Ze wordt in Juli 2010 18.quote:Op maandag 14 september 2009 21:05 schreef Buschetta het volgende:
Ze kan naar de kinderbescherming bellen en uithuisplaatsing aanvragen...
Lang traject denk ik. Tegen die tijd is ze 18 ?
Mijn ouders mengen zich er absoluut niet in, wij mogen hier alleen wonen van hun, zij geven toestemming dat wij hier wonen, want ze begrijpen ons, meer niet.quote:Op maandag 14 september 2009 21:06 schreef Harajuku. het volgende:
Dat je ouders zich daar in mengen zeg, om zo'n reden ook nog
Ja, dan doen ze dat dus wel.quote:Op maandag 14 september 2009 21:08 schreef DogTown het volgende:
[..]
Mijn ouders mengen zich er absoluut niet in, wij mogen hier alleen wonen van hun, zij geven toestemming dat wij hier wonen, want ze begrijpen ons, meer niet.
Dat is het punt niet, zij is gelukkig hier en ik ben gelukkig hier. Neem gewoon van mij aan dat ze echt erg zijn.quote:
Als ze van juli is, is ze geen 17,5.quote:
Tuurlijk joh, geen probleem om een mening aan te nemen van een wildvreemde internet cowboy, die ook nog een aanmerkelijk belang heeft bij die mening.quote:Op maandag 14 september 2009 21:10 schreef DogTown het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, zij is gelukkig hier en ik ben gelukkig hier. Neem gewoon van mij aan dat ze echt erg zijn.
17 jaar en 2 maanden is gewoon 17 hoor.quote:
Je kan worden opgepakt wegens ontvoering.. dus ja, dat is mogelijk!quote:Op maandag 14 september 2009 21:02 schreef DogTown het volgende:
Oke dit is de situatie, ik heb al 2.5 jaar een relatie met mijn vriendin en het gaat super goed, we houden ontzettend veel van elkaar alleen haar ouders zijn zware controlfreaks en doen alles om ons dwars te zitten, letterlijk.
Nu was het vandaag de druppel toen ze maar even bepaalde dat ik niet meer mocht komen, alleen in het weekend dus zijn we weg gegaan, mijn vriendin heeft gezegd dat ze bij mij ging wonen en mijn ouders hebben ingestemd omdat zij ook heel goed weten hoe vervelend die mensen zijn.
Ze zijn op de hoogte dat ze hier is en mijn ouders het goed vinden.
Maar nu dreigt haar moeder dus dat ze opgehaald wordt door de politie enz en dat ze haar wel zullen dwingen terug te komen, mijn vraag is dus in hoeverre is dit mogelijk?
Zeker als die 21 is en nog geen foutloos postje op een forum kan plaatsen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
17 jaar en 2 maanden is gewoon 17 hoor.
Verder weet ik niet wat de redenen van haar ouders zijn, maar ik vind het niet gek dat een meiske van 17 haar vriendje alleen in het weekend ziet en zich doordeweeks richt op haar school en haar leeftijdsgenoten.
Dat zou ook geen probleem geweest zijn als we niet al tijden constant bij elkaar zijn, en nu ineens worden dus die regels opgelegd.quote:Op maandag 14 september 2009 22:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
17 jaar en 2 maanden is gewoon 17 hoor.
Verder weet ik niet wat de redenen van haar ouders zijn, maar ik vind het niet gek dat een meiske van 17 haar vriendje alleen in het weekend ziet en zich doordeweeks richt op haar school en haar leeftijdsgenoten.
Oke duidelijk, maar nee dat is geen optie, uit de kwestie, ze heeft namelijk verder geen familie waar ze bij kan gaan wonen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:46 schreef saaw het volgende:
Ik snap je punt wel maar dat neemt niet weg dat haar ouders jou en je ouders aan kunnen klagen.
De enige optie is via de kinderbescherming maar dat kan lang duren en dan moet ze in de tussentijd dus gewoon thuis wonen.
Misschien een optie om bij familie te gaan wonen tijdelijk? [waar haar ouders dan dus wel mee in moeten stemmen]
Wat valt er uit te leggen? Zijn vriendin wordt thuis niet mishandeld en blijkbaar ook niet verwaarloosd. Verder zijn TS en zijn ouders gewoon strafbaar bezig, alleen omdat een puber van 17 d'r zin niet krijgt.quote:Op maandag 14 september 2009 22:59 schreef saaw het volgende:
Ga anders eens langs de politie en vraag het daar gewoon? Leg het hele verhaal uit en vraag naar de mogelijkheden.
Contactverbod, gevangenisstraf, werkstraf of boete zijn een paar van de mogelijke uitkomsten voor zowel jou als je ouders. Als je vriendin weg wil, is er maar 1 ding dat ze kan doen en dat is Jeugdzorg inschakelen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:57 schreef DogTown het volgende:
[..]
Oke duidelijk, maar nee dat is geen optie, uit de kwestie, ze heeft namelijk verder geen familie waar ze bij kan gaan wonen.
Weet jij toevallig wat er met mij gebeurt als er werkelijk een aanklacht komt, hebben jullie tips?
Want deze vrouw is echt ronduit kwaadaardig en ik heb zoveel modder over haar dat het je echt droevig maakt van binnen.
Wat staat mij werkelijk te wachten als ik dit doorzet en wat kan ik eventueel doen als tegenaanval?
Gewoon zeggen wat er aan de hand is en vragen of zij de opties weten.quote:Op maandag 14 september 2009 23:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Wat valt er uit te leggen? Zijn vriendin wordt thuis niet mishandeld en blijkbaar ook niet verwaarloosd. Verder zijn TS en zijn ouders gewoon strafbaar bezig, alleen omdat een puber van 17 d'r zin niet krijgt.
Ter aanvulling, ik bedacht me ineens dat ik wat vergeten was erbij te vertellen want nu lijkt het wel heel makkelijk en eventjes te regelen: Deze weg is echt geen makkelijke weg, als er een mogelijkheid is dat je vriendin vrede sluit met haar ouders en nog tien maandjes thuis blijft wonen, of beter nog een paar jaar en dan met steun van pa en ma het huis uit dan zou ik daar voor tekenen als ik haar was.quote:Op maandag 14 september 2009 23:19 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Wettelijk gezien is onderdak geven aan een minderjarige zonder toestemming van de ouders strafbaar.
In de praktijk zul je echter zien dat de politie jou of je ouders echt niet gaat arresteren voor zoiets. De politie zal misschien langskomen en met je vriendin willen praten om de situatie in te schatten en te checken wat er aan de hand is. Op basis daarvan zal de politie je vriendin adviseren om al dan niet naar huis te gaan.
Het beste wat je nu kan doen is de ouders van je vriendin voor zijn en de politie en de huisarts van je vriendin bellen. Licht hen in over de situatie en vertel dat je vriendin thuis is weggelopen omdat de situatie niet houdbaar was en dat jij haar onderdak verleent zolang je vriendin niet naar huis wil. Houd het stuk 'wij houden van elkaar en willen altijd samen blijven' er echt buiten als je deze situatie wil redden want je wordt dan alleen nog gezien als een stel verliefde pubers en je wordt niet meer serieus genomen.
De huisarts kan eventueel doorverwijzen naar jeugdhulpinstanties (en die gaat je vriendin nodig hebben als ze echt niet meer naar huis wil) en daarnaast onafhankelijk advies geven over de situatie. De politie kan ook adviseren maar heeft daarnaast een bemiddelende rol. Zij zullen de moeder van je vriendin ook uitleggen dat haar dochter dwingen om thuis te komen niet veel zin heeft, ze vertrekt toch weer direct en de politie is geen koeriersdienst voor weggelopen tieners.
Bedankt voor je buitengewoon nuttige bijdrage aan dit topic, jeugdzorg is dus sowieso geen oplossing.quote:Op maandag 14 september 2009 23:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ter aanvulling, ik bedacht me ineens dat ik wat vergeten was erbij te vertellen want nu lijkt het wel heel makkelijk en eventjes te regelen: Deze weg is echt geen makkelijke weg, als er een mogelijkheid is dat je vriendin vrede sluit met haar ouders en nog tien maandjes thuis blijft wonen, of beter nog een paar jaar en dan met steun van pa en ma het huis uit dan zou ik daar voor tekenen als ik haar was.
Ga er in elk geval van uit dat je vriendin niet bij je kan blijven wonen. Zoveel invloed hebben haar ouders dan nog weer wel. Ze zal als ze echt niet naar huis wil waarschijnlijk in een crisisopvang terechtkomen of tijdelijk toch naar huis moeten waarna ze in een kamertrainingsproject kan komen om zelfstandig te leren worden. Op zo'n plek kom je de meest vreemde en ongezonde figuren tegen. In elk geval allemaal jongeren met een verleden en nee, het is vaak geen fijne praatgroep.
Zo jong op jezelf gaan houdt ook in dat je heel snel volwassen moet worden. Je moet voor jezelf leren zorgen, zelf je geld verdienen, je verzekeringen regelen, naar school en jezelf motiveren, leren koken, je huis schoonhouden en alles zonder moeder of vader om op terug te vallen of je een schop onder je kont te geven ter motivatie. Je krijgt door deze weg te bewandelen echt een onnoemelijke hoop shit over je heen waar je moeilijk zonder kleerscheuren vanaf komt. Naast dat het jaren gaat duren voor je uberhaupt weer relaxed contact met je ouders gaat krijgen en geloof me, dat wordt op den duur echt een gemis. Je gaat je veilige basis missen, hoe raar dat ook is als je echt overhoop ligt met je ouders.
Ik spreek hier trouwens uit eigen ervaring, al was mijn situatie veel en veel ernstiger dan de situatie TS schetst.
Voor 10 maanden naar een internaat terwijl ze een stabiele woonplaats heeft zonder kosten? Dat zou erg krom zijn.quote:Op maandag 14 september 2009 23:46 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Goed dat je het zegt. Er is natuurlijk een realistische kans dat zij gewoon naar een internaat moet als het uit de hand loopt.
Het is sowieso niet waarschijnlijk dat ze bij jullie mag blijven. Haar ouders hebben wel genoeg invloed om dat te voorkomen en door deze actie zullen ze ongetwijfeld een teringhekel aan je hebben, als ze dat niet al hadden.quote:Op maandag 14 september 2009 23:49 schreef DogTown het volgende:
[..]
Voor 10 maanden naar een internaat terwijl ze een stabiele woonplaats heeft zonder kosten? Dat zou erg krom zijn.
Natuurlijk is het niet recht. Maar zo werkt het nou eenmaal.quote:Op maandag 14 september 2009 23:49 schreef DogTown het volgende:
[..]
Voor 10 maanden naar een internaat terwijl ze een stabiele woonplaats heeft zonder kosten? Dat zou erg krom zijn.
Hoi vriendin van,quote:Op dinsdag 15 september 2009 @ 00:23 schreef DogTown het volgende:
Hallo,
Ik ben "de vriendin" ik wou graag even mijn mening over dit alles geven, ik ben uit huis gegaan omdat ik het niet meer kon trekken daar. Ik kies er liever voor om vrijwillig 10 maanden door te gaan op deze maner dan terug te moeten naar mijn ouderlijk huis. Wat jij zegt over support zou misschien kunnen kloppen in een normale situatie, maar in mijn thuissituatie krijg ik al een aantal jaar geen echte support meer dus op dat gebied zou ik dat niet missen. Vooral door het feit dat ik dik een jaar aan mijn eigen lot over gelaten ben. Ik kon dit echter slikken omdat mijn vriend er elke dag voor mij was. Maar dat doet er verder niet toe. Voor mij is het nu gewoon klaar, en moet ik de consequenties maar aanvaarden. Natuurlijk vind ik het jammer dat het op deze manier moet gaan, maar er is nou eenmaal geen weg terug. Er valt alleen maar te hopen dat ze inzien dat ze me zo alleen maar verder weg pushen. En als ik in ergste geval terug zou moeten naar mijn ouderlijk huis echt weg ben wanneer ik 18 ben en dat ze mij nooit meer zien of spreken.
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe jouw situatie echt is, maar als het is zoals TS het schetst, vind ik het nog niet zo'n crisis dat je het huis uit moet en er echt geen mogelijkheid meer is dat je terugkeert.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:23 schreef DogTown het volgende:
Hallo,
Ik ben "de vriendin" ik wou graag even mijn mening over dit alles geven, ik ben uit huis gegaan omdat ik het niet meer kon trekken daar. Ik kies er liever voor om vrijwillig 10 maanden door te gaan op deze maner dan terug te moeten naar mijn ouderlijk huis. Wat jij zegt over support zou misschien kunnen kloppen in een normale situatie, maar in mijn thuissituatie krijg ik al een aantal jaar geen echte support meer dus op dat gebied zou ik dat niet missen. Vooral door het feit dat ik dik een jaar aan mijn eigen lot over gelaten ben. Ik kon dit echter slikken omdat mijn vriend er elke dag voor mij was. Maar dat doet er verder niet toe. Voor mij is het nu gewoon klaar, en moet ik de consequenties maar aanvaarden. Natuurlijk vind ik het jammer dat het op deze manier moet gaan, maar er is nou eenmaal geen weg terug. Er valt alleen maar te hopen dat ze inzien dat ze me zo alleen maar verder weg pushen. En als ik in ergste geval terug zou moeten naar mijn ouderlijk huis echt weg ben wanneer ik 18 ben en dat ze mij nooit meer zien of spreken.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe jouw situatie echt is, maar als het is zoals TS het schetst, vind ik het nog niet zo'n crisis dat je het huis uit moet en er echt geen mogelijkheid meer is dat je terugkeert.
De mensen naast mijzelf die ik ken die dit traject hebben doorlopen hebben en waarvan ik weet dat ze echt niet anders konden dan dit zo te doen hadden het in mijn ogen heel wat zwaarder te verduren. Denk hierbij aan mensen die thuis lichamelijk en geestelijk mishandeld werden. Mensen met verslaafde ouders of het ziekenhuis ingeslagen werden door hun ouders.
Ik wil jouw situatie absoluut niet bagatelliseren maar denk echt goed na voordat je dit doorzet, het is niet niks waar je aan begint. En als er ergens een mogelijkheid bestaat dat jij je ouders gaat zien als een stel mensen dat fouten maakt, en het er toch nog eens met ze over kan hebben dan zou ik die zeker aangrijpen.
Er is altijd een weg terug, je hebt nu je statement naar je ouders toe gemaakt. Je kunt je boosheid ook laten zakken ze vertellen dat je best wel met ze door een deur wil kunnen maar dat ze je dan wel moeten behandelen als iemand van 17, en dat een van de dingen daarin die jij belangrijk vindt is dat je je vriend regelmatig kan zien.
Ik wil je niet een keuze opdringen ofzo maar het is echt geen fijne weg die je ingaat.
Sommige ouders houden niet van hun kinderen en scheppen er zelfs vreugde in om ze flink dwars te zitten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:30 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
Hoi vriendin van,
Ga terug naar je ouders, biedt je excuses aan, bijt 10 maanden door, en ga dan op jezelf wonen.
Ja of kies er nu voor om behalve de komende 10 maanden, ook de rest van je leven te vergallen. Net wat je wilt.
geeft ook meteen het verstand aan van onze linkse vrienden deze post...quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:37 schreef LinkseVriend het volgende:
De politie kan wel degelijk het meisje ophalen. Mijn zus ging paar jaar geleden ook om met zo'n meisje die thuis problemen had. Haar moeder had geen grip op haar. Het meisje luisterde niet en liep dus vaak weg van huis. Een paar keer hebben we haar in huis gehad waar ze voor haar moeder schuilde. Haar moeder is meerdere malen bij ons aan de deur geweest om haar op te halen mij zij wilde niet. Opgeven moment hadden we dus de politie aan de deur om haar op te halen. De politie heeft haar trouwens ook meerdere keren opgehaald ergens anders. De laatste keer heeft de moeder haar na huis laten komen met een smoes en daar hebben de politie haar meegenomen naar een soort zwaar bewaakt tehuis en daar blijf ze tot ze volwassen is.
Boven de 18 kun je trouwens ook nog een soort toezicht krijgen. Mijn vriend heeft daar ook nog last van toen hij 'vrij' kwam. En ouderlijk zorg blijft tot 21 jaar.
Beoordeel mij maar. Ik ken/kende vele jongeren die via hun ouders in een tehuis kwamen. Was het niet door iets kleins als niet luisteren naar hun ouders dan was het wel zeer moeilijk opvoedbare kinderen met crimineel gedrag. Rechtszaken, voogden, reclasseringsagent, maatschappelijkhulp en al die andere zooi het is in mijn familie voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:47 schreef Buschetta het volgende:
[..]
geeft ook meteen het verstand aan van onze linkse vrienden deze post...
Heb je er misschien bij nagedacht dat het ook niet helemaal normaal is dat je elke dag bij je vriend zit. En zeker niet wanneer je nog jong bent. Mijn zusjes mochten naar hun vriend in het weekend als hun ouders er ook waren, maar s'avonds waren ze binnen de deur. En in de week bleef je gewoon thuis. Bij elkaar slapen doe je maar als je getrouwd bent. Ok ,nu heb ik een ander cultuur. Maar ik kan ook wel begrijpen dat haar ouder(s) dit gedrag zat zijn, omdat ze zich nooit laat zien. Misschien dat har ouder(s) daarom ook zo raar doen omdat ze er niet weten mee om te gaan. Als ze dit hadden geweten dan hadden ze beter geen kinderen genomen. Misschien doet ze er beter aan dat ze alleen in het weekend na haar vriend gaat of een halve week dan zien haar ouders haar ook weer eens.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Sommige ouders houden niet van hun kinderen en scheppen er zelfs vreugde in om ze flink dwars te zitten.
we hebben niks met je zusjes te maken die in 1960 zijn opgevoed, we leven nu in 2009. Wat die moeder doet, lijkt op geestelijke mishandelingquote:Op dinsdag 15 september 2009 02:13 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]
Heb je er misschien bij nagedacht dat het ook niet helemaal normaal is dat je elke dag bij je vriend zit. En zeker niet wanneer je nog jong bent. Mijn zusjes mochten naar hun vriend in het weekend als hun ouders er ook waren, maar s'avonds waren ze binnen de deur. En in de week bleef je gewoon thuis. Bij elkaar slapen doe je maar als je getrouwd bent. Ok ,nu heb ik een ander cultuur. Maar ik kan ook wel begrijpen dat haar ouder(s) dit gedrag zat zijn, omdat ze zich nooit laat zien. Misschien dat har ouder(s) daarom ook zo raar doen omdat ze er niet weten mee om te gaan. Als ze dit hadden geweten dan hadden ze beter geen kinderen genomen. Misschien doet ze er beter aan dat ze alleen in het weekend na haar vriend gaat of een halve week dan zien haar ouders haar ook weer eens.
Exact, mensen die hier denken dat de band nog enigszins te herstellen is hebben geen idee hoe achterlijk deze vrouw werkelijk is. Deze vrouw is de definitie van labiliteit, een zwaar blok aan je been en mijn vriendin heeft er simpelweg genoeg van.quote:Op dinsdag 15 september 2009 02:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we hebben niks met je zusjes te maken die in 1960 zijn opgevoed, we leven nu in 2009. Wat die moeder doet, lijkt op geestelijke mishandeling
Je punt is te begrijpen, maar je redeneert volledig op emotie. In dit geval zou ik toch ook eens rationeel naar de zaken kijken, en als je dat niet kunt moet je hulp inschakelen. Praat met iemand bij maatschappelijk werk, op school of jeugdzorg. Als je deze beslissing puur in de emotie van de situatie neemt heb je een goede kans dat je er spijt van krijgt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:54 schreef DogTown het volgende:
[..]
Exact, mensen die hier denken dat de band nog enigszins te herstellen is hebben geen idee hoe achterlijk deze vrouw werkelijk is. Deze vrouw is de definitie van labiliteit, een zwaar blok aan je been en mijn vriendin heeft er simpelweg genoeg van.
En het is niet normaal dat als je al meer als een jaar onafgebroken bij je vriendin bent dat maar even besloten wordt dat het genoeg is geweest, dan hadden ze dat eerder moeten beslissen en eerder voor haar klaar moeten staan. Ik stond wel altijd voor haar klaar, en ik laat haar ook nu niet stikken.
42!quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:28 schreef doppendoosch het volgende:
Zodra ze van dr ouders af is en op eigen benen kan staan, is het "so long and thanks for the fish", dat weet je heh?
quote:Op maandag 14 september 2009 22:59 schreef saaw het volgende:
Ga anders eens langs de politie en vraag het daar gewoon? Leg het hele verhaal uit en vraag naar de mogelijkheden.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
42!
maar euh.. ik vind het ook niet raar opzich, dat als vriendinlief (hopelijk) nog op school zit en gewoon moet werken aan school van haar ouders en vriendlief alleen op vrijdag, zaterdag en zondag ziet met eventueel nog een middagje ergens doordeweeks.
Ze is 17, geen 25, en hoeveel jullie ook 'van elkaar houden', ze is nog een tiener die hopelijk een middelbare school heeft af te maken en dan zou ik als ouders ook zeggen dat je 'het vriendje' niet elke dag hoeft te zien.
Want zoals ik het lees, is het enige 'bemoeizuchtige' het feit dat jullie elkaar 'niet meer mogen zien', wat niet waar is, want ze zeggen gewoon: in het weekend geen probleem, maar doordeweeks niet.
Lijkt me niet meer dan logisch en jullie zijn allebei (TS wat laat) gewoon 'lekker dwars aan het puberen' mi.
Daarbij horen we het verhaal nu alleen van de 'puberkant' en niet van de ouderkant, wie weet komen zij ook met hele redelijke argumenten die volwassener mensen wellicht meer begrijpen dan 2 jonge verliefde kalfjes.
Wat je doet, een minderjarige een thuis bieden zonder toestemming van de ouders, is strafbaar en ik zou er serieus over nadenken of je je voor die 10 maanden deze meuk op de hals wilt halen.
Wees de wijste en probeer het een tijdje zoals de ouders van het kind wensen: in de weekends elkaar zien en als dat na een tijdje goede wil tonen goed gaat, kun je altijd vragen of je elkaar misschien ook op woensdag een halve avond kan ontmoeten thuis.
Nogmaals, ze is 17 en jullie hebben geen 'volwassen' relatie, aangezien ze minderjarig is, dus elkaar elke dag zien hoeft echt nog niet, dat kan altijd nog als je later burgerlijk wordt
Je hebt zeker een punt, en natuurlijk realiseer ik mij dat er geen garantie is dat de relatie altijd zal voortduren, maar we hebben al ruimschoots bewezen dat wel elkaar kunnen verdragen (immers zijn we al meer dan een jaar elke dag samen)quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:57 schreef Loveless85 het volgende:
Het klinkt beide een beetje apawrt, ik geloof best dat die thuissituatie niet al te best is, maar wellicht zien die ouders wél gewoon in dat het als meisje van 17 ook niet gezond is praktisch 24/7 bij je vriendje van 4 jaar ouder door te brengen, maar dat je ook een beetje een sociaal leven met vriendinnen e.d. moet opbouwen.
Dan vind ik het imho niet eens zo heel raar dat je elkaar alleen in het weekend ziet, en zo af en toe es doordeweeks dan ofzo. Houdt je relatie ook wat leuker lijkt me. Je klinkt nu echt alsof je al 40 bent en je vrouw gedwongen naar de andere kant van de wereld moet verhuizen met al die melodramatische kreten.
En stel dat je vriendin bij jou woont, wat dan? Ze is nog best erg jong, grote kans dat je relatie niet voor eeuwig is (nee jij weet dat het voor eeuwig is en bladibla, maar dat besef komt ook bij jullie nog). En wat dan? Dan heeft ze géén of een slechte band met haar ouders, en ze kan niet bij jou wonen. Ik zou als ik jou was haar aanmoedigen het tot haar 18e bij haar ouders uit te houden, en dan moet jij ook maar wat water bij de wijn doen. En daarna haar steunen om zelf iets te zoeken, evt. met hulp van de desbetreffende instanties. Dan heb je een leuke zelfstandige vrouw later, en niet een zielig hoopje mens wat geen kant op kan omdat ze in alles van jou afhankelijk is.
Nu klink je als een verwent kind. Ok, haar moeder stond het eerst toe en nu is ze van gedachten veranderd. Dat kan toch? Misschien is de situatie in de tussentijd ook wel anders geworden. En je gaat weer voorbij aan het centrale punt: het is haar moeder, zij is minderjarig, en dan mag ze dit gewoon opleggen! Het is geen mishandeling, het zijn regels. Dat is iets wat ouders doen. Als je dit niet snapt, denk ik dat geen enkel advies echt bij je aankomt.quote:Het niet meer accepteren dat ik bij haar kan zijn wanneer wij dat wensen is de druppel.
Het is simpel, of ze hadden 1 lijn moeten trekken vanaf het begin en moeten zeggen ok dit is hoe het gaat en niet anders, maar niet de regels aanpassen wanneer ze dat uitkomt.
Dat vetgedrukte zegt mij al genoeg eigenlijk...quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:06 schreef DogTown het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt, en natuurlijk realiseer ik mij dat er geen garantie is dat de relatie altijd zal voortduren, maar we hebben al ruimschoots bewezen dat wel elkaar kunnen verdragen (immers zijn we al meer dan een jaar elke dag samen)
Mijn vriendin heeft zeer zeker een sociaal leven naast mij, ze gaat naar school, heeft vaste vriendinnen waar ik het ook goed mee kan vinden.
Ze zal hoe dan ook een slechte band met haar ouders houden, mijn vriendin heeft al zoveel meegemaakt en zij moet altijd de verstandige zijn, ze wil zich nu gewoon richten op zichzelf en niet meer met die last zitten van de thuissituatie.
Als je goed had gelezen dan had je geweten dat het doel van dit topic ook niet het bespreken van de ruzie is. Het enige doel was informatie inwinnen over wat haar moeder kan bereiken als ze de tegenaanval inzet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
nogmaals, wij kennen de andere kant van het verhaal EN de mensen niet. Dan kun je nog zo hard blijven roepen dat ze labiel is en dat 'de helft van de familie het er mee eens is', dan nog kan het van geen kant kloppen wat jij/jullie hier post(en).
Er zal een stuk waarheid in zitten waarschijnlijk, maar een verhaal over een ruzie is nooit compleet zonder de 'andere kant van het verhaal'.
dat dus.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:07 schreef ioko het volgende:
[..]
Nu klink je als een verwent kind. Ok, haar moeder stond het eerst toe en nu is ze van gedachten veranderd. Dat kan toch? Misschien is de situatie in de tussentijd ook wel anders geworden. En je gaat weer voorbij aan het centrale punt: het is haar moeder, zij is minderjarig, en dan mag ze dit gewoon opleggen! Het is geen mishandeling, het zijn regels. Dat is iets wat ouders doen. Als je dit niet snapt, denk ik dat geen enkel advies echt bij je aankomt.
dan had je het in WGR moeten postenquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:09 schreef DogTown het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen dan had je geweten dat het doel van dit topic ook niet het bespreken van de ruzie is. Het enige doel was informatie inwinnen over wat haar moeder kan bereiken als ze de tegenaanval inzet.
Heb jij activiteiten die je doet zonder haar.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:06 schreef DogTown het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft zeer zeker een sociaal leven naast mij, ze gaat naar school, heeft vaste vriendinnen waar ik het ook goed mee kan vinden.
Luister dwaas, we wonen niet meer samen dan dat we al deden, we wonen simpelweg in mijn ouderlijk huis waar geen verantwoordelijkheden bij komen kijken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte zegt mij al genoeg eigenlijk...
En bovendien lijkt het me schier onmogelijk om én jou iedere dag te zien, én een groep vaste vriendinnen 'bij te houden'.
Elke dag samen zijn en paar uurtjes s'avonds of een nachtje is nog echt heel wat anders dan samenwonen hoor. Zeker als dat nog bij jouw ouders is.Hoe denk je dat dat zich ontwikkeld, tussen je vriendin en hun. Zij zal zich naar hun regels moeten schikken, maar dat niet willen 'want het zijn mijn ouders niet' en dan krijg je dat soort cliches weer. Sowieso als stel inwonen bij je ouders lijkt me nou verre van ideaal en bron van irritatie voor beide partijen. Ik denk dat je relatie er uiteindelijk niet op vooruit gaat.
Je bent 21, dat zie je toch ook wel in. Kan je vriendin (en jij) beter ff doorbijten paar maandjes en als ze 18 is iets voor haarzelf zoeken.
Wat is er mis met verantwoordelijkheden hebben als je thuis woont?quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:15 schreef DogTown het volgende:
[..]
Luister dwaas, we wonen niet meer samen dan dat we al deden, we wonen simpelweg in mijn ouderlijk huis waar geen verantwoordelijkheden bij komen kijken.
Luister randdebieletje,quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:15 schreef DogTown het volgende:
[..]
Luister dwaas, we wonen niet meer samen dan dat we al deden, we wonen simpelweg in mijn ouderlijk huis waar geen verantwoordelijkheden bij komen kijken.
En ik weet niet hoe droevig jouw sociale omgeving is maar mijn vriendin hoeft haar vriendinnen niet "bij te houden".
Ze weet zelf verdomd goed wat ze wil met haar leven dus daarover in discussie gaan met mij is een gebed zonder eind. Want jouw idee van hoe haar leven zou moeten zijn is simpelweg niet interessant voor mij en mijn vriendin.
Jij kan deze situatie niet inschatten dus probeer het ook maar niet, want gelijk zul je niet krijgen van mij en je zal er ook niks mee bereiken.
Voor alle mensen die objectieve informatie hebben gegeven wat betreft de politie etc, hartstikke bedankt!
het is er weer zo een die alleen maar wil horen dat hij gelijk heeftquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Luister randdebieletje,
Jij opent hier een topic, je pleurt een verhaal neer, dan is het niet meer normaal dat mensen daar hun mening op geven. Als je tere zieltje dat niet aankan of je alleen wil horen hoe zielig je bent en hoe fout haar ouders wel niet zijn dan moet je misschien gaan MSNen met je vriendin, maar niet hier een topic openen als je niet normaal kan discussieren
En nu ff inhoudelijk:quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:15 schreef DogTown het volgende:
[..]
En ik weet niet hoe droevig jouw sociale omgeving is maar mijn vriendin hoeft haar vriendinnen niet "bij te houden".
Ze weet zelf verdomd goed wat ze wil met haar leven dus daarover in discussie gaan met mij is een gebed zonder eind. Want jouw idee van hoe haar leven zou moeten zijn is simpelweg niet interessant voor mij en mijn vriendin.
Jij kan deze situatie niet inschatten dus probeer het ook maar niet, want gelijk zul je niet krijgen van mij en je zal er ook niks mee bereiken.
Voor alle mensen die objectieve informatie hebben gegeven wat betreft de politie etc, hartstikke bedankt!
Eerlijk gezegd heb ik spijt van het advies. Je komt erg oververhit over en ik denk dat jullie beiden niet in kunnen schatten wat de effecten zijn van wat je nu doet. Jullie hebben in je hoofd dat je bij elkaar wil zijn, net als elke verliefde puber en willen dat koste wat het kost volhouden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:15 schreef DogTown het volgende:
[..]
Dom varken, ik vroeg niet om jullie mening wat betreft de situatie, ik wou weten wat de mogelijkheden van haar moeder zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:35 schreef saaw het volgende:
Dit wordt ondertussen gewoon een topic met goedbedoelde adviezen die keer op keer afgewezen worden. Als je het zelf zo goed weet, waarom vraag je dan om hulp
Ja jouw intelligentie stijgt echt meters boven die van ons uitquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:54 schreef DogTown het volgende:
Ok we hebben besloten weg te lopen, ik heb messen ingepakt en voedsel en kleren, dit wordt het grootste avontuur ooit!
kthxbai!quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:54 schreef DogTown het volgende:
Ok we hebben besloten weg te lopen, ik heb messen ingepakt en voedsel en kleren, dit wordt het grootste avontuur ooit!
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef DogTown het volgende:
[..]
Dom varken, ik vroeg niet om jullie mening wat betreft de situatie, ik wou weten wat de mogelijkheden van haar moeder zijn.
Ik geef niks om jullie mening simpelweg omdat mijn intelligentie ver boven die van jullie uitsteekt, het bedroeft mij dan ook jullie te moeten melden dat jullie nooit gelijk zullen krijgen, simpelweg omdat ik intelligenter ben als jullie.
hiermee overtuig je ons inderdaad wel met je bovennatuurlijke intelligentiequote:Op dinsdag 15 september 2009 11:54 schreef DogTown het volgende:
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:54 schreef DogTown het volgende:
Dude waarom denk je dat ik messen meeneem, straight ass ninja style toch.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:59 schreef dreamzk het volgende:
[..]
![]()
Horen wel op het nieuws dat over 2 maanden 2 lijken in verregaande ontbinding zijn gevonden ergens in de bossen.
Dit is wel heel erg sneu, zo'n opmerking als je een beetje tegengas krijgtquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef DogTown het volgende:
[..]
Dom varken, ik vroeg niet om jullie mening wat betreft de situatie, ik wou weten wat de mogelijkheden van haar moeder zijn.
Ik geef niks om jullie mening simpelweg omdat mijn intelligentie ver boven die van jullie uitsteekt, het bedroeft mij dan ook jullie te moeten melden dat jullie nooit gelijk zullen krijgen, simpelweg omdat ik intelligenter ben als jullie.
maakt je verhaal nu wel heel erg ongeloofwaardig, of je bent zelf inderdaad nogal labiel.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:59 schreef DogTown het volgende:
[..]
Dude waarom denk je dat ik messen meeneem, straight ass ninja style toch.
Vergeet de citronella niet, je bent volgens mij nogal snel gekwetst, dus ik gok dat een prikkende mug weleens je overlijden kan zijnquote:
quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vergeet de citronella niet, je bent volgens mij nogal snel gekwetst, dus ik gok dat een prikkende mug weleens je overlijden kan zijn
Dat is niet waar, TS is veel inteligenter dan iedereen hier. Dus dat betekent voor FOK! standaarden dat hij tegen hij in IQ van minimaal 200 heeft!quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:09 schreef saaw het volgende:
Groot verantwoordelijkheidsgevoel ook trouwens.
Straks is ze eindelijk 18 en heeft ze geen opleiding en bovendien een domme vriend.
ik snap waarom haar moeder liever niet heeft dat haar dochter jou ziet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef DogTown het volgende:
[..]
Ja, of iemand die liever niet met de neus op de feiten gedrukt wordt, en het dus maar op de lollige toer gooitquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:29 schreef Etoile het volgende:
En wederom een fake topic in R&P...
Jammer. Maar het was wel ninja style fake!
als dan ik jouw was zou ik zo'n opmerking dan als deze gewoon latenquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef DogTown het volgende:
[..]
---quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:06 schreef DogTown het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt, en natuurlijk realiseer ik mij dat er geen garantie is dat de relatie altijd zal voortduren, maar we hebben al ruimschoots bewezen dat wel elkaar kunnen verdragen (immers zijn we al meer dan een jaar elke dag samen)
Loverboy...quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:17 schreef Strawberryjuice het volgende:
Volgens mij is TS een labiel mannetje dat het leuk vind om een wig te drijven tussen een jong meisje en haar ouders, zodat zij afhankelijk van hem wordt.
Sorry dit schiet mij even verkeerd ookal is t volledig offtopic.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:16 schreef Strawberryjuice het volgende:
Waarom woont TS nog bij pappie en mammieop die leeftijd?
Kijk, ik ben 20 en ik woon nog thuis, maar hij wil blijkbaar al meteen samen wonenalsof ze een stel van eind twintig zijn, terwijl hij nog niet eens op zichzelf gewoond heeft...quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:19 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Sorry dit schiet mij even verkeerd ookal is t volledig offtopic.
Waarom zou ie niet thuis kunnen wonen 'op die leeftijd??'
Beter dan tot je 27ste op een studentenkamer zitten, je elke donderdag, vrijdag zaterdag en zondag kapot zuipen, en je was elk weekend naar huis brengen...
Ik vind toch dat daar wel een verschil in ligt want als je op jezelf gaat wonen moet je ineens aan alles denken. Financieel, huishoudelijk, etc. Niet dat ik denk dat jij bijv niet zelfstandig bent maar toch vind ik het niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:38 schreef Strawberryjuice het volgende:
Hm, ik zie mezelf wel als zelfstandig. Ik kan koken, de was doen, etc. Ik kan wel voor mezelf zorgen. Ik woon nog thuis omdat ik dat prettig vind. Echter, als ik op mezelf zou wonen zou ik me prima redden. Nouja, misschien zou ik geen vloer kunnen aanleggen, maar daar heb ik (mannelijke, handige) vrienden voor:p Met geld kan ik ook omgaan, dus dat is het probleem niet, Echter klinkt TSniet als een volwassen en zelfstandig iemand.
Hm de meeste mensen die ik ken krijgen een deel betaald door hun ouders als ze op kamers wonen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:42 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik vind toch dat daar wel een verschil in ligt want als je op jezelf gaat wonen moet je ineens aan alles denken. Financieel, huishoudelijk, etc. Niet dat ik denk dat jij bijv niet zelfstandig bent maar toch vind ik het niet te vergelijken.
Maargoed dat is een heel andere discussie eigenlijk.
Dat TS niet volwassen en zelfstandig is lijkt me duidelijk.
En dan ben je dus niet zelfstandig.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:53 schreef Strawberryjuice het volgende:
[..]
Hm de meeste mensen die ik ken krijgen een deel betaald door hun ouders als ze op kamers wonen.
Dat klopt. Maar de meeste mensen hebben dus niet eerst helemaal zelfstandig gewoond voor ze gaan samenwonen. ik neem aan dat als je eindelijk op je 25e gaat werken en je een relatie van 5 jaar hebt, je echt wel wil samenwonen omdat dat handiger is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan ben je dus niet zelfstandig.
Studeren [studiefinanciering zonder exra lening is wat mij betreft toch anders dan geld krijgen van je ouders. al is dat misschien hypocriet] en werken gaat toch ook prima samen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:26 schreef Strawberryjuice het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de meeste mensen hebben dus niet eerst helemaal zelfstandig gewoond voor ze gaan samenwonen. ik neem aan dat als je eindelijk op je 25e gaat werken en je een relatie van 5 jaar hebt, je echt wel wil samenwonen omdat dat handiger is.
Erg begrijpelijk dus dat je schoonouders jou niet moeten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:59 schreef DogTown het volgende:
[..]
Dude waarom denk je dat ik messen meeneem, straight ass ninja style toch.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:02 schreef DogTown het volgende:
D'r moeder belde net, dus wij zovan: "ja we zitten lekker hier toch, kom maar met die pliesie gaan we lekker rennen, kep toch messen gekocht"
Je had haar moeten horen tieren!!! Geniaal.
Helemaal niet, ze moest net wel twijfelen maar ik zei gewoon dat ze schijt moest hebben want we hoeven dit pikken toch, we gaan de hele wereld over als het moet. Liefde voor alles.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:17 schreef Strawberryjuice het volgende:
Volgens mij is TS een labiel mannetje dat het leuk vind om een wig te drijven tussen een jong meisje en haar ouders, zodat zij afhankelijk van hem wordt.
Uhuhquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:52 schreef DogTown het volgende:
simpelweg omdat ik intelligenter ben als jullie.
Jij was toch al in de bossen op konijnen aan het jagen terwijl zij het kampvuur ging maken?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:12 schreef DogTown het volgende:
[..]
Helemaal niet, ze moest net wel twijfelen maar ik zei gewoon dat ze schijt moest hebben want we hoeven dit pikken toch, we gaan de hele wereld over als het moet. Liefde voor alles.
dit is inderdaad vrij aannemelijk, gezien de geestelijke en intellectuele staat van heer TS :quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, of iemand die liever niet met de neus op de feiten gedrukt wordt, en het dus maar op de lollige toer gooit
mijn half uurtje vermaak tussen de colleges door is weer verzorgd door Fok! en haar soms briljant domme mensenquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:12 schreef DogTown het volgende:
[..]
Helemaal niet, ze moest net wel twijfelen maar ik zei gewoon dat ze schijt moest hebben want we hoeven dit pikken toch, we gaan de hele wereld over als het moet. Liefde voor alles.
Voor wat? Voor het beheersen van mijn leven als een echte krijger?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mijn half uurtje vermaak tussen de colleges door is weer verzorgd door Fok! en haar soms briljant domme mensen![]()
bedankt
het gaat toch nergens meer over. TS gedraagt zich als een debiel omdat het;quote:
dat ongeveer en hij kan een unban aanvragen op zijn vorige accountquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
het gaat toch nergens meer over. TS gedraagt zich als een debiel omdat het;
A) een kloon is
B) alleen wil trollen
C) zwakbegaafd is
D) niet met andere meningen om kan gaan
E) alle bovenstaande
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |