Klopt. Ze hebben Toyota al gevraagd om het contract te laten ontbinden. Klikquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan zal Williams volgend seizoen niet met toyota motoren rijden denk ik!
Is ook mijn verwachting.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Voor volgend jaar gok ik op Williams-Renault
quote:Briatore geeft niet op: "uiteindelijk zal ik winnen en een groot feest geven"
Uitgegeven door Gregory Eyckmans 25 september 2009 12:44 - Print artikel
We zijn nog niet van de flamboyante voormalige teambaas van Renault, Flavio Briatore, verlost. Briatore zei tegen de Italiaanse krant Repubblica dat hij diegenen die hem hebben verraden zal terugpakken. De Italiaan is voorgoed verbannen uit de F1, mag niet meer deelnemen aan eender welk FIA-gesanctioneerd evenement en tot slot mag hij ook geen manager zijn van F1 piloten.
Briatore vertelde dat hij uiteindelijk zal 'winnen', en een groot feest geven om dat te vieren. "Ik ben verraden in mijn eigen wereld. Uiteindelijk zal ik winnen, en een groot feest geven om dat te vieren. Het zal goed georganiseerd zijn en ik zal al de mensen uitnodigen die mij gesteund hebben in deze moeilijke tijden. Kijk naar het verdicht dat de FIA heeft online gezet op dinsdag: het gaat niet om mij."
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:59 schreef sasquatsch het volgende:
Niet iedereen zal weigeren Piquet een zitje te geven
[..]
quote:Virgin wil niet met Piquet samenwerken in Formule 1
26 september 2009
Nelson Piquet hoopt op een terugkeer in de Formule 1, maar de kans dat hij dat zal doen bij een door Virgin gesponsord team, lijkt uitermate klein. Het bedrijf, nu nog sponsor van Brawn GP, maar volgens de geruchten vanaf volgend jaar titelsponsor van Manor Grand Prix, wil namelijk niets te maken hebben met valsspelers.
Alex Tai van Virgin liet duidelijk weten dat het bedrijf niet geïnteresseerd is in de diensten van Piquet. "Wat we volgend jaar doen in de Formule 1, maken we pas na het seizoen bekend", zei hij tegen Autosport over de geruchten dat het team met Manor in zee gaat. "Wat ik echter wel kan zeggen, is dat we nooit een valsspeler in het team willen hebben."
Zoals in de Formule 3 en GP2quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:56 schreef Atreidez het volgende:
D'r is maar 1 team waar Piquet nog kan rijden, en dat team moet nog gemaakt worden... Piquet GP
quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:56 schreef Atreidez het volgende:
D'r is maar 1 team waar Piquet nog kan rijden, en dat team moet nog gemaakt worden... Piquet GP
quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:58 schreef Sally het volgende:
Waar? Er is Oss geopperd (waarom weet ik niet)...
2 x 120 kilometer rijden om een F1 race op tv / scherm te zienquote:
dat wil Toyota graagquote:Op vrijdag 25 september 2009 12:40 schreef Trystar het volgende:
[..]
Eindelijk, ik snap niet waarom die Nakajima nog in die auto zit.
autosport.comquote:Ferrari could announce its 2010 deal with Fernando Alonso as early as next weekend's Japanese Grand Prix, with the Spaniard's move to the Maranello team now all but confirmed.
With lawyers working hard on the last few details of Kimi Raikkonen's release from his contract with Ferrari, a move that will pave the way for the Finn to return to McLaren, the Maranello-based outfit has openly admitted that it wants to announce its line-up as quickly as possible.
Ferrari team principal Stefano Domenicali said at Singapore on Sunday night: "I think that as soon as we are ready we will let you know. We don't want to wait too long."
When asked by AUTOSPORT if that announcement could come as early as Suzuka, Domenicali said: "It is a possibility, but it is not guaranteed."
Neither Ferrari nor Renault are now denying that Alonso is on his way to the Italian outfit, in a deal that has been widely predicted for several months.
Renault's stand-in managing director Jean-Francois Caubet told AUTOSPORT after the Singapore Grand Prix that his outfit would be sad to see Alonso leave after this season.
"I think Fernando will miss Renault and Renault will miss Fernando," he explained.
Once the Ferrari-Alonso announcement is made, Renault is expected to confirm that Polish driver Robert Kubica will lead its team in 2010.
Fantastico!quote:Op zondag 27 september 2009 22:16 schreef Tarado het volgende:
Ferrari set to confirm Alonso for 2010
By Jonathan Noble Sunday, September 27th 2009, 18:40 GMT
[..]
autosport.com
Oh, jammer dat ik dat gemist heb... Had de race opgenomen, maar van de BBC.quote:Op zondag 27 september 2009 23:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Iemand overigens de voorbeschouwing op Belgie gekeken vandaag? Een mooi stukje video van vorig jaar na de race. Alonso die aangeeft dat de SC op het ideale moment buiten kwam, briatore die dat beaamt en vervolgens zegt dat hij spaans moet spreken, op moet passen met wat hij zegt en uit moet kijken/weg moet blijven van die camera. Heeel verdacht!
Maar Alonso wist nergens van.quote:Op zondag 27 september 2009 23:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Iemand overigens de voorbeschouwing op Belgie gekeken vandaag? Een mooi stukje video van vorig jaar na de race. Alonso die aangeeft dat de SC op het ideale moment buiten kwam, briatore die dat beaamt en vervolgens zegt dat hij spaans moet spreken, op moet passen met wat hij zegt en uit moet kijken/weg moet blijven van die camera. Heeel verdacht!
Kut voor McLaren dat ze Kimi er weer bij krijgen... ach ... alles beter dan Alonsoquote:Op maandag 28 september 2009 07:52 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dom van ferrari dat ze kimi laten gaan.
beter dan die andere fin....quote:Op maandag 28 september 2009 08:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kut voor McLaren dat ze Kimi er weer bij krijgen... ach ... alles beter dan Alonso
Mika?!quote:Op maandag 28 september 2009 08:12 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
beter dan die andere fin....maar ik bedoel dat nog moet zien dat massa weer de oude wordt.
Fisichella kon bij Force India een zitje in 2010 ook wel vergeten en er waren dacht ik ook geen andere teams die belangstelling hadden. Dus de optie om voor Ferrari te gaan was misschien nog wel de beste.quote:Op maandag 28 september 2009 08:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mika?!![]()
Massa schijnt weer volop aan het trainen te zijn ... Ik moet nog maar zien of Fisi z'n carrière niet heeft weggegooid als Massa de eerste race van 2010 gewoon weer paraat staat.
Zoals Fisi bij Force India ging had hij z'n stoeltje wel kunnen houden, hoor ... denk ik.quote:Op maandag 28 september 2009 08:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Fisichella kon bij Force India een zitje in 2010 ook wel vergeten en er waren dacht ik ook geen andere teams die belangstelling hadden. Dus de optie om voor Ferrari te gaan was misschien nog wel de beste.
Al mag hij van Ferrari volgend seizoen eventueel nog voor een ander team in de F1 gaan rijden als ik het goed heb begrepen.
met hersenletsel is het helaas altijd afwachten. maar ik hoop dat hij er weer bij zit volgend seizoen!quote:Op maandag 28 september 2009 08:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mika?!![]()
Massa schijnt weer volop aan het trainen te zijn ... Ik moet nog maar zien of Fisi z'n carrière niet heeft weggegooid als Massa de eerste race van 2010 gewoon weer paraat staat.
Denk ik ook, ze wilden hem helemaal niet kwijt maar dit was een makkelijke manier om van de schuld af te komen, maar er zal mits Ferrari dat wil toch wel bij een team een stoeltje beschikbaar zijn; Sauber/Ferrari bijvoorbeeld of 1 van de nieuwkomers. Ze zullen toch niet in al die auto's alleen jonge talenten plaatsen?quote:Op maandag 28 september 2009 08:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals Fisi bij Force India ging had hij z'n stoeltje wel kunnen houden, hoor ... denk ik.
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47016&PO=47016quote:Renault’s interim managing director Jean-François Caubet has restated the manufacturer’s commitment to Formula 1 and says it may even increase its financial contribution to plug the gap left by departed sponsor ING.
After the turmoil caused by the race-fixing scandal – which cost Renault its team principal Flavio Briatore and engineering chief Pat Symonds, and did untold reputational damage – Renault installed a new temporary management structure prior to last weekend’s Singapore Grand Prix.
Caubet, the team’s director of marketing and communications, was appointed managing director in place of Briatore while technical director Bob Bell was made team principal and chief technical officer.
Speaking after Fernando Alonso gave the team a much-needed fillip with its first podium finish of the season, Caubet said the new arrangements were likely to remain in place until the new year.
“I think we will finish not only the season but the year like that, and the goal is to launch the new car with the new team principal,” he told reporters.
Renault has made clear that it will keep the activities of its F1 team on a shorter leash in future, as well as improving protection for whistle-blowers, to help prevent any more scandals.
Caubet said the French carmaker could not choose a new team principal until it had decided exactly what it wants his brief to be.
“The problem is not to find a team principal; it is to define the profile of this team principal,” he explained.
“You can have somebody technical, or somebody like Flavio, or somebody like Christian Horner.
“It’s very important, because the choice of team principal is a strategic decision.
“We took a strategic decision 10 years ago when we chose Flavio, it was a good decision, and we will make [another] strategic decision now.”
Caubet added that Renault was not necessarily looking for a Frenchman as team boss, saying: “We don’t care, because the team is 80 per cent [based] in the UK, so it’s not a problem.”
And although he admitted that Renault was “on the edge of losing everything” over the recent scandal, he said the company now wanted to “turn the page” and was ready to redouble its commitment to F1.
“We are quite proud to have a strong race team because it is a real culture of Renault,” he said.
In the fallout from ‘Crashgate’ two of Renault’s major sponsors, Dutch banking firm ING and Spanish insurer Mutua Madrilena, terminated their contracts with the team within hours of each other last Thursday – although ING was set to end its title sponsorship at the end of 2009 in any case as part of a cost-cutting drive.
Caubet suggested Formula 1 as a whole needed to reappraise its business model to reflect the drop-off in corporate support from outside sponsors.
“Sponsorship [revenue] is going down, costs are going down, TV rights are nearly equal, and the business model from 2010 to 2012 will be completely different,” he said.
“[So] I think we must, after the end of the season, have a true reflection on what will be the business model – for Formula 1, not only for us.
“Ten years ago Formula 1 was [dominated] by the tobacco companies. Two or three years ago it was banks, but I think in the future it will be impossible to find title sponsors the same size as ING or whatever.
“It’s a key problem for the future of Formula 1, and I think it’s the responsibility of FOTA carmakers to put all the figures on the table and to see what will be the future business model.”
He said Renault would be prepared to pay a bigger a share of the total team budget if necessary in an environment where costs are on the way down.
“Yes, it’s not a problem,” he said.
“Costs are going down, sponsorship is going down, so we need to look at what is the contribution of the carmakers in this kind of business.
“Because carmakers cannot work on a short-term basis, they must work on three- or four-year programmes.
“And if you lose a sponsor you cut the budget and you lose performance.
“If you are doing business with your main partner, it can be a sponsor. But I don’t think the future for a carmaker will be having a main sponsor like we’ve had in the past.
“It will be the same for Mercedes or Toyota – it’s becoming business-to-business in Formula, things are changing a lot.”
3:40 en verder, wel een irritante nederlandse voice over (kijk mij eens spectaculair praten idee)quote:Op maandag 28 september 2009 00:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh, jammer dat ik dat gemist heb... Had de race opgenomen, maar van de BBC.
Dat is waar ook, hij wist er niets van af......................................quote:Op maandag 28 september 2009 08:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar Alonso wist nergens van.
Ik vind dit juist een bewijs dat Alonso er niets van wist want als hij het wel wist had hij waarschijnlijk zijn mond gehouden, ik heb dit stukje eerder op de BBC gezien maar daaruit kon ik niet opmaken dat Briatore tegen Alonso zei dat hij Spaans moet spreken en weg van de camera's, maar uiteraard kan ook daar dat stuk wat jij gezien hebt zijn weggelatenquote:Op maandag 28 september 2009 16:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Edit: ze laten het niet het hele stukje zien, dus ook niet dat briatore zegt dat hij spaans moet spreken en moet wegblijven bij de camera
quote:Tuesday, 29th September 2009
Domenicali not ruling out early Massa return
Ferrari team boss Stefano Domenicali is refusing to dismiss the prospect of Felipe Massa making an unexpected return to Formula One this season.
Massa continues to make a steady recovery from injuries sustained from a crash in qualifying for the Hungarian Grand Prix at the end of July.
Ferrari had initially stated Massa would return in 2010, however, given the Brazilian's progress there may be a small chance of him being back behind the wheel before then.
As part of his rehabilitation, Massa is due to compete in a karting event next week.
"Every day he is doing a check with his doctor, but not an official medical check," said Domenicali after the Singapore Grand Prix.
"He is working hard on training and next week he should go into the karting activity."
Asked if Massa might race this year, Domenicali replied: "It is too early to say that.
"We need to see it step by step, and we don't have to anticipate anything.
"He will be back 100 per cent, but there is no need to anticipate anything if there is something that is not ready.
"I don't want to exclude anything, but we need to be cautious."
Humm met nog 3 races te gaan zou ik het lekker laten als ik Ferrari was en Massa meer tijd gunnen van de winter!quote:
Gaat er denk ik ook een beetje om wat Massa zelf wil. Voor zulke mensen is het 't levensdoel om in een Ferrari mee te doen aan F1 dus ik denk dat de meeste druk om weer te gaan racen van Massa's kant komt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Humm met nog 3 races te gaan zou ik het lekker laten als ik Ferrari was en Massa meer tijd gunnen van de winter!
een come back in Brazilië zou wel master zijnquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gaat er denk ik ook een beetje om wat Massa zelf wil. Voor zulke mensen is het 't levensdoel om in een Ferrari mee te doen aan F1 dus ik denk dat de meeste druk om weer te gaan racen van Massa's kant komt.
Ben bang dattie er wel voor gaat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:32 schreef bodylotion het volgende:
[..]
een come back in Brazilië zou wel master zijn![]()
maar niet heel verstandig
Ik heb nog geen aankondiging gezienquote:
Lijkt me sterk dat ze een Japanse coureur in Japan gaan vervangenquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:01 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik heb nog geen aankondiging gezienHoopte dat we Japan al een dubbele Nico bij Williams hadden..
Het ziet er toch wel heel erg naar uit dat Toyota ermee stoptquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:47 schreef sasquatsch het volgende:
Geen KERS in 2010
Glock in 2010 niet bij Toyota
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |