Nee, we zien graag dat de moslims eens ophouden met het opdringen van hun geloof, dat achterlijke geweld namens datzelfde geloof, en dat ze zich eens aanpassen aan de Westerse cultuur (die overigens superieur is aan die van het midden-oosten) in plaats van maar constant te mekkeren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Jou familie is mischien een unieke geval. maar zijn die ook woonbaar in Belgie en dienen die ook naar school te gaan.
Jullie vinden dit perfect.. zien graag discriminatie en racisme tegen de moslims
Geweld is ook protestmiddel daarmee worden ze gehoord.
roepen en demonstreren luistert niemand naar
Verschil is alleen dat jij ALLES als discriminatie ziet, en elk puntje van kritiek op de Islam wordt door jou afgedaan als racisme (quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is geen trollen
het is een vergelijking als men racisme en discriminatie goedkeurt dan kunnen we alles goedpraten want de basis is verdwenen
Claimen dat Christenen en Joden niet gelovig zijn is weldegelijk trollenquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is geen trollen
het is een vergelijking als men racisme en discriminatie goedkeurt dan kunnen we alles goedpraten want de basis is verdwenen
Ik heb juist commentaar op het VERWIJDEREN van die post, niet op het laten staan er van.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
staat dat er nog dan
verder heb ik veel posts van je voorbij zien komen maar ze zijn waren van allen nuttig
ik ga hier verder ook niet meer op in in dit topic maar jij en anderen kunnen de discussie in NWS FB voortzetten mocht dit nodig zijn de rest verwijder ik
dit bedoel ik nou dus.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Verschil is alleen dat jij ALLES als discriminatie ziet, en elk puntje van kritiek op de Islam wordt door jou afgedaan als racisme () en discriminatie. Dan valt er ook niet met een moslim te discussiėren als alles al meteen van de hand word gedaan als discriminatie..
Als hij post dat Christenen en Joden geen echte gelovigen zijn, wat verwacht je dan?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:54 schreef IHVK het volgende:
leuk dat jullie allemaal over Meki vallen, maar dat hij niet al te slim was wisten we al. Het lijkt eerder alsof men een bepaald vooroordeel heel graag bevestigd wil zien en daarom en masse frontaal richting Meki gaan.
Hoezoquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Weet je wat vrouwenonderdrukking is, schaars gekleed gaan
Welke idioot heeft jou verteld dat hoofddoeken een vrouwenonderdrukking is ?
Hij identificeert zichzelf als ware moslim, waarom zou ik dan hem niet zien als ware moslim, en daar m'n conclusies uit trekken?quote:
In punt 4 geef je dus toe dat je best snapt dat het verbod alleen naar andere uitingen is doorgetrokken om het een non-discriminatoir verbod te maken. Het doel is dus altijd het verbieden van hoofddoeken geweest. Tel daar nog bij dat op de laatstgenoemde scholen de meerderheid van de leerlingen moslim was en je komt uit op een verbod die niet alleen als doel het verbieden van hoofddoeken heeft, maar in de praktijk ook hierop neerkomt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:52 schreef Dragorius het volgende:
1. Er wordt geconstateerd dat meiden met hoofddoek meiden zonder hoofddoek beledigen, mishandelen en bedreigen.
2. Eerdere sancties hielpen niet.
3. Men denkt erover hoofddoeken dan maar te verbieden.
4. Men voorziet daarover veel ellende omdat de groep die je daarmee treft nogal fel reageert op dit soort zaken en besluit daarom het een totaalverbod te laten zijn
5. Alle religieuze uitingen zijn niet meer openlijk toegestaan.
Ik bedoel ermee ze zijn niet echt gelovig dat ze er echt willen gaan. Zij weten dat het alleen om de moslims gaat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Claimen dat Christenen en Joden niet gelovig zijn is weldegelijk trollen
Verder moet je niet overal maar racisme en discriminatie roepen, dit verbod geldt voor alle religies dus is er geen sprake van discriminatie van moslims![]()
1 + 1 = 2
met het verschil dat het hier om een gebod gaat. vergelijkbaar: joden verplicht varkensvlees eten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Claimen dat Christenen en Joden niet gelovig zijn is weldegelijk trollen
Verder moet je niet overal maar racisme en discriminatie roepen, dit verbod geldt voor alle religies dus is er geen sprake van discriminatie van moslims![]()
1 + 1 = 2
sinds wanneer geloof je alles wat Meki zegt.? het is eigenlijk wat je wil geloven, omdat het nou eenmaal goed is voor het geweten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hij identificeert zichzelf als ware moslim, waarom zou ik dan hem niet zien als ware moslim, en daar m'n conclusies uit trekken?
Een hoofddoekje is niet verplicht (als ik de mensen mag geloven op mijn werk die prakkiserend moslim zijn) en is een vrijwillige keuze van de vrouw.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
met het verschil dat het hier om een gebod gaat. vergelijkbaar: joden verplicht varkensvlees eten.
Is het NIET dragen van een hoofddoek hetzelfde als varkensvlees eten dan?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
met het verschil dat het hier om een gebod gaat. vergelijkbaar: joden verplicht varkensvlees eten.
En alles van Meki blijft staan?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
staat dat er nog dan
verder heb ik veel posts van je voorbij zien komen maar ze zijn waren van allen nuttig
ik ga hier verder ook niet meer op in in dit topic maar jij en anderen kunnen de discussie in NWS FB voortzetten mocht dit nodig zijn de rest verwijder ik
Nee, je interpreteert het net 1 stap te ver.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
In punt 4 geef je dus toe dat je best snapt dat het verbod alleen naar andere uitingen is doorgetrokken om het een non-discriminatoir verbod te maken. Het doel is dus altijd het verbieden van hoofddoeken geweest. Tel daar nog bij dat op de laatstgenoemde scholen de meerderheid van de leerlingen moslim was en je komt uit op een verbod die niet alleen als doel het verbieden van hoofddoeken heeft, maar in de praktijk ook hierop neerkomt.
daar is discussie over. maar een deel vindt dus dat het verplicht is.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Een hoofddoekje is niet verplicht (als ik de mensen mag geloven op mijn werk die prakkiserend moslim zijn) en is een vrijwillige keuze van de vrouw.
Dus nee, je vergelijking klopt niet.
Misschien interpreteren bepaalde vrouwen het wel als gebod. In dat geval kun je het wel gelijkstellen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Een hoofddoekje is niet verplicht (als ik de mensen mag geloven op mijn werk die prakkiserend moslim zijn) en is een vrijwillige keuze van de vrouw.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Voor mij niet. Maar voor hen misschien wel?quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Is het NIET dragen van een hoofddoek hetzelfde als varkensvlees eten dan?
Je kant het blijven proberen om te draaien maar het is een totaalverbod. En Christenen en Joden accepteren schijnbaar wel dat hun religie buiten het onderwijs gehouden moet worden. Daarbuiten zijn ze vrij om te doen wat ze willen. Heeft niets maar dan ook niets met echt geloven te maken. Maar meer met jezelf houden aan de regels en wetten van onze maatschappij.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee ze zijn niet echt gelovig dat ze er echt willen gaan. Zij weten dat het alleen om de moslims gaat.
Er is geen discriminatie tegen moslims in dit verbod. De discriminatie vond juist plaats bij de meiden die de rest zonder hoofddoek terroriseerden.quote:Het is een groot offensief tegen de moslims en dat moet stoppen.
er is absolute discriminatie tegen de moslims ze sluiten een groep uit en zo maken ze de probleem erger
Islamscholen zullen enkel toenemen en ik weet niet of dat in jullie voordeel is
Lees even terug, dat zeg ik juist nietquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:01 schreef Aartjan het volgende:
[..]Nu ga je te ver. Waarom zijn de moslims die geen hoofddoek dragen de echte moslims en degenen die wel een hoofddoek dragen niet? Je bepaalt nu voor moslims hoe ze hun geloof moeten interpreteren?
Wat een slachtofferrol mekker,quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het doel is dus altijd het verbieden van hoofddoeken geweest.
Nee, ze gingen alleen niet dragers uitschelden en intimideren, 'vredig' nietwaar?quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:03 schreef Santello het volgende:
Opdringen???????
Zover ik weet zijn er geen moslims die je proberen over te halen om moslim te zijn , hoe jullie die connectie zien met hoofddoeken is helemaal van de zotte. Met die christenen die langs de deuren gaan om boeken over jezus rond te geven.
Dus toch wel. De maatregel was niet gericht naar keppeltjes of kruisjes, maar wel tegen hoofddoeken. Dat valt niet te ontkennen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:00 schreef Dragorius het volgende:
Maar omdat we met zijn allen besluiten dat iedereen gelijk moet zijn > is het meteen doorgetrokken naar een totaalverbod.
Hoe zit het met de niet stoere-meiden met hoofddoeken die niets te maken hadden met de pesterijen, en die hier nu wel onder lijden? Boeit dat niet? Dat schrijf ik dan toe aan jouw persoonlijke en politieke voorkeuren, want principieel is er geen verschil tussen:quote:Als die stoere meiden met hoofddoek niet de meiden zonder hoofddoek zo hadden behandeld was er niks aan de hand geweest he
quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik zie eerder Méki iedereen aanvallen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:54 schreef IHVK het volgende:
leuk dat jullie allemaal over Meki vallen, maar dat hij niet al te slim was wisten we al. Het lijkt eerder alsof men een bepaald vooroordeel heel graag bevestigd wil zien en daarom en masse frontaal richting Meki gaan.
Dus als ik een persoonlijk gebod verzin uit de naam van iets, dan mag dat ook op een hoop gegooid worden als iets waar ik geen concessies in kan maken?quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Voor mij niet. Maar voor hen misschien wel?
En omdat mensen dat zo interpreteren moet je overal een uitzondering op maken?quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:01 schreef alors het volgende:
[..]
Misschien interpreteren bepaalde vrouwen het wel als gebod. In dat geval kun je het wel gelijkstellen.
Jij kan er makkelijk oordelen over, Maar de moslims vinden het wel discriminerend.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je kant het blijven proberen om te draaien maar het is een totaalverbod. En Christenen en Joden accepteren schijnbaar wel dat hun religie buiten het onderwijs gehouden moet worden. Daarbuiten zijn ze vrij om te doen wat ze willen. Heeft niets maar dan ook niets met echt geloven te maken. Maar meer met jezelf houden aan de regels en wetten van onze maatschappij.
[..]
Er is geen discriminatie tegen moslims in dit verbod. De discriminatie vond juist plaats bij de meiden die de rest zonder hoofddoek terroriseerden.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dus toch wel. De maatregel was niet gericht naar keppeltjes of kruisjes, maar wel tegen hoofddoeken. Dat valt niet te ontkennen.
Mijn persoonlijke en politieke voorkeuren? Dat je die kent zonder dat ik daar ooit over heb gepost is wel uniekquote:Hoe zit het met de niet stoere-meiden met hoofddoeken die niets te maken hadden met de pesterijen, en die hier nu wel onder lijden? Boeit dat niet? Dat schrijf ik dan toe aan jouw persoonlijke en politieke voorkeuren, want principieel is er geen verschil tussen:
- verplicht worden om een hoofddoek te dragen
- verplicht worden om je hoofddoek af te doen
Dat is de wortel van dit alles geweest. Maar persoonlijke aanpak hielp niet. Men wilde dus eerst alleen hoofddoekjes verbieden maar omdat dat inderdaad discriminerend zou zijn is het een totaalverbod geworden.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:06 schreef IHVK het volgende:
wel triest van die meiden trouwens. als het waar is. maar het verbod is nog steeds onzin. die meiden hadden ze moeten schorsen ofzo. want wat zij deden is imho net zo erg.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Boeddhisten Hindoes moeten zich dan ook inhouden in dit land met al die koeien achter hekken?
Jezus Christus nog aan toe, dus als de moslims het wel discriminerend vinden dan is 't dat ook? Ik vind het ook redelijk discriminerend als een zwarte politie agent mij een boete geeft, is het dan ook discriminatie? Ik vind niet dat de term discriminatie behoort te worden gebruikt naar maatstaven van de groep die denkt het te moeten gebruiken, dat corrumpeert alleen maar de ware term.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij kan er makkelijk oordelen over, Maar de moslims vinden het wel discriminerend.
alle moslimmeisjes vinden het discriminerend. Omdat hun vrijheden hiermee worden afgenomen.
Je wilt niet weten hoe hard deze zijn aangepakt hier in Nederland, alleen dat is voor jouw geboorte gebeurd, maar dat wil niet zeggen dat 't niet gebeurd is. Wat dat betreft (als hetzelfde gebeurd met de Islam) kan je leuke dingen verwachten Meki.quote:Joden en Christenen worden niet constant aangevallen met een verbod op hun religieusheid
terwijl de moslims en de Islam telkens te krijgen met een verbod en discriminerende teksten.
Veel moslims hebben er een handje van om al heel snel naar het discriminatie argument te grijpen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:08 schreef Meki het volgende:
Jij kan er makkelijk oordelen over, Maar de moslims vinden het wel discriminerend.
alle moslimmeisjes vinden het discriminerend. Omdat hun vrijheden hiermee worden afgenomen.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Joden en Christenen worden niet constant aangevallen met een verbod op hun religieusheid
terwijl de moslims en de Islam telkens te krijgen met een verbod en discriminerende teksten.
Ik zit regelmatig met die gelovige moslim-collega aan tafel, of buiten om heerlijk hierover te praten. Hij vindt dat men zich teveel aanstelt omdat Europa nou eenmaal geen Midden-Oosten is en geen Islamietische geschiedenis kent. Hij voelt zich juist niet gediscrimineerd omdat hij gewoon zijn geloof bedrijft zonder dat anderen daarvoor moeten wijkenquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, net zo goed. Of is bijv. de anti-joden propaganda van Iran verzonnen? En Satanisten zijn ook tegen het Christendom. Zo zal er altijd een vorm van oppositie zijn. En ja, dat is jammer.quote:Joden en Christenen worden niet constant aangevallen met een verbod op hun religieusheid
Je bent hypocriet. Je doet alsof je opkomt voor de meiden die onder groepsdruk verplicht werden om een hoofddoek te dragen. Dan kan ik tegen jou zeggen, die konden dan toch ook hun hoofddoek buiten schooltijd af doen? Dit is net zo onzinnig als het omgekeerde, wat jij beweert.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:08 schreef Dragorius het volgende:
Dan dragen ze die hoofddoek buiten school? Net zoals het kruisje of het keppeltje. Op school is er naar mijn bescheiden mening geen plaats voor geen enkele religie.
Jij kan hier niet over oordelen omdat jij je vrijheden niet kwijt bent, de moslima's zijn hun vrijheden kwijt afgepakt gestolen door indirecte overheid. Jij zal je ook onprettig vinden als een lokale imam in Nederland oproept tot geweld tegen ongelovigen. Dat zal je niet leuk vinden en is discriminerend tegen de ongelovigen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jezus Christus nog aan toe, dus als de moslims het wel discriminerend vinden dan is 't dat ook? Ik vind het ook redelijk discriminerend als een zwarte politie agent mij een boete geeft, is het dan ook discriminatie? Ik vind niet dat de term discriminatie behoort te worden gebruikt naar maatstaven van de groep die denkt het te moeten gebruiken, dat corrumpeert alleen maar de ware term.
[..]
Je wilt niet weten hoe hard deze zijn aangepakt hier in Nederland, alleen dat is voor jouw geboorte gebeurd, maar dat wil niet zeggen dat 't niet gebeurd is. Wat dat betreft (als hetzelfde gebeurd met de Islam) kan je leuke dingen verwachten Meki.
En voor de andere gelovigen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat is de wortel van dit alles geweest. Maar persoonlijke aanpak hielp niet. Men wilde dus eerst alleen hoofddoekjes verbieden maar omdat dat inderdaad discriminerend zou zijn is het een totaalverbod geworden.
Leuk he, dat ze het voor zichzelf kapot hebben gemaakt
Toch gek dat mijn collega (de gelovige moslimquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je bent hypocriet. Je doet alsof je opkomt voor de meiden die onder groepsdruk verplicht werden om een hoofddoek te dragen. Dan kan ik tegen jou zeggen, die konden dan toch ook hun hoofddoek buiten schooltijd af doen? Dit is net zo onzinnig als het omgekeerde, wat jij beweert.
Principieel is er geen verschil tussen:
- verplicht worden om een hoofddoek te dragen
- verplicht worden om je hoofddoek af te doen
Jij vindt echter alleen het eerste een probleem, daarom is het bij jou niet principieel en wel gestoeld op jouw persoonlijke en politieke voorkeuren.
Ja en gelukkig zijn ze die kwijt, kunnen ze ook geen geloofsgenootjes meer pesten over het feit dat ze geen hoofddoekje dragen. Extremistische bitches die denken dat ze anderen de Koran moeten opleggen in vormen waar ze zelf niet in geloven, en op basis daarvan de klasgenootjes gaan terroriseren. Dat is geen vrijheid om vrijheid, maar dat is vrijheid om te pesten, en dat mag NOOIT goedgekeurd worden, ze hebben er dus zelf voor gezorgd, die troela's.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij kan hier niet over oordelen omdat jij je vrijheden niet kwijt bent, de moslima's zijn hun vrijheden kwijt afgepakt gestolen door indirecte overheid. Jij zal je ook onprettig vinden als een lokale imam in Nederland oproept tot geweld tegen ongelovigen. Dat zal je niet leuk vinden en is discriminerend tegen de ongelovigen.
Lees je eerst maar eens in in Europese geschiedenis voor je gaat zeggen dat de verlichting hier kwam zonder slag of stoot voor de christenen/katholieken en dergelijke. Je kletst uit je nek puur uit onwetendheid.quote:Daar geloof ik niks van.. Islam wordt in heel Europa aan banden gelegd en elke keer een stap gediscrimineerd.
Er heerst geen verbod op moslims, er heerst een verbod op doekjes.quote:In Antwerpen zullen binnen enkele jaren vele moslimscholen onstaan.. Dat is toch geen oplossing. Openbare scholen zijn openbaar voor iedereeen maar de moslims worden uitgesloten.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van.. Islam wordt in heel Europa aan banden gelegd en elke keer een stap gediscrimineerd.
Je bent helemaal niet ingegaan op mijn argumenten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Toch gek dat mijn collega (de gelovige moslim) dus exact hetzelfde erover denkt als ik. Of is dat dan geen "echte" moslim meer ineens.
Ik ben niet hypocriet overigens. Ik heb niks maar dan ook niks met religie. Als het aan mij ligt bestaat religie niet meer omdat er alleen maar ellende van is gekomen door de eeuwen heen.
Maar ik vind het juist goed dat het een totaalverbod is. Anders zou het inderdaad discriminatie zijn, nu niet. Nu is het een extreme maatregel die helaas nodig blijkt omdat mensen zich toch niet kunnen gedragen ondanks ingrijpen van die school.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |