Het was al 11 september toen je dit topic opendequote:Op vrijdag 11 september 2009 00:29 schreef IHVK het volgende:
Het is binnenkort weer 9/11.
Misschien bedoelt ie wel 9 novemberquote:Op vrijdag 11 september 2009 00:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Het was al 11 september toen je dit topic opende, de rest lees ik morgen
Wie weetquote:Op vrijdag 11 september 2009 00:42 schreef WeebI het volgende:
[..]
Misschien bedoelt ie wel 9 november
quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:42 schreef WeebI het volgende:
[..]
Precies. Hoofden van geheime diensten die maar melden dat er dreiging is zonder dat te onderbouwen. En daardoor bevoegdheden krijgen waarvan niet is aan te tonen dat ze helpen het terrorisme te bestrijden.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:41 schreef TGVkopper het volgende:
-Een overheid die een oorlog met een ongrijpbare vijand in stand houdt, en daarmee de bevolking bang houdt zodat ze gewillig al hun vrijheid en privacy opgeven in ruil voor een illusie van veiligheid.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 04:12 schreef Perico het volgende:
Het aantal verkeersdoden in de Verenigde Staten jaarlijks is 8x het aantal doden van 9/11. Even wrang!
Nee, niet even wrang.quote:Op vrijdag 11 september 2009 04:12 schreef Perico het volgende:
Het aantal verkeersdoden in de Verenigde Staten jaarlijks is 8x het aantal doden van 9/11. Even wrang!
9/11 was de finale , niet het begin.quote:In the 1998 U.S. Embassy bombings (August 7, 1998) hundreds of people were killed in simultaneous truck bomb explosions at the United States embassies in the East African capital cities of Dar es Salaam, Tanzania and Nairobi, Kenya. The attacks, linked to local members of the Egyptian Islamic Jihad brought Osama bin Laden and Ayman al-Zawahiri to American attention for the first time, and resulted in the U.S. Federal Bureau of Investigation placing bin Laden on its Ten Most Wanted list.
Along with the 1993 World Trade Center bombing, the 1996 Khobar Towers bombing in Saudi Arabia, and the 2000 attack on the USS Cole in Yemen, the Embassy Bombing is one of the major anti-American terrorist attacks that preceded the September 11, 2001 attacks.
Niet dat ik de neocon-methode als ideaalbeeld heb (verre van), maar om nou te stellen dat het voor de inval in Irak zoveel beter was, zou ook een gotspe zijn natuurlijk. Saddam was ook een klootzak. En wat is de prijs van stabiliteit als je als Koerdische kleuter aan het mosterdgas zit?quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:29 schreef kitao het volgende:
Echt triest aangezien nu miljoenen mensen in deze ongewenste situatie zitten.
Ik weet niet wat neocon-methode is , sorry.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet dat ik de neocon-methode als ideaalbeeld heb (verre van), maar om nou te stellen dat het voor de inval in Irak zoveel beter was, zou ook een gotspe zijn natuurlijk. Saddam was ook een klootzak. En wat is de prijs van stabiliteit als je als Koerdische kleuter aan het mosterdgas zit?
Mwah, ja en nee.quote:Maar wat vinden jullie? Zijn de gevolgen ovedreven?
Ik ben het hier niet mee eens. Als sinds de jaren '70 worden westerse doelen getroffen door islamitische terroristen. Neem nou de olympische spelen in Munchen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:49 schreef Zienswijze het volgende:
11 september 2001 is de dag dat het Westen kennis heeft gemaakt met het islamitisch terrorisme.
Niet geheel correct, want 'slechts' de Israëlische Olympische ploeg werd afgemaakt door de 'vrome aanhangers van het enige echte geloof van de vrede', en conform de algehele linkse indoctrinatie valt dat veel te gemakkelijk te beantwoorden met: "Ja, maar dat was toch een beetje hun eigen schuld hoor!quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. Als sinds de jaren '70 worden westerse doelen getroffen door islamitische terroristen. Neem nou de olympische spelen in Munchen.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:39 schreef TC03 het volgende:
Ik denk niet dat het politieke klimaat in Nederland zodanig is beïnvloed door 11 september zoals jij het stelt. Geert Wilders misschien wel indirect, omdat de huidige wereldproblematiek ernstig beïnvloed wordt door de conflicten met en in islamitische landen, waardoor er een voedingsbodem voor zijn programma bestaat. De opkomst van het rechts-populisme wijt ik eerder aan linkse passiviteit van de decennia daarvoor.
Wat een droevig mannetje ben jij. Hopelijk kom je eens de verkeerde tegen en krijg je een optater.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet geheel correct, want 'slechts' de Israëlische Olympische ploeg werd afgemaakt door de 'vrome aanhangers van het enige echte geloof van de vrede', en conform de algehele linkse indoctrinatie valt dat veel te gemakkelijk te beantwoorden met: "Ja, maar dat was toch een beetje hun eigen schuld hoor!Moeten ze maar 'liever' zijn voor de Palestijnen!
" en valt het derhalve 'extern' te plaatsen.
Den Uyl scheepte Nederland op met autoloze zondagen en een olie boycott omdat Links Nederland Israel steunde, zeer tegen de zin van rechts Nederland die lucratieve deals met de arabieren de mist in zagen gaan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:20 schreef ExTec het volgende:
Niet geheel correct, want 'slechts' de Israëlische Olympische ploeg werd afgemaakt door de 'vrome aanhangers van het enige echte geloof van de vrede', en conform de algehele linkse indoctrinatie valt dat veel te gemakkelijk te beantwoorden met: "Ja, maar dat was toch een beetje hun eigen schuld hoor!Moeten ze maar 'liever' zijn voor de Palestijnen!
" en valt het derhalve 'extern' te plaatsen.
Was gewoon een lelijk gebouw vond ik. Wolkenkrabbers zijn überhaupt lelijk. Alleen in zijn totaliteit, tegen een opgaande of ondergaande zon is het mooi. Voor de rest zijn het gewoon symbolen van grootheidswaanzin, achterlijke rijkdom en niet zelden worden ze gebouwd in totalitaire omgevingen waar het groot, groter, grootst moet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Vergeet ook niet de gevolgen voor het WTC zelf (bijna een miljoen m2 kantooroppervlak, en een prachtig markant punt in New York) en de mensen en brandweerlieden die er in zaten.
Dan vind je m'n nieuwe usericon van Chicago vast ook niet mooi.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Was gewoon een lelijk gebouw vond ik. Wolkenkrabbers zijn überhaupt lelijk. Alleen in zijn totaliteit, tegen een opgaande of ondergaande zon is het mooi. Voor de rest zijn het gewoon symbolen van grootheidswaanzin, achterlijke rijkdom en niet zelden worden ze gebouwd in totalitaire omgevingen waar het groot, groter, grootst moet.
Zelfde als NYC, 's avonds en van een afstandje ziet het er prachtig uit, van dichtbij op 'ground level' valt het tegenquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dan vind je m'n nieuwe usericon van Chicago vast ook niet mooi.
Waarom Chicago? De meest corrupte stad van Amerika vol met maffiapraktijken, het grote geld, de propaganda-universiteit van Rockefeller en corrupte politici waar de familie Daley al decennia de dienst uit maken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan vind je m'n nieuwe usericon van Chicago vast ook niet mooi.
Dat bedoel ik. In zijn totaliteit ziet het er van een afstand tegen ondergaande zon leuk uit.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfde als NYC, 's avonds en van een afstandje ziet het er prachtig uit, van dichtbij op 'ground level' valt het tegen
quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Den Uyl scheepte Nederland op met autoloze zondagen en een olie boycott omdat Links Nederland Israel steunde, zeer tegen de zin van rechts Nederland die lucratieve deals met de arabieren de mist in zagen gaan.
Kortom, je liegt gewoon.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Moderne architectuur zuigt gewoon. Terug naar de middeleeuwen!
Ah, waar links facisme raakt is weer eens bereiktquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een droevig mannetje ben jij. Hopelijk kom je eens de verkeerde tegen en krijg je een optater.
Ff verbeterd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Naar mijn smaak 'Links genoeg' is in Nederland nooit aan de macht geweest.
Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ff verbeterd.
Maar dat voor een links extremist gangbaar links niet links genoeg is, goes without saying.
Speer was idd een goed architect ja. De man met de snor in alle waarschijnlijkheid ook, als'ie dat tenminste op had gepakt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
Had verwacht dat je het Hitler-stadion in Berlijn zou ophemelen(eerlijk is eerlijk: die is ook schitterend)
Nee, het midden is wenselijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:24 schreef Klopkoek het volgende:
Er is niets om trots op te zijn aan het meedoen met de veranderde tijdgeest daar er niets nieuws aan is.
Chicago schijnt echt een mooie stad te zijn, behoorlijk veel groen, de grote meren voor de deur, de Chicago-river die dwars door het centrum loopt. Verder vind ik Sears Tower echt een prachtig gebouw. Ook is de skyline ronduit indrukwekkend te noemen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:18 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom Chicago? De meest corrupte stad van Amerika vol met maffiapraktijken, het grote geld, de propaganda-universiteit van Rockefeller en corrupte politici waar de familie Daley al decennia de dienst uit maken.
Dat wel en en wat denk je voor de gevolgen voor de economie enzoquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Vergeet ook niet de gevolgen voor het WTC zelf (bijna een miljoen m2 kantooroppervlak, en een prachtig markant punt in New York) en de mensen en brandweerlieden die er in zaten.
Jaaa nog 59 dagen! Dan is het weer 9 november! Jottum!!!!quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:29 schreef IHVK het volgende:
Het is binnenkort weer 9/11. De media zullen ons er weer mee doodgooien.
Problemen met de islamitische wereld ( lees midden oosten ) wijt ik aan de hebberigheid van het westen. Die stellen economische belangen boven humanitaire belangen als het gaat om Olie maar janken als ze zich omdraaien over mensenrechten.Hypocriet gedoe . Je kiest of voor mensenrechten of je komt er voor uit datje geld toch iets belangrijker vindt als het gaat om een leven in het Midden oosten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:39 schreef TC03 het volgende:
Ik denk niet dat het politieke klimaat in Nederland zodanig is beïnvloed door 11 september zoals jij het stelt. Geert Wilders misschien wel indirect, omdat de huidige wereldproblematiek ernstig beïnvloed wordt door de conflicten met en in islamitische landen, waardoor er een voedingsbodem voor zijn programma bestaat. De opkomst van het rechts-populisme wijt ik eerder aan linkse passiviteit van de decennia daarvoor.
Komt de drogredenering weer.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Problemen met de islamitische wereld ( lees midden oosten ) wijt ik aan de hebberigheid van het westen.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:44 schreef IHVK het volgende:
Maar goed het was ook een periode waarin we bang werden gemaakt he. Ik durfde een tijdje in de metro niet naast mannen met baarden in gewaden te zitten.![]()
(en ben zelf moslim)
Ik was 12 ofzo man.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken gast.
Het risico is ultimately dit: sterven.
Hoe wil jij voordat je sterft leven? In angst of vrij?
Ik kies voor vrij, er daarom zal ik niet bang mogen zijn.
Mee eens isquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:01 schreef IHVK het volgende:
Trouwens hetzelfde met Fitna. Er zou zo goed als zeker een grote aanslag komen die winter. In Nederland.
![]()
Maar dat was meer te wijten aan Balkenende.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat je dat soort onzin geloofdt.
Ik bedoelde met Fitna.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar ik was 12.
En Balkende geloofde ik niet.
Gevolgen 9/11: Aanwezigheid van Amerikaanse troepen in het Midden-Oosten. Precies waar Bin Laden ze wou hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:13 schreef waht het volgende:
Gevolgen 9/11: Saddam dood. Qusay dood. Uday dood. Of ze er iets mee te maken hadden doet er niet toe. De wereld is sinds de inval van Irak weer wat waardeloze mensen lichter.
De andere gevolgen van 9/11 zijn hoogst ongelukkig, op z'n minst.
De dag dat de Berlijnse muur viel (1989)quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:42 schreef WeebI het volgende:
[..]
Bin Laden wilde de Amerikaanse troepen juist weg hebben uit het M-O en dan met name uit het Arabisch schiereiland. In Saoedi Arabie is hem dat ook gelukt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:27 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Gevolgen 9/11: Aanwezigheid van Amerikaanse troepen in het Midden-Oosten. Precies waar Bin Laden ze wou hebben.
Ik ga ervan uit dat de terroristen moslims waren, maar het is natuurlijk niet terecht hen islamitische terroristen te noemen, alsof hun motivatie de islam is. De directe, ultieme motivatie is helder: Palestijns nationalisme. Dit gaat ook op voor terrorisme en geweld in andere bezette gebieden. Het is niet toevallig dat "islamitisch" terrorisme zo goed gedijt in Irak, Palestina en Afghanistan. Neemt niet weg dat er daadwerkelijk islamitische terroristen zijn die daadwerkelijk vanuit hun geloof overgaan tot dergelijke daden.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. Als sinds de jaren '70 worden westerse doelen getroffen door islamitische terroristen. Neem nou de olympische spelen in Munchen.
Dat etterde al jaren en werd hoogstens sneller zichtbaar. Of wou je zeggen dat de oorzaken; geen integratie, negatieve bijdrage aan de economie/ maatschappij, hoge criminaliteit opeens na 9/11 zijn opgekomen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:29 schreef IHVK het volgende:
Opkomst van een rechts intolerant geluid, vooral jegens moslims.
Rechts intolerant geluid ligt dus aan de (wan)prestaties van moslims en niet aan de intolerante rechtsen zelf ?quote:Op zondag 13 september 2009 17:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat etterde al jaren en werd hoogstens sneller zichtbaar. Of wou je zeggen dat de oorzaken; geen integratie, negatieve bijdrage aan de economie/ maatschappij, hoge criminaliteit opeens na 9/11 zijn opgekomen?
Ik zie geen enkele extreem rechtseling protesteren en klagen over chinezen (toch ook geen integratie voorbeeld). Dit lijkt toch de indruk te wekken dat sommige groepen de "intolerantie" toch voor een goed deel over zichzelf afroepen.quote:Op zondag 13 september 2009 18:54 schreef kitao het volgende:
[..]
Rechts intolerant geluid ligt dus aan de (wan)prestaties van moslims en niet aan de intolerante rechtsen zelf ?
Dus het gaat er geeneens om dat er teveel immigranten zijn , het is gericht op één groep immigranten die maar moeten wijken voor het welzijn van de anderen ?quote:Op zondag 13 september 2009 19:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele extreem rechtseling protesteren en klagen over chinezen (toch ook geen integratie voorbeeld). Dit lijkt toch de indruk te wekken dat sommige groepen de "intolerantie" toch voor een goed deel over zichzelf afroepen.
NIet dat ik extreem-rechts wil verdedigen, maar vraagtekens zetten bij de komst en het gedrag van een groep migranten die een bepaalde religie delen die op zijn minst hoogst dubieus genoemd mag worden, daar is niets vreemds aan.quote:Op zondag 13 september 2009 19:12 schreef kitao het volgende:
[..]
Dus het gaat er geeneens om dat er teveel immigranten zijn , het is gericht op één groep immigranten die maar moeten wijken voor het welzijn van de anderen ?
Ik dacht dat jij zo'n voorstander was van de individualistische visie.quote:Op zondag 13 september 2009 19:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NIet dat ik extreem-rechts wil verdedigen, maar vraagtekens zetten bij de komst en het gedrag van een groep migranten die een bepaalde religie delen die op zijn minst hoogst dubieus genoemd mag worden, daar is niets vreemds aan.
Ik ben voorstander van een individualistische behandeling. Maar dat wil niet zeggen dat er geen bepaalde trends binnen bepaalde groepen plaatsvinden.quote:Op zondag 13 september 2009 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo'n voorstander was van de individualistische visie.
Het is discrimineren op basis van geloof. Als je dat steunt verdedig je gewoon extreem-rechtsquote:Op zondag 13 september 2009 19:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NIet dat ik extreem-rechts wil verdedigen, maar vraagtekens zetten bij de komst en het gedrag van een groep migranten die een bepaalde religie delen die op zijn minst hoogst dubieus genoemd mag worden, daar is niets vreemds aan.
Ik geloof dat ik minderjarige meisjes genitaal moet verminken. Ben ik dan welkom?quote:Op zondag 13 september 2009 19:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is discrimineren op basis van geloof. Als je dat steunt verdedig je gewoon extreem-rechts.
Het is vreemd omdat Hell's Angels, Kampers of Lonsdalejongeren een vrij homogene groep zijn. Moslims zijn dat niet, je hebt Marokkaanse moslims, Turkse moslims, Sjieten, Soennieten, Wahabieten Soefies et cetera. Nog afgezien van het feit dat veel zaken die niets te maken hebben met de gemene deler (religie), daar wel aan geattribueerd worden. Neem nu winkeldiefstal, of relletjes van pubers.quote:Op zondag 13 september 2009 19:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van een individualistische behandeling. Maar dat wil niet zeggen dat er geen bepaalde trends binnen bepaalde groepen plaatsvinden.
Er is niks mis mee Hell's Angels, kampers of Lonsdalejongeren steviger in de gaten te houden dan hockeymeisjes, demente bejaarden of vliegtuigspotters.
Maar als je dat bij moslims wil doen, dan is het opeens niet toegestaan? Vreemd.
Je bent welkom, maar genitale verminking is strafbaar.quote:Op zondag 13 september 2009 19:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik minderjarige meisjes genitaal moet verminken. Ben ik dan welkom?
Wat is "discrimineren op basis van geloof"?quote:Op zondag 13 september 2009 19:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is discrimineren op basis van geloof. Als je dat steunt verdedig je gewoon extreem-rechts.
Jij bent dus een insider die wel eens contact heeft met rechts-extremisme ?quote:Op zondag 13 september 2009 19:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele extreem rechtseling protesteren en klagen over chinezen (toch ook geen integratie voorbeeld). Dit lijkt toch de indruk te wekken dat sommige groepen de "intolerantie" toch voor een goed deel over zichzelf afroepen.
Ik heb toch regelmatig berichten gelezen dat zowel HA's als funda's op de voet gevolgd worden met afluisterpraktijken e.d.quote:Op zondag 13 september 2009 19:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van een individualistische behandeling. Maar dat wil niet zeggen dat er geen bepaalde trends binnen bepaalde groepen plaatsvinden.
Er is niks mis mee Hell's Angels, kampers of Lonsdalejongeren steviger in de gaten te houden dan hockeymeisjes, demente bejaarden of vliegtuigspotters.
Maar als je dat bij moslims wil doen, dan is het opeens niet toegestaan? Vreemd.
Welke ideologie heeft geen "problemen veroorzaakt" sinds haar bestaan? Extreem rechts zo restrictief uitleggen is trouwens ook bullshit.quote:Op zondag 13 september 2009 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is "discrimineren op basis van geloof"?
En dat is natuurlijk onzin. Wat je als extreem-rechts kunt zien, is dat je mensen selecteert en onvriendelijk discrimineert op basis van invariante eigenschappen. Racisme is er daar 1 van, maar ook vrouwen- en homo-vervolgingen kun je daaronder scharen.
En laat dan juist de islam erg slecht voor de dag komen...![]()
Gezonde zorgen over een religie die overal ter wereld en in de afgelopen 1300 jaar van haar bestaan problemen veroorzaakt heeft NIET argwanend bekijken, is slechts zelfverkozen domheid.
Hell's Angels, kampers en Lonsdalejongderen zijn net zo heterogeen. Die delen ook bepaalde kenmerken EN dragen een risico in zich.quote:Op zondag 13 september 2009 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is vreemd omdat Hell's Angels, Kampers of Lonsdalejongeren een vrij homogene groep zijn. Moslims zijn dat niet, je hebt Marokkaanse moslims, Turkse moslims, Sjieten, Soennieten, Wahabieten Soefies et cetera. Nog afgezien van het feit dat veel zaken die niets te maken hebben met de gemene deler (religie), daar wel aan geattribueerd worden. Neem nu winkeldiefstal, of relletjes van pubers.
Oftewel, je bent geen haar beter dan diegene waar je zogenaamd tegen strijd.quote:Op zondag 13 september 2009 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hell's Angels, kampers en Lonsdalejongderen zijn net zo heterogeen. Die delen ook bepaalde kenmerken EN dragen een risico in zich.
Moslims delen 1 basis; een haatDonaldDuck geschreven door een pedofiele warlord. Dat boekie is voor hen dan nog "heilig" ook.
Dat soort lui hadden we hier in het verleden en in het heden weggestopt op Veluwse kutdorpjes ook nog. En daar is -met name door links- keihard op ingehakt. Op de recente vreselijke opleving van de gristenterreur zijn ze relatief rustig. Eenzelfde morele strijd moet plaatsvinden jegens de islam.
En dat hoeft niet Wilderiaans onfris te gebeuren.
Een morele strijd is gebaseerd op argumenten en overtuiging. Nadrukkelijk niet op basis van een fictieboek, bommen of bedreigingen met vlindermessen.quote:Op zondag 13 september 2009 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel, je bent geen haar beter dan diegene waar je zogenaamd tegen strijd.
De mensheid zonder religie , althans zonder een dominante postie van kerk , moskee , tempel of whatever zou naar mijn mening ook beter af zijn.quote:Op zondag 13 september 2009 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk onzin. Wat je als extreem-rechts kunt zien, is dat je mensen selecteert en onvriendelijk discrimineert op basis van invariante eigenschappen. Racisme is er daar 1 van, maar ook vrouwen- en homo-vervolgingen kun je daaronder scharen.
En laat dan juist de islam erg slecht voor de dag komen...![]()
Gezonde zorgen over een religie die overal ter wereld en in de afgelopen 1300 jaar van haar bestaan problemen veroorzaakt heeft NIET argwanend bekijken, is slechts zelfverkozen domheid.
Valse argumenten en een valse overtuiging mijns inziens. Het verschil is niet-bestaand. Je argumenten gaan (zoals je laatste zin ook laat zien) uit van culturele superioriteit - een hiërarchie in cultuur. Dat is het vertrekpunt en tevens het eindpunt. Door overdrijvingen en het attribueren van slechte zaken aan de tegenstander, denken dat je het bij het recht eind hebt. De bom is een middel dat gebruikt wordt door mensen die in angst verkeren en bang zijn dat hun ideologie te zwak is om te blijven bestaan. (zie het Westerse beleid in het Midden-Oosten, en Bin Laden in Amerika.quote:Op zondag 13 september 2009 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een morele strijd is gebaseerd op argumenten en overtuiging. Nadrukkelijk niet op basis van een fictieboek, bommen of bedreigingen met vlindermessen.
Dat is het voornaamste verschil tussen het superieure Westen en inferieure andere beschavingen.
Volgens mij hebben we ongeveer hetzelfde doel. Alleen jij denkt het door links fascisme te bereiken en ik geloof meer in de kracht van de mens.quote:Op zondag 13 september 2009 20:00 schreef kitao het volgende:
[..]
De mensheid zonder religie , althans zonder een dominante postie van kerk , moskee , tempel of whatever zou naar mijn mening ook beter af zijn.
Geen kerk , geen staat , (αν = "geen" αρχος = "heerser")
Die knipoog is leuk , dat linksfascisme is minder .quote:Op zondag 13 september 2009 20:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we ongeveer hetzelfde doel. Alleen jij denkt het door links fascisme te bereiken en ik geloof meer in de kracht van de mens.
Zolang je dat verminken maar niet in de praktijk brengt wel. Ga je echter wel verminken dan hoop ik van harte dat je vervolgd wordt.quote:Op zondag 13 september 2009 19:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik minderjarige meisjes genitaal moet verminken. Ben ik dan welkom?
Dat is wat jij wilt doen blijkt uit je posts...quote:Op zondag 13 september 2009 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gut, hoe politiek correctquote:Op zondag 13 september 2009 20:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zolang je dat verminken maar niet in de praktijk brengt wel. Ga je echter wel verminken dan hoop ik van harte dat je vervolgd wordt.
Lees je eigen post eens, joh?quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:20 schreef ExTec het volgende:
Pardon, we hebben het over iemand die zegt: "Nee, we hebben wel ervaring met moslim-terreur", en ik nuanceer dat vanwege dat er een bepaald type slachtoffer werd uit ge-singled.
En jij komt met autoloze zondagen in de onnavolbare conclusie dat ik dan ineens lieg?
Intellectueel vedergewicht
Misschien moet je ens proberen begrijpelijk te leren lezen. Wat ook deze conclusie is onnavolgbaar.quote:Op maandag 14 september 2009 16:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees je eigen post eens, joh?
Volgens jouw stelling is het allemaal (weer eens) de schuld van links die Munchen (dat was een van de voorbeelden namelijk) goedpraatte, als ik dan aangeef dat Den Uyl, toch wel het symbool van links voor rechtse lichtgewichtjes zoals jij, Israel volledig steunde tegen de moslim wereld ben jij je ineens niet meer bewust van jouw post. Typisch, lijkt Wilders wel, die draait ook als een blad aan de boom.
Ow, easy, van bommel natuurlijkquote:Maar vertel eens, oh verlichte geest die ons allen in jouw schaduw doet staan, welke Nederlandse linkse politici hebben dan volgens jou moslim terrorisme goed gepraat, illustreer dat even voor ons mindere goden?
Islam = politiek.quote:Op maandag 14 september 2009 16:45 schreef Terecht het volgende:
Was Munchen niet veel meer vanwege politieke motieven dan religieuze? Idem voor Madrid, Londen en 9/11. De term islamitisch terrorisme dekt de lading niet, maar wordt vooral gebruikt door mensen die bang zijn voor de (uitwassen!) van de islam.
Maar is politiek wel gelijk aan islam? Die vergelijking gaat niet op, dunkt me. Het is fundamenteel onjuist te denken dat de drie grote aanslagen van de laatste 10 jaar (9/11, Madrid, Londen) uit zuiver religieuze motieven zijn gepleegd. Het tegendeel is eerder waar. Ik denk dat dit voor veel meer aanslagen geldt. De term islamitisch terrrorisme dient niet om de oorzaak ervan te benadrukken of zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven, maar dient voornamelijk om bepaalde agenda's te dienen.quote:Op maandag 14 september 2009 17:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Islam = politiek.
Wij westerlingetjes (Christenen zo u wil) zien het duidelijk als 2 aparte factoren.
Kort door de bocht om het 'maar ff in te vullen' alsof de rest het zo ook ervaart.
Nee, met woordspelletjes niveau brugklas ga je em niet winnen.quote:Op maandag 14 september 2009 17:24 schreef Terecht het volgende:
[..]
Maar is politiek wel gelijk aan islam? Die vergelijking gaat niet op, dunkt me.
Non-motieven. Je zal wel met 'westerse invloed in Irak afganistan' komen.quote:et is fundamenteel onjuist te denken dat de drie grote aanslagen van de laatste 10 jaar (9/11, Madrid, Londen) uit zuiver religieuze motieven zijn gepleegd. Het tegendeel is eerder waar. Ik denk dat dit voor veel meer aanslagen geldt.
Maar dan mag de poort natuurlijk ook dicht voor mensen die die regio's ontvluchten.quote:Op maandag 14 september 2009 17:36 schreef ouderejongere het volgende:
Wie zijn wij om te bepalen wat goed is en wat fout is?
Lijkt mij wat lastig te controleren. Ik zie niet zoveel in een gedachtenpolitie.quote:Op maandag 14 september 2009 15:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gut, hoe politiek correct
Maar ik zal dan wel weer een 'racist' zijn oid, als ik zeg dat je met die gedachten alleen al je wmb gewoon niet welkom bent.
quote:Op maandag 14 september 2009 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lijkt mij wat lastig te controleren. Ik zie niet zoveel in een gedachtenpolitie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |