Hey, daar ging het pas nog over. Hier in beide zwangerschappen alleen rond de 20 weken, met niesen, bukken, enzo.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
hey dames; ff het fenomeen harde buiken;
hebben jullie die vaak??
Haha, nou, zo'n foto met zo'n chocolademondje natuurlijkquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:03 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaa, ik sta erin, ik sta erin...
Maar wat voor foto's dan, eentje waarop ik zit te snacken na het eten?
Dat zit er hier ook nog in, vrees ik. Of zou 50 passen met 3000 gram?quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:20 schreef freecell het volgende:
Wij hadden wel veel kleertjes in 50 (maar goed ook achteraf) maar TARA kon mooi wel op maandag naar de winkel rennen voor een stapel 44
Gelukkig!quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Ssserpente, 6 pond is vrij normaal hoor. Kan zijn dat ze een weekje of 2 verzuipen in maat 50 maar maat 44 is echt heel baby born prematuur
L was 2860 gram geloof ik, maar ook heel kort (46 CM) heeft anderhalve maand in 44 en franse 50-jes gezeten. (franse maatjes zijn iets kleiner)quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:21 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat zit er hier ook nog in, vrees ik. Of zou 50 passen met 3000 gram?
Thanks, Freecell!![]()
tja, vaak is moeilijk te omschrijven, maar ik heb soms in rust ineens echt een 'bal' in mijn buik.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
BJ, wat is vaak?
Maak je je zorgen?
3 to 4cm dus vanavond heb ik een dochtertje!!quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:26 schreef Vicky het volgende:
![]()
hoop dat het nu op gaat schieten!!
Hoeveel cm heeft ze nu?
Leuk leuk leuk!!1quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:37 schreef murp het volgende:
[..]
3 to 4cm dus vanavond heb ik een dochtertje!!
thuis natuurlijkquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Leuk leuk leuk!!1
Blijven jullie thuis of gaan jullie naar het zh?
ik ga het proberen hoorquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:54 schreef Books het volgende:
Succes Murp en als jullie toch thuis blijven wel ieder uur minimaal updaten hoor!!! Heel veel sterkte en voor straks lekker genieten met zijn drietjes.
Maat 44 zijn net poppenkleertjes, ik heb een stel bewaard van Mila en als ik nu kijk dan is het echt zoooo klein!quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Ssserpente, 6 pond is vrij normaal hoor. Kan zijn dat ze een weekje of 2 verzuipen in maat 50 maar maat 44 is echt heel baby born prematuur
Spannenddddd! Veel succes daar!quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:37 schreef murp het volgende:
[..]
3 to 4cm dus vanavond heb ik een dochtertje!!
quote:
Dat is niet geheel volgens planquote:
Succes Murp en meissiequote:Op zaterdag 5 september 2009 17:46 schreef murp het volgende:
om de 5min weeën, maar mijn meissie is een bikkel en die puft ze allemaal weg!
quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:44 schreef Renesite het volgende:
PFFPFFPFFFF MURP!
Waarom ben je niet op de meet!
Hier alles welquote:Op zondag 6 september 2009 08:48 schreef McLaura het volgende:
* Lurk *
Alles goed met alle zwangeren?
wat voor hogere wiskunde is dit? de verwekdatum ofzo?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:58 schreef TheFrankey het volgende:
over 1 week is mijn zoon theoretisch een jaar oud. Hij is op 20 juni geboren en was ik week te laat haha. Gek idee
Nooit van gehoord, snap ook niet precies wat het nou is maar het is niet een specifiek zwangerschaps-ding als ik het begrijp toch?quote:Op zondag 6 september 2009 10:41 schreef Tan het volgende:
Iemand hier trouwens bekend met het syndroom van Tietze?
Daar kom ik wel aanquote:Eigenlijk vind ik dat ze een vaste dagelijkse dosering chocolade moeten verplichten voor alle zwangeren, gewoon uit voorzorg
hey dat wist ik dus niet, en het is wel vaak als het kindje ook heel druk is.... misschien verklaart dat het een en ander, thanx BEquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:02 schreef Brighteyes het volgende:
Go Murp en MsMurp!![]()
![]()
BJ, de vk (of pufjuf, ik weet het niet meer precies) legde het mij uit dat de buikwand ook hard kan worden doordat de baby hem aan raakt. Dat is dan niet per sé een harde buik, hoewel de buik dan wel harder aan voelt zeg maar.
hahaaaaaquote:Op zondag 6 september 2009 12:27 schreef Incantrix het volgende:
Whehe, ik heb net nog een voordeel van een voedingskussen ontdekt: bij een pillowfight ben je zwáár in het voordeel
naja niet helemaal precies, want anders zou je 10 maanden zwanger zijn, 4 weken is niet direct een maand toch...quote:Op zondag 6 september 2009 12:47 schreef ymme het volgende:
17 weken is gewoon al meer dan 4 maanden joh
Had ik helemaal nog niet over nagedacht. Ben zo bezig met weken steeds
Maar je bent ook meer dan 9 maanden zwanger raken, net geen 10. 40 weken is in ieder geval meer dan 9 maandenquote:Op zondag 6 september 2009 12:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
naja niet helemaal precies, want anders zou je 10 maanden zwanger zijn, 4 weken is niet direct een maand toch...
maar wel bijna 4 maanden inderdaad![]()
en tijd gaat idd snel!!!
Hij heeft nog niks op FOK! gezegd erover. Ik heb hem op Hyves en zag daar dat de kleine is geboren. Het hoe, wat, waar enz weet ik ook niet. Dat komt murp vast nog wel vertellen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:29 schreef RockabeIIa het volgende:
BJ in zwangerschappen spreekt men toch van maanmaanden (28 dagen dus)
* RockabeIIa is de 9 maanden gepasseerd... dikke bolla!
Is er al meer bekend over Murp en zijn vrouw en kind? Ik neem wel aan dat het kindje al geboren is maar wie wat waar en door welk bericht dan?
Tegenwoordig vraag ik gewoon of mijn man meedoet met mijquote:Op zondag 6 september 2009 13:50 schreef Incantrix het volgende:
Haha, BJ en Leonieke, zou ik zeker doen, ik ben er eigenlijk best blij meeEnnuhm, hoe vaak kun je nou tegen je man zeggen "well, mine's bigger"?
Ah!quote:Op zondag 6 september 2009 13:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Hij heeft nog niks op FOK! gezegd erover. Ik heb hem op Hyves en zag daar dat de kleine is geboren. Het hoe, wat, waar enz weet ik ook niet. Dat komt murp vast nog wel vertellen.
Ik dacht toch echt dat ik gisteravond een berichtje van murp zag staan 'Het is eruit!'... kan 'm alleen zo snel niet meer terug vinden...quote:Op zondag 6 september 2009 13:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Hij heeft nog niks op FOK! gezegd erover. Ik heb hem op Hyves en zag daar dat de kleine is geboren. Het hoe, wat, waar enz weet ik ook niet. Dat komt murp vast nog wel vertellen.
Dat kan, laatste wat ik zag van murp was dat ze naar het ziekenhuis gingen.quote:Op zondag 6 september 2009 14:05 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat ik gisteravond een berichtje van murp zag staan 'Het is eruit!'... kan 'm alleen zo snel niet meer terug vinden...
Gefeliciteerdquote:
Nogmaals gefeliciteerd murp.quote:Op zondag 6 september 2009 15:10 schreef murp het volgende:
ik ben kapot, oververmoeid, slapjes, huilerig maar ik ben PAPPA![]()
ik ben echt net net thuis, nog niet geslapen maar oh zo voldaanquote:Op zondag 6 september 2009 15:00 schreef Stiemie het volgende:
Murp laat eens iets van je horen, we zijn allemaal zo nieuwsgierig naar je kleine meisje![]()
Evaquote:Op zondag 6 september 2009 15:11 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Nogmaals gefeliciteerd murp.![]()
![]()
![]()
Hoe heet je dochter eigenlijk?
Wanneer mogen ze naar huis?quote:Op zondag 6 september 2009 15:18 schreef murp het volgende:
mn meisie kreeg koorts in het ziekenhuis van Hoofddorp en toen kreeg ze tijdens de weeen een antibioticakuur... dit heeft Eva dus ook gehad en iedereen was bang dat Eva ook een verhoging ofzoiets had, alleen was er geen plek voor mijn 2 meiden dus werden ze naar de bevalling met de ziekenauto apart naar het ziekenhuis in Haarlem gebracht en daar zijn ze nu
4520 gram zonder hulpstukken eruit geperst
kan max een wwek duren maar ik denk 2 dagenquote:Op zondag 6 september 2009 15:19 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Wanneer mogen ze naar huis?
En heb je al een foto?
Ohw jeej. Nou hopelijk zijn ze snel thuis en dan kan het allemaal echt beginnenquote:Op zondag 6 september 2009 15:23 schreef murp het volgende:
[..]
kan max een wwek duren maar ik denk 2 dagen
Gaaf toch! Hoe ver zijn jullie?quote:Op zondag 6 september 2009 18:00 schreef Sc0rPi0n het volgende:
gefeliciteerd familie murp met je dochter Eva !
We hebben nu van familie een AngelSounds apparaat. Echt super leuk om zelf te luisteren naar het hartje.
Goed verder gaat alles hier wel goed
Heej, wij 17 septembermama's willen helemaal niet op een grote dikke hoop! Dat zou er dan zo uitzienquote:Op zondag 6 september 2009 19:13 schreef Ssserpente het volgende:
Zie net dat ik vierde sta!Of tweede, als je de 17-septembermama's op een grote, dikke hoop gooit!
Wij hebben een wieg gekocht die ook een (flink) afwijkende maat bleek te hebben. Een matras laten maken kost veel geld. We hebben daarom een ledikantmatras bij de ikea gekocht (komt ze weer met d'r ikea), het schuim op maat gesneden en mijn moeder heeft vervolgens de tijk op maat genaaid. Klaar voor iets meer dan 20 euro!quote:Op zondag 6 september 2009 16:50 schreef Incantrix het volgende:
Murp en vrouw, heel erg gefeliciteerd nogmaals!Eva, mooi zeg
![]()
En haha, Karin, nee joh, dan doe jij gewoon lekker wat jíj wil met je voedingskussen
Het zeil hebben we net besteld en we zijn ook nog even de Prenatal ingeweest. We hebben het beddengoed voor de wieg nu ook compleet (alleen de molton-tjes moeten we nog, maar die kopen we komende maand wel). Zit nu alleen wel in de stress ineens over de afmetingen van de wieg: het is al een oude wieg, en stel nu dat we geen passend matrasje kunnen vinden? Zou het duur zijn iets op maat te laten maken? Wil dat wel heel graag, die wieg, maar als ik nu ¤ 200,= kwijt ben aan een matras waar de beeb 3 maanden op slaapt, dan weet ik het even niet..
Mooi!quote:Op zondag 6 september 2009 15:10 schreef murp het volgende:
ik ben kapot, oververmoeid, slapjes, huilerig maar ik ben PAPPA![]()
We twijfelen nu tussen de MaxiCosi Mura4 en de Mutsy 4Rider. We mogen er een uitzoeken van mijn ouders maar gaan uiteraard wel goed kijken waar hij het voordeligst is, want ze zijn al duur genoeg en ik vind het zowiezo al onwijs lief dat we 'm krijgen. Ik zal zo 'ns het kinderwagentopic opsporenquote:Op zondag 6 september 2009 19:26 schreef mefke79 het volgende:
Happy, welke kinderwagens twijfel je tussen? En goed opletten op aanbiedingen, want het scheelt nogal waar je ze haalt kwamen wij achter.![]()
Dat kan natuurlijk als jequote:Op zondag 6 september 2009 19:27 schreef WupWup het volgende:
[..]
Wij hebben een wieg gekocht die ook een (flink) afwijkende maat bleek te hebben. Een matras laten maken kost veel geld. We hebben daarom een ledikantmatras bij de ikea gekocht (komt ze weer met d'r ikea), het schuim op maat gesneden en mijn moeder heeft vervolgens de tijk op maat genaaid. Klaar voor iets meer dan 20 euro!
Die 'zak' gebruikten wij in het buggy gedeelte van de kinderwagen. In het begin, als de kinderwagenbak (dreamy) erop zit dan is het wel handig om lakentje en dekentje te hebben.quote:Op zondag 6 september 2009 20:22 schreef Incantrix het volgende:
Linda, ik heb dus echt wel 3 keer zitten kijken naar wie dat nu schreef, omdat ik het telkens niet meer zeker meer wist..Suf mens ben ik! Ik bedoelde jou inderdaad, sorry.. En jemig, krampjes, ik vind dat toch altijd zo spannend klinken meteen! Voorwerk is ook voorwerk toch?
Wupwup, haha, wel heel erg dank voor de tip, dat ga ik onthouden! Mijn schoonmam zit toch al achter de naaimachine voor het wiegje om het opnieuw te bekleden, dus misschien dat dat dan ook wel nog kanEn ik heb ook een site gevonden waar ze wat afwijkende matrasformaten hebt, maar die zitten allemaal wel om en nabij de 80 x 40. Maarja, we zien wel, hopelijk spreken we ze morgen als ze ons 2e hands ledikant hebben opgehaald dat bij hen in de buurt te koop was
En Stiemie, dat klinkt leuk! Ennuhm, tevens!! Ik heb er nog nóóit bij nagedacht dat je misschien ook wel beddengoed nodig had voor de kínderwagen
Bij de onze zit zo'n soort van mummy-slaapzakje, zouden we dan ook nog lakentjes en dekentjes enzo moeten hebben? Ditte hebben wij (maar dan in het zilver):
[ afbeelding ]
Heb ik wel gedaan.quote:Op zondag 6 september 2009 20:34 schreef Incantrix het volgende:
En jij dus ook thnx Amaranta! Zoals jullie het nu zeggen klinkt het inderdaad wel logisch.. Zucht, dacht ik net mijn beddengoed op orde te hebben..Nog maar een dekentje en wat lakenspul extra aanschaffen. Zouden daar ook nog moltons in moeten?
quote:Op zondag 6 september 2009 20:37 schreef Ssserpente het volgende:
Je bent lekker bezig, Trix!![]()
Doe je rustig aan?
gefeliciteerd van een verse vaderquote:Op zondag 6 september 2009 22:36 schreef kwib het volgende:
*meldt*
in de vakantie komt mijn vriendin terug naar de tent lopen (rennen)
Zij: "kwib, ik heb 2 streepjes!!"
Ik: "wha? Streepjes? 2? huh?"
Zij: -laat Predictor ding zien-
Zij: "kijk maar, het 2de streepje is er. Lichtroze, maar het is er."
Ik: -kijkt naar apparaat-
Ik: "Dat lichtroze is het Teststreepje. de Controle streep is donkerpaars. Duidelijk, je bent zwanger"
* kwib wordt dus papa (als het allemaal goed gaat uiteraard. Maar ik ben een positieve denker)
1ste echo is gemaakt. Uitgerekend op 26 april 2010![]()
Ik kan niet wachten tot die kleine te wereld komt
quote:Op maandag 7 september 2009 06:36 schreef Linda2205 het volgende:
Incantrix, nieuwe nachtbraker in spé?
Ik kwam even om tips. Ik heb zo'n enorme last van mn bekken. Maar echt alleen de rechterhelft, loopt door tot mn schaambotje. Voelt af en toe echt aan alsof ik uit elkaar getrokken word. Lopen is echt te pijnlijk, net als liggen en zitten. Staan gaat redelijk, maar alleen als ik dood en doodstil sta. Omdraaien in bed en opstaan na het slapen is echt de hel. Heeft er iemand een tip om hier van af te komen? Ik heb namelijk echt geen zin om nog 4 weken zo door te moeten want ik kan echt helemaal niks
Klinkt lekker, moet ik zeker een keer proberen....quote:Op maandag 7 september 2009 08:18 schreef freecell het volgende:
Oja: tip vor de mensen die nu decaf drinken ipv koffie en dat eigenlijk te slap vinden (aangezien je gen dark-roast/mokka en adere hippe smaakjes hebt in decaf) : theelepeltje pure cacao erdoor
Nog gezond ook!
Probeer eens een kinderboekenwinkel. Die hebben ze vaak, al zijn het regelmatig reclame-posters voor bepaalde boeken.quote:Op zondag 6 september 2009 22:10 schreef Twinkly het volgende:
Yeaahh Murp en Murpinnetje! Gefeliciteerd met Eva!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Mefke
Wat vervelend dat je nu ineens allemaal kwaaltjes krijgt Serpente![]()
Onze babykamer is bijna afHet wordt zo gezellig!!
Alleen nog wat dingetjes ophangen en ik zoek nog een poster van Dikkie Dik, maar waar oh waar kun je die krijgen? In postershops op internet in ieder geval niet!
Als alles opgehangen is ga ik foto's posten hoor
ymme postte gisteren of eergisteren al dat ze 17 wk was/isquote:Op zondag 6 september 2009 23:22 schreef DJRandall het volgende:
Gefeliciteerd Kwib, wat geweldig!!
@Ymme, ben jij niet morgen 17 weken? Volgens mij zijn we allebei op 15 feb. uitgerekend...
Hier een goed weekend achter de rug, ondanks datnog steeds in het buitenland is. Heb vandaag gezellig met wat vrienden doorgebracht en morgen weer werken...
![]()
Morgen lekker 17 weken!!! Joepie. Ben benieuwd hoe de andere dames groeien. Ik heb het idee dat ik enorm hard aan het uitdijen ben.....
Ik drink gewoon normale koffie? De gewone reg. senseo. En max 4 kopjes pd. Dat kan dan toch best?quote:Op maandag 7 september 2009 08:18 schreef freecell het volgende:
Oja: tip vor de mensen die nu decaf drinken ipv koffie en dat eigenlijk te slap vinden (aangezien je gen dark-roast/mokka en adere hippe smaakjes hebt in decaf) : theelepeltje pure cacao erdoor
Nog gezond ook!
Ik zat laatst in de bus na een dagje Brugge. Had de hele dag gelopen en was best moe. Er stapte op gegeven moment een half bejaardencentrum in, maar ik ben ook niet opgestaan. Ze hebben er overigens ook niet om gevraagd. Mijn vader bood wel zn plaats aan en toen zeiden ze ook nee.quote:Op maandag 7 september 2009 09:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik kijk gewoon net zo lang iemand aan tot ze opschuiven of opstaan
En een paar keer over je buik wrijven en diep diep zuchten.quote:Op maandag 7 september 2009 09:35 schreef Sorbootje het volgende:
Die aanpak ga ik morgen proberen. Ga ik zo kijken -->
Als de trein echt letterlijk vol zit met mensen zou ik ze ook niet durven om voor me op te staan. Maar als de helft weer zo asociaal is om de tas naast ze neer te zetten trek ik wel mn mond open.quote:Op maandag 7 september 2009 09:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ja weet ik Rocka, daar baal ik dan uiteindelijk ook het meest van... dat ik niet assertief genoeg ben om gewoon om een zitplaats te vragen. Een soort misplaatste trots ofzo...
Maar idnerdaad, ik kan echt niet wachten tot ik verlof heb. Ben er helemaal klaar mee. Met mijn werk sowieso.Het kan me totaal niet meer boeien.
Vlindur, voor zover ik gelezen heb, is dat wel aan de hoge kant..quote:Op maandag 7 september 2009 09:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik drink gewoon normale koffie? De gewone reg. senseo. En max 4 kopjes pd. Dat kan dan toch best?
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 6 september 2009 22:36 schreef kwib het volgende:
*meldt*
in de vakantie komt mijn vriendin terug naar de tent lopen (rennen)
Zij: "kwib, ik heb 2 streepjes!!"
Ik: "wha? Streepjes? 2? huh?"
Zij: -laat Predictor ding zien-
Zij: "kijk maar, het 2de streepje is er. Lichtroze, maar het is er."
Ik: -kijkt naar apparaat-
Ik: "Dat lichtroze is het Teststreepje. de Controle streep is donkerpaars. Duidelijk, je bent zwanger"
* kwib wordt dus papa (als het allemaal goed gaat uiteraard. Maar ik ben een positieve denker)
1ste echo is gemaakt. Uitgerekend op 26 april 2010![]()
Ik kan niet wachten tot die kleine te wereld komt
In het begin van de zwangerschap dronk ik het niet omdat ik het toen vies vond. Maar sinds de 4e maand kan ik het weer prima hebben. En het zijn er ook maximaal 4. Gemiddeld zit ik op 1 of 2 per dagquote:Op maandag 7 september 2009 09:44 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Vlindur, voor zover ik gelezen heb, is dat wel aan de hoge kant..
Hier een link van het voedingscentrum:
http://www.voedingscentru(...)n-weinig-koffie.aspx
Nou prima tochquote:Op maandag 7 september 2009 10:29 schreef Vlindur het volgende:
[..]
In het begin van de zwangerschap dronk ik het niet omdat ik het toen vies vond. Maar sinds de 4e maand kan ik het weer prima hebben. En het zijn er ook maximaal 4. Gemiddeld zit ik op 1 of 2 per dag
Ik vind het sowieso knap dat je tot 4 weken voor je uitgerekende datum doorwerkt! Ik kon dat echt niet meer opbrengen.quote:Op maandag 7 september 2009 09:45 schreef Sorbootje het volgende:
Oeh da's ook een leuke aanpak Ssserpente, gewoon bij iemand op schoot ploffen.![]()
Ik ga nog even een kruisje op mijn aftel-tot-verlof-kalender zetten. Vandaag telt al niet meer mee vind ik!
Ik moet ook zeggen dat ik de motivatie en energie uit mijn tenen moet halen. Maar in die laatste drie dagen ga ik nu niet meer afhaken.quote:Op maandag 7 september 2009 10:54 schreef Xenia het volgende:Ik vind het sowieso knap dat je tot 4 weken voor je uitgerekende datum doorwerkt! Ik kon dat echt niet meer opbrengen.
En... je staat nu ook in de top 10![]()
Even héél snel vanaf mijn werk: dát wordt dan wel de bevalling van de eeuw!quote:Op maandag 7 september 2009 10:57 schreef Sorbootje het volgende:
Enneh....ssst... zeg dat maar niet te hard, want mini-sorbo moet écht nog even blijven zitten tot ik er klaar voor ben (in 2019 ofzo)
Zou ik daarom zo'n stuiterbal in mn buik hebben?quote:Op maandag 7 september 2009 10:54 schreef Xenia het volgende:
Vlindur, mijn vk gaf als advies max 2 koffie per dag. Het schijnt dat cafeine tijdens de zwangerschap en een kindje met ADHD met elkaar in verband staan. Weet niet of dat echt zo is hoor, maar drink zelf bijna helemaal geen koffie meer sinds ze dat zei.
vandaar dat schepje cacaoquote:Op maandag 7 september 2009 11:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zou ik daarom zo'n stuiterbal in mn buik hebben?* Vlindur gaat dr max maar naar 2 doen dan
![]()
En dan liever geen koffie dan decaf, want dat vind ik echt niet lekker hoor
Zelfde hier, ik ga er vanaf morgen ook weer vol tegenaanquote:Op maandag 7 september 2009 12:06 schreef lily het volgende:
Hoe dan ook; de vakantie is duidelijk voorbij en het is weer superdruk op mijn werk dus ik heb zeer weinig tijd voor Fok, helaas...
tot later meisjes
decaf en kruidenthee/rooibosthee is geen probleem hoor, het is echt de cafeïnequote:Op maandag 7 september 2009 12:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Volgens mij maakt thee. koffie of decaf niks uit. Van alledrie niet teveel nemen dagelijks heb ik ergens gelezen.
Ik ga zoeken!!!
(Ben zelf nl nogal een koffieleut. En ik weet wel dat meer dan 4 koppen koffie per dag in relatie kan staan met een mk voor 12 wk)
De zenuwen zijn misschien totaal ongegrond bij mij, tenslotte heb ik nooit iets engs op eerdere echo's van de kinderen gezien en zijn ze op astma na kerngezond. Maar dat weefselstrengetje dat er te zien valt vindt ik dus dood eng. Wat nou als dat de groei van onze zoon hindert, of wat nou als deze kleine hooligan straks keihard er tegen aan schopt, kan het dan stuk en wat als het gaat bloeden in de vruchtzak? Ga ik natuurlijk straks ook allemaal aan de dokter vragen maar ik maak me er dus al een week lang druk over. Echo's blijven spannend, ook al is het leuk om je kleintje te kunnen bewonderen nog voor hij of zij geboren is maar toch heeft denk ik iedereen de angst "wat nou als er wel wat te zien valt". Nog 3 uur en een kwartier en dan mag ik aan de echo. Nog 4 uur en een kwartier en dan heb ik het achter de rug.quote:Op maandag 7 september 2009 12:09 schreef Tan het volgende:
Ik proef écht geen verschil met decaf, maar misschien komt het doordat ik suiker in de koffie heb.
Ik neem één bakkie per dag, geen decaf, maar van die caffé latte machiato of zoiets. Met melk schijnt de cafeïne minder krachtig te zijn.
Faja, succes bij de echo! Spannend altijd weer. Ik ken je gevoel van die zenuwen... had ik drie weken geleden ook... Over 4 weken heb ik weer een echo, en toch een beetje spannend weer. Ik zal blij zijn als ik die heb gehad.
Overigens ben ik vanochtend weer goedgekeurd bij de VK... 23 weken vandaag, begint er op te lijken.
In 2 kopjes thee zit ongeveer net zoveel als in één kopje koffie.quote:Op maandag 7 september 2009 12:28 schreef mefke79 het volgende:
..wat ik van de vk begreep gaat het inderdaad om de cafeine. En dan kan je dus weer wel kruidenthee (maar weer niet alle en wel afwisselen) of je pakt decaf. Maar ja, ik vind decaf cola niet echt lekker, dus dan maar bijna geen cola. Geen idee hoeveel cafeine er trouwens in thee zit, valt toch wel mee? Douwe Egberts zelf zegt op hun site dat thee geen probleem is, dus daar zal wel niet heel veel inzitten, neem ik aan.
Hete douche erop...quote:Op maandag 7 september 2009 12:29 schreef freecell het volgende:
Ik ben trouwens net even naar het winkelcentrum hier gewandeld met L. in de buggy. Echt in totaal half uurtje weggeweest oid, maar de laatste honderd meter kwam ik bijna niet meer vooruit.
EN nu voelt het echt of iemand me héél hard een trap in mijn onderrug heeft gegeven
Ai... helpt een warm kruikje tegen je rug hier niet tegen de pijn wat te verlichten?quote:Op maandag 7 september 2009 12:29 schreef freecell het volgende:
Ik ben trouwens net even naar het winkelcentrum hier gewandeld met L. in de buggy. Echt in totaal half uurtje weggeweest oid, maar de laatste honderd meter kwam ik bijna niet meer vooruit.
EN nu voelt het echt of iemand me héél hard een trap in mijn onderrug heeft gegeven
Ik was inderdaad net te laat met aanvullen...maar dat van die chocolade wist ik dan weer niet. Dat wordt ook nergens gezegd. Ach ja, de laatste tijd drink ik toch alleen maar brandnetelthee en daar zit helemaal geen cafeine in, dat is ook nog een idee natuurlijk. Moet je wel van brandnetelthee houden, maar ik moet zeggen, met kaneel erbij (zonnatura) is ie best te pruimen.quote:Op maandag 7 september 2009 12:31 schreef freecell het volgende:
In 2 kopjes thee zit ongeveer net zoveel als in één kopje koffie.
Voor een tabelletje, klik hier
Ik heb er idd ook last van. Volgens mij zwenkgras en nog een grassoort.quote:Op maandag 7 september 2009 12:35 schreef Faja-Lobi het volgende:
Allemaal dank voor de succes wensen voor straks overigens.
BTW weet iemand wat er in vredesnaam in bloei staat deze periode. Ik wordt lichtelijk gestoord van mijn hooikoorts aanvallen. Ik heb al 2 pakjes zakdoeken er door heen gejaagd vandaag en blijf niezen.
Ik ben net terug van de echo. Ze is nog steeds niet gedraaid. Ik moet uiterlijk morgen aan de vk laten weten of ik wil gaan proberen dat ze haar gaan draaien of als ik dat niet wil, word ik overgedragen aan de gyn en dan wordt het waarschijnlijk een keizersnede. Ik had zo gehoopt dat ze gedraaid was.quote:Op maandag 7 september 2009 11:32 schreef Linda2205 het volgende:
Xenia, succes met de echo. Wel leuk, een keertje extra gluren! Hoop voor je dat ze gedraaid is. Hoeveel tijd heeft ze daar nog voor?
Hey, das een tegenvallerquote:Op maandag 7 september 2009 13:26 schreef Xenia het volgende:
[..]
Ik ben net terug van de echo. Ze is nog steeds niet gedraaid. Ik moet uiterlijk morgen aan de vk laten weten of ik wil gaan proberen dat ze haar gaan draaien of als ik dat niet wil, word ik overgedragen aan de gyn en dan wordt het waarschijnlijk een keizersnede. Ik had zo gehoopt dat ze gedraaid was.![]()
Heeft iemand hier ervaring met draaien?
Bedankt. Ik ga me even goed inlezen.quote:Op maandag 7 september 2009 13:46 schreef Linda2205 het volgende:
Hier staat het eea. Tis natuurlijk niet hetzelfde als een "gewone" bevalling, maar volgens mij komt het toch wel redelijk vaak voor hoor, dat er op de normale manier bevallen wordt. Als je wil kan ik je wel in contact brengen met iemand die op normale wijze bevallen is van een stuit-liggerdje
Dan krijg je gewoon een dwarsliggerquote:Op maandag 7 september 2009 14:06 schreef amaranta het volgende:
Ik ben geen voorstander van draaipogingen. Ik ben van mening dat een kindje met een reden op een bepaalde manier in je buik is gaan liggen, en als het in een stuit ligt dan zal de baby daar een reden voor hebben.
Als ik voor de keus zou komen te staan zou ik in ieder niet draaien. Of ik een stuitbevalling aan zou gaan weet ik niet. Keizersnede is ook geen pretje namelijk.
Mijn oudste 2 lagen in een stuit, er is niet geprobeerd om te draaien omdat de gyneacoloog letterlijk zei: "Het is een te grote irritatie van zowel baby als baarmoeder, en niemand zit op een spoedkeizersnee te wachten."quote:Op maandag 7 september 2009 13:41 schreef Xenia het volgende:
Dat klinkt helemaal niet fijn dus
Ik weet niet waarom geen stuitbevalling. Ze zei dat het waarschijnlijk een keizersnede wordt als ze niet draait. Maar stuitbevalling kan dus ook? Brengt dat nog extra gevaren met zich mee?
Een stuitligging was voor mijn gyn geen aanleiding om meteen een keizersnee te plannen. Hoeveel heb je daarin te 'willen'?quote:Op maandag 7 september 2009 14:02 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar heel veel vrouwen die willen geen stuitbevalling.
Als dat zo is wil ik niet weten hoe erg mijn stuiterbal zou stuiteren als ik wel koffie zou drinkenquote:Op maandag 7 september 2009 11:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zou ik daarom zo'n stuiterbal in mn buik hebben?* Vlindur gaat dr max maar naar 2 doen dan
![]()
En dan liever geen koffie dan decaf, want dat vind ik echt niet lekker hoor
Oh, dat geeft me weer wat rustquote:Op maandag 7 september 2009 14:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Als dat zo is wil ik niet weten hoe erg mijn stuiterbal zou stuiteren als ik wel koffie zou drinken
Nee! En dat wil ik graag zo houden tot de geboortequote:Op maandag 7 september 2009 12:37 schreef amaranta het volgende:
Tan, weet jij eigenlijk het geslacht van jullie baby?
quote:De hoeveelheid cafeïne varieert van 2 tot 23 milligram in een standaard 40 gram reep melkchocolade en 2 tot 7 milligram in een glas chocolademelk van 227 gram; beide hoeveelheden zijn gelijk aan een kopje cafeïnevrije koffie. Een stuk van 28 gram pure chocolade bevat 5 tot 35 milligram cafeïne, wat nog steeds ver beneden de 75 milligram cafeïne ligt die in een kop oploskoffie van 227 gram zit of de 140 milligram in een zelfde hoeveelheid verse koffie.
Ja, mijn benen zijn nu rustig. Heb al wel twee nieuwe spataderen kunnen ontdekken, dus hopelijk is het leed nu geledenquote:Op maandag 7 september 2009 05:40 schreef Incantrix het volgende:
Troel, hoop dat jij en je benen nu rust hebben
Uitzitten. Ik besprak het vanochtend nog even met de VK, ze bevestigde dat het Tietze is, maar dat het heel veel voorkomt. Het is vergelijkbaar met bekkeninstabiliteit, maar dan in de ribbenkast, door de verweking van het kraakbeen gaat de boel lastig doen.quote:Op maandag 7 september 2009 14:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ow Tan, ik had nog zitten lezen over je Tietze... wat naar zeg!Maar goed, wel fijn dat je nu weet wat het is.
Is er iets aan te doen trouwens? Of is het gewoon iets wat je uit moet zitten?
Dat zou prettig zijn!quote:Op maandag 7 september 2009 14:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, mijn benen zijn nu rustig. Heb al wel twee nieuwe spataderen kunnen ontdekken, dus hopelijk is het leed nu geleden
Ja, ik moet nu echt weer op mijn armen drukken om het pijn te laten doenquote:Op maandag 7 september 2009 14:54 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat zou prettig zijn!![]()
En voelen je armen alweer normaal?
Nee, ik kon pas een week na infuus laten prikken, dus dat was vanochtend, de 18e krijg ik dan de uitslagquote:Op maandag 7 september 2009 15:05 schreef freecell het volgende:
Dat scheelt inderdaad! En heb je al uitslagen ofhet aangeslagen is? Of nog niet?
Ja, maar sommige buisjes moeten dan ook helemaal naar Antwerpen om onderzocht te worden (snapte ik niet echt, voorheen ging het gewoon naar Delft). Ze kunnen niet alles zelf onderzoeken, dus dat is best vervelend.quote:Op maandag 7 september 2009 15:20 schreef Linda2205 het volgende:
Dat duurt ook lang, 11 dagen wachten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |