abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 september 2009 @ 21:02:57 #1
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72741905
Oke dit is de situatie, ik heb al 2.5 jaar een relatie met mijn vriendin en het gaat super goed, we houden ontzettend veel van elkaar alleen haar ouders zijn zware controlfreaks en doen alles om ons dwars te zitten, letterlijk.
Nu was het vandaag de druppel toen ze maar even bepaalde dat ik niet meer mocht komen, alleen in het weekend dus zijn we weg gegaan, mijn vriendin heeft gezegd dat ze bij mij ging wonen en mijn ouders hebben ingestemd omdat zij ook heel goed weten hoe vervelend die mensen zijn.
Ze zijn op de hoogte dat ze hier is en mijn ouders het goed vinden.
Maar nu dreigt haar moeder dus dat ze opgehaald wordt door de politie enz en dat ze haar wel zullen dwingen terug te komen, mijn vraag is dus in hoeverre is dit mogelijk?
  maandag 14 september 2009 @ 21:04:01 #2
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_72741955
Rare ouders heb je, of het moet wel heel bizar zijn..
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 14 september 2009 @ 21:05:03 #3
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72742012
Dat is mogelijk. Jij en je ouders kunnen berecht worden voor onttrekking aan de ouderlijke macht. Google dat maar.
Resistance is futile
  maandag 14 september 2009 @ 21:05:27 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72742030
Ze kan naar de kinderbescherming bellen en uithuisplaatsing aanvragen...

Lang traject denk ik. Tegen die tijd is ze 18 ?
  maandag 14 september 2009 @ 21:06:09 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72742071
Dat je ouders zich daar in mengen zeg, om zo'n reden ook nog
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72742106
Hoe oud zijn jullie?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 14 september 2009 @ 21:07:26 #7
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72742135
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:05 schreef Buschetta het volgende:
Ze kan naar de kinderbescherming bellen en uithuisplaatsing aanvragen...

Lang traject denk ik. Tegen die tijd is ze 18 ?
Ze wordt in Juli 2010 18.
Haar ouders zijn een nachtmerrie mensen, echt zwaar labiel en ze verzieken ons geluk echt verschrikkelijk erg, we willen gewoon samen zijn en hun zitten altijd op onze lip, manipuleren, stoken. Het is echt heel erg, ze wil gewoon echt onder geen omstandigheden terug, ze kan ook gewoon verder met school bij mij enzo.
  maandag 14 september 2009 @ 21:08:03 #8
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72742164
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:06 schreef Harajuku. het volgende:
Dat je ouders zich daar in mengen zeg, om zo'n reden ook nog
Mijn ouders mengen zich er absoluut niet in, wij mogen hier alleen wonen van hun, zij geven toestemming dat wij hier wonen, want ze begrijpen ons, meer niet.
  maandag 14 september 2009 @ 21:08:19 #9
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72742178
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:06 schreef appelsjap het volgende:
Hoe oud zijn jullie?
Ik ben 21 zij is 17,5
  maandag 14 september 2009 @ 21:09:30 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72742228
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:08 schreef DogTown het volgende:

[..]

Mijn ouders mengen zich er absoluut niet in, wij mogen hier alleen wonen van hun, zij geven toestemming dat wij hier wonen, want ze begrijpen ons, meer niet.
Ja, dan doen ze dat dus wel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 14 september 2009 @ 21:09:37 #11
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72742232
Haar ouders zijn tevens gescheiden, ik weet niet of dat wat uitmaakt.
  maandag 14 september 2009 @ 21:10:57 #12
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72742292
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, dan doen ze dat dus wel.
Dat is het punt niet, zij is gelukkig hier en ik ben gelukkig hier. Neem gewoon van mij aan dat ze echt erg zijn.
pi_72743228
Wat moet je met zo'n jong ding?
pi_72743336
Werken de ouders, ondanks dat ze gescheiden zijn, samen mee aan het verzuren? Rare ouders van haar..
  maandag 14 september 2009 @ 21:35:14 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_72743585
quote:

[..]

Ik ben 21 zij is 17,5
Als ze van juli is, is ze geen 17,5.

Bij wie van haar ouders woonde ze dan? En ze willen allebei niet dat ze met jou omgaat? Hmm.....
All she wants and needs is just a little taste..
pi_72743872
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:10 schreef DogTown het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, zij is gelukkig hier en ik ben gelukkig hier. Neem gewoon van mij aan dat ze echt erg zijn.
Tuurlijk joh, geen probleem om een mening aan te nemen van een wildvreemde internet cowboy, die ook nog een aanmerkelijk belang heeft bij die mening.

Zoals eerder gezegd, dat semi-romantische geneuzel 'ze staan ons geluk in de weg' doet het leuk in de Telegraaf maar realistisch gezien moet dat meisje (wat dus net geen zestien meer is) nog naar haar ouders luisteren. En kan haar moeder haar dus inderdaad door de politie laten ophalen. En een aanklacht tegen jou en je ouders indienen.
Jesus saves but death prevails.
pi_72743974
Stuur haar terug naar huis anders krijgen jij en je ouders ook problemen. Wat jullie nu doen is strafbaar.
  maandag 14 september 2009 @ 21:53:42 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72744680
Wat was de reden dat je niet meer bij haar mocht komen door de weeks? Slechte schoolresultaten ofzo?
pi_72746788
quote:

[..]

Ik ben 21 zij is 17,5
17 jaar en 2 maanden is gewoon 17 hoor.

Verder weet ik niet wat de redenen van haar ouders zijn, maar ik vind het niet gek dat een meiske van 17 haar vriendje alleen in het weekend ziet en zich doordeweeks richt op haar school en haar leeftijdsgenoten.
  maandag 14 september 2009 @ 22:27:45 #20
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_72746876
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:02 schreef DogTown het volgende:
Oke dit is de situatie, ik heb al 2.5 jaar een relatie met mijn vriendin en het gaat super goed, we houden ontzettend veel van elkaar alleen haar ouders zijn zware controlfreaks en doen alles om ons dwars te zitten, letterlijk.
Nu was het vandaag de druppel toen ze maar even bepaalde dat ik niet meer mocht komen, alleen in het weekend dus zijn we weg gegaan, mijn vriendin heeft gezegd dat ze bij mij ging wonen en mijn ouders hebben ingestemd omdat zij ook heel goed weten hoe vervelend die mensen zijn.
Ze zijn op de hoogte dat ze hier is en mijn ouders het goed vinden.
Maar nu dreigt haar moeder dus dat ze opgehaald wordt door de politie enz en dat ze haar wel zullen dwingen terug te komen, mijn vraag is dus in hoeverre is dit mogelijk?
Je kan worden opgepakt wegens ontvoering.. dus ja, dat is mogelijk!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 september 2009 @ 22:28:32 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72746941
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Verder weet ik niet wat de redenen van haar ouders zijn, maar ik vind het niet gek dat een meiske van 17 haar vriendje alleen in het weekend ziet en zich doordeweeks richt op haar school en haar leeftijdsgenoten.
Zeker als die 21 is en nog geen foutloos postje op een forum kan plaatsen.
  maandag 14 september 2009 @ 22:37:20 #22
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72747570
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat zou ook geen probleem geweest zijn als we niet al tijden constant bij elkaar zijn, en nu ineens worden dus die regels opgelegd.
Tevens zijn ze zeer onstabiel beiden, de vader heeft net een hele ongezonde relatie achter de rug en sinds dat uit is begon dit dus, haar moeder is ronduit gestoord, die vrouw is echt geestelijk niet helemaal 100%.
Ik snap jullie punt heel goed, maar jullie moeten ook begrijpen dat het echt ondragelijk is voor mijn vriendin en ze helemaal overstuur wordt bij het idee alleen al dat ze terug zou moeten.
Dit is niet iets wat we even snel bedacht hebben dit was gewoon de druppel, we hebben hier alle vrijheid om te werken aan onze toekomst en een goeie stabiele omgeving (wat bij haar absoluut niet het geval is).
We zijn meer dan 1,5 jaar bijna iedere dag alleen geweest bij haar thuis omdat haar vader bij zijn vriendin was, dan kwam het wel goed uit dat ik er was (immers was ze dan niet alleen).
Nu het uit is heeft hij dus maar even besloten dat wij elkaar nu nog maar beperkt mogen zien.
Deze mensen zijn hyper-egoïstisch en zelfingenomen, wij hebben uitermate goed aangegeven dat we er genoeg van hebben maar ze gebruiken haar altijd voor hun eigen egoïstische doeleinden.
Voorbeeld: Haar moeder en vader zijn gescheiden, haar moeder heeft een nieuwe vriend maar smst haar vader dat ze hem maar saai vindt, maar ondertussen is ze al wel meer als een jaar bij die gast.
En ze smst haar vader ook regelmatig dat ze nog van hem houd, ondanks dat hij een vriendin had en zij een vriend. En gebruikt mijn vriendin om te vissen over haar vader, en ze had zelfs eens het lef om advies te vragen over haar seksleven (aan haar dochter van 16)
Dit vertel ik alleen om jullie een idee te geven met wat voor een soort mensen wij hier te maken hebben, deze vrouw heeft toen ze kleiner was scharen naar de broer van mijn vriendin gegooid en regelmatig haar armen opengekrabd.
Ik snap dat het overkomt als 2 pubers die lekker hun gang willen gaan maar wij willen gewoon verlost zijn van die ontiegelijk zware druk die ze constant uitoefenen op ons.
  maandag 14 september 2009 @ 22:46:19 #23
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_72748182
Ik snap je punt wel maar dat neemt niet weg dat haar ouders jou en je ouders aan kunnen klagen.
De enige optie is via de kinderbescherming maar dat kan lang duren en dan moet ze in de tussentijd dus gewoon thuis wonen.

Misschien een optie om bij familie te gaan wonen tijdelijk? [waar haar ouders dan dus wel mee in moeten stemmen]
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 14 september 2009 @ 22:57:48 #24
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72748943
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:46 schreef saaw het volgende:
Ik snap je punt wel maar dat neemt niet weg dat haar ouders jou en je ouders aan kunnen klagen.
De enige optie is via de kinderbescherming maar dat kan lang duren en dan moet ze in de tussentijd dus gewoon thuis wonen.

Misschien een optie om bij familie te gaan wonen tijdelijk? [waar haar ouders dan dus wel mee in moeten stemmen]
Oke duidelijk, maar nee dat is geen optie, uit de kwestie, ze heeft namelijk verder geen familie waar ze bij kan gaan wonen.
Weet jij toevallig wat er met mij gebeurt als er werkelijk een aanklacht komt, hebben jullie tips?
Want deze vrouw is echt ronduit kwaadaardig en ik heb zoveel modder over haar dat het je echt droevig maakt van binnen.
Wat staat mij werkelijk te wachten als ik dit doorzet en wat kan ik eventueel doen als tegenaanval?
  maandag 14 september 2009 @ 22:59:23 #25
74276 saaw
pi_72749062
Ga anders eens langs de politie en vraag het daar gewoon? Leg het hele verhaal uit en vraag naar de mogelijkheden.
  maandag 14 september 2009 @ 23:01:16 #26
259412 Seven.of.Nine
pi_72749179
De vriendjes en vriendinnetjes van pa en ma doen er totaal niet toe. Die moeder is blijkbaar niet helemaal goed snik. Prima, dan moet je vriendin zorgen dat ze op haar 18e klaar is om te verhuizen. En bij voorkeur op zichzelf, zonder jou.

Verder is het niet zo heel normaal om je vriendin van amper 17 elke dag te zien als je niet bij haar op school zit. En ik vind het van jouw kant ook absoluut NIET gezond dat je je vriendin aanmoedigt om bij jou en je ouders in te trekken. Je brengt hier heel veel mensen door in de problemen en op je 21ste zou je in moeten zien dat je teveel mensen schade toebrengt hiermee. Niet haar ouders maar jij (en deels ook je vriendin maar zij is pas 17) bent egoistisch bezig. Tijd om je naar je leeftijd te gedragen, TS.

Verder is je vriendin nog maar 17 en heeft ze gewoon nog 10 maanden het gezeik van d'r moeder te slikken. Haar ouders hebben de aandacht blijkbaar laten verslappen, ze hebben niet meer dan gelijk dat ze nu paal en perk stellen aan de vrijheid die jouw vriendin sowieso al niet had moeten hebben.
Resistance is futile
  maandag 14 september 2009 @ 23:03:05 #27
259412 Seven.of.Nine
pi_72749301
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:59 schreef saaw het volgende:
Ga anders eens langs de politie en vraag het daar gewoon? Leg het hele verhaal uit en vraag naar de mogelijkheden.
Wat valt er uit te leggen? Zijn vriendin wordt thuis niet mishandeld en blijkbaar ook niet verwaarloosd. Verder zijn TS en zijn ouders gewoon strafbaar bezig, alleen omdat een puber van 17 d'r zin niet krijgt.
Resistance is futile
  maandag 14 september 2009 @ 23:05:21 #28
259412 Seven.of.Nine
pi_72749449
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:57 schreef DogTown het volgende:

[..]

Oke duidelijk, maar nee dat is geen optie, uit de kwestie, ze heeft namelijk verder geen familie waar ze bij kan gaan wonen.
Weet jij toevallig wat er met mij gebeurt als er werkelijk een aanklacht komt, hebben jullie tips?
Want deze vrouw is echt ronduit kwaadaardig en ik heb zoveel modder over haar dat het je echt droevig maakt van binnen.
Wat staat mij werkelijk te wachten als ik dit doorzet en wat kan ik eventueel doen als tegenaanval?
Contactverbod, gevangenisstraf, werkstraf of boete zijn een paar van de mogelijke uitkomsten voor zowel jou als je ouders. Als je vriendin weg wil, is er maar 1 ding dat ze kan doen en dat is Jeugdzorg inschakelen.
Resistance is futile
pi_72749678
Je moet ook even uitkijken dat jij niet degene bent die definitief een wig drijft tussen haar en haar ouders. Het blijven toch haar ouders namelijk.

Als het thuis daadwerkelijk onhoudbaar is, zou ze eens kunnen kijken of ze in aanmerking komt voor begeleid kamerwoontrajecten. Loop eens binnen bij BJZ.

Dat samenwonen van jullie zorgt ook voor een hoop spanningen die jullie relatie wellicht nog helemaal niet aan kan. Zou zonde zijn als daarmee de relatie klapt en zij bovendien helemaal nergens meer terecht kan. Pas ook op dat jij niet haar hulpverlener wordt..
  maandag 14 september 2009 @ 23:19:13 #30
74276 saaw
pi_72750337
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Wat valt er uit te leggen? Zijn vriendin wordt thuis niet mishandeld en blijkbaar ook niet verwaarloosd. Verder zijn TS en zijn ouders gewoon strafbaar bezig, alleen omdat een puber van 17 d'r zin niet krijgt.
Gewoon zeggen wat er aan de hand is en vragen of zij de opties weten.
En bel eens met de kinderbescherming of kindertelefoon, misschien dat die kunnen helpen.

Verder lijkt het me ook erg onverstandig als ze nog langer bij jou blijft wonen maar snap ik ook best dat ze, als de situatie echt zo erg is, niet naar huis wil. Lastig dus.

Sowieso lijkt samenwonen me, ook als ze straks 18 is, een beetje voorbarig. Maargoed dat moeten jullie verder natuurlijk zelf weten.
pi_72750379
Wettelijk gezien is onderdak geven aan een minderjarige zonder toestemming van de ouders strafbaar.

In de praktijk zul je echter zien dat de politie jou of je ouders echt niet gaat arresteren voor zoiets. De politie zal misschien langskomen en met je vriendin willen praten om de situatie in te schatten en te checken wat er aan de hand is. Op basis daarvan zal de politie je vriendin adviseren om al dan niet naar huis te gaan.

Het beste wat je nu kan doen is de ouders van je vriendin voor zijn en de politie en de huisarts van je vriendin bellen. Licht hen in over de situatie en vertel dat je vriendin thuis is weggelopen omdat de situatie niet houdbaar was en dat jij haar onderdak verleent zolang je vriendin niet naar huis wil. Houd het stuk 'wij houden van elkaar en willen altijd samen blijven' er echt buiten als je deze situatie wil redden want je wordt dan alleen nog gezien als een stel verliefde pubers en je wordt niet meer serieus genomen.

De huisarts kan eventueel doorverwijzen naar jeugdhulpinstanties (en die gaat je vriendin nodig hebben als ze echt niet meer naar huis wil) en daarnaast onafhankelijk advies geven over de situatie. De politie kan ook adviseren maar heeft daarnaast een bemiddelende rol. Zij zullen de moeder van je vriendin ook uitleggen dat haar dochter dwingen om thuis te komen niet veel zin heeft, ze vertrekt toch weer direct en de politie is geen koeriersdienst voor weggelopen tieners.
pi_72751256
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:19 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Wettelijk gezien is onderdak geven aan een minderjarige zonder toestemming van de ouders strafbaar.

In de praktijk zul je echter zien dat de politie jou of je ouders echt niet gaat arresteren voor zoiets. De politie zal misschien langskomen en met je vriendin willen praten om de situatie in te schatten en te checken wat er aan de hand is. Op basis daarvan zal de politie je vriendin adviseren om al dan niet naar huis te gaan.

Het beste wat je nu kan doen is de ouders van je vriendin voor zijn en de politie en de huisarts van je vriendin bellen. Licht hen in over de situatie en vertel dat je vriendin thuis is weggelopen omdat de situatie niet houdbaar was en dat jij haar onderdak verleent zolang je vriendin niet naar huis wil. Houd het stuk 'wij houden van elkaar en willen altijd samen blijven' er echt buiten als je deze situatie wil redden want je wordt dan alleen nog gezien als een stel verliefde pubers en je wordt niet meer serieus genomen.

De huisarts kan eventueel doorverwijzen naar jeugdhulpinstanties (en die gaat je vriendin nodig hebben als ze echt niet meer naar huis wil) en daarnaast onafhankelijk advies geven over de situatie. De politie kan ook adviseren maar heeft daarnaast een bemiddelende rol. Zij zullen de moeder van je vriendin ook uitleggen dat haar dochter dwingen om thuis te komen niet veel zin heeft, ze vertrekt toch weer direct en de politie is geen koeriersdienst voor weggelopen tieners.
Ter aanvulling, ik bedacht me ineens dat ik wat vergeten was erbij te vertellen want nu lijkt het wel heel makkelijk en eventjes te regelen: Deze weg is echt geen makkelijke weg, als er een mogelijkheid is dat je vriendin vrede sluit met haar ouders en nog tien maandjes thuis blijft wonen, of beter nog een paar jaar en dan met steun van pa en ma het huis uit dan zou ik daar voor tekenen als ik haar was.

Ga er in elk geval van uit dat je vriendin niet bij je kan blijven wonen. Zoveel invloed hebben haar ouders dan nog weer wel. Ze zal als ze echt niet naar huis wil waarschijnlijk in een crisisopvang terechtkomen of tijdelijk toch naar huis moeten waarna ze in een kamertrainingsproject kan komen om zelfstandig te leren worden. Op zo'n plek kom je de meest vreemde en ongezonde figuren tegen. In elk geval allemaal jongeren met een verleden en nee, het is vaak geen fijne praatgroep.

Zo jong op jezelf gaan houdt ook in dat je heel snel volwassen moet worden. Je moet voor jezelf leren zorgen, zelf je geld verdienen, je verzekeringen regelen, naar school en jezelf motiveren, leren koken, je huis schoonhouden en alles zonder moeder of vader om op terug te vallen of je een schop onder je kont te geven ter motivatie. Je krijgt door deze weg te bewandelen echt een onnoemelijke hoop shit over je heen waar je moeilijk zonder kleerscheuren vanaf komt. Naast dat het jaren gaat duren voor je uberhaupt weer relaxed contact met je ouders gaat krijgen en geloof me, dat wordt op den duur echt een gemis. Je gaat je veilige basis missen, hoe raar dat ook is als je echt overhoop ligt met je ouders.

Ik spreek hier trouwens uit eigen ervaring, al was mijn situatie veel en veel ernstiger dan de situatie TS schetst.
  maandag 14 september 2009 @ 23:46:57 #33
259412 Seven.of.Nine
pi_72751827
Goed dat je het zegt. Er is natuurlijk een realistische kans dat zij gewoon naar een internaat moet als het uit de hand loopt.
Resistance is futile
  maandag 14 september 2009 @ 23:48:19 #34
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72751888
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ter aanvulling, ik bedacht me ineens dat ik wat vergeten was erbij te vertellen want nu lijkt het wel heel makkelijk en eventjes te regelen: Deze weg is echt geen makkelijke weg, als er een mogelijkheid is dat je vriendin vrede sluit met haar ouders en nog tien maandjes thuis blijft wonen, of beter nog een paar jaar en dan met steun van pa en ma het huis uit dan zou ik daar voor tekenen als ik haar was.

Ga er in elk geval van uit dat je vriendin niet bij je kan blijven wonen. Zoveel invloed hebben haar ouders dan nog weer wel. Ze zal als ze echt niet naar huis wil waarschijnlijk in een crisisopvang terechtkomen of tijdelijk toch naar huis moeten waarna ze in een kamertrainingsproject kan komen om zelfstandig te leren worden. Op zo'n plek kom je de meest vreemde en ongezonde figuren tegen. In elk geval allemaal jongeren met een verleden en nee, het is vaak geen fijne praatgroep.

Zo jong op jezelf gaan houdt ook in dat je heel snel volwassen moet worden. Je moet voor jezelf leren zorgen, zelf je geld verdienen, je verzekeringen regelen, naar school en jezelf motiveren, leren koken, je huis schoonhouden en alles zonder moeder of vader om op terug te vallen of je een schop onder je kont te geven ter motivatie. Je krijgt door deze weg te bewandelen echt een onnoemelijke hoop shit over je heen waar je moeilijk zonder kleerscheuren vanaf komt. Naast dat het jaren gaat duren voor je uberhaupt weer relaxed contact met je ouders gaat krijgen en geloof me, dat wordt op den duur echt een gemis. Je gaat je veilige basis missen, hoe raar dat ook is als je echt overhoop ligt met je ouders.

Ik spreek hier trouwens uit eigen ervaring, al was mijn situatie veel en veel ernstiger dan de situatie TS schetst.
Bedankt voor je buitengewoon nuttige bijdrage aan dit topic, jeugdzorg is dus sowieso geen oplossing.
Maar als ze de politie dus inschakelt, betekent dat dat ze in de auto moet stappen en ge-escorteert wordt naar haar huis?
Tevens zijn we niet op onszelf, we wonen simpelweg in mijn huis met mijn ouders (onwijs lieve mensen) en hun vinden dat ze ons vrij moeten laten omdat ze ons anders harder wegdrukken, en het is niet dat ze dit plan samen met mij beramen, het is simpelweg dat ze willen dat we aan onze toekomst kunnen werken zonder die problemen die jij opnoemt.
We hebben dus ook geen vaste lasten enzo, we kunnen geheel gratis hier blijven zolang als wij willen.
Alleen ik snap je politie verhaal niet echt, want net zei je dat ze geen moeite gaan doen om haar telkens op te halen, wat is het probleem dan precies? Gaan ze mij werkelijk oppakken en vastzetten terwijl het duidelijk is dat ze in een stabiele goeie omgeving is?
Voor de mensen die denken dat we teveel op elkaars lip zitten, mijn vriendin en ik zitten al meer als een jaar elke dag op elkaars lip en we willen niets anders, want afgezien dat we in elkaars aanwezigheid zijn kunnen we perfect ons eigen ding doen.
  maandag 14 september 2009 @ 23:49:19 #35
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72751937
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:46 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Goed dat je het zegt. Er is natuurlijk een realistische kans dat zij gewoon naar een internaat moet als het uit de hand loopt.
Voor 10 maanden naar een internaat terwijl ze een stabiele woonplaats heeft zonder kosten? Dat zou erg krom zijn.
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:02:59 #36
259412 Seven.of.Nine
pi_72752519
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:49 schreef DogTown het volgende:

[..]

Voor 10 maanden naar een internaat terwijl ze een stabiele woonplaats heeft zonder kosten? Dat zou erg krom zijn.
Het is sowieso niet waarschijnlijk dat ze bij jullie mag blijven. Haar ouders hebben wel genoeg invloed om dat te voorkomen en door deze actie zullen ze ongetwijfeld een teringhekel aan je hebben, als ze dat niet al hadden.
Resistance is futile
pi_72752942
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:49 schreef DogTown het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet recht. Maar zo werkt het nou eenmaal.

De politie zal haar niet snel dwingen om naar huis te gaan, maar ze kunnen haar wel in de cel zetten of jeugdzorg inschakelen. Omdat haar ouders nog wel zeggenschap over haar hebben kunnen zij zeggen dat ze in elk geval niet bij jou mag blijven. Dan wordt er een hoop gepraat opgestart en de kans is op dat moment groot dat er vanuit de politie, ouders en jeugdzorg druk op jou en je ouders uitgeoefend gaat worden dat ze bij jullie weggaat. Of de politie neemt haar mee.

Het stukje (de plek waar zij verblijft) lijkt nu namelijk te worden opgeblazen tot een hoofdpunt waarop de communicatie nu al stukloopt. Ik ga er nu vanuit dat jouw hoofd nu ongeveer als een rode lap op een stier op de ouders van je vriendin werkt. Hulpverleners vinden communicatie tussen ouder en kind erg belangrijk, en jij bent in deze situatie eigenlijk maar bijzaak dus vandaar als ze dat stukje kunnen veranderen zullen ze er alles aan doen om dat te doen.

Jeugdzorg zal dan gaan proberen te bemiddelen, als dat niet lukt proberen wat te regelen. Daar gaat heel wat tijd en geruzie overheen. De kans zit er ook in dat ze het rekken totdat je vriendin 18 is en dan zeggen van 'ja ze is nu 18, we kunnen niks meer doen'. Maar dat wordt dan echt een heel zwaar jaar voor je vriendin. En ook al mag ze op haar 18e zelf besluiten waar ze woont dat betekent niet dat zo'n situatie gezond is en je dat kan handelen simpel omdat je 18 bent. Dan zal ze nog steeds een stuk support gaan missen de jaren die erop volgen en die echt alleen ouders kunnen bieden, hoe waardeloos ze zich af en toe ook gedragen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:23:30 #38
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72753287
Hallo,

Ik ben "de vriendin" ik wou graag even mijn mening over dit alles geven, ik ben uit huis gegaan omdat ik het niet meer kon trekken daar. Ik kies er liever voor om vrijwillig 10 maanden door te gaan op deze maner dan terug te moeten naar mijn ouderlijk huis. Wat jij zegt over support zou misschien kunnen kloppen in een normale situatie, maar in mijn thuissituatie krijg ik al een aantal jaar geen echte support meer dus op dat gebied zou ik dat niet missen. Vooral door het feit dat ik dik een jaar aan mijn eigen lot over gelaten ben. Ik kon dit echter slikken omdat mijn vriend er elke dag voor mij was. Maar dat doet er verder niet toe. Voor mij is het nu gewoon klaar, en moet ik de consequenties maar aanvaarden. Natuurlijk vind ik het jammer dat het op deze manier moet gaan, maar er is nou eenmaal geen weg terug. Er valt alleen maar te hopen dat ze inzien dat ze me zo alleen maar verder weg pushen. En als ik in ergste geval terug zou moeten naar mijn ouderlijk huis echt weg ben wanneer ik 18 ben en dat ze mij nooit meer zien of spreken.
pi_72753413
Zodra ze van dr ouders af is en op eigen benen kan staan, is het "so long and thanks for the fish", dat weet je heh?
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:29:57 #40
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72753452
Bedankt voor jullie hulp lieve fokkers, ik ben nu voldoende geïnformeerd over de mogelijkheden en consequenties die dit incident met zich mee nemen.
We zullen zien wat de rit ons brengt.
pi_72753464
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 @ 00:23 schreef DogTown het volgende:
Hallo,

Ik ben "de vriendin" ik wou graag even mijn mening over dit alles geven, ik ben uit huis gegaan omdat ik het niet meer kon trekken daar. Ik kies er liever voor om vrijwillig 10 maanden door te gaan op deze maner dan terug te moeten naar mijn ouderlijk huis. Wat jij zegt over support zou misschien kunnen kloppen in een normale situatie, maar in mijn thuissituatie krijg ik al een aantal jaar geen echte support meer dus op dat gebied zou ik dat niet missen. Vooral door het feit dat ik dik een jaar aan mijn eigen lot over gelaten ben. Ik kon dit echter slikken omdat mijn vriend er elke dag voor mij was. Maar dat doet er verder niet toe. Voor mij is het nu gewoon klaar, en moet ik de consequenties maar aanvaarden. Natuurlijk vind ik het jammer dat het op deze manier moet gaan, maar er is nou eenmaal geen weg terug. Er valt alleen maar te hopen dat ze inzien dat ze me zo alleen maar verder weg pushen. En als ik in ergste geval terug zou moeten naar mijn ouderlijk huis echt weg ben wanneer ik 18 ben en dat ze mij nooit meer zien of spreken.
Hoi vriendin van,

Ga terug naar je ouders, biedt je excuses aan, bijt 10 maanden door, en ga dan op jezelf wonen.

Ja of kies er nu voor om behalve de komende 10 maanden, ook de rest van je leven te vergallen. Net wat je wilt.
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:33:25 #42
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72753538
Sterkte TS en vriendin. Ik was van mijn zestiende tot mijn twintigste ook elke dag samen met mijn vriendin, was voor mij ook een prettige vlucht uit een kutthuissituatie. Op mijn achttiende zijn we samen gaan wonen. Nevermind that.

Maar laat je je geluk inderdaad niet ontnemen, soms heb je veel meer aan een leuke relatie en een goeie vriend(in) dan het thuisfront je kan geven, en ik was ook subiet eerder het huis uit gegaan als mijn vader me dat destijds verboden zou hebben. Die mensen die lullen over dat elkaar alleen in het weekend zien normaal is en dat je dan thuis op school kunt focussen hebben geen flauw benul van hoe het in sommige gezinnen gaat, die zijn in sprookjesland opgegroeid. Ik weet de antwoorden op jullie vragen niet, maar ik wens jullie veel sterkte en geluk. En de ouders van TS zijn toffe peren imho, net zoals mijn toenmalige schoonouders dat destijds waren, als ik jullie beider posts zo lees.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_72754106
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:23 schreef DogTown het volgende:
Hallo,

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe jouw situatie echt is, maar als het is zoals TS het schetst, vind ik het nog niet zo'n crisis dat je het huis uit moet en er echt geen mogelijkheid meer is dat je terugkeert.

De mensen naast mijzelf die ik ken die dit traject hebben doorlopen hebben en waarvan ik weet dat ze echt niet anders konden dan dit zo te doen hadden het in mijn ogen heel wat zwaarder te verduren. Denk hierbij aan mensen die thuis lichamelijk en geestelijk mishandeld werden. Mensen met verslaafde ouders of het ziekenhuis ingeslagen werden door hun ouders.

Ik wil jouw situatie absoluut niet bagatelliseren maar denk echt goed na voordat je dit doorzet, het is niet niks waar je aan begint. En als er ergens een mogelijkheid bestaat dat jij je ouders gaat zien als een stel mensen dat fouten maakt, en het er toch nog eens met ze over kan hebben dan zou ik die zeker aangrijpen.

Er is altijd een weg terug, je hebt nu je statement naar je ouders toe gemaakt. Je kunt je boosheid ook laten zakken ze vertellen dat je best wel met ze door een deur wil kunnen maar dat ze je dan wel moeten behandelen als iemand van 17, en dat een van de dingen daarin die jij belangrijk vindt is dat je je vriend regelmatig kan zien.
pi_72754138
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe jouw situatie echt is, maar als het is zoals TS het schetst, vind ik het nog niet zo'n crisis dat je het huis uit moet en er echt geen mogelijkheid meer is dat je terugkeert.

De mensen naast mijzelf die ik ken die dit traject hebben doorlopen hebben en waarvan ik weet dat ze echt niet anders konden dan dit zo te doen hadden het in mijn ogen heel wat zwaarder te verduren. Denk hierbij aan mensen die thuis lichamelijk en geestelijk mishandeld werden. Mensen met verslaafde ouders of het ziekenhuis ingeslagen werden door hun ouders.

Ik wil jouw situatie absoluut niet bagatelliseren maar denk echt goed na voordat je dit doorzet, het is niet niks waar je aan begint. En als er ergens een mogelijkheid bestaat dat jij je ouders gaat zien als een stel mensen dat fouten maakt, en het er toch nog eens met ze over kan hebben dan zou ik die zeker aangrijpen.

Er is altijd een weg terug, je hebt nu je statement naar je ouders toe gemaakt. Je kunt je boosheid ook laten zakken ze vertellen dat je best wel met ze door een deur wil kunnen maar dat ze je dan wel moeten behandelen als iemand van 17, en dat een van de dingen daarin die jij belangrijk vindt is dat je je vriend regelmatig kan zien.

Ik wil je niet een keuze opdringen ofzo maar het is echt geen fijne weg die je ingaat.
pi_72754280
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:30 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Hoi vriendin van,

Ga terug naar je ouders, biedt je excuses aan, bijt 10 maanden door, en ga dan op jezelf wonen.

Ja of kies er nu voor om behalve de komende 10 maanden, ook de rest van je leven te vergallen. Net wat je wilt.
Sommige ouders houden niet van hun kinderen en scheppen er zelfs vreugde in om ze flink dwars te zitten.
Ik zie geen rendement in, als de vriendin terug gaat naar haar ouders, het lijkt mij dat dit al enige tijd speelt en ga er vanuit dat er verschillende verzoeningspogingen zijn gedaan.
De vriendin is ook 17 jaar en geen 12, dus ik verwacht geen problemen met politie justitie.
pi_72754817
De politie kan wel degelijk het meisje ophalen. Mijn zus ging paar jaar geleden ook om met zo'n meisje die thuis problemen had. Haar moeder had geen grip op haar. Het meisje luisterde niet en liep dus vaak weg van huis. Een paar keer hebben we haar in huis gehad waar ze voor haar moeder schuilde. Haar moeder is meerdere malen bij ons aan de deur geweest om haar op te halen mij zij wilde niet. Opgeven moment hadden we dus de politie aan de deur om haar op te halen. De politie heeft haar trouwens ook meerdere keren opgehaald ergens anders. De laatste keer heeft de moeder haar na huis laten komen met een smoes en daar hebben de politie haar meegenomen naar een soort zwaar bewaakt tehuis en daar blijf ze tot ze volwassen is.
Boven de 18 kun je trouwens ook nog een soort toezicht krijgen. Mijn vriend heeft daar ook nog last van toen hij 'vrij' kwam. En ouderlijk zorg blijft tot 21 jaar.
  dinsdag 15 september 2009 @ 01:47:55 #47
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72754971
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:37 schreef LinkseVriend het volgende:
De politie kan wel degelijk het meisje ophalen. Mijn zus ging paar jaar geleden ook om met zo'n meisje die thuis problemen had. Haar moeder had geen grip op haar. Het meisje luisterde niet en liep dus vaak weg van huis. Een paar keer hebben we haar in huis gehad waar ze voor haar moeder schuilde. Haar moeder is meerdere malen bij ons aan de deur geweest om haar op te halen mij zij wilde niet. Opgeven moment hadden we dus de politie aan de deur om haar op te halen. De politie heeft haar trouwens ook meerdere keren opgehaald ergens anders. De laatste keer heeft de moeder haar na huis laten komen met een smoes en daar hebben de politie haar meegenomen naar een soort zwaar bewaakt tehuis en daar blijf ze tot ze volwassen is.
Boven de 18 kun je trouwens ook nog een soort toezicht krijgen. Mijn vriend heeft daar ook nog last van toen hij 'vrij' kwam. En ouderlijk zorg blijft tot 21 jaar.
geeft ook meteen het verstand aan van onze linkse vrienden deze post...

Mijn eerste reactie is zo'n beetje het verhaal... lang traject en tegen die tijd is ze 18. Andere verhalen van "ervaringsdeskundigen" staven dat. En mijn pa zijn werk was dit dus wij zaten volop met weggelopen kinderen in huis.
pi_72755163
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:47 schreef Buschetta het volgende:

[..]

geeft ook meteen het verstand aan van onze linkse vrienden deze post...
Beoordeel mij maar. Ik ken/kende vele jongeren die via hun ouders in een tehuis kwamen. Was het niet door iets kleins als niet luisteren naar hun ouders dan was het wel zeer moeilijk opvoedbare kinderen met crimineel gedrag. Rechtszaken, voogden, reclasseringsagent, maatschappelijkhulp en al die andere zooi het is in mijn familie voorbij zien komen.

Dat jij dat misschien niet gelooft dat je zo uit huis kunt worden geplukt door de wouten en naar een tehuis kan worden gebracht moet je gewoon blijven ontkennen. Ik weet dat het wel kan.
pi_72755315
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Sommige ouders houden niet van hun kinderen en scheppen er zelfs vreugde in om ze flink dwars te zitten.
Heb je er misschien bij nagedacht dat het ook niet helemaal normaal is dat je elke dag bij je vriend zit. En zeker niet wanneer je nog jong bent. Mijn zusjes mochten naar hun vriend in het weekend als hun ouders er ook waren, maar s'avonds waren ze binnen de deur. En in de week bleef je gewoon thuis. Bij elkaar slapen doe je maar als je getrouwd bent. Ok ,nu heb ik een ander cultuur. Maar ik kan ook wel begrijpen dat haar ouder(s) dit gedrag zat zijn, omdat ze zich nooit laat zien. Misschien dat har ouder(s) daarom ook zo raar doen omdat ze er niet weten mee om te gaan. Als ze dit hadden geweten dan hadden ze beter geen kinderen genomen. Misschien doet ze er beter aan dat ze alleen in het weekend na haar vriend gaat of een halve week dan zien haar ouders haar ook weer eens.
pi_72755440
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 02:13 schreef LinkseVriend het volgende:

[..]

Heb je er misschien bij nagedacht dat het ook niet helemaal normaal is dat je elke dag bij je vriend zit. En zeker niet wanneer je nog jong bent. Mijn zusjes mochten naar hun vriend in het weekend als hun ouders er ook waren, maar s'avonds waren ze binnen de deur. En in de week bleef je gewoon thuis. Bij elkaar slapen doe je maar als je getrouwd bent. Ok ,nu heb ik een ander cultuur. Maar ik kan ook wel begrijpen dat haar ouder(s) dit gedrag zat zijn, omdat ze zich nooit laat zien. Misschien dat har ouder(s) daarom ook zo raar doen omdat ze er niet weten mee om te gaan. Als ze dit hadden geweten dan hadden ze beter geen kinderen genomen. Misschien doet ze er beter aan dat ze alleen in het weekend na haar vriend gaat of een halve week dan zien haar ouders haar ook weer eens.
we hebben niks met je zusjes te maken die in 1960 zijn opgevoed, we leven nu in 2009. Wat die moeder doet, lijkt op geestelijke mishandeling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')