dutch-based financial group was already going to leave Renault at the end of the season, but decided to pull out four races early, saying in a statement that it was "deeply disappointed at this turn of events, especially in the context of an otherwise successful sponsorship."
Renault has wasted no time after the two announcements and the cars, garage and motorhome had already lost the ING and Mutua Madrilena decals ahead of first practice in Singapore.
Mutua Madrilena said it will continue to sponsor Spanish driver Fernando Alonso, while ING's commitment to trackside advertising would remain until the end of the year
autosport.comquote:Mario Theissen has confirmed that the BMW Sauber team will be Ferrari powered if it can get a place in the 2010 field under its new ownership.
After BMW's decision to withdraw from Formula 1, the squad has been rescued by the Qadbak investment group, but its chances of racing next season depend on the FIA convincing the rest of the pitlane to allow the entry to expand to 14 teams, or another team dropping out. BMW's original place in the entry has gone to the new incarnation of the Lotus team.
The Sauber squad has been strongly linked to a return to the Ferrari engine deal it had prior to the BMW takeover, and in Singapore today current team boss Theissen confirmed that this had been finalised.
"It will run a Ferrari power-train," he said.
Theissen said it was not too soon to decide whether he would remain in charge of the new-look team.
"My personal future is fully open, and I will keep it open until the end of the season," he said. "It would not be helpful to mix up my own situation with all the efforts to secure the future of the team. And I am not concerned that there will be [too little] time later this year."
But he believes the team has a bright future, and that it will definitely be in the field despite the current uncertainty.
"We are very confident to be on the grid next year, and the new investor apparently is quite strong," Theissen said.
"He wants to continue with the team in a strong state, not just as an also-ran. That is an excellent perspective for the team. We could not really expect that.
"So there is strong morale. The team is really positive. We have a good upgrade for the car here, and we want to achieve something in the final four races."
quote:Op donderdag 24 september 2009 17:23 schreef ElmarO hetzelfde als wat Tarado nu op autosport.com zag
quote:New Formula One boss John Booth has refused to rule out signing Nelson Piquet for next season.
Booth is taking his Manor team to Formula One next year, and the Yorkshire Post reports that his high profile deal with Sir Richard Branson - in which the team could be renamed Virgin F1 - will be announced a few days after November's Abu Dhabi finale.
Piquet was sacked by Renault for underperformance earlier this year, and he then triggered the crash-gate scandal by admitting to crashing deliberately in Singapore last September. The saga has resulted in Renault losing its chiefs Flavio Briatore and Pat Symonds, and top sponsors ING and Mutua Madrilena.
But despite Piquet admitting this week that he might need to revive his career in America, Booth said: "I've not spoken to him at the moment, but he's a smashing little driver.
"I've no personal problems with him, but it is unclear what his current position is with regards sponsorship."
quote:Hulkenberg gaat Nakajima vervangen
Geschreven door Ron Visser
donderdag 24 september 2009 - 13:22
Dit weekend zal Williams bekend maken dat tweede coureur Kazuki Nakajima vervangen zal worden door Nico Hulkenberg. Willi Weber zal dit nieuws openbaar maken aan de buitenwereld en aangeven dat de kersverse GP2 kampioen een racezitje heeft bij Williams voor het aankomend seizoen.
Niko Hulkenberg zal komend jaar meedoen in het wereldkampioenschap Formule 1. Dit heeft manager Wili Weber uit laten lekken tegenover het Duitse 'Sport Bild'. De manager, verantwoordelijk voor onderandere het succes van Michael Schumacher, vertelde dat deze bekendmaking komend weekend zal worden bevestigd door Williams. Dit zal betekenen dat Kazuki Nakajima het veld zal moeten ruimen. Nakajima wist dit seizoen nog geen enkele punt te scoren en mag bij de gratie van motorenleverancier Toyota het zitje in de Williams bolide blijven bezetten. Hulkenberg heeft deze steun te danken aan de inzet van Weber die, met behulp van vele sponsoren, al tijden bezig is om de Duitser in het racestoeltje te krijgen.
Nakajima is zich terdege bewust van dit nieuws en verklaarde tegen een lokale krant in Singapore, de 'Today', dat hij zijn best zal doen om Williams op andere gedachten te brengen. "Ik zal proberen om te bewijzen dat ik wel degelijk een coureur ben die dit zitje bij Williams verdiend. Het zal moeilijk worden maar ik zal er voor vechten de laatste races. Mij is nog niets verteld dus ik ga er vanuit dat ik gewoon bij Williams zal blijven, zeker dit seizoen nog"; aldus de kleine Kazuki. De samenwerking met motorenleverancier Toyota, die dit jaar waarschijnlijk zal beeïndigen, zal niet bijdragen in de keuze voor de Japaner. De geruchten gaan dat Williams over wil stappen naar de krachtbron van Renault.
Volgens Williams en Weber hing één en ander af van de uitkomst van de "crash-gate" affaire. Het was niet duidelijk of Renault zou blijven bestaan voor de Formule 1. "We hebben gewacht op de uitspraak van afgelopen maandag. Nu is duidelijk dat Renault gewoon actief blijft in de Formule 1. We hebben gesprekken gevoerd met de Fransen maar dit kwam op een lager pitje door het Singapore verhaal. Nu duidelijk is dat Renault blijft kunnen we weer volop in gesprek over het leveren van motoren"; aldus de Duitse succesmanager.
Met het eventueel vertrek van Toyota zal de toekomst van Nakajima zeker op zijn eind lopen bij Williams. De kleine Japaner is er van overtuigd dat hij wel actief blijft in de Formule 1. "Mocht het zo zijn dat ik inderdaad het veld moet ruimen bij Williams ben ik van overtuigd dat ik niet vertrek uit de Formule 1. Ik weet zeker dat ik ook volgend jaar coureur ben in deze koningsklasse"; verklaarde de hoopvolle Japanner.
Toyota heeft een goed contract voor hem bedongen, ik denk dat hij anders al de auto uitgekicked wasquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:21 schreef bloodymary het volgende:
NakajimaIs al die jaren echt zinloos geweest dat hij een plek in de F1 bezet hield.
Dan zal Williams volgend seizoen niet met toyota motoren rijden denk ik!quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:33 schreef LeXX het volgende:
[..]
Toyota heeft een goed contract voor hem bedongen, ik denk dat hij anders al de auto uitgekicked was
Klopt. Ze hebben Toyota al gevraagd om het contract te laten ontbinden. Klikquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan zal Williams volgend seizoen niet met toyota motoren rijden denk ik!
Is ook mijn verwachting.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Voor volgend jaar gok ik op Williams-Renault
quote:Briatore geeft niet op: "uiteindelijk zal ik winnen en een groot feest geven"
Uitgegeven door Gregory Eyckmans 25 september 2009 12:44 - Print artikel
We zijn nog niet van de flamboyante voormalige teambaas van Renault, Flavio Briatore, verlost. Briatore zei tegen de Italiaanse krant Repubblica dat hij diegenen die hem hebben verraden zal terugpakken. De Italiaan is voorgoed verbannen uit de F1, mag niet meer deelnemen aan eender welk FIA-gesanctioneerd evenement en tot slot mag hij ook geen manager zijn van F1 piloten.
Briatore vertelde dat hij uiteindelijk zal 'winnen', en een groot feest geven om dat te vieren. "Ik ben verraden in mijn eigen wereld. Uiteindelijk zal ik winnen, en een groot feest geven om dat te vieren. Het zal goed georganiseerd zijn en ik zal al de mensen uitnodigen die mij gesteund hebben in deze moeilijke tijden. Kijk naar het verdicht dat de FIA heeft online gezet op dinsdag: het gaat niet om mij."
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:59 schreef sasquatsch het volgende:
Niet iedereen zal weigeren Piquet een zitje te geven
[..]
quote:Virgin wil niet met Piquet samenwerken in Formule 1
26 september 2009
Nelson Piquet hoopt op een terugkeer in de Formule 1, maar de kans dat hij dat zal doen bij een door Virgin gesponsord team, lijkt uitermate klein. Het bedrijf, nu nog sponsor van Brawn GP, maar volgens de geruchten vanaf volgend jaar titelsponsor van Manor Grand Prix, wil namelijk niets te maken hebben met valsspelers.
Alex Tai van Virgin liet duidelijk weten dat het bedrijf niet geïnteresseerd is in de diensten van Piquet. "Wat we volgend jaar doen in de Formule 1, maken we pas na het seizoen bekend", zei hij tegen Autosport over de geruchten dat het team met Manor in zee gaat. "Wat ik echter wel kan zeggen, is dat we nooit een valsspeler in het team willen hebben."
Zoals in de Formule 3 en GP2quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:56 schreef Atreidez het volgende:
D'r is maar 1 team waar Piquet nog kan rijden, en dat team moet nog gemaakt worden... Piquet GP
quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:56 schreef Atreidez het volgende:
D'r is maar 1 team waar Piquet nog kan rijden, en dat team moet nog gemaakt worden... Piquet GP
quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:58 schreef Sally het volgende:
Waar? Er is Oss geopperd (waarom weet ik niet)...
2 x 120 kilometer rijden om een F1 race op tv / scherm te zienquote:
dat wil Toyota graagquote:Op vrijdag 25 september 2009 12:40 schreef Trystar het volgende:
[..]
Eindelijk, ik snap niet waarom die Nakajima nog in die auto zit.
autosport.comquote:Ferrari could announce its 2010 deal with Fernando Alonso as early as next weekend's Japanese Grand Prix, with the Spaniard's move to the Maranello team now all but confirmed.
With lawyers working hard on the last few details of Kimi Raikkonen's release from his contract with Ferrari, a move that will pave the way for the Finn to return to McLaren, the Maranello-based outfit has openly admitted that it wants to announce its line-up as quickly as possible.
Ferrari team principal Stefano Domenicali said at Singapore on Sunday night: "I think that as soon as we are ready we will let you know. We don't want to wait too long."
When asked by AUTOSPORT if that announcement could come as early as Suzuka, Domenicali said: "It is a possibility, but it is not guaranteed."
Neither Ferrari nor Renault are now denying that Alonso is on his way to the Italian outfit, in a deal that has been widely predicted for several months.
Renault's stand-in managing director Jean-Francois Caubet told AUTOSPORT after the Singapore Grand Prix that his outfit would be sad to see Alonso leave after this season.
"I think Fernando will miss Renault and Renault will miss Fernando," he explained.
Once the Ferrari-Alonso announcement is made, Renault is expected to confirm that Polish driver Robert Kubica will lead its team in 2010.
Fantastico!quote:Op zondag 27 september 2009 22:16 schreef Tarado het volgende:
Ferrari set to confirm Alonso for 2010
By Jonathan Noble Sunday, September 27th 2009, 18:40 GMT
[..]
autosport.com
Oh, jammer dat ik dat gemist heb... Had de race opgenomen, maar van de BBC.quote:Op zondag 27 september 2009 23:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Iemand overigens de voorbeschouwing op Belgie gekeken vandaag? Een mooi stukje video van vorig jaar na de race. Alonso die aangeeft dat de SC op het ideale moment buiten kwam, briatore die dat beaamt en vervolgens zegt dat hij spaans moet spreken, op moet passen met wat hij zegt en uit moet kijken/weg moet blijven van die camera. Heeel verdacht!
Maar Alonso wist nergens van.quote:Op zondag 27 september 2009 23:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Iemand overigens de voorbeschouwing op Belgie gekeken vandaag? Een mooi stukje video van vorig jaar na de race. Alonso die aangeeft dat de SC op het ideale moment buiten kwam, briatore die dat beaamt en vervolgens zegt dat hij spaans moet spreken, op moet passen met wat hij zegt en uit moet kijken/weg moet blijven van die camera. Heeel verdacht!
Kut voor McLaren dat ze Kimi er weer bij krijgen... ach ... alles beter dan Alonsoquote:Op maandag 28 september 2009 07:52 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dom van ferrari dat ze kimi laten gaan.
beter dan die andere fin....quote:Op maandag 28 september 2009 08:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kut voor McLaren dat ze Kimi er weer bij krijgen... ach ... alles beter dan Alonso
Mika?!quote:Op maandag 28 september 2009 08:12 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
beter dan die andere fin....maar ik bedoel dat nog moet zien dat massa weer de oude wordt.
Fisichella kon bij Force India een zitje in 2010 ook wel vergeten en er waren dacht ik ook geen andere teams die belangstelling hadden. Dus de optie om voor Ferrari te gaan was misschien nog wel de beste.quote:Op maandag 28 september 2009 08:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mika?!![]()
Massa schijnt weer volop aan het trainen te zijn ... Ik moet nog maar zien of Fisi z'n carrière niet heeft weggegooid als Massa de eerste race van 2010 gewoon weer paraat staat.
Zoals Fisi bij Force India ging had hij z'n stoeltje wel kunnen houden, hoor ... denk ik.quote:Op maandag 28 september 2009 08:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Fisichella kon bij Force India een zitje in 2010 ook wel vergeten en er waren dacht ik ook geen andere teams die belangstelling hadden. Dus de optie om voor Ferrari te gaan was misschien nog wel de beste.
Al mag hij van Ferrari volgend seizoen eventueel nog voor een ander team in de F1 gaan rijden als ik het goed heb begrepen.
met hersenletsel is het helaas altijd afwachten. maar ik hoop dat hij er weer bij zit volgend seizoen!quote:Op maandag 28 september 2009 08:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mika?!![]()
Massa schijnt weer volop aan het trainen te zijn ... Ik moet nog maar zien of Fisi z'n carrière niet heeft weggegooid als Massa de eerste race van 2010 gewoon weer paraat staat.
Denk ik ook, ze wilden hem helemaal niet kwijt maar dit was een makkelijke manier om van de schuld af te komen, maar er zal mits Ferrari dat wil toch wel bij een team een stoeltje beschikbaar zijn; Sauber/Ferrari bijvoorbeeld of 1 van de nieuwkomers. Ze zullen toch niet in al die auto's alleen jonge talenten plaatsen?quote:Op maandag 28 september 2009 08:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals Fisi bij Force India ging had hij z'n stoeltje wel kunnen houden, hoor ... denk ik.
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47016&PO=47016quote:Renault’s interim managing director Jean-François Caubet has restated the manufacturer’s commitment to Formula 1 and says it may even increase its financial contribution to plug the gap left by departed sponsor ING.
After the turmoil caused by the race-fixing scandal – which cost Renault its team principal Flavio Briatore and engineering chief Pat Symonds, and did untold reputational damage – Renault installed a new temporary management structure prior to last weekend’s Singapore Grand Prix.
Caubet, the team’s director of marketing and communications, was appointed managing director in place of Briatore while technical director Bob Bell was made team principal and chief technical officer.
Speaking after Fernando Alonso gave the team a much-needed fillip with its first podium finish of the season, Caubet said the new arrangements were likely to remain in place until the new year.
“I think we will finish not only the season but the year like that, and the goal is to launch the new car with the new team principal,” he told reporters.
Renault has made clear that it will keep the activities of its F1 team on a shorter leash in future, as well as improving protection for whistle-blowers, to help prevent any more scandals.
Caubet said the French carmaker could not choose a new team principal until it had decided exactly what it wants his brief to be.
“The problem is not to find a team principal; it is to define the profile of this team principal,” he explained.
“You can have somebody technical, or somebody like Flavio, or somebody like Christian Horner.
“It’s very important, because the choice of team principal is a strategic decision.
“We took a strategic decision 10 years ago when we chose Flavio, it was a good decision, and we will make [another] strategic decision now.”
Caubet added that Renault was not necessarily looking for a Frenchman as team boss, saying: “We don’t care, because the team is 80 per cent [based] in the UK, so it’s not a problem.”
And although he admitted that Renault was “on the edge of losing everything” over the recent scandal, he said the company now wanted to “turn the page” and was ready to redouble its commitment to F1.
“We are quite proud to have a strong race team because it is a real culture of Renault,” he said.
In the fallout from ‘Crashgate’ two of Renault’s major sponsors, Dutch banking firm ING and Spanish insurer Mutua Madrilena, terminated their contracts with the team within hours of each other last Thursday – although ING was set to end its title sponsorship at the end of 2009 in any case as part of a cost-cutting drive.
Caubet suggested Formula 1 as a whole needed to reappraise its business model to reflect the drop-off in corporate support from outside sponsors.
“Sponsorship [revenue] is going down, costs are going down, TV rights are nearly equal, and the business model from 2010 to 2012 will be completely different,” he said.
“[So] I think we must, after the end of the season, have a true reflection on what will be the business model – for Formula 1, not only for us.
“Ten years ago Formula 1 was [dominated] by the tobacco companies. Two or three years ago it was banks, but I think in the future it will be impossible to find title sponsors the same size as ING or whatever.
“It’s a key problem for the future of Formula 1, and I think it’s the responsibility of FOTA carmakers to put all the figures on the table and to see what will be the future business model.”
He said Renault would be prepared to pay a bigger a share of the total team budget if necessary in an environment where costs are on the way down.
“Yes, it’s not a problem,” he said.
“Costs are going down, sponsorship is going down, so we need to look at what is the contribution of the carmakers in this kind of business.
“Because carmakers cannot work on a short-term basis, they must work on three- or four-year programmes.
“And if you lose a sponsor you cut the budget and you lose performance.
“If you are doing business with your main partner, it can be a sponsor. But I don’t think the future for a carmaker will be having a main sponsor like we’ve had in the past.
“It will be the same for Mercedes or Toyota – it’s becoming business-to-business in Formula, things are changing a lot.”
3:40 en verder, wel een irritante nederlandse voice over (kijk mij eens spectaculair praten idee)quote:Op maandag 28 september 2009 00:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh, jammer dat ik dat gemist heb... Had de race opgenomen, maar van de BBC.
Dat is waar ook, hij wist er niets van af......................................quote:Op maandag 28 september 2009 08:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar Alonso wist nergens van.
Ik vind dit juist een bewijs dat Alonso er niets van wist want als hij het wel wist had hij waarschijnlijk zijn mond gehouden, ik heb dit stukje eerder op de BBC gezien maar daaruit kon ik niet opmaken dat Briatore tegen Alonso zei dat hij Spaans moet spreken en weg van de camera's, maar uiteraard kan ook daar dat stuk wat jij gezien hebt zijn weggelatenquote:Op maandag 28 september 2009 16:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Edit: ze laten het niet het hele stukje zien, dus ook niet dat briatore zegt dat hij spaans moet spreken en moet wegblijven bij de camera
quote:Tuesday, 29th September 2009
Domenicali not ruling out early Massa return
Ferrari team boss Stefano Domenicali is refusing to dismiss the prospect of Felipe Massa making an unexpected return to Formula One this season.
Massa continues to make a steady recovery from injuries sustained from a crash in qualifying for the Hungarian Grand Prix at the end of July.
Ferrari had initially stated Massa would return in 2010, however, given the Brazilian's progress there may be a small chance of him being back behind the wheel before then.
As part of his rehabilitation, Massa is due to compete in a karting event next week.
"Every day he is doing a check with his doctor, but not an official medical check," said Domenicali after the Singapore Grand Prix.
"He is working hard on training and next week he should go into the karting activity."
Asked if Massa might race this year, Domenicali replied: "It is too early to say that.
"We need to see it step by step, and we don't have to anticipate anything.
"He will be back 100 per cent, but there is no need to anticipate anything if there is something that is not ready.
"I don't want to exclude anything, but we need to be cautious."
Humm met nog 3 races te gaan zou ik het lekker laten als ik Ferrari was en Massa meer tijd gunnen van de winter!quote:
Gaat er denk ik ook een beetje om wat Massa zelf wil. Voor zulke mensen is het 't levensdoel om in een Ferrari mee te doen aan F1 dus ik denk dat de meeste druk om weer te gaan racen van Massa's kant komt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Humm met nog 3 races te gaan zou ik het lekker laten als ik Ferrari was en Massa meer tijd gunnen van de winter!
een come back in Brazilië zou wel master zijnquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gaat er denk ik ook een beetje om wat Massa zelf wil. Voor zulke mensen is het 't levensdoel om in een Ferrari mee te doen aan F1 dus ik denk dat de meeste druk om weer te gaan racen van Massa's kant komt.
Ben bang dattie er wel voor gaat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
een come back in Brazilië zou wel master zijn![]()
maar niet heel verstandig
Ik heb nog geen aankondiging gezienquote:
Lijkt me sterk dat ze een Japanse coureur in Japan gaan vervangenquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:01 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik heb nog geen aankondiging gezienHoopte dat we Japan al een dubbele Nico bij Williams hadden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |