abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 september 2009 @ 10:22:29 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72480030
Mensen die geen donor zijn
Mensen die geen donor zijn #2

Ok, en Napalms poging tot trollen, waar ik op de rand van het vorige topic dan maar instonk:
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:09 schreef Napalm het volgende:

Anders krijg je mensen die zich aanmelden als donor op het moment dat ze zelf iets nodig hebben.
Ja en wat maakt dat uit?? "Donor zijn", wat stel je je daar eigenlijk bij voor? Het is niet meer dan de intentie uitspreken om na je dood je organen beschikbaar te stellen. Of je die intentie nou uitspreekt op je twintigste, op je vijfenvijftigste, vlak voor een operatie of dat je ouders je bij je geboorte al op "de lijst" hebben gezet -- het verandert allemaal niks aan de werkelijkheid.
quote:
Om dat te voorkomen heb je denk ik een soort puntensysteem nodig waarbij duur donorschap één van de factoren moet zijn. Bloedgeven lijkt me ook een goede.
Duur donorschap?

En wat met mensen wiens bloedgroep niet bruikbaar is? Gewoon lekker uitsluiten van eerste medische hulp? "Sorry vriend, geen bloed geven, dan ook geen bloed krijgen."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 6 september 2009 @ 10:24:11 #2
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_72480054
En de mensen die ze niet willen hebben ondanks een handige bloedgroep omdat ze te moeilijk te prikken zijn.

* Jojogirl met diepliggende aderen meldt.
pi_72480069
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 september 2009 @ 10:26:03 #4
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_72480084
Hoeveel nieuwe donors zijn er inmiddels bij?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 6 september 2009 @ 10:37:44 #5
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480228
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:22 schreef Ringo het volgende:
Ok, en Napalms poging tot trollen,
en waar slaat dit op?
quote:
Ja en wat maakt dat uit??
Als mensen geen donor zijn dan zijn er ook geen organen e.d. voor zij die ze nodig hebben? Lijkt me heel logisch.
quote:
"Donor zijn", wat stel je je daar eigenlijk bij voor? Het is niet meer dan de intentie uitspreken om na je dood je organen beschikbaar te stellen. Of je die intentie nou uitspreekt op je twintigste, op je vijfenvijftigste, vlak voor een operatie of dat je ouders je bij je geboorte al op "de lijst" hebben gezet -- het verandert allemaal niks aan de werkelijkheid.
Feit: Er zijn te weinig donoren. Punt. Gevolg: Wachtlijsten. Doden door donor tekort..
Feit: al 30 jaar voorlichting, reclame, pasjes&kaartjes hebben dit niet verholpen.
Conclusie: er moet iets veranderen.
quote:
Duur donorschap?
De tijdspanne waarin iemand geregistreerd donor is.
quote:

En wat met mensen wiens bloedgroep niet bruikbaar is? Gewoon lekker uitsluiten van eerste medische hulp? "Sorry vriend, geen bloed geven, dan ook geen bloed krijgen."
Wederom valse redenaties hier. Triest, met jou is geen normale discussie te voeren en mijn post is nu al verloren moeite. Parels voor de zwijnen. Tegen beter weten in:
Kan je even laten zien waar ik post over iets als "uitsluiten"?? Ik heb het nadrukkelijk over "voorrang" voor zij die zich inzetten. (vergelijk het eens met de WW-uitkering; die is ook hoger als je meer premie hebt betaald (lang werkzaam, hoger salaris).

Ik pleit voor een puntensysteem op basis van meerdere criteria1. Het systeem staat en valt bij de aanwezigheid van donoren. Dit stimuleer je door mensen die meehelpen te belonen met voorrang. Wil je niet meehelpen door zelf donor te zijn dan krijg je geen voorrang. Het logische gevolg zal zijn dat meer mensen zich aanmelden als donor.

1 bewust niet ingevuld maar naast duur van het donorschap kan je overwegen zaken als bloedgeven, lid EHBO vereniging, inzet voor voorlichting etc. ook mee te wegen in de vraagt of je voorrang krijgt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Napalm op 06-09-2009 10:44:38 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_72480248
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:24 schreef Jojogirl het volgende:
En de mensen die ze niet willen hebben ondanks een handige bloedgroep omdat ze te moeilijk te prikken zijn.

* Jojogirl met diepliggende aderen meldt.
luister vriendin, die aders komen niet voor niets zo diep te liggen
pi_72480274
Eens met de klacht. Ik doneer alles behalve de huid.
pi_72480353
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:25 schreef BaggerUser het volgende:
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
Niemand reageert op dit punt. Ik wil ook niet dat mijn organen terecht komen bij een persoon die het in mijn ogen niet verdient.
  zondag 6 september 2009 @ 10:46:21 #9
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480354
Overigens is het huidige systeem ook niet "eerlijk" . Stel nu dat je nog nooit een donororgaan hebt gehad en als 80 jarige al 50 jaar bloed geeft, lid bent van de EHBO, collecteert voor de Hartstichting, gezond leeft en dan krijg je iets.. Zegt de doctor: "te oud, jammer maar helaas".
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 6 september 2009 @ 10:48:48 #10
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480388
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:46 schreef GoodGovernance het volgende:
Niemand reageert op dit punt. Ik wil ook niet dat mijn organen terecht komen bij een persoon die het in mijn ogen niet verdient.
Wie nog meer niet; de buitenlanders? Voor ongelovigen? Geen donorlongen voor rokers? Geen heup voor werklozen?

Nee, een systeem op basis van objectieve criteria is de uitkomst. Uiteraard kies je dan een systeem dat donorschap stimuleert.
pi_72480392
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:46 schreef Napalm het volgende:
Overigens is het huidige systeem ook niet "eerlijk" . Stel nu dat je nog nooit een donororgaan hebt gehad en als 80 jarige al 50 jaar bloed geeft, lid bent van de EHBO, collecteert voor de Hartstichting, gezond leeft en dan krijg je iets.. Zegt de doctor: "te oud, jammer maar helaas".
Wat is daar niet eerlijk aan? Dat lijkt me best logisch.
  zondag 6 september 2009 @ 10:50:20 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72480412
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:37 schreef Napalm het volgende:
De tijdspanne waarin iemand geregistreerd donor is.
Wat boeit die tijdsspanne nou? Je organen komen toch pas beschikbaar op het moment dat je het loodje legt? DAN is de vraag toch pas relevant of je die organen wilt afstaan of niet? Niet de 10, 20 of 30 jaar dat jij met dat codicil op zak rondloopt?
quote:
Kan je even laten zien waar ik post over iets als "uitsluiten"?? Ik heb het nadrukkelijk over "voorrang" voor zij die zich inzetten. (vergelijk het eens met de WW-uitkering; die is ook hoger als je meer premie hebt betaald (lang werkzaam, hoger salaris).
Met dat belangrijke verschil, en dat probeer ik je uit te leggen, dat donorschap (op bloeddonorschap na) geen handeling is, je hoeft er geen ene flikker voor te doen, het is geen werken. Het feit dat jij al heel vroeg hebt beslist om donor te "zijn" (dwz je organen vrijwillig af te staan als je dood bent) maakt jou niet beter of meer geschikt dan iemand die daartoe pas besluit op zijn vijftigste, na lang wikken en wegen en een hoop twijfels. Het effectieve resultaat is exact hetzelfde.
quote:
Ik pleit voor een puntensysteem op basis van meerdere criteria. Het systeem staat en valt bij de aanwezigheid van donoren. Dit stimuleer je door mensen die meehelpen te belonen met voorrang. Wil je neit meehelpen door zelf donor te zijn dan krijg je geen voorrang. Het logische gevolg zal zijn dat meer mensen zich aanmelden als donor.
Houd dat systeem maar lekker voor je en probeer eerst te begrijpen waar je het over hebt.
pi_72480419
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wie nog meer niet; de buitenlanders? Voor ongelovigen? Geen donorlongen voor rokers? Geen heup voor werklozen?

Nee, een systeem op basis van objectieve criteria is de uitkomst. Uiteraard kies je dan een systeem dat donorschap stimuleert.
Ik heb het recht om mensen uit te sluiten als het gaat om mijn organen. Ik wil inderdaad bepaalde groepen uitsluiten, dat recht hoor ik te hebben.
pi_72480447
Ik vind dat iedereen gewoon standaard geregistreerd moet staan als donor. Wil je dit niet, dan maak je de registratie maar ongedaan.

Veel mensen vinden het "luguber" om organen te doneren. In mijn ogen vind je het dan ook luguber om organen te ontvangen, mocht dat ooit het geval zijn. Dus uitzonderingen daargelaten, geen donor, geen organen als JIJ ze nodig hebt.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_72480461
quote:

[..]

Goed punt opzich, maar nooit te controleren.
pi_72480490
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:50 schreef GoodGovernance het volgende:

[..]

Ik heb het recht om mensen uit te sluiten als het gaat om mijn organen. Ik wil inderdaad bepaalde groepen uitsluiten, dat recht hoor ik te hebben.
Dus als jij ala minute een hart nodig hebt, en dat van een pedo is beschikbaar, weiger je dat ook?

Als je aan dat soort selectiecriteria gaat denken, gaan mensen ook bevolkingsgroepen en dergelijke uitsluiten.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_72480511
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:54 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dus als jij ala minute een hart nodig hebt, en dat van een pedo is beschikbaar, weiger je dat ook?

Als je aan dat soort selectiecriteria gaat denken, gaan mensen ook bevolkingsgroepen en dergelijke uitsluiten.
En dat recht hebben zij in mijn ogen ook, als zij dat willen.
pi_72480524
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:53 schreef Ruud het volgende:

[..]

Goed punt opzich, maar nooit te controleren.
Nee, je bent uiteindelijk afhankelijk van je arts.
  zondag 6 september 2009 @ 10:57:14 #19
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480529
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:48 schreef Myraela het volgende:

Wat is daar niet eerlijk aan? Dat lijkt me best logisch.
Fraai is dat; heel je leven bijdragen; de spaarpot tot de nok toe gevuld en als je een klein beetje wil opnemen krijg je niks...
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:50 schreef GoodGovernance het volgende:

Heb ik dat recht ook met de WW premie die ik betaal? Geen geld voor werkloze vrouwen want die zoeken maar een vent?
pi_72480567
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:57 schreef GoodGovernance het volgende:

[..]

Nee, je bent uiteindelijk afhankelijk van je arts.
En van het al of niet veroordelen van de pedo/verkrachter/moordenaar in kwestie.
pi_72480568
Ik help de natuur een handje en ben dus bewust geen donor
pi_72480574
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:57 schreef Napalm het volgende:

[..]

Fraai is dat; heel je leven bijdragen; de spaarpot tot de nok toe gevuld en als je een klein beetje wil opnemen krijg je niks...

Een orgaan krijgen en daarna een jaar later doodgaan, terwijl de kans dat iemand anders er langer meedoet veel groter is.. is dat wel eerlijk? Iemand hoeft geen slecht mensen te zijn, omdat ze al die dingen niet doen.
  zondag 6 september 2009 @ 11:01:34 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480598
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat boeit die tijdsspanne nou? Je organen komen toch pas beschikbaar op het moment dat je het loodje legt? DAN is de vraag toch pas relevant of je die organen wilt afstaan of niet? Niet de 10, 20 of 30 jaar dat jij met dat codicil op zak rondloopt?
Dat gaf ik al aan in mijn eerdere post dis je hautain afdeed als getroll. De Duur is van belang omdat je anders mensen krijgt die zich pas opgeven als ze wat mankereren.
quote:
Met dat belangrijke verschil, en dat probeer ik je uit te leggen, dat donorschap (op bloeddonorschap na) geen handeling is, je hoeft er geen ene flikker voor te doen, het is geen werken. Het feit dat jij al heel vroeg hebt beslist om donor te "zijn" (dwz je organen vrijwillig af te staan als je dood bent) maakt jou niet beter of meer geschikt dan iemand die daartoe pas besluit op zijn vijftigste, na lang wikken en wegen en een hoop twijfels. Het effectieve resultaat is exact hetzelfde.
Zucht. Je sluit zeker pas een verzekering af als je huis in de brand staat? Het systeem werkt dan natuurlijk niet. Als die 50jarige op z`n 18e onder een auto liep dan heb je dus weer een donor minder..
quote:
Houd dat systeem maar lekker voor je en probeer eerst te begrijpen waar je het over hebt.
Wie trollt er nu?
  zondag 6 september 2009 @ 11:02:02 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72480610
quote:

[..]

Wat is precies de bijdrage die je hebt geleverd door dertig jaar met een donorcodicil op zak te lopen? Wat is het effectieve resultaat daarvan geweest? Kan je daar ook rente op trekken?
  zondag 6 september 2009 @ 11:02:58 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72480627
Als je homo bent mag je geeneens donor worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 september 2009 @ 11:04:55 #26
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480662
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Een orgaan krijgen en daarna een jaar later doodgaan, terwijl de kans dat iemand anders er langer meedoet veel groter is.. is dat wel eerlijk? Iemand hoeft geen slecht mensen te zijn, omdat ze al die dingen niet doen.
Misschien gaat die 20 jarige na een jaar ook wel dood. Of is die aan de drugs is. Of gewoon een nietsnut is..

Daar is overigens een aardige medische maatstaf voor: http://en.wikipedia.org/wiki/Quality-adjusted_life_year
die je misschien ook wel sociaal en inzetgerelateerd zou moeten maken..

Ik vind dat je als je veel doet je ook meer recht hebt.
  zondag 6 september 2009 @ 11:05:08 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72480665
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:01 schreef Napalm het volgende:

Zucht. Je sluit zeker pas een verzekering af als je huis in de brand staat? Het systeem werkt dan natuurlijk niet. Als die 50jarige op z`n 18e onder een auto liep dan heb je dus weer een donor minder..
Dus je moet op je vijftigste boeten voor het feit dat je op je achttiende niet onder een auto bent gelopen maar dat wel had kunnen doen.

Hoeveel hypothetische situaties heb jij nodig om mensen te veroordelen voor keuzes die ze wel of niet hebben gemaakt?
  zondag 6 september 2009 @ 11:06:32 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72480689
quote:

[..]

Prima. Die laatste groep hoor JIJ wat mij betreft dan dus ook bij.

Niet geven uit kleingeestige overwegingen = niet ontvangen.
Intelligent, but fucked up.
  zondag 6 september 2009 @ 11:08:03 #29
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480709
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:05 schreef Ringo het volgende:
Dus je moet op je vijftigste boeten voor het feit dat je op je achttiende niet onder een auto bent gelopen maar dat wel had kunnen doen.
Nee. Wederom; je hebt op je vijftigste iets minder punten gespaard omdat je eerder geen donor was. Net zoals die trouwe bloeddonor iets meer punten heeft. Als beloning. Logisch. Eerlijk. Stimulerend.
quote:
Hoeveel hypothetische situaties heb jij nodig om mensen te veroordelen voor keuzes die ze wel of niet hebben gemaakt?
troll, troll, trolllalala Jij komt met de rare voorbeelden en verdraait opzettelijk mijn posts.. Rare troll, daar trap ik niet in. Ik hap toch niet
pi_72480721
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Prima. Die laatste groep hoor JIJ wat mij betreft dan dus ook bij.

Niet geven uit kleingeestige overwegingen = niet ontvangen.
Kleingeestige overwegingen?
  zondag 6 september 2009 @ 11:10:21 #31
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72480752
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:08 schreef Ruud het volgende:

[..]

Kleingeestige overwegingen?
Ja, is moeilijk voor een onopgeleide kakkerlak, maar dat betekent zoveel als 'bekrompen van geest'.
pi_72480762
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ja, is moeilijk voor een onopgeleide kakkerlak, maar dat betekent zoveel als 'bekrompen van geest'.
Hier ga ik echt niet op in
  zondag 6 september 2009 @ 11:12:40 #33
167595 mirved
Infobesitas
pi_72480800
quote:

[..]

Nee je moet op je 50ste boeten voor het feit dat je 32 jaar zo egoïstisch bent geweest om niet donor te zijn.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zondag 6 september 2009 @ 11:13:00 #34
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72480802
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:10 schreef Ruud het volgende:

[..]

Hier ga ik echt niet op in
Ehhh... te laat?

Nou ja, hoe dan ook.... Ik vind dat nogal een bekrompen manier van denken. Er gaan meer mensen dood door het tekort aan donororganen dan door moord, en hier lopen mensen vol trots te verkondigen dat ze geen donor worden omdat ze geen eisen mogen stellen.

Hoe dom ben je dan?
pi_72480857
Van de mensen die donor zijn hoeveel procent daarvan stelt hun lichaam dan ter beschikking aan de wetenschap
  zondag 6 september 2009 @ 11:16:38 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72480882
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:08 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee. Wederom; je hebt op je vijftigste iets minder punten gespaard omdat je eerder geen donor was. Net zoals die trouwe bloeddonor iets meer punten heeft. Als beloning. Logisch. Eerlijk. Stimulerend.
Humaan systeem, hoor. Iemand leeft vijftig jaar lang gezond, besluit zijn organen na zijn dood aan een ander te gunnen en en passant wordt hij gestraft voor het feit dat ie die goeie beslissing niet eerder heeft genomen. Hulde!
quote:

troll, troll, trolllalala Jij komt met de rare voorbeelden en verdraait opzettelijk mijn posts.. Rare troll, daar trap ik niet in. Ik hap toch niet
Vooral niet doen.
  zondag 6 september 2009 @ 11:17:58 #37
167595 mirved
Infobesitas
pi_72480912
De kans dat een pedofiel, moordenaar of iets dergelijks een orgaan van jouw krijgt is veel kleiner dan dat een gewoon hulpbehoevend persoon deze krijgt. Om te zeggen ik doneer niet omdat misschien zo een persoon dan jouw orgaan krijgt vind ik echt triest. Dat is gewoon om redenen zoeken om lastig te doen.
  zondag 6 september 2009 @ 11:18:55 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72480934
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:12 schreef mirved het volgende:

[..]

Nee je moet op je 50ste boeten voor het feit dat je 32 jaar zo egoïstisch bent geweest om niet donor te zijn.
Zo, jij weet mensen wel te stimuleren om alsnog de keuze voor het donorschap te maken.
pi_72480937
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ehhh... te laat?

Nou ja, hoe dan ook.... Ik vind dat nogal een bekrompen manier van denken. Er gaan meer mensen dood door het tekort aan donororganen dan door moord, en hier lopen mensen vol trots te verkondigen dat ze geen donor worden omdat ze geen eisen mogen stellen.

Hoe dom ben je dan?
Oh, je kunt ook normaal doen. Dan ga ik er wel op in.

Waarom zou een moordenaar een donor(orgaan) verdienen? Een ander van het leven beroven is nog altijd iets anders dan het niet invullen van het donorregister.
  zondag 6 september 2009 @ 11:20:05 #40
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480961
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Humaan systeem, hoor. Iemand leeft vijftig jaar lang gezond, besluit zijn organen na zijn dood aan een ander te gunnen en en passant wordt hij gestraft voor het feit dat ie die goeie beslissing niet eerder heeft genomen. Hulde!
[..]

Vooral niet doen.
Vreemd dat Mirved het wel in één keer begrijpt en jij het structureel loopt te vernaggelen. Ik zou lekker een donorbrein aanvragen als ik jou was.
  zondag 6 september 2009 @ 11:20:24 #41
167595 mirved
Infobesitas
pi_72480966
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

[..]

Hij wordt niet gestraft alleen minder beloond.
pi_72481203
Ik hou mijn organen lekker voor mezelf. Ik vind het een zeer ranzig idee dat ik dood ben, maar mijn hart nog leeft. Dat wil ik niet. Gewoon een gevoelskwestie.

Ik ben wel bloeddonor.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
  zondag 6 september 2009 @ 11:33:00 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72481228
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:20 schreef mirved het volgende:

[..]

Met mindere organen? Een plek in het rechterrijtje van de wachtlijst? Een minder bekwame chirurg? Zeg het maar hoor.

Ik weet niet hoever jullie dit soort morbide regelzucht willen doortrekken, maar ik vraag me af wat er mis is met simpele dankbaarheid jegens degene die een codicil op zak draagt. Niks puntensysteem, niks voorgeschiedenis van de codicildrager, niks hiërarchie "hoe goed ben jij & ben jij net zo beter als ik". Tot hoever wil je gaan in het misbruiken van iemands privé-overwegingen ten gunste van een zogenaamd publiek belang?
pi_72481249
TVP.
Roken is lekker
pi_72481261
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:20 schreef mirved het volgende:

[..]

Iemand anders heeft het hart meer verdient meneer. Spijtig, u heeft het harder nodig, maar die ander heeft meer punten. Jammer maar helaas. Heb een fijn leven na de dood!

Ow, en onthou, u wordt niet gestraft. U bent alleen minder beloont
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
  zondag 6 september 2009 @ 11:34:20 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72481262
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:31 schreef UncleErnie het volgende:
Ik hou mijn organen lekker voor mezelf. Ik vind het een zeer ranzig idee dat ik dood ben, maar mijn hart nog leeft. Dat wil ik niet. Gewoon een gevoelskwestie.

Ik ben wel bloeddonor.
En Napalm, ouwe lijkenpikker, hoeveel punten levert dat op?
  zondag 6 september 2009 @ 11:36:10 #47
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72481302
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:19 schreef Ruud het volgende:

[..]

Oh. Ook goed.
quote:
Waarom zou een moordenaar een donor(orgaan) verdienen? Een ander van het leven beroven is nog altijd iets anders dan het niet invullen van het donorregister.
Waarom zou deze discussie ook maar een miliseconde over moordenaars moeten gaan? Hoe groot is de kans?

Waarom zou je niet bijdragen aan het voorkomen van de dood van 250+ mensen op jaarbasis omdat er wellicht, héél misschien wel eens een moordenaar tussen zou kunnen zitten?

Het is gewoon Ab Klinkklare onzin allemaal.
pi_72481338
quote:

[..]

Dat is toch juist het punt, je draagt helemaal niks bij - alleen op het moment dat je dood gaat
pi_72481393
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Oh. Ook goed.
[..]

Waarom zou deze discussie ook maar een miliseconde over moordenaars moeten gaan? Hoe groot is de kans?

Waarom zou je niet bijdragen aan het voorkomen van de dood van 250+ mensen op jaarbasis omdat er wellicht, héél misschien wel eens een moordenaar tussen zou kunnen zitten?

Het is gewoon Ab Klinkklare onzin allemaal.
Ik zei alleen dat het een goed punt was. Het weerhoud mij er niet van om donor te zijn.
Wel vind ik dat veroordeelde moordenaars/pedo's etc. geen recht hebben op organen.
pi_72481403
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:19 schreef Ruud het volgende:

[..]

Bovenstaande post is in strijd met de grondwet. Iedereen is gelijk voor de wet. Of je ooit een misdaad begaan hebt of niet.
Als we dit toelaten is het over een tijdje: Waarom zou een vrouw een baan verdienen? Waarom zou een neger in de bus mogen?

Heel simpel, omdat het alledrie mensen zijn! De een verdient geen betere medische zorg, alleen omdat hij een beter leven heeft geleidt. Dan kom je namelijk in de akelige situatie dat iemand moet bepalen wie een goed mens is en wie niet. Wie dus zorg verdient en wie niet. Dat wordt een beetje eng.
pi_72481439
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:38 schreef banananasi het volgende:

[..]

Dat is toch juist het punt, je draagt helemaal niks bij - alleen op het moment dat je dood gaat
Daarom vind ik mensen die geen bloeddonor zijn uit pure gemakszucht, ergerniswekkender. Daar draag je nog daadwerkelijk iets bij. De kans dat je organen ook gebruikt worden als je donor bent, is wel heel klein.
pi_72481477
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:40 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Bovenstaande post is in strijd met de grondwet. Iedereen is gelijk voor de wet. Of je ooit een misdaad begaan hebt of niet.
Als we dit toelaten is het over een tijdje: Waarom zou een vrouw een baan verdienen? Waarom zou een neger in de bus mogen?

Heel simpel, omdat het alledrie mensen zijn! De een verdient geen betere medische zorg, alleen omdat hij een beter leven heeft geleidt. Dan kom je namelijk in de akelige situatie dat iemand moet bepalen wie een goed mens is en wie niet. Wie dus zorg verdient en wie niet. Dat wordt een beetje eng.
Helemaal mee eens.
pi_72481516
quote:

[..]

lijstje met strafbare feiten toevoegen en aankruisen wie je JOUW organen wel of niet gunt. simpel zat.
Riemen
fiets kopen
pi_72481521
quote:

[..]

Misschien eng, maar het zou wel terecht zijn in mijn ogen. Er wordt nu trouwens al bepaald wie een goed mens is en wie niet.

Dat van die vrouw en neger gaat nergens over.
pi_72481564
Postmortaal racisme
  zondag 6 september 2009 @ 11:48:27 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72481630
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:44 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

lijstje met strafbare feiten toevoegen en aankruisen wie je JOUW organen wel of niet gunt. simpel zat.
Simpel zat. Ik simpel. Alles simpel. Toch?

Gelukkig zijn artsen geen rechters. En jij evenmin.
pi_72481647
Dat van die vrouw en neger gaat wel ergens over. Er zullen zat mensen iin Nederland zijn die hun organen dan niet aan bv. Marokkanen willen afstaan. Eigen volk eerst enzo.
pi_72481653
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:44 schreef Ruud het volgende:

[..]

Misschien eng, maar het zou wel terecht zijn in mijn ogen. Er wordt nu trouwens al bepaald wie een goed mens is en wie niet.

Dat van die vrouw en neger gaat nergens over.
Nee. Het is allebei ongelijkheid aanvoeren op basis van de ideeen van een verknipte ziel (in dit geval Ruud). Als je er niet vanuitgaat dat iedereen dezelfde grondrechten heeft, en voor 1 groep uitzonderingen gaat maken, open je de weg voor meer uitzonderingen.
pi_72481718
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:49 schreef banananasi het volgende:
Dat van die vrouw en neger gaat wel ergens over. Er zullen zat mensen iin Nederland zijn die hun organen dan niet aan bv. Marokkanen willen afstaan. Eigen volk eerst enzo.
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:49 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Nee. Het is allebei ongelijkheid aanvoeren op basis van de ideeen van een verknipte ziel (in dit geval Ruud). Als je er niet vanuitgaat dat iedereen dezelfde grondrechten heeft, en voor 1 groep uitzonderingen gaat maken, open je de weg voor meer uitzonderingen.
Je hoort mij niet zeggen dat de donor de uitzondering moet maken. Dat lijkt mij ook geen goed idee inderdaad.
  zondag 6 september 2009 @ 11:52:32 #60
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72481741
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:46 schreef banananasi het volgende:
Postmortaal racisme
Na de dood zijn we allemaal effe zwart.
pi_72481784
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:51 schreef Ruud het volgende:

[..]

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat de donor de uitzondering moet maken. Dat lijkt mij ook geen goed idee inderdaad.
Niemand moet een groep uitsluiten en een grondrecht afnemen.
pi_72481832
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:54 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Niemand moet een groep uitsluiten en een grondrecht afnemen.
Daar verschillen wij dus van mening
  zondag 6 september 2009 @ 12:10:25 #63
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72482202
quote:
Bovenstaande post is in strijd met de grondwet. Iedereen is gelijk voor de wet.
Bejaarden krijgen ook geendonor organen. Leeftijdsdiscriminatie!
Nee, gelijke gevallen zijn gelijk, ongelijke gevallen blijkbaar niet. Enfin, het beste is gewoon een open en eerlijk systeem op basis van wat je hebt kunnen bijdragen en wat je daadwerkelijk hebt gedaan.
pi_72482543
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:55 schreef Ruud het volgende:

[..]

Daar verschillen wij dus van mening
Ik geloof in een constitutionele democratie, jij blijkbaar niet.
pi_72482619
mijn oom was ook donor........ zijn kist was angstig licht als je het mij vraagt
pi_72484155
wat ik niet snap is dat mensen TEGEN het invoeren zijn van een lijst waarop men kan aangeven wie er recht heeft op HUN organen.

Als ik wil dat pedo's en moordenaars mijn organen niet krijgen maar ieder ander wel, en zo'n lijst me over de streep trekt help ik toch iemand. Als dat meer mensen over de streep trekt help je toch een heel aantal mensen.

Als jij vindt dat iedereen recht heeft op jouw organen, kruis je toch lekker aan dat je graag je organen afstaat aan pedo's en moordenaars?
Riemen
fiets kopen
pi_72484219
Dat is boven je netjes uitgelegd. Dat mij het niet uitmaakt wie mijn organen krijgt wil nog niet zeggen dat jij wel zou mogen kiezen.
pi_72484387
Dat mensen geen donor zijn moeten ze zelf weten, zolang ze dan ook maar niet gaan zeiken als ze zelf organen nodig hebben. Mensen die donor zijn horen zelf ook eerst organen te krijgen.
pi_72484396
quote:

[..]
je aan dat soort selectiecriteria gaat denken, gaan mensen ook bevolkingsgroepen en dergelijke uitsluiten.
Duh, zou jou willen dat er straks een antilliaan verder leeft door jou toedoen?
pi_72484520
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:28 schreef BaggerUser het volgende:
wat ik niet snap is dat mensen TEGEN het invoeren zijn van een lijst waarop men kan aangeven wie er recht heeft op HUN organen.

Als ik wil dat pedo's en moordenaars mijn organen niet krijgen maar ieder ander wel, en zo'n lijst me over de streep trekt help ik toch iemand. Als dat meer mensen over de streep trekt help je toch een heel aantal mensen.

Als jij vindt dat iedereen recht heeft op jouw organen, kruis je toch lekker aan dat je graag je organen afstaat aan pedo's en moordenaars?
net alsof er zoveel pedo's en moordenaars zijn die op de donorwachtlijst staan Persoonlijk denk ik dat de kans verwaarloosbaar is dat jouw lever richting een pedo gaat.
pi_72484805
En wat met mensen die geen bloeddonor mogen zijn. Omdat ik na 1980 bloed ontvangen heb mag ik niks afstaan .
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 6 september 2009 @ 14:03:28 #72
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_72485095
De belangrijkste oorzaken van het tekort aan donororganen zijn:

* ongezonde levensstijl: als mensen veel minder eten (snoepen) dan nu, stoppen met roken en drinken en maximaal twee keer per week vlees eten zou de vraag naar organen minstens 90% lager liggen
* te weinig verkeersslachtoffers: heel Nederland staat vol met flitspalen en ligt vol met verkeersdrempels. Van overvallen, berovingen en verkrachtingen wordt nog geen kwart door de politie opgelost, verkeersovertreders gaan bijna nooit vrijuit.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 6 september 2009 @ 14:03:57 #73
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_72485105
En ik ben dus geen donor, ik wil geen organen van anderen en niemand krijgt wat van mij.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_72485252
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:38 schreef banananasi het volgende:

[..]

Dat dus. Er gaan te weinig (goede) donoren dood. Het is niet zo dat er te weinig donoren zijn. Het aantal donoren dat er is zou prima alle zieken kunnen helpen. Alleen die donoren zijn niet dood.
pi_72485989
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
En wat met mensen die geen bloeddonor mogen zijn. Omdat ik na 1980 bloed ontvangen heb mag ik niks afstaan .
Eerst mocht ik geen bloed geven omdat ik wel eens met mannen neuk
Na een boel gezeik wel
  zondag 6 september 2009 @ 14:36:14 #76
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_72486100
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:09 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dat dus. Er gaan te weinig (goede) donoren dood. Het is niet zo dat er te weinig donoren zijn. Het aantal donoren dat er is zou prima alle zieken kunnen helpen. Alleen die donoren zijn niet dood.
Een goede donor moet ook verplicht op (uiterlijk) zijn 50ste dood, anders hebben we er nog niks aan.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 6 september 2009 @ 14:46:14 #77
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_72486421
Waarom moet dat allemaal voor niks ?
Nu kan je al voorrang krijgen als je je bijverzekerd,het word steeds commerciëler.
Ga er dus maar vanuit dat er met jou/mijn organen selectie word toegepast wie ze dan wel/niet krijgt.
Het argument zal dan wel zijn dat je er zelf toch niets meer aan hebt ,maar dan kan je je erfenis ook gelijk wel aan de staat schenken.
De hele linie wil er een nieuwe Volvo aan overhouden,en ik moet me laten leegplunderen als een Goudse supermarkt door Finnen belaagd.
Dacht het toch even niet.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  zondag 6 september 2009 @ 15:39:31 #78
4177 Jojogirl
pi_72487776
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:39 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

luister vriendin, die aders komen niet voor niets zo diep te liggen
Ehm, zo liggen ze altijd, onafhankelijk van m'n gewicht. Toen ik bij de bloedbank kwam woog ik 70 kilo, niet echt teveel dus.
pi_72488152
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:39 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ehm, zo liggen ze altijd, onafhankelijk van m'n gewicht. Toen ik bij de bloedbank kwam woog ik 70 kilo, niet echt teveel dus.
Idd, ik ben ook altijd moeilijk te prikken geweest. Zelfs 4 jaar geleden toen ik een conditie had van hier tot en met, en behoorlijk afgetraind, 56kg, konden ze me moeilijk prikken. Nu zit ik op 66kg, niet meer afgetraind en m'n conditie is kut, nog steeds moeilijk te prikken.
  zondag 6 september 2009 @ 16:50:37 #80
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_72489544
quote:

[..]

Ik wel ja.
quote:
Nou en. Het zijn toch hun eigen organen? Al willen ze hun organen alleen afstaan aan vrouwen van 37 met kort rood haar.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 6 september 2009 @ 16:54:26 #81
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_72489681
quote:

[..]

[...]
De post is in strijd met de Grondwet? en de vrijheid van meningsuiting dan?

Ik vind dat mensen zelf moeten kunnen beslissen over hun eigendm. Je bepaalt wie je aanneemt en wie niet, met wat voor criteria dan ook.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_72491135
Van mij mogen ze alles hebben zollang het maar niet zichtbaar is bij de begrafenis..

Niet bijvoorbeeld dat ze me ogen eruit halen en dat me familie in 2 holle gaten zit te kijken _! Maar ogen kun je toch niet doneren alleen hoornvlies maar 't ging het is even een voorbeeld van hoe ik 't niet wil.

en tjah over mensen die geen donor willen zijn. Ik vind 't wel jammer maar... wat doe je er tegen? Als ik 't hoor in iedergeval ga ik wel altijd de discussie aan van waarom zij geen donor zijn. Vaak krijg je dan wel van die non-argumenten te horen zoals omdat god dat niet goed vind... Ik kan niet anders zeggen dat 't dan wel altijd begint te knagen bij mij.

Hetzelfde gevoel heb ik ook een beetje met mensen die geen bloed-donor zijn. Hoewel je daar wel grondige tegenargumenten kunt voor verzinnen om geen donor te zijn.
  zondag 6 september 2009 @ 17:53:26 #83
236066 Koen465
Jagged Alliance 2
pi_72491556
Wat een onzin dat doneren. In Afrika gaan mensen dood v/d honger terwijl mensen hier in leven gehouden willen worden met een donororgaan. Onzinnig gewoon. Hoeveel levens red je wel niet door dat geld daar aan uit te geven?
Vet spel
  zondag 6 september 2009 @ 18:12:48 #84
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_72492149
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:39 schreef ReWout het volgende:
[..]

en tjah over mensen die geen donor willen zijn. Ik vind 't wel jammer maar... wat doe je er tegen? Als ik 't hoor in iedergeval ga ik wel altijd de discussie aan van waarom zij geen donor zijn. Vaak krijg je dan wel van die non-argumenten te horen zoals omdat god dat niet goed vind... Ik kan niet anders zeggen dat 't dan wel altijd begint te knagen bij mij.
[..]
Ik vind dat mensen geen argumenten hoeven te hebben om geen donor te zijn. Je lichaam is je eigendom en je mag zelf weten wat je ermee doet wat mij betreft.
pi_72492370
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik vind dat mensen geen argumenten hoeven te hebben om geen donor te zijn. Je lichaam is je eigendom en je mag zelf weten wat je ermee doet wat mij betreft.
Eensch. Moeten uitleggen aan een waarom je donor bent is hetzelfde als uitleggen waarom je bier drinkt, waarom je rookt, waarom je gevaarlijke sporten doet. Tyf op en laat ieder mens vrij in z'n doen.
  zondag 6 september 2009 @ 18:31:39 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72492732
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:28 schreef BaggerUser het volgende:

Omdat het helemaal niet aan artsen is om op die manier een afweging te maken wie ze wel en wie ze niet zouden moeten helpen. Dus is het ook niet aan brutale honden zoals jij om diezelfde artsen met die dilemma's op te zadelen.

Je helpt een medemens met je organen, of je helpt je medemens niet. Wat jouw persoonlijke voorkeuren zijn, wie jij graag geholpen ziet en erger, wie vooral niet -- dat interesseert me geen ene kankermoer en een arts ook niet.

Rattenstreken zijn het, om medici met dat soort kwesties lastig te vallen.
pi_72503184
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:25 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Ik geloof in een constitutionele democratie, jij blijkbaar niet.
Inderdaad.
pi_72503733
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:34 schreef Ruud het volgende:

[..]

Inderdaad.
Leg me dan eens uit wat er mis mee is?
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 12 april 2010 @ 09:37:35 #89
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80215793
Ff een kickje, vanaf 10.30 uur kan je op hyves neerzetten of je wel of geen donor bent, dat vind ik wel een goede
quote:
Gebruikers van de sociale netwerksite Hyves kunnen vanaf maandag aangeven of ze donor zijn of niet. Bij het lijstje met gegevens als naam, leeftijd en woonplaats komt ook 'donor: ja' of 'donor: nee' te staan.

Hyves doet daarmee mee aan de landelijke Ja of nee-campagne, die mensen oproept een keus vast te leggen in het Donorregister. Het is voor het eerst sinds de oprichting van 2004 dat de netwerksite wordt aangepast voor een maatschappelijk doel.

Hyvers kunnen vanaf 10.30 uur aangeven of ze wel of niet donor zijn. Net als over de eigen leeftijd, woonplaats of naam kan natuurlijk ook over het al dan niet donor zijn worden gelogen. De gegevens worden niet gecontroleerd.
Hyvers kunnen laten zien dat ze donor zijn
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_80215929
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_80215931
Ik las döner
  maandag 12 april 2010 @ 10:05:16 #92
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80216546
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:49 schreef banananasi het volgende:
Organen moeten qua typering matchen met die van een donor. Je kunt dus niet een nier zomaar aan de eerste op een wachtlijst geven o.i.d. Pas als er matchende patiënten zijn, kun je keuzes gaan maken.
  maandag 12 april 2010 @ 10:11:46 #93
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80216728
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:31 schreef Ringo het volgende:

Rattenstreken zijn het, om medici met dat soort kwesties lastig te vallen.
Dat kan zelfs niet eens, want een arts heeft zichzelf de plicht opgelegd iedereen te helpen, ongeacht of zij moordenaars zijn of weet ik wat..
  maandag 12 april 2010 @ 10:20:03 #94
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_80216933
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:37 schreef Paul het volgende:
Ff een kickje, vanaf 10.30 uur kan je op hyves neerzetten of je wel of geen donor bent, dat vind ik wel een goede
[..]

Hyvers kunnen laten zien dat ze donor zijn
belachelijk
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 12 april 2010 @ 10:29:33 #95
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80217226
Ik ben geen donor, mijn organen hou ik gewoon lekker zelf.

Ik zou er echter geen probleem van maken als iedereen in eerste instantie donor is. Degenen die er echt bezwaar tegen hebben laten zich wel van de lijst halen, terwijl de luie mensen die zich anders gewoon uit luiheid niet opgeven om donor te worden er toch opstaan.

Tevens, als je straks wellicht donor moet zijn om organen te ontvangen, dan wordt ik natuurlijk per direct donor
Ok stelletje hokboeren
  maandag 12 april 2010 @ 10:48:19 #96
4177 Jojogirl
pi_80217803
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:39 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

En kennelijk is het het ook nogal willekeurig. Inmiddels heb ik me opnieuw aangemeld voor een keuring en ben gewoon goedgekeurd. Nu ben ik dus ook bloeddonor.
pi_80217873
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 6 september 2009 18:19 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Eensch. Moeten uitleggen aan een waarom je donor bent is hetzelfde als uitleggen waarom je bier drinkt, waarom je rookt, waarom je gevaarlijke sporten doet. Tyf op en laat ieder mens vrij in z'n doen.
Om even weer erop terug te komen.

Deze 2 commentaren laten weer eens zien hoe zelfzuchtig mensen zijn. Waar werkmieren van een kolonie allemaal geordend te werk gaat door de smalle gangetjes door achter elkaar te lopen, lopen mensen overal kriskras door elkaar.

Ik ben ondertussen wel van gedachte veranderd. Mensen die geen donor willen zijn moeten dan ook maar zo stoer zijn om geen donor orgaan te ontvangen.

ps. daarnaast ben ik van mening dat je de verantwoording van het niet zijn van donor niet kunt vergelijken met het verantwoorden van het doen van gevaarlijke sporten/drugs/alcohol/roken. Er zit namelijk een wezelijk verschil in, in het ene geval ben je nog niet dood in het andere wel.
  maandag 12 april 2010 @ 11:01:54 #98
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_80218296
tvp

eens met klacht. Egoisten die geen donor willen zijn en hun organen intacht willen houden omdat: ''ik heb geen idee eigenlijk''

behalve als ze zelf een donor nodig hebben worden ze wakker. Daarom pleit ik voor een regel dat mensen die donor zijn ook automatisch voorang mogen hebben als ze een donor nodig hebben. En mensen die geen donor kunnen zijn en een goede reden hebben

¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 12 april 2010 @ 11:02:46 #99
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80218332
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef aychelle het volgende:
tvp

eens met klacht. Egoisten die geen donor willen zijn en hun organen intacht willen houden omdat: ''ik heb geen idee eigenlijk''

behalve als ze zelf een donor nodig hebben worden ze wakker. Daarom pleit ik voor een regel dat mensen die donor zijn ook automatisch voorang mogen hebben als ze een donor nodig hebben. En mensen die geen donor kunnen zijn en een goede reden hebben

Mensen die geen donor willen zijn moet je gewoon levend open snijden
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 12 april 2010 @ 11:06:07 #100
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_80218472
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:25 schreef BaggerUser het volgende:
Goeiemorgen zeg.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')