Maar dat wil ik helemaal niet.quote:Op maandag 14 september 2009 22:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht: waar we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Is dat niet Prophet of the last eclipse?quote:Op maandag 14 september 2009 22:40 schreef Meursault het volgende:
[ afbeelding ]
SciFi PowermetalWie kent het album?
Tevens tvp.
Ken het niet, klinkt wel interessant...quote:Op maandag 14 september 2009 22:40 schreef Meursault het volgende:
[ afbeelding ]
Tevens tvp.
Nooit van gehoord...quote:Op maandag 14 september 2009 22:40 schreef Meursault het volgende:
[ afbeelding ]
Tevens tvp.
Maar de mensen die op jouw Dean boden welquote:
Doe ik ook, zal even een filmpje zoeken waar dat in naar voren komt.quote:Op maandag 14 september 2009 19:39 schreef Cynic het volgende:
Omhoog benden (hoe bend je trouwens omlaag?) moet je ook gewoon met je vingers doen.
Echt al die dingen die jij nu benoemd zeggen mij precies gene fuckquote:Op maandag 14 september 2009 23:46 schreef ssebass het volgende:
Ik heb helaas geen gitaar die dat kan zonder daarna keihard te ontstemmen (met locking nut), maar een dive bomb gevolgd door een pinch harmonic is ook echt lachen. We heel erg jaren 80, haarfohn metal trouwens
Nee hoor. Ik kan geen Muse spelen. Na 8 maten lig ik al te schuimbekken namelijkquote:Op maandag 14 september 2009 23:50 schreef nijnja het volgende:
Waar ik zelf ook wel een klein beetje trots op ben, al zal iedereen het hier wel kunnen![]()
Met name het stukje dan vanaf 1'24 ongeveer....
Ja kutkwaliteit, anders werd filmpje te groot....
Schuimbekken omdat..quote:Op maandag 14 september 2009 23:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik kan geen Muse spelen. Na 8 maten lig ik al te schuimbekken namelijk.
Omdat ik altijd een beetje naar word van Muse. Wat daar ook aan bijdraagt is een ex die erg fan isquote:
Aha het associatie syndroomquote:Op dinsdag 15 september 2009 06:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat ik altijd een beetje naar word van Muse. Wat daar ook aan bijdraagt is een ex die erg fan is.
Ja oke, maar het ging mij meer om de speeltechniek eerlijk gezegd (vandaar de tijden erbij vernoemdquote:Op dinsdag 15 september 2009 06:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat ik altijd een beetje naar word van Muse. Wat daar ook aan bijdraagt is een ex die erg fan is.
Hehe, nou ik vond het ervoor al niks, maar zij helpt niet neequote:Op dinsdag 15 september 2009 07:44 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Aha het associatie syndroom![]()
Ga maar liggen op de sofa en verteld u eens over uw jeugd
En wat vind je van dit koningsnummer dan?quote:Op maandag 14 september 2009 23:30 schreef nijnja het volgende:
[..]
Doe ik ook, zal even een filmpje zoeken waar dat in naar voren komt.
Gevonden, oke, een heel intelligent nummer, maar wel duidelijkste voorbeeld denk ik.
Tele without a doubt!quote:Op maandag 14 september 2009 23:24 schreef ssebass het volgende:
Tele Vs Pauls
Ja hoor, allebei vind ik nietsquote:Op dinsdag 15 september 2009 08:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Mag ik dan de Paul hebben........
Wat een garpquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:05 schreef infp2009 het volgende:
Doe mij dan maar een Jazzmaster...
Der stond laatst trouwens een telecaster op marktplaats voor 15500 euro, en daar had iemand 300 op geboden
Nou daar heb ik nu dus behoorlijke problemen mee. Heel vreemd omdat juist die gitaar met het Buzz Feiten systeem is uitgerust. Maar het zou heel goed kunnen dat dit systeem helemaal afgestemd is op de normale stemming en dat de intonatie dus nogal problematisch wordt als je hem in C gooit. Niet dat je er live iets van hoort, maar ik neem nu helemaal droog op en dan hoor je dus telkens dat hij op verschillende posities net niet helemaal goed isquote:Op dinsdag 15 september 2009 02:26 schreef -Menn0- het volgende:
De Washburn natuurlijk :p
Je moet wel een locking nut hebben anders ontstemt die gegarandeerd. Een divebomb is gewoon een toon aanslaan en dan de whammybar helemaal tegen de gitaar drukken zodat de snaren tegen de fretten kletteren en er dus eigenlijk geen toon meer uitkomt. Vanuit dat punt doe je een pinch harmonic, dus in een beweging met een plectrum aanslaan en tegelijk met je duim een soort artificial harmonic doen. Dan je whammy bar helemaal de andere kant op trekken.quote:Op maandag 14 september 2009 23:48 schreef nijnja het volgende:
[..]
Echt al die dingen die jij nu benoemd zeggen mij precies gene fuck![]()
![]()
Alleen weet ik wel dat mijn gitaar niet ontstemt na zoiets
Met droog bedoel ik zonder effecten in dit geval, dus wel gewoon het cleane of scheurgeluid van de versterker.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:16 schreef Aresdreams het volgende:
droog opnemen, lijkt mij sowieso behoorlijk lastig...
quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:28 schreef ssebass het volgende:
[..]
Je moet wel een locking nut hebben anders ontstemt die gegarandeerd. Een divebomb is gewoon een toon aanslaan en dan de whammybar helemaal tegen de gitaar drukken zodat de snaren tegen de fretten kletteren en er dus eigenlijk geen toon meer uitkomt. Vanuit dat punt doe je een pinch harmonic, dus in een beweging met een plectrum aanslaan en tegelijk met je duim een soort artificial harmonic doen. Dan je whammy bar helemaal de andere kant op trekken.
Al met al klinkt het dus als een vallende bom gevolgd door een enorme schreeuw. Klinkt heel cool. Helaas geen goede filmpjes op youtube kunnen vinden, die zijn allemaal superslecht uitgevoerd (geen diepe divebombs en geen pinches of op de verkeerde plek).
Hier zijn wel goede divebombs, maar niet gevolgd door een pinch harmonic. De eerste paar zijn wel goed daarna krijgt Vai een halve zenuwinzinking geloof ik
dan valt het nog mee...quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Met droog bedoel ik zonder effecten in dit geval, dus wel gewoon het cleane of scheurgeluid van de versterker.
Je kunt ook een DI/splitter gebruiken. Droge signaal de pc in terwijl je wel je full-blown rig hoort als je meespeeltquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:16 schreef Aresdreams het volgende:
droog opnemen, lijkt mij sowieso behoorlijk lastig...
Vette filmpjes, zeer zeker wel! Maar dan moet ik natuurlijk wel zo'n ding hebbenquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hier staat iemand die het wel een beetje kan.
Overigens denk ik dat de meeste gitaristen geen pinch harmonic spelen maar een natural harmonic. Pinch harmonic lijkt me ook nogal lastig te spelen terwijl de snaren zo los hangen.
Dat is echt feest! Ook leuk voor gekke experiementen zoals:quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:48 schreef Cynic het volgende:
Re-ampen, dat moet ik in de toekomst maar eens gaan proberen.
Uiteindelijk is het dus niet echt een manier om tijd te besparen, maar wel om betere geluiden te zoeken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat is echt feest! Ook leuk voor gekke experiementen zoals:
al het signaal van 80-800 hz door een mesa, dan een volgende track (zelfde droge signaal) met het signaal 800-2khz door een marshall en dan de volgende track met de hoge frequenties door bijv een fender twin.
Instant party!!
Nee, tijdbesparingen levert het totaal niet op, tenzij je je 'sound' nog niet hebt en dat stteds moet proberen met opnemen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het dus niet echt een manier om tijd te besparen, maar wel om betere geluiden te zoeken.
Ach, zolang je goed stemt kun je nooit vals spelen, toch?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:13 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Alhoewel ik dat wel een beetje valsspelen vind
Voor zo'n squeel gebruik je idd een natural harmonic gewoonquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hier staat iemand die het wel een beetje kan.
Overigens denk ik dat de meeste gitaristen geen pinch harmonic spelen maar een natural harmonic. Pinch harmonic lijkt me ook nogal lastig te spelen terwijl de snaren zo los hangen.
Droog. Reverb, gates en bla kun je aan een droge opname toevoegen. Bij een opname met reverb er al in, kun je het niet meer echt weg halen. Zo zit het geloof ikquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo 3 oktober gaan we ook weer eens wat opnemenHebben besloten eerst de drums en de bas tegelijk te doen (voor de verandering de drums eens niet programmeren
) en daarna gitaren en zang er overheen omdat we niet het materiaal hebben om alles in 1 keer op te nemen.
Maar met het opnemen van drums, hebben jullie daar nog tips voor in wat voor soort ruimte je dat het best kan doen? Ene keer hoor ik weer zo droog mogelijk dat je later reverb nog wel toe kan voegen enz. Ander zegt weer dat er wel al iets van galm in de ruimte mag zitten omdat je dan al wat extra effect hebt enz
ik weet het niet meer
Helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Droog. Reverb, gates en bla kun je aan een droge opname toevoegen. Bij een opname met reverb er al in, kun je het niet meer echt weg halen. Zo zit het geloof ik.
Doe het over Bay Area Trash Metal.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik moet volgende week een presentatie in het engels doen en het moet te maken hebben met UK of een ander engelstalig land en ik wil het over een bepaalde stijl muziek doen.
Iemand ingevingen.
Liverpool.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik moet volgende week een presentatie in het engels doen en het moet te maken hebben met UK of een ander engelstalig land en ik wil het over een bepaalde stijl muziek doen.
Iemand ingevingen.
Kom maar halen...quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Mag ik dan de Paul hebben........
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
My thoughts exactly...!quote:
Carcassquote:
Bristol!quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand ingevingen.
Alles van Dummy!quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bristol!
FF een liedje van Portishead instuderen.
New Wave of British Heavy Metal. Zonder dat was er ook geen Bay Area Thrash of eigenlijk wat voor metal dan ook geweest. Dé missing link tussen Purple/Sabbath/Zep en Metallica/Theater/de hele mikmak!quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand ingevingen.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Doe het over Bay Area Trash Metal.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Kom maar halen...Ik heb al een heule mooie.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kleine ruimte is altijd handig als je bijv dekbedden en matrassen rondom het drumstel wil zetten/hangen om zo het geluid te dempen. Zelf ben ik liefhebber van de helft/ 2/3e gedempt en 1 kant kaal, afhankelijk van de ruimte. 10 bij 10 is vet als je skid row achtige muziek wil maken, maar dan heb je ook veel meer mics nodig!quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:30 schreef Dribbel_ het volgende:
Qua ruimte zijn we aan het twijfelen, we hebben een kleine ruimte (4 bij 4 ongeveer) en een grotere ruimte 10 bij 10 de drummer is nu met die geluidsdude aan het kijken wat het beste is.
Qua mics weet ik ook niet helemaal precies wat zijn plan was, 2 overhead, bass, snare (eventueel onderkant snare er nog bij) en toms
Ik ben benieuwd hoe het wordt!!
Dan heb je er twee!quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb al een heule mooie.....
Met Heaven & Hell heb ik hem afgelopen jaar op Waldrock gezien, vond ik niet echt veel aan. Het zijn inmiddels wel heel erg oude mannen die daar op het podium staan.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:13 schreef Witchfynder het volgende:
J
[..]
Cool! Waar? Komt hij alleen of met Heaven & Hell?
Ik ga er vanuit dat je hiermee niet die irritante rappende Marokkaan bedoelt?quote:
En ik denk ook niet dat hij hiermee de rappende Diorno Braaf bedoeltquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat je hiermee niet die irritante rappende Marokkaan bedoelt?
In Tilburg. Gelukkig alleen (nou ja, wel met band waarschijnlijk).quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:13 schreef Witchfynder het volgende:
J
[..]
Cool! Waar? Komt hij alleen of met Heaven & Hell?
quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:10 schreef Metalfreak het volgende:
Ik ga er vanuit dat je hiermee niet die irritante rappende Marokkaan bedoelt?
Wie?quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:16 schreef Witchfynder het volgende:
En ik denk ook niet dat hij hiermee de rappende Diorno Braaf bedoelt.
Zegt me helemaal niets. Is hij nieuw of zo?quote:
Neuh, al een jaar of 2 of wat bezig. Voor de zomer ontdekte het management van Dio dat er in Nederland een negertje rondhuppelt die die naam gebruikt en hebben aangedrongen om duidelijk op posters te zetten om welke Dio het gaat.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zegt me helemaal niets. Is hij nieuw of zo?
Ik zag wat live video's en dat zag er wel leuk uit, maar ik geloof jequote:Op dinsdag 15 september 2009 18:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Met Heaven & Hell heb ik hem afgelopen jaar op Waldrock gezien, vond ik niet echt veel aan. Het zijn inmiddels wel heel erg oude mannen die daar op het podium staan.
Maar zo te zien heb ik dus niets gemist.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:57 schreef Witchfynder het volgende:
Neuh, al een jaar of 2 of wat bezig. Voor de zomer ontdekte het management van Dio dat er in Nederland een negertje rondhuppelt die die naam gebruikt en hebben aangedrongen om duidelijk op posters te zetten om welke Dio het gaat.
Tuurlijk nietquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar zo te zien heb ik dus niets gemist.
Volgens mij weer typisch zo'n 15 watt buizentopje. Kan snoeihard als het moet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:55 schreef allsystemshalt het volgende:
Gaaf ding ja![]()
Geeft ie genoeg juice om een beetje drummer te overstemmen? of trekt ie dat net niet?
Zag'm laatst ook staan ja, is betaalbaarder dan de Tiny Terror volgens mij (of andersom, weet het ff niet). Ik zou d'r ook wel eens eentje willen proberen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef Cynic het volgende:
Ik heb trouwens vandaag deze nog even geprobeerd:
[ afbeelding ]
Ik ben nog een beetje op zoek naar iets handigs zodat ik naar oefenen niet elke keer mijn rack mee hoef te sjouwen. Klonk echt heel goed, dat ding!
Tof, maar eigenlijk is dit gewoon een tiny terror rip-off. Kijk ook eens naar de nieuwe dual terror.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef Cynic het volgende:
Ik heb trouwens vandaag deze nog even geprobeerd:
[ afbeelding ]
Ik ben nog een beetje op zoek naar iets handigs zodat ik naar oefenen niet elke keer mijn rack mee hoef te sjouwen. Klonk echt heel goed, dat ding!
Nee, TT is 429 NT is 499 bij feedback.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zag'm laatst ook staan ja, is betaalbaarder dan de Tiny Terror volgens mij (of andersom, weet het ff niet). Ik zou d'r ook wel eens eentje willen proberen.
Ja staat er weer een meet op de planning? Buiten de mini meet naar Musik Productive uiteraardquote:Op maandag 14 september 2009 22:34 schreef The_Dean het volgende:
...just for now. We all shall meet again!!
Fok jou man, Elfquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zag wat live video's en dat zag er wel leuk uit, maar ik geloof je. Dio is sowieso het beste geweest bij Rainbow, vind ik. Maar ik denk niet dat meneer Blackmore zich eindelijk gaat gedragen en dat ensemble weer gaat touren. Helaas.
Er is trouwens een Rainbow tributeband, Over the Rainbow, met originele leden en Ritchie Blackmore's zoon. Echt lachen...
Yo, staat 10 okt Volbeat niet in de 013?quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:33 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja staat er weer een meet op de planning? Buiten de mini meet naar Musik Productive uiteraard
29 november. Maar het is al lang uitverkocht.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:39 schreef The_Dean het volgende:
Yo, staat 10 okt Volbeat niet in de 013?
Hmm... ik zou zweren dat ik 10 okt ook naar een concert moest...quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
29 november. Maar het is al lang uitverkocht.
Ik zit net even op podiuminfo.nl te kijken maar dan zijn er niet echt interessante concerten volgens mij.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hmm... ik zou zweren dat ik 10 okt ook naar een concert moest...
Yeps, vanuit Lelystad. Ik weet alleen niet of ik nog plek in de auto heb. Ik zit namelijk nog op een aantal reacties te wachten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:24 schreef The_Dean het volgende:
Nja, dan kan ik wellicht wel even mee naar die rommelmarkt... jij reed toch?
Mwoa, denk toch dat het qua sound niet bepaald een rip-off is, Orange en Vox hebben toch wel een erg eigen geluid. De overeenkomst is het formaat, maar ook niet elke 100 watt top is een Marshall rip-ripoff. Die dual terror wil ik ook nog wel proberen ja, ik moet echt wel kunnen schakelen tussen clean en distortion. Maarja, dat kan natuurlijk ook met een pedaal ervoor prima opgelost worden. Alleen vind ik het dan zo zonde dat je de scheur van de top niet gebruikt, want die is heel fatsoenlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:17 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Tof, maar eigenlijk is dit gewoon een tiny terror rip-off. Kijk ook eens naar de nieuwe dual terror.
Voor het studioproject zouden we nog wel een gitarist kunnen gebruiken, alleen weet ik niet hoe het daar verder mee gaat lopen. Zoals het nu lijkt, is dat meer iets van eens in de zoveel tijd een dag de studio induiken en dan wat opnemen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:29 schreef The_Dean het volgende:
Van mij ook onder voorbehoud.. meld het in de week vantevoren nog maar eens even
Zoek je trouwens nog een gitarist?
Aha,quote:
Heen en weer rijdenquote:Op woensdag 16 september 2009 00:10 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Aha,
Been there got the T Shirt![]()
En dan is er een moment waarop je tegelijkertijd met beide bands een optreden kan krijgen en dan... ?
No way! vertelquote:Op woensdag 16 september 2009 00:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Heen en weer rijden
Heb ik 1 keer gehad.
Zien we dan wel weer. En anders lekker heen en weer rijdenquote:Op woensdag 16 september 2009 00:10 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Aha,
Been there got the T Shirt![]()
En dan is er een moment waarop je tegelijkertijd met beide bands een optreden kan krijgen en dan... ?
Als jij dat merkt, zal dat wel zo zijnquote:Op woensdag 16 september 2009 07:54 schreef allsystemshalt het volgende:
Tip aan mezelf,
Ga vroeger naar bed dan ben je 's morgens minder slaperig![]()
![]()
![]()
* Klopt het trouwens dat flatwound snaren minder ontstemmen als roundwounds?
Merk er niks van. Zijn je flats niet gewoon beter dan je rounds ofzo?quote:Op woensdag 16 september 2009 07:54 schreef allsystemshalt het volgende:
Tip aan mezelf,
![]()
![]()
Nee, het is namelijk "minder ontstemmen dan".quote:Op woensdag 16 september 2009 07:54 schreef allsystemshalt het volgende:
Tip aan mezelf,
![]()
![]()
Qua concept is het een extreme ripoff. Vox ziet dat met een vantevoren onmogelijk geacht idee (een broodrooster?) superveel succes gecreeerd wordt en besluit hier een graantje van mee te pikken. Kijk nou naar dat ding, het is exact hetzelfde concept. Een-kanaals, switchbaar van 7 naar 15 watt, 12ax7 naar el84 buizen, zelfde uiterlijk....quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mwoa, denk toch dat het qua sound niet bepaald een rip-off is, Orange en Vox hebben toch wel een erg eigen geluid. De overeenkomst is het formaat, maar ook niet elke 100 watt top is een Marshall rip-ripoff. Die dual terror wil ik ook nog wel proberen ja, ik moet echt wel kunnen schakelen tussen clean en distortion. Maarja, dat kan natuurlijk ook met een pedaal ervoor prima opgelost worden. Alleen vind ik het dan zo zonde dat je de scheur van de top niet gebruikt, want die is heel fatsoenlijk.
Waar in Friesland?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:27 schreef infp2009 het volgende:
Staat er een op marktplaats voor 395 (in friesland). Daar valt best nog wat vanaf te praten.
quote:Op woensdag 16 september 2009 10:45 schreef Cynic het volgende:
Die Vox heeft trouwens wat meer mogelijkheden qua toonregeling, dat is op zich wel plezierig.
Er is toch maar 1 kanaal?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het scheurkanaal geen voicing heeft, die gaat rechtstreeks de eindtrap in.
quote:Op woensdag 16 september 2009 11:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zat net een congres in mijn agenda in te vullen en ipv "all day event" lees ik "all gay event" en dacht: oei.
Het ergste is nog dat toen ik las "all gay event" ik aan Dribbel moest denken.
Ja, ik bedoel: je hebt twee standen, bright en thick geloof ik. Bij bright kun je de eq nog tweaken, bij thick niet, daar heb je alleen gain en master. Tenminste, dat werd ik wijs uit het filmpje dat op de vox-site staat.quote:
quote:Op woensdag 16 september 2009 11:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zat net een congres in mijn agenda in te vullen en ipv "all day event" lees ik "all gay event" en dacht: oei.
Het ergste is nog dat toen ik las "all gay event" ik aan Dribbel moest denken.
Oh? Dat was me helemaal niet opgevallenquote:Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel: je hebt twee standen, bright en thick geloof ik. Bij bright kun je de eq nog tweaken, bij thick niet, daar heb je alleen gain en master. Tenminste, dat werd ik wijs uit het filmpje dat op de vox-site staat.
Hierzo: http://www.voxamps.com/us/modernclassic/nighttrain/
Meer dan dat heb je toch niet nodig?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Svyatagor het volgende:
Ja, ik bedoel: je hebt twee standen, bright en thick geloof ik. Bij bright kun je de eq nog tweaken, bij thick niet, daar heb je alleen gain en master. Tenminste, dat werd ik wijs uit het filmpje dat op de vox-site staat.
Hierzo: http://www.voxamps.com/us/modernclassic/nighttrain/
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Meer dan dat heb je toch niet nodig?
Wat is voicing? Mijn versterker heeft dat ook maar geen idee wat ik er aan hebquote:Op woensdag 16 september 2009 10:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het scheurkanaal geen voicing heeft, die gaat rechtstreeks de eindtrap in.
Net bij de gitaar winkel geweestquote:Op woensdag 16 september 2009 14:30 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Wat is voicing? Mijn versterker heeft dat ook maar geen idee wat ik er aan heb
Iemand die mij kan helpen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:56 schreef Strijkplank. het volgende:
Is er iemand hier die weet hoe het riffje op 3 seconden gaat van het volgende nummer?
een tab is er helaas niet van te vinden.
Tja, sinds Dave weg isquote:Op woensdag 16 september 2009 14:45 schreef -Menn0- het volgende:
En nog een vette V maar die van ESP vind ik allemaal beetje mwoa
Heeeel veel en ziet er verder precies hetzelfde uit als die ec1000quote:Op woensdag 16 september 2009 14:45 schreef -Menn0- het volgende:
De ESP versie is ook vet![]()
Kostdat?
Mijn ESP verlanglijstje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon omdat een witte ook vet isHeb heel lang getwijfeld tussen die mat zwarte die ik nu heb en deze
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deanquote:Op woensdag 16 september 2009 14:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tja, sinds Dave weg is. Koop je een Dean VMNT-dinges
.
Ruilen voor een ei?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:04 schreef Dribbel_ het volgende:
ik krijg alleen mensen die willen ruilen
Gadver...quote:Op woensdag 16 september 2009 14:45 schreef -Menn0- het volgende:
De ESP versie is ook vet![]()
Kostdat?
Mijn ESP verlanglijstje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon omdat een witte ook vet isHeb heel lang getwijfeld tussen die mat zwarte die ik nu heb en deze
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weinig, want zij zijn zó geweldig dat niemand hen weg doetquote:Op woensdag 16 september 2009 15:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dean
Maar die Dave ESP dingen zijn er vast nog wel tweedehands hier en daar.
Zeurpietquote:Op woensdag 16 september 2009 15:19 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Gadver...
Gadver...
Gadver...
Gadver...
Ik verhoog mijn bod met een brood en twee pakken taksiquote:
Heb je al in de winkel gevraagd of ze willen ruilen? Op z'n minst een goede optie om te proberen als je toch geen fatsoenlijk bod krijgt..quote:Op woensdag 16 september 2009 15:04 schreef Dribbel_ het volgende:
ik krijg alleen mensen die willen ruilen
Dealquote:Op woensdag 16 september 2009 15:26 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik verhoog mijn bod met een brood en twee pakken taksi
Dan kan je rekenen op 40% vand e nieuwprijs en dat is erruggg weinigquote:Op woensdag 16 september 2009 15:27 schreef Meursault het volgende:
[..]
Heb je al in de winkel gevraagd of ze willen ruilen? Op z'n minst een goede optie om te proberen als je toch geen fatsoenlijk bod krijgt..
quote:
oh ik krijg dus net een mailtje:quote:Op woensdag 16 september 2009 15:23 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb dus al een tijdje een Peavey Classic 30 buizenbak en ben er zeer over te spreken, ook zit er een knopje met een cleane boost op die geweldig is voor de solo's. Met repeteren wil zo'n knopje nog wel maar met optredens heb ik echt een pedaal nodig? Is er een bijpassend/standaard boost pedaal net zoiets als een switch van kanaal a naar b maar dan van niet boost naar boost?
Is het alleen een volumeboost? Of doet-ie ook nog iets anders met je geluid?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:55 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
oh ik krijg dus net een mailtje:
THe boost is not footswitchable, sorry
![]()
Een soldeerbout doet wonderenquote:Op woensdag 16 september 2009 15:55 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
oh ik krijg dus net een mailtje:
THe boost is not footswitchable, sorry
![]()
Ik vond ze zooooo slecht bij Metallicaquote:Op woensdag 16 september 2009 16:12 schreef -Menn0- het volgende:
Nog mensen die mee gaan naar Machine Head?
Ja, ik wou zeggen, dat kwam niet door Machine Head, die deden hun uiterste best, maar het geluid was echt zo vreselijk slecht... Ik herkende de helft van de nummers niet eens. Zang was niet te horen, gitaar was niet te horenquote:Op woensdag 16 september 2009 16:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik vond ze zooooo slecht bij MetallicaMaar dat kwam mede door de geluidsman
Sonisphere ging nog wel goed maar toen ook in Arnhemquote:Op woensdag 16 september 2009 16:16 schreef brother52 het volgende:
Dat is mij ook al meerdere keren opgevallen.
Oh ze hadden gitaren en zang ?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, ik wou zeggen, dat kwam niet door Machine Head, die deden hun uiterste best, maar het geluid was echt zo vreselijk slecht... Ik herkende de helft van de nummers niet eens. Zang was niet te horen, gitaar was niet te horen
quote:Op woensdag 16 september 2009 16:22 schreef infp2009 het volgende:
Dat doen ze expres zodat mensen denken dat Metallica goed is. Maar dat is alleen maar relatief, natuurlijk.
Ik las even dat het je ook al meerdere keren was overkomenquote:Op woensdag 16 september 2009 16:16 schreef brother52 het volgende:
Dat is mij ook al meerdere keren opgevallen.
Dat mijn geluid voor geen meter klinkt? Ja, dat ook meerdere malen.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:40 schreef Cynic het volgende:
Ik las even dat het je ook al meerdere keren was overkomen
Maar ook toen je voor Metallica opende?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat mijn geluid voor geen meter klinkt? Ja, dat ook meerdere malen.
Ik had ze vorige keer mooi tuk toen metallica voor ons ging openen, had ik mooi die drummer z'n snare vervangen door een cowbel, nou dat klonk pas kut toenquote:Op woensdag 16 september 2009 16:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar ook toen je voor Metallica opende?
Nee, dat niet eens. Kun je nagaan hoe beroerd het dan geklonken zou hebben.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:54 schreef Cynic het volgende:
Maar ook toen je voor Metallica opende?
Het was toch zo'n ijzeren stoeltje? Dat was net voordat ze St. Anger gingen opnemen toch?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik had ze vorige keer mooi tuk toen metallica voor ons ging openen, had ik mooi die drummer z'n snare vervangen door een cowbel, nou dat klonk pas kut toenhá dat zal ze leren
Ja ik had die gozer opgepakt en em op z'n snare gezet en z'n kruk voor emquote:Op woensdag 16 september 2009 17:02 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Het was toch zo'n ijzeren stoeltje? Dat was net voordat ze St. Anger gingen opnemen toch?
Bij Trivium wil je natuurlijk de drums horen! Die man is namelijk nét zo fenomenaal als drummer als Lars!quote:Op woensdag 16 september 2009 16:20 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Sonisphere ging nog wel goed maar toen ook in ArnhemBij Trivium, Avenged Sevenfold en Bullet For My Valentine hoorde je alleen maar het drumstel
Toen kwam Metallica en hoorde je opeens ook zang en gitaren
Heb je wel eens wat anders horen roepenquote:Op woensdag 16 september 2009 17:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bij Trivium wil je natuurlijk de drums horen! Die man is namelijk nét zo fenomenaal als drummer als Lars!.
Ga toch eens de nieuwe Megadeth luisteren dan. Dát is pas een goede CD. Dat zal zelfs Lars erkennenquote:Op woensdag 16 september 2009 17:20 schreef The_Dean het volgende:
Jullie lullen maar wat je willen, maar als wij ooit aan zo'n plaat als St. Anger opnemen toekomen ben ik al blij
En daarnaast is het een steengoede plaat
In de Amsterdam Arena met Slipknot en Korn was dat precies hetzelfde.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:20 schreef -Menn0- het volgende:
Sonisphere ging nog wel goed maar toen ook in ArnhemBij Trivium, Avenged Sevenfold en Bullet For My Valentine hoorde je alleen maar het drumstel
Toen kwam Metallica en hoorde je opeens ook zang en gitaren
Toen was ik waarschijnlijk cynisch ipv sarcastischquote:Op woensdag 16 september 2009 17:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb je wel eens wat anders horen roepen
Oh, dat zal ik ook niet ontkennen hoorquote:Op woensdag 16 september 2009 17:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ga toch eens de nieuwe Megadeth luisteren dan. Dát is pas een goede CD. Dat zal zelfs Lars erkennen.
Dan is het goedquote:Op woensdag 16 september 2009 17:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Toen was ik waarschijnlijk cynisch ipv sarcastisch.
Ik denk dat de muzikanten die ik kan betalen niet zo heel goed zijnquote:
Het soort muzikanten dat voor een kratje bier komt opdraven is niet altijd een garantie voor succes.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:46 schreef The_Dean het volgende:
Hehe ja, dan word het een ander verhaal
Ik doe het zo!quote:Op woensdag 16 september 2009 17:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het soort muzikanten dat voor een kratje bier komt opdraven is niet altijd een garantie...
Ohquote:Op woensdag 16 september 2009 17:50 schreef Cynic het volgende:
...voor succes.
Het hangt er dan natuurlijk ook van af of ze het kratje eerst leegdrinken en dan gaan spelen of als ze dat andersom doen.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het soort muzikanten dat voor een kratje bier komt opdraven is niet altijd een garantie voor succes.
Dus daar gaat het bij ons altijd foutquote:Op woensdag 16 september 2009 17:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het hangt er dan natuurlijk ook van af of ze het kratje eerst leegdrinken en dan gaan spelen of als ze dat andersom doen.
Daarom heb ik altijd niks te zuipen tijdens jullie gigs!quote:Op woensdag 16 september 2009 17:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dus daar gaat het bij ons altijd fout
Het zal wel niet doorgaan denk ik.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:54 schreef The_Dean het volgende:
Zou het dan toch gebeuren??
Metallica, Slayer, Anthrax en Megadeth samen op tour?
http://metalkrant.nl/?message=470&page=2
Ik moet er nog een beetje aan wennen (maar dat had ik bij de vorige twee platen ook).quote:Op woensdag 16 september 2009 17:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ga toch eens de nieuwe Megadeth luisteren dan. Dát is pas een goede CD. Dat zal zelfs Lars erkennen.
Zou er wel wat voor over hebben hoor. Zeker als dat al dan niet wél de laatste tour zou zijn. Rest boeit me niet echt, maar Metallicaquote:Op woensdag 16 september 2009 22:08 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Het zal wel niet doorgaan denk ik.
En als het doorgaat wil je denk ik niet weten wat een kaartje gaat kosten het klinkt als een pensioentoer...
Ik wist niet dat ze nog bezig warenquote:Op woensdag 16 september 2009 23:00 schreef brother52 het volgende:
De nieuwe Living Colour is steengoed
Ik denk dat de verwachtingen van fans hoger zijn dan men waar kan maken. Metallica en Dave in 1 tour, dan weet je wel wat mensen gaan verwachten. Kerry King zal wel weer iets stoms gaan doen, waardoor Lars en Dave over hem heen vallen (hen ironisch genoeg verenigend) en dat arme Anthrax mag de boel maar blijven sussenquote:Op woensdag 16 september 2009 22:08 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Het zal wel niet doorgaan denk ik.
En als het doorgaat wil je denk ik niet weten wat een kaartje gaat kosten het klinkt als een pensioentoer...
Als ze dat dan on stage doen, kan het best wel een interessante tour worden.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik denk dat de verwachtingen van fans hoger zijn dan men waar kan maken. Metallica en Dave in 1 tour, dan weet je wel wat mensen gaan verwachten. Jerry King zal wel weer iets stoms gaan doen waardoor Lars en Dave over hem heen vallen (hen ironisch genoeg verenigend) en dat arme Anthrax mag de boel maar. Lijven sussen
Ze zijn sinds 2001 weer bij elkaar.quote:Op donderdag 17 september 2009 04:10 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik wist niet dat ze nog bezig waren![]()
Ik zal eens gaan luisteren
Je keyboard stoort.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik denk dat de verwachtingen van fans hoger zijn dan men waar kan maken. Metallica en Dave in 1 tour, dan weet je wel wat mensen gaan verwachten. Jerry King zal wel weer iets stoms gaan doen waardoor Lars en Dave over hem heen vallen (hen ironisch genoeg verenigend) en dat arme Anthrax mag de boel maar. Lijven sussen
Typen op een telefoon in een volle trein waar allerlei idioten tegen je aanbotsen is niet ideaal, dat terwijl je telefoon jou wel ff probeert te vertellen wat jij wilt typen. Plus dat Fok nog steeds klote is mobielquote:
Doe normaal. Om 7:58 neem ik de trein om 8:30 te beginnenquote:Op donderdag 17 september 2009 10:12 schreef The_Dean het volgende:
Om 8 uur hoor jij al aan je werk te zijn
Sorry, wat had je wel?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:00 schreef Aresdreams het volgende:
hier ook vodafone, inmiddels ook al aardig wat jaartjes, zelfs nog vanuit het libertel tijdperk
dat was op KPN na toen het beste netwerk hier in de omgeving, had ik tenmisnte wel berijk, ipv telfort waarbij ik dat thuis niet had...
Tja, dat heb je met de ns, altijd ellenlange vertragingenquote:Op donderdag 17 september 2009 12:30 schreef Witchfynder het volgende:
Hoezo? Ik sta niet om 17:01 buiten hoor. Als ik 19 thuis ben, ben ik al blij.
Even ter informatie: enkele mensen hier zijn zo dyslectisch als een deur, je hoeft daar niet elke keer elk foutje van te benadrukken.quote:
Gedesinteresseerde mensen zitten elders op dit forumquote:Op donderdag 17 september 2009 14:04 schreef infp2009 het volgende:
Nou vooruit, als het niet uit desinteresse is zal ik het voortaan door de vingers zien.
Jawohl meinherrr!! Machen wir sofort!quote:Op donderdag 17 september 2009 14:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gedesinteresseerde mensen zitten elders op dit forum.
Plus, ik ben al de resident Sprachesturmbahnführer, dus maak je geen zorgen.
GEGEN DIE MAUER!quote:Op donderdag 17 september 2009 15:07 schreef Svyatagor het volgende:
Spellingnazi's zijn lame.
Uit Straatsburg zeker?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:00 schreef Libelah het volgende:
Frans Duits, die stond hier laatst op het strand, bij den collegae
Dujits, duits, whatever
ik nietquote:Op donderdag 17 september 2009 13:49 schreef The_Dean het volgende:
Gefopt
Ik weet ook wel dat het bereik moest zijn
Boeiend. Ze moeten niet zo taalnaziën hier man, de zeikerdsquote:
En Telecaster cricketbats!quote:Op donderdag 17 september 2009 23:19 schreef infp2009 het volgende:
Er zijn ergere dingen, zoals Dean en BC Rich gitaren.
ach, b.c. rich gitaartjes zijn best aardig, maar speel er nu eigenlijk amper nog op sinds ik mijn Bo~el hebquote:Op donderdag 17 september 2009 23:19 schreef infp2009 het volgende:
Er zijn ergere dingen, zoals Dean en BC Rich gitaren.
hoe hard kan die AC60r en wat vraag je er voor?quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:10 schreef Cynic het volgende:
Okay, ik ben wat ruimte aan het maken voor nieuwe gear, vandaar dat ik afscheid ga nemen van:
Bogey AC60r versterker voor semi-akoestische gitaar. Nagenoeg nieuw.
Ibanez RG470 met Dimarzio FRED in de brug, gitaar is jaren als backup gebruikt.
Tascam us122 audio-interface
Mochten er dus nog mensen iets nodig hebben...
Checklist buitengigs:quote:
Nog een merk dat in het rijtje past?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:01 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ach, b.c. rich gitaartjes zijn best aardig, maar speel er nu eigenlijk amper nog op sinds ik mijn Bo~el heb
Blijkbaar ken jij Bo~el dus niet...quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:09 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Nog een merk dat in het rijtje past?
Vandaar ook de "blijkbaar".quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:38 schreef infp2009 het volgende:
Nope. Vandaar ook het vraagteken.
blij om dat te horenquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:02 schreef The_Dean het volgende:
Hey Ares, setje doet het erg goed trouwens. In ieder geval in de oefenruimte
Morgen eens bij een buitengig proberen, maar ik voorzie geen problemen
ik zou zeggen: klik op de link die in de op staat en bekijk zelf of je de gitaren iets vindt, het zijn iig normaal vormgegeven gitaren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:09 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Nog een merk dat in het rijtje past?
1. Check.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Checklist buitengigs:
1. Is er een podium?
2. Is er een dak boven het podium?
3. Is er stroom?
Wij zijn eens geboekt voor een gig waar enkel een grasveld en 2 stopcontacten was. En regen. Jaja..dus niet he..
Fotooooquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:17 schreef Witchfynder het volgende:
Er heeft hier een auto illegaal geparkeerd op een plek die überhaupt leeg moest blijven omdat er een kraan kwam te staan. Die is nu heeeeeeel strak tegen die auto aan gezet.
.
Als er een verbroken contact in de versterker zit maakt het aarden via het stopcontact niet meer zoveel uitquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:23 schreef wizl het volgende:
Thanx! Heb ik nog een ander vraagje over mijn versterker. Die stoort en kraakt namelijk. Als ik mijn hand op de brug leg stopt het nagenoeg. De versterker is aangesloten op een geaard stopcontact. Dezelfde gitaren op een andere versterker klinken een stuk beter. Ik probeer vanavond wel even een filmpje te maken ter illustratie
Ik ga met een verrekijker op de dijk staanquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:13 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ga zo naar de 'Afscheid-van-het-oude-pand"-borrel, volgende week naar de Verhuisborrel en de week erna naar de 'Welkom-in-het-nieuwe-pand"-borrel. Oh ja en zondag zeilen op het IJsselmeer. Ik zal naar Bro zwaaien
.
Ziet er mooi uit! Ik vind dat donkere wijnrood altijd erg gaaf. Speelt en klinkt-ie een beetje lekker?quote:Op zaterdag 19 september 2009 04:20 schreef Falcon4ever het volgende:Vandaag opgehaald: http://www.flickr.com/photos/multigesture/sets/72157622407511034/
[ afbeelding ]
Gibson Les Paul Studio Wine Red, helaas is het hier al donker dus morgen hopelijk betere pics
Mooi man! Eén van de mooiste kleuren voor een Studio!quote:Op zaterdag 19 september 2009 04:20 schreef Falcon4ever het volgende:Vandaag opgehaald: http://www.flickr.com/photos/multigesture/sets/72157622407511034/
[ afbeelding ]
Gibson Les Paul Studio Wine Red, helaas is het hier al donker dus morgen hopelijk betere pics
Vroeg!quote:Op zaterdag 19 september 2009 04:20 schreef Falcon4ever het volgende:Vandaag opgehaald: http://www.flickr.com/photos/multigesture/sets/72157622407511034/
[ afbeelding ]
Haha, ik zie al zo'n slaperige verkoper staan omdat ie omdat 3 uur 's nachts aanbeld!quote:
Hallo? Ik ben die gast van Marktplaats, ik kom voor de gitaar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Haha, ik zie al zo'n slaperige verkoper staan omdat ie omdat 3 uur 's nachts aanbeld!![]()
quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hallo? Ik ben die gast van Marktplaats, ik kom voor de gitaar.
Erg mooi!quote:Op zaterdag 19 september 2009 04:20 schreef Falcon4ever het volgende:Vandaag opgehaald: http://www.flickr.com/photos/multigesture/sets/72157622407511034/
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |