Ze wordt in Juli 2010 18.quote:Op maandag 14 september 2009 21:05 schreef Buschetta het volgende:
Ze kan naar de kinderbescherming bellen en uithuisplaatsing aanvragen...
Lang traject denk ik. Tegen die tijd is ze 18 ?
Mijn ouders mengen zich er absoluut niet in, wij mogen hier alleen wonen van hun, zij geven toestemming dat wij hier wonen, want ze begrijpen ons, meer niet.quote:Op maandag 14 september 2009 21:06 schreef Harajuku. het volgende:
Dat je ouders zich daar in mengen zeg, om zo'n reden ook nog
Ja, dan doen ze dat dus wel.quote:Op maandag 14 september 2009 21:08 schreef DogTown het volgende:
[..]
Mijn ouders mengen zich er absoluut niet in, wij mogen hier alleen wonen van hun, zij geven toestemming dat wij hier wonen, want ze begrijpen ons, meer niet.
Dat is het punt niet, zij is gelukkig hier en ik ben gelukkig hier. Neem gewoon van mij aan dat ze echt erg zijn.quote:
Als ze van juli is, is ze geen 17,5.quote:
Tuurlijk joh, geen probleem om een mening aan te nemen van een wildvreemde internet cowboy, die ook nog een aanmerkelijk belang heeft bij die mening.quote:Op maandag 14 september 2009 21:10 schreef DogTown het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, zij is gelukkig hier en ik ben gelukkig hier. Neem gewoon van mij aan dat ze echt erg zijn.
17 jaar en 2 maanden is gewoon 17 hoor.quote:
Je kan worden opgepakt wegens ontvoering.. dus ja, dat is mogelijk!quote:Op maandag 14 september 2009 21:02 schreef DogTown het volgende:
Oke dit is de situatie, ik heb al 2.5 jaar een relatie met mijn vriendin en het gaat super goed, we houden ontzettend veel van elkaar alleen haar ouders zijn zware controlfreaks en doen alles om ons dwars te zitten, letterlijk.
Nu was het vandaag de druppel toen ze maar even bepaalde dat ik niet meer mocht komen, alleen in het weekend dus zijn we weg gegaan, mijn vriendin heeft gezegd dat ze bij mij ging wonen en mijn ouders hebben ingestemd omdat zij ook heel goed weten hoe vervelend die mensen zijn.
Ze zijn op de hoogte dat ze hier is en mijn ouders het goed vinden.
Maar nu dreigt haar moeder dus dat ze opgehaald wordt door de politie enz en dat ze haar wel zullen dwingen terug te komen, mijn vraag is dus in hoeverre is dit mogelijk?
Zeker als die 21 is en nog geen foutloos postje op een forum kan plaatsen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
17 jaar en 2 maanden is gewoon 17 hoor.
Verder weet ik niet wat de redenen van haar ouders zijn, maar ik vind het niet gek dat een meiske van 17 haar vriendje alleen in het weekend ziet en zich doordeweeks richt op haar school en haar leeftijdsgenoten.
Dat zou ook geen probleem geweest zijn als we niet al tijden constant bij elkaar zijn, en nu ineens worden dus die regels opgelegd.quote:Op maandag 14 september 2009 22:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
17 jaar en 2 maanden is gewoon 17 hoor.
Verder weet ik niet wat de redenen van haar ouders zijn, maar ik vind het niet gek dat een meiske van 17 haar vriendje alleen in het weekend ziet en zich doordeweeks richt op haar school en haar leeftijdsgenoten.
Oke duidelijk, maar nee dat is geen optie, uit de kwestie, ze heeft namelijk verder geen familie waar ze bij kan gaan wonen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:46 schreef saaw het volgende:
Ik snap je punt wel maar dat neemt niet weg dat haar ouders jou en je ouders aan kunnen klagen.
De enige optie is via de kinderbescherming maar dat kan lang duren en dan moet ze in de tussentijd dus gewoon thuis wonen.
Misschien een optie om bij familie te gaan wonen tijdelijk? [waar haar ouders dan dus wel mee in moeten stemmen]
Wat valt er uit te leggen? Zijn vriendin wordt thuis niet mishandeld en blijkbaar ook niet verwaarloosd. Verder zijn TS en zijn ouders gewoon strafbaar bezig, alleen omdat een puber van 17 d'r zin niet krijgt.quote:Op maandag 14 september 2009 22:59 schreef saaw het volgende:
Ga anders eens langs de politie en vraag het daar gewoon? Leg het hele verhaal uit en vraag naar de mogelijkheden.
Contactverbod, gevangenisstraf, werkstraf of boete zijn een paar van de mogelijke uitkomsten voor zowel jou als je ouders. Als je vriendin weg wil, is er maar 1 ding dat ze kan doen en dat is Jeugdzorg inschakelen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:57 schreef DogTown het volgende:
[..]
Oke duidelijk, maar nee dat is geen optie, uit de kwestie, ze heeft namelijk verder geen familie waar ze bij kan gaan wonen.
Weet jij toevallig wat er met mij gebeurt als er werkelijk een aanklacht komt, hebben jullie tips?
Want deze vrouw is echt ronduit kwaadaardig en ik heb zoveel modder over haar dat het je echt droevig maakt van binnen.
Wat staat mij werkelijk te wachten als ik dit doorzet en wat kan ik eventueel doen als tegenaanval?
Gewoon zeggen wat er aan de hand is en vragen of zij de opties weten.quote:Op maandag 14 september 2009 23:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Wat valt er uit te leggen? Zijn vriendin wordt thuis niet mishandeld en blijkbaar ook niet verwaarloosd. Verder zijn TS en zijn ouders gewoon strafbaar bezig, alleen omdat een puber van 17 d'r zin niet krijgt.
Ter aanvulling, ik bedacht me ineens dat ik wat vergeten was erbij te vertellen want nu lijkt het wel heel makkelijk en eventjes te regelen: Deze weg is echt geen makkelijke weg, als er een mogelijkheid is dat je vriendin vrede sluit met haar ouders en nog tien maandjes thuis blijft wonen, of beter nog een paar jaar en dan met steun van pa en ma het huis uit dan zou ik daar voor tekenen als ik haar was.quote:Op maandag 14 september 2009 23:19 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Wettelijk gezien is onderdak geven aan een minderjarige zonder toestemming van de ouders strafbaar.
In de praktijk zul je echter zien dat de politie jou of je ouders echt niet gaat arresteren voor zoiets. De politie zal misschien langskomen en met je vriendin willen praten om de situatie in te schatten en te checken wat er aan de hand is. Op basis daarvan zal de politie je vriendin adviseren om al dan niet naar huis te gaan.
Het beste wat je nu kan doen is de ouders van je vriendin voor zijn en de politie en de huisarts van je vriendin bellen. Licht hen in over de situatie en vertel dat je vriendin thuis is weggelopen omdat de situatie niet houdbaar was en dat jij haar onderdak verleent zolang je vriendin niet naar huis wil. Houd het stuk 'wij houden van elkaar en willen altijd samen blijven' er echt buiten als je deze situatie wil redden want je wordt dan alleen nog gezien als een stel verliefde pubers en je wordt niet meer serieus genomen.
De huisarts kan eventueel doorverwijzen naar jeugdhulpinstanties (en die gaat je vriendin nodig hebben als ze echt niet meer naar huis wil) en daarnaast onafhankelijk advies geven over de situatie. De politie kan ook adviseren maar heeft daarnaast een bemiddelende rol. Zij zullen de moeder van je vriendin ook uitleggen dat haar dochter dwingen om thuis te komen niet veel zin heeft, ze vertrekt toch weer direct en de politie is geen koeriersdienst voor weggelopen tieners.
Bedankt voor je buitengewoon nuttige bijdrage aan dit topic, jeugdzorg is dus sowieso geen oplossing.quote:Op maandag 14 september 2009 23:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ter aanvulling, ik bedacht me ineens dat ik wat vergeten was erbij te vertellen want nu lijkt het wel heel makkelijk en eventjes te regelen: Deze weg is echt geen makkelijke weg, als er een mogelijkheid is dat je vriendin vrede sluit met haar ouders en nog tien maandjes thuis blijft wonen, of beter nog een paar jaar en dan met steun van pa en ma het huis uit dan zou ik daar voor tekenen als ik haar was.
Ga er in elk geval van uit dat je vriendin niet bij je kan blijven wonen. Zoveel invloed hebben haar ouders dan nog weer wel. Ze zal als ze echt niet naar huis wil waarschijnlijk in een crisisopvang terechtkomen of tijdelijk toch naar huis moeten waarna ze in een kamertrainingsproject kan komen om zelfstandig te leren worden. Op zo'n plek kom je de meest vreemde en ongezonde figuren tegen. In elk geval allemaal jongeren met een verleden en nee, het is vaak geen fijne praatgroep.
Zo jong op jezelf gaan houdt ook in dat je heel snel volwassen moet worden. Je moet voor jezelf leren zorgen, zelf je geld verdienen, je verzekeringen regelen, naar school en jezelf motiveren, leren koken, je huis schoonhouden en alles zonder moeder of vader om op terug te vallen of je een schop onder je kont te geven ter motivatie. Je krijgt door deze weg te bewandelen echt een onnoemelijke hoop shit over je heen waar je moeilijk zonder kleerscheuren vanaf komt. Naast dat het jaren gaat duren voor je uberhaupt weer relaxed contact met je ouders gaat krijgen en geloof me, dat wordt op den duur echt een gemis. Je gaat je veilige basis missen, hoe raar dat ook is als je echt overhoop ligt met je ouders.
Ik spreek hier trouwens uit eigen ervaring, al was mijn situatie veel en veel ernstiger dan de situatie TS schetst.
Voor 10 maanden naar een internaat terwijl ze een stabiele woonplaats heeft zonder kosten? Dat zou erg krom zijn.quote:Op maandag 14 september 2009 23:46 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Goed dat je het zegt. Er is natuurlijk een realistische kans dat zij gewoon naar een internaat moet als het uit de hand loopt.
Het is sowieso niet waarschijnlijk dat ze bij jullie mag blijven. Haar ouders hebben wel genoeg invloed om dat te voorkomen en door deze actie zullen ze ongetwijfeld een teringhekel aan je hebben, als ze dat niet al hadden.quote:Op maandag 14 september 2009 23:49 schreef DogTown het volgende:
[..]
Voor 10 maanden naar een internaat terwijl ze een stabiele woonplaats heeft zonder kosten? Dat zou erg krom zijn.
Natuurlijk is het niet recht. Maar zo werkt het nou eenmaal.quote:Op maandag 14 september 2009 23:49 schreef DogTown het volgende:
[..]
Voor 10 maanden naar een internaat terwijl ze een stabiele woonplaats heeft zonder kosten? Dat zou erg krom zijn.
Hoi vriendin van,quote:Op dinsdag 15 september 2009 @ 00:23 schreef DogTown het volgende:
Hallo,
Ik ben "de vriendin" ik wou graag even mijn mening over dit alles geven, ik ben uit huis gegaan omdat ik het niet meer kon trekken daar. Ik kies er liever voor om vrijwillig 10 maanden door te gaan op deze maner dan terug te moeten naar mijn ouderlijk huis. Wat jij zegt over support zou misschien kunnen kloppen in een normale situatie, maar in mijn thuissituatie krijg ik al een aantal jaar geen echte support meer dus op dat gebied zou ik dat niet missen. Vooral door het feit dat ik dik een jaar aan mijn eigen lot over gelaten ben. Ik kon dit echter slikken omdat mijn vriend er elke dag voor mij was. Maar dat doet er verder niet toe. Voor mij is het nu gewoon klaar, en moet ik de consequenties maar aanvaarden. Natuurlijk vind ik het jammer dat het op deze manier moet gaan, maar er is nou eenmaal geen weg terug. Er valt alleen maar te hopen dat ze inzien dat ze me zo alleen maar verder weg pushen. En als ik in ergste geval terug zou moeten naar mijn ouderlijk huis echt weg ben wanneer ik 18 ben en dat ze mij nooit meer zien of spreken.
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe jouw situatie echt is, maar als het is zoals TS het schetst, vind ik het nog niet zo'n crisis dat je het huis uit moet en er echt geen mogelijkheid meer is dat je terugkeert.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:23 schreef DogTown het volgende:
Hallo,
Ik ben "de vriendin" ik wou graag even mijn mening over dit alles geven, ik ben uit huis gegaan omdat ik het niet meer kon trekken daar. Ik kies er liever voor om vrijwillig 10 maanden door te gaan op deze maner dan terug te moeten naar mijn ouderlijk huis. Wat jij zegt over support zou misschien kunnen kloppen in een normale situatie, maar in mijn thuissituatie krijg ik al een aantal jaar geen echte support meer dus op dat gebied zou ik dat niet missen. Vooral door het feit dat ik dik een jaar aan mijn eigen lot over gelaten ben. Ik kon dit echter slikken omdat mijn vriend er elke dag voor mij was. Maar dat doet er verder niet toe. Voor mij is het nu gewoon klaar, en moet ik de consequenties maar aanvaarden. Natuurlijk vind ik het jammer dat het op deze manier moet gaan, maar er is nou eenmaal geen weg terug. Er valt alleen maar te hopen dat ze inzien dat ze me zo alleen maar verder weg pushen. En als ik in ergste geval terug zou moeten naar mijn ouderlijk huis echt weg ben wanneer ik 18 ben en dat ze mij nooit meer zien of spreken.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe jouw situatie echt is, maar als het is zoals TS het schetst, vind ik het nog niet zo'n crisis dat je het huis uit moet en er echt geen mogelijkheid meer is dat je terugkeert.
De mensen naast mijzelf die ik ken die dit traject hebben doorlopen hebben en waarvan ik weet dat ze echt niet anders konden dan dit zo te doen hadden het in mijn ogen heel wat zwaarder te verduren. Denk hierbij aan mensen die thuis lichamelijk en geestelijk mishandeld werden. Mensen met verslaafde ouders of het ziekenhuis ingeslagen werden door hun ouders.
Ik wil jouw situatie absoluut niet bagatelliseren maar denk echt goed na voordat je dit doorzet, het is niet niks waar je aan begint. En als er ergens een mogelijkheid bestaat dat jij je ouders gaat zien als een stel mensen dat fouten maakt, en het er toch nog eens met ze over kan hebben dan zou ik die zeker aangrijpen.
Er is altijd een weg terug, je hebt nu je statement naar je ouders toe gemaakt. Je kunt je boosheid ook laten zakken ze vertellen dat je best wel met ze door een deur wil kunnen maar dat ze je dan wel moeten behandelen als iemand van 17, en dat een van de dingen daarin die jij belangrijk vindt is dat je je vriend regelmatig kan zien.
Ik wil je niet een keuze opdringen ofzo maar het is echt geen fijne weg die je ingaat.
Sommige ouders houden niet van hun kinderen en scheppen er zelfs vreugde in om ze flink dwars te zitten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:30 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
Hoi vriendin van,
Ga terug naar je ouders, biedt je excuses aan, bijt 10 maanden door, en ga dan op jezelf wonen.
Ja of kies er nu voor om behalve de komende 10 maanden, ook de rest van je leven te vergallen. Net wat je wilt.
geeft ook meteen het verstand aan van onze linkse vrienden deze post...quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:37 schreef LinkseVriend het volgende:
De politie kan wel degelijk het meisje ophalen. Mijn zus ging paar jaar geleden ook om met zo'n meisje die thuis problemen had. Haar moeder had geen grip op haar. Het meisje luisterde niet en liep dus vaak weg van huis. Een paar keer hebben we haar in huis gehad waar ze voor haar moeder schuilde. Haar moeder is meerdere malen bij ons aan de deur geweest om haar op te halen mij zij wilde niet. Opgeven moment hadden we dus de politie aan de deur om haar op te halen. De politie heeft haar trouwens ook meerdere keren opgehaald ergens anders. De laatste keer heeft de moeder haar na huis laten komen met een smoes en daar hebben de politie haar meegenomen naar een soort zwaar bewaakt tehuis en daar blijf ze tot ze volwassen is.
Boven de 18 kun je trouwens ook nog een soort toezicht krijgen. Mijn vriend heeft daar ook nog last van toen hij 'vrij' kwam. En ouderlijk zorg blijft tot 21 jaar.
Beoordeel mij maar. Ik ken/kende vele jongeren die via hun ouders in een tehuis kwamen. Was het niet door iets kleins als niet luisteren naar hun ouders dan was het wel zeer moeilijk opvoedbare kinderen met crimineel gedrag. Rechtszaken, voogden, reclasseringsagent, maatschappelijkhulp en al die andere zooi het is in mijn familie voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:47 schreef Buschetta het volgende:
[..]
geeft ook meteen het verstand aan van onze linkse vrienden deze post...
Heb je er misschien bij nagedacht dat het ook niet helemaal normaal is dat je elke dag bij je vriend zit. En zeker niet wanneer je nog jong bent. Mijn zusjes mochten naar hun vriend in het weekend als hun ouders er ook waren, maar s'avonds waren ze binnen de deur. En in de week bleef je gewoon thuis. Bij elkaar slapen doe je maar als je getrouwd bent. Ok ,nu heb ik een ander cultuur. Maar ik kan ook wel begrijpen dat haar ouder(s) dit gedrag zat zijn, omdat ze zich nooit laat zien. Misschien dat har ouder(s) daarom ook zo raar doen omdat ze er niet weten mee om te gaan. Als ze dit hadden geweten dan hadden ze beter geen kinderen genomen. Misschien doet ze er beter aan dat ze alleen in het weekend na haar vriend gaat of een halve week dan zien haar ouders haar ook weer eens.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Sommige ouders houden niet van hun kinderen en scheppen er zelfs vreugde in om ze flink dwars te zitten.
we hebben niks met je zusjes te maken die in 1960 zijn opgevoed, we leven nu in 2009. Wat die moeder doet, lijkt op geestelijke mishandelingquote:Op dinsdag 15 september 2009 02:13 schreef LinkseVriend het volgende:
[..]
Heb je er misschien bij nagedacht dat het ook niet helemaal normaal is dat je elke dag bij je vriend zit. En zeker niet wanneer je nog jong bent. Mijn zusjes mochten naar hun vriend in het weekend als hun ouders er ook waren, maar s'avonds waren ze binnen de deur. En in de week bleef je gewoon thuis. Bij elkaar slapen doe je maar als je getrouwd bent. Ok ,nu heb ik een ander cultuur. Maar ik kan ook wel begrijpen dat haar ouder(s) dit gedrag zat zijn, omdat ze zich nooit laat zien. Misschien dat har ouder(s) daarom ook zo raar doen omdat ze er niet weten mee om te gaan. Als ze dit hadden geweten dan hadden ze beter geen kinderen genomen. Misschien doet ze er beter aan dat ze alleen in het weekend na haar vriend gaat of een halve week dan zien haar ouders haar ook weer eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |