Een goede donor moet ook verplicht op (uiterlijk) zijn 50ste dood, anders hebben we er nog niks aan.quote:Op zondag 6 september 2009 14:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat dus. Er gaan te weinig (goede) donoren dood. Het is niet zo dat er te weinig donoren zijn. Het aantal donoren dat er is zou prima alle zieken kunnen helpen. Alleen die donoren zijn niet dood.
Ehm, zo liggen ze altijd, onafhankelijk van m'n gewicht. Toen ik bij de bloedbank kwam woog ik 70 kilo, niet echt teveel dus.quote:Op zondag 6 september 2009 10:39 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
luister vriendin, die aders komen niet voor niets zo diep te liggen
Idd, ik ben ook altijd moeilijk te prikken geweest. Zelfs 4 jaar geleden toen ik een conditie had van hier tot en met, en behoorlijk afgetraind, 56kg, konden ze me moeilijk prikken. Nu zit ik op 66kg, niet meer afgetraind en m'n conditie is kut, nog steeds moeilijk te prikken.quote:Op zondag 6 september 2009 15:39 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ehm, zo liggen ze altijd, onafhankelijk van m'n gewicht. Toen ik bij de bloedbank kwam woog ik 70 kilo, niet echt teveel dus.
Ik wel ja.quote:Op zondag 6 september 2009 10:54 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dus als jij ala minute een hart nodig hebt, en dat van een pedo is beschikbaar, weiger je dat ook?
Nou en. Het zijn toch hun eigen organen? Al willen ze hun organen alleen afstaan aan vrouwen van 37 met kort rood haar.quote:Als je aan dat soort selectiecriteria gaat denken, gaan mensen ook bevolkingsgroepen en dergelijke uitsluiten.
De post is in strijd met de Grondwet? en de vrijheid van meningsuiting dan?quote:Op zondag 6 september 2009 11:40 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Bovenstaande post is in strijd met de grondwet. Iedereen is gelijk voor de wet. Of je ooit een misdaad begaan hebt of niet.
Als we dit toelaten is het over een tijdje: Waarom zou een vrouw een baan verdienen? Waarom zou een neger in de bus mogen?
[...]
Ik vind dat mensen geen argumenten hoeven te hebben om geen donor te zijn. Je lichaam is je eigendom en je mag zelf weten wat je ermee doet wat mij betreft.quote:Op zondag 6 september 2009 17:39 schreef ReWout het volgende:
[..]
en tjah over mensen die geen donor willen zijn. Ik vind 't wel jammer maar... wat doe je er tegen? Als ik 't hoor in iedergeval ga ik wel altijd de discussie aan van waarom zij geen donor zijn. Vaak krijg je dan wel van die non-argumenten te horen zoals omdat god dat niet goed vind... Ik kan niet anders zeggen dat 't dan wel altijd begint te knagen bij mij.
[..]
Eensch. Moeten uitleggen aan een waarom je donor bent is hetzelfde als uitleggen waarom je bier drinkt, waarom je rookt, waarom je gevaarlijke sporten doet. Tyf op en laat ieder mens vrij in z'n doen.quote:Op zondag 6 september 2009 18:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen geen argumenten hoeven te hebben om geen donor te zijn. Je lichaam is je eigendom en je mag zelf weten wat je ermee doet wat mij betreft.
Omdat het helemaal niet aan artsen is om op die manier een afweging te maken wie ze wel en wie ze niet zouden moeten helpen. Dus is het ook niet aan brutale honden zoals jij om diezelfde artsen met die dilemma's op te zadelen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:28 schreef BaggerUser het volgende:
wat ik niet snap is dat mensen TEGEN het invoeren zijn van een lijst waarop men kan aangeven wie er recht heeft op HUN organen.
Als ik wil dat pedo's en moordenaars mijn organen niet krijgen maar ieder ander wel, en zo'n lijst me over de streep trekt help ik toch iemand. Als dat meer mensen over de streep trekt help je toch een heel aantal mensen.
Als jij vindt dat iedereen recht heeft op jouw organen, kruis je toch lekker aan dat je graag je organen afstaat aan pedo's en moordenaars?
Inderdaad.quote:Op zondag 6 september 2009 12:25 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Ik geloof in een constitutionele democratie, jij blijkbaar niet.
Leg me dan eens uit wat er mis mee is?quote:
Hyvers kunnen laten zien dat ze donor zijnquote:Gebruikers van de sociale netwerksite Hyves kunnen vanaf maandag aangeven of ze donor zijn of niet. Bij het lijstje met gegevens als naam, leeftijd en woonplaats komt ook 'donor: ja' of 'donor: nee' te staan.
Hyves doet daarmee mee aan de landelijke Ja of nee-campagne, die mensen oproept een keus vast te leggen in het Donorregister. Het is voor het eerst sinds de oprichting van 2004 dat de netwerksite wordt aangepast voor een maatschappelijk doel.
Hyvers kunnen vanaf 10.30 uur aangeven of ze wel of niet donor zijn. Net als over de eigen leeftijd, woonplaats of naam kan natuurlijk ook over het al dan niet donor zijn worden gelogen. De gegevens worden niet gecontroleerd.
Organen moeten qua typering matchen met die van een donor. Je kunt dus niet een nier zomaar aan de eerste op een wachtlijst geven o.i.d. Pas als er matchende patiënten zijn, kun je keuzes gaan maken.quote:Op zondag 6 september 2009 11:49 schreef banananasi het volgende:
Dat van die vrouw en neger gaat wel ergens over. Er zullen zat mensen iin Nederland zijn die hun organen dan niet aan bv. Marokkanen willen afstaan. Eigen volk eerst enzo.
Dat kan zelfs niet eens, want een arts heeft zichzelf de plicht opgelegd iedereen te helpen, ongeacht of zij moordenaars zijn of weet ik wat..quote:Op zondag 6 september 2009 18:31 schreef Ringo het volgende:
Rattenstreken zijn het, om medici met dat soort kwesties lastig te vallen.
belachelijkquote:Op maandag 12 april 2010 09:37 schreef Paul het volgende:
Ff een kickje, vanaf 10.30 uur kan je op hyves neerzetten of je wel of geen donor bent, dat vind ik wel een goede
[..]
Hyvers kunnen laten zien dat ze donor zijn
En kennelijk is het het ook nogal willekeurig. Inmiddels heb ik me opnieuw aangemeld voor een keuring en ben gewoon goedgekeurd. Nu ben ik dus ook bloeddonor.quote:Op zondag 6 september 2009 15:39 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ehm, zo liggen ze altijd, onafhankelijk van m'n gewicht. Toen ik bij de bloedbank kwam woog ik 70 kilo, niet echt teveel dus.
quote:Op zondag 6 september 2009 18:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen geen argumenten hoeven te hebben om geen donor te zijn. Je lichaam is je eigendom en je mag zelf weten wat je ermee doet wat mij betreft.
Om even weer erop terug te komen.quote:Op zondag 6 september 2009 18:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Eensch. Moeten uitleggen aan een waarom je donor bent is hetzelfde als uitleggen waarom je bier drinkt, waarom je rookt, waarom je gevaarlijke sporten doet. Tyf op en laat ieder mens vrij in z'n doen.
Mensen die geen donor willen zijn moet je gewoon levend open snijdenquote:Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef aychelle het volgende:
tvp
eens met klacht. Egoisten die geen donor willen zijn en hun organen intacht willen houden omdat: ''ik heb geen idee eigenlijk''
behalve als ze zelf een donor nodig hebben worden ze wakker. Daarom pleit ik voor een regel dat mensen die donor zijn ook automatisch voorang mogen hebben als ze een donor nodig hebben. En mensen die geen donor kunnen zijn en een goede reden hebben
Goeiemorgen zeg.quote:Op zondag 6 september 2009 10:25 schreef BaggerUser het volgende:
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |