quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:54 schreef mijsje het volgende:
Knorretje, dat is een goede tip! die ga ik onthouden!
Ik ben bij de kruidvat toevallig tegen wat baboeska's aangelopen. ze hadden er nog 1 om te haken, en 1 van vilt om te naaien... ik ben nu met de haakbaboeska bezig...wat een vreselijke haaknaald zit daarbij zeg, bij de haak is het recht afgewerkt in plaats van met een haak... ik heb hem gauw aan de kant gegooid en m'n eigenste haaknaaldje er maar weer bij genomen...
ik ben nu halverwege het blauwe aan de voorkant, en ik zit me al steeds af te vragen waarom ik zo weinig wol heb om voor en achterkant te maken... ik snapte ook al niet waarom ik een stuk oranje vilt erbij had gekregen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:24 schreef Lishe het volgende:
Mijn Kruidvatpopje is af. Ik vind het resultaat niet echt om naar huis te schrijven. De achterkant moet je zelf tekenen, en ik vind de verhoudig een beetje raar. Het hoofdje loopt niet zo mooi over als in het voorbeeld.
[ afbeelding ]
Oh, dat is er wel eentje waar ik vrolijk van kan worden als ik er naar kijk, wat een leuk gezichtjequote:Op zondag 13 september 2009 13:29 schreef mijsje het volgende:dank je Lishe, al vond ik de jouwe ook helemaal leuk!
mmascha, dat is nu dus ook de wereld uit!dank je wel, dat wist ik niet!
Mijn poppetje is nu af:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
ik ben er best trots op, al zeg ik het zelf...
ze hadden bij de kruidvat ook een vilten baboesjka die je moet naaien, die had ik ook gekocht. die ga ik nu maken(laat ik wel zien bij het naaitopic...
)
Dan doet de Wibra het dus fout, maar bedankt voor de opheldering!quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:47 schreef mmascha het volgende:
Nog even terugkomend op de maat van de haaknaald:
Maat van de haaknaald is de diameter van de schacht.
De schacht is het (dikkere) stukje tussen het hals(het dunne stukje na het haakje) en de duimsteun.
Met dank aan 'Happy Hooker". Leuk boek! Echt Jip- en Janneketaal.
Is je patroon alleen tekst of ook een schema/plaatje?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:41 schreef sticky-wicked het volgende:
Mijn "probleem" is het lezen van de patronen, denk ik .Bijv. Ik wilde de visnetsteek gaan haken, volgens het boek was dat een lekkere snelle steek. Dan staat er in het boek: "haak een meervoud van 4 lossen, haak een vaste in de 8e losse vanaf de naald, haak weer 5 lossen, sla 3 lossen over en haak in volgende losse. Ga zo verder tot het eind van je toer .
Ik denk (om te proberen) begin ik met een ketting van 24. Waar moet ik dan die vaste gaan zetten? In de 8e volgens het patroon. Of in de 20e? En waarom dan weer 5 lossen en dan er 3 overslaan. Het zag er iig geval behoorlijk achterlijk uit en ik mis ongetwijfeld het een en ander.
Kan iemand het mij op een Jip en Janneke manier uitleggen, zelfs een boek voor beginners snap ik al niet.
Er zit ook een schema bij, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. En ja, het is een steek met grote gaten. Volgens het boek een "lekkere snelle steek"quote:Op woensdag 30 september 2009 16:06 schreef mmascha het volgende:
[..]
Is je patroon alleen tekst of ook een schema/plaatje?
Ik ben ook nog maar een beginner maar ik doe een poging:
De bedoeling is om lange gehaakte draden met grote gaten te krijgen toch(dat is visnet)?
Dus: maak een sliert van 24 losse. Haak de sliert vast met een vaste in de 8e losse vanaf je naald geteld. Dat is dus de 16e losse van je sliert als je vanaf het begin begint te tellen.
Daarna: haak vanaf de vaste een sliertje van 5 losse. Tel vanaf je de vaste de 4e(=3 overslaan) losse voor je vaste, dat is vanaf je begin de 12e losse. Daar maak je dan weer je sliertje van die 5 losse vast met een vaste op de 8e losse van het begin van je sliert.
Is dit duidelijk?(Anders ga ik me eens aan een paint wagen)
Ik hoop dat ik je patroon goed begrepen heb. Succes! En laat even weten of het gelukt is(of niet, dan doe ik nog een poging).
Met die 8 losse maak je net zo'n groot gat als met die 5 losse en 3 overslaan.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:00 schreef sticky-wicked het volgende:
Waarom moet ik dan in de 8e losse vanaf de naald steken. Het zou voor mij logischer zijn als ik de 4e losse geteld vanaf de naald een vaste zou moeten haken. Hmmm, snap je mij nog?
Ja, daar zit ook weer wat inquote:Op woensdag 30 september 2009 21:10 schreef mmascha het volgende:
[..]
Met die 8 losse maak je net zo'n groot gat als met die 5 losse en 3 overslaan.
Zo'n beeld had ik iig bij het patroon
Het kan idd op verschillende manieren, via deze tutorial (heb je die al gezien?) heb ik het geleerd. Eerst kijken, dan oefenen met filmpje erbij (en elk stukje nog eens 10x bekijken haha!) en nu gaat het zooo gemakkelijk!quote:Op woensdag 30 september 2009 20:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe ik een cirkeltje moet beginnen. Heb verschillende tutorials bekeken, maar het is net of iedereen het anders doet? En wat is een magic ring dan weer? Zucht. Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn...
Ik wil wel een foto zien het af is hoor! Fijn dat het nu lukt.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:36 schreef sticky-wicked het volgende:
[..]
Ja, daar zit ook weer wat in.
Nu heb ik eik spijt dat ik vroeger al mijn werkjes die ik voor school moest maken aan mijn oma heb gegeven, die alles met liefde voor me afmaakte. Ik ga gewoon verder met proberen, ben al een stuk verder nu.
Dank je wel
Ik had gisteravond een verjaardagsfeestje. Ik kreeg een meisje van 9 jaar op visite. Ik had vandeweek alvast wat beginnetjes van bandjes gemaakt. Ze is er de hele avond zoet mee geweest. Ik heb toen ze wegging nog maar wat draad meegegeven want ze had nog veel meer ideeen!quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:18 schreef WupWup het volgende:
VriendschapsbandjesDaar heb ik vroeger nog eens veel van geknoopt! Was het al weer helemaal vergeten, dus nog een mooi project voor in m'n verlof straks
![]()
Oh dat geeft niks joh!quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:11 schreef Spiegelei het volgende:
@ mmascha: oeps! ik zie nu pas je verzoekje!![]()
Ik heb er niet echt een patroon van, gewoon uit het hoofd gedaan, ik vanavond even een paar foto's uploaden van mijn creaties. Misschien maak ik dan even een nieuw muisje, die andere is al gemolesteerd. Maar dat komt ook doordat ik er kattenkruid in heb gedaan; dat vinden ze echt geweldig.
Is niet zo gek hoor dat je dat vraagt. Ik vind van patroonlezen opzich niet zo moeilijk maar ik raak elke keer de tel kwijt. Of dan denk ik weer "heb ik er nou al 2 ingehaakt of niet". Dat komt omdat ik het een ideale hobby vind voor op de bank als in tv kijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:35 schreef WupWup het volgende:
Heel leuk Spiegelei! Maak je ze van een patroon of uit je hoofd?
Totoro!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:02 schreef Hopey het volgende:
hello! Mag ik ook meedoen?
Heb laatst een zwarte tube sjaal gemaakt plus dit knuffelbeest:
[ afbeelding ]
Hij is zo cool en lief
Hij is best lief eigenlijkquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:45 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit lijkt me wel wat voor beginners als ik
No really?? Ik heb echt potten vol gemaakt! In echt alle kleuren van de regenboog. En heb een tijdje geleden in de hema ook van die papieren slierten ontdekt.. Die liggen nog steeds te wachten om gevouwen te wordenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:57 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ oefent eerst maar weer verder. Zit alleen net in een lucky stars paperfase, dus dat combineert niet goed
Ik heb een sleutelhanger met zo'n beestje eraan aan mijn tas hangen. Iedereen denkt dat het een mislukte wuppie isquote:
Ook al zo'n moeite met stilzitten op de bank en naar de tv staren?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:00 schreef Hopey het volgende:
[..]
No really?? Ik heb echt potten vol gemaakt! In echt alle kleuren van de regenboog. En heb een tijdje geleden in de hema ook van die papieren slierten ontdekt.. Die liggen nog steeds te wachten om gevouwen te worden
yep, honderden excuses om ze maar niet maken, er is altijd wel weer wat anders te doenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:02 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ook al zo'n moeite met stilzitten op de bank en naar de tv staren?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:04 schreef Hopey het volgende:
Waar heb je die soot sprite gekocht? Ik zat eraan te denken om ze zelf te maken, maar kan nergens goed harig draad vinden. En als ik er 1 heb dan zijn ze superdun, word al helemaal akelig van als ik eraan denk van hoe ik ermee moet gaan haken.
Nooooooo! Ben je daar heen geweestquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het Ghiblimuseum. In Mitaka, Tokyo. Wel een aanraderEn anders wordt het inderdaad haken.
Die is leuk!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:55 schreef Hopey het volgende:
Totoro was eigenlijk best makkelijk hoor. Je moet weten hoe je moet meerderen en minderen en blijven tellen. Ik werd echt knettergek als ik niet uitkwam aan het einde van de toer. Ik moet nog steeds van die telringetjes hebben. Gebruikte maar oorbellen![]()
[ afbeelding ]
deze wil ik maken:
[ afbeelding ]
Ooooh die is moooooi die wil ik ook!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:55 schreef Hopey het volgende:
Totoro was eigenlijk best makkelijk hoor. Je moet weten hoe je moet meerderen en minderen en blijven tellen. Ik werd echt knettergek als ik niet uitkwam aan het einde van de toer. Ik moet nog steeds van die telringetjes hebben. Gebruikte maar oorbellen![]()
[ afbeelding ]
deze wil ik maken:
[ afbeelding ]
Zijn die beestjes van Bosom friends, die ze een paar weken geleden ook in de winkel hadden liggen (3.99 euro).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:59 schreef mijsje het volgende:
oeh, morgen dus weer even langs het kruidvat...![]()
heb je fotootje? zien ze er leuk uit?
(bah, de website laat ze in ieder geval niet zien...)
Pff ja iddquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:50 schreef WupWup het volgende:
Pagina 3 bedoel je? Die zien er inderdaad leuk uit! Van de week maar even langs de Kruidvat dus
Ik bedoelde niet dat ze er al langer warenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:02 schreef NouMooiNiet het volgende:
inderdaad van Bosom Friends, ik wist niet dat ze er al langer waren, ben al een tijdje niet bij Kv geweest..
oooh oke, er lagen er inderdaad nog maar 3, allemaal aapjes.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:04 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat ze er al langer waren, maar dat ze een paar weken geleden (eind augustus ergens dacht ik) ook te koop waren, toen waren ze snel uitverkocht.
Ik ben er vanmiddag geweest en hier waren nog 2 varkentjes over, ga vanavond een poging wagen om te kijken of me dit luktquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:06 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
oooh oke, er lagen er inderdaad nog maar 3, allemaal aapjes.
Exactly my thoughts...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Wel handig zo'n pakketje, niet duur alles zit erin (2 haaknaalden, garen, patroon, vulling) en als het niet lukt ben ik iig even zoet geweest.
Het scheelt denk ik die baboesjka poppetjes in de folder stonden en deze niet, ik kwam ze iig puur toeval tegenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:22 schreef mijsje het volgende:ze zijn erg leuk! Ik ga ook maar even kijken of ze bij "onze" kruidvat nog wel zijn...
morgenochtend maar even doen...
Bij die kruidvat hadden ze de baboesjka ook nog toen ze overal al waren uitverkocht... hopen dat dat ook geldt voor de bosom-beestjes...
Dank je welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:07 schreef mijsje het volgende:
http://www.jessica-tromp.(...)s_how_to_crochet.htm
Is dit niks voor je, Pannenkoeken? hier tekenen ze het. en er is ook een linkje naar Youtube op die pagina...
Ik denk niet dat mijn haakkunsten zo goed zijn dat ik dat soort dingen kan producerenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:31 schreef Muck het volgende:
Thanks!
Ze zijn met patroon gehaakt, dus als er interesse is, wil ik ze best posten
kun je vasten haken? Dan gaat de pinguin wel lukken namelijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:33 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mijn haakkunsten zo goed zijn dat ik dat soort dingen kan produceren
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:31 schreef Muck het volgende:
Thanks!
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:31 schreef Muck het volgende:
Thanks!
* Spiegelei wil ze ook graag hebbenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:31 schreef Muck het volgende:
Thanks!
Neequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:39 schreef Muck het volgende:
[..]
kun je vasten haken? Dan gaat de pinguin wel lukken namelijk.
Die haak je in een soort van spiraal eigenlijk en is verrassend makkelijk te maken. Ik heb hem in een avondje in elkaar gezet
komt vanzelf welquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:35 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Nee, alleen lossen. Maar ik ben nog steeds druk aan het oefenen.
nee, wat is dat precies? (oftewel, is het leuk om bij aan te sluiten?)quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:10 schreef Muck het volgende:
[..]
komt vanzelf wel
zijn er van jullie ook mensen aangesloten bij ravelry trouwens?
Het is een grote, internationale handwerk-website, vól met patronen (daar komen onder andere de pinguin vandaan en een olifantje dat ik gemaakt heb en een lieveheersbeest waar ik nog mee bezig ben)quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:53 schreef mijsje het volgende:
[..]
nee, wat is dat precies? (oftewel, is het leuk om bij aan te sluiten?)
Jup. Maar ik brei voornamelijk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:10 schreef Muck het volgende:
[..]
komt vanzelf wel
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:10 schreef Muck het volgende:
[..]
klinkt leukquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:43 schreef Muck het volgende:
[..]
Het is een grote, internationale handwerk-website, vól met patronen (daar komen onder andere de pinguin vandaan en een olifantje dat ik gemaakt heb en een lieveheersbeest waar ik nog mee bezig ben)
Je kunt er ook je projecten bijhouden en ervaringen uitwisselen enzo, ik vind het in elk geval erg leuk
http://www.ravelry.com
Het is trouwens wel in het Engels.
Ik ben ook nog lang niet uitgekeken geloof ik. De enorme hoeveelheid amigurumi-patronen verbaast me nog steedsquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:55 schreef mijsje het volgende:
[..]
klinkt leukik ga er wel een keertje voor zitten om het eens te bekijken...
Heb ik gedaanquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:57 schreef Pandora73 het volgende:
Misschien kan Ravelry in de OP worden bijgeplaatst?
waar zag je dat boekje, in een winkel of online? Lijkt mij ook wel leuk.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:01 schreef mmascha het volgende:
Ik zag vandaag het boekje "Lieve diertjes zelf haken". Beetje wat Muck heeft gemaakt. Ik ga het vandeweek maar even halen. Ik wil eigenlijk eerst een sjaal maken maar dit is veel leuker!
Snap ik ja, ligt ook wel een beetje aan je materiaal en hoe vast/los je haakt.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:41 schreef E.T. het volgende:
Ik heb het patroon liggen van het meest ubercute beertje wat er bestaat.. ook meteen het kleinste beertje wat er bestaat Ik zit al de hele ochtend te klooien op m'n beginnetje
in een ring van twee lossen, kan ik het midden zo moeilijk vinden en daarin 6 vasten hakenHet wordt de hele tijd een zooitje
*weer hevig gefrustreerd verder gaat*
dat had ik ook al bedacht idd.. dat ik gewoon een grotere ring ging maken.. Straks als de kleintjes in bed liggen weer proberen, nu wil ze de hele tijd m'n knotje katoen grijpen en uit lkaar trekkenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Snap ik ja, ligt ook wel een beetje aan je materiaal en hoe vast/los je haakt.
Ik ben daar toch wel heel makkelijk in geworden hoor. Als ze een ring willen van 2 losse en ik kan dan niets zien/vinden dan maak ik gewoon een grotere ring (niet te groot anders houd je een gat). Ik zou zeggen gewoon even uitproberen. Na 2 rondes kan je wel zien of het het gewenste resultaat geeft en als het niet is zoals je wil dan kun je het dan nog wel uittrekken. Beetje mee spelen, na een paar keer heb je wel door wat voor jou werkt.
Echt dat haken gaat me best goed af maar die magic ring ...pff... nee is me nog niet geluktquote:Op woensdag 4 november 2009 13:45 schreef knorretje het volgende:
et: maak gebruik van een magic ring en haak daar je 6 vasten in, ipv in de ring van 2 lossen.
dit was een van de eerste linkjes die google gaf, wellicht dat er duidelijkere zijn hoor
http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/
quote:Op woensdag 4 november 2009 16:43 schreef mmascha het volgende:
Dat kunnen jullie best hoor! Zeker met wat tips van ons!
Dat is t 'm ik haak te strakquote:Dat te strak breien kan ook met haken hoor!Maar dat is een kwestie van oefenen en bewust wat losser haken.
Zo heb ik er eigenlijk nog nooit naar gekeken. Wel lastig met die witte stippen erop. Dat lukt mij niet netjes denk ik. Dat jurkje moet nog wel gaan. En dan moet je alles nog aan elkaar naaienquote:Op woensdag 4 november 2009 17:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Toadette ziet er ook wel amigurumi-waardig uitAl die bolletjes
misschien dat het net zo gaat als bij de stippen op mijn lieveheersbeest?quote:Op woensdag 4 november 2009 17:25 schreef mmascha het volgende:
[..]
Zo heb ik er eigenlijk nog nooit naar gekeken. Wel lastig met die witte stippen erop. Dat lukt mij niet netjes denk ik. Dat jurkje moet nog wel gaan. En dan moet je alles nog aan elkaar naaienDat vind ik toch geen leuk klusje.
ah, mooi zoquote:Op woensdag 4 november 2009 22:56 schreef E.T. het volgende:
Magic ring is gelukt![]()
Het blijft gepriegel en gepruts.. Maar het is idd wel mooier
Oke, dat is n handige tip, morgen ook eens mee gaan klooienquote:Op donderdag 5 november 2009 11:43 schreef trui het volgende:
ik heb inmiddels van mijn goeroespuuglokje
vernomen dat als je door 2 lusjes tegelijk haakt je haakwerk er aan beide kanten hetzelfde uitziet.
en ik merk al doende dat 't ook veel steviger en mooier wordt zo.
Heb al afgehechtquote:Op donderdag 5 november 2009 14:26 schreef trui het volgende:
![]()
maar een klein stukje openmaken is hopelijk genoeg?
eindresultaat komt er nietquote:Op donderdag 5 november 2009 21:54 schreef mijsje het volgende:
wat jammer ET... maar inderdaad, als de hele arm maar 6 steken rondom is... oeh, das krap...
ik ben benieuwd naar het eindresultaat...
Heb je een linkje naar het patroon? Of issie uit een boekje ofzo?quote:Op donderdag 5 november 2009 22:21 schreef E.T. het volgende:
met 6 steken krijg ik m'n vinger niet meer in het midden en dan zit je dus in het wilde weg bijna te prikken. Had al een paar keer een steek van de 'overkant' te pakken erbij..
En zo nog een arm en 2 benen..Daar ben ik te ongeduldig voor
![]()
Ik ga wel weer blokken haken ofzo
nou, daar ben ik ook achter gekomen inderdaad. ik had eerst een paar haaknaalden van Wibra, maar daar hadden ze de 3.5 niet, die ik later toch nodig bleek te hebben. dus die heb ik elders bij een speciaalzaak alsnog aangeschaft, maar wie schetste mijn verbazing toen ik ontdekte dat die echt een stuk dikker bleek te zijn dan de 4.0 haaknaald van de Wibra!quote:Op maandag 14 september 2009 09:38 schreef Pandora73 het volgende:
Dan doet de Wibra het dus fout, maar bedankt voor de opheldering!
quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:40 schreef trui het volgende:
neehoor!kuch, ja, het verspringt wel zichtbaar, maar zo'n kind ligt toch nog veel op z'n achterhoofd, toch?
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.veel plezier ermee!
(gewoon het plaatje met je muis en dan rechts klikken en de afbeelding opslaan...)
Gewoon zeggen dat het een zwemband isquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:09 schreef trui het volgende:
ilske, wat een duidelijke instructie-reeks, ik ben ook begonnen met die muts (en bedankt voor de tip over 't einde van elke toer.).
maria_etc, handige link, ik ga 't hiermee misschien ook eens durven te proberen.
toch kun je ook zonder magic ring wel amigurumiën hoor.![]()
je ziet misschien niet meteen dat dit een olifant moet voorstellen, en OK, ik ben nog niet zo goed in het netjes aanhechten van de div. ledematen aan de rest. maar toch!
[ afbeelding ]
haar rokje is wat ordinair kort, en staat wat teveel omhoog op deze foto, maar kan ook nog iets decenter hoor.
die is gaaf!quote:Op woensdag 18 november 2009 15:28 schreef trui het volgende:
moet je dit es zien: knap!
[ afbeelding ]
die vergeet ik steedsquote:Op woensdag 18 november 2009 15:50 schreef Muck het volgende:
kom ik weer met mijn Ravelry
Maar daar pluk ik dus echt veel gratis patronen vanaf
zonde is dat zegquote:Op woensdag 18 november 2009 15:58 schreef E.T. het volgende:
[..]
die vergeet ik steeds![]()
die link van mij zitten trouwens erg veel dode links tussen
En ik neem bij deze aan dat je je online-winkel hebt geopend?quote:Op donderdag 19 november 2009 14:46 schreef trui het volgende:
ik heb gisteren 't eendje van het patroon van spiegelei gemaakt, niet moeilijk en heel leuk:
[ afbeelding ]
nog even alle diertjes bij elkaar. 't schildpadje wacht ook nog op oogjes. ik hoop dat ze vandaag bij de post zitten.
[ afbeelding ]
Bedoel je die fourniturenzaak in Utrecht die zeg maar waar de markt normaal is in het steegje tussen de Douglas en Ici Paris XL en waardoor je naar Oudegracht kan lopen? Zo ja, leuk zaakje is datquote:Op donderdag 19 november 2009 23:43 schreef trui het volgende:
er zijn tegenwoordig niet meer zo heel veel gewone brei/wolwinkels, helaas, dus dat is even goed zoeken. in utrecht zit bijv. een fourniturenzaak die ook een kast vol bolletjes katoen heeft, en ook diverse maten haaknaalden. maar ook bij hele gewone winkels als wibra of zeeman vind je vaak nog wel een hoekje met wol/katoen. er zijn wel veel webshops waar je wat meer keus hebt, zie bijv. hobbydoos.nl waar ook in de openingspost naar gelinkt wordt. ik haak tot nu toe zo'n beetje alles met naald 3,5, en garen dat een combinatie is van katoen en lycra. vaak staat bij het type garen al een haaknaald of breipen-maat aangegeven (al is dat niet zo heel strikt). maar zie een stukje hierboven, diverse merken blijken niet altijd precies dezelfde standaard te hanteren...!).
Die is leuk inderdaad, maar op de Lijnmarkt zit een grotere winkel met erg veel garens, en ook veel naalden enzo.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Bedoel je die fourniturenzaak in Utrecht die zeg maar waar de markt normaal is in het steegje tussen de Douglas en Ici Paris XL en waardoor je naar Oudegracht kan lopen? Zo ja, leuk zaakje is dat.
Tof, ga ik dan ook een keer langs.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:47 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Die is leuk inderdaad, maar op de Lijnmarkt zit een grotere winkel met erg veel garens, en ook veel naalden enzo.
is die er nog dan? ik dacht dat die weg was! dat vond ik juist zo shocking, dat er geen een echte wolwinkel meer in Utrecht zit. maar ik hoop van harte dat ik me vergis!quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:47 schreef Pyttpytt het volgende:
Die is leuk inderdaad, maar op de Lijnmarkt zit een grotere winkel met erg veel garens, en ook veel naalden enzo.
Ik ben (al twee keerquote:Op maandag 23 november 2009 12:53 schreef trui het volgende:
joh je moet gewoon beginnen hoor, niet alleen lapjes! veel leuker als je meteen resultaat hebt.
voor die amigurumi dingen heb je toch vrijwel alleen maar vasten nodig.ok, en je moet kunnen meerderen/minderen.
Ik weet niet, het is alweer een tijd geleden dat ik er ben geweest. Misschien dat iemand anders het weet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:52 schreef trui het volgende:
[..]
is die er nog dan? ik dacht dat die weg was! dat vond ik juist zo shocking, dat er geen een echte wolwinkel meer in Utrecht zit. maar ik hoop van harte dat ik me vergis!
Ja, die is er nog hoor! Daar wilde ik vandaag voor een haaknaald naartoe gaan, maar had toch geen zin in de pauze..quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:52 schreef trui het volgende:
[..]
is die er nog dan? ik dacht dat die weg was! dat vond ik juist zo shocking, dat er geen een echte wolwinkel meer in Utrecht zit. maar ik hoop van harte dat ik me vergis!
hmmm, een naadloze hoop gebreid, heb je daar een foto van?quote:Op woensdag 25 november 2009 08:24 schreef Muck het volgende:
Ik heb op die manier een hoop (naadloze) gemaakt
haha, best een essentieel woord vergeten jaquote:Op woensdag 25 november 2009 09:27 schreef trui het volgende:
[..]
hmmm, een naadloze hoop gebreid, heb je daar een foto van?![]()
jaaaa!quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:05 schreef Wampi het volgende:
Ja, die is er nog hoor! Daar wilde ik vandaag voor een haaknaald naartoe gaan, maar had toch geen zin in de pauze..
Je zou professional moeten worden, dit ziet er echt heel goed uit! Knap gedaan en ik weet zeker dat legio mensen ze zouden willen kopen!quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:47 schreef trui het volgende:
hey, toen ik daar van de week was was er heel geen meneer!![]()
![]()
mijn zeepaard heeft er een paar vriendjes bijgekregen:
[ afbeelding ]
samen met (een deel van) de rest ziet dat er zo uit:
[ afbeelding ]
Mm, kan best zijn, maar je maakt ze gewoon erg goed, ik kan ook een site maken met goede loopschema's maar dat maakt nog geen goeie lopersquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:23 schreef trui het volgende:
ophelia, ze zijn wel wat groot voor een mobiel, maar 't idee heeft mijn gedachten ook al gekruist so to speak.
samson, bedankt! maar ere wie ere toekomt, dit zijn vooral erg leuke patronen. degene die ze ontworpen heeft heeft nog véél meer leuke patroontjes, zie haar weblog: http://mygurumi.de/home1.html![]()
helaas moet je voor veel ervan betalen, maar goed, dat is ergens ook wel zo eerlijk natuurlijk.
Gewoon op de juiste zoektermen 'Google-en' lijkt me. Bijna topic vol!quote:Op zondag 29 november 2009 22:24 schreef trui het volgende:
dank je!![]()
![]()
maar nu ik zo 'professioneel' bezig ben, heb ik me ook maar eens gewaagd aan die magic ring. ik dacht dat dat met dat filmpje erbij niet zo moeilijk kon zijn. maar helaas, het gaat bij mij steeds mis bij het aantrekken van de touwtjes aan 't eind. 1 draadje laat zich mooi strak trekken, het andere blijft als een lullige lus over, dus weg magic effect!
heeft iemand DE truc voor me hierbij?
loving itquote:Op zondag 29 november 2009 22:54 schreef trui het volgende:
mét bijbehorend zelfgehaakt hartje. (nog zonder magic rings.)
[ afbeelding ]
ik ga er eens goed voor zitten.
met de poten tentakels erbij zo'n 30 cmquote:
nicequote:Op maandag 30 november 2009 14:49 schreef trui het volgende:
mijn magic ring is overigens gelukt, yeah! uiteindelijk toch met de dubbele ring, en de aanwijzingen van mijsje.![]()
ik vond de link van shiznuts eigenlijk toch niet zo handig, en ook die andere foto-tutorial die iemand hier eens gaf bracht mij niets dan verwarring en knopen. zal wel aan mij liggen hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |