Maar dat wil ik helemaal niet.quote:Op maandag 14 september 2009 22:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht: waar we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Is dat niet Prophet of the last eclipse?quote:Op maandag 14 september 2009 22:40 schreef Meursault het volgende:
[ afbeelding ]
SciFi PowermetalWie kent het album?
Tevens tvp.
Ken het niet, klinkt wel interessant...quote:Op maandag 14 september 2009 22:40 schreef Meursault het volgende:
[ afbeelding ]
Tevens tvp.
Nooit van gehoord...quote:Op maandag 14 september 2009 22:40 schreef Meursault het volgende:
[ afbeelding ]
Tevens tvp.
Maar de mensen die op jouw Dean boden welquote:
Doe ik ook, zal even een filmpje zoeken waar dat in naar voren komt.quote:Op maandag 14 september 2009 19:39 schreef Cynic het volgende:
Omhoog benden (hoe bend je trouwens omlaag?) moet je ook gewoon met je vingers doen.
Echt al die dingen die jij nu benoemd zeggen mij precies gene fuckquote:Op maandag 14 september 2009 23:46 schreef ssebass het volgende:
Ik heb helaas geen gitaar die dat kan zonder daarna keihard te ontstemmen (met locking nut), maar een dive bomb gevolgd door een pinch harmonic is ook echt lachen. We heel erg jaren 80, haarfohn metal trouwens
Nee hoor. Ik kan geen Muse spelen. Na 8 maten lig ik al te schuimbekken namelijkquote:Op maandag 14 september 2009 23:50 schreef nijnja het volgende:
Waar ik zelf ook wel een klein beetje trots op ben, al zal iedereen het hier wel kunnen![]()
Met name het stukje dan vanaf 1'24 ongeveer....
Ja kutkwaliteit, anders werd filmpje te groot....
Schuimbekken omdat..quote:Op maandag 14 september 2009 23:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik kan geen Muse spelen. Na 8 maten lig ik al te schuimbekken namelijk.
Omdat ik altijd een beetje naar word van Muse. Wat daar ook aan bijdraagt is een ex die erg fan isquote:
Aha het associatie syndroomquote:Op dinsdag 15 september 2009 06:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat ik altijd een beetje naar word van Muse. Wat daar ook aan bijdraagt is een ex die erg fan is.
Ja oke, maar het ging mij meer om de speeltechniek eerlijk gezegd (vandaar de tijden erbij vernoemdquote:Op dinsdag 15 september 2009 06:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat ik altijd een beetje naar word van Muse. Wat daar ook aan bijdraagt is een ex die erg fan is.
Hehe, nou ik vond het ervoor al niks, maar zij helpt niet neequote:Op dinsdag 15 september 2009 07:44 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Aha het associatie syndroom![]()
Ga maar liggen op de sofa en verteld u eens over uw jeugd
En wat vind je van dit koningsnummer dan?quote:Op maandag 14 september 2009 23:30 schreef nijnja het volgende:
[..]
Doe ik ook, zal even een filmpje zoeken waar dat in naar voren komt.
Gevonden, oke, een heel intelligent nummer, maar wel duidelijkste voorbeeld denk ik.
Tele without a doubt!quote:Op maandag 14 september 2009 23:24 schreef ssebass het volgende:
Tele Vs Pauls
Ja hoor, allebei vind ik nietsquote:Op dinsdag 15 september 2009 08:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Mag ik dan de Paul hebben........
Wat een garpquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:05 schreef infp2009 het volgende:
Doe mij dan maar een Jazzmaster...
Der stond laatst trouwens een telecaster op marktplaats voor 15500 euro, en daar had iemand 300 op geboden
Nou daar heb ik nu dus behoorlijke problemen mee. Heel vreemd omdat juist die gitaar met het Buzz Feiten systeem is uitgerust. Maar het zou heel goed kunnen dat dit systeem helemaal afgestemd is op de normale stemming en dat de intonatie dus nogal problematisch wordt als je hem in C gooit. Niet dat je er live iets van hoort, maar ik neem nu helemaal droog op en dan hoor je dus telkens dat hij op verschillende posities net niet helemaal goed isquote:Op dinsdag 15 september 2009 02:26 schreef -Menn0- het volgende:
De Washburn natuurlijk :p
Je moet wel een locking nut hebben anders ontstemt die gegarandeerd. Een divebomb is gewoon een toon aanslaan en dan de whammybar helemaal tegen de gitaar drukken zodat de snaren tegen de fretten kletteren en er dus eigenlijk geen toon meer uitkomt. Vanuit dat punt doe je een pinch harmonic, dus in een beweging met een plectrum aanslaan en tegelijk met je duim een soort artificial harmonic doen. Dan je whammy bar helemaal de andere kant op trekken.quote:Op maandag 14 september 2009 23:48 schreef nijnja het volgende:
[..]
Echt al die dingen die jij nu benoemd zeggen mij precies gene fuck![]()
![]()
Alleen weet ik wel dat mijn gitaar niet ontstemt na zoiets
Met droog bedoel ik zonder effecten in dit geval, dus wel gewoon het cleane of scheurgeluid van de versterker.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:16 schreef Aresdreams het volgende:
droog opnemen, lijkt mij sowieso behoorlijk lastig...
quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:28 schreef ssebass het volgende:
[..]
Je moet wel een locking nut hebben anders ontstemt die gegarandeerd. Een divebomb is gewoon een toon aanslaan en dan de whammybar helemaal tegen de gitaar drukken zodat de snaren tegen de fretten kletteren en er dus eigenlijk geen toon meer uitkomt. Vanuit dat punt doe je een pinch harmonic, dus in een beweging met een plectrum aanslaan en tegelijk met je duim een soort artificial harmonic doen. Dan je whammy bar helemaal de andere kant op trekken.
Al met al klinkt het dus als een vallende bom gevolgd door een enorme schreeuw. Klinkt heel cool. Helaas geen goede filmpjes op youtube kunnen vinden, die zijn allemaal superslecht uitgevoerd (geen diepe divebombs en geen pinches of op de verkeerde plek).
Hier zijn wel goede divebombs, maar niet gevolgd door een pinch harmonic. De eerste paar zijn wel goed daarna krijgt Vai een halve zenuwinzinking geloof ik
dan valt het nog mee...quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Met droog bedoel ik zonder effecten in dit geval, dus wel gewoon het cleane of scheurgeluid van de versterker.
Je kunt ook een DI/splitter gebruiken. Droge signaal de pc in terwijl je wel je full-blown rig hoort als je meespeeltquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:16 schreef Aresdreams het volgende:
droog opnemen, lijkt mij sowieso behoorlijk lastig...
Vette filmpjes, zeer zeker wel! Maar dan moet ik natuurlijk wel zo'n ding hebbenquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hier staat iemand die het wel een beetje kan.
Overigens denk ik dat de meeste gitaristen geen pinch harmonic spelen maar een natural harmonic. Pinch harmonic lijkt me ook nogal lastig te spelen terwijl de snaren zo los hangen.
Dat is echt feest! Ook leuk voor gekke experiementen zoals:quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:48 schreef Cynic het volgende:
Re-ampen, dat moet ik in de toekomst maar eens gaan proberen.
Uiteindelijk is het dus niet echt een manier om tijd te besparen, maar wel om betere geluiden te zoeken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat is echt feest! Ook leuk voor gekke experiementen zoals:
al het signaal van 80-800 hz door een mesa, dan een volgende track (zelfde droge signaal) met het signaal 800-2khz door een marshall en dan de volgende track met de hoge frequenties door bijv een fender twin.
Instant party!!
Nee, tijdbesparingen levert het totaal niet op, tenzij je je 'sound' nog niet hebt en dat stteds moet proberen met opnemen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het dus niet echt een manier om tijd te besparen, maar wel om betere geluiden te zoeken.
Ach, zolang je goed stemt kun je nooit vals spelen, toch?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:13 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Alhoewel ik dat wel een beetje valsspelen vind
Voor zo'n squeel gebruik je idd een natural harmonic gewoonquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hier staat iemand die het wel een beetje kan.
Overigens denk ik dat de meeste gitaristen geen pinch harmonic spelen maar een natural harmonic. Pinch harmonic lijkt me ook nogal lastig te spelen terwijl de snaren zo los hangen.
Droog. Reverb, gates en bla kun je aan een droge opname toevoegen. Bij een opname met reverb er al in, kun je het niet meer echt weg halen. Zo zit het geloof ikquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo 3 oktober gaan we ook weer eens wat opnemenHebben besloten eerst de drums en de bas tegelijk te doen (voor de verandering de drums eens niet programmeren
) en daarna gitaren en zang er overheen omdat we niet het materiaal hebben om alles in 1 keer op te nemen.
Maar met het opnemen van drums, hebben jullie daar nog tips voor in wat voor soort ruimte je dat het best kan doen? Ene keer hoor ik weer zo droog mogelijk dat je later reverb nog wel toe kan voegen enz. Ander zegt weer dat er wel al iets van galm in de ruimte mag zitten omdat je dan al wat extra effect hebt enz
ik weet het niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |