Und hier weer verder.quote:De centrale Raad van het Gemeenschapsonderwijs (RAGO) heeft met onmiddellijke ingang het dragen van een hoofddoek en andere 'levensbeschouwelijke kentekens' in gemeenschapsscholen verboden. Dat meldt het in een persbericht.
Voor het lopende schooljaar is er een overgangsmaatregel voorzien voor die scholen, centra en instellingen die geen verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens hadden aangekondigd.
'In elke instelling van het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap is het leerlingen, cursisten en personeelsleden voortaan niet meer toegelaten om levensbeschouwelijke kentekens te dragen. Een uitzondering wordt toegestaan aan leerkrachten levensbeschouwelijke vakken, die wel dergelijke kentekens mogen dragen, maar dan uitsluitend tijdens het levensbeschouwelijke vak', leest het persbericht. 'Tijdens de levensbeschouwelijke vakken mogen ook de aanwezige leerlingen levensbeschouwelijke kentekens dragen.'
'Deze beslissing bevordert het gevoel van evenwaardigheid en voorkomt groepsvorming of segregatie op basis van uiterlijke levensbeschouwelijke kentekens', zegt RAGO nog.
De auditeur van de Raad van State adviseerde woensdag een schorsing van het hoofddoekenverbod in het Antwerpse Atheneum. Hij stelde dat het niet aan de scholen is om autonoom een verbod in te voeren, maar wel aan de Raad van het Gemeenschapsonderwijs. Die koos er nu dus om nog voor de uitspraak van de Raad van State een algemeen verbod in te voeren.
bron : destandaard.be
Last post..quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat maken jullie ervan.
Als het puur tegen moslims was dan mocht de rest nog wel hun symbool dragen.
Kom eens met wat beters en wat serieuzers
De "Last Post" wordt geblazen voor het hoofddoekje.quote:
Ah dus ik mag kritiek hebben op de Islam, maar ik mag geen kritiek hebben, want dat is racistisch en discriminerend. Geweldig toch weer Meki, je maakt het weer heel duidelijk voor de gemiddelde niet-moslim hier in Nederland.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee want jij gebruikt pvv oordelen en die zijn racistisch en discriminerend
Nee. Maar alleen moslims maken zoveel kabaal en denken dat hun religie boven alles staat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is gericht tegen de Islam en tegen de Moslims'
quote:De Nederlandstalige scholen, dus grotendeels in Vlaanderen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden ingericht door de Vlaamse gemeenschap, die daarvoor een "Raad voor het gemeenschapsonderwijs (RAGO)" heeft opgericht. Uiteraard werken zij met het geld van de Vlaamse gemeenschap.
Keuzes die de RAGO maken zijn niet direct democratisch gelegitimeerd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:28 schreef AAAAAA het volgende:
Meh7, volgens jou is RAGO niet democratisch?
Waarom wordt dit verbod overal aangehaald als hoofdoekenverbod?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:29 schreef Dragorius het volgende:
Maar waar ik dus nog wel benieuwd naar ben is waarom men denkt dat enkel de moslims hieronder vallen. Het is een algeheel verbod voor religieuze uitingen.
Had je liever een referendum gezien?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Keuzes die de RAGO maken zijn niet direct democratisch gelegitimeerd.
Omdat andere groepen die te maken krijgen met het verbod niet zo'n ophef erover maken. Het zijn de moslims die met al hun kabaal weer in het nieuws kwamen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom wordt dit verbod overal aangehaald als hoofdoekenverbod?
Omdat de moslims lange tenen hebben, en geen verstand hebben van gelijkheid.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar dat zijn heel weinig besluiten van quango's, ZBO's noemen we die hier geloof ik.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Keuzes die de RAGO maken zijn niet direct democratisch gelegitimeerd.
Zei ik dat? Nee. Ik ging alleen in op een post van Gia waarin ze stelde dat dit verbod in het leven werd geroepen middels een democratische meerderheid.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:31 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Had je liever een referendum gezien?
Juist. Zoiets als de IB-groep dus.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat zijn heel weinig besluiten van quango's, ZBO's noemen we die hier geloof ik.
Daarom noemt men (waaronder niet-moslims) het een hoofddoekenverbod?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat de moslims lange tenen hebben, en geen verstand hebben van gelijkheid.
Dat is makkelijker scoren, en het is ook de enige groep die op dit moment luidkeels (en in mijn ogen onterecht) in protest zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zou het ook kunnen komen doordat het oorspronkelijke doel het verbieden van hoofddoeken was?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat is makkelijker scoren, en het is ook de enige groep die op dit moment luidkeels (en in mijn ogen onterecht) in protest zijn.
Yup, we willen natuurlijk niet ook nog eens met de terminologie discrimineren, we hechten waarde aan op goede voet staan met de moslim gemeenschap natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daarom noemt men (waaronder niet-moslims) het een hoofddoekenverbod?
Oh, op die manier. Ik ben om.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Yup, we willen natuurlijk niet ook nog eens met de terminologie discrimineren, we hechten waarde aan op goede voet staan met de moslim gemeenschap natuurlijk.
Pappen en nathouden, voel je het ook eindelijk.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zou het ook kunnen komen doordat het oorspronkelijke doel het verbieden van hoofddoeken was?
Je bent niet op de hoogte van het voortraject? De afgelopen weken was dit verbod ingesteld op twee scholen vanwege het ontstaan van groepsdruk om een hoofddoek te dragen. Daar is dit verbod uit ontstaan en daarom wordt het overal een hoofddoekenverbod genoemd.quote:
Jij snapt werkelijk dat vele van die scholen meer uit Islamieten bestaanquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:29 schreef Dragorius het volgende:
Maar waar ik dus nog wel benieuwd naar ben is waarom men denkt dat enkel de moslims hieronder vallen. Het is een algeheel verbod voor religieuze uitingen.
Het begint met een constatering van discriminatie (mensen zonder hoofddoek werden zwaar gediscrimineerd) en helaas kun je niet het een aanpakken zonder dat ze daarover gaan zeuren dus moet je meteen alles verbieden.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van het voortraject? De afgelopen weken was dit verbod ingesteld op twee scholen vanwege het ontstaan van groepsdruk om een hoofddoek te dragen. Daar is dit verbod uit ontstaan en daarom wordt het overal een hoofddoekenverbod genoemd.
Jij snapt zeker toch wel dat een hoofddoek symbool staat voor vrouwenonderdrukking?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij snapt werkelijk dat vele van die scholen meer uit Islamieten bestaan
Iedereen draagt er een hoofddoek erbij.
Wallah razzizztiesjjj weetjequote:Scholen wilen racistisch erin spelen en verbieden de hoofddoeken
Het zijn dan ook OPENBARE scholen, geen Islamitische scholen. Het feit dat 80% of weet ik veel hoeveel procent, islamitisch is wil nog niet zeggen dat je degene die er geen belang bij hebben maar de Islam moet opdringen. Wat deze 'meiden' wel deden, en daarvoor is deze maatregel ingesteld.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij snapt werkelijk dat vele van die scholen meer uit Islamieten bestaan
Iedereen draagt er een hoofddoek erbij.
Scholen wilen racistisch erin spelen en verbieden de hoofddoeken
Ja de Moslims zijn niet gewend dat hun eisen niet worden ingewilligd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat andere groepen die te maken krijgen met het verbod niet zo'n ophef erover maken. Het zijn de moslims die met al hun kabaal weer in het nieuws kwamen.
Snap je dan wel dat het verbod in beginsel ziet op hoofddoeken en dat keppeltjes en kruisjes alleen maar verboden worden om een non-discriminatoir verbod tot stand te brengen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:44 schreef Dragorius het volgende:
Dus nee, ik zie nog steeds niet in waarom de moslims het hardst worden gepakt omdat het voor elke religie telt
Weet je wat vrouwenonderdrukking is, schaars gekleed gaanquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:44 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Jij snapt zeker toch wel dat een hoofddoek symbool staat voor vrouwenonderdrukking?
[..]
Wallah razzizztiesjjj weetje
Christenen en joden hoeven dan ook geen hoofddoek te dragen of wel soms?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jij ziet toch ook dat enkel moslims met geweld staan te protesteren?
Waarom is het voor hun geloof erger dan voor de Christenen of Joden?
Een hoofddoek verbieden kun je vergelijken met rokken verbieden.quote:Dat Staphorst een zwaar gereformeerd dorp is, zie je overal terug. Zelfs bij Hillie's snackbar hangen posters met concerten van het christelijk mannenkoor Staphorst. In dit dorp lopen de vrouwen nog in klederdracht en hun dochters dragen rokken. Op zondag is het doodstil op straat. Op oudejaarsavond zijn de cafés gesloten.
Jezus Meki, ga a. je eens verdiepen in andere religies, en b. ga je schoolgeld terugvragen en investeer in een cursus Nederlands.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Christenen en Joden zijn niet meer gelovig.. Daartegen de Moslims wel
En elke protest tegen die scholen steun ik
Het is nota bene een topic geopend door mijzelf, als iemand dan verkondigd dat christenen en joden geen gelovigen zijn, dan mag ik daar toch zeker (en anderen met mij) op in spelen? Dat je het snel ninja modereert zodat niemand het ziet.. heel geniepig.. is eerder jou aan te rekenen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:48 schreef sp3c het volgende:
hey whiskey_tango
als je geen zin hebt in dit topic ga dan lekker ergens anders spelen
beiden zijn geen vrouwenonderdrukking zolang het vrijwillig gebeurtquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Weet je wat vrouwenonderdrukking is, schaars gekleed gaan
Welke idioot heeft jou verteld dat hoofddoeken een vrouwenonderdrukking is ?
Je gaat voorbij aan het volgende (en dat is dan weer typerend voor je manier van discussieren, het negeren van de rest van de post)quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Snap je dan wel dat het verbod in beginsel ziet op hoofddoeken en dat keppeltjes en kruisjes alleen maar verboden worden om een non-discriminatoir verbod tot stand te brengen?
Het is geen trollenquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:50 schreef Dragorius het volgende:
Laat maar meki, ik ga er niet eens meer op in. Enkel trollen om het trollen, jammer.
staat dat er nog danquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het is nota bene een topic geopend door mijzelf, als iemand dan verkondigd dat christenen en joden geen gelovigen zijn, dan mag ik daar toch zeker (en anderen met mij) op in spelen? Dat je het snel ninja modereert zodat niemand het ziet.. heel geniepig.. is eerder jou aan te rekenen.
Terecht dat er kritiek is op deze censuur.
Nee, we zien graag dat de moslims eens ophouden met het opdringen van hun geloof, dat achterlijke geweld namens datzelfde geloof, en dat ze zich eens aanpassen aan de Westerse cultuur (die overigens superieur is aan die van het midden-oosten) in plaats van maar constant te mekkeren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Jou familie is mischien een unieke geval. maar zijn die ook woonbaar in Belgie en dienen die ook naar school te gaan.
Jullie vinden dit perfect.. zien graag discriminatie en racisme tegen de moslims
Geweld is ook protestmiddel daarmee worden ze gehoord.
roepen en demonstreren luistert niemand naar
Verschil is alleen dat jij ALLES als discriminatie ziet, en elk puntje van kritiek op de Islam wordt door jou afgedaan als racisme (quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is geen trollen
het is een vergelijking als men racisme en discriminatie goedkeurt dan kunnen we alles goedpraten want de basis is verdwenen
Claimen dat Christenen en Joden niet gelovig zijn is weldegelijk trollenquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is geen trollen
het is een vergelijking als men racisme en discriminatie goedkeurt dan kunnen we alles goedpraten want de basis is verdwenen
Ik heb juist commentaar op het VERWIJDEREN van die post, niet op het laten staan er van.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
staat dat er nog dan
verder heb ik veel posts van je voorbij zien komen maar ze zijn waren van allen nuttig
ik ga hier verder ook niet meer op in in dit topic maar jij en anderen kunnen de discussie in NWS FB voortzetten mocht dit nodig zijn de rest verwijder ik
dit bedoel ik nou dus.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Verschil is alleen dat jij ALLES als discriminatie ziet, en elk puntje van kritiek op de Islam wordt door jou afgedaan als racisme () en discriminatie. Dan valt er ook niet met een moslim te discussiėren als alles al meteen van de hand word gedaan als discriminatie..
Als hij post dat Christenen en Joden geen echte gelovigen zijn, wat verwacht je dan?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:54 schreef IHVK het volgende:
leuk dat jullie allemaal over Meki vallen, maar dat hij niet al te slim was wisten we al. Het lijkt eerder alsof men een bepaald vooroordeel heel graag bevestigd wil zien en daarom en masse frontaal richting Meki gaan.
Hoezoquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Weet je wat vrouwenonderdrukking is, schaars gekleed gaan
Welke idioot heeft jou verteld dat hoofddoeken een vrouwenonderdrukking is ?
Hij identificeert zichzelf als ware moslim, waarom zou ik dan hem niet zien als ware moslim, en daar m'n conclusies uit trekken?quote:
In punt 4 geef je dus toe dat je best snapt dat het verbod alleen naar andere uitingen is doorgetrokken om het een non-discriminatoir verbod te maken. Het doel is dus altijd het verbieden van hoofddoeken geweest. Tel daar nog bij dat op de laatstgenoemde scholen de meerderheid van de leerlingen moslim was en je komt uit op een verbod die niet alleen als doel het verbieden van hoofddoeken heeft, maar in de praktijk ook hierop neerkomt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:52 schreef Dragorius het volgende:
1. Er wordt geconstateerd dat meiden met hoofddoek meiden zonder hoofddoek beledigen, mishandelen en bedreigen.
2. Eerdere sancties hielpen niet.
3. Men denkt erover hoofddoeken dan maar te verbieden.
4. Men voorziet daarover veel ellende omdat de groep die je daarmee treft nogal fel reageert op dit soort zaken en besluit daarom het een totaalverbod te laten zijn
5. Alle religieuze uitingen zijn niet meer openlijk toegestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |