Und hier weer verder.quote:De centrale Raad van het Gemeenschapsonderwijs (RAGO) heeft met onmiddellijke ingang het dragen van een hoofddoek en andere 'levensbeschouwelijke kentekens' in gemeenschapsscholen verboden. Dat meldt het in een persbericht.
Voor het lopende schooljaar is er een overgangsmaatregel voorzien voor die scholen, centra en instellingen die geen verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens hadden aangekondigd.
'In elke instelling van het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap is het leerlingen, cursisten en personeelsleden voortaan niet meer toegelaten om levensbeschouwelijke kentekens te dragen. Een uitzondering wordt toegestaan aan leerkrachten levensbeschouwelijke vakken, die wel dergelijke kentekens mogen dragen, maar dan uitsluitend tijdens het levensbeschouwelijke vak', leest het persbericht. 'Tijdens de levensbeschouwelijke vakken mogen ook de aanwezige leerlingen levensbeschouwelijke kentekens dragen.'
'Deze beslissing bevordert het gevoel van evenwaardigheid en voorkomt groepsvorming of segregatie op basis van uiterlijke levensbeschouwelijke kentekens', zegt RAGO nog.
De auditeur van de Raad van State adviseerde woensdag een schorsing van het hoofddoekenverbod in het Antwerpse Atheneum. Hij stelde dat het niet aan de scholen is om autonoom een verbod in te voeren, maar wel aan de Raad van het Gemeenschapsonderwijs. Die koos er nu dus om nog voor de uitspraak van de Raad van State een algemeen verbod in te voeren.
bron : destandaard.be
Last post..quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat maken jullie ervan.
Als het puur tegen moslims was dan mocht de rest nog wel hun symbool dragen.
Kom eens met wat beters en wat serieuzers
De "Last Post" wordt geblazen voor het hoofddoekje.quote:
Ah dus ik mag kritiek hebben op de Islam, maar ik mag geen kritiek hebben, want dat is racistisch en discriminerend. Geweldig toch weer Meki, je maakt het weer heel duidelijk voor de gemiddelde niet-moslim hier in Nederland.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee want jij gebruikt pvv oordelen en die zijn racistisch en discriminerend
Nee. Maar alleen moslims maken zoveel kabaal en denken dat hun religie boven alles staat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is gericht tegen de Islam en tegen de Moslims'
quote:De Nederlandstalige scholen, dus grotendeels in Vlaanderen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden ingericht door de Vlaamse gemeenschap, die daarvoor een "Raad voor het gemeenschapsonderwijs (RAGO)" heeft opgericht. Uiteraard werken zij met het geld van de Vlaamse gemeenschap.
Keuzes die de RAGO maken zijn niet direct democratisch gelegitimeerd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:28 schreef AAAAAA het volgende:
Meh7, volgens jou is RAGO niet democratisch?
Waarom wordt dit verbod overal aangehaald als hoofdoekenverbod?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:29 schreef Dragorius het volgende:
Maar waar ik dus nog wel benieuwd naar ben is waarom men denkt dat enkel de moslims hieronder vallen. Het is een algeheel verbod voor religieuze uitingen.
Had je liever een referendum gezien?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Keuzes die de RAGO maken zijn niet direct democratisch gelegitimeerd.
Omdat andere groepen die te maken krijgen met het verbod niet zo'n ophef erover maken. Het zijn de moslims die met al hun kabaal weer in het nieuws kwamen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom wordt dit verbod overal aangehaald als hoofdoekenverbod?
Omdat de moslims lange tenen hebben, en geen verstand hebben van gelijkheid.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar dat zijn heel weinig besluiten van quango's, ZBO's noemen we die hier geloof ik.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Keuzes die de RAGO maken zijn niet direct democratisch gelegitimeerd.
Zei ik dat? Nee. Ik ging alleen in op een post van Gia waarin ze stelde dat dit verbod in het leven werd geroepen middels een democratische meerderheid.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:31 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Had je liever een referendum gezien?
Juist. Zoiets als de IB-groep dus.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat zijn heel weinig besluiten van quango's, ZBO's noemen we die hier geloof ik.
Daarom noemt men (waaronder niet-moslims) het een hoofddoekenverbod?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat de moslims lange tenen hebben, en geen verstand hebben van gelijkheid.
Dat is makkelijker scoren, en het is ook de enige groep die op dit moment luidkeels (en in mijn ogen onterecht) in protest zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zou het ook kunnen komen doordat het oorspronkelijke doel het verbieden van hoofddoeken was?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat is makkelijker scoren, en het is ook de enige groep die op dit moment luidkeels (en in mijn ogen onterecht) in protest zijn.
Yup, we willen natuurlijk niet ook nog eens met de terminologie discrimineren, we hechten waarde aan op goede voet staan met de moslim gemeenschap natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daarom noemt men (waaronder niet-moslims) het een hoofddoekenverbod?
Oh, op die manier. Ik ben om.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Yup, we willen natuurlijk niet ook nog eens met de terminologie discrimineren, we hechten waarde aan op goede voet staan met de moslim gemeenschap natuurlijk.
Pappen en nathouden, voel je het ook eindelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |