Verdomme, ik net mijn verhaal typen, lees ik dit pas. Sluit me hierbij aan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
Wat een onzin. Om even een paar van je punten bijlangs te gaan:
Ja, misschien koop je op sommige plekken in Amerika een vrijstaand huis. In Tennessee of Kentucky ofzo, 30 mijl van de bewoonde wereld. Bovendien ben je er dan nog niet. Waarom betalen wij belasting? Waarom is alles hier zo duur? Ik zal meteen toegeven dat het niet altijd in proportie is, maarrr... iedere Nederlander is voor een kleine honderd euro per maand gedekt voor vele miljoenen aan potentiële ziektekosten... waar een groot gedeelte van de Amerikanen "de loterij des levens" speelt, gewoonweg niet meer verzekerd kan worden als eenmaal duidelijk is dat ze een risicofactor vormen voor verzekeringsbedrijven. Waar je bijkans alleen staat als je even geen werk kunt vinden of niet in staat bent om te werken.
Maar laten we beginnen met de huizenprijzen in de steden, want die zijn minstens net zo geinflateerd als in Nederland, koop maar eens een appartementje in New York. Ben je die 4 ton ook kwijt, maar de tuin kun je vergeten. Een groot deel van de Amerikanen die niet in het centrum op miniflatjes wonen, woont in shotgun houses waar je ongeveer dezelfde privacy hebt als in een achterbuurt van Amsterdam.
Natuur... ben je wel eens buiten Amsterdam geweest? Ik kom nog wel eens in Drenthe en daar kun je uren wandelen zonder iemand tegen te komen, als je de goede plekjes weet. Veluwe zelfde verhaal. Of de waddeneilanden. Loop eens een dagje over de zeebodem. Natuurlijk niet gewoon met je domme kop naar die P rijden want daar gaat iedereen naartoe. Gezien de proporties van het land en de dichte bevolking heeft Nederland juist ontzettend veel natuur. Wat noem je als alternatief? Central Park in New York? Grand Canyon waar iedereen naar dat ene bezoekerscentrum gaat?
é
De fiets is hier wat de metro in Hong Kong is. Je bent gek als je in zo'n stad een auto hebt, kost gewoon tijd. Maar je HOEFT niet persé in de stad te wonen. Dat wij nou toevallig fietsen gebruiken in plaats van scooters zoals in veel grote aziatische steden, tja da's gewoon een keuze.
Zeeman, Blokker, V&D, Gamma... het zijn de JC Penney's, Woolworths, Walmarts, K-Marts, Home Depots van Europa. Loop maar een willekeurige Amerikaanse mall in en je ziet ook overal dezelfde winkels. Same bullshit, different nametag. Loop je Times Square op, wat zie je? McDonalds, Subway, Burger King... same old shit. Beijing... zelfde verhaal. Bangkok... ZELFDE verhaal. Dit is een globale issue.
Oh, en niemand heeft ooit hoi tegen me gezegd in de metro in Parijs. Of Berlijn. Of Hongkong. Of in de bus in Beijing. Of in Bangkok. Of in Cairo. Of in LA. Ja, als die schoften me weer wat wilden verkopen. Bovendien is zo'n groet toch slechts een oppervlakkige uiting waar totaal geen emotie achter zit. Het betekent pas echt wat als het voorkomt uit een bepaalde relatie.
[..]
Waarom BLIJVEN ze dan komen? Vanuit alle hoeken van de wereld.
Ik wil niet zeggen dat Nederland ideaal is. Maar ik denk dat we het gemiddeld gezien helemaal niet slecht doen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:30 schreef stofzuierslang het volgende:
terecht, nederland is echt een kankerland, gelukkig ben ik over 1 maand voorgoed weg hier![]()
zal dit kankerland nooit missen
Dat zeggen ze allemaal, maar 50% zijn echte losers, wel hard roepen maar nog sneller terug komen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:30 schreef stofzuierslang het volgende:
terecht, nederland is echt een kankerland, gelukkig ben ik over 1 maand voorgoed weg hier![]()
zal dit kankerland nooit missen
Nee.quote:
quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
Ja, misschien koop je op sommige plekken in Amerika een vrijstaand huis. In Tennessee of Kentucky ofzo, 30 mijl van de bewoonde wereld. Bovendien ben je er dan nog niet. Waarom betalen wij belasting? Waarom is alles hier zo duur? Ik zal meteen toegeven dat het niet altijd in proportie is, maarrr... iedere Nederlander is voor een kleine honderd euro per maand gedekt voor vele miljoenen aan potentiële ziektekosten... waar een groot gedeelte van de Amerikanen "de loterij des levens" speelt, gewoonweg niet meer verzekerd kan worden als eenmaal duidelijk is dat ze een risicofactor vormen voor verzekeringsbedrijven. Waar je bijkans alleen staat als je even geen werk kunt vinden of niet in staat bent om te werken.
Maar laten we beginnen met de huizenprijzen in de steden, want die zijn minstens net zo geinflateerd als in Nederland, koop maar eens een appartementje in New York. Ben je die 4 ton ook kwijt, maar de tuin kun je vergeten. Een groot deel van de Amerikanen die niet in het centrum op miniflatjes wonen, woont in shotgun houses waar je ongeveer dezelfde privacy hebt als in een achterbuurt van Amsterdam.
Natuur... ben je wel eens buiten Amsterdam geweest? Ik kom nog wel eens in Drenthe en daar kun je uren wandelen zonder iemand tegen te komen, als je de goede plekjes weet. Veluwe zelfde verhaal. Of de waddeneilanden. Loop eens een dagje over de zeebodem. Natuurlijk niet gewoon met je domme kop naar die P rijden want daar gaat iedereen naartoe. Gezien de proporties van het land en de dichte bevolking heeft Nederland juist ontzettend veel natuur. Wat noem je als alternatief? Central Park in New York? Grand Canyon waar iedereen naar dat ene bezoekerscentrum gaat?
é
De fiets is hier wat de metro in Hong Kong is. Je bent gek als je in zo'n stad een auto hebt, kost gewoon tijd. Maar je HOEFT niet persé in de stad te wonen. Dat wij nou toevallig fietsen gebruiken in plaats van scooters zoals in veel grote aziatische steden, tja da's gewoon een keuze.
Zeeman, Blokker, V&D, Gamma... het zijn de JC Penney's, Woolworths, Walmarts, K-Marts, Home Depots van Europa. Loop maar een willekeurige Amerikaanse mall in en je ziet ook overal dezelfde winkels. Same bullshit, different nametag. Loop je Times Square op, wat zie je? McDonalds, Subway, Burger King... same old shit. Beijing... zelfde verhaal. Bangkok... ZELFDE verhaal. Dit is een globale issue.
Oh, en niemand heeft ooit hoi tegen me gezegd in de metro in Parijs. Of Berlijn. Of Hongkong. Of in de bus in Beijing. Of in Bangkok. Of in Cairo. Of in LA. Ja, als die schoften me weer wat wilden verkopen. Bovendien is zo'n groet toch slechts een oppervlakkige uiting waar totaal geen emotie achter zit. Het betekent pas echt wat als het voorkomt uit een bepaalde relatie.
[..]
Ik wil niet zeggen dat Nederland ideaal is. Maar ik denk dat we het gemiddeld gezien helemaal niet slecht doen.
Nederland is een klein land, logisch dat huizen steeds duurder worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 05:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat over die huizen klopt ja, nergens in Europa op Monaco en andere malle plekken na zijn de huizen zo duur als in Nederland.
Da's ivm de misdadige grondpolitiek in Nederland.
Er zit een kern van waarheid in alhoewel ik die vriendelijkheid wel kan waarderen in Amerikaquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat laatste punt ook hoi zeggen in de trein. Ik ben een half jaar in amerika geweest en ik werd na 6 maanden gewoon misselijk van die overdreven vriendelijkheid (en dat was in New York dat zou een harde kille stad moeten zijn) Overal waar je loopt krijg je de how are you doings om je hoofd het antwoord willen ze niet. Ze zeggen dat iedereen 'great' is om als diegene weg is te zeggen dat het een lul is. Overal word je behandeld alsof je een debiel bent. En als je een keer je mening geeft wordt je gelijk voor racist uitgemaakt (Ik zei dat ik aziatische mensen die een presentatie geven vaak slecht versta).
Nee doe mij dan maar nederland waar men zegt waar het op staat als iemand je niet leuk vind dan merk je dat en hoef je er niet via via achter te komen. Nederlanders worden altijd als bot gezien ik zie het meer als eerlijk. Als je in de trein zit en je zit niet te wachten op een praatje dan praat je toch niet in amerika is dat geen mogelijkheid.
En dan willen die mensen ook niet in de stadregios als london of parijs kijken van die prijzen schrik je echt zelfs als je de prijzen in amsterdam kent.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nederland is een klein land, logisch dat huizen steeds duurder worden.
Helaas zo waar... En de ellende is: iedereen pikt het maar, zodat enkele tientallen mensen schatrijk kunnen blijven worden door het enorme KUNSTMATIGE tekort aan woningen en bouwgrond.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Terwijl je in de VS al voor 75000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen, kan je in dit ellendige land voor 400000 euro nog geen privacy kopen en zit je de rest van je leven te werken om een van die suffe Hollandse rijtjeshuizen af te betalen. Geen privacy, geen zwembad, geen sfeer, doch gewoon glorified Hollandse stront. Wil je in je tuin zitten? Dat kan, maar dan zitten dus tussen de 8 en 10 buren in je achtertuin te staren. En we weten allemaal hoe gek Nederlanders zijn op stiekem staren. Voortuin? Nee. In plaats daarvan hebben we de ‘voorstoep.’ Close but no cigar.
Ja voor een paar maand is het best prettig daarna begint het zo irritant te worden. Vooral omdat de nepheid zo duidelijk is men is aardig omdat dat de regel is en niet omdat men iemand aardig wil behandelen. Als in nederland iemand aardig tegen je is dan is hij ook echt aardig tegen jou. In amerika moet je je altijd afvragen wat bedoel hij nou echt. Een nederlander gaat naar een persoon toe en zegt "ik ben dit en dit nodig" en amerikaan zou zeggen "hey how are you today, nice weather, I love your new sweater my brother has one just like it but it looks so much better on you" en dan moet je maar raden dat eigenlijk bedoelen "ik ben dit en dat nodig".quote:Op maandag 8 september 2009 09:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Er zit een kern van waarheid in alhoewel ik die vriendelijkheid wel kan waarderen in Amerika
Het grappige is dat stadsbewoners "platteland" al natuur noemen... Weilanden zijn geen natuur, in Nederland hebben we simpelweg elk stukje gecultiveerd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:53 schreef Dqod het volgende:
Ik las dan toevallig net het stukje over dat er geen natuur is..
Ga eens naar een plattelandsdorpje zou ik zeggen.. Genoeg natuur
Tenminste: Er is nog genoeg over waar ik vandaan kom
Haha jij deelt mensen op aan jouw specificaties zodat jij er bij kan horen.quote:En ik denk dat alle allochtonen dit vinden, maar niet iedereen is zo eerlijk als ondergetekende.
Kunstmatig? Nederland is niet voor niets één van de dichtstbevolkte landen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Helaas zo waar... En de ellende is: iedereen pikt het maar, zodat enkele tientallen mensen schatrijk kunnen blijven worden door het enorme KUNSTMATIGE tekort aan woningen en bouwgrond.
Dit is simpelweg niet waar. De totale uitgaven aan gezondheidszorg in Nederland zijn zo'n 300 euro per inwoner per maand. Een klein deel betaal je zelf, een groter deel de werkgever, en de rest uit algemene middelen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
iedere Nederlander is voor een kleine honderd euro per maand gedekt voor vele miljoenen aan potentiële ziektekosten... waar een groot gedeelte van de Amerikanen "de loterij des levens" speelt, gewoonweg niet meer verzekerd kan worden als eenmaal duidelijk is dat ze een risicofactor vormen voor
Grofweg 12% is bebouwd. Maak daar 13% van, en alle woningtekorten zijn opgelost. Dat dat niet gebeurd is inderdaad kunstmatig.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kunstmatig? Nederland is niet voor niets één van de dichtstbevolkte landen.
Bovendien zijn er erg veel toeristen die het geweldig vinden om hier naar Nederland te gaan (en nee, niet alleen voor de drugs).Tuurlijk, Nederland is niet perfect, dat is geen enkel land, maar we zijn zeker niet het slechtste. Verre van. Al moet ik wel zeggen dat de TS de Nederlandse taal erg goed beheerst, beter dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:22 schreef Mirel het volgende:
[..]
Haha jij deelt mensen op aan jouw specificaties zodat jij er bij kan horen.Waarom zou je er vanuit gaan dat alle allochtonen dit vinden?
Dus mensen zoals Amerikanen, Engelsen, Surinamers, Marokkanen, Ex-Joegoslaven, Kenianen, Turken en Chinezen delen dezelfde mening?
Asl dat waar is, wat moeten we dan opofferen om er 13% van te maken? Zal wel niet zo makkelijk gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grofweg 12% is bebouwd. Maak daar 13% van, en alle woningtekorten zijn opgelost. Dat dat niet gebeurd is inderdaad kunstmatig.
De Wadden worden inderdaad wel genoemd als het laatste stukje echte natuur in Nederland. Verder zijn "natuurgebieden" dingen waar een hek omheen staat, hoe kunstmatig wil je het hebben...quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
over de natuur trouwens TS is nog nooit bij de wadden geweest.
Een stukje weiland hier en daar.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Asl dat waar is, wat moeten we dan opofferen om er 13% van te maken? Zal wel niet zo makkelijk gaan.
In de meeste landen wordt dan ook voornamelijk recreatief gefietst.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog een groot voordeel nederland is plat dus je kunt overal heenfietsen probeer dat maar eens ergens anders moet je gelijk een racefiets hebben en trainen.
Dat klopt wel, in Australie ben ik ook twee keer "rude" genoemd, terwijl ik me van geen kwaad bewust was...quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Maarja in het buitenland worden wij nederlanders wel altijd als bot gezien ik vind het gewoon duidelijk.
Ja idd. In de meeste landen missen ook stoepen en fietspaden. Buiten de files om vind ik de infrastructuur in nederland best prettig.quote:Op maandag 8 september 2009 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In de meeste landen wordt dan ook voornamelijk recreatief gefietst.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 03:05 schreef LuieDonder het volgende:
é
[..]
Dat doen alle niet Nederlanders inderdaad!quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk echt dat als ik langer weg zou gaan (waar ik wel over nadenk maar dan uit werk standpunt) dat ik dan de directheid van nederlanders ga missen buitenlanders kunnen altijd zo om het hekele punt heen wouwelen.
jaja ik kan niet iedereen over één kam scheren. Maar er is wel een tendens dat men in het buitenland niet zegt wat men bedoelt omdat dat niet binnen de morale standaard past.quote:Op maandag 8 september 2009 09:52 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Dat doen alle niet Nederlanders inderdaad!
De bewegwijzering voor fietsers daarentegen... Die is om te huilen, tenminste, als je wat langere afstanden fietst.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja idd. In de meeste landen missen ook stoepen en fietspaden. Buiten de files om vind ik de infrastructuur in nederland best prettig.
Rare conclusie, want Nederland is het enige land waar hele steden naar hondenstront stinken...quote:Nog een ding vind ik dat nederland redelijk schoon is.
Wel eens in amerika ergens gefietstquote:Op maandag 8 september 2009 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De bewegwijzering voor fietsers daarentegen... Die is om te huilen, tenminste, als je wat langere afstanden fietst.
Ik bedoel meer het aanblik op de gebouwen, het lijkt er een beetje op dat als een huis vies we hem afbreken en er een nieuwe neerzetten (is niet altijd positief we hebben weinig oude huizen over) Toen ik door rome liep had ik zoiets van die huizen hier kunnen bijna allemaal wel een likje verf gebruiken. En als ik in utrecht rondloop hebben veel huizen (uitzonderingen daar gelaten) nette kozijnen die iig om de 4 á 5 jaar worden overgeschilderd.quote:Op maandag 8 september 2009 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rare conclusie, want Nederland is het enige land waar hele steden naar hondenstront stinken...
Rare conclusie ze hebben de afgelopen jaren veel gedaan aan het fietsknooppuntenroutenetwerk, in de provincie brabant heb ik daar heel goede ervaringen mee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
De bewegwijzering voor fietsers daarentegen... Die is om te huilen, tenminste, als je wat langere afstanden fietst.
idd hier in zeeland stikt t van het gras zonder homo's of joggers jij denkt dat natuur een parkje is in amsterdamquote:Op dinsdag 8 september 2009 02:53 schreef Dqod het volgende:
Ik las dan toevallig net het stukje over dat er geen natuur is..
Ga eens naar een plattelandsdorpje zou ik zeggen.. Genoeg natuur
Tenminste: Er is nog genoeg over waar ik vandaan kom
Tevens klacht: Ts maakt een topic en is na 10 minuten al off?
Sensation whitequote:Op maandag 8 september 2009 10:07 schreef Metro2005 het volgende:
Nederland is een koud kikkerlandje met geen greintje fantasie of uitspatting.
Ik ken de knooppuntennetwerken, maar dat zijn meer de toeristische fietsroutes. Als je over de Zeeuwse eilanden bijvoorbeeld gewoon van A naar B wilt, fiets je enorm om (maar wel mooi). De "normale" wegwijzers ontbreken regelmatig.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Rare conclusie ze hebben de afgelopen jaren veel gedaan aan het fietsknooppuntenroutenetwerk, in de provincie brabant heb ik daar heel goede ervaringen mee.
Ja dit is wel zo maar ik vind dat wel prettige eigenschappen. Dat zei ik hierboven ook al een paar keer ik zie dat meer als eerlijkheid waarom zou je de dingen groter voordoen dan ze zijn. Misschien is dat ook wel de wetenschapper in mij zeg nou maar hoe het zit en dik het niet aan met dingen die je niet kunt toetsen.quote:In het spraakgebruik wordt met calvinisme een verzameling eigenschappen bedoeld die typisch Nederlands lijken te zijn. Ingetogen gedrag; ingetogen in het uiten van emoties; niet te koop lopen met je successen, kapitaal of bezittingen; soberheid, zuinigheid, lijdzaamheid en arbeidsethos.
Van iemand die zich autochtoon noemt mag je op z'n minst verwachten dat hij 'stront' schrijft, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:07 schreef Metro2005 het volgende:
Alhoewel ik me afvraag wat een hoop allochtonen in dit land zoeken (uitkeringen denk ik) heeft de TS 100% gelijk.
Nederland is een koud kikkerlandje met geen greintje fantasie of uitspatting. Het calvinistische straalt werkelijk overal vanaf en mensen zijn willoze slaven geworden.
Gegroet,
Een autochtoon die nederland ook maar een strondland vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |