Nederland is een kutland en de Nederlanders zijn allemaal zwaar kut.quote:
Nogmaalsquote:Op dinsdag 8 september 2009 02:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Nederland is een kutland en de Nederlanders zijn allemaal zwaar kut.
Waarom BLIJVEN ze dan komen? Vanuit alle hoeken van de wereld.quote:En ik denk dat alle allochtonen dit vinden
Ik ben blij dat jij zegt wat ik denk (Ik was er ECHT te lui voor namelijkquote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
Wat een onzin. Om even een paar van je punten bijlangs te gaan:
Ja, misschien koop je op sommige plekken in Amerika een vrijstaand huis. In Tennessee of Kentucky ofzo, 30 mijl van de bewoonde wereld. Bovendien ben je er dan nog niet. Waarom betalen wij belasting? Waarom is alles hier zo duur? Ik zal meteen toegeven dat het niet altijd in proportie is, maarrr... iedere Nederlander is voor een kleine honderd euro per maand gedekt voor vele miljoenen aan potentiële ziektekosten... waar een groot gedeelte van de Amerikanen "de loterij des levens" speelt, gewoonweg niet meer verzekerd kan worden als eenmaal duidelijk is dat ze een risicofactor vormen voor verzekeringsbedrijven. Waar je bijkans alleen staat als je even geen werk kunt vinden of niet in staat bent om te werken.
Maar laten we beginnen met de huizenprijzen in de steden, want die zijn minstens net zo geinflateerd als in Nederland, koop maar eens een appartementje in New York. Ben je die 4 ton ook kwijt, maar de tuin kun je vergeten. Een groot deel van de Amerikanen die niet in het centrum op miniflatjes wonen, woont in shotgun houses waar je ongeveer dezelfde privacy hebt als in een achterbuurt van Amsterdam.
Natuur... ben je wel eens buiten Amsterdam geweest? Ik kom nog wel eens in Drenthe en daar kun je uren wandelen zonder iemand tegen te komen, als je de goede plekjes weet. Veluwe zelfde verhaal. Of de waddeneilanden. Loop eens een dagje over de zeebodem. Natuurlijk niet gewoon met je domme kop naar die P rijden want daar gaat iedereen naartoe. Gezien de proporties van het land en de dichte bevolking heeft Nederland juist ontzettend veel natuur. Wat noem je als alternatief? Central Park in New York? Grand Canyon waar iedereen naar dat ene bezoekerscentrum gaat?
é
De fiets is hier wat de metro in Hong Kong is. Je bent gek als je in zo'n stad een auto hebt, kost gewoon tijd. Maar je HOEFT niet persé in de stad te wonen. Dat wij nou toevallig fietsen gebruiken in plaats van scooters zoals in veel grote aziatische steden, tja da's gewoon een keuze.
Zeeman, Blokker, V&D, Gamma... het zijn de JC Penney's, Woolworths, Walmarts, K-Marts, Home Depots van Europa. Loop maar een willekeurige Amerikaanse mall in en je ziet ook overal dezelfde winkels. Same bullshit, different nametag. Loop je Times Square op, wat zie je? McDonalds, Subway, Burger King... same old shit. Beijing... zelfde verhaal. Bangkok... ZELFDE verhaal. Dit is een globale issue.
Oh, en niemand heeft ooit hoi tegen me gezegd in de metro in Parijs. Of Berlijn. Of Hongkong. Of in de bus in Beijing. Of in Bangkok. Of in Cairo. Of in LA. Ja, als die schoften me weer wat wilden verkopen. Bovendien is zo'n groet toch slechts een oppervlakkige uiting waar totaal geen emotie achter zit. Het betekent pas echt wat als het voorkomt uit een bepaalde relatie.
[..]
Waarom BLIJVEN ze dan komen? Vanuit alle hoeken van de wereld.
Ik wil niet zeggen dat Nederland ideaal is. Maar ik denk dat we het gemiddeld gezien helemaal niet slecht doen.
He bah, ik wil t nie eens wetenquote:Op dinsdag 8 september 2009 03:07 schreef trovey het volgende:
TS heeft opvallend veel feeling met stront...strontfetisj of liefhebber van poep- en plassex?
Fijn dat je een heel verhaal hebt neergezetquote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
Ja, misschien koop je op sommige plekken in Amerika een vrijstaand huis. In Tennessee of Kentucky ofzo, 30 mijl van de bewoonde wereld. Bovendien ben je er dan nog niet. Waarom betalen wij belasting? Waarom is alles hier zo duur? Ik zal meteen toegeven dat het niet altijd in proportie is, maarrr... iedere Nederlander is voor een kleine honderd euro per maand gedekt voor vele miljoenen aan potentiële ziektekosten... waar een groot gedeelte van de Amerikanen "de loterij des levens" speelt, gewoonweg niet meer verzekerd kan worden als eenmaal duidelijk is dat ze een risicofactor vormen voor verzekeringsbedrijven. Waar je bijkans alleen staat als je even geen werk kunt vinden of niet in staat bent om te werken.
Maar laten we beginnen met de huizenprijzen in de steden, want die zijn minstens net zo geinflateerd als in Nederland, koop maar eens een appartementje in New York. Ben je die 4 ton ook kwijt, maar de tuin kun je vergeten. Een groot deel van de Amerikanen die niet in het centrum op miniflatjes wonen, woont in shotgun houses waar je ongeveer dezelfde privacy hebt als in een achterbuurt van Amsterdam.
Natuur... ben je wel eens buiten Amsterdam geweest? Ik kom nog wel eens in Drenthe en daar kun je uren wandelen zonder iemand tegen te komen, als je de goede plekjes weet. Veluwe zelfde verhaal. Of de waddeneilanden. Loop eens een dagje over de zeebodem. Natuurlijk niet gewoon met je domme kop naar die P rijden want daar gaat iedereen naartoe. Gezien de proporties van het land en de dichte bevolking heeft Nederland juist ontzettend veel natuur. Wat noem je als alternatief? Central Park in New York? Grand Canyon waar iedereen naar dat ene bezoekerscentrum gaat?
é
De fiets is hier wat de metro in Hong Kong is. Je bent gek als je in zo'n stad een auto hebt, kost gewoon tijd. Maar je HOEFT niet persé in de stad te wonen. Dat wij nou toevallig fietsen gebruiken in plaats van scooters zoals in veel grote aziatische steden, tja da's gewoon een keuze.
Zeeman, Blokker, V&D, Gamma... het zijn de JC Penney's, Woolworths, Walmarts, K-Marts, Home Depots van Europa. Loop maar een willekeurige Amerikaanse mall in en je ziet ook overal dezelfde winkels. Same bullshit, different nametag. Loop je Times Square op, wat zie je? McDonalds, Subway, Burger King... same old shit. Beijing... zelfde verhaal. Bangkok... ZELFDE verhaal. Dit is een globale issue.
Oh, en niemand heeft ooit hoi tegen me gezegd in de metro in Parijs. Of Berlijn. Of Hongkong. Of in de bus in Beijing. Of in Bangkok. Of in Cairo. Of in LA. Ja, als die schoften me weer wat wilden verkopen. Bovendien is zo'n groet toch slechts een oppervlakkige uiting waar totaal geen emotie achter zit. Het betekent pas echt wat als het voorkomt uit een bepaalde relatie.
[..]
Ik wil niet zeggen dat Nederland ideaal is. Maar ik denk dat we het gemiddeld gezien helemaal niet slecht doen.
TS gets pwndquote:Op dinsdag 8 september 2009 03:10 schreef LuieDonder het volgende:
Maareh, zet je het werkelijk naast China? Waar hele groepen gegijzeld worden door hun baas, omdat die hun loon inhoudt, waar Chinees nieuwjaar het enige moment is dat ze vrij zijn, waar hele volksstammen van het platteland naar de stad verkassen, om in een desillusie terecht te komen? Waar je in de grote steden soms wekenlang de lucht niet ziet door de smog? Waar ze de zwervers van de straat afknuppelen opdat de westerse toeristen ze niet meer zien? Waar je verdwijnt als je Falun Gong aanhangt, ookal is het meer een meditatietechniek dan een religie, en zelfs al was het een religie...
Waar de meest triviale ziekten weeldig tieren omdat iedereen op de grond spuugt... waar het vliegveld van Shanghai midden op de dag dichtgaat 'omdat het leger een oefening moet doen', waardoor duizenden reizigers uren vertraging oplopen... waar je geregistreerde pasfoto keurig op een schermpje komt te staan als de computer van de douane je gezicht heeft gescand...
Moet ik nog doorgaan?
Handig, blijft je huis wel mooi drijvenquote:Terwijl je in de VS al voor 75000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen
Viel toch tegen in New Orleansquote:Op dinsdag 8 september 2009 03:15 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Handig, blijft je huis wel mooi drijven
Hij lag zo voor me...kon hem er zo inkoppen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:21 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Tja, die zat er toch wel aan te komen inderdaad![]()
Zwembandjes? Die krijg je hier gratis bij een fles frisdrank.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Terwijl je in de VS al voor 75000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen
quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zwembandjes? Die krijg je hier gratis bij een fles frisdrank.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zwembandjes? Die krijg je hier gratis bij een fles frisdrank.
China is een land waar pefectie 25% van de wereld standaard is..... geweldig land voor topic starters om zich koning te voelen. Hij zit namelijk op 25.1%quote:Op dinsdag 8 september 2009 07:38 schreef ElisaB het volgende:
Nee, inderdaad. China is een stúk beter
quote:Ooit eens naast een Nederlander gezeten in de trein, bibliotheek of waar dan ook? Die mensen sporen negen van de tien keer niet, mompelen in zichzelf of hebben ticks.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
é
[..]
Verdomme, ik net mijn verhaal typen, lees ik dit pas. Sluit me hierbij aan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
é
[..]
quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:30 schreef stofzuierslang het volgende:
terecht, nederland is echt een kankerland, gelukkig ben ik over 1 maand voorgoed weg hier![]()
zal dit kankerland nooit missen
Dat zeggen ze allemaal, maar 50% zijn echte losers, wel hard roepen maar nog sneller terug komen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:30 schreef stofzuierslang het volgende:
terecht, nederland is echt een kankerland, gelukkig ben ik over 1 maand voorgoed weg hier![]()
Nee.quote:
é
[..]
Nederland is een klein land, logisch dat huizen steeds duurder worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 05:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat over die huizen klopt ja, nergens in Europa op Monaco en andere malle plekken na zijn de huizen zo duur als in Nederland.
Da's ivm de misdadige grondpolitiek in Nederland.
Er zit een kern van waarheid in alhoewel ik die vriendelijkheid wel kan waarderen in Amerikaquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat laatste punt ook hoi zeggen in de trein. Ik ben een half jaar in amerika geweest en ik werd na 6 maanden gewoon misselijk van die overdreven vriendelijkheid (en dat was in New York dat zou een harde kille stad moeten zijn) Overal waar je loopt krijg je de how are you doings om je hoofd het antwoord willen ze niet. Ze zeggen dat iedereen 'great' is om als diegene weg is te zeggen dat het een lul is. Overal word je behandeld alsof je een debiel bent. En als je een keer je mening geeft wordt je gelijk voor racist uitgemaakt (Ik zei dat ik aziatische mensen die een presentatie geven vaak slecht versta).
Nee doe mij dan maar nederland waar men zegt waar het op staat als iemand je niet leuk vind dan merk je dat en hoef je er niet via via achter te komen. Nederlanders worden altijd als bot gezien ik zie het meer als eerlijk. Als je in de trein zit en je zit niet te wachten op een praatje dan praat je toch niet in amerika is dat geen mogelijkheid.
En dan willen die mensen ook niet in de stadregios als london of parijs kijken van die prijzen schrik je echt zelfs als je de prijzen in amsterdam kent.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nederland is een klein land, logisch dat huizen steeds duurder worden.
Helaas zo waar... En de ellende is: iedereen pikt het maar, zodat enkele tientallen mensen schatrijk kunnen blijven worden door het enorme KUNSTMATIGE tekort aan woningen en bouwgrond.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Terwijl je in de VS al voor 75000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen, kan je in dit ellendige land voor 400000 euro nog geen privacy kopen en zit je de rest van je leven te werken om een van die suffe Hollandse rijtjeshuizen af te betalen. Geen privacy, geen zwembad, geen sfeer, doch gewoon glorified Hollandse stront. Wil je in je tuin zitten? Dat kan, maar dan zitten dus tussen de 8 en 10 buren in je achtertuin te staren. En we weten allemaal hoe gek Nederlanders zijn op stiekem staren. Voortuin? Nee. In plaats daarvan hebben we de ‘voorstoep.’ Close but no cigar.
Ja voor een paar maand is het best prettig daarna begint het zo irritant te worden. Vooral omdat de nepheid zo duidelijk is men is aardig omdat dat de regel is en niet omdat men iemand aardig wil behandelen. Als in nederland iemand aardig tegen je is dan is hij ook echt aardig tegen jou. In amerika moet je je altijd afvragen wat bedoel hij nou echt. Een nederlander gaat naar een persoon toe en zegt "ik ben dit en dit nodig" en amerikaan zou zeggen "hey how are you today, nice weather, I love your new sweater my brother has one just like it but it looks so much better on you" en dan moet je maar raden dat eigenlijk bedoelen "ik ben dit en dat nodig".quote:Op maandag 8 september 2009 09:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Er zit een kern van waarheid in alhoewel ik die vriendelijkheid wel kan waarderen in Amerika
Het grappige is dat stadsbewoners "platteland" al natuur noemen... Weilanden zijn geen natuur, in Nederland hebben we simpelweg elk stukje gecultiveerd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:53 schreef Dqod het volgende:
Ik las dan toevallig net het stukje over dat er geen natuur is..
Ga eens naar een plattelandsdorpje zou ik zeggen.. Genoeg natuur
Tenminste: Er is nog genoeg over waar ik vandaan kom
Haha jij deelt mensen op aan jouw specificaties zodat jij er bij kan horen.quote:En ik denk dat alle allochtonen dit vinden, maar niet iedereen is zo eerlijk als ondergetekende.
Kunstmatig? Nederland is niet voor niets één van de dichtstbevolkte landen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Helaas zo waar... En de ellende is: iedereen pikt het maar, zodat enkele tientallen mensen schatrijk kunnen blijven worden door het enorme KUNSTMATIGE tekort aan woningen en bouwgrond.
Dit is simpelweg niet waar. De totale uitgaven aan gezondheidszorg in Nederland zijn zo'n 300 euro per inwoner per maand. Een klein deel betaal je zelf, een groter deel de werkgever, en de rest uit algemene middelen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
iedere Nederlander is voor een kleine honderd euro per maand gedekt voor vele miljoenen aan potentiële ziektekosten... waar een groot gedeelte van de Amerikanen "de loterij des levens" speelt, gewoonweg niet meer verzekerd kan worden als eenmaal duidelijk is dat ze een risicofactor vormen voor
Grofweg 12% is bebouwd. Maak daar 13% van, en alle woningtekorten zijn opgelost. Dat dat niet gebeurd is inderdaad kunstmatig.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kunstmatig? Nederland is niet voor niets één van de dichtstbevolkte landen.
Bovendien zijn er erg veel toeristen die het geweldig vinden om hier naar Nederland te gaan (en nee, niet alleen voor de drugs).Tuurlijk, Nederland is niet perfect, dat is geen enkel land, maar we zijn zeker niet het slechtste. Verre van. Al moet ik wel zeggen dat de TS de Nederlandse taal erg goed beheerst, beter dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:22 schreef Mirel het volgende:
[..]
Haha jij deelt mensen op aan jouw specificaties zodat jij er bij kan horen.Waarom zou je er vanuit gaan dat alle allochtonen dit vinden?
Dus mensen zoals Amerikanen, Engelsen, Surinamers, Marokkanen, Ex-Joegoslaven, Kenianen, Turken en Chinezen delen dezelfde mening?
Asl dat waar is, wat moeten we dan opofferen om er 13% van te maken? Zal wel niet zo makkelijk gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grofweg 12% is bebouwd. Maak daar 13% van, en alle woningtekorten zijn opgelost. Dat dat niet gebeurd is inderdaad kunstmatig.
De Wadden worden inderdaad wel genoemd als het laatste stukje echte natuur in Nederland. Verder zijn "natuurgebieden" dingen waar een hek omheen staat, hoe kunstmatig wil je het hebben...quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
over de natuur trouwens TS is nog nooit bij de wadden geweest.
Een stukje weiland hier en daar.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Asl dat waar is, wat moeten we dan opofferen om er 13% van te maken? Zal wel niet zo makkelijk gaan.
In de meeste landen wordt dan ook voornamelijk recreatief gefietst.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog een groot voordeel nederland is plat dus je kunt overal heenfietsen probeer dat maar eens ergens anders moet je gelijk een racefiets hebben en trainen.
Dat klopt wel, in Australie ben ik ook twee keer "rude" genoemd, terwijl ik me van geen kwaad bewust was...quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Maarja in het buitenland worden wij nederlanders wel altijd als bot gezien ik vind het gewoon duidelijk.
Ja idd. In de meeste landen missen ook stoepen en fietspaden. Buiten de files om vind ik de infrastructuur in nederland best prettig.quote:Op maandag 8 september 2009 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In de meeste landen wordt dan ook voornamelijk recreatief gefietst.
é
[..]
Dat doen alle niet Nederlanders inderdaad!quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk echt dat als ik langer weg zou gaan (waar ik wel over nadenk maar dan uit werk standpunt) dat ik dan de directheid van nederlanders ga missen buitenlanders kunnen altijd zo om het hekele punt heen wouwelen.
jaja ik kan niet iedereen over één kam scheren. Maar er is wel een tendens dat men in het buitenland niet zegt wat men bedoelt omdat dat niet binnen de morale standaard past.quote:Op maandag 8 september 2009 09:52 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Dat doen alle niet Nederlanders inderdaad!
De bewegwijzering voor fietsers daarentegen... Die is om te huilen, tenminste, als je wat langere afstanden fietst.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja idd. In de meeste landen missen ook stoepen en fietspaden. Buiten de files om vind ik de infrastructuur in nederland best prettig.
Rare conclusie, want Nederland is het enige land waar hele steden naar hondenstront stinken...quote:Nog een ding vind ik dat nederland redelijk schoon is.
Wel eens in amerika ergens gefietstquote:Op maandag 8 september 2009 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De bewegwijzering voor fietsers daarentegen... Die is om te huilen, tenminste, als je wat langere afstanden fietst.
Ik bedoel meer het aanblik op de gebouwen, het lijkt er een beetje op dat als een huis vies we hem afbreken en er een nieuwe neerzetten (is niet altijd positief we hebben weinig oude huizen over) Toen ik door rome liep had ik zoiets van die huizen hier kunnen bijna allemaal wel een likje verf gebruiken. En als ik in utrecht rondloop hebben veel huizen (uitzonderingen daar gelaten) nette kozijnen die iig om de 4 á 5 jaar worden overgeschilderd.quote:Op maandag 8 september 2009 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rare conclusie, want Nederland is het enige land waar hele steden naar hondenstront stinken...
Rare conclusie ze hebben de afgelopen jaren veel gedaan aan het fietsknooppuntenroutenetwerk, in de provincie brabant heb ik daar heel goede ervaringen mee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
De bewegwijzering voor fietsers daarentegen... Die is om te huilen, tenminste, als je wat langere afstanden fietst.
idd hier in zeeland stikt t van het gras zonder homo's of joggers jij denkt dat natuur een parkje is in amsterdamquote:Op dinsdag 8 september 2009 02:53 schreef Dqod het volgende:
Tevens klacht: Ts maakt een topic en is na 10 minuten al off?
Sensation whitequote:Op maandag 8 september 2009 10:07 schreef Metro2005 het volgende:
Nederland is een koud kikkerlandje met geen greintje fantasie of uitspatting.
Ik ken de knooppuntennetwerken, maar dat zijn meer de toeristische fietsroutes. Als je over de Zeeuwse eilanden bijvoorbeeld gewoon van A naar B wilt, fiets je enorm om (maar wel mooi). De "normale" wegwijzers ontbreken regelmatig.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Rare conclusie ze hebben de afgelopen jaren veel gedaan aan het fietsknooppuntenroutenetwerk, in de provincie brabant heb ik daar heel goede ervaringen mee.
Ja dit is wel zo maar ik vind dat wel prettige eigenschappen. Dat zei ik hierboven ook al een paar keer ik zie dat meer als eerlijkheid waarom zou je de dingen groter voordoen dan ze zijn. Misschien is dat ook wel de wetenschapper in mij zeg nou maar hoe het zit en dik het niet aan met dingen die je niet kunt toetsen.quote:In het spraakgebruik wordt met calvinisme een verzameling eigenschappen bedoeld die typisch Nederlands lijken te zijn. Ingetogen gedrag; ingetogen in het uiten van emoties; niet te koop lopen met je successen, kapitaal of bezittingen; soberheid, zuinigheid, lijdzaamheid en arbeidsethos.
Van iemand die zich autochtoon noemt mag je op z'n minst verwachten dat hij 'stront' schrijft, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:07 schreef Metro2005 het volgende:
Alhoewel ik me afvraag wat een hoop allochtonen in dit land zoeken (uitkeringen denk ik) heeft de TS 100% gelijk.
Nederland is een koud kikkerlandje met geen greintje fantasie of uitspatting. Het calvinistische straalt werkelijk overal vanaf en mensen zijn willoze slaven geworden.
Gegroet,
Een autochtoon die nederland ook maar een strondland vindt.
Woon jij in het gooi ofzo?quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:17 schreef Mirel het volgende:
Je neemt overal het extreme van.
Hier zie ik zat vrijstaande huizen.
Waar? Of noem je die 1m2 grond voor je voordeur een tuin?quote:De rijtjeshuizen hebben allemaal naast voortuinen ook achtertuinen.
zekerquote:Zenders zat als je digitale televisie neemt.
een hoop steden lijken echt wel op elkaar. overal trappetjes geveltjes en grachten in de binnenstad en daarbuiten vinex wijken.quote:Utrecht heeft met z'n grachten een andere sfeer dan Arnhem.
En kan je daar wonen? Helaas.quote:Natuur zat hier, in Rhenen bij de Utrechtse Heuvelrug.![]()
Omdat dat beleefd is misschien? Nederlanders zijn gewoon horken.quote:In de trein onbekekende mensen groeten is helemaal niet zo erg. Waarom zou je? De meeste mensen willen na een dag school/werk met rust gelaten worden.
Wat boeit het nou of het van hout of steen is gemaakt. Het gaat erom dat je véél meer huis, véél meer grond krijgt voor véél minder geld. Bovendien zijn houten huizen best mooiquote:(Oudere) Amerikaanse huizen zijn gemaakt van hout, wat goedkoper is. Daarnaast krijg je dus ook een grotere tuin. Alleen jammer als je in de Tornado Valley woont.![]()
Dan volg je toch gewoon de normale wegen bewegwijzering en hoop je dat je niet op snelwegen uitkomt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ken de knooppuntennetwerken, maar dat zijn meer de toeristische fietsroutes. Als je over de Zeeuwse eilanden bijvoorbeeld gewoon van A naar B wilt, fiets je enorm om (maar wel mooi). De "normale" wegwijzers ontbreken regelmatig.
Nou, nog een keertje dan:quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Leuk wonen kan in nederland alleen als je miljonair bent en in amerika ook als je jan modaal heet. DAT is het verschil.
Om maar een voorbeeldje te geven. Naast bovenstaande voorbeeld zijn er ook genoeg vrijstaande huizen midden in de natuur voor tussen de 200.000 en de 300.000 euro te vinden in Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:03 schreef Dlocks het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)rteer-perceelopp-af/
stont inderdaad, typefout. Waarin ik dat calvinistische terugzie? in zo ongeveer ALLES. Van het bouwen van gebouwen (niet te groot, anders vallen we op), tot het bouwen binnen de stadsgrenzen (stel je voor dat je stad groter wordt) tot de zesjescultuur in het onderwijs tot de opel astra voor de deur (niet te patserig, stel je voor dat je opvalt) tot de hele discussie in notabene de politiek ! over de hoge salarissen van ondernemers.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:15 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Van iemand die zich autochtoon noemt mag je op z'n minst verwachten dat hij 'stront' schrijft, maar dat terzijde.
Nederland een landje zonder fantasie of uitspatting? Enneh, koud? En waarin zie jij precies dat calvinistische terug? Je referentiekader lijkt me ernstig beperkt, dus een uitbreiding van je post met enkele voorbeelden en fatsoenlijke argumenten zou fijn zijn.
Is dat teveel moeite, dan krijg je deze van me: "".
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:27 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Nou, nog een keertje dan:
[..]
Om maar een voorbeeldje te geven. Naast bovenstaande voorbeeld zijn er ook genoeg vrijstaande huizen midden in de natuur voor tussen de 200.000 en de 300.000 euro te vinden in Nederland.
En ja, dan woon je 'in the middle of nowhere'. Maar dat is in Amerika ook het geval alleen zijn in Nederland de afstanden dan nog even een stuk korter.
Je weet toch dat elke hollander nog steeds denkt dat hij voor een appel en een ei een groot pand moet kunnen kopen langs het vondelpark in amsterdam.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:36 schreef Dlocks het volgende:
Of een heel eenvoudig 1 kamer appartement van 65 m2 in een flat voor $319.000,00. Echt veel goedkoper dan in Nederland.
Ja en als je in amerika om wat voor reden dan ook niet genoeg geld verdient ga je dood.quote:Op maandag 8 september 2009 10:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]jij denkt dat jan modaal 4 ton op de plank heeft liggen om zoiets te kopen?
En ja je zit dan in de middle of knowhere en nog beter: je kan in dit land ook niet betaalbaar reizen zodat je toch nog naar je werk kan.
Of was je vergeten dat de benzine hier 1,50 kost en de benzine in amerika nog geen 30 cent bedraagt?
En het OV is al net zo duur dat is geen optie.
Als je in amerika in de middle of knowhere woont heb je voor een kwart van die prijs al een fraaie vrijstaande woning.
Ik vind het een asociaal idee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja het gaat altijd ten koste van. In principe is veel geld verdienen alleen maar een verdeling van het geld dat er is dus als meneer x veel geld verdient is er minder geld voor meneer y en z. Als meneer x groot woont is er minder ruimte voor meneer y en z. etc.
Ik vind die nivellering wel een mooi idee.
Ten eerste is er in een hoop staten van amerika ook gewoon een uitkeringsregeling, ten tweede betaal je nauwelijks inkomstenbelasting (schaal loopt van 0% tot ong 30%) dus kun je ook je uitkering zelf bij elkaar sparen. Zeker als je je bedenkt dat de energie ongeveer een kwart kost vna wat het hier kost, de huizen goedkoper zijn, benzine goedkoper is etc. Je houdt daar genoeg geld over om te sparen in tegenstelling tot hier.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en als je in amerika om wat voor reden dan ook niet genoeg geld verdient ga je dood.
precies wat ik wou zeggenquote:Op dinsdag 8 september 2009 02:43 schreef jslavenburg het volgende:
Geen zin om te lezen. Dan rot je toch gewoon weer op?
Zoals ik al schreef kun je dat soort huizen in Nederland ook kopen voor tussen de 200.000 en de 300.000 euro. Prima betaalbaar voor Jan Modaal.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]jij denkt dat jan modaal 4 ton op de plank heeft liggen om zoiets te kopen?
En ja je zit dan in de middle of knowhere en nog beter: je kan in dit land ook niet betaalbaar reizen zodat je toch nog naar je werk kan.
Of was je vergeten dat de benzine hier 1,50 kost en de benzine in amerika nog geen 30 cent bedraagt?
En het OV is al net zo duur dat is geen optie.
Als je in amerika in de middle of knowhere woont heb je voor een kwart van die prijs al een fraaie vrijstaande woning.
Bravo, wederom niet gelukt 'stront' correct te typen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
stont inderdaad, typefout. Waarin ik dat calvinistische terugzie? in zo ongeveer ALLES. Van het bouwen van gebouwen (niet te groot, anders vallen we op), tot het bouwen binnen de stadsgrenzen (stel je voor dat je stad groter wordt) tot de zesjescultuur in het onderwijs tot de opel astra voor de deur (niet te patserig, stel je voor dat je opvalt) tot de hele discussie in notabene de politiek ! over de hoge salarissen van ondernemers.
Alles moet maar zozo in dit land omdat je anders met je kop boven het maaiveld uitsteekt. Verdien je veel? dan veel belasting betalen. Woon je goedkoop in een huurhuis? dan gooien we de huur maar omhoog want je verdient immers veel. Wil je in een veilige auto rijden? helaas, ga maar in een suzuki alto rijden want we maken de wegenbelasting wel dusdanig duur dat je dat niet kan betalen. Dreig je je eigen verantwoording te gaan nemen en wil je sparen? helaas, vermogensbelasting erop! Willen we een mooie infrastructuur aanleggen? neeeee dat mag niet, dan subsidieren we als overheid gewoon even tig clubjes die dat mooi jarenlang kunnen tegenhouden. Wil je meer werken en zo meer geld binnen harken? nee haha wat denk je wel niet, dat laten we mooi onder een hoger belastingtarief vallenWil je vrijstaand wonen? helaas dat mag niet tenzij je miljonair bent. Wil je in de natuur wonen? dat mag niet, wil je in een recreatiewoning wonen? dat mag niet.
Alle fantasie, elke onderneming, elke vorm van eigen verantwoording wordt in dit land afgestraft met een belasting op het een of ander of het wordt gewoon domweg verboden.
De calvinistische inslag zie je werkelijk OVERAL terug, en dan ga je nog serieus de vraag stellen waar ik dat aan zie.
Ik ben vandaag even niet geunanceerd. En tjeez, twee keer stront verkeerd schrijvenquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:47 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Bravo, wederom niet gelukt 'stront' correct te typen.
Verder een leuk verhaaltje dat je hier neergooit, hoor. Maar je schaart tafereeltjes uit het dagelijks Hollands leven nogal gemakkelijk onder 'Calvinisme'. Echter doet de meerderheid van de Nederlanders dat, mocht dat een troost zijn. Heb je je wel eens verdiept in de werkelijke invloed van het Calvinisme op onze cultuur? Zo ja, dan zou je weten dat die betrekkelijk meevalt. En toch, enige nuance in je post zou geen kwaad kunnen.
Dat soort huizen zijn voor jan modaal niet te betalen, want jan modaal verdient 1500 euro netto per maand (ong 2100 bruto) en daar kan jan modaal een huis van 125.000 euro van betalen. Met 2 keer modaal kom je in de buurt ja, dan kan je ongeveer 2,5 ton betalen maar dan ben je wel de rest van je leven aan het afbetalen op 2 salarissen. En dan nog kan jan modaal dan alleen in friesland, groningen of drenthe terecht maar daar werkt jan modaal niet. Jan modaal werkt namelijk in de randstad en daar kan jan modaal nauwelijks iets betalen en al helemaal niks vrijstaands.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:43 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef kun je dat soort huizen in Nederland ook kopen voor tussen de 200.000 en de 300.000 euro. Prima betaalbaar voor Jan Modaal.
Omdat TS degene was die beweerde dat er voor 400.000 euro alleen rijtjeshuizen te koop zijn in Nederland leek mij het niet meer dan logisch om concrete voorbeelden van vrijstaande huizen in de natuur voor dat bedrag als voorbeeld te geven.
Jij hebt een andere definitie van sociaal dan mij. Ik vind het sociaal dat je in nederland naar de opleiding kunt die je wilt en dat je daarvoor niet valedictorian voor hoeft te zijn en dat je pappie daarvoor niet extreem rijk hoeft te zijn. Ik vind het sociaal dat mensen die meer verdien er voor zorg dragen dat mensen die minder verdienen ook acceptabel kunnen leven. Ik vind het sociaal dat men er voor probeert te zorgen dat iedereen in nederland goed kan leven ipv alleen een toplaag.quote:Op maandag 8 september 2009 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het een asociaal idee.
Dus als jij hard werkt en veel geld verdient vind jij het wel eerlijk dat dat naar je buurman gaat die de hele dag op zijn luie reet hangt.
Je kan ook doorslaan en tada: Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jij hebt een andere definitie van sociaal dan mij. Ik vind het sociaal dat je in nederland naar de opleiding kunt die je wilt en dat je daarvoor niet valedictorian voor hoeft te zijn en dat je pappie daarvoor niet extreem rijk hoeft te zijn. Ik vind het sociaal dat mensen die meer verdien er voor zorg dragen dat mensen die minder verdienen ook acceptabel kunnen leven. Ik vind het sociaal dat men er voor probeert te zorgen dat iedereen in nederland goed kan leven ipv alleen een toplaag.
achja geen gezeik iedereen rijk laten we iedereen standaard veel geld geven zodat iedereen in nederland vrijstaand kan wonen midden in de stad. Dat is geen optie hier niet en ook in amerika niet. Dan daarbij doen amerikanen alles op afbetaling als er online een keer de optie creditcard niet is beginnen alle amerikanen te miepen maar ik heb dat geld toch niet. Alles is daar op de pof zelfs de regering doet daar het meeste met geld dat ze niet hebben.quote:Op maandag 8 september 2009 10:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat soort huizen zijn voor jan modaal niet te betalen, want jan modaal verdient 1500 euro netto per maand (ong 2100 bruto) en daar kan jan modaal een huis van 125.000 euro van betalen. Met 2 keer modaal kom je in de buurt ja, dan kan je ongeveer 2,5 ton betalen maar dan ben je wel de rest van je leven aan het afbetalen op 2 salarissen. En dan nog kan jan modaal dan alleen in friesland, groningen of drenthe terecht maar daar werkt jan modaal niet. Jan modaal werkt namelijk in de randstad en daar kan jan modaal nauwelijks iets betalen en al helemaal niks vrijstaands.
Mooi, als die dan allemaal even oprotten dan komt er vanzelf meer natuur, en meer huizen vrij. Scheelt dan ook weer 255.000 per gezin.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
En ik denk dat alle allochtonen dit vinden, maar niet iedereen is zo eerlijk als ondergetekende.
Hoezo doorslaan? Wat vind jij zo slecht aan wat nivelering, hartstikke leuk hoor dat jij goed kunt leren/ goede baan hebt maar misgun het anderen niet dat ze misschien iets minder goed kunnen leren/ iets minder goede baan hebben. En je had het ook over de 6jes cultuur er zijn zat mensen die veel harder werken voor een 6je dan iemand die met 2 vingers in de neus een 9 haalt maakt dat diegene die een 9 haalt een beter mens? Maakt dat diegene een mens die meer kansen verdient. Ik vind het verwerpelijk dat op basis van geluk sommige mensen wel zouden mogen slagen en andere mensen maar moeten creperen.quote:Op maandag 8 september 2009 11:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je kan ook doorslaan en tada: Nederland.
Over het algemeen verdienen Amerikanen meer dan Nederlanders, terwijl alles goedkoper is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
Ten eerste is er in een hoop staten van amerika ook gewoon een uitkeringsregeling, ten tweede betaal je nauwelijks inkomstenbelasting (schaal loopt van 0% tot ong 30%) dus kun je ook je uitkering zelf bij elkaar sparen. Zeker als je je bedenkt dat de energie ongeveer een kwart kost vna wat het hier kost, de huizen goedkoper zijn, benzine goedkoper is etc. Je houdt daar genoeg geld over om te sparen in tegenstelling tot hier.
Ja laten we geen steun verlenen aan mensen die het nodig hebben dan krijg je een veel fijner land. Lekker ieder voor zich en dan als IK het maar leuk heb wat kan mij die jongere met die dwarslaesie schelen etc.quote:Op maandag 8 september 2009 11:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Over het algemeen verdienen Amerikanen meer dan Nederlanders, terwijl alles goedkoper is.
Dat maakt dat ze simpelweg veel meer te kunnen kopen. Maar gek genoeg willen Nederlanders graag roepen dat Amerika slecht is...
En ja, dat steuntrekkers het daar wellicht minder goed hebben dan hier, dat vind ik niet erg.
Ik vind nivelering slecht omdat het de motivatie bij mensen wegneemt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo doorslaan? Wat vind jij zo slecht aan wat nivelering,
Niemand hoeft te creperen want iedereen kan werken, en dat heeft niet perse te maken met je opleidingsniveau. Natuurlijk zijn er mensen die directeur van een groot bedrijf zijn door hun opleiding maar de meeste mensen die rijk zijn zijn dat geworden door hard te werken, niet door een hoge opleiding. (zoek maar na, de meeste miljonairs hebben niet eens een vervolgopleiding gedaan. )quote:hartstikke leuk hoor dat jij goed kunt leren/ goede baan hebt maar misgun het anderen niet dat ze misschien iets minder goed kunnen leren/ iets minder goede baan hebben. En je had het ook over de 6jes cultuur er zijn zat mensen die veel harder werken voor een 6je dan iemand die met 2 vingers in de neus een 9 haalt maakt dat diegene die een 9 haalt een beter mens? Maakt dat diegene een mens die meer kansen verdient. Ik vind het verwerpelijk dat op basis van geluk sommige mensen wel zouden mogen slagen en andere mensen maar moeten creperen.
Dat is precies wat al miljoenen jaren gebeurt! En het heeft ons gebracht waar we nu zijn...quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het verwerpelijk dat op basis van geluk sommige mensen wel zouden mogen slagen en andere mensen maar moeten creperen.
Ik heb het niet over die "jongere met dwarslaesie", wel over grote groepen die het wel best vinden dat anderen voor ze werken, omdat ze er zelf geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja laten we geen steun verlenen aan mensen die het nodig hebben dan krijg je een veel fijner land. Lekker ieder voor zich en dan als IK het maar leuk heb wat kan mij die jongere met die dwarslaesie schelen etc.
Ook daarin kun je weer doorslaan. Kijk naar een Australie/Nieuw Zeeland, Amerika. Voordat je daar mag binnenkomen moet je al aantonen dat je werk hebt, inkomen hebt en een buffer hebt mocht het mis gaan. Dat gaat hier toch een stukje makkelijker.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja laten we geen steun verlenen aan mensen die het nodig hebben dan krijg je een veel fijner land. Lekker ieder voor zich en dan als IK het maar leuk heb wat kan mij die jongere met die dwarslaesie schelen etc.
Waarom gaan er dan steeds meer mensen studeren? en vooral steeds meer mensen doorstuderen? Om een beroep te gaan doen dat ze leuk vinden als je lol hebt in je werk ga je niet moeilijk doen over overwerk. En als je echt lol hebt in je werk is het laatste wat je wil stoppen de meeste mensen die met pensioen moeten worden extreem ongelukkig omdat ze werk missen.quote:Op maandag 8 september 2009 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het neemt de motivatie weg om door te leren, het neemt de motivatie weg om langer te blijven werken, het neemt de motivatie weg om overwerk te doen etc. Je mag het merendeel toch weer direct inleveren zodat mensen die niet de handen uit de mouwen willen steken ook geld krijgen toegestopt.
[..]
De meeste steuntrekkers kunnen echt nog wel werken, ik woon verdorie in een buurt waar driekwart 's ochtends nog op zijn nest ligt te ronken als ik naar mijn werk moet maar intussen kunnen ze wel de hele dag zwart bijklussen en zijn ze geenszins van plan om werk te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee dan de amerikaanse prestatie methode je moet altijd de beste zijn als je niet de beste bent ben je loser en kom je niet aan de baan die je wilt. Je moet de beste van de klas zijn ook al gaat dat ten koste van anderen. En dat wordt doorgezet in universiteiten en bedrijfsleven. Hoe beter je anderen naar beneden kunt drukken hoe hoger je zelf kunt staan en dat is het ultieme doel. Waarom niet samen proberen iets goeds neer te zetten zonder die eeuwige strijd.quote:Op maandag 8 september 2009 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
Niemand hoeft te creperen want iedereen kan werken, en dat heeft niet perse te maken met je opleidingsniveau. Natuurlijk zijn er mensen die directeur van een groot bedrijf zijn door hun opleiding maar de meeste mensen die rijk zijn zijn dat geworden door hard te werken, niet door een hoge opleiding. (zoek maar na, de meeste miljonairs hebben niet eens een vervolgopleiding gedaan. )
Mensen die niet KUNNEN werken vind ik een ander verhaal en daarvoor moet ook gewoon een goede regeling getroffen worden.
Bovendien krijg je door de sociale staat andere problemen namelijk dat mensen zich helemaal niet meer verantwoordelijk voelen voor anderen. Je hebt immers toch al belasting betaald? laat de overheid dan de boel ook maar oplossen. Waarom moet ik voor mijn zieke buurman zorgen? die krijgt toch al uitkering en gezondheidszorg van de overheid? waarom zou ik mijn straat nog zelf vegen, ik betaal al belasting genoeg om dat voor me te laten doen door de gemeente.
Ook neem je alle eigen verantwoording weg bij mensen. Waarom sparen? er zijn toch uitkeringen en vangnetten? Waarom zou ik een moeilijke baan nemen, als ik maar weinig verdien komt de overheid me wel helpen met allerlei subsidies. Als ik van mijn buurt een pleurisbende maak komt de overheid wel de boel opknappen omdat het dan vogelaarwijk heet.
Veel belasting heffen vraagt veel tegenprestatie en creeert egoisme onder mensen imho.
En als je een uitkering krijgt heb je sollicitatie plicht moet je om de haverklap bij het CWi langs. Klinkt mij in de oren als helpen werk zoeken.quote:Op maandag 8 september 2009 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De meeste steuntrekkers kunnen echt nog wel werken, ik woon verdorie in een buurt waar driekwart 's ochtends nog op zijn nest ligt te ronken als ik naar mijn werk moet maar intussen kunnen ze wel de hele dag zwart bijklussen en zijn ze geenszins van plan om werk te gaan zoeken.
Als mensen echt niet kunnen werken moet je ze steunen maar de meeste mensen kunnen echt nog wel werken. Help ze dan met een baan zoeken ipv ze geld geven. Dat is niet sociaal, dat is het probleem wegmoffelen.
Daar heb ik naast gewerkt, mijn god, wat een werkschuw tuig komt daar op visitequote:Op dinsdag 8 september 2009 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En als je een uitkering krijgt heb je sollicitatie plicht moet je om de haverklap bij het CWi langs. Klinkt mij in de oren als helpen werk zoeken.
Toch hebben vele honderdduizenden Nederlanders gewoon een uitkering, al vele (tientallen) jaren...quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En als je een uitkering krijgt heb je sollicitatie plicht moet je om de haverklap bij het CWi langs. Klinkt mij in de oren als helpen werk zoeken.
Nee gewoon op straat zetten dat helpt. Lekker in hun schulden laten verzuipen en dan laten creperen. Daar schiet je echt heel veel mee op.quote:Op maandag 8 september 2009 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toch hebben vele honderdduizenden Nederlanders gewoon een uitkering, al vele (tientallen) jaren...
Enkele jaren terug bleek het CWI in Amsterdam 335.000 euro uit te geven per werkloze die ze aan een baan hielpen... niet echt zinnig.
De een is beter dan de ander, live with it.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Natuurlijk zitten er allemaal haken en ogen aan alle systemen. Maar ik vind nederland geen strontland omdat mensen geen vrijstaande woning hebben. En ook geen strontland omdat ze wat proberen te doen aan exsorbitante inkomsten. En ook geen strontland omdat ze de boel een beetje nivelleren. Maar misschien ben ik wel een calvinist in hart en nieren.
Ik ben inderdaad van mening doe maar normaal dan doe je al gek genoeg, waarom zou je van de daken schreeuwen hoe gek je wel niet bent of hoe goed jij wel niet dit en dat kunt. Word je daar gelukkiger van word je blij als je tegen mensen kunt zeggen ik kan dit en jij lekker niet nananenana. Of kijk mij ik heb zo'n goede baan dat ik dit kan en jij zit achter de kassa, haha!
Juist! daar kan de één niks aan doen en de andere ook niet. Moet het dan die andere telkens ingewreven worden.quote:Op maandag 8 september 2009 11:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
De een is beter dan de ander, live with it.
Dat zeg ik niet... Ik heb al eerder geopperd om *iedereen* een uitkering te geven, zeg 400 euro per maand, of je nou werkt of niet. De steuntrekkers krijgen dan wat minder, maar daar staat tegenover dat ze, als ze een paar uur per week gaan werken, wel hun inkomsten daadwerkelijk mogen houden. Dan voorkom je dat ze "voor die paar euro meer" geen zin hebben om te werken. Het huidige systeem ("gratis geld") motiveert simpelweg niet. En dat zou anders moeten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee gewoon op straat zetten dat helpt. Lekker in hun schulden laten verzuipen en dan laten creperen. Daar schiet je echt heel veel mee op.
Het inkomen van Jan Modaal is ruim 20% hoger dan de bedragen die jij noemt. Feit blijft dat Jan Modaal ook in Nederland een vrijstaand huis midden in de natuur kan kopen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat soort huizen zijn voor jan modaal niet te betalen, want jan modaal verdient 1500 euro netto per maand (ong 2100 bruto) en daar kan jan modaal een huis van 125.000 euro van betalen. Met 2 keer modaal kom je in de buurt ja, dan kan je ongeveer 2,5 ton betalen maar dan ben je wel de rest van je leven aan het afbetalen op 2 salarissen. En dan nog kan jan modaal dan alleen in friesland, groningen of drenthe terecht maar daar werkt jan modaal niet. Jan modaal werkt namelijk in de randstad en daar kan jan modaal nauwelijks iets betalen en al helemaal niks vrijstaands.
Man, dat is een wassen neus van heb ik jou daar. We hebben hier op de zaak ook een keer zo' n pipo gehad die moest solliciteren, die zei gewoon doodleuk van ja ik zit hier wel maar ik wil de baan niet. Doei.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
de huizen die jan modaal hier vrijstaand kan kopen liggen op 200km afstand van de randstad, in amerika liggen ze vlak buiten de steden. Nogal een verschil he. Komt nog bij dat 200km afstand rijden in dit land je tussen de 400 en 500 euro kost per maand (in het gunstigste geval als je diesel rijdt) dus niet te betalen is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:40 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het inkomen van Jan Modaal is ruim 20% hoger dan de bedragen die jij noemt. Feit blijft dat Jan Modaal ook in Nederland een vrijstaand huis midden in de natuur kan kopen.
En nee, Jan Modaal kan dat niet in de stad kopen. Maar ook in de VS kan Jan Modaal geen vrijstaand huis in de stad kopen.
Nee hoor. Een loodgieter verdient weer goud met zijn handen. Een ander met zijn hersenen. Dat er de wil niet is om eens wat extra te doen, leren of uberhaupt te werken maar wel de wil om die hyperl33t plasma te kopen, jammer voor dat gepeupel dat wel de lusten, maar niet de lasten (nou ja, werk dus) wilt hebben. Dan wordt het ingewreven.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Juist! daar kan de één niks aan doen en de andere ook niet. Moet het dan die andere telkens ingewreven worden.
Dan verhuis je naar groningen en heb je land genoeg om je heen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
de huizen die jan modaal hier vrijstaand kan kopen liggen op 200km afstand van de randstad, in amerika liggen ze vlak buiten de steden. Nogal een verschil he. Komt nog bij dat 200km afstand rijden in dit land je tussen de 400 en 500 euro kost per maand (in het gunstigste geval als je diesel rijdt) dus niet te betalen is.
Even simpel voorbeeld, ik woon en werk in schiedam. Nu is er in schiedam geen betaalbaar vrijstaand huis te koop (of je moet nog een miljoentje hebben liggen) en in de omgeving is er ook geen betaalbare vrijstaande woning te koop, alleen in maassluis zijn er een paar en die kosten 4 ton. Niet op te brengen want voor zo'n hypotheek heb je 3 tot 4 keer modaal inkomen nodig,
Het is gewoon onmogelijk om in de randstad iets fatsoenlijks vrijstaands te vinden voor iemand met een gemiddeld inkomen.
Zijn veel weilanden niet grondbezit van mensen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De Wadden worden inderdaad wel genoemd als het laatste stukje echte natuur in Nederland. Verder zijn "natuurgebieden" dingen waar een hek omheen staat, hoe kunstmatig wil je het hebben...
[..]
Een stukje weiland hier en daar.
Gek genoeg worden weilanden wel "teruggegeven aan de natuur", ik heb papers gelezen waarin wetenschappers helemaal blij waren over het herintroduceren van 2 nieuwe muggensoorten in Nederland. Aanleg van nieuwe moerasgebieden. Ik ben er geweest en je gaat dood van de muggen... Prima voor de biodiversiteit, maar totaal doorgeschoten in een overvol klein land.
Ben ik ook van plan (nja drenthe danquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan verhuis je naar groningen en heb je land genoeg om je heen.
Als jij in de VS buiten een grote stad gaat wonen kan het wellicht hemelsbreed dichterbij zijn dan in buiten randstad -> randstad, maar je reistijd zal in de VS om van buiten de stad in de stad te komen langer zijn dan in Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:48 schreef Metro2005 het volgende:
de huizen die jan modaal hier vrijstaand kan kopen liggen op 200km afstand van de randstad, in amerika liggen ze vlak buiten de steden.
[..]
Klopt voor de randstad. Klopt ook voor bijvoorbeeld New York.quote:[..]
Het is gewoon onmogelijk om in de randstad iets fatsoenlijks vrijstaands te vinden voor iemand met een gemiddeld inkomen.
Niet zeuren dan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ben ik ook van plan (nja drenthe dan)
Een loodgieter zal nooit meer verdienen als een post-doc hoe hard die loodgieter ook werkt, en die post-doc is ook maar gewoon post-doc geworden omdat hij deed wat hij kon net als de loodgieter. Tenzij misschien de loodgieter een eigen bedrijfje gaat beginnen maar dat heeft dan weer niks met loodgieten te maken.quote:Op maandag 8 september 2009 11:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee hoor. Een loodgieter verdient weer goud met zijn handen. Een ander met zijn hersenen. Dat er de wil niet is om eens wat extra te doen, leren of uberhaupt te werken maar wel de wil om die hyperl33t plasma te kopen, jammer voor dat gepeupel dat wel de lusten, maar niet de lasten (nou ja, werk dus) wilt hebben. Dan wordt het ingewreven.
Uiteraard. En als die boer het verkoopt krijgt-ie 4 euro per vierkante meter. De huiseigenaar betaald 800 euro per vierkante meter. Het probleem zit in het verschil...quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zijn veel weilanden niet grondbezit van mensen?
Lees mijn stukje over "Natuur" nog eens na... Weiland != natuur...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:04 schreef Tommeke het volgende:
Hij noemt de Nederlanders eenheidsworsten. Nee, die communistische Chinezen zijn zo divers zeg..
En qua natuur zit het hier wel goed als je eens buiten de Randstad komt...
Mja, de veluwe is ook niet meer wat het geweest isquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lees mijn stukje over "Natuur" nog eens na... Weiland != natuur...
gewoon even een paar honderd meter de noordzee op varen, Natuur!quote:Op maandag 8 september 2009 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En als we van die weilanden nou eens rijstvelden maken?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nou Nou wat ben ik jaloers op een grotere tuinquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
als je alle punten van metro meeneemt komt het er voor hem op neer dat nederland best leuk is tenzij je succesvol bent
Komt mij een beetje over als een luxeprobleem alles gaat zo goed in mijn leven en nu heb ik kleinere tuin dan ik in amerika gehad zou hebben.
Ach, als je het aangeboden krijgt dan zeg je ook geen nee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou Nou wat ben ik jaloers op een grotere tuin. Dan moet je ook weer langer het gras maaien en ben je meer tijd kwijt met onderhoud daarvan. Maar dan kun je wel zeggen dat je die grotere tuin hebt.
Ik ben bewust in een appartement gaan wonen om geen tuin te hebben omdat ik deze niet wil bijhouden. Wanneer men mij een penthouse op westpoint zou aanbieden zou ik geen nee zeggen, maar een flink huis met een nog flinkere tuin dan zou ik toch echt nee zeggen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, als je het aangeboden krijgt dan zeg je ook geen nee.
Nou ja, de een wilt een tuin, de ander een penthouse. Wat is het verschil. Plus dat je een tuin prima onderhoudsvrij kan maken, al zeg ik het zelfquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben bewust in een appartement gaan wonen om geen tuin te hebben omdat ik deze niet wil bijhouden. Wanneer men mij een penthouse op westpoint zou aanbieden zou ik geen nee zeggen, maar een flink huis met een nog flinkere tuin dan zou ik toch echt nee zeggen.
Ja door asfalt en stenen erin te leggen dan kun je net zo goed dat eerder genoemde rijtjeshuis hebben met een stoep voor langs.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:50 schreef Pheno het volgende:
Nou ja, de een wilt een tuin, de ander een penthouse. Wat is het verschil. Plus dat je een tuin prima onderhoudsvrij kan maken, al zeg ik het zelf
Zou ook kunnen. Maar goed, offtopic ding, anders worden we geschopt naar F&Fquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja door asfalt en stenen erin te leggen dan kun je net zo goed dat eerder genoemde rijtjeshuis hebben met een stoep voor langs.
Wie zegt dat ik weilanden natuur noem?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nederland is een klein land, logisch dat huizen steeds duurder worden.
Ja, maar het is veel leuker om de TS te pakken op slechte voorbeelden, desnoods met de drogreden.quote:
Weet niet of je moslim bent ofzo maar ken je het verhaal van de 3 biggetjes?quote:Terwijl je in de VS al voor 75000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen, kan je in dit ellendige land voor 400000 euro nog geen privacy kopen en zit je de rest van je leven te werken om een van die suffe Hollandse rijtjeshuizen af te betalen
ja klopt, gelukkig heb je winkelketens alleen in nederlandquote:Naar een andere stad voor de afwisseling? Vergeet het maar, want hoewel San Francisco niet op New York lijkt en Las Vegas totaal anders is dan Miami, lijken alle Hollandse steden op elkaar. Je wordt schijtmisselijk van diezelfde klotewinkels overal. Waar is de fantasie? Waar is die unieke sfeer of unieke winkeltjes? Hoeveel Zeemans, Blokkers en Mediamarkts en Hema worst kan een land verdomme verdragen? Wat is er nou in godsnaam uniek aan een stad als Almere? Wat moet dat in fuck’s name voorstellen?
Enig idee hoeveel huizen er in de VS jaarlijks wegwaaien? 1 op de 10.000 o.i.d.? Er branden er meer af...quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Weet niet of je moslim bent ofzo maar ken je het verhaal van de 3 biggetjes?
Dat de grote boze wolf tegen hun huisje aan gaat blazen?
Nou dat gaat in dit geval dus ook op.
In de randstad het je de zee en de duinen op een steenworp afstand dat hebben die mensen weer niet, rond het gooi hebben we ook nog mooie stukken natuur zitten. En niet te vergeten het groene hartquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef NoShitSherlock het volgende:
En daarnaast vind ik het grote gebrek van Nederland zijn voorspelbaarheid en het grote gebrek aan natuur. Kijk als je in het Ruhr gebied woont dan heb je ten westen daarvan een gigantisch natuur gebied liggen. Maar in de Randstad heb je deze optie niet.
Ten westen van de Randstad ligt juist een enorm natuurgebied... Je moet wel van water houden...quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef NoShitSherlock het volgende:
En daarnaast vind ik het grote gebrek van Nederland zijn voorspelbaarheid en het grote gebrek aan natuur. Kijk als je in het Ruhr gebied woont dan heb je ten westen daarvan een gigantisch natuur gebied liggen. Maar in de Randstad heb je deze optie niet.
Misschien is Nederland ook een heel stuk kleiner?quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Terwijl je in de VS al voor 75000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen, kan je in dit ellendige land voor 400000 euro nog geen privacy kopen en zit je de rest van je leven te werken om een van die suffe Hollandse rijtjeshuizen af te betalen. Geen privacy, geen zwembad, geen sfeer, doch gewoon glorified Hollandse stront. Wil je in je tuin zitten? Dat kan, maar dan zitten dus tussen de 8 en 10 buren in je achtertuin te staren. En we weten allemaal hoe gek Nederlanders zijn op stiekem staren. Voortuin? Nee. In plaats daarvan hebben we de ‘voorstoep.’ Close but no cigar.
Waarschijnlijk wel, want ik herken me totaal niet in het bovenstaande...quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef NoShitSherlock het volgende:
Het is wel zo dat mensen in Nederland vrijwel geen interesse hebben in andere mensen. In die zin dat ze geïnteresseerd zijn in persoonlijke dingen van mensen en daar ook naar vragen. Dat komt omdat iedereen dat natuurlijk zo ervaart en dus denken mensen als niemand in mij interesse toont dan toon ik ook geen interesse meer in iemand anders. Maar in het Oosten van het land merk je dit nog wel , mensen zijn daar echt een stuk vriendelijker dan in het Westen van het land.
Blijkbaar heeft de overheid die belasting nodig, anders komen we niet rond.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:34 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ben het oa. eens met het stukje over de vermogensbelasting.
Ik vind dat in ieder geval wel belachelijk. Je betaalt al fucking veel belasting. Je hebt een inkomen, waarover je inkomstenbelasting betaalt. Dan spaar je dit inkomen op, en dan kan je ook nog eens belasting gaan betalen omdat je teveel op je rekening hebt staan.
Sorry, voel me hier goed als Nederlander en heb niet veel te zeiken, maar de vermogensbelasting gaat er bij mij echt niet in. Belachelijk gewoon.
Dan vind ik het nog altijd belachelijk. Je betaalt toch al inkomstenbelasting? Ik vind dat de overheid het recht niet eens heeft om er dan nog meer geld van af te trekken, omdat je wilt sparen. Maargoed, dat recht hebben ze dus welquote:Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft de overheid die belasting nodig, anders komen we niet rond.
Maar vervelend is het inderdaad wel.
Dat zijn de leukste, de mensen met de grootste bek.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:30 schreef stofzuierslang het volgende:
ik dacht successierecht...quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Net zoals erfbelasting. Ook al zo belachelijk.
Stel, hypothetisch gezien, mijn ouders gaan vandaag dood en ik erf, laten we zeggen, 4 ton. Dan mag ik daar ook nog eens belasting over gaan betalen. Ben de precieze naam van die belasting vergeten. Dat vind ik in ieder geval ook zwaar belachelijk. Mijn ouders betalen al hun hele leven belasting, en dus ook die belachelijke vermogens belasting. En dan kan ik ook nog eens belasting gaan betalen over die 4 ton (ergens tussen 20%-40% toch?) omdat ik het erf.
Bah. Sommige belastingen zijn naar mijn mening echt te belachelijk voor woorden. We worden genaaid
Successierecht inderdaad. Maar die is laatst wel verlaagd geloof ik?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Net zoals erfbelasting. Ook al zo belachelijk.
Stel, hypothetisch gezien, mijn ouders gaan vandaag dood en ik erf, laten we zeggen, 4 ton. Dan mag ik daar ook nog eens belasting over gaan betalen. Ben de precieze naam van die belasting vergeten. Dat vind ik in ieder geval ook zwaar belachelijk. Mijn ouders betalen al hun hele leven belasting, en dus ook die belachelijke vermogens belasting. En dan kan ik ook nog eens belasting gaan betalen over die 4 ton (ergens tussen 20%-40% toch?) omdat ik het erf.
Bah. Sommige belastingen zijn naar mijn mening echt te belachelijk voor woorden. We worden genaaid
Wil je dan dat je ouders nog maar 2 ton zouden hebben omdat ze geen kinderbijslag meer zouden krijgen en voor jou opleiding moeten betalen er verder in dit land dus mensen zonder geld geen opleding meer kunnen bekostigen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ook wel lijkenpikken genoemd...quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:40 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Successierecht inderdaad. Maar die is laatst wel verlaagd geloof ik?
Beetje late reactie, maar ik ben geen stadsbewoner eh..quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het grappige is dat stadsbewoners "platteland" al natuur noemen... Weilanden zijn geen natuur, in Nederland hebben we simpelweg elk stukje gecultiveerd.
Waarom ga je niet gelijk naar de V.S.? Je bent nog altijd vrij om te emigreren. Verder zal het Nederland goed doen wanneer alle zeikerds vertrekken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ben ik ook van plan (nja drenthe dan)
En weet je hoe dat komt?quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Ik heb hier een tijdje gewoond, ben toen gelukkig weer naar China gegaan voor mijn werk en toen moest ik van mijn (overigens Nederlandse baas van een Nederlands bedrijf) weer terug naar dit stuk stront dat Nederland heet om me bij te scholen met een heuse MBA. Vooruit dan maar. En ja hoor, je moet echt even weg zijn uit NL om weer te voelen wat een stuk afval het eigenlijk is. Als je erin zit dan merk je het niet zo, net zoals stank in een kamer na een tijdje niet meer stinkt, het wordt namelijk gewoon. Als je de kamer verlaat en dan weer terugkomt dan merk je de stank weer.
Wat klopt er allemaal niet aan dit land?
Even met de auto lekker de sleur van alledag ontvluchten en heerlijk naar de natuur zoals ze dat in films doen? Vergeet het maar, er is geen natuur! Dit land heeft gewoon geen natuur! Wauw! ALS je al ergens een stukje gras kan vinden, struikel je er over de joggers, gezinnen en homos, want iedereen wil er gebruik van maken. Geen wonder dat de meesten hier geestelijk niet in orde zijn en zich verlagen tot een gesprek met zichzelf of hun hond. Ooit eens naast een Nederlander gezeten in de trein, bibliotheek of waar dan ook? Die mensen sporen negen van de tien keer niet, mompelen in zichzelf of hebben ticks. De mens MOET natuur hebben, anders draait die door! Nederlanders zijn het bewijs.
En laat de auto liever thuis staan, er is altijd file. Vind je het gek als je 70 moet rijden op de snelweg, dan weer 50, dan weer 90, dan weer 70? Neem ook even een tweede hypotheek als je lekker door het land wilt cruisen, want de benzine is een luxe. Nee, de auto is TE AMERIKAANS voor de Hollanders. Een echte Hollander hoort de fiets te nemen naar de stad om daar als een aardappelmannetje gebak en koffie te vreten op een terras en dan als een willoze aardappelmannetje terug te fietsen om de troep op tv te kijken en morgen weer vroeg op om in de file te staan. Hoe treurig kan je leven zijn? Fietsen -> Terrasje -> Te dure gebak en koffie bestellen -> Naar mensen staren -> Wandeling langs eenheidsworstwinkels -> Terug op de fiets -> Terug naar je sad pathetic life.
Naar een andere stad voor de afwisseling? Vergeet het maar, want hoewel San Francisco niet op New York lijkt en Las Vegas totaal anders is dan Miami, lijken alle Hollandse steden op elkaar. Je wordt schijtmisselijk van diezelfde klotewinkels overal. Waar is de fantasie? Waar is die unieke sfeer of unieke winkeltjes? Hoeveel Zeemans, Blokkers en Mediamarkts en Hema worst kan een land verdomme verdragen? Wat is er nou in godsnaam uniek aan een stad als Almere? Wat moet dat in fuck’s name voorstellen?
Dan hebben we nog die klotementaliteit van Hollandse collega's waar je als allochtoon mee opgescheept zit. Een soort mix van luiheid die ze je willen opdringen, jaloezie op je betere kwalificaties en superioriteitsgevoelens die steeds moeilijker te rechtvaardigen zijn. Je moet je te kapot werken zodat een of andere Janneke die ‘overspannen’ is geraakt of RSI heeft, weer 6 maanden thuis kan zitten op haar luie reet…… om dan terug te komen en te klagen dat allochtonen niet hard genoeg werken. Bizar. Tot zover de hardwerkende Nederlander. Het enige stukje troost dat ik heb is dat ik tenminste mijn studieschuld nalaat aan dat soort Jannekes en jullie land met de toestroom uit Oost Europa sowieso naar de klote gaat. Dus is er toch een beetje gerechtigheid.
TV aanzetten? Sla al die Hollandse zenders gelijk over als je leven je lief is. Er zijn maar drie soorten programma’s op de Nederlandse tv: 1. Zeikprogramma’s als Pauw en Witteman 2. immorele programma’s als de Gouden Kooi 3. sex programma’s (alles na 22:30). Of men is aan het discussiëren, of men is zich aan het verlagen naar een nieuw dieptepunt qua moraal, of een paar Hollandse sletjes smeken je om in hun bek klaar te komen en hun nummer te bellen. Kies maar uit.
Dan hebben we het nog niet over de manieren. Ik denk dat alleen een Nederlandse volwassene onbeschoft genoeg is om een treincoupe binnen te stappen en als een vijfjarige zoutzak te gaan zitten zonder een hoi of wat dan ook te zeggen. Ik heb dit gechecked met andere WESTERSE studenten en er was consensus, dat soort gedrag is NIET normaal.
Gewoon de feiten onder ogen zien. Jullie land is een strontland.
En ik denk dat alle allochtonen dit vinden, maar niet iedereen is zo eerlijk als ondergetekende.
Niet alleen de winkels, variatie in alles.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:48 schreef -Datdus- het volgende:
oja en over die winkels? starbucks ben ik maar 27 keer tegengekomen in miami![]()
om over New York maar te zwijgen.
Oja, Burgerking macdonalds wallmart etc...
nee dat is sfeer zeg![]()
New York heeft echt ontzettend veel starbucksquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:48 schreef -Datdus- het volgende:
oja en over die winkels? starbucks ben ik maar 27 keer tegengekomen in miami![]()
om over New York maar te zwijgen.
Oja, Burgerking macdonalds wallmart etc...
nee dat is sfeer zeg![]()
Ik ben een allochtoon en ik ben het hiermee eens.quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
é
[..]
quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
New York heeft echt ontzettend veel starbucks![]()
hahaha, natuur, 1 plat stuk STINKEND strontland, door al die mestkoeien daar... heerlijk die natuur... met 1 adder hier en 1 vos daar die je toch nooi tegenkomt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:53 schreef Dqod het volgende:
Gast, in NL heb je geen natuur doch WEILANDEN, maar dit is niet hoe een zinnige en gezonde persoon natuur zou beschrijven. Weilanden heeft NL genoeg. Mag je daar doorheen lopen? Nee. Kan je daar picknicken? Nee. Is er iets anders dan gras en strontlucht? Nee. Is het omheind EN iemands privebezit? JA! Schiet ik er dus iets mee op? Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:53 schreef Dqod het volgende:
Dat komt door de belabberde methodologie waarbij ook studenten die een tijdje in het buitenland gaan studeren als emigrant worden gezien. Die mensen komen echt niet terug naar NL met de staart tussen de benen... ze waren vanaf het begin niet van plan NL voorgoed te verlaten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal, maar 50% zijn echte losers, wel hard roepen maar nog sneller terug komen.![]()
Helft van de emigranten komt weer terug
Iedereen droomt ervan om weg te gaan. Mensen die niet weggaan hebben grofweg de volgende redenen:quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:33 schreef valek het volgende:
Op de meeste (zo niet alle) punten heeft TS gelijk. Ik droom al lang om hier weg te gaan. Maar ik kan niet zonder vrienden en familie. En mijn vriendin zal dat ook niet willen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
stont inderdaad, typefout. Waarin ik dat calvinistische terugzie? in zo ongeveer ALLES. Van het bouwen van gebouwen (niet te groot, anders vallen we op), tot het bouwen binnen de stadsgrenzen (stel je voor dat je stad groter wordt) tot de zesjescultuur in het onderwijs tot de opel astra voor de deur (niet te patserig, stel je voor dat je opvalt) tot de hele discussie in notabene de politiek ! over de hoge salarissen van ondernemers.
Alles moet maar zozo in dit land omdat je anders met je kop boven het maaiveld uitsteekt. Verdien je veel? dan veel belasting betalen. Woon je goedkoop in een huurhuis? dan gooien we de huur maar omhoog want je verdient immers veel. Wil je in een veilige auto rijden? helaas, ga maar in een suzuki alto rijden want we maken de wegenbelasting wel dusdanig duur dat je dat niet kan betalen. Dreig je je eigen verantwoording te gaan nemen en wil je sparen? helaas, vermogensbelasting erop! Willen we een mooie infrastructuur aanleggen? neeeee dat mag niet, dan subsidieren we als overheid gewoon even tig clubjes die dat mooi jarenlang kunnen tegenhouden. Wil je meer werken en zo meer geld binnen harken? nee haha wat denk je wel niet, dat laten we mooi onder een hoger belastingtarief vallenWil je vrijstaand wonen? helaas dat mag niet tenzij je miljonair bent. Wil je in de natuur wonen? dat mag niet, wil je in een recreatiewoning wonen? dat mag niet.
Alle fantasie, elke onderneming, elke vorm van eigen verantwoording wordt in dit land afgestraft met een belasting op het een of ander of het wordt gewoon domweg verboden.
De calvinistische inslag zie je werkelijk OVERAL terug, en dan ga je nog serieus de vraag stellen waar ik dat aan zie.
ow jee...quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:28 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Toen ik hier nog solliciteerde werd ik CONSTANT afgewezen.
Blabla, misschien moet je m'n andere post ff lezen GAST!!quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:53 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Gast, in NL heb je geen natuur doch WEILANDEN, maar dit is niet hoe een zinnige en gezonde persoon natuur zou beschrijven. Weilanden heeft NL genoeg. Mag je daar doorheen lopen? Nee. Kan je daar picknicken? Nee. Is er iets anders dan gras en strontlucht? Nee. Is het omheind EN iemands privebezit? JA! Schiet ik er dus iets mee op? Nee.
Nogmaals plaatje 1 geeft aan wat NIET natuur is en plaatje twee laat zien wat WEL natuur is. Maar als jij graag door een weiland vol met bioindustrie koeien wandelt om even je leven te overpeinzen, dan is dat jouw goed recht. Ik spuuug erop.
Plaatje 1. [ afbeelding ]
Plaatje 2. [ afbeelding ]
Ik kwam zo goed als elke dag wel wat reeen tegen..quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:50 schreef RodeNek het volgende:
[..]
hahaha, natuur, 1 plat stuk STINKEND strontland, door al die mestkoeien daar... heerlijk die natuur... met 1 adder hier en 1 vos daar die je toch nooi tegenkomt.
Als dat het enige is wat je weet van Nederland dan moet je misschien eens je computer uitzetten en naar buiten gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:53 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Nogmaals plaatje 1 geeft aan wat NIET natuur is en plaatje twee laat zien wat WEL natuur is. Maar als jij graag door een weiland vol met bioindustrie koeien wandelt om even je leven te overpeinzen, dan is dat jouw goed recht. Ik spuuug erop.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:53 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Gast, in NL heb je geen natuur doch WEILANDEN, maar dit is niet hoe een zinnige en gezonde persoon natuur zou beschrijven. Weilanden heeft NL genoeg. Mag je daar doorheen lopen? Nee. Kan je daar picknicken? Nee. Is er iets anders dan gras en strontlucht? Nee. Is het omheind EN iemands privebezit? JA! Schiet ik er dus iets mee op? Nee.
Zal me niks verbazen als dat gewoon door jaloezie komt. Ik heb het idee dat bepaalde mensen het vaak niet kunnen hebben wanneer er iemand beter en/of gemotiveerder is. Uiteraard een slechte zaak, want op die manier worden mensen niet gemotiveerd om het beste uit zichzelf te halen. Op scholen merk je dat ook al. Wanneer een kind niet mee doet met de rest van de groep en liever gewoon schoolwerk maakt, wordt al gelijk als een "freak" gezien.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:28 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Dit toont aan dat je een goede kennis hebt van je eigen cultuur. Toen ik hier nog solliciteerde werd ik CONSTANT afgewezen. Na een gesprek met de career adviseur aan mijn uni kwamen we er al gauw achter dat mijn cv TE impostant was en zodoende 'verhollansd' en 'ver-bescheidend' moest worden om zodoende langs de domme Hollandse P&O doos (meestal een HBO bimbo van een jaar of 23 die denkt dat die heel wat is) te komen die de brieven selecteert. En wat denk je, nadat ik alle awards en scholarships en topprestaties had weggelaten werd ik heel vaak uitgenodigd voor sollictatiegesprekken. De wereld op zijn kop. En dan vraagt Balkenende zich af waar de zesjescultuur vandaan komt.
Nederland is het land van gebrekkige ambities, middelmatigheid, gebrek aan fantasie en suffigheid.
Nederland heeft inderdaad prachtige landschappen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:56 schreef tralalala het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een beetje goede voorbeelden gebruiken.
Maar lang niet zo mooi als Duitsland, Belgie en bijna ieder ander Europees landquote:Op woensdag 9 september 2009 00:48 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nederland heeft inderdaad prachtige landschappen.
Een aantal opmerkingen voor de topicstarter. Ik heb maar even nummers geplaatst zodat je weet wat waar bij hoort:quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
1: Ik heb hier een tijdje gewoond, ben toen gelukkig weer naar China gegaan ....
2: Terwijl je in de VS al voor 75000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen, kan je in dit ellendige land voor 400000 euro nog geen privacy kopen en zit je de rest van je leven te werken om een van die suffe Hollandse rijtjeshuizen af te betalen.
3: Even met de auto lekker de sleur van alledag ontvluchten en heerlijk naar de natuur zoals ze dat in films doen? Vergeet het maar, er is geen natuur! Dit land heeft gewoon geen natuur! Wauw!
4: En laat de auto liever thuis staan, er is altijd file. Vind je het gek als je 70 moet rijden op de snelweg, dan weer 50, dan weer 90, dan weer 70?
5: Dan hebben we nog die klotementaliteit van Hollandse collega's waar je als allochtoon mee opgescheept zit.
6: TV aanzetten? Sla al die Hollandse zenders gelijk over als je leven je lief is. Er zijn maar drie soorten programma's op de Nederlandse tv: 1. Zeikprogramma's als Pauw en Witteman 2. immorele programma's als de Gouden Kooi 3. sex programma's (alles na 22:30). Of men is aan het discussiëren, of men is zich aan het verlagen naar een nieuw dieptepunt qua moraal, of een paar Hollandse sletjes smeken je om in hun bek klaar te komen en hun nummer te bellen. Kies maar uit.
7: Gewoon de feiten onder ogen zien. Jullie land is een strontland. En ik denk dat alle allochtonen dit vinden, maar niet iedereen is zo eerlijk als ondergetekende.
Ik zie het meer als het land van gelijke kansen of je nou toevallig de beste van de klas bent of niet. Een mens kan de gevolgen van zijn daden nooit overzien moet je hem dan toetsen op die gevolgen?quote:Op maandag 8 september 2009 22:28 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Dit toont aan dat je een goede kennis hebt van je eigen cultuur. Toen ik hier nog solliciteerde werd ik CONSTANT afgewezen. Na een gesprek met de career adviseur aan mijn uni kwamen we er al gauw achter dat mijn cv TE impostant was en zodoende 'verhollansd' en 'ver-bescheidend' moest worden om zodoende langs de domme Hollandse P&O doos (meestal een HBO bimbo van een jaar of 23 die denkt dat die heel wat is) te komen die de brieven selecteert. En wat denk je, nadat ik alle awards en scholarships en topprestaties had weggelaten werd ik heel vaak uitgenodigd voor sollictatiegesprekken. De wereld op zijn kop. En dan vraagt Balkenende zich af waar de zesjescultuur vandaan komt.
Nederland is het land van gebrekkige ambities, middelmatigheid, gebrek aan fantasie en suffigheid.
Ooit in luik geweestquote:Op maandag 9 september 2009 01:44 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar lang niet zo mooi als Duitsland, Belgie en bijna ieder ander Europees land
scherpquote:Op maandag 9 september 2009 13:27 schreef Goofup het volgende:
Ik vraag me af of je in China ook een ladelijk forum hebt, waarin je je frustraties over de Chinese cultuur kwijtkan.
Natuurlijk zijn die gebieden niet erg mooi, maar als je de mooiste stukken vergelijkt van Bel en DLD met NL dan steekt NL daar toch triest bij af.... we hebben geeneens 1 (!!!) echte bergquote:Op woensdag 9 september 2009 09:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ooit in luik geweestof het ruhr gebied
![]()
nederland heeft dan misschien wel niet de boeiendste natuur, wadden, zeeland heel veel cultuurbos, moerasgebieden, duinen. maar nederland heeft ook veel minder uitgesproken smerige stukken. Ja je hebt wel de maasvlakte en de haven van rotterdam en den helder. Maar dat vind ik nog vele malen minder erg dan luik en oostende.
ja maar waar vind je 41.526 km² plat land!quote:Op maandag 9 september 2009 15:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die gebieden niet erg mooi, maar als je de mooiste stukken vergelijkt van Bel en DLD met NL dan steekt NL daar toch triest bij af.... we hebben geeneens 1 (!!!) echte berg![]()
Overal, maar misschien niet zo aaneengesloten als in NLquote:Op woensdag 9 september 2009 15:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja maar waar vind je 41.526 km² plat land!
Nouja ook wel denk ik in south dakota ofzoquote:Op maandag 9 september 2009 15:58 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Overal, maar misschien niet zo aaneengesloten als in NL
Mensen die mooie natuur altijd direct associëren met bergenquote:Op woensdag 9 september 2009 15:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die gebieden niet erg mooi, maar als je de mooiste stukken vergelijkt van Bel en DLD met NL dan steekt NL daar toch triest bij af.... we hebben geeneens 1 (!!!) echte berg![]()
Ook dat is heel Nederlandsquote:Op woensdag 9 september 2009 16:13 schreef Joppy het volgende:
[..]
Mensen die mooie natuur altijd direct associëren met bergen
quote:
Wat is er mis met het Ruhrgebied? Zeker één keertje vanaf de snelweg een paar lelijke gebouwen gezien en meteen is het vooroordeel compleet.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ooit in luik geweestof het ruhr gebied
Huizen zijn duur, klopt. Onnodig duur? Ja! Dat is de schuld van het ruimtelijke ordenings beleid in NL. Met bestemmingsplannen. Je betaalt je scheel omdat er gewoon veel te weinig grond wordt vrijgegeven voor woningbouw. Al de boeren kunnen wel grote huizen neerzetten met een ruime tuin, zij hebben daar namelijk niks mee te maken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Ik heb hier een tijdje gewoond, ben toen gelukkig weer naar China gegaan voor mijn werk en toen moest ik van mijn (overigens Nederlandse baas van een Nederlands bedrijf) weer terug naar dit stuk stront dat Nederland heet om me bij te scholen met een heuse MBA. Vooruit dan maar. En ja hoor, je moet echt even weg zijn uit NL om weer te voelen wat een stuk afval het eigenlijk is. Als je erin zit dan merk je het niet zo, net zoals stank in een kamer na een tijdje niet meer stinkt, het wordt namelijk gewoon. Als je de kamer verlaat en dan weer terugkomt dan merk je de stank weer.
Alsof het in central park zo lekker rustig is. Er zijn meer dan genoeg plekken te vinden waar het lekker rustig is en je niet over van alles en iedereen struikelt. Ga eens naar de wadden-eilanden buiten het zomerseizoen, de veluwe, zeeland of geef even wat extra gas en je zit zo in de ardennen. Het is nu eenmaal een klein landje, dus ook de natuur is niet zo gevarieerd. Maar het voordeel van zo een klein landje is dat je ook zo in buitenland zit. De Alpen zijn voor ons net zo ver als de bergen in Vermont voor New Yorkersquote:Even met de auto lekker de sleur van alledag ontvluchten en heerlijk naar de natuur zoals ze dat in films doen? Vergeet het maar, er is geen natuur! Dit land heeft gewoon geen natuur! Wauw! ALS je al ergens een stukje gras kan vinden, struikel je er over de joggers, gezinnen en homos, want iedereen wil er gebruik van maken. Geen wonder dat de meesten hier geestelijk niet in orde zijn en zich verlagen tot een gesprek met zichzelf of hun hond. Ooit eens naast een Nederlander gezeten in de trein, bibliotheek of waar dan ook? Die mensen sporen negen van de tien keer niet, mompelen in zichzelf of hebben ticks. De mens MOET natuur hebben, anders draait die door! Nederlanders zijn het bewijs.
NL is redelijk kut voor auto's. Geen goed beleid van de overheid mbt infrastructuur. het grootste deel van de snelwegen had minimaal had minimaal het dubbele van het aantal rijstroken moeten hebben, zeker in de randstad. En even rekening houden met het wegennet bij neerplemplen van een nieuwe woonwijk zit er ook niet in. De binnensteden zijn al helemaal een ramp, maarja, daar kan je mensen in de middeleeuwen moeilijk op aan kijken.quote:En laat de auto liever thuis staan, er is altijd file. Vind je het gek als je 70 moet rijden op de snelweg, dan weer 50, dan weer 90, dan weer 70? Neem ook even een tweede hypotheek als je lekker door het land wilt cruisen, want de benzine is een luxe. Nee, de auto is TE AMERIKAANS voor de Hollanders. Een echte Hollander hoort de fiets te nemen naar de stad om daar als een aardappelmannetje gebak en koffie te vreten op een terras en dan als een willoze aardappelmannetje terug te fietsen om de troep op tv te kijken en morgen weer vroeg op om in de file te staan. Hoe treurig kan je leven zijn? Fietsen -> Terrasje -> Te dure gebak en koffie bestellen -> Naar mensen staren -> Wandeling langs eenheidsworstwinkels -> Terug op de fiets -> Terug naar je sad pathetic life.
Amsterdam lijkt ook totaal niet op Barcelona, Rotterdam lijkt in niets op Rome.quote:Naar een andere stad voor de afwisseling? Vergeet het maar, want hoewel San Francisco niet op New York lijkt en Las Vegas totaal anders is dan Miami, lijken alle Hollandse steden op elkaar. Je wordt schijtmisselijk van diezelfde klotewinkels overal. Waar is de fantasie? Waar is die unieke sfeer of unieke winkeltjes? Hoeveel Zeemans, Blokkers en Mediamarkts en Hema worst kan een land verdomme verdragen? Wat is er nou in godsnaam uniek aan een stad als Almere? Wat moet dat in fuck’s name voorstellen?
Ach, hard werken is overrated. Het leven is veels te mooi om alleen maar aan het werk te zijn. Met een tandje minder komt het ook nog wel goed hoor. Zolang je maar slim en efficiënt werkt. NL heeft toch een relatief hoge arbeidsproductiviteit. Je kan werknemers wel gaan opjagen dat ze harder moeten werken, maar daardoor zitten ze minder lekker in hun vel en leveren ze uiteindelijk minder werk. Terwijl als je zorgt dat iedereen prima in zijn vel zit, dan levert iedereen wel het juiste werk af.quote:Dan hebben we nog die klotementaliteit van Hollandse collega's waar je als allochtoon mee opgescheept zit. Een soort mix van luiheid die ze je willen opdringen, jaloezie op je betere kwalificaties en superioriteitsgevoelens die steeds moeilijker te rechtvaardigen zijn. Je moet je te kapot werken zodat een of andere Janneke die ‘overspannen’ is geraakt of RSI heeft, weer 6 maanden thuis kan zitten op haar luie reet…… om dan terug te komen en te klagen dat allochtonen niet hard genoeg werken. Bizar. Tot zover de hardwerkende Nederlander. Het enige stukje troost dat ik heb is dat ik tenminste mijn studieschuld nalaat aan dat soort Jannekes en jullie land met de toestroom uit Oost Europa sowieso naar de klote gaat. Dus is er toch een beetje gerechtigheid.
Welke zenders heb jij? ik zap na 22.30 nooit langs seks, pas na 00.00 zie ik hier en daar wat seks-commercials. Verder is TV in NL idd niet echt boeiend, grotendeels uit het buitenland gekopieerde formats of ingekochte (en eindeloos herhaalde) zouteloze series.quote:TV aanzetten? Sla al die Hollandse zenders gelijk over als je leven je lief is. Er zijn maar drie soorten programma’s op de Nederlandse tv: 1. Zeikprogramma’s als Pauw en Witteman 2. immorele programma’s als de Gouden Kooi 3. sex programma’s (alles na 22:30). Of men is aan het discussiëren, of men is zich aan het verlagen naar een nieuw dieptepunt qua moraal, of een paar Hollandse sletjes smeken je om in hun bek klaar te komen en hun nummer te bellen. Kies maar uit.
Nederlanders kunnen behoorlijk lomp overkomen, terwijl dat vrijwel nooit de intentie is. Je laat elkaar gewoon lekker met rust in de trein, een ieder heeft zijn eigen beslommeringen. Mensen zijn 's ochtends nog een beetje aan het wakker worden (of slapen nog even door) en 's avonds vermoeid van een dag op kantoor zitten en vervelende buitenlandse collega's aan horenquote:Dan hebben we het nog niet over de manieren. Ik denk dat alleen een Nederlandse volwassene onbeschoft genoeg is om een treincoupe binnen te stappen en als een vijfjarige zoutzak te gaan zitten zonder een hoi of wat dan ook te zeggen. Ik heb dit gechecked met andere WESTERSE studenten en er was consensus, dat soort gedrag is NIET normaal.
Nederland is niet perfect, dat klopt, maar welk land is dat wel? China, VS, Iran, Burundi, Brazilie, Israel, Rusland? Er is altijd wel een hele hoop te vinden om over te zeiken. Je kan altijd wel iets vinden wat in een ander land beter is.quote:Gewoon de feiten onder ogen zien. Jullie land is een strontland.
Het heeft ook te maken met de voedselvoorziening. Na WOII, na de hongerwinter, wilde Nederland zelfvoorzienend zijn als het om voedsel gaat. Dat lukt natuurlijk niet als je het hele land volbouwt met huizen, tuinen, parken en straten.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:53 schreef Joppy het volgende:
[..]
Huizen zijn duur, klopt. Onnodig duur? Ja! Dat is de schuld van het ruimtelijke ordenings beleid in NL. Met bestemmingsplannen. Je betaalt je scheel omdat er gewoon veel te weinig grond wordt vrijgegeven voor woningbouw. Al de boeren kunnen wel grote huizen neerzetten met een ruime tuin, zij hebben daar namelijk niks mee te maken.
Maar aan de andere kant, als de bestemmingsplannen er niet waren geweest, dan was waarschijnlijk de hele randstad vol gebouwd met huizen met ruime tuinen en was het unieke hollandse landschap verloren gegaan.
Wat dus de reden is voor het ruimtelijke ordeningsbeleid en wordt uitgevoerd door de bestemmingsplannenquote:Op woensdag 9 september 2009 18:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Het heeft ook te maken met de voedselvoorziening. Na WOII, na de hongerwinter, wilde Nederland zelfvoorzienend zijn als het om voedsel gaat. Dat lukt natuurlijk niet als je het hele land volbouwt met huizen, tuinen, parken en straten.
Het typische hollandse landschap is juist door de ruilverkavelingen deels verdwenen. Met de ruilverkavelingen zijn de blokken groter geworden en zijn veel sloten gedempt (nu worden overal weer waterbergingsgebieden aangelegdquote:Dat typisch hollandse landschap met eindeloos grote weilanden is overigens ontstaan met dezelfde reden. Door middel van ruilverkaveling moest de efficiëntie van de boerenbedrijven worden verbeterd, wederom om hongersnood te voorkomen.
Juist, namelijk dat Nederland stront is. Maar om de vele facetten van dit stuk stront echt nader te belichten had ik meer ruimte nodig. Vergeef me.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:55 schreef verleiding het volgende:
Rot op met je lange OP's, jouw gezeik is in 1 regel samen te vatten.
Pardon? Ben je nu bezig om NL tot metropool te verheffen? Metropolen hebben verkeersopstoppingen ja, maar NL is dat ZEKER niet en heeft om HEEL andere redenen verkeersproblemen. NL is gewoon door idioten in elkaar gezet. Jullie doen wel alsof die zogenaamde topuniversiteiten zo veel goeds voortbrengen, maar je hoeft maar om je heen te kijken om te zien dat ze vooral een heel stel mongolen voortbrengen. Met zoveel 'top' planalogen, 'top' bouwkundigen, infrastructuur specialisten, economen, technisch bedrijfskundigen etc....is er niet EENTJE op het idee gekomen dat dit land wel wat meer kan gebruiken dan tweebaanssnelwegen? Hm?quote:Op woensdag 9 september 2009 17:53 schreef Joppy het volgende:
Overigens hebben alle grote metropolen last van verkeersopstoppingen, dat is simpelweg inherent aan het feit dat veel mensen ongeveer tegelijkertijd op ongeveer dezelfde plek willen zijn.
Natuurlijk zijn ze het eens met mij. Er zijn maar drie redenen om naar dit land te komen. En iedereen is om een van deze redenen hier.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb trouwens even met de buitenlanders op mijn werk gepraat en ze zijn het eens met TS
gevolgd door een discussie over het uitloten als je medicijnen wilt gaan studeren dat ze dat belachelijk vinden en liever selectie aan de deur zouden zien.
Maakt klagen een mens gelukkig? Voor een typische Nederlander misschien wel, maar ik zou er zwaar depressief van worden.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:10 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Juist, namelijk dat Nederland stront is. Maar om de vele facetten van dit stuk stront echt nader te belichten had ik meer ruimte nodig. Vergeef me.
Als ik even naar de Randstad kijk, dat is een vrijwel aan gesloten verstedelijkt gebied met ruim 7 miljoen inwoners, met als grote centra A'dam en R'dam. Plus één van de grootste en belangrijkste havens ter wereld, een groot internationaal vliegveld, enkele internationale instellingen als het strafhof en joegoslavie tribunaal. Genoeg redenen om dat kleine gebied als metropool te beschouwen.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:29 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Pardon? Ben je nu bezig om NL tot metropool te verheffen? Metropolen hebben verkeersopstoppingen ja, maar NL is dat ZEKER niet en heeft om HEEL andere redenen verkeersproblemen. NL is gewoon door idioten in elkaar gezet. Jullie doen wel alsof die zogenaamde topuniversiteiten zo veel goeds voortbrengen, maar je hoeft maar om je heen te kijken om te zien dat ze vooral een heel stel mongolen voortbrengen. Met zoveel 'top' planalogen, 'top' bouwkundigen, infrastructuur specialisten, economen, technisch bedrijfskundigen etc....is er niet EENTJE op het idee gekomen dat dit land wel wat meer kan gebruiken dan tweebaanssnelwegen? Hm?
Aan zijn gezeik en gezeur te zien een Hollander. Anders is hij wel erg goed geïntegreerd.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Hey M_A ben jij zelf van origine aziatisch of hollandsch?
Alsof in andere landen de mensen slimmer zijn........quote:Op woensdag 9 september 2009 22:59 schreef vuilcontainer het volgende:
En ik dacht dat ik last had van een hollanddepressie....
er wonen nu eenmaal veel domme mensen in dit land, bovendien denken al die domme mensen dat de wereld om hen draait ipv andersom (waarschijnlijk een symptoom van die domheid). Hierdoor blijven mensen zitten in trams wanneer er oudere mensen of invaliden instappen en denken sommigen ook dat het sneller gaat in de rij bij de supermarkt wanneer je de boodschappenkar in de rug van de persoon voor je duwt. Deze domheid uit zich inderdaad ook bij de overheid: een paar jaar geleden raakte de overheid er van overtuigd dat er meer hogeropgeleiden bij moesten komen in Nederland dus wat doet een slimme overheid dan..........het niveau van de opleidingen verlagen! Ieder weldenkend mens begrijpt natuurlijk dat het verlagen van het niveau niet het opleidingsniveau an sich verbeterd, maar het slechts op papier een vooruitgang is.
Je hebt helemaal gelijk....snel weg hier!
Als je dit standpunt wilt verdedigen is het handig als je ook zelf de nederlandse taal goed beheerst.quote:Ik vergelijk niet iedereen hiermee. sommige allochtonen nemen teminste de moeite onze taal te leren spreken dat vind ik al een HEEEEELl postief punt. Maar dat zijn er maar weinig. Terwijl ik verder alleen maar vaak verschillende schijttalen moet aanhoren in mijn eigen landje.
want dit kan natuurlijk echt niet! Om je even op weg te helpen: ' Moskeeën' en 'als paddenstoelen uit de grond'.quote:En dan nog een ander punt nederland is zo;n stront land. Wij staan toe dat moskees de grond uit komen gestampt als paddestoelen in het bos.
What do I care? Jullie hebben dertig jaar lang moslims geimporteerd als ware de Islam 'fine caviar' waarvan je nooit TE veel kon hebben. En nu staat jullie hele poltiek in het teken van jullie onvrede met die mensen. Hoe achterlijk kan een land zijn op macro niveau? Ik ga toch niet eerst Calve pindakaas hamsteren om me vervolgens te irriteren aan de smaak? Ik zou zeggen, stik lekker in door jullie gecreeerde Islamo-gezapige cultuur.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:01 schreef liveandlearn het volgende:
En dan nog een ander punt nederland is zo;n stront land. Wij staan toe dat moskees de grond uit komen gestampt als paddestoelen in het bos. Terwijl een kennis een kerk wou opzetten in turkije en heeft daar van iedereen gezeik gehad je krijgt dat er niet voor elkaar.
Jouw taal leren? Fok jouw taal. Wat heb je nu aan Nederlands? Geen hol. Zet het maar op je CV, kijk hoe anderen reageren.quote:PS.
Ik vergelijk niet iedereen hiermee. sommige allochtonen nemen teminste de moeite onze taal te leren spreken dat vind ik al een HEEEEELl postief punt. Maar dat zijn er maar weinig. Terwijl ik verder alleen maar vaak verschillende schijttalen moet aanhoren in mijn eigen landje.
Ja, nu geven zelfs HBOs master titels weg. Alsof de kwaliteit van de universitaire masters al niet belabberd genoeg was, geven die HBOs nu ook masters weg. Waar praten we dan over? En dan zijn het ook van die happy happy fun fun masters waarbij alle vervelende wiskundige en zware onderdelen gedumpt zijn om de doorstroom van studenten zo veel mogelijk te faciliteren.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:59 schreef vuilcontainer het volgende:
En ik dacht dat ik last had van een hollanddepressie....
er wonen nu eenmaal veel domme mensen in dit land, bovendien denken al die domme mensen dat de wereld om hen draait ipv andersom (waarschijnlijk een symptoom van die domheid). Hierdoor blijven mensen zitten in trams wanneer er oudere mensen of invaliden instappen en denken sommigen ook dat het sneller gaat in de rij bij de supermarkt wanneer je de boodschappenkar in de rug van de persoon voor je duwt. Deze domheid uit zich inderdaad ook bij de overheid: een paar jaar geleden raakte de overheid er van overtuigd dat er meer hogeropgeleiden bij moesten komen in Nederland dus wat doet een slimme overheid dan..........het niveau van de opleidingen verlagen! Ieder weldenkend mens begrijpt natuurlijk dat het verlagen van het niveau niet het opleidingsniveau an sich verbeterd, maar het slechts op papier een vooruitgang is.
Je hebt helemaal gelijk....snel weg hier!
Het domme is dat het bijna precies zo is gegaan met de Polen.... De Polen waren nog niet aan het werk hier en de irritaties en onvrede onder de Hollanders begonnen al. Maar het kan ook zijn dat ik toen nog teveel tv keek en het in de media teveel werd aangedikt. Maareh.. Chinezen in China hebben ook extreem gore gewoonten of niet. Dat begint al met dat spugen, die tikjes en over de lichaamsgeuren nog maar te zwijgen. Hoe wil je dat verdedigen tegenover Nederlanders. Dan is het hier toch beter?quote:Op woensdag 9 september 2009 23:21 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
What do I care? Jullie hebben dertig jaar lang moslims geimporteerd als ware de Islam 'fine caviar' waarvan je nooit TE veel kon hebben. En nu staat jullie hele poltiek in het teken van jullie onvrede met die mensen. Hoe achterlijk kan een land zijn op macro niveau? Ik ga toch niet eerst Calve pindakaas hamsteren om me vervolgens te irriteren aan de smaak? Ik zou zeggen, stik lekker in door jullie gecreeerde Islamo-gezapige cultuur.
[..]
Jouw taal leren? Fok jouw taal. Wat heb je nu aan Nederlands? Geen hol. Zet het maar op je CV, kijk hoe anderen reageren.
Dutch? That's the capital of Denmark right?
mijn excuus voor de spelfouten. Effe vlug met t9 getypt tijden het rijdenquote:Op woensdag 9 september 2009 23:15 schreef vuilcontainer het volgende:
[..]
Als je dit standpunt wilt verdedigen is het handig als je ook zelf de nederlandse taal goed beheerst.
[..]
want dit kan natuurlijk echt niet! Om je even op weg te helpen: ' Moskeeën' en 'als paddenstoelen uit de grond'.
Nederlanders zijn ook geniaal in het verzinnen van smoezen.. nderland is het land dat argumenten hoog in het vaandel heeft (houdt, heeft, ik ben ook geen rasechte nederlander). Je kan stront rechtbreien als je maar de juiste argumenten kan verzinnen.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:50 schreef liveandlearn het volgende:
[..]
mijn excuus voor de spelfouten. Effe vlug met t9 getypt tijden het rijden
off topic maar ik wist niet dat ik een les nederlands aan het volgen was. Wacht moet ik dan nu van elke post de taalfouten gaan markeren en dat posten? Of is het toch belangrijk wat mensen zeggen ipv hoe ze het schrijven. Ik bedoel je snapt wat ik schrijf? Dan is het toch goed? ... >.<;quote:Op woensdag 9 september 2009 23:56 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nederlanders zijn ook geniaal in het verzinnen van smoezen.. nderland is het land dat argumenten hoog in het vaandel heeft (houdt, heeft, ik ben ook geen rasechte nederlander). Je kan stront rechtbreien als je maar de juiste argumenten kan verzinnen.
[b]toch wel vreemd dat je dezelfde allochtonen ervan beschuldigd dat NL naar de klote gaat..quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Even met de auto lekker de sleur van alledag ontvluchten en heerlijk naar de natuur zoals ze dat in films doen? Vergeet het maar, er is geen natuur! Dit land heeft gewoon geen natuur! Wauw! ALS je al ergens een stukje gras kan vinden, struikel je er over de joggers, gezinnen en homos, want iedereen wil er gebruik van maken. Geen wonder dat de meesten hier geestelijk niet in orde zijn en zich verlagen tot een gesprek met zichzelf of hun hond. Ooit eens naast een Nederlander gezeten in de trein, bibliotheek of waar dan ook? Die mensen sporen negen van de tien keer niet, mompelen in zichzelf of hebben ticks. De mens MOET natuur hebben, anders draait die door! Nederlanders zijn het bewijs. Generaliserend
En laat de auto liever thuis staan, er is altijd file. Vind je het gek als je 70 moet rijden op de snelweg, dan weer 50, dan weer 90, dan weer 70? Neem ook even een tweede hypotheek als je lekker door het land wilt cruisen, want de benzine is een luxe. Nee, de auto is TE AMERIKAANS voor de Hollanders.
Je zit te zeiken dat het stinkt moet vooral iedereen een auto aanschaffenEenechte Hollander hoort de fiets te nemen naar de stad om daar als een aardappelmannetje gebak en koffie te vreten op een terras en dan als een willoze aardappelmannetje terug te fietsen om de troep op tv te kijken en morgen weer vroeg op om in de file te staan. Hoe treurig kan je leven zijn? Fietsen -> Terrasje -> Te dure gebak en koffie bestellen -> Naar mensen staren -> Wandeling langs eenheidsworstwinkels -> Terug op de fiets -> Terug naar je sad pathetic life.
Naar een andere stad voor de afwisseling? Vergeet het maar, want hoewel San Francisco niet op New York lijkt en Las Vegas totaal anders is dan Miami, lijken alle Hollandse steden op elkaar. Je wordt schijtmisselijk van diezelfde klotewinkels overal. Waar is de fantasie? Waar is die unieke sfeer of unieke winkeltjes? Hoeveel Zeemans, Blokkers en Mediamarkts en Hema worst kan een land verdomme verdragen? Wat is er nou in godsnaam uniek aan een stad als Almere? Wat moet dat in fuck’s name voorstellen?
Dan hebben we nog die klotementaliteit van Hollandse collega's waar je als allochtoon mee opgescheept zit. Een soort mix van luiheid die ze je willen opdringen, jaloezie op je betere kwalificaties en superioriteitsgevoelens die steeds moeilijker te rechtvaardigen zijn. Je moet je te kapot werken zodat een of andere Janneke die ‘overspannen’ is geraakt of RSI heeft, weer 6 maanden thuis kan zitten op haar luie reet…… om dan terug te komen en te klagen dat allochtonen niet hard genoeg werken. Bizar. Tot zover de hardwerkende Nederlander. Het enige stukje troost dat ik heb is dat ik tenminste mijn studieschuld nalaat aan dat soort Jannekes en sommigen van jouw collega's uit noord afrika en jullie land met de toestroom uit Oost Europa sowieso naar de klote gaat. Dus is er toch een beetje gerechtigheid.
TV aanzetten? Sla al die Hollandse zenders gelijk over als je leven je lief is. Er zijn maar drie soorten programma’s op de Nederlandse tv: 1. Zeikprogramma’s als Pauw en Witteman 2. immorele programma’s als de Gouden Kooi 3. sex programma’s (alles na 22:30). Of men is aan het discussiëren, of men is zich aan het verlagen naar een nieuw dieptepunt qua moraal, of een paar Hollandse sletjes smeken je om in hun bek klaar te komen en hun nummer te bellen. Kies maar uit.
Dan hebben we het nog niet over de manieren. Ik denk dat alleen een Nederlandse volwassene onbeschoft genoeg is om een treincoupe binnen te stappen en als een vijfjarige zoutzak te gaan zitten zonder een hoi of wat dan ook te zeggen. Ik heb dit gechecked met andere WESTERSE studenten en er was consensus, dat soort gedrag is NIET normaal.
Gewoon de feiten onder ogen zien. Jullie land is een strontland.
als het je niet bevalt doe er wat of leer er mee leven en andersquote:Op donderdag 10 september 2009 01:23 schreef amvrosios het volgende:
Nederland is inderdaad een kut klote tering hoeren kut land....
geen zin om überhaupt iets te lezen,maar het is absoluut waar
Ook dat! relnichten, herrieschoppers, mensen die het hardst kunnen schreeuwen op een podium die krijgen allemaal aandacht. En op een gegeven moment ook compassiequote:Op donderdag 10 september 2009 08:57 schreef BroesWillems het volgende:
Anders blijf je die trol aandacht geven...
...daar is NL wel goed in; mensen die schreeuwen aandacht geven...
Geweldig!quote:Op woensdag 9 september 2009 23:21 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
What do I care? Jullie hebben dertig jaar lang moslims geimporteerd als ware de Islam 'fine caviar' waarvan je nooit TE veel kon hebben. En nu staat jullie hele poltiek in het teken van jullie onvrede met die mensen. Hoe achterlijk kan een land zijn op macro niveau? Ik ga toch niet eerst Calve pindakaas hamsteren om me vervolgens te irriteren aan de smaak? Ik zou zeggen, stik lekker in door jullie gecreeerde Islamo-gezapige cultuur.
Ok, internationaal gezien heb je er weinig aan. Aan de andere kant zijn er genoeg bedrijven in het buitenland, en zelfs Nederlandse bedrijven in het buitenland waarbij je een aanwinst bent. En Spanjaarden, Italianen, Portugezen en Fransen zijn gewoon slecht in bijv. Engels. En de meeste Nederlanders beheersen de Engelse taal beter dan menig zuid Europeaan. Ook weer een pluspunt.quote:Jouw taal leren? Fok jouw taal. Wat heb je nu aan Nederlands? Geen hol. Zet het maar op je CV, kijk hoe anderen reageren.
Gek genoeg doe je overkomen alsof iedereen in het verleden blind was en jij voor alle problemen een eenvoudige oplossing hebt en vervolgens focus je je op China en verlaat liever Nederland, om hier niets te doen? Volgens mij is er goud geld te verdienen voor jou als je alles met kleine, eenvoudige ingrepen kunt wijzigen in een goed lopend klokwerk.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:29 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Pardon? Ben je nu bezig om NL tot metropool te verheffen? Metropolen hebben verkeersopstoppingen ja, maar NL is dat ZEKER niet en heeft om HEEL andere redenen verkeersproblemen. NL is gewoon door idioten in elkaar gezet. Jullie doen wel alsof die zogenaamde topuniversiteiten zo veel goeds voortbrengen, maar je hoeft maar om je heen te kijken om te zien dat ze vooral een heel stel mongolen voortbrengen. Met zoveel 'top' planalogen, 'top' bouwkundigen, infrastructuur specialisten, economen, technisch bedrijfskundigen etc....is er niet EENTJE op het idee gekomen dat dit land wel wat meer kan gebruiken dan tweebaanssnelwegen? Hm?
Mooi verwoord en kan ik me het tot op zekere hoogte in vinden. Niet dat het overal zo is..quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
-1 [..], kan je in dit ellendige land voor 400000 euro nog geen privacy kopen en zit je de rest van je leven te werken om een van die suffe Hollandse rijtjeshuizen af te betalen.
[..]
-2 [..]Dit land heeft gewoon geen natuur! Wauw! ALS je al ergens een stukje gras kan vinden, struikel je er over de joggers, gezinnen en homos, want iedereen wil er gebruik van maken.
[..]
-3 [..], er is altijd file.
[..]
-4 [..], want de benzine is een luxe. [bedoeld wordt: om fietsen te stimuleren en autorijden te ontmoedigen]
[..]
-5 [..]die klotementaliteit van Hollandse collega's [..]. Een soort mix van luiheid die ze je willen opdringen, jaloezie op je betere kwalificaties en superioriteitsgevoelens die steeds moeilijker te rechtvaardigen zijn. Je moet je te kapot werken zodat een of andere Janneke die ‘overspannen’ is geraakt of RSI heeft, weer 6 maanden thuis kan zitten op haar luie reet…… om dan terug te komen en te klagen dat allochtonen niet hard genoeg werken. Bizar. Tot zover de hardwerkende Nederlander.
Beetje hypocriet, want nu doe je exact hetzelfde als de Janneke in je verhaal bij punt 5. Je klaagt eerst over hoe Nederlanders hun werk voor anderen laten liggen en laat vervolgens zelf je lasten over aan de Nederlanders, maar goed..quote:Het enige stukje troost dat ik heb is dat ik tenminste mijn studieschuld nalaat aan dat soort Jannekes en jullie land met de toestroom uit Oost Europa sowieso naar de klote gaat. Dus is er toch een beetje gerechtigheid.
Ik denk dat TS de zenders ook daadwerkelijk oversloeg, want veel van de programma's die genoemd worden zijn reeds lange tijd van de buis. En ik denk dat er over de gehele wereld weinig zenders zijn waar wel ieder moment dat je de tv aanzet een mooi/goed programma op is.quote:-5 TV aanzetten? Sla al die Hollandse zenders gelijk over als je leven je lief is. Er zijn maar drie soorten programma’s op de Nederlandse tv: 1. Zeikprogramma’s als Pauw en Witteman 2. immorele programma’s als de Gouden Kooi 3. sex programma’s (alles na 22:30). Of men is aan het discussiëren, of men is zich aan het verlagen naar een nieuw dieptepunt qua moraal, of een paar Hollandse sletjes smeken je om in hun bek klaar te komen en hun nummer te bellen. Kies maar uit.
[..]
valt al met al mee, 6 punten die niet kloppen aan het hele land?quote:-6 Dan hebben we het nog niet over de manieren. Ik denk dat alleen een Nederlandse volwassene onbeschoft genoeg is om een treincoupe binnen te stappen en als een vijfjarige zoutzak te gaan zitten zonder een hoi of wat dan ook te zeggen.
Net als Amerikanen dus.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Don't fuck with dutchies. Ze ontleden alles wat je zegt en gebruiken het tegen je : rolleyes:
Waar Nederlanders ook goed in zijn is doen alsof ze heel wat voorstellen in de wereld. Ze draaien feiten subtiel om in het nieuws. Zodat het lijkt alsof anderen (megasterren whatever) maar blij moeten zijn als zij een eens deal mogen sluiten met een Hollands bedrijf. Of een bezoekje "mogen ontvangen" van een Nederlandse Minister.. Omgekeerde wereld
België.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:21 schreef Goofup het volgende:
En ik denk dat er over de gehele wereld weinig zenders zijn waar wel ieder moment dat je de tv aanzet een mooi/goed programma op is.
Kom eens met een onderbouwing?quote:Op donderdag 10 september 2009 19:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Don't fuck with dutchies. Ze ontleden alles wat je zegt en gebruiken het tegen je : rolleyes:
Waar Nederlanders ook goed in zijn is doen alsof ze heel wat voorstellen in de wereld. Ze draaien feiten subtiel om in het nieuws. Zodat het lijkt alsof anderen (megasterren whatever) maar blij moeten zijn als zij een eens deal mogen sluiten met een Hollands bedrijf. Of een bezoekje "mogen ontvangen" van een Nederlandse Minister.. Omgekeerde wereld
Ga jij maar weg. Als ik iets wil zeggen dan zeg ik dat en wanneer ik afgestudeerd ben ga ik ook zeker weg. Ben maar niet bang hoor. Maar ik laat me door jou niet de mond snoeren noch wegjagen. Ik bepaal wat er gebeurt. Ben je er niet blij mee? Lekker boeiend.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:55 schreef Bunker-Renate het volgende:
axh.. TS is gefrustreerd iedereen is welkom en als het je niet bevalt.. dan ga je toch lekker weer terug? jij blij omdat je daar bent en wij blij omdat we van het gezeur afzijn..
Wat dat betreft zat 'Pimmetje' er ook totaal naast. Moslims zijn niet achterlijk, doch Nederlanders zijn dat. Moslims doen gewoon wat hun cultuur en instinct ze ingeeft. Het zijn de Nederlanders die achterlijk waren en die mensen met bosjes importeerden terwijl iemand met een beetje een vooruitziende blik de spanningen had kunnen zien aankomen. Je moet geen konijn in je tuin loslaten en dan klagen dat die gaten graaft en de worteltjes opeet. Doe je dat wel, dan is het tijd voor therapie.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:35 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Geweldig!Ik ben nu al fan van je
Gewoon spijker op z'n kop. Hoe dom kan een land zijn, en nu alles proberen terug te draaien, of beter nog gewoon lekker doen alsof je neus bloedt en meer islam toelaten in dit land
[..]
quote:Op woensdag 9 september 2009 23:21 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Klopt absoluut. En ze weten héél goed waar ze mee bezig zijn, langzaam maar zeker dit land overnemen. Ze zitten tegenwoordig overal in, zijn hoogopgeleid, in de politiek, ga zo maar door. Als ze nog even doorfokken hebben ze de meerderheid en zal weldra de sharia gauw worden ingevoerd.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:53 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Wat dat betreft zat 'Pimmetje' er ook totaal naast. Moslims zijn niet achterlijk, doch Nederlanders zijn dat. Moslims doen gewoon wat hun cultuur en instinct ze ingeeft. Het zijn de Nederlanders die achterlijk waren en die mensen met bosjes importeerden terwijl iemand met een beetje een vooruitziende blik de spanningen had kunnen zien aankomen. Je moet geen konijn in je tuin loslaten en dan klagen dat die gaten graaft en de worteltjes opeet. Doe je dat wel, dan is het tijd voor therapie.
Mosterd na de maaltijd, inderdaad. Vooral dat afstuderen erin. Waar kunnen we dan afstuderen in nazisme? Want dat is eigenlijk hetzelfde. In de islam wordt uitgelegd dat ongelovigen dood moeten de Joden de vijand zijn, en dat vrouwen en flikkers vies zijn. Nou, en daar kun je op afstuderen. Hitler zou jaloers op de profeet zijn geweest als ie nu nog had geleefd. Maar ach, we weten immers dat groot moefti zo'n 70 jaar geleden zaken deed met vriend Hitler. Islam & Nazi, hand in hand kameradenquote:Nu kan je de TV niet aan doen of er zijn wel dertig discussies gaande over de Islaaaaaaaaaaaaaam en hoe bang men is van de Islaaaaaaaaaam en hoe vervelend men die Islaaaaaaaaaaam doekjes wel vindt. Je kan er tegenwoordig zelfs in afstuderen joh. Man, how retarded are you guys? Tell me.
Weer een voorbeeld van een typische Hollander. Alleen maar bezig zijn eigen land afkraken. Niks mis met kritiek hebben, maar de houding "Kijk mij eens lekker niet-Nederlands zijn" begint nu toch wel een beetje vervelend te worden.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Pot met aardappelen maar weer op t vuur dan?quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Weer een voorbeeld van een typische Hollander. Alleen maar bezig zijn eigen land afkraken. Niks mis met kritiek hebben, maar de houding "Kijk mij eens lekker niet-Nederlands zijn" begint nu toch wel een beetje vervelend te worden.
Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:21 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Pot met aardappelen maar weer op t vuur dan?
Wist je dat belgië bepaalde academische diploma's in in Nederland niet erkent?quote:Op woensdag 9 september 2009 23:01 schreef Joppy het volgende:
[..]
Alsof in andere landen de mensen slimmer zijn........
Oke..Werk, Onderwijs, Armoedebestrijding (quote:Op donderdag 10 september 2009 13:08 schreef Bunker-Renate het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5947862651880646162&ei=6t2oSsHpBczN-AbUnM0U&q=fake+trade&hl=nl#
Voor de mensen die denken dat China echt zo'n geweldig land is![]()
v.a. 17min.48
je mag blij zijn dat je hier in NL je mening gewoon kan uiten! als je hetzelfde zou doen over China kan je wel lekker in een heropvoedingskapmp gedumpt worden lekkere martelingen je hebt gelijk China rocks
werkomstandighden daar zijn ook geweldig!
Heb je een fan page waar ik me kan aanmeldenquote:Op donderdag 10 september 2009 21:53 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Wat dat betreft zat 'Pimmetje' er ook totaal naast. Moslims zijn niet achterlijk, doch Nederlanders zijn dat. Moslims doen gewoon wat hun cultuur en instinct ze ingeeft. Het zijn de Nederlanders die achterlijk waren en die mensen met bosjes importeerden terwijl iemand met een beetje een vooruitziende blik de spanningen had kunnen zien aankomen. Je moet geen konijn in je tuin loslaten en dan klagen dat die gaten graaft en de worteltjes opeet. Doe je dat wel, dan is het tijd voor therapie.
Nu kan je de TV niet aan doen of er zijn wel dertig discussies gaande over de Islaaaaaaaaaaaaaam en hoe bang men is van de Islaaaaaaaaaam en hoe vervelend men die Islaaaaaaaaaaam doekjes wel vindt. Je kan er tegenwoordig zelfs in afstuderen joh. Man, how retarded are you guys? Tell me.
Wist je dat op de lijst 100 beste universiteiten van de wereld de Nederlandse het goed doen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:29 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Wist je dat belgië bepaalde academische diploma's in in Nederland niet erkent?
Noem één land dat minder gefocust is op werk dan Nederland, met vergelijkbare sociale voorzieningen natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:39 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Oke..Werk, Onderwijs, Armoedebestrijding () en infrastructuur is goed in nederland....maar geloof me, GENIETEN van het leven....dat gaat erg moeilijk..geen wonder dat de burnouts bij mensen om de oren vliegen, dit hele land is gefocust op werk en carriere (opzich is dat niet slecht met een BNP hoger dan die van alle afrikaanse landen tezamen, maar bij nederland ligt het wel erg op een extreme kant)...alleen dat wisselvallige humeurige kutweer is al genoeg om dat te beargumenteren.
Waar the fack heb je het over?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:44 schreef RobbieRivera het volgende:
Mosterd na de maaltijd, inderdaad. Vooral dat afstuderen erin. Waar kunnen we dan afstuderen in nazisme? Want dat is eigenlijk hetzelfde. In de islam wordt uitgelegd dat ongelovigen dood moeten de Joden de vijand zijn, en dat vrouwen en flikkers vies zijn. Nou, en daar kun je op afstuderen. Hitler zou jaloers op de profeet zijn geweest als ie nu nog had geleefd. Maar ach, we weten immers dat groot moefti zo'n 70 jaar geleden zaken deed met vriend Hitler. Islam & Nazi, hand in hand kameraden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |