Ik denk niet dat mijn haakkunsten zo goed zijn dat ik dat soort dingen kan producerenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:31 schreef Muck het volgende:
Thanks!
Ze zijn met patroon gehaakt, dus als er interesse is, wil ik ze best posten
kun je vasten haken? Dan gaat de pinguin wel lukken namelijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:33 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mijn haakkunsten zo goed zijn dat ik dat soort dingen kan produceren
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:31 schreef Muck het volgende:
Thanks!
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:31 schreef Muck het volgende:
Thanks!
* Spiegelei wil ze ook graag hebbenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:31 schreef Muck het volgende:
Thanks!
Neequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:39 schreef Muck het volgende:
[..]
kun je vasten haken? Dan gaat de pinguin wel lukken namelijk.
Die haak je in een soort van spiraal eigenlijk en is verrassend makkelijk te maken. Ik heb hem in een avondje in elkaar gezet
komt vanzelf welquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:35 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Nee, alleen lossen. Maar ik ben nog steeds druk aan het oefenen.
nee, wat is dat precies? (oftewel, is het leuk om bij aan te sluiten?)quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:10 schreef Muck het volgende:
[..]
komt vanzelf wel
zijn er van jullie ook mensen aangesloten bij ravelry trouwens?
Het is een grote, internationale handwerk-website, vól met patronen (daar komen onder andere de pinguin vandaan en een olifantje dat ik gemaakt heb en een lieveheersbeest waar ik nog mee bezig ben)quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:53 schreef mijsje het volgende:
[..]
nee, wat is dat precies? (oftewel, is het leuk om bij aan te sluiten?)
Jup. Maar ik brei voornamelijk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:10 schreef Muck het volgende:
[..]
komt vanzelf wel
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:10 schreef Muck het volgende:
[..]
klinkt leukquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:43 schreef Muck het volgende:
[..]
Het is een grote, internationale handwerk-website, vól met patronen (daar komen onder andere de pinguin vandaan en een olifantje dat ik gemaakt heb en een lieveheersbeest waar ik nog mee bezig ben)
Je kunt er ook je projecten bijhouden en ervaringen uitwisselen enzo, ik vind het in elk geval erg leuk
http://www.ravelry.com
Het is trouwens wel in het Engels.
Ik ben ook nog lang niet uitgekeken geloof ik. De enorme hoeveelheid amigurumi-patronen verbaast me nog steedsquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:55 schreef mijsje het volgende:
[..]
klinkt leukik ga er wel een keertje voor zitten om het eens te bekijken...
Heb ik gedaanquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:57 schreef Pandora73 het volgende:
Misschien kan Ravelry in de OP worden bijgeplaatst?
waar zag je dat boekje, in een winkel of online? Lijkt mij ook wel leuk.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:01 schreef mmascha het volgende:
Ik zag vandaag het boekje "Lieve diertjes zelf haken". Beetje wat Muck heeft gemaakt. Ik ga het vandeweek maar even halen. Ik wil eigenlijk eerst een sjaal maken maar dit is veel leuker!
Snap ik ja, ligt ook wel een beetje aan je materiaal en hoe vast/los je haakt.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:41 schreef E.T. het volgende:
Ik heb het patroon liggen van het meest ubercute beertje wat er bestaat.. ook meteen het kleinste beertje wat er bestaat Ik zit al de hele ochtend te klooien op m'n beginnetje
in een ring van twee lossen, kan ik het midden zo moeilijk vinden en daarin 6 vasten hakenHet wordt de hele tijd een zooitje
*weer hevig gefrustreerd verder gaat*
dat had ik ook al bedacht idd.. dat ik gewoon een grotere ring ging maken.. Straks als de kleintjes in bed liggen weer proberen, nu wil ze de hele tijd m'n knotje katoen grijpen en uit lkaar trekkenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Snap ik ja, ligt ook wel een beetje aan je materiaal en hoe vast/los je haakt.
Ik ben daar toch wel heel makkelijk in geworden hoor. Als ze een ring willen van 2 losse en ik kan dan niets zien/vinden dan maak ik gewoon een grotere ring (niet te groot anders houd je een gat). Ik zou zeggen gewoon even uitproberen. Na 2 rondes kan je wel zien of het het gewenste resultaat geeft en als het niet is zoals je wil dan kun je het dan nog wel uittrekken. Beetje mee spelen, na een paar keer heb je wel door wat voor jou werkt.
Echt dat haken gaat me best goed af maar die magic ring ...pff... nee is me nog niet geluktquote:Op woensdag 4 november 2009 13:45 schreef knorretje het volgende:
et: maak gebruik van een magic ring en haak daar je 6 vasten in, ipv in de ring van 2 lossen.
dit was een van de eerste linkjes die google gaf, wellicht dat er duidelijkere zijn hoor
http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/
quote:Op woensdag 4 november 2009 16:43 schreef mmascha het volgende:
Dat kunnen jullie best hoor! Zeker met wat tips van ons!
Dat is t 'm ik haak te strakquote:Dat te strak breien kan ook met haken hoor!Maar dat is een kwestie van oefenen en bewust wat losser haken.
Zo heb ik er eigenlijk nog nooit naar gekeken. Wel lastig met die witte stippen erop. Dat lukt mij niet netjes denk ik. Dat jurkje moet nog wel gaan. En dan moet je alles nog aan elkaar naaienquote:Op woensdag 4 november 2009 17:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Toadette ziet er ook wel amigurumi-waardig uitAl die bolletjes
misschien dat het net zo gaat als bij de stippen op mijn lieveheersbeest?quote:Op woensdag 4 november 2009 17:25 schreef mmascha het volgende:
[..]
Zo heb ik er eigenlijk nog nooit naar gekeken. Wel lastig met die witte stippen erop. Dat lukt mij niet netjes denk ik. Dat jurkje moet nog wel gaan. En dan moet je alles nog aan elkaar naaienDat vind ik toch geen leuk klusje.
ah, mooi zoquote:Op woensdag 4 november 2009 22:56 schreef E.T. het volgende:
Magic ring is gelukt![]()
Het blijft gepriegel en gepruts.. Maar het is idd wel mooier
Oke, dat is n handige tip, morgen ook eens mee gaan klooienquote:Op donderdag 5 november 2009 11:43 schreef trui het volgende:
ik heb inmiddels van mijn goeroespuuglokje
vernomen dat als je door 2 lusjes tegelijk haakt je haakwerk er aan beide kanten hetzelfde uitziet.
en ik merk al doende dat 't ook veel steviger en mooier wordt zo.
Heb al afgehechtquote:Op donderdag 5 november 2009 14:26 schreef trui het volgende:
![]()
maar een klein stukje openmaken is hopelijk genoeg?
eindresultaat komt er nietquote:Op donderdag 5 november 2009 21:54 schreef mijsje het volgende:
wat jammer ET... maar inderdaad, als de hele arm maar 6 steken rondom is... oeh, das krap...
ik ben benieuwd naar het eindresultaat...
Heb je een linkje naar het patroon? Of issie uit een boekje ofzo?quote:Op donderdag 5 november 2009 22:21 schreef E.T. het volgende:
met 6 steken krijg ik m'n vinger niet meer in het midden en dan zit je dus in het wilde weg bijna te prikken. Had al een paar keer een steek van de 'overkant' te pakken erbij..
En zo nog een arm en 2 benen..Daar ben ik te ongeduldig voor
![]()
Ik ga wel weer blokken haken ofzo
nou, daar ben ik ook achter gekomen inderdaad. ik had eerst een paar haaknaalden van Wibra, maar daar hadden ze de 3.5 niet, die ik later toch nodig bleek te hebben. dus die heb ik elders bij een speciaalzaak alsnog aangeschaft, maar wie schetste mijn verbazing toen ik ontdekte dat die echt een stuk dikker bleek te zijn dan de 4.0 haaknaald van de Wibra!quote:Op maandag 14 september 2009 09:38 schreef Pandora73 het volgende:
Dan doet de Wibra het dus fout, maar bedankt voor de opheldering!
quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:40 schreef trui het volgende:
neehoor!kuch, ja, het verspringt wel zichtbaar, maar zo'n kind ligt toch nog veel op z'n achterhoofd, toch?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |