Woon jij in het gooi ofzo?quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:17 schreef Mirel het volgende:
Je neemt overal het extreme van.
Hier zie ik zat vrijstaande huizen.
Waar? Of noem je die 1m2 grond voor je voordeur een tuin?quote:De rijtjeshuizen hebben allemaal naast voortuinen ook achtertuinen.
zekerquote:Zenders zat als je digitale televisie neemt.
een hoop steden lijken echt wel op elkaar. overal trappetjes geveltjes en grachten in de binnenstad en daarbuiten vinex wijken.quote:Utrecht heeft met z'n grachten een andere sfeer dan Arnhem.
En kan je daar wonen? Helaas.quote:Natuur zat hier, in Rhenen bij de Utrechtse Heuvelrug.![]()
Omdat dat beleefd is misschien? Nederlanders zijn gewoon horken.quote:In de trein onbekekende mensen groeten is helemaal niet zo erg. Waarom zou je? De meeste mensen willen na een dag school/werk met rust gelaten worden.
Wat boeit het nou of het van hout of steen is gemaakt. Het gaat erom dat je véél meer huis, véél meer grond krijgt voor véél minder geld. Bovendien zijn houten huizen best mooiquote:(Oudere) Amerikaanse huizen zijn gemaakt van hout, wat goedkoper is. Daarnaast krijg je dus ook een grotere tuin. Alleen jammer als je in de Tornado Valley woont.![]()
Dan volg je toch gewoon de normale wegen bewegwijzering en hoop je dat je niet op snelwegen uitkomt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ken de knooppuntennetwerken, maar dat zijn meer de toeristische fietsroutes. Als je over de Zeeuwse eilanden bijvoorbeeld gewoon van A naar B wilt, fiets je enorm om (maar wel mooi). De "normale" wegwijzers ontbreken regelmatig.
Nou, nog een keertje dan:quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Leuk wonen kan in nederland alleen als je miljonair bent en in amerika ook als je jan modaal heet. DAT is het verschil.
Om maar een voorbeeldje te geven. Naast bovenstaande voorbeeld zijn er ook genoeg vrijstaande huizen midden in de natuur voor tussen de 200.000 en de 300.000 euro te vinden in Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:03 schreef Dlocks het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)rteer-perceelopp-af/
stont inderdaad, typefout. Waarin ik dat calvinistische terugzie? in zo ongeveer ALLES. Van het bouwen van gebouwen (niet te groot, anders vallen we op), tot het bouwen binnen de stadsgrenzen (stel je voor dat je stad groter wordt) tot de zesjescultuur in het onderwijs tot de opel astra voor de deur (niet te patserig, stel je voor dat je opvalt) tot de hele discussie in notabene de politiek ! over de hoge salarissen van ondernemers.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:15 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Van iemand die zich autochtoon noemt mag je op z'n minst verwachten dat hij 'stront' schrijft, maar dat terzijde.
Nederland een landje zonder fantasie of uitspatting? Enneh, koud? En waarin zie jij precies dat calvinistische terug? Je referentiekader lijkt me ernstig beperkt, dus een uitbreiding van je post met enkele voorbeelden en fatsoenlijke argumenten zou fijn zijn.
Is dat teveel moeite, dan krijg je deze van me: "".
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:27 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Nou, nog een keertje dan:
[..]
Om maar een voorbeeldje te geven. Naast bovenstaande voorbeeld zijn er ook genoeg vrijstaande huizen midden in de natuur voor tussen de 200.000 en de 300.000 euro te vinden in Nederland.
En ja, dan woon je 'in the middle of nowhere'. Maar dat is in Amerika ook het geval alleen zijn in Nederland de afstanden dan nog even een stuk korter.
Je weet toch dat elke hollander nog steeds denkt dat hij voor een appel en een ei een groot pand moet kunnen kopen langs het vondelpark in amsterdam.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:36 schreef Dlocks het volgende:
Of een heel eenvoudig 1 kamer appartement van 65 m2 in een flat voor $319.000,00. Echt veel goedkoper dan in Nederland.
Ja en als je in amerika om wat voor reden dan ook niet genoeg geld verdient ga je dood.quote:Op maandag 8 september 2009 10:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]jij denkt dat jan modaal 4 ton op de plank heeft liggen om zoiets te kopen?
En ja je zit dan in de middle of knowhere en nog beter: je kan in dit land ook niet betaalbaar reizen zodat je toch nog naar je werk kan.
Of was je vergeten dat de benzine hier 1,50 kost en de benzine in amerika nog geen 30 cent bedraagt?
En het OV is al net zo duur dat is geen optie.
Als je in amerika in de middle of knowhere woont heb je voor een kwart van die prijs al een fraaie vrijstaande woning.
Ik vind het een asociaal idee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja het gaat altijd ten koste van. In principe is veel geld verdienen alleen maar een verdeling van het geld dat er is dus als meneer x veel geld verdient is er minder geld voor meneer y en z. Als meneer x groot woont is er minder ruimte voor meneer y en z. etc.
Ik vind die nivellering wel een mooi idee.
Ten eerste is er in een hoop staten van amerika ook gewoon een uitkeringsregeling, ten tweede betaal je nauwelijks inkomstenbelasting (schaal loopt van 0% tot ong 30%) dus kun je ook je uitkering zelf bij elkaar sparen. Zeker als je je bedenkt dat de energie ongeveer een kwart kost vna wat het hier kost, de huizen goedkoper zijn, benzine goedkoper is etc. Je houdt daar genoeg geld over om te sparen in tegenstelling tot hier.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en als je in amerika om wat voor reden dan ook niet genoeg geld verdient ga je dood.
precies wat ik wou zeggenquote:Op dinsdag 8 september 2009 02:43 schreef jslavenburg het volgende:
Geen zin om te lezen. Dan rot je toch gewoon weer op?
Zoals ik al schreef kun je dat soort huizen in Nederland ook kopen voor tussen de 200.000 en de 300.000 euro. Prima betaalbaar voor Jan Modaal.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]jij denkt dat jan modaal 4 ton op de plank heeft liggen om zoiets te kopen?
En ja je zit dan in de middle of knowhere en nog beter: je kan in dit land ook niet betaalbaar reizen zodat je toch nog naar je werk kan.
Of was je vergeten dat de benzine hier 1,50 kost en de benzine in amerika nog geen 30 cent bedraagt?
En het OV is al net zo duur dat is geen optie.
Als je in amerika in de middle of knowhere woont heb je voor een kwart van die prijs al een fraaie vrijstaande woning.
Bravo, wederom niet gelukt 'stront' correct te typen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
stont inderdaad, typefout. Waarin ik dat calvinistische terugzie? in zo ongeveer ALLES. Van het bouwen van gebouwen (niet te groot, anders vallen we op), tot het bouwen binnen de stadsgrenzen (stel je voor dat je stad groter wordt) tot de zesjescultuur in het onderwijs tot de opel astra voor de deur (niet te patserig, stel je voor dat je opvalt) tot de hele discussie in notabene de politiek ! over de hoge salarissen van ondernemers.
Alles moet maar zozo in dit land omdat je anders met je kop boven het maaiveld uitsteekt. Verdien je veel? dan veel belasting betalen. Woon je goedkoop in een huurhuis? dan gooien we de huur maar omhoog want je verdient immers veel. Wil je in een veilige auto rijden? helaas, ga maar in een suzuki alto rijden want we maken de wegenbelasting wel dusdanig duur dat je dat niet kan betalen. Dreig je je eigen verantwoording te gaan nemen en wil je sparen? helaas, vermogensbelasting erop! Willen we een mooie infrastructuur aanleggen? neeeee dat mag niet, dan subsidieren we als overheid gewoon even tig clubjes die dat mooi jarenlang kunnen tegenhouden. Wil je meer werken en zo meer geld binnen harken? nee haha wat denk je wel niet, dat laten we mooi onder een hoger belastingtarief vallenWil je vrijstaand wonen? helaas dat mag niet tenzij je miljonair bent. Wil je in de natuur wonen? dat mag niet, wil je in een recreatiewoning wonen? dat mag niet.
Alle fantasie, elke onderneming, elke vorm van eigen verantwoording wordt in dit land afgestraft met een belasting op het een of ander of het wordt gewoon domweg verboden.
De calvinistische inslag zie je werkelijk OVERAL terug, en dan ga je nog serieus de vraag stellen waar ik dat aan zie.
Ik ben vandaag even niet geunanceerd. En tjeez, twee keer stront verkeerd schrijvenquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:47 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Bravo, wederom niet gelukt 'stront' correct te typen.
Verder een leuk verhaaltje dat je hier neergooit, hoor. Maar je schaart tafereeltjes uit het dagelijks Hollands leven nogal gemakkelijk onder 'Calvinisme'. Echter doet de meerderheid van de Nederlanders dat, mocht dat een troost zijn. Heb je je wel eens verdiept in de werkelijke invloed van het Calvinisme op onze cultuur? Zo ja, dan zou je weten dat die betrekkelijk meevalt. En toch, enige nuance in je post zou geen kwaad kunnen.
Dat soort huizen zijn voor jan modaal niet te betalen, want jan modaal verdient 1500 euro netto per maand (ong 2100 bruto) en daar kan jan modaal een huis van 125.000 euro van betalen. Met 2 keer modaal kom je in de buurt ja, dan kan je ongeveer 2,5 ton betalen maar dan ben je wel de rest van je leven aan het afbetalen op 2 salarissen. En dan nog kan jan modaal dan alleen in friesland, groningen of drenthe terecht maar daar werkt jan modaal niet. Jan modaal werkt namelijk in de randstad en daar kan jan modaal nauwelijks iets betalen en al helemaal niks vrijstaands.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:43 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef kun je dat soort huizen in Nederland ook kopen voor tussen de 200.000 en de 300.000 euro. Prima betaalbaar voor Jan Modaal.
Omdat TS degene was die beweerde dat er voor 400.000 euro alleen rijtjeshuizen te koop zijn in Nederland leek mij het niet meer dan logisch om concrete voorbeelden van vrijstaande huizen in de natuur voor dat bedrag als voorbeeld te geven.
Jij hebt een andere definitie van sociaal dan mij. Ik vind het sociaal dat je in nederland naar de opleiding kunt die je wilt en dat je daarvoor niet valedictorian voor hoeft te zijn en dat je pappie daarvoor niet extreem rijk hoeft te zijn. Ik vind het sociaal dat mensen die meer verdien er voor zorg dragen dat mensen die minder verdienen ook acceptabel kunnen leven. Ik vind het sociaal dat men er voor probeert te zorgen dat iedereen in nederland goed kan leven ipv alleen een toplaag.quote:Op maandag 8 september 2009 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het een asociaal idee.
Dus als jij hard werkt en veel geld verdient vind jij het wel eerlijk dat dat naar je buurman gaat die de hele dag op zijn luie reet hangt.
Je kan ook doorslaan en tada: Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jij hebt een andere definitie van sociaal dan mij. Ik vind het sociaal dat je in nederland naar de opleiding kunt die je wilt en dat je daarvoor niet valedictorian voor hoeft te zijn en dat je pappie daarvoor niet extreem rijk hoeft te zijn. Ik vind het sociaal dat mensen die meer verdien er voor zorg dragen dat mensen die minder verdienen ook acceptabel kunnen leven. Ik vind het sociaal dat men er voor probeert te zorgen dat iedereen in nederland goed kan leven ipv alleen een toplaag.
achja geen gezeik iedereen rijk laten we iedereen standaard veel geld geven zodat iedereen in nederland vrijstaand kan wonen midden in de stad. Dat is geen optie hier niet en ook in amerika niet. Dan daarbij doen amerikanen alles op afbetaling als er online een keer de optie creditcard niet is beginnen alle amerikanen te miepen maar ik heb dat geld toch niet. Alles is daar op de pof zelfs de regering doet daar het meeste met geld dat ze niet hebben.quote:Op maandag 8 september 2009 10:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat soort huizen zijn voor jan modaal niet te betalen, want jan modaal verdient 1500 euro netto per maand (ong 2100 bruto) en daar kan jan modaal een huis van 125.000 euro van betalen. Met 2 keer modaal kom je in de buurt ja, dan kan je ongeveer 2,5 ton betalen maar dan ben je wel de rest van je leven aan het afbetalen op 2 salarissen. En dan nog kan jan modaal dan alleen in friesland, groningen of drenthe terecht maar daar werkt jan modaal niet. Jan modaal werkt namelijk in de randstad en daar kan jan modaal nauwelijks iets betalen en al helemaal niks vrijstaands.
Mooi, als die dan allemaal even oprotten dan komt er vanzelf meer natuur, en meer huizen vrij. Scheelt dan ook weer 255.000 per gezin.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
En ik denk dat alle allochtonen dit vinden, maar niet iedereen is zo eerlijk als ondergetekende.
Hoezo doorslaan? Wat vind jij zo slecht aan wat nivelering, hartstikke leuk hoor dat jij goed kunt leren/ goede baan hebt maar misgun het anderen niet dat ze misschien iets minder goed kunnen leren/ iets minder goede baan hebben. En je had het ook over de 6jes cultuur er zijn zat mensen die veel harder werken voor een 6je dan iemand die met 2 vingers in de neus een 9 haalt maakt dat diegene die een 9 haalt een beter mens? Maakt dat diegene een mens die meer kansen verdient. Ik vind het verwerpelijk dat op basis van geluk sommige mensen wel zouden mogen slagen en andere mensen maar moeten creperen.quote:Op maandag 8 september 2009 11:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je kan ook doorslaan en tada: Nederland.
Over het algemeen verdienen Amerikanen meer dan Nederlanders, terwijl alles goedkoper is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
Ten eerste is er in een hoop staten van amerika ook gewoon een uitkeringsregeling, ten tweede betaal je nauwelijks inkomstenbelasting (schaal loopt van 0% tot ong 30%) dus kun je ook je uitkering zelf bij elkaar sparen. Zeker als je je bedenkt dat de energie ongeveer een kwart kost vna wat het hier kost, de huizen goedkoper zijn, benzine goedkoper is etc. Je houdt daar genoeg geld over om te sparen in tegenstelling tot hier.
Ja laten we geen steun verlenen aan mensen die het nodig hebben dan krijg je een veel fijner land. Lekker ieder voor zich en dan als IK het maar leuk heb wat kan mij die jongere met die dwarslaesie schelen etc.quote:Op maandag 8 september 2009 11:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Over het algemeen verdienen Amerikanen meer dan Nederlanders, terwijl alles goedkoper is.
Dat maakt dat ze simpelweg veel meer te kunnen kopen. Maar gek genoeg willen Nederlanders graag roepen dat Amerika slecht is...
En ja, dat steuntrekkers het daar wellicht minder goed hebben dan hier, dat vind ik niet erg.
Ik vind nivelering slecht omdat het de motivatie bij mensen wegneemt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo doorslaan? Wat vind jij zo slecht aan wat nivelering,
Niemand hoeft te creperen want iedereen kan werken, en dat heeft niet perse te maken met je opleidingsniveau. Natuurlijk zijn er mensen die directeur van een groot bedrijf zijn door hun opleiding maar de meeste mensen die rijk zijn zijn dat geworden door hard te werken, niet door een hoge opleiding. (zoek maar na, de meeste miljonairs hebben niet eens een vervolgopleiding gedaan. )quote:hartstikke leuk hoor dat jij goed kunt leren/ goede baan hebt maar misgun het anderen niet dat ze misschien iets minder goed kunnen leren/ iets minder goede baan hebben. En je had het ook over de 6jes cultuur er zijn zat mensen die veel harder werken voor een 6je dan iemand die met 2 vingers in de neus een 9 haalt maakt dat diegene die een 9 haalt een beter mens? Maakt dat diegene een mens die meer kansen verdient. Ik vind het verwerpelijk dat op basis van geluk sommige mensen wel zouden mogen slagen en andere mensen maar moeten creperen.
Dat is precies wat al miljoenen jaren gebeurt! En het heeft ons gebracht waar we nu zijn...quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het verwerpelijk dat op basis van geluk sommige mensen wel zouden mogen slagen en andere mensen maar moeten creperen.
Ik heb het niet over die "jongere met dwarslaesie", wel over grote groepen die het wel best vinden dat anderen voor ze werken, omdat ze er zelf geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja laten we geen steun verlenen aan mensen die het nodig hebben dan krijg je een veel fijner land. Lekker ieder voor zich en dan als IK het maar leuk heb wat kan mij die jongere met die dwarslaesie schelen etc.
Ook daarin kun je weer doorslaan. Kijk naar een Australie/Nieuw Zeeland, Amerika. Voordat je daar mag binnenkomen moet je al aantonen dat je werk hebt, inkomen hebt en een buffer hebt mocht het mis gaan. Dat gaat hier toch een stukje makkelijker.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja laten we geen steun verlenen aan mensen die het nodig hebben dan krijg je een veel fijner land. Lekker ieder voor zich en dan als IK het maar leuk heb wat kan mij die jongere met die dwarslaesie schelen etc.
Waarom gaan er dan steeds meer mensen studeren? en vooral steeds meer mensen doorstuderen? Om een beroep te gaan doen dat ze leuk vinden als je lol hebt in je werk ga je niet moeilijk doen over overwerk. En als je echt lol hebt in je werk is het laatste wat je wil stoppen de meeste mensen die met pensioen moeten worden extreem ongelukkig omdat ze werk missen.quote:Op maandag 8 september 2009 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het neemt de motivatie weg om door te leren, het neemt de motivatie weg om langer te blijven werken, het neemt de motivatie weg om overwerk te doen etc. Je mag het merendeel toch weer direct inleveren zodat mensen die niet de handen uit de mouwen willen steken ook geld krijgen toegestopt.
[..]
De meeste steuntrekkers kunnen echt nog wel werken, ik woon verdorie in een buurt waar driekwart 's ochtends nog op zijn nest ligt te ronken als ik naar mijn werk moet maar intussen kunnen ze wel de hele dag zwart bijklussen en zijn ze geenszins van plan om werk te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee dan de amerikaanse prestatie methode je moet altijd de beste zijn als je niet de beste bent ben je loser en kom je niet aan de baan die je wilt. Je moet de beste van de klas zijn ook al gaat dat ten koste van anderen. En dat wordt doorgezet in universiteiten en bedrijfsleven. Hoe beter je anderen naar beneden kunt drukken hoe hoger je zelf kunt staan en dat is het ultieme doel. Waarom niet samen proberen iets goeds neer te zetten zonder die eeuwige strijd.quote:Op maandag 8 september 2009 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
Niemand hoeft te creperen want iedereen kan werken, en dat heeft niet perse te maken met je opleidingsniveau. Natuurlijk zijn er mensen die directeur van een groot bedrijf zijn door hun opleiding maar de meeste mensen die rijk zijn zijn dat geworden door hard te werken, niet door een hoge opleiding. (zoek maar na, de meeste miljonairs hebben niet eens een vervolgopleiding gedaan. )
Mensen die niet KUNNEN werken vind ik een ander verhaal en daarvoor moet ook gewoon een goede regeling getroffen worden.
Bovendien krijg je door de sociale staat andere problemen namelijk dat mensen zich helemaal niet meer verantwoordelijk voelen voor anderen. Je hebt immers toch al belasting betaald? laat de overheid dan de boel ook maar oplossen. Waarom moet ik voor mijn zieke buurman zorgen? die krijgt toch al uitkering en gezondheidszorg van de overheid? waarom zou ik mijn straat nog zelf vegen, ik betaal al belasting genoeg om dat voor me te laten doen door de gemeente.
Ook neem je alle eigen verantwoording weg bij mensen. Waarom sparen? er zijn toch uitkeringen en vangnetten? Waarom zou ik een moeilijke baan nemen, als ik maar weinig verdien komt de overheid me wel helpen met allerlei subsidies. Als ik van mijn buurt een pleurisbende maak komt de overheid wel de boel opknappen omdat het dan vogelaarwijk heet.
Veel belasting heffen vraagt veel tegenprestatie en creeert egoisme onder mensen imho.
En als je een uitkering krijgt heb je sollicitatie plicht moet je om de haverklap bij het CWi langs. Klinkt mij in de oren als helpen werk zoeken.quote:Op maandag 8 september 2009 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De meeste steuntrekkers kunnen echt nog wel werken, ik woon verdorie in een buurt waar driekwart 's ochtends nog op zijn nest ligt te ronken als ik naar mijn werk moet maar intussen kunnen ze wel de hele dag zwart bijklussen en zijn ze geenszins van plan om werk te gaan zoeken.
Als mensen echt niet kunnen werken moet je ze steunen maar de meeste mensen kunnen echt nog wel werken. Help ze dan met een baan zoeken ipv ze geld geven. Dat is niet sociaal, dat is het probleem wegmoffelen.
Daar heb ik naast gewerkt, mijn god, wat een werkschuw tuig komt daar op visitequote:Op dinsdag 8 september 2009 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En als je een uitkering krijgt heb je sollicitatie plicht moet je om de haverklap bij het CWi langs. Klinkt mij in de oren als helpen werk zoeken.
Toch hebben vele honderdduizenden Nederlanders gewoon een uitkering, al vele (tientallen) jaren...quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En als je een uitkering krijgt heb je sollicitatie plicht moet je om de haverklap bij het CWi langs. Klinkt mij in de oren als helpen werk zoeken.
Nee gewoon op straat zetten dat helpt. Lekker in hun schulden laten verzuipen en dan laten creperen. Daar schiet je echt heel veel mee op.quote:Op maandag 8 september 2009 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toch hebben vele honderdduizenden Nederlanders gewoon een uitkering, al vele (tientallen) jaren...
Enkele jaren terug bleek het CWI in Amsterdam 335.000 euro uit te geven per werkloze die ze aan een baan hielpen... niet echt zinnig.
De een is beter dan de ander, live with it.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Natuurlijk zitten er allemaal haken en ogen aan alle systemen. Maar ik vind nederland geen strontland omdat mensen geen vrijstaande woning hebben. En ook geen strontland omdat ze wat proberen te doen aan exsorbitante inkomsten. En ook geen strontland omdat ze de boel een beetje nivelleren. Maar misschien ben ik wel een calvinist in hart en nieren.
Ik ben inderdaad van mening doe maar normaal dan doe je al gek genoeg, waarom zou je van de daken schreeuwen hoe gek je wel niet bent of hoe goed jij wel niet dit en dat kunt. Word je daar gelukkiger van word je blij als je tegen mensen kunt zeggen ik kan dit en jij lekker niet nananenana. Of kijk mij ik heb zo'n goede baan dat ik dit kan en jij zit achter de kassa, haha!
Juist! daar kan de één niks aan doen en de andere ook niet. Moet het dan die andere telkens ingewreven worden.quote:Op maandag 8 september 2009 11:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
De een is beter dan de ander, live with it.
Dat zeg ik niet... Ik heb al eerder geopperd om *iedereen* een uitkering te geven, zeg 400 euro per maand, of je nou werkt of niet. De steuntrekkers krijgen dan wat minder, maar daar staat tegenover dat ze, als ze een paar uur per week gaan werken, wel hun inkomsten daadwerkelijk mogen houden. Dan voorkom je dat ze "voor die paar euro meer" geen zin hebben om te werken. Het huidige systeem ("gratis geld") motiveert simpelweg niet. En dat zou anders moeten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee gewoon op straat zetten dat helpt. Lekker in hun schulden laten verzuipen en dan laten creperen. Daar schiet je echt heel veel mee op.
Het inkomen van Jan Modaal is ruim 20% hoger dan de bedragen die jij noemt. Feit blijft dat Jan Modaal ook in Nederland een vrijstaand huis midden in de natuur kan kopen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat soort huizen zijn voor jan modaal niet te betalen, want jan modaal verdient 1500 euro netto per maand (ong 2100 bruto) en daar kan jan modaal een huis van 125.000 euro van betalen. Met 2 keer modaal kom je in de buurt ja, dan kan je ongeveer 2,5 ton betalen maar dan ben je wel de rest van je leven aan het afbetalen op 2 salarissen. En dan nog kan jan modaal dan alleen in friesland, groningen of drenthe terecht maar daar werkt jan modaal niet. Jan modaal werkt namelijk in de randstad en daar kan jan modaal nauwelijks iets betalen en al helemaal niks vrijstaands.
Man, dat is een wassen neus van heb ik jou daar. We hebben hier op de zaak ook een keer zo' n pipo gehad die moest solliciteren, die zei gewoon doodleuk van ja ik zit hier wel maar ik wil de baan niet. Doei.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
de huizen die jan modaal hier vrijstaand kan kopen liggen op 200km afstand van de randstad, in amerika liggen ze vlak buiten de steden. Nogal een verschil he. Komt nog bij dat 200km afstand rijden in dit land je tussen de 400 en 500 euro kost per maand (in het gunstigste geval als je diesel rijdt) dus niet te betalen is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:40 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het inkomen van Jan Modaal is ruim 20% hoger dan de bedragen die jij noemt. Feit blijft dat Jan Modaal ook in Nederland een vrijstaand huis midden in de natuur kan kopen.
En nee, Jan Modaal kan dat niet in de stad kopen. Maar ook in de VS kan Jan Modaal geen vrijstaand huis in de stad kopen.
Nee hoor. Een loodgieter verdient weer goud met zijn handen. Een ander met zijn hersenen. Dat er de wil niet is om eens wat extra te doen, leren of uberhaupt te werken maar wel de wil om die hyperl33t plasma te kopen, jammer voor dat gepeupel dat wel de lusten, maar niet de lasten (nou ja, werk dus) wilt hebben. Dan wordt het ingewreven.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Juist! daar kan de één niks aan doen en de andere ook niet. Moet het dan die andere telkens ingewreven worden.
Dan verhuis je naar groningen en heb je land genoeg om je heen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
de huizen die jan modaal hier vrijstaand kan kopen liggen op 200km afstand van de randstad, in amerika liggen ze vlak buiten de steden. Nogal een verschil he. Komt nog bij dat 200km afstand rijden in dit land je tussen de 400 en 500 euro kost per maand (in het gunstigste geval als je diesel rijdt) dus niet te betalen is.
Even simpel voorbeeld, ik woon en werk in schiedam. Nu is er in schiedam geen betaalbaar vrijstaand huis te koop (of je moet nog een miljoentje hebben liggen) en in de omgeving is er ook geen betaalbare vrijstaande woning te koop, alleen in maassluis zijn er een paar en die kosten 4 ton. Niet op te brengen want voor zo'n hypotheek heb je 3 tot 4 keer modaal inkomen nodig,
Het is gewoon onmogelijk om in de randstad iets fatsoenlijks vrijstaands te vinden voor iemand met een gemiddeld inkomen.
Zijn veel weilanden niet grondbezit van mensen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De Wadden worden inderdaad wel genoemd als het laatste stukje echte natuur in Nederland. Verder zijn "natuurgebieden" dingen waar een hek omheen staat, hoe kunstmatig wil je het hebben...
[..]
Een stukje weiland hier en daar.
Gek genoeg worden weilanden wel "teruggegeven aan de natuur", ik heb papers gelezen waarin wetenschappers helemaal blij waren over het herintroduceren van 2 nieuwe muggensoorten in Nederland. Aanleg van nieuwe moerasgebieden. Ik ben er geweest en je gaat dood van de muggen... Prima voor de biodiversiteit, maar totaal doorgeschoten in een overvol klein land.
Ben ik ook van plan (nja drenthe danquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan verhuis je naar groningen en heb je land genoeg om je heen.
Als jij in de VS buiten een grote stad gaat wonen kan het wellicht hemelsbreed dichterbij zijn dan in buiten randstad -> randstad, maar je reistijd zal in de VS om van buiten de stad in de stad te komen langer zijn dan in Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:48 schreef Metro2005 het volgende:
de huizen die jan modaal hier vrijstaand kan kopen liggen op 200km afstand van de randstad, in amerika liggen ze vlak buiten de steden.
[..]
Klopt voor de randstad. Klopt ook voor bijvoorbeeld New York.quote:[..]
Het is gewoon onmogelijk om in de randstad iets fatsoenlijks vrijstaands te vinden voor iemand met een gemiddeld inkomen.
Niet zeuren dan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ben ik ook van plan (nja drenthe dan)
Een loodgieter zal nooit meer verdienen als een post-doc hoe hard die loodgieter ook werkt, en die post-doc is ook maar gewoon post-doc geworden omdat hij deed wat hij kon net als de loodgieter. Tenzij misschien de loodgieter een eigen bedrijfje gaat beginnen maar dat heeft dan weer niks met loodgieten te maken.quote:Op maandag 8 september 2009 11:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee hoor. Een loodgieter verdient weer goud met zijn handen. Een ander met zijn hersenen. Dat er de wil niet is om eens wat extra te doen, leren of uberhaupt te werken maar wel de wil om die hyperl33t plasma te kopen, jammer voor dat gepeupel dat wel de lusten, maar niet de lasten (nou ja, werk dus) wilt hebben. Dan wordt het ingewreven.
Uiteraard. En als die boer het verkoopt krijgt-ie 4 euro per vierkante meter. De huiseigenaar betaald 800 euro per vierkante meter. Het probleem zit in het verschil...quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zijn veel weilanden niet grondbezit van mensen?
Lees mijn stukje over "Natuur" nog eens na... Weiland != natuur...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:04 schreef Tommeke het volgende:
Hij noemt de Nederlanders eenheidsworsten. Nee, die communistische Chinezen zijn zo divers zeg..
En qua natuur zit het hier wel goed als je eens buiten de Randstad komt...
Mja, de veluwe is ook niet meer wat het geweest isquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lees mijn stukje over "Natuur" nog eens na... Weiland != natuur...
gewoon even een paar honderd meter de noordzee op varen, Natuur!quote:Op maandag 8 september 2009 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En als we van die weilanden nou eens rijstvelden maken?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nou Nou wat ben ik jaloers op een grotere tuinquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
als je alle punten van metro meeneemt komt het er voor hem op neer dat nederland best leuk is tenzij je succesvol bent
Komt mij een beetje over als een luxeprobleem alles gaat zo goed in mijn leven en nu heb ik kleinere tuin dan ik in amerika gehad zou hebben.
Ach, als je het aangeboden krijgt dan zeg je ook geen nee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou Nou wat ben ik jaloers op een grotere tuin. Dan moet je ook weer langer het gras maaien en ben je meer tijd kwijt met onderhoud daarvan. Maar dan kun je wel zeggen dat je die grotere tuin hebt.
Ik ben bewust in een appartement gaan wonen om geen tuin te hebben omdat ik deze niet wil bijhouden. Wanneer men mij een penthouse op westpoint zou aanbieden zou ik geen nee zeggen, maar een flink huis met een nog flinkere tuin dan zou ik toch echt nee zeggen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, als je het aangeboden krijgt dan zeg je ook geen nee.
Nou ja, de een wilt een tuin, de ander een penthouse. Wat is het verschil. Plus dat je een tuin prima onderhoudsvrij kan maken, al zeg ik het zelfquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben bewust in een appartement gaan wonen om geen tuin te hebben omdat ik deze niet wil bijhouden. Wanneer men mij een penthouse op westpoint zou aanbieden zou ik geen nee zeggen, maar een flink huis met een nog flinkere tuin dan zou ik toch echt nee zeggen.
Ja door asfalt en stenen erin te leggen dan kun je net zo goed dat eerder genoemde rijtjeshuis hebben met een stoep voor langs.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:50 schreef Pheno het volgende:
Nou ja, de een wilt een tuin, de ander een penthouse. Wat is het verschil. Plus dat je een tuin prima onderhoudsvrij kan maken, al zeg ik het zelf
Zou ook kunnen. Maar goed, offtopic ding, anders worden we geschopt naar F&Fquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja door asfalt en stenen erin te leggen dan kun je net zo goed dat eerder genoemde rijtjeshuis hebben met een stoep voor langs.
Wie zegt dat ik weilanden natuur noem?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nederland is een klein land, logisch dat huizen steeds duurder worden.
Ja, maar het is veel leuker om de TS te pakken op slechte voorbeelden, desnoods met de drogreden.quote:
Weet niet of je moslim bent ofzo maar ken je het verhaal van de 3 biggetjes?quote:Terwijl je in de VS al voor 75000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen, kan je in dit ellendige land voor 400000 euro nog geen privacy kopen en zit je de rest van je leven te werken om een van die suffe Hollandse rijtjeshuizen af te betalen
ja klopt, gelukkig heb je winkelketens alleen in nederlandquote:Naar een andere stad voor de afwisseling? Vergeet het maar, want hoewel San Francisco niet op New York lijkt en Las Vegas totaal anders is dan Miami, lijken alle Hollandse steden op elkaar. Je wordt schijtmisselijk van diezelfde klotewinkels overal. Waar is de fantasie? Waar is die unieke sfeer of unieke winkeltjes? Hoeveel Zeemans, Blokkers en Mediamarkts en Hema worst kan een land verdomme verdragen? Wat is er nou in godsnaam uniek aan een stad als Almere? Wat moet dat in fuck’s name voorstellen?
Enig idee hoeveel huizen er in de VS jaarlijks wegwaaien? 1 op de 10.000 o.i.d.? Er branden er meer af...quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:45 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Weet niet of je moslim bent ofzo maar ken je het verhaal van de 3 biggetjes?
Dat de grote boze wolf tegen hun huisje aan gaat blazen?
Nou dat gaat in dit geval dus ook op.
In de randstad het je de zee en de duinen op een steenworp afstand dat hebben die mensen weer niet, rond het gooi hebben we ook nog mooie stukken natuur zitten. En niet te vergeten het groene hartquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef NoShitSherlock het volgende:
En daarnaast vind ik het grote gebrek van Nederland zijn voorspelbaarheid en het grote gebrek aan natuur. Kijk als je in het Ruhr gebied woont dan heb je ten westen daarvan een gigantisch natuur gebied liggen. Maar in de Randstad heb je deze optie niet.
Ten westen van de Randstad ligt juist een enorm natuurgebied... Je moet wel van water houden...quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef NoShitSherlock het volgende:
En daarnaast vind ik het grote gebrek van Nederland zijn voorspelbaarheid en het grote gebrek aan natuur. Kijk als je in het Ruhr gebied woont dan heb je ten westen daarvan een gigantisch natuur gebied liggen. Maar in de Randstad heb je deze optie niet.
Misschien is Nederland ook een heel stuk kleiner?quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Terwijl je in de VS al voor 75000 euro een mooie alleenstaande villa met zwemband kunt kopen, kan je in dit ellendige land voor 400000 euro nog geen privacy kopen en zit je de rest van je leven te werken om een van die suffe Hollandse rijtjeshuizen af te betalen. Geen privacy, geen zwembad, geen sfeer, doch gewoon glorified Hollandse stront. Wil je in je tuin zitten? Dat kan, maar dan zitten dus tussen de 8 en 10 buren in je achtertuin te staren. En we weten allemaal hoe gek Nederlanders zijn op stiekem staren. Voortuin? Nee. In plaats daarvan hebben we de ‘voorstoep.’ Close but no cigar.
Waarschijnlijk wel, want ik herken me totaal niet in het bovenstaande...quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef NoShitSherlock het volgende:
Het is wel zo dat mensen in Nederland vrijwel geen interesse hebben in andere mensen. In die zin dat ze geïnteresseerd zijn in persoonlijke dingen van mensen en daar ook naar vragen. Dat komt omdat iedereen dat natuurlijk zo ervaart en dus denken mensen als niemand in mij interesse toont dan toon ik ook geen interesse meer in iemand anders. Maar in het Oosten van het land merk je dit nog wel , mensen zijn daar echt een stuk vriendelijker dan in het Westen van het land.
Blijkbaar heeft de overheid die belasting nodig, anders komen we niet rond.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:34 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ben het oa. eens met het stukje over de vermogensbelasting.
Ik vind dat in ieder geval wel belachelijk. Je betaalt al fucking veel belasting. Je hebt een inkomen, waarover je inkomstenbelasting betaalt. Dan spaar je dit inkomen op, en dan kan je ook nog eens belasting gaan betalen omdat je teveel op je rekening hebt staan.
Sorry, voel me hier goed als Nederlander en heb niet veel te zeiken, maar de vermogensbelasting gaat er bij mij echt niet in. Belachelijk gewoon.
Dan vind ik het nog altijd belachelijk. Je betaalt toch al inkomstenbelasting? Ik vind dat de overheid het recht niet eens heeft om er dan nog meer geld van af te trekken, omdat je wilt sparen. Maargoed, dat recht hebben ze dus welquote:Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft de overheid die belasting nodig, anders komen we niet rond.
Maar vervelend is het inderdaad wel.
Dat zijn de leukste, de mensen met de grootste bek.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:30 schreef stofzuierslang het volgende:
terecht, nederland is echt een kankerland, gelukkig ben ik over 1 maand voorgoed weg hier![]()
zal dit kankerland nooit missen
ik dacht successierecht...quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Net zoals erfbelasting. Ook al zo belachelijk.
Stel, hypothetisch gezien, mijn ouders gaan vandaag dood en ik erf, laten we zeggen, 4 ton. Dan mag ik daar ook nog eens belasting over gaan betalen. Ben de precieze naam van die belasting vergeten. Dat vind ik in ieder geval ook zwaar belachelijk. Mijn ouders betalen al hun hele leven belasting, en dus ook die belachelijke vermogens belasting. En dan kan ik ook nog eens belasting gaan betalen over die 4 ton (ergens tussen 20%-40% toch?) omdat ik het erf.
Bah. Sommige belastingen zijn naar mijn mening echt te belachelijk voor woorden. We worden genaaid
Successierecht inderdaad. Maar die is laatst wel verlaagd geloof ik?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Net zoals erfbelasting. Ook al zo belachelijk.
Stel, hypothetisch gezien, mijn ouders gaan vandaag dood en ik erf, laten we zeggen, 4 ton. Dan mag ik daar ook nog eens belasting over gaan betalen. Ben de precieze naam van die belasting vergeten. Dat vind ik in ieder geval ook zwaar belachelijk. Mijn ouders betalen al hun hele leven belasting, en dus ook die belachelijke vermogens belasting. En dan kan ik ook nog eens belasting gaan betalen over die 4 ton (ergens tussen 20%-40% toch?) omdat ik het erf.
Bah. Sommige belastingen zijn naar mijn mening echt te belachelijk voor woorden. We worden genaaid
Wil je dan dat je ouders nog maar 2 ton zouden hebben omdat ze geen kinderbijslag meer zouden krijgen en voor jou opleiding moeten betalen er verder in dit land dus mensen zonder geld geen opleding meer kunnen bekostigen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ook wel lijkenpikken genoemd...quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:40 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Successierecht inderdaad. Maar die is laatst wel verlaagd geloof ik?
Beetje late reactie, maar ik ben geen stadsbewoner eh..quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het grappige is dat stadsbewoners "platteland" al natuur noemen... Weilanden zijn geen natuur, in Nederland hebben we simpelweg elk stukje gecultiveerd.
Waarom ga je niet gelijk naar de V.S.? Je bent nog altijd vrij om te emigreren. Verder zal het Nederland goed doen wanneer alle zeikerds vertrekken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ben ik ook van plan (nja drenthe dan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |