abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72257817

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:38:12 #2
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_72257974
Lekker op weg met mijn game met Ajax, waarmee ik nu in 6 jaar tijd al 3x de Cl heb gewonnen

pi_72258057
Ik heb al tijden niet meer gespeeld. Misschien dat ik hem dit weekend nog een keer aanslinger.
The only thing I fear is my MoM
pi_72261561
Binnenkort hopelijk weer wat tijd voor FM.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:06:28 #5
215192 iPat
Falling feels like flying
pi_72262471
Begonnen zonder club, bij het einde van het seizoen aangesteld als trainer van VVV, en mocht direct de playoffs in. Promotie naar eredivisie afgedwongen door Twente te verslaan met (2-3, 3-2, 6-5).

1e seizoen Eredivisie 4e geworden. Kolder topscorer met 41 goals.
It's never over..
my kingdom for a kiss upon her shoulder..
It's never over..
all my riches for her smile when I slept so soft against her..
pi_72262673
TVP.

Als ik jullie succes verhalen lees krijg ik zelf ook altijd weer zin om te spelen

Ben nu net begonnen met Avellino in de tweede divisie van Italie. wel een leuke uitdaging ze hebben vooral een hoop gehuurde spelers.
No bitch to me
pi_72263585
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:06 schreef iPat het volgende:
Begonnen zonder club, bij het einde van het seizoen aangesteld als trainer van VVV, en mocht direct de playoffs in. Promotie naar eredivisie afgedwongen door Twente te verslaan met (2-3, 3-2, 6-5).

1e seizoen Eredivisie 4e geworden. Kolder topscorer met 41 goals.
met fm2009? en welke begin reputatie?
pi_72263714
Ben voor de grap eens begonnen bij TM Progoal uit Hong Kong.. Een degradatie kandidaat..
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:52:12 #9
215192 iPat
Falling feels like flying
pi_72265055
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:53 schreef Rorata het volgende:

[..]

met fm2009? en welke begin reputatie?
FM2008, en met begin reputatie nationaal. Werd geweigerd door psv, ajax en az
It's never over..
my kingdom for a kiss upon her shoulder..
It's never over..
all my riches for her smile when I slept so soft against her..
  zondag 30 augustus 2009 @ 00:06:35 #10
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72270926
Zo af en toe vind ik nog wat tijd en zin om FM te spelen. Nu net het tweede seizoen met Farsley Celtic afgesloten en op een 10de plek geëindigd in de Blue Square Premier. Een goede prestatie voor mijn team, dat grotendeels bestaat uit part-timers.

Tot aan midden december bovenaan gestaan om gedurende de winterperiode te dalen van de nummer 1 positie naar een positie ergens in de middenmoot.

Tevens de FA Trophy finale weten te behalen, helaas verloren op penalties. Mijn keeper nam de laatste

Plus nog een overzicht van de versterkingen dit afgelopen seizoen. Stuk voor stuk aanwinsten. Mijn beste speler was in principe dezelfde als het seizoen ervoor, namelijk mijn spits Ibehre. Verbrak zijn record van het seizoen ervoor en blijft belangrijk voor mijn elftal. Mitchell Schet is ook een meer dan welkome aanvulling op mijn selectie. Met hem op de vleugels komt er veel meer gevaar. Hij pikt ook nog genoeg doelpunten mee voor het elftal.

Doelstelling voor het aankomende seizoen is om te promoveren naar Coca Cola League 2 en om minimaal een cup te winnen. Moet lukken als ik consistenter weet te presteren. Tevens wil ik dat al mijn contractspelers een fulltime status krijgen. Was daar dit seizoen al mee begonnen en dat wil ik doorzetten, zodat mijn hele selectie een fulltime status heeft.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 11:21:53 #11
42184 crew  DaMart
pi_72275482
Zo, de voorbereiding op het tweede seizoen met Vitese zit er op. Het bestuur verwacht dat we weer mee gaan doen om de titel. Heel leuk plan, maar dan wil ik wel in de selectie kunnen investeren. Het bestuur vond het echter handig om het loonbudget met 6K te verlagen, terwijl ik er netjes 4K onder zat... en dus moet ik nu eerst spelers zien te slijten, voordat ik spelers een aanvaardbaar salaris kan bieden. En het hele transferbudget omzetten naar loonbudget heeft ook weinig zin, want dan kan ik de transfersom niet meer betalen .

Eigenlijk wil ik nog 1 centrale verdediger erbij hebben, maar daarvoor ben ik dus afhankelijk van de verkoop van een of meer andere spelers. En dus ben ik creatief te werk gegaan, met dank aan een van mijn scouts. Die kwam namelijk een regen tegen bij RBC... en gelet op zijn stats, heb ik die meteen maar een contract aangeboden .

Ondanks zijn leeftijd, zou hij zo maar in het eerste terecht kunnen komen dit seizoen . En dan kan mijn huidige linksback (van der Struijk) als centrale verdediger gaan spelen.

Van de CL heb ik overigens weinig verwachtingen. Met deze selectie mag ik blij zijn als we derde worden in een groep. Dus ik ben benieuwd!
pi_72278856
Heb het nogal druk de laatste tijd door een nieuwe baan. Dus erg veel FM wordt er niet gespeeld momenteel.

Zit met Figline nog altijd in seizoen 2014-2015, waarbij het inmiddels februari is. Na 24 wedstrijden is dit de stand:

Tot nu toe echt mijn beste seizoen in de Serie A. Als ik dit weet vol te houden kwalificeer ik me voor het eerst in de geschiedenis van de club voor Europees voetbal.
Maar aan de andere kant is dit een spannende competitie, want als ik nu drie keer op rij verlies, zak ik direct flink wat plaatsen op de ranglijst.
Toch denk ik dat een plek bij de eerste zes echt wel moet lukken
pi_72281766
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
It Never Hurts To Help!
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:57:39 #14
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_72282147
Zojuist het WK met Spanje gewonnen!

en het nieuwe Alaves stadion krijgt mijn naam.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_72286224
Met Ajax kampioen geworden in het eerste jaar, met veel jeugd spelers.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:35:51 #16
203638 DurQ
pi_72287420
pi_72287488
Vier wedstrijden voor het einde sta ik met Figline Valdarno nog altijd op een 3e plek, met nog altijd zicht op de 2e plek. Als ik 2e of 3e weet te worden, kwalificeer ik me rechtstreeks voor de Champions League. Als 4e zal ik me eerst door de kwalificatiereeks voor de CL heen moeten worstelen. Kortom: een CL-avontuur is dichtbij
pi_72288290
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:55 schreef Winski05 het volgende:
Heb het nogal druk de laatste tijd door een nieuwe baan. Dus erg veel FM wordt er niet gespeeld momenteel.

Zit met Figline nog altijd in seizoen 2014-2015, waarbij het inmiddels februari is. Na 24 wedstrijden is dit de stand:
[ link | afbeelding ]

Tot nu toe echt mijn beste seizoen in de Serie A. Als ik dit weet vol te houden kwalificeer ik me voor het eerst in de geschiedenis van de club voor Europees voetbal.
Maar aan de andere kant is dit een spannende competitie, want als ik nu drie keer op rij verlies, zak ik direct flink wat plaatsen op de ranglijst.
Toch denk ik dat een plek bij de eerste zes echt wel moet lukken
Ik zie dat Siena het aardig doet. Ben zelf in mijn 4e seizoen met Siena en begin nu aardig los te komen. Heb je misschien een screentje van Siena?
pi_72289855
Hoe kun je in hemelsnaam al je post in je inbox in 1 keer deleten? Alles in 1 keer slecteren werkt wel, maar kan nergens zien waar je het mee kan deleten of kan marken als readed ipv unreaded
pi_72291095
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
Idd, eerst nog een week herexamens
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:50 schreef Apekoek het volgende:
Hoe kun je in hemelsnaam al je post in je inbox in 1 keer deleten? Alles in 1 keer slecteren werkt wel, maar kan nergens zien waar je het mee kan deleten of kan marken als readed ipv unreaded
Dat hokje in de bovenste rij aanvinken, boven al je berichten, en dan verwijderen. Eventueel bij de instellingen het aantal berichten per pagina verhogen
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:30:06 #21
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72291277
Heb altijd geouwehoer met tactieken.
WOS'ser for life.
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:46:59 #22
203638 DurQ
pi_72291730
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:30 schreef Gabbylicious het volgende:
Heb altijd geouwehoer met tactieken.
Je bent een goede manager of niet he
pi_72293305
TVP voor na de tranferperiode en de nieuwe update van MU. Als voorafje op FM10 .
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_72302589
Ik wacht ook nog steeds die data-update af van ManU
Hopelijk komt hij z.s.m. Iemand hier meer info over ?

Zin om te beginnen met een nieuwe uitdaging, maar beetje kansloos als er binnenkort weer een nieuwe DU gelanceerd wordt.
U MAD?
pi_72306137
Iemand hier de CM 2010 demo geprobeerd ?

Die match-engine....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:31:52 #26
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_72306193
Al een tijdje niet meer gespeeld. Ik kom met mijn twee Roda JC game niet echt denderend ver. na 15 wedstrijden heb ik er 2 gewonnen, 3 gelijk en de rest verloren. Ik kan ook geen fatsoenlijke formatie vinden
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_72306331
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:29 schreef PBateman1978 het volgende:

Die match-engine....
Slecht ?
U MAD?
pi_72306454
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Slecht ?
Zeker, na 2 wedstrijden heb ik de demo verwijderd.

Je kunt de game kopen voor een prijs die je zelf mag bepalen las ik vorige week, ik snap nu waarom.
pi_72306527
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Je kunt de game kopen voor een prijs die je zelf mag bepalen las ik vorige week, ik snap nu waarom.
WTF is dat nou voor iets
U MAD?
pi_72306706
pi_72306733
Binnenkort ook maar weer eens spelen, en FM 10 ook halen als die er is. Hoewel FM 09 mijn eerste FM was en ik die eigenlijk nauwelijks heb gespeeld.
pi_72312791
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:03 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik zie dat Siena het aardig doet. Ben zelf in mijn 4e seizoen met Siena en begin nu aardig los te komen. Heb je misschien een screentje van Siena?
Siena doet het dit seizoen boven verwachting goed. De verwachting was dat ze rond de 16e plek zouden spelen, maar ze doen goed mee om Europees voetbal. Komt natuurlijk door mijn voormalig toptalent Daniel Sourek

De afgelopen jaren speelde Siena een zeer bescheiden rol in de Serie A.

pi_72325179
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:29 schreef PBateman1978 het volgende:

Die match-engine....
Waarom kom je met een verhaal over CM terwijl dit een topic is voor FM?
pi_72325260
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:31 schreef Juk het volgende:

[..]

Je mag toch wel vergelijken hier?
U MAD?
pi_72325310
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:31 schreef Juk het volgende:

[..]

Omdat FM ooit CM was ?
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:49:25 #36
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_72325993
vanwege het kampioenschap van vorig jaar speel ik in het 3e seizoen met Cambuur in de eredivisie!
aan de vooravond van de 1e comp. wedstrijd is dit de selectie die het moet doen:

[ Bericht 2% gewijzigd door inZanity op 31-08-2009 23:09:23 ]
pi_72344382
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Je mag toch wel vergelijken hier?
Jij vindt "die matchengine " een vergelijking?
pi_72344508
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:17 schreef Juk het volgende:

[..]

Ik iig wel.

Vind het gewoon lachwekkend zelfs dat Beautiful Game Studios hiermee durft aan te komen nadat ze CM een jaar niet hebben uitgebracht.

En ook best jammer, als ze nou een goede concurrent zouden zijn voor SI, dan zouden beide spellen daarvan profiteren, maar nu is CM niet eens een slap aftreksel van FM.
pi_72345470
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:17 schreef Juk het volgende:

[..]

Nee lulhannes.
Ik bedoel FM en CM.
FM was ooit CM. Dan lijkt het me meer dan normaal dat men het hier heeft over CM en het spel al dan niet vergelijkt met FM.
U MAD?
pi_72351726
Achter het oppermachtige AC Milan ben ik 2e geworden in de Serie A
Echt een superspannend slot van de competitie, maar doordat Internazionale plotseling punten liet liggen in haar laatste wedstrijden, kon ik over ze heen gaan en wist ik zowaar 2e te worden
Dit had ik echt niet verwacht! Wel dat ik een goed seizoen zou gaan draaien, maar dat ik uiteindelijk 2e ben geworden in de Serie A is echt fantastisch.
En komend seizoen Champions League

pi_72352032
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik iig wel.

Vind het gewoon lachwekkend zelfs dat Beautiful Game Studios hiermee durft aan te komen nadat ze CM een jaar niet hebben uitgebracht.

En ook best jammer, als ze nou een goede concurrent zouden zijn voor SI, dan zouden beide spellen daarvan profiteren, maar nu is CM niet eens een slap aftreksel van FM.
Hoewel je een punt hebt wat betreft de concurrentie heeft het CM van nu niks met FM te maken. Destijds hebben ze in wezen alleen de naam veranderd en heeft Eidos het hele spel opnieuw moeten ontwikkelen. SI games heeft alle programmering meegenomen en er alleen een andere naam op geplakt.

De 2 spellen hebben nu dan ook niks met elkaar te maken, behalve het genre.
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nee lulhannes.
Ik bedoel FM en CM.
FM was ooit CM. Dan lijkt het me meer dan normaal dat men het hier heeft over CM en het spel al dan niet vergelijkt met FM.
Zie hierboven.

En lees anders je eigen bericht wat ik quote. Jij hebt het over de 2 spellen vergelijken, maar dat ene zinnetje met de meest overgebruikte smilie van fok is geen vergelijking.
pi_72353323
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:18 schreef Winski05 het volgende:
Achter het oppermachtige AC Milan ben ik 2e geworden in de Serie A
Echt een superspannend slot van de competitie, maar doordat Internazionale plotseling punten liet liggen in haar laatste wedstrijden, kon ik over ze heen gaan en wist ik zowaar 2e te worden
Dit had ik echt niet verwacht! Wel dat ik een goed seizoen zou gaan draaien, maar dat ik uiteindelijk 2e ben geworden in de Serie A is echt fantastisch.
En komend seizoen Champions League

[ link | afbeelding ]
Naais. Succes in de Champions League... Ben benieuwd. Leuk dat Siena Europees voetbal speelt.

Welke tactiek speel je?
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:28:40 #43
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72354243
Ben nu in mijn 5e seizoen met Fisher Athletic gepromoveerd naar the Championship. Vier promoties in 5 jaar tijd dus en zo zag het er dus echt niet naar uit. Dit was mijn eerste jaar in de League 1 en na 5 wedstrijden had ik pas 2 punten met mijn oude tactiek. Ben toen overgestapt naar een 4-4-2 met grotendeels de oude instellingen van mijn oude tactiek en toen klom ik verschrikkelijk snel naar de 3e plaats toe. Deed lang bovenin mee maar zakte in Februari weer terug vanwege vermoedelijk de grote druk. Alsnog 5e geworden en de play-off finale met 1-2 van Southend gewonnen.

EDIT:

Jammer dat ik nog een jaar in mijn stationnetje met 2500 staanplaatsen en 500 zitplaatsen moet spelen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Prik0 op 01-09-2009 21:52:31 ]
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_72356728
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:26 schreef Juk het volgende:

[..]

Hoewel je een punt hebt wat betreft de concurrentie heeft het CM van nu niks met FM te maken. Destijds hebben ze in wezen alleen de naam veranderd en heeft Eidos het hele spel opnieuw moeten ontwikkelen. SI games heeft alle programmering meegenomen en er alleen een andere naam op geplakt.

De 2 spellen hebben nu dan ook niks met elkaar te maken, behalve het genre.
Heb je de nieuwe CM weleens gespeeld ?

Alle attributes e.d. zijn gewoon overgenomen van SI hoor, het is praktisch hetzelfde spel, alleen zoals je zegt met een nieuwe programmering, die dus overduidelijk tenenkrommend slecht is.
pi_72362435
Speel met een 2009-2010 update met PSV.
Nadat ik verloor tegen Heerenveen en Fortuna(beker) wissel ik naar een compleet andere tactiek. Het eerste duel dat ik hiermee zou spelen is tegen regerend kampioen(zit in 1e seizoen maar AZ staat ingesteld als kampioen) en volgens bookmakers ook de nieuwe kampioen. Ik mocht naar het DSB Stadion. Dit leek een lastig duel te worden. Na 7 minuten stond er echter al een 0-3 tussenstand op het bord.
Uiteindelijk stond er na 90 minuten een 2-7 eindstand.
pi_72364253
2009/2010 update?!?
U MAD?
pi_72365579
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:18 schreef de_boswachter het volgende:
2009/2010 update?!?
Dataupdate.. via ManUtd gedownload.. is volgens mij de update van FMFormation van een paar dagen geleden..
  woensdag 2 september 2009 @ 13:50:25 #48
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_72369437
halverwege het seizoen is dit de tussenstand:

ik ben best tevreden.
de resultaten zijn erg wisselvallig maar zeker niet slecht.
overigens is de enige doelstelling om hoe dan ook er in te blijven.
pi_72370919
Miguel Veloso op 29-jarige leeftijd transfervrij oppikken en na één seizoen zesjes voor 15M doorverpatsen naar Engeland.

I love me.
pi_72371169
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:35 schreef DurQ het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb dit seizoen slechts 1 wedstrijd verloren, en dat was in de 93e minuut uit bij Olympic Lyonnais in de CL (waarna ik de CL heel gay uitvloog door ongunstige away goals). Supâhcup en Bekâh ook gewonnen.
pi_72376778
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:02 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Naais. Succes in de Champions League... Ben benieuwd. Leuk dat Siena Europees voetbal speelt.

Welke tactiek speel je?
Ik speel in een 4-2-3-1 formatie.

En ja, dat gekke Siena speelt plotseling Europees voetbal. Ze hebben echt een ontzettend goed seizoen gedraaid. Alleen kunnen ze maar niet van Figline winnen

Ik heb eerlijk gezegd geen enkele versterking meer nodig, want dit team is echt ontzettend goed. Misschien nog een nieuwe rechtsbuiten, want ondanks dat ik echt een fan van Ekani ben geworden, zijn er wel betere rechtsbuitens. Maar aan de andere kant, hij heeft dit seizoen 24 assists gegeven en 9 goals gemaakt, dus zo slecht doet 'ie het niet.
Verder heb ik eigenlijk geen nieuwe speler meer nodig, tenzij zich nog ergens een buitenkansje voordoet.
  woensdag 2 september 2009 @ 19:59:37 #52
203638 DurQ
pi_72377299
Nou, ik heb in 7 seizoenen Ajax 4 maal de CL gewonnen. Ik heb de status van een world class manager. Daarom ben ik gevraagd door Engeland om bondscoach te worden.

Ik ben geen bondscoach meer geweest sinds CM 96/97! Dus hopen dat t wat wordt. En hopen dat ik niet overspannen raak met deze dubbelfunctie!
pi_72378551
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:44 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Ik speel in een 4-2-3-1 formatie.
[ link | afbeelding ]

En ja, dat gekke Siena speelt plotseling Europees voetbal. Ze hebben echt een ontzettend goed seizoen gedraaid. Alleen kunnen ze maar niet van Figline winnen
[ link | afbeelding ]

Ik heb eerlijk gezegd geen enkele versterking meer nodig, want dit team is echt ontzettend goed. Misschien nog een nieuwe rechtsbuiten, want ondanks dat ik echt een fan van Ekani ben geworden, zijn er wel betere rechtsbuitens. Maar aan de andere kant, hij heeft dit seizoen 24 assists gegeven en 9 goals gemaakt, dus zo slecht doet 'ie het niet.
Verder heb ik eigenlijk geen nieuwe speler meer nodig, tenzij zich nog ergens een buitenkansje voordoet.
Een rechtsbuiten die 23 assists geeft en 9 keer scoort? Ik zou hem houden en een talentje kopen en die wat minuutjes laten maken.
pi_72378726
Ik wil jullie de volgende regen niet onthouden. Volgens mijn assistent had ik nog iemand nodig op deze positie. Deze kon ik gratis ophalen. Maar niet nadat 114 andere teams hem ook een voorstel hadden gedaan. Mijn god, wat een talent. En dat hij uitgerekend naar mij wilde komen... Nou bij dezen dan... Adrán Pérez!

pi_72379004
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:32 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Een rechtsbuiten die 23 assists geeft en 9 keer scoort? Ik zou hem houden en een talentje kopen en die wat minuutjes laten maken.
Ja, hij doet het niet slecht. Eigenlijk speelt hij al 4 jaar achtereen goed. Maar het kan natuurlijk altijd beter Hij heeft voor in de Champions League bijvoorbeeld geen top-stats. Hij is goed, maar geen absolute top.
Alleen soms heb je echt een zwak voor een speler, en dat heb ik bij Ekani. Dus de kans dat ik een vervanger voor hem ga aantrekken is ook niet zo groot. Maar ik blijf wel zoeken naar een absolute topper. Een beetje hetzelfde verhaal als met Fausto Rossi, mijn vaste linksbuiten. Een supergoede speler, maar ik kreeg de kans om een nog betere Braziliaan te kopen, die ook pas 20 jaar is. Dan mag Rossi toch echt gaan uitkijken naar een andere club...
Dus ik zal Ekani alleen aan de kant zetten voor een absolute topspeler. Al zal ik 'm dan waarschijnlijk wel als backup aanhouden.
Even een screenshot van Ekani:
  woensdag 2 september 2009 @ 22:44:03 #56
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_72383765
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:36 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik wil jullie de volgende regen niet onthouden. Volgens mijn assistent had ik nog iemand nodig op deze positie. Deze kon ik gratis ophalen. Maar niet nadat 114 andere teams hem ook een voorstel hadden gedaan. Mijn god, wat een talent. En dat hij uitgerekend naar mij wilde komen... Nou bij dezen dan... Adrán Pérez!
[ link | afbeelding ]

Wat een kutspeler, z'n flair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_72385419
Dat ik daar niet eerder op gekomen ben bij het scouten. Gewoon alle spelers die gereleased zijn uit de ploegen in de Premier League scouten. Zitten best leuke spelertjes tussen.

Trouwens bezig met de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Eerste wedstrijden vrij eenvoudig gewonnen (3-2, 4-1, 4-2 en 8-0). Dit allemaal met een nieuwe tactiek (4-4-2 Diamant) en wat nieuwe aankopen (Van der Schaaf (DMC), Rivers (AMC), Beck (ST) en Obed (DC).

Nu nog wat jong grut binnenhalen als stand-in en de competitie kan wat mij betreft beginnen. Zet de tendens van de oefenwedstrijden door, dan moet er wel een goed resultaat in zitten.

Financiën gaan overigens ook lekker. Vorig seizoen 25% winst. Alleen in het begin in de rode cijfers gezeten, maar tegenwoordig dik in de plus. Niks te klagen dus.
Elite
Tegen TTIP
  woensdag 2 september 2009 @ 23:39:43 #58
203638 DurQ
pi_72385925
Ik geef elk jaar mijn winst maar uit aan spelers, anders gaat het allemaal naar de aandeelhouders
pi_72390894
Schiet op met die officiele update verdomme
Mijn vingers tintelen.
U MAD?
pi_72392241
Vraagje: Waar kan je zien of je spelers beter worden met de training?

Ik kan alleen grafieken zien van bepaalde skills maar er moet ook een optie zijn dat je groene/rode pijltjes ziet of ze vooruit gaan met de training? Waar kan ik dit vinden?

edit: lama... Verder kijken dan je neus lang is wil ook weleens helpen

[ Bericht 25% gewijzigd door diamondvoodoo op 03-09-2009 11:03:41 ]
BF2: Diamond3d
pi_72393277
Na de nederlagen tegen Heerenveen en Fortuna had ik dus een tactiekwissel gedaan. Wat begon met een 2-7 overwinning in het DSB Stadion op AZ heeft tot nu toe gelijd tot alleen maar overwinningen.

Zo werd er onder andere met 2-0 van Ajax gewonnen, 4-0 van Grasshoper(thuis won ik met de oude tactiek met 1-0), 3-0 van Dinamo Boekarest en 3-1van Trabzonspor. De eerste plaats is inmiddels ook behaald

Mooiste was nog wel tegen Sparta. Adelaar vond het nodig voor de wedstrijd te zeggen dat ik dit seizoen toch geen kampioen zou worden. Na 19 minuten stond ik na ondermeer 2 goals van Koef(die later er voor 4 maanden uitgeschopt werd) met 0-4 voor Uiteindelijk 3-5 geworden
pi_72393372
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:12 schreef MMUFC het volgende:
Na de nederlagen tegen Heerenveen en Fortuna had ik dus een tactiekwissel gedaan. Wat begon met een 2-7 overwinning in het DSB Stadion op AZ heeft tot nu toe gelijd tot alleen maar overwinningen.

Zo werd er onder andere met 2-0 van Ajax gewonnen, 4-0 van Grasshoper(thuis won ik met de oude tactiek met 1-0), 3-0 van Dinamo Boekarest en 3-1van Trabzonspor. De eerste plaats is inmiddels ook behaald

Mooiste was nog wel tegen Sparta. Adelaar vond het nodig voor de wedstrijd te zeggen dat ik dit seizoen toch geen kampioen zou worden. Na 19 minuten stond ik na ondermeer 2 goals van Koef(die later er voor 4 maanden uitgeschopt werd) met 0-4 voor Uiteindelijk 3-5 geworden
Welke tactiek hanteer je?
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:48:44 #64
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_72421114
3e seizoen:

pi_72436599
Heeft iemand een goede nieuwe update met de nieuwste transfers en dergelijke?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72440139
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af
Tijd om met Real Madrid te gaan knallen
pi_72440170
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af
Tijd om met Real Madrid te gaan knallen
Met Real spelen is net zoiets als in de realiteit al vind ik het altijd wel cool om 80% Spanjolen te hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72440178
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Managers United is ermee bezig.
Er is al een beta, maar die is van begin Juli.

Verwachting is binnen nu en twee weken.
U MAD?
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:27:26 #69
203638 DurQ
pi_72440990
Ik heb nu al een aantal seizoenen alles gewonnen met Ajax, dat het beetje begint te vervelen. Ik ga proberen om over 5 seizoenen mijn selectie te laten bestaan uit alleen maar spelers van de eigen opleiding!

Oh, en tussendoor nog wereld kampioen worden met Engeland
pi_72442988
Waarom niet een poging wagen in de lagere regionen van het voetbal? Daar zit genoeg uitdaging in.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:39:42 #71
203638 DurQ
pi_72443512
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:25 schreef Happel het volgende:
Waarom niet een poging wagen in de lagere regionen van het voetbal? Daar zit genoeg uitdaging in.
Omdat ik dit team zo goed heb opgebouwd. Dus wil ik graag bij deze club doorgaan! En daar komt bij dat er echt super veel talent bij mijn jeugdopleiding doorstroomt. Dus eens zien of ik daar een Europese topclub van kan kneden!
pi_72448564
Toch leuk zo'n melding: Zhou Haibin vervolgde zijn beginnende interland carriere..
Het was zijn 33e interland.. dan ben je inderdaad een beginnend international
pi_72448961
Ik krijg mijn ploeg in uitwedstrijden maar niet aan het voetballen.... zo frustrerend... ik heb het idee dat het aan de toespraken ligt... wat gebruiken jullie meestal in uitwedstrijden... in andere edities koos ik altijd "jullie kunnen winnen vanavond" maar dat heeft alleen maar een verlammende uitwerking lijkt het wel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:26:33 #74
203638 DurQ
pi_72449682
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik krijg mijn ploeg in uitwedstrijden maar niet aan het voetballen.... zo frustrerend... ik heb het idee dat het aan de toespraken ligt... wat gebruiken jullie meestal in uitwedstrijden... in andere edities koos ik altijd "jullie kunnen winnen vanavond" maar dat heeft alleen maar een verlammende uitwerking lijkt het wel
Misschien een beetje meer op de counter spelen?
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:28:14 #75
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72449724
Zoals gewoonlijk ben je net met een fantastische reeks bezig waarna je per ongeluk de pc afsluit en alles zonder ook maar te vragen of het moet worden opgeslagen wordt afgesloten. Kan ik nu leuk elke match 10x overnieuw spelen tot ik hetzelfde resultaat heb.
pi_72450504
Gaat bij mij ook dramatisch. Scoorde ik er in de voorbereiding nog lustig op los tegen welke ploeg dan ook, zij het uit league one of een bierelftal, nu sta ik 19de met 2 gewonnen en 5 verloren wedstrijden. Kost me moeite om de vinger op de zere plek te leggen. Gok dat het ligt aan de overdaad aan instellingen. Heb ze daarom al wat verminderd, benieuwd of het gaat helpen...
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:58:57 #77
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72450756
Zal vanavond maar eens FM 2008 weer opstarten.

Iemand een leuk idee voor een club?
WOS'ser for life.
  zaterdag 5 september 2009 @ 01:38:37 #78
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72453042
Heb eindelijk alle wedstrijden weer netjes overgespeeld. Stond ik eerst met deze uitslagen nog 8e, nu moet ik het doen met een 10e plek.
pi_72455316
Het lijkt wel of elke editie van FM moeilijker te doorgronden is....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:51:13 #80
203638 DurQ
pi_72458219
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:58 schreef Gabbylicious het volgende:
Zal vanavond maar eens FM 2008 weer opstarten.

Iemand een leuk idee voor een club?
Als je nig geen game bent begonnen inmiddels:

Glasgow Rangers of Hearts!
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:56:48 #81
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72458370
Ik zie juist totaal geen uitdaging meer in mijn huidige game, ga maar een andere starten want de tactiek is blijkbaar op het lijf geschreven.
Waar ik het vorige seizoen (ben er 10 onderweg) nog een winstpercentage van 89% had, heb ik nu in alle competities waar ik in uitkom nog geen enkele wedstrijd verloren, er eentje gelijkgespeeld en de rest gewonnen met een gemiddelde van 5 goals per wedstrijd.
Dán is het ook niet leuk meer natuurlijk, de trainingen leveren een dusdanig resultaat op dat ze iedere week beter worden (de talenten) en de wat oudere zakken niet eens meer op een uitzondering her en der na dan.
Heb spelers rondlopen die nu op vrijwel iedere positie prima uit de voeten kunnen op het middenveld (van aanvallend, vleugel tot verdedigende middenvelder) en hoef niet eens meer te kijken als ik een wedstrijd speel omdat ze toch wel winnen, laat staan dat ik de boel tactisch nog aan hoef te passen, kan de assistent alles wel laten doen.

Nee, ik ga nu beginnen in de Serie C ofzo, kijken of het weer dusdanig succesvol wordt.
pi_72460118
Ben weer op het punt gekomen dat de 1e concurent(in mijn geval AZ) eigenlijk alles wint.. De enige wedstrijd die ze niet wonnen in de afgelopen 14 duels was tegen PSV, ze verloren met 4-1
Maar aangezien ik van NAC Breda, Utrecht en Ajax verloor en gelijkspeelde tegen Groningen en Heracles sta ik nu dus 1 punt achter..
Dit met nog 9 duels te gaan..
Overigens wel grappig.. Koevermans raakte tegen zijn oude club Sparta voor 4 maanden geblesseerd.. hij maakt momenteel zijn rentree tegen... jawel zijn oude club Sparta
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:42:11 #83
203638 DurQ
pi_72465532
Is het (met FM2007) nog steeds zo dat als je bij een low-profile club zit, de club bij voorbaat een bepaalde potentie heeft.

Dus dat je bijvoorbeeld van een serie C club nooit en te nimmer een echte topclub kan maken?

Dus net zoals bepaalde spelers gewoonweg niet beter zullen ontwikkelen.
pi_72466428
Even een nieuwe carriere met PSV begonnen.

Aangetrokken:
De Zeeuw (AZ)
Velthuizen (Vitesse)

Vertrokken:
Zonneveld (Engeland)
Mendez (Shaktar Donetsk)

Eerste officiele wedstrijd van het seizoen, de JC-schaal tegen Feyenoord:

U MAD?
pi_72474850
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:56 schreef Lastpost het volgende:
Ik zie juist totaal geen uitdaging meer in mijn huidige game, ga maar een andere starten want de tactiek is blijkbaar op het lijf geschreven.
Waar ik het vorige seizoen (ben er 10 onderweg) nog een winstpercentage van 89% had, heb ik nu in alle competities waar ik in uitkom nog geen enkele wedstrijd verloren, er eentje gelijkgespeeld en de rest gewonnen met een gemiddelde van 5 goals per wedstrijd.
Dán is het ook niet leuk meer natuurlijk, de trainingen leveren een dusdanig resultaat op dat ze iedere week beter worden (de talenten) en de wat oudere zakken niet eens meer op een uitzondering her en der na dan.
Heb spelers rondlopen die nu op vrijwel iedere positie prima uit de voeten kunnen op het middenveld (van aanvallend, vleugel tot verdedigende middenvelder) en hoef niet eens meer te kijken als ik een wedstrijd speel omdat ze toch wel winnen, laat staan dat ik de boel tactisch nog aan hoef te passen, kan de assistent alles wel laten doen.

Nee, ik ga nu beginnen in de Serie C ofzo, kijken of het weer dusdanig succesvol wordt.
Pics van je tactiek en een paar spelers ?
pi_72484490
http://forum.manutd.nl/showthread.php?p=1629320

Data update 1.0 met de transfers van deze zomer er in is nu uit!
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zondag 6 september 2009 @ 15:55:12 #87
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72488194
Mijn eerste seizoen in the Championship zit erop. Na een dramatische start haalden we in November en December de ene na de andere overwinning binnen en kwamen we heel dicht bij de play-off-plaatsen waar we eigenlijk nooit echt om hebben gestreden ondanks de 7e plaats. Hoe dan ook ben ik echt verschrikkelijk blij want dit had ik nooit verwacht.

Helaas zijn er enkele spelers die graag hogerop willen dus volgend jaar zal ik mijn selectie grondig moeten renoveren. Mocht dat lukken dan denk ik dat het een heel mooi jaar gaat worden in mijn nieuwe stadion. Dit jaar waren de 500 zitplaatsen en de 2500 steeds uitverkocht dus volgend jaar kan dat alleen maar beter.

pi_72492632
Nieuwe update, dus dan maar een nieuwe game
nu proberen met Newcastle weer terug te gaan naar de top
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_72538845
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:42 schreef Superheld het volgende:
http://forum.manutd.nl/showthread.php?p=1629320

Data update 1.0 met de transfers van deze zomer er in is nu uit!
Nieuwe game beginnen dan maar .
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:52:52 #90
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_72564982
Waarom kan er nooit eens een update worden gemaakt met alleen transfers? Al die wijzigingen van posities en zelfs verkrachtingen van clubnamen zit ik toch helemaal niet op te wachten?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:04:02 #91
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72565451
Ik heb eens die database manager opgestart en een eigen team gemaakt en geïmporteerd, VV Rotterdam en laten beginnen in de eerste divisie zónder spelers, geen transferbudget, reputatie van 0, stadion voor 500 mensen en de rest van de stats ook op 0 en nu eens kijken of het moeilijker wordt.
Loonbudget heb ik gelijkgesteld met die van Haarlem, leek me wel eerlijk.

Eigenlijk willen/kunnen alleen spelers uit de hoofdklasse en een verdwaalde prof die al tijden geen club heeft gehaald worden, ik heb nu welgeteld 6 spelers en enkel een jeugdopleiding met fictieve boys die soms op 16 jarige leeftijd al beter zijn dan de jongens uit de hoofdklasse.
Gaat een leuke klus worden zo.
pi_72568382
Kan je degraderen uit JL met de update?!?
U MAD?
pi_72568791
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:09 schreef de_boswachter het volgende:
Kan je degraderen uit JL met de update?!?
Lijkt me niet.
pi_72569069
Dit zullen de meesten onder jullie waarschijnlijk wel al weten, maar nu ik heel goede jeugdtrainers van topclubs heb aangetrokken als trainer (dan willen de meesten wel komen naar lagere clubs in o.a. de eredivisie), worden mijn spelers snel véél beter
pi_72582170
Helaas FM 09 niet gespeeld, maar FM 10 staat weer op pre-order! Heb er zin in!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  woensdag 9 september 2009 @ 15:01:16 #96
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_72583208
Je zou trouwens toch zeggen dat iedere FM half september al moet kan komen? Spel zelf kan al helemaal klaar zijn voor de transferdeadline verstrijkt, dan kan hij na het bijwerken van de transfers meteen in de winkels.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_72583739
Nieuwe update gedownload en met Bayern M. gestart.

WIl nog niet echt vlotten. Krijg echt veel doelpunten om de oren
U MAD?
pi_72583781
Ik hoorde hier iemand over een editor ?

Waar zit die ergens in welke map ?!?!?
U MAD?
  woensdag 9 september 2009 @ 15:22:08 #99
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72583874
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:19 schreef de_boswachter het volgende:
Ik hoorde hier iemand over een editor ?

Waar zit die ergens in welke map ?!?!?
Start-Alle Programma's-Sports Interactive-Football Manager- Editor
WOS'ser for life.
pi_72584059
Is er al iets bekend over FM 10?
pi_72584447
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:22 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Start-Alle Programma's-Sports Interactive-Football Manager- Editor
Ik heb het via Steam geinstalleerd
U MAD?
  woensdag 9 september 2009 @ 15:46:28 #102
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72584603
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik heb het via Steam geinstalleerd
Hmm probeer:

D:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\common\football manager 2009\tools\data editor
WOS'ser for life.
pi_72584859
Jo Thanx !!!
U MAD?
  woensdag 9 september 2009 @ 18:07:35 #104
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72589592
Ik ben na een dramatische periode van m'n geloof afgestapt en heb een tactiek van i-net gedownload, maar nu staan de spelers door elkaar bij ''statistieken thuis/uit'' en bij de tactiek tijdens de wedstrijd. Kan ik dat veranderen? Eerst staat de keeper, dan de AC, dan de AMC, Dan de VMC etc...
  woensdag 9 september 2009 @ 19:55:12 #105
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72593254
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:07 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik ben na een dramatische periode van m'n geloof afgestapt en heb een tactiek van i-net gedownload, maar nu staan de spelers door elkaar bij ''statistieken thuis/uit'' en bij de tactiek tijdens de wedstrijd. Kan ik dat veranderen? Eerst staat de keeper, dan de AC, dan de AMC, Dan de VMC etc...
Voordat je de tactiek gebruikt even al je spelers uit je wedstrijdselectie halen. Wel jammer dat je het niet zelf blijft proberen.
  woensdag 9 september 2009 @ 23:02:16 #106
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72600516
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:55 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Voordat je de tactiek gebruikt even al je spelers uit je wedstrijdselectie halen. Wel jammer dat je het niet zelf blijft proberen.
Oké bedankt. Ik weet het, ik baal ook van mezelf, maar het ging echt schandalig slecht...
pi_72620538
Door een slechte seizoensstart zijn de spelers van Bayern hun vertrouwen in me verloren...
Heb toen een tactical change gedaan en het gaat nu stukken beter...

Kan ik het vertrouwen nog ooit terugwinnen?!?
U MAD?
  donderdag 10 september 2009 @ 19:37:22 #108
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72621548
Vertrouwen win je terug als het weer beter gaat volgens mij.

Bij mij is de harmonie in de groep verdwenen, kan ik daar iets aan doen?
pi_72626694
Dat heb ik dus ook

Persbericht waarin Klose aangeeft dat er een slechte harmonie id groep is
Daardoor zijn ze volgens mij ook het vertrouwen kwijt. Hoop niet dat het bestuur me daarom ontslaat....
U MAD?
pi_72663132
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:51 schreef de_boswachter het volgende:
Dat heb ik dus ook

Persbericht waarin Klose aangeeft dat er een slechte harmonie id groep is
Daardoor zijn ze volgens mij ook het vertrouwen kwijt. Hoop niet dat het bestuur me daarom ontslaat....
Vraag of Klose een nieuwe speler aan kan bevelen. Dan is het meestal snel weer goed.
pi_72683488
Steeds als ik een speler aan PSV verhuur wordt zijn huurcontract automatisch verlengd om de een of andere reden...Het slaat echt 3x nergens op. Het huurcontract loopt net zo lang door tot het contract van de speler ook afloopt. Kut bug
Patat Friet
pi_72689769
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:10 schreef ganzenherder het volgende:
Steeds als ik een speler aan PSV verhuur wordt zijn huurcontract automatisch verlengd om de een of andere reden...Het slaat echt 3x nergens op. Het huurcontract loopt net zo lang door tot het contract van de speler ook afloopt. Kut bug
Nieuw huurcontract aanbieden met de optie om de speler terug te roepen.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_72699457
Ik speel nu met Manchester United na 3 seizoen Barcelona.
Kan een speler waarvan werkvergunning ook in beroep is geweigerd na bijv. 1 seizoen wel een vergunning toegekend krijgen?Of pas bij een 2e (Europese) nationaliteit?
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_72699506
is het mogelijk om op een bepaalde manier om een nationale elftal tegelijk te kiezen met een club, en dan daar de game mee beginnen?
pi_72722069
Eerste seizoen met de nieuwste data-update afgesloten met Bayern Munchen en meteen kampioen geworden met 8 punten voorsprong

Seizoen begon eigenlijk dramatisch, vooral door mijn slecht gekozen taktiek met maar 1 spits. Liep al snel tegen een aantal nederlagen in de competitie op en verloor in de beker van St. Pauli, waardoor het bestuur en de trainers begonnen te mokken.
Toch nog een aantal wedstrijden volgehouden omdat het tegen de zwakkere broeders wel liep, maar uiteindelijk in wedstrijd 12 van de Bundesliga geswitched naar een 4-4-2 taktiek. En meteen begon het te lopen....

Kon Robben in de winterstop nog tegen een hoofdprijs verkopen aan Barcelona, en trok van het geld Naldo van Werder Bremen aan. Uiteindelijk toch nog vrij makkelijk kampioen geworden, al was het af en toe wel met de billen bij elkaar zitten.

In het nieuwe seizoen zit ik nu in de voorbereiding. Heb alleen Adler, de keeper van de Manschafft aangetrokken en een aantal reserves ( + Rensing ) verkocht. Vooral bouwen in de jeugd met Tony Kroos en Muller.

Ben benieuwd

- Hey trouwens nog iets. Het valt me op dat in de CL-voorronde er nu ineens gebruik wordt gemaakt van een kampioensroute en runner-up route. Was dat al ?!?
Viel me gisteren pas op. Of is dat sinds de 9.03 update al ?
U MAD?
pi_72722328
Dat was al, maar pas in seizoen 2009-2010 zoals in het echt ook gebeurt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_72722490
Ow ok. Wel grappig

Feyenoord tegen Panathinaikos
U MAD?
  maandag 14 september 2009 @ 10:28:00 #118
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  maandag 14 september 2009 @ 14:44:09 #119
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72729890
quote:
Op maandag 14 september 2009 08:55 schreef de_boswachter het volgende:
Eerste seizoen met de nieuwste data-update afgesloten met Bayern Munchen en meteen kampioen geworden met 8 punten voorsprong

Kon Robben in de winterstop nog tegen een hoofdprijs verkopen aan Barcelona, en trok van het geld Naldo van Werder Bremen aan. Uiteindelijk toch nog vrij makkelijk kampioen geworden, al was het af en toe wel met de billen bij elkaar zitten.

In het nieuwe seizoen zit ik nu in de voorbereiding. Heb alleen Adler, de keeper van de Manschafft aangetrokken en een aantal reserves ( + Rensing ) verkocht. Vooral bouwen in de jeugd met Tony Kroos en Muller.

Ben benieuwd

OMG Robben verkocht?

Wel een nette prestatie. Ben je nog op zoek naar talenten of ga je het met de jeugdopleiding proberen op te lossen?
WOS'ser for life.
pi_72730352
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:44 schreef Gabbylicious het volgende:

OMG Robben verkocht?

Wel een nette prestatie. Ben je nog op zoek naar talenten of ga je het met de jeugdopleiding proberen op te lossen?
Robben was een superspeler voor Bayern met veel assists. Echter was ie zo vaak geblesseerd he....
Toen bood Barcelona 40 miljoen ofzo, en heb ik hem weggedaan. Met AML's als Schweinsteiger en Baumjohann achter de hand natuurlijk geen moeilijke keuze. Plus ik had geld nodig om Naldo bij Werder weg te plukken, dus wat dat betreft.

Ik zoek nog een goede, haalbare VR -> Tips ?

En misschien nog een jonge topspits -> Tips ?

Heb trouwens Sparta als satellietclub. Best lachen. Jonge talenten uitlenen aan de Rotterdammers.
Muller hield Sparta er vorig jaar in met 8 doelpunten als AMC.
U MAD?
  maandag 14 september 2009 @ 15:25:39 #121
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72730976
Voor VR mits haalbaar; Davide Santon. Rafinha is natuurlijk een beest. Marvin Angulo is een van mijn persoonlijke favorieten.

Voorin de bekende namen natuurlijk; Balotelli word echt heel goed. Kwam laatst een screen tegen van Raul Nava in 2012, ziet er behoorlijk goed uit. Weet niet of hij bij jou ook al zo goed is, anders is het wel een leuk spelertje voor een jaar Eredivisie.
WOS'ser for life.
pi_72733570
Iemand ervaring tussen het switchen van NL naar EN qua taal? Ik heb de laatste jaren de NL versie maar de Engelse versie kan ik via een webshop voor 21 euro krijgen...en dat scheelt een hoop centen Voor de mensen die hem ook willen voor 21 euro, die shop heet zavvi.co.uk
pi_72737870
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:38 schreef Apekoek het volgende:
is het mogelijk om op een bepaalde manier om een nationale elftal tegelijk te kiezen met een club, en dan daar de game mee beginnen?
iemand ?
  maandag 14 september 2009 @ 19:23:44 #124
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72737925
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

iemand ?
In het kort; Nee dat kan niet.
WOS'ser for life.
pi_72737991
Rafinha gekocht voor ¤ 15 mil + 5 milj na 30 wedstrijden

Wat een baas.
U MAD?
  maandag 14 september 2009 @ 19:28:30 #126
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72738090
Echt een van de besten
WOS'ser for life.
  maandag 14 september 2009 @ 19:40:54 #127
203638 DurQ
pi_72738544
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:56 schreef bear87 het volgende:
Iemand ervaring tussen het switchen van NL naar EN qua taal? Ik heb de laatste jaren de NL versie maar de Engelse versie kan ik via een webshop voor 21 euro krijgen...en dat scheelt een hoop centen Voor de mensen die hem ook willen voor 21 euro, die shop heet zavvi.co.uk
Ik gebruik altijd Engels. Ik vind er met NL echt geen ruk aan. Allemaal vreemde vertalingen enzo.
pi_72739634
10 punten uit 4 duels nu. (1-1 uit bij Dortmund) en 5-0 winst in CL tegen Zurich.

Goed begin.
U MAD?
pi_72755705
Vandaag begonnen met Newcastle in de championship. Toch leuk die update van manutd.nl.
Na 26 wedstrijden sta ik op de nr 1 plek met 5 punten voor op Middelsborough en 8 op WBA. Topscoorders zijn Viduka en Ameobi met beide 11 goals. Ik moet het niet zo zeer van mijn aanval hebben want ik heb nog maar 44x gescoord. Mijn verdediging is echter ijzersterk want ik heb nog maar 8 tegengoals. Toppers op dit moment zijn Colcchini en Jonas.
Het is overigens nu net 1 januari geweest in het spel en alle top premier league teams zitten achter mijn toppers aan maar ik wel ze echt nog niet kwijt. Maarja to be continued!

Oja me 1000e post
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_72757324
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 02:55 schreef stevenmac26 het volgende:
Vandaag begonnen met Newcastle in de championship. Toch leuk die update van manutd.nl.
Na 26 wedstrijden sta ik op de nr 1 plek met 5 punten voor op Middelsborough en 8 op WBA. Topscoorders zijn Viduka en Ameobi met beide 11 goals. Ik moet het niet zo zeer van mijn aanval hebben want ik heb nog maar 44x gescoord. Mijn verdediging is echter ijzersterk want ik heb nog maar 8 tegengoals. Toppers op dit moment zijn Colcchini en Jonas.
Het is overigens nu net 1 januari geweest in het spel en alle top premier league teams zitten achter mijn toppers aan maar ik wel ze echt nog niet kwijt. Maarja to be continued!

Oja me 1000e post
Met Newcastle kun je wel de supertalenten huren van topclubs of niet ?
Althans ze hebben een goede status en naam, dus veel talenten willen komen.

Zo probeert Newcastle bij mij Tony Kroos te huren (supertalent). Hij wil wel, maar ik niet
U MAD?
pi_72757354
Zal even mijn opstelling 2009-2010 van Bayern Munchen Posten

Adler

Rafinha - Naldo - Demichelis - Lahm

Ribery - Timuchuk - Altintop - Schweinsteiger

Klose - Gomez
U MAD?
pi_72764749
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:11 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Met Newcastle kun je wel de supertalenten huren van topclubs of niet ?
Althans ze hebben een goede status en naam, dus veel talenten willen komen.

Zo probeert Newcastle bij mij Tony Kroos te huren (supertalent). Hij wil wel, maar ik niet
Het valt nog wel mee met wie er allemaal wilt komen, kon wel Barazite 3 maanden huren van Arsenal en toen wou ik hem voor de rest van het seizoen huren en toen wou hij zelf niet meer. Maar Newcastle heeft genoeg goede spelers om het seizoen in de Championship door te brengen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:04:05 #133
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_72767038
Ajax Eredivisie kampioen 2015, 2016.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_72777071
Kampioen geworden met 110 punten en de nr2 had 94 punten dus redelijk dik.
Nu voorbereiding op de Premier League en heb een budget van 18 miljoen gekregen .
Hull City koopt net een speler voor 23 miljoen, even ter vergelijking. Ben nu bezig om Adriano en Pennant te halen maar heb een hoop concurentie gekregen.
Maarja we gaan onze best doen om erin te blijven.
pi_72781204
Mijn spits Oscar Cardozo scoorde zojuist binnen 6 minuten na 't begin van de wedstrijd 'n hattrick Nog niet eerder meegemaakt

Wedstrijd Man Utd - OB in de Champions League groepsfase.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_72781794
In mijn newcastle game van voor de update, had ik quino en die marquinos in de spits staan, dat liep pas als een trein!! Dat was wel in het 3de seizoen ofzo, had ik laurito ook nog voor 45 miljoen erbij gekocht

moet toch maar eens verder met die game! Maar begin denk liever met een nieuwe update!

In me notts county game gaat het nog goed, na de voorbereiding en 3 competities wedstrijden is het begin super!
3x winst in de competitie, en alleen de 1ste beker wedstrijd verloren in de 94ste minuut !

Palmetieri is held !
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:40:40 #137
203638 DurQ
pi_72785826
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:09 schreef Eric_Cantona het volgende:
Mijn spits Oscar Cardozo scoorde zojuist binnen 6 minuten na 't begin van de wedstrijd 'n hattrick Nog niet eerder meegemaakt

Wedstrijd Man Utd - OB in de Champions League groepsfase.
In FM 2007 had ik hem gekocht met Ajax. ik had hem gescout in eh Brazilië? volgens mij. Die gast kopte ze er echt makkelijk in. En ook afstandsschoten was hij super in! Maar toch heb ik hem na 1 seizoen in het 2e elftat gezet. Puur omdat hij eigenlijk geen goede voetballer is. Slecht in mee voetballen!
pi_72786057
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:40 schreef DurQ het volgende:

[..]

In FM 2007 had ik hem gekocht met Ajax. ik had hem gescout in eh Brazilië? volgens mij. Die gast kopte ze er echt makkelijk in. En ook afstandsschoten was hij super in! Maar toch heb ik hem na 1 seizoen in het 2e elftat gezet. Puur omdat hij eigenlijk geen goede voetballer is. Slecht in mee voetballen!
't Is eigenlijk 'n echte pinchhitter. Geweldig in koppen, vrije trappen en afstandschoten. Voor de rest valt 't mee inderdaad.
pi_72786265
Tering, niet normaal. Mijn eigen gecreerde taktiek werkt als een trein. Scoor als een malle. Moet daar af en toe wel een doelpuntje voor slikken maar win wel uit met 1-3 en 3-5 bij Ac Milan en Hertha BSC......
U MAD?
pi_72786317
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:49 schreef de_boswachter het volgende:
Tering, niet normaal. Mijn eigen gecreerde taktiek werkt als een trein. Scoor als een malle. Moet daar af en toe wel een doelpuntje voor slikken maar win wel uit met 1-3 en 3-5 bij Ac Milan en Hertha BSC......
En je taktiek is?

Ik ben nu een paar wedstrijden onderweg in de PL en uit scoor ik niks en thuis gaat het goed??
Terwijl ik toch echt gewoon een standaard 4-4-2 speel
pi_72786536
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ajax Eredivisie kampioen 2015, 2016.
[ afbeelding ]
Waar is Feyenoord?

Welk FM spelen jullie eigenlijk? 08 of 09?

Mijn alltime favorite talentje in 08 is toch wel Aquino, wat een baas was dat bij mijn Ajax!
AFC Ajax - SS Lazio
pi_72786662
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:55 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Waar is Feyenoord?

Mijn alltime favorite talentje in 08 is toch wel Aquino, wat een baas was dat bij mijn Ajax!
2009 met de laatste fmutd update
pi_72787222
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:50 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

En je taktiek is?

Ik ben nu een paar wedstrijden onderweg in de PL en uit scoor ik niks en thuis gaat het goed??
Terwijl ik toch echt gewoon een standaard 4-4-2 speel
4-4-2 met de backs met pijltje (en instelling normaal) en de AML en AMR aanvallend ingesteld.
Twee VC zijn heel verdedigend ingesteld, middenvelders centraal redelijk aanvallend.

Het is gewoon ff vissen en je taktiek aanpassen op team, en niet op wat je bij elk team doet.
Als jw 2 topspitsen hebt moet je niet 4-3-2-1 gaan spelen zoals ik eerst deed.
U MAD?
pi_72787586
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

4-4-2 met de backs met pijltje (en instelling normaal) en de AML en AMR aanvallend ingesteld.
Twee VC zijn heel verdedigend ingesteld, middenvelders centraal redelijk aanvallend.

Het is gewoon ff vissen en je taktiek aanpassen op team, en niet op wat je bij elk team doet.
Als jw 2 topspitsen hebt moet je niet 4-3-2-1 gaan spelen zoals ik eerst deed.
Ik speel dus ook 4-4-2 en me verdediging is redelijk en een redelijk middenveld maar me spitsen zijn gewoon nog niet top. Heb wel Aquino en dat komt vast wel alleen Alan Smith is bagger maar ik heb gewoon niks anders omdat niemand wou komen

Maar goed ik sta nu nog 8e dus ik mag eigelijk helemaal niet klagen
pi_72787827
Spelmaker aanzetten en je beste middenvelder met hoge score deze taak laten vervullen.
Rest uitvinken...
U MAD?
pi_72788139
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:23 schreef de_boswachter het volgende:
Spelmaker aanzetten en je beste middenvelder met hoge score deze taak laten vervullen.
Rest uitvinken...
Dude

3 wedstrijden op rij redelijk dik gewonnen haha
  woensdag 16 september 2009 @ 15:04:22 #147
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72803748
Met Sunderland begonnen gisteravond. Na een goede voorbereiding mocht ik op bezoek bij Chelsea, alwaar ik op 0-1 kom. Maar door een typisch Lampard doelpunt en een vrije trap stonde we met lege handen. Zelfde verhaal twee wedstrijden later tegen Liverpool overigens. Toch doen we het goed. Thuis winnen we elke wedstrijd vrij gemakkelijk en uit sprokkelen we hier en daar punten met als hoogtepunt een 0-1 overwinning bij Arsenal op boxing day. Zo staan we na 19 speeldagen op een zeer verrassende 3e plek, 14 punten achter Man Utd en 12 achter Chelsea. Qua mutaties is er niet veel gebeurd. Ik heb alleen Nigel de Jong gehaald aangezien we geen echte DM hadden en ik wel fan ben van Nigel in FM. Het bestuur heeft me 20m extra gegeven om te spenderen in de winter. Dat budget word waarschijnlijk gebruikt om het loonplafond wat omhoog te kunnen helpen en een versterking achterin.

Ik speel een voorzichtige 4-1-4-1 (4-5-1).

GK: Craig Gordon
DR: Stephen Wright
DC: Paul McShane
DC: Jonny Evans
DL: Ian Harte
DM: Nigel de Jong
MR: Carlos Edwards
ML: Ross Wallace
MC: Dean Whitehead
MC: Kieran Richardson
FC: Kenwyne Jones

Jones loopt 1 op 1 in de PL en Whitehead staat in de belangstelling van Everton.
WOS'ser for life.
pi_72803986
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:31 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Dude

3 wedstrijden op rij redelijk dik gewonnen haha
Laat me eens weten hoe het verder gaat
U MAD?
pi_72803997
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:55 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Waar is Feyenoord?

2009
wel jammer dat je in de Spaanse competitie maar 2 tot 3 spelers van buiten de EU-mag aantrekken
pi_72804486
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:11 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Laat me eens weten hoe het verder gaat
Ben 8 wedstrijden verder en winst op Man utd behaald op Old trafford, door naar de kwart finale van de League Cup en heb alleen thuis verloren van Chelsea. Spitsen beginnen ook meer te scoren. Ik hield me voorheen nooit echt bezig met instellingen van spelers maar dat is dus een beetje dom geweest haha
pi_72804540
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:12 schreef Vilano het volgende:

[..]

2009
wel jammer dat je in de Spaanse competitie maar 2 tot 3 spelers van buiten de EU-mag aantrekken

Registreren, je mag er zoveel kopen als je wilt, dit in tegenstelling tot Italië.
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
pi_72804545
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:25 schreef stevenmac26 het volgende:
Ben 8 wedstrijden verder en winst op Man utd behaald op Old trafford, door naar de kwart finale van de League Cup en heb alleen thuis verloren van Chelsea. Spitsen beginnen ook meer te scoren. Ik hield me voorheen nooit echt bezig met instellingen van spelers maar dat is dus een beetje dom geweest haha
Mooizo.
U MAD?
pi_72810267
Ik ben een nieuwe game begonnen met de oude database. Nou wilde ik in Italië aan de slag in de serie C. Na wat rondneuzen kwam ik Cisco Roma tegen. Aangezien ik Mascio en Cascio beide in een eerder spel had gehad leek het me leuk om ze nu juist bij Cisco te houden.
Het gaat allemaal best wel lekker, halverwege het seizoen sta ik 4de. Ik heb geen spelers gekocht maar wel 2 gehuurd van AS Roma.

Maar nu heb ik een probleem. Er is een speler die ik co-own maar hij speelt bij zijn andere club. Nou wil ik hem kwijt want hij kost me teveel maar ik kan hem niet aanbieden bij andere clubs. Hij staat al een half jaar op de transferlijst maar niemand toont interesse. Wat zijn mijn mogelijkheden om hem toch kwijt te raken?
pi_72826709
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:27 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

Registreren, je mag er zoveel kopen als je wilt, dit in tegenstelling tot Italië.
Mja dan mogen ze toch niet spelen in de competitie, is trouwens niet goed voor hun training Alleen Europees, maar dat speel ik nog niet met Girona dus ik ben er niet veel mee
pi_72829069
Er zit een bug in mijn spelletje denk ik Ben aan mijn 3e seizoen begonnen en v/d Vaart is in het 1e seizoen naar Barcelona gegaan, 2e seizoen terug naar Madrid en het 3e seizoen, jaja je raad het al weer naar Barcelona.

Update over mijn eigen potje is dat ik halverwege 2e seizoen over gestapt was van Newcastle naar Schalke 04 en na 6 wedstrijden werd ik gevraagt door Bayern Munchen dat op dat moment 11e stond. Uitiendelijk als 6e gegeindigd wat nog goed is aangezien Bayern al zijn spitsen verkocht had en ik het met 2 aanvallende middenvelders moest doen want in de jeugd liep er ook niks. Begin 3e seizoen dus Suarez,Marquinhos,Enrique en van Nistelrooy aangetrokken.
pi_72829716
Tegen mijn eerste verlies aangelopen uit bij Karlsruhe met 1-0. Te aanvallend gespeeld denk ik.

Sta nu 7-1-1 in de competitie, 3e ronde van de beker (Tegen Sankt Pauli waar ik vorig jaar door werd uitgeschakeld) en sta 2-1-0 in de CL.
U MAD?
  donderdag 17 september 2009 @ 08:38:16 #157
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72829854
Mijn zelfgemaakte team dat uitkwam in de eerste divisie is roemloos 11e geworden, net boven Excelsior.
Lekker eerste seizoen dus, heb nu in het 2e seizoen een samenwerkingsverband met Feyenoord, spelers huren lijkt alleen een utopie van diezelfde club.
Of ze willen niet, of ze zien het als een te grote stap achteruit of ik kan zelfs de 10% huursom niet betalen.
Mijn best betaalde speler verdient maarliefst 15,200 eurotjes per maand en het gemiddelde ligt op 2,100 euro.

Qua spelers heb ik enkel bij Dordt, Go Ahead en VVV een speler kunnen huren, voor koop had ik niet voldoende financiële middelen en de rest aangevuld met de mindere goden (understatement) van clubs als Katwijk, Quick Boys en Turkyemspor.
Kan het 2e seizoen nog steeds geen fatsoenlijke speler halen, ook uitgerangeerde voetballers die qua stats en ervaring wel íets kunnen bedanken voor de eer.

Opvallende uitslagen seizoen 1:
AFC Ajax - FC Rotterdam 1-2 (1-0), beker.
FC Rotterdam - Feyenoord Rotterdam 1-14 (0-9), beker.
FC Den Bosch - FC Rotterdam 7-7 (3-2)
FC Rotterdam - Excelsior 9-2 (0-1 hehe)
FC Rotterdam - Go Ahead Eagles 9-2 (3-0), 8 goals van Quincy Allée .. wie kent hem niet.

Scorend vermogen zit er dus wel in de ploeg, maar de 92 goals die ik tegen heb gekregen zijn er toch iets téveel waardoor ik uiteindelijk op -2 uitkwam qua doelsaldo.
pi_72832645
De demo ziet er veelbelovend uit!
Nog steeds 1 van de beste pc-games.
pi_72832792
Wanneer gaat ie officieel gelanceerd worden in NL ?

Iemand al bekend of de systeemeisen zwaarder zijn als 09 ?
U MAD?
pi_72832849
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:42 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer gaat ie officieel gelanceerd worden in NL ?

Iemand al bekend of de systeemeisen zwaarder zijn als 09 ?
De release staat gepland voor 30 oktober, maar van de nieuwe systeemeisen heb ik geen idee
  donderdag 17 september 2009 @ 14:20:55 #161
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72839085
Net een bizarre wedstrijd tegen Vitesse, 4 rode kaarten van Arnhemse zijde en een mooie 7-0.
pi_72839334
Zie net de screens van FM010.
Wow, veel verandering zeg. Vond de gameplay van nu eigenlijk wel uitstekend.
Vind het er op eerste oogopslag niet overzichtelijker op geworden
U MAD?
  donderdag 17 september 2009 @ 14:42:20 #163
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_72844616
Ben nu 12 wedstrijden onderweg met Bayern in het 3e seizoen en al me aankopen zijn regelrechte toppers. Arshavin scoort aan de lopende band net zoals van Nistelrooy, Marquinhos en Suarez scoren ook regelmatig en de nr's 1 t/m 5 op de topscoorderslijst zijn van mij. Ik heb alleen van Leverkussen verloren en tegen Aachen gelijkgespeeld maar sta hierdoor wel 2e. In de EL gaat het ook voortvarend.

BoWa je tactiek voor Bayern werkt heerlijk haha
  donderdag 17 september 2009 @ 17:08:05 #165
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:04:39 #166
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_72870337
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:00 schreef stevenmac26 het volgende:
Ben nu 12 wedstrijden onderweg met Bayern in het 3e seizoen en al me aankopen zijn regelrechte toppers. Arshavin scoort aan de lopende band net zoals van Nistelrooy, Marquinhos en Suarez scoren ook regelmatig en de nr's 1 t/m 5 op de topscoorderslijst zijn van mij. Ik heb alleen van Leverkussen verloren en tegen Aachen gelijkgespeeld maar sta hierdoor wel 2e. In de EL gaat het ook voortvarend.

BoWa je tactiek voor Bayern werkt heerlijk haha
Al 3 seizoenen af in een paar dagen of wat
U MAD?
pi_72870353
Heeft iemand een tip voor een betaalbare superspits uit de EU? Liefst een talent wat door kan groeien als groeibriljantje.

En een MC a.u.b.
U MAD?
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:56:32 #169
203638 DurQ
pi_72887809
Heb laats FM2009 gekocht. Maar ik kan er nog niet aan wennen. Denk dat ik morgen maar weer verder ga met mijn game in FM2007.

Kan daar voor de 8e keer op rij kampioen worden met Ajax, en moet een WK spelen met Engeland.

En ik zil zien hoe mijn talentjes zich gaan ontwikkelen!

Het is trouwens net of ik met 2009 niet echt grip heb op de tactieken. I love 2007
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:36:02 #170
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72891747
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:56 schreef DurQ het volgende:
Heb laats FM2009 gekocht. Maar ik kan er nog niet aan wennen. Denk dat ik morgen maar weer verder ga met mijn game in FM2007.

Kan daar voor de 8e keer op rij kampioen worden met Ajax, en moet een WK spelen met Engeland.

En ik zil zien hoe mijn talentjes zich gaan ontwikkelen!

Het is trouwens net of ik met 2009 niet echt grip heb op de tactieken. I love 2007
Dan zou ik ook niet kunnen wennen aan FM2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:38:38 #171
203638 DurQ
pi_72891827
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:36 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Dan zou ik ook niet kunnen wennen aan FM2009
Tja, weinig spelers verkopen, zodat het een team word. Werkt vaak het best. Ook al 3 x de CL gewonnen, mss dit seizoen de 4e keer!
pi_72892636
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:52 schreef de_boswachter het volgende:
Heeft iemand een tip voor een betaalbare superspits uit de EU? Liefst een talent wat door kan groeien als groeibriljantje.

En een MC a.u.b.
Lewandowski en Feghouli
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:17:18 #173
203638 DurQ
pi_72893167
hoe lang speelt iedereen hier eigenlijk al CM/FM?

Ik had als eerst CM in 1996 volgens mij.

(ik ben begonnen met managen met Player Manager 2)
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:22:00 #174
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72893313
Ik speel het sinds 1999/2000.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:45:47 #175
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_72894108
ik ben begonnen met CM 98/99.

en vervolgens ieder editie gespeeld van CM en later FM uiteraard.

ben overigens ook zwaar verslaafd geweest vroeger aan Betaald Voetbal Simulator wat zou ik die graag nog een keer willen spelen, geweldig spel..
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:50:10 #176
203638 DurQ
pi_72894253
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:45 schreef inZanity het volgende:
ik ben begonnen met CM 98/99.

en vervolgens ieder editie gespeeld van CM en later FM uiteraard.

ben overigens ook zwaar verslaafd geweest vroeger aan Betaald Voetbal Simulator wat zou ik die graag nog een keer willen spelen, geweldig spel..
[ afbeelding ]
Was dat niet met "De Teleklaag" enzo:P
pi_72894825
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:17 schreef DurQ het volgende:
hoe lang speelt iedereen hier eigenlijk al CM/FM?

Ik had als eerst CM in 1996 volgens mij.

(ik ben begonnen met managen met Player Manager 2)
Heb alleen nog maar 08 gespeeld en nog steeds verslaafd aan! Maar ik wacht met smart op 10.
AFC Ajax - SS Lazio
  zaterdag 19 september 2009 @ 00:12:20 #178
203638 DurQ
pi_72894998
deze ben ik mee begonnen dus:

zaterdag 19 september 2009 @ 00:30:47 #179
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_72895541
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:50 schreef DurQ het volgende:

[..]

Was dat niet met "De Teleklaag" enzo:P
nee, zover ik me kan herrineren niet.
  zaterdag 19 september 2009 @ 00:32:01 #180
203638 DurQ
pi_72895586
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:30 schreef inZanity het volgende:

[..]

nee, zover ik me kan herrineren niet.
ow wat ik me kan herinneren was volgens mij van Davilex?
pi_72896501
EK96 manager van Davilex met Hans Kraaij Sr. waar je slaapmiddel in de thee van je tegenstander kon doen
U MAD?
pi_72896552
Overigens met Bayern Munchen in seizoen 2 de winterstop bereikt.
Competitie: 1ste plaats, 7 punten voor -> 12-3-2
Beker: 3e ronde nu. St. Pauli uit
CL: 1ste KO ronde tegen Sevilla

Heb Gomez zojuist verkocht voor 25 miljoen en Mitreskyi van Kiev aangetrokken voor 14.
U MAD?
  zaterdag 19 september 2009 @ 02:52:55 #183
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_72897842
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:32 schreef DurQ het volgende:

[..]

ow wat ik me kan herinneren was volgens mij van Davilex?
denk dat je deze bedoelt:
http://www.gamesmeter.nl/game/1438

de analyses van Kieft waren echt lachwekkend..
pi_72898020
Ik bedenk me net dat ik al sinds ik FM 2009 heb (net nadat het uitkwam) dezelfde game speel.

Zojuist aanbeland in januari 2022.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 19 september 2009 @ 03:29:54 #185
203638 DurQ
pi_72898039
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 02:52 schreef inZanity het volgende:

[..]

denk dat je deze bedoelt:
http://www.gamesmeter.nl/game/1438

de analyses van Kieft waren echt lachwekkend..
haha die je

En met prins bernhard toch? met zn roze bubbels. oh ja en Emile ratelband:P
pi_72899332
Boswachter stuurde me hierheen .

Ik sta 3e na een half seizoen Hibernian , maar eigenlijk wil ik gewoon FM2010 .
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:06:53 #187
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72902920
Ik denk dat ik er maar mee stop. Het slaat helemaal nergens op, ik speel met Inter voor de titel en speel kwartfinale Champions League. Ineens verlies ik 3-1 tegen Udinese, 3-0 bij Real Madrid en 1-2 Sampdoria. Terwijl ik één punt achter Milan stond, aardig speelde in een 442 systeem en niks veranderd had. Belachelijk!
pi_72903003
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:06 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik denk dat ik er maar mee stop.
Succes! Dat lukt je toch niet.
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:16:42 #189
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72903162
Nu verlies ik ook de return in de halve finale beker met 3-1 van Napoli. Thuis 1-0 gewonnen. Dit slaat echt nergens meer op!
pi_72903530
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:16 schreef Cavalier1 het volgende:
Nu verlies ik ook de return in de halve finale beker met 3-1 van Napoli. Thuis 1-0 gewonnen. Dit slaat echt nergens meer op!
Uit een andere tactiek neerzetten he
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:05:22 #191
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72904250
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:32 schreef Leonos het volgende:

[..]

Uit een andere tactiek neerzetten he
Vervolgens win ik wel met 1-2 bij koploper Milan

Het is gewoon pure willekeur.
pi_72904311
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:05 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Vervolgens win ik wel met 1-2 bij koploper Milan

Nee, met Inter speel je dan nog steeds thuis
En Milan is een heel andere wedstrijd als tegen Napoli ofzo.
pi_72904839
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:06 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik denk dat ik er maar mee stop. Het slaat helemaal nergens op, ik speel met Inter voor de titel en speel kwartfinale Champions League. Ineens verlies ik 3-1 tegen Udinese, 3-0 bij Real Madrid en 1-2 Sampdoria. Terwijl ik één punt achter Milan stond, aardig speelde in een 442 systeem en niks veranderd had. Belachelijk!
Soms hè, soms weten tegenstanders je tactiek te 'kraken'. Net echt hè!
pi_72905152
Heb het spel ook maar weer eens opgestart. Alweer een tijdje geleden, ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel zin krijg in FM 2010.

Ik speel nog altijd met Figline Valdarno (eigenlijk heb ik pas twee echte games gespeeld met FM 2009, maar dan ook gelijk twee erg lange games), waar ik in 2015-2016 ben aanbeland.
De voorbereiding is net afgerond; de tranferwindow gesloten. Helaas ben ik mijn beste speler kwijtgeraakt aan AC Milan. Mijn voorzitter kon het bod van 50 miljoen euro op Davide Marzola niet weigeren. Met het oog op de Champions League een aderlating, maar ik heb een aardige vervanger voor hem weten te halen, in de persoon van Mads Albaek.
Daarnaast heb ik nog twee verdedigers aan de selectie toegevoegd: de ervaren Sokratis Papastathopoulos en topper in spé Miroslav Marcek.

Mijn selectie:

Mijn CL-debuut, en tegelijkertijd ook mijn Europese debuut, gaat plaatsvinden in een zeer moeilijke poule. Ik mag blij zal als ik überhaupt een wedstrijd weet te winnen. Glasgow Rangers is misschien te verslaan.

Verder hoop ik de sterke lijn van vorig seizoen, waarin ik 2e werd, door te trekken en zo lang mogelijk om het kampioenschap mee te spelen. De media ziet mij in ieder geval bij de eerste 5 eindigen, wat laat zien hoe groot de club inmiddels is geworden
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:38:33 #195
51286 w00h00
Digital man!
pi_72906237
30 oktober D-day voor FM? Enig idee of de PC versie ook direct op Mac werkt?

Ik zal zsm een update van mijn team, Ajax, plaatsen.
pi_72915219
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:05 schreef Cavalier1 het volgende:
Moet je Gijs Luirink kopen, komt alles goed.
pi_72915338
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Al 3 seizoenen af in een paar dagen of wat
Bezig met mijn 3e seizoen en ik was ziek
pi_72915721
Ik heb een chileen van Udinese gekocht, kent iemand die?
21 jaar en AmL AmR.
U MAD?
pi_72915760
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:49 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb een chileen van Udinese gekocht, kent iemand die?
21 jaar en AmL AmR.
Alexis Sanchez?
pi_72916288
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:50 schreef Otis. het volgende:

[..]

Alexis Sanchez?
Goede aankoop dan. Deed het bij mijn Ajax altijd goed.
Striving to be more than average.
pi_72916355
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:10 schreef Daniane het volgende:

[..]

Goede aankoop dan. Deed het bij mijn Ajax altijd goed.
OMG JE SPEELT NOG FM OOK .
pi_72916371
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:12 schreef Otis. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
. Vet lief.
pi_72916660
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:12 schreef Otis. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bijna de ideale vrouw inderdaad, en je bent nog voor ajax ook
pi_72916715
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:21 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

De ideale vrouw houdt niet van voetbal, anders gaat ze je nooit pijpen terwijl je zit te kijken.
pi_72916740
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De ideale vrouw houdt niet van voetbal, anders gaat ze je nooit pijpen terwijl je zit te kijken.
Ik sta altijd
pi_72916784
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En ze haalt geen bier voor je, als je daar om vraagt.
Elite
Tegen TTIP
pi_72916808
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Als je dat moet vragen gaat er al iets niet goed natuurlijk.
pi_72916869
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:21 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Natuurlijk wel....... in de rust.
pi_72916946
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:28 schreef Daniane het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk wel....... in de rust.
Aaaah.

Maar je bent voor Ajax.
Elite
Tegen TTIP
pi_72916956
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:30 schreef Happel het volgende:

[..]

Aaaah.

Maar je bent voor Ajax.
Dude jij bent kakkerlak
pi_72917500
quote:

[..]

Aaaah.

Maar je bent voor Ajax.
Goed he.
pi_72919683
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:31 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Dude jij bent kakkerlak

Edit: Ik zal toch ook maar wat constructiefs posten ....

Mijn vraag (waar overigens niet op gereageerd is ) heeft zichzelf nu opgelost. Het ging om een speler die ik co-ownde maar hij speelde niet bij mij maar ik mocht wel 40% van mijn salarisbudget lappen voor die gast. Maar wat ik niet wist was dat er na een jaar een bieding komt voor de andere helft van zijn rechten. Ik bied 0 en Perugia bood 975K... Dat loste zichzelf gelukkig mooi op.

Ook ben ik na mijn 2de seizoen naar de C1 gepromoveerd met Cisco Roma. Ik werd op de slotdag kampioen door te winnen van de nummer 1.
pi_72921339
Haha, op m'n nieuwe laptop FM geinstalleerd en dat draait als een malle nu Kan zelfs de 3D functie feilloos gebruiken
pi_72921512
quote:

[..]

Aaaah.

Maar je bent voor Ajax.
Ieder zo zijn afwijking zullen we maar zeggen

Europees met PSV de groepsfase Europa League overleefd.. 5 winst en 1 gelijk.. Zo werd Levski bijvoorbeeld met 5-0 en 6-0 opzij gezet. Ik scoorde 24x en kreeg er 3 tegen. In de 1e ronde werd Litex geloot. We wonnen met 4-2 en 4-0 en mogen nu naar Benfica.
Halve finale beker gehaald waarin ik tegen Ajax mag.

In de competitie sta ik voorlopig 5e.. het loopt daar dus nog niet helemaal..
Hoop trouwens dat PSV het morgen(of eigenlijk vandaag al ) beter doet! Verloor zojuist namelijk met 2-0 in de Kuip
pi_72927631
quote:
Op zondag 20 september 2009 00:26 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ieder zo zijn afwijking zullen we maar zeggen

Europees met PSV de groepsfase Europa League overleefd.. 5 winst en 1 gelijk.. Zo werd Levski bijvoorbeeld met 5-0 en 6-0 opzij gezet. Ik scoorde 24x en kreeg er 3 tegen. In de 1e ronde werd Litex geloot. We wonnen met 4-2 en 4-0 en mogen nu naar Benfica.
Halve finale beker gehaald waarin ik tegen Ajax mag.

In de competitie sta ik voorlopig 5e.. het loopt daar dus nog niet helemaal..
Hoop trouwens dat PSV het morgen(of eigenlijk vandaag al ) beter doet! Verloor zojuist namelijk met 2-0 in de Kuip
Ajacied zijn is geen afwijking hoor.
pi_72927951
Met 14-13 heb ik net de penaltyserie in de kwartfinales van de CL gewonnen
Patat Friet
pi_72930041
Arghhh
me notts county game gaat allemaal lekker en zo..
maar nu sta ik voor 2 beker wedstrijden en tegen een directe concurrent in de competitie.

ben ik 4 basisspelers kwijt voor 4 maanden !

En omdat op te vullen met jeugspelers, gaat niet werken !
  zondag 20 september 2009 @ 21:14:27 #218
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_72947680
Ik zit hier FM 10 te speulen maar die hele interface is even veranderd zeg.
pi_72947770
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:14 schreef Armageddon het volgende:
Hoe kan je dat nou al spelen?
  zondag 20 september 2009 @ 21:20:34 #220
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72947996
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:14 schreef Armageddon het volgende:
  zondag 20 september 2009 @ 21:22:48 #221
2964 Armageddon
pi_72948120
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:16 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou al spelen?
Usenet. Even testen. Maar ik ga hem zeker weer kopen. Wat een game zeg.
pi_72948219
Je zit CM10 te spelen denk ik zo.
  zondag 20 september 2009 @ 21:25:35 #223
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72948250
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:24 schreef Superheld het volgende:
Dat lijkt mij ook. Maak eens een screen anders?
  zondag 20 september 2009 @ 21:26:03 #224
2964 Armageddon
pi_72948272
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:24 schreef Superheld het volgende:
Ow jah! Ben ik in de war.
  zondag 20 september 2009 @ 21:26:50 #225
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72948306
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:26 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ow jah! Ben ik in de war.
Ga je hem nog steeds zeker kopen?
  zondag 20 september 2009 @ 21:26:56 #226
2964 Armageddon
pi_72948311
Ik dacht al. Wat een kut menu.
  zondag 20 september 2009 @ 21:27:36 #227
2964 Armageddon
pi_72948338
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:26 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Ga je hem nog steeds zeker kopen?
Nou het is wel vetjes als ik het allemaal zo bekijk.
pi_72948483
Bestaat Championship manager nog??

Shit dat is de spel waar het allemaal mee begon
  zondag 20 september 2009 @ 21:31:02 #229
2964 Armageddon
pi_72948545
Zie je! vandaar dat ik in de war was!
quote:
Eenmaal aan het spelen wordt al gauw duidelijk dat Beautiful Game Studios goed naar Football Manager heeft gekeken. CM 2010 kent in de basis praktisch dezelfde opzet als de successerie van SEGA, met als voordeel dat FM-fans eenvoudig aan de slag kunnen.
http://www.insidegamer.nl(...)2010/recensies/26880
pi_72949880
CM
U MAD?
pi_72950340
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:30 schreef stevenmac26 het volgende:
Bestaat Championship manager nog??

Shit dat is de spel waar het allemaal mee begon
Ik vind CM 2010 duidelijk minder hoor. Het ziet er goed uit, maar er kan gewoon minder (of ik kon het niet vinden )
stupidity has become as common as common sense was before
pi_72952336
Ik heb me net eens een lekker team gemaakt met de data editor.
De aankopen wat ik meestal na mijn eerste seizoen doe in mijn team gezet.

Alleen ben ik nu opeens veel slechter met Aston Villa en maken mijn spelers zoals Nigel Reo Cocker en Carlos Cuellar ( en andere ) niet meer de progressie die ze altijd maken in het begin van een seizoen.
Ik heb alleen hun blessuregevoeligheid verminderd.

Doordat ik laatst een dikke fout maakte moest ik opnieuw beginnen, maar doordat met mijn nieuwe spel mijn spelers niet beter worden ( goede staff ) kan ik het alweer vergeten.
pi_72953124
Zo met Bayern Munchen nu wedstrijd 24 van het 2e seizoen gehad. Verloor door vele blessuregevallen ( 4 basisspelers ), 2 wedstrijden op rij tegen Dortmund en Stuttgart. Gelukkig na de terugkeer van Demichelis liep het weer.
Won van Sevilla in de 1/8ste en moet nu tegen Liverpool in kwartfinale CL.
Competitie nu 7 punten voor en in de beker halve finale tegen Stuttgart.
U MAD?
  maandag 21 september 2009 @ 00:04:15 #234
185115 Juk
Misschien
pi_72955350
Zou Reddiablo (of hoe heet die precies?) zich nog melden hier zodra de demo uit is?
pi_72955589
Heb m'n Manchester City game weer opgepakt.Ga aan het seizoen 2015-2016 beginnen.Vorig seizoen 2e geworden, de FA cup gepakt en de CL finale verloren van Arsenal. Ben nu bezig met de Copa America want ben ook bondscoach van Brazilie.Eerste groepswedstrijd 5-0 gewonnen van Ecuador.
pi_72958526
Even een vraagje:

Binnenkort begint bij mij het WK en dan zullen er weer flink wat bondscoaches uitvliegen.
Wanneer ik solliciteer op een functie als bondscoach terwijl ik Bayern Munchen coach, betekend dit dat ik beiden ga managen ?!?

Kan me herinneren dat ik ooit bondscoach van Israel ben geweest, maar dat was omdat ze me dat aanboden.
U MAD?
pi_72961531
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:19 schreef de_boswachter het volgende:
Even een vraagje:

Binnenkort begint bij mij het WK en dan zullen er weer flink wat bondscoaches uitvliegen.
Wanneer ik solliciteer op een functie als bondscoach terwijl ik Bayern Munchen coach, betekend dit dat ik beiden ga managen ?!?

Kan me herinneren dat ik ooit bondscoach van Israel ben geweest, maar dat was omdat ze me dat aanboden.
Kort maar bondig: Ja!
pi_72961668
OK. Dus Bayern zal het me niet kwalijk nemen ? (reputatie, fans etc.)

Want aan het begin van een game kun je bijvoorbeeld ook ALLEEN bondscoach worden van een land, vandaar.
U MAD?
  maandag 21 september 2009 @ 11:36:43 #239
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72961853
Voor zover ik weet niet, ben zelf bondscoach van Nederland en misbruik de functie om mijn toptalenten/(nog)net-niet spelers op niveau mee te laten draaien.
Nooit in het spel geouwehoer mee gehad, wel wat journalistieke kwesties over het ontbreken van Sneijder en van der Vaart terwijl ik Fer en De Guzman wel laat spelen.
  maandag 21 september 2009 @ 12:03:08 #240
51286 w00h00
Digital man!
pi_72962649

Gisteren maar weer eens opgepakt na enkele maanden geen FM.

Ik had nog een halve finale wedstrijd in de Euro cup en een kampioenwedstrijd open staan.

Helaas uitgeschakeld in de halve finale door Man City, wel kampioen geworden, nadat ik vorig jaar nog 1 punt te kort kwam.

Pavelyuchenko is me aageboden in de zomer door Tottenham en die kon ik voor slechts 6 miljoen overnemen, en aangezien ik graag een targetman wilde hebben, kwam dat goed uit. Inmiddels heeft hij ook al 6 keer gescoord in vier wedstrijden.

Verder heb ik Choco gescout als vervanger voor Aissati die graag naar Schalke wilde vertrekken. Ook heb ik Velthuizen aangetrokken, omdat ik Stekelenburg maar niet tevreden krijg en ik hem in de toekomst moet/ga verkopen.

Ik had ook nog graag een goede CV erbij willen hebben, tot de laatste dag had ik vertrouwen in de komst van n' Koulou van Monaco tot dat Real Madrid (wie anders?) zich ermee ging bemoeien.
pi_72976982
Zojuist de halve finale CL bereikt met Bayern Munchen door Liverpool te verslaan (3-3 en 1-1):

Met nog 6 wedstrijden te gaan 11 punten los in de competitie.

En nog een halve finale in de beker te gaan.

Al met al de kans op een fantastisch seizoen, alhoewel de CL toch wel wat hoog gegrepen lijkt. Weet nog niet tegen wie ik moet, maar Real Madrid en Manchester United zijn toch vele malen sterker.
U MAD?
pi_72978018
Ik heb net de transferperiode achter de rug en heb eindelijk eens een keer leuk zaken kunnen doen en een evenwichtig team samen kunnen stellen. De bedoeling is om nu eindelijk een serieuze gooi naar de titel te doen, na een paar jaar achter elkaar 3e / 4e te zijn geworden. Vorig jaar wel de beker gewonnen, de eerste prijs dus. Het is me alleen nog steeds niet gelukt om een echt hele goede keeper te vinden...

Wel wat leuke talentjes kunnen strikken die allemaal bij de reserves meedoen of worden verhuurd. Ik heb aan het einde van vorig seizoen een half elftal terug laten komen bij Fortuna Sittard omdat ze anders ws. zouden promoveren en ik weer een nieuwe club moest zoeken in de eerste divisie om mee samen te werken, nadat dat eerder al met RBC was gebeurd.

Dit is nu mijn team:

Selectie:

De eerste competitiewedstrijd van het seizoen was meteen memorabel. Ajax had een week eerder de Super Cup gestolen in de verlenging, en nu was het tijd voor revanche:

Helaas ben ik de CL misgelopen, maar in de UEFA Cup ben ik in elk geval door naar de groepsfase, die ik zeker wel door ga komen. Op naar de eerste landstitel! Die schaal moet en zal naar het prachtige FC Dordrecht Stadium wat ik een paar jaar geleden heb laten bouwen.
pi_72978071
Maarten Stekelenburg heeft overigens in mijn game besloten om in de zomer van 2023 toch maar eens te stoppen, hij is nog gewoon eerste doelman van Ajax, hoewel hij deze maand 40 wordt.
pi_72978532
Ja hoor, het is weer eens zover, ik kan geen enkele voorsprong vasthouden in belangrijke wedstrijden. Net na een 2-0 voorsprong tegen PSG het nog 2-2 laten worden. Had mijn vleugelspelers al vervangen door meer verdedigend ingestelde spelers en de backs constant achterin gehouden en zelfs nog een echte verdedigende middenvelder ingebracht die ik specifiek hun meest dreigende spits liet dekken (waarmee die dus 2 spelers had die specifiek hem moesten dekken.

En wie mag er een paar minuten na die wijzigingen vrij oprukken zonder dat zijn 2 bewakers in de buurt zijn en scoort een wereldgoal? Juist, diezelfde spits .

Iemand tips om een wedstrijd fatsoenlijk 'dood' te maken in zo'n situatie?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72978818
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ja hoor, het is weer eens zover, ik kan geen enkele voorsprong vasthouden in belangrijke wedstrijden. Net na een 2-0 voorsprong tegen PSG het nog 2-2 laten worden. Had mijn vleugelspelers al vervangen door meer verdedigend ingestelde spelers en de backs constant achterin gehouden en zelfs nog een echte verdedigende middenvelder ingebracht die ik specifiek hun meest dreigende spits liet dekken (waarmee die dus 2 spelers had die specifiek hem moesten dekken.

En wie mag er een paar minuten na die wijzigingen vrij oprukken zonder dat zijn 2 bewakers in de buurt zijn en scoort een wereldgoal? Juist, diezelfde spits .

Meestal als ik ineens verdedigend ga spelen gaat het fout, als het goed draait laat ik het gewoon staan.
  maandag 21 september 2009 @ 20:27:23 #246
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72979072
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:02 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb net de transferperiode achter de rug en heb eindelijk eens een keer leuk zaken kunnen doen en een evenwichtig team samen kunnen stellen. De bedoeling is om nu eindelijk een serieuze gooi naar de titel te doen, na een paar jaar achter elkaar 3e / 4e te zijn geworden. Vorig jaar wel de beker gewonnen, de eerste prijs dus. Het is me alleen nog steeds niet gelukt om een echt hele goede keeper te vinden...

Wel wat leuke talentjes kunnen strikken die allemaal bij de reserves meedoen of worden verhuurd. Ik heb aan het einde van vorig seizoen een half elftal terug laten komen bij Fortuna Sittard omdat ze anders ws. zouden promoveren en ik weer een nieuwe club moest zoeken in de eerste divisie om mee samen te werken, nadat dat eerder al met RBC was gebeurd.

Dit is nu mijn team:

[ afbeelding ]

Selectie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De eerste competitiewedstrijd van het seizoen was meteen memorabel. Ajax had een week eerder de Super Cup gestolen in de verlenging, en nu was het tijd voor revanche:

[ afbeelding ]

Helaas ben ik de CL misgelopen, maar in de UEFA Cup ben ik in elk geval door naar de groepsfase, die ik zeker wel door ga komen. Op naar de eerste landstitel! Die schaal moet en zal naar het prachtige FC Dordrecht Stadium wat ik een paar jaar geleden heb laten bouwen.
Waar zijn de Nederlanders. Zie alleen Jan Hoek.
Elite
Tegen TTIP
pi_72979142
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:27 schreef Happel het volgende:

[..]

Waar zijn de Nederlanders. Zie alleen Jan Hoek.
Die heb ik gehaald als goedkope (transfervrije) back-up. Verder heb ik in de reserves nog twee talentjes lopen. Het verbaast me eigenlijk dat je daar op let, dat doe ik echt totaal niet.

Al die Nederlandse clubs vragen de hoofdprijs.

Bij het eerste heb ik overigens wel 4-5 buitenlanders die als eigen jeugd worden gerekend.
pi_72979469
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Meestal als ik ineens verdedigend ga spelen gaat het fout, als het goed draait laat ik het gewoon staan.
Nou, het ging vrij gelijk op maar mijn ploeg scoorde 2 keer vanuit een dode spelsituatie. En eerlijk gezegd zouden mijn spelers toch echt genoeg kwaliteit moeten hebben om dan vanuit een verdedigender systeem de boel dicht te houden.

Eerst probeerde ik dan door met 5 man achterin te zetten de boel dicht te houden maar dan ging iedereen als een kip zonder kop zijn tegenstander laten lopen.

Ok, denk je dan, misschien is de omschakeling van systeem te groot. Dus maar wat lichtere aanpassingen, ik speel 4-4-2 met aanvallende vleugelspelers. Die vervang je dan door middenvelders die verdedigend sterker zijn en aanvallend wat minder en je laat ze wat minder vaak opkomen. Zelfde geldt voor de wingbacks. Maar nee hoor, backs staan lucht te dekken, centrumverdediger laat zijn man lopen en het extra slot op de deur stond zo'n 20 meter verderop te kijken hoe de bal snoeihard via de paal binnengaat. (Om de een of andere reden scoort mijn ploeg nooit via de paal of onderkant lat maar schijnen computergestuurde teams het regelmatig te doen ).

Ik heb gewoon vaak het idee dat wat ik tijdens de wedstrijd doe nauwelijks meer effect heeft. Wat voorbeelden, keeper rost de bal steeds naar voren wat steevast tot balverlies leidt. Dus ik instrueer hem specifiek naar een verdediger te passen en zet zijn passing op kort. Maakt nauwelijks verschil, hij rost hem nog bijna even vaak naar voren. En dan heb ik het niet over wanneer er druk gezet wordt, nee gewoon bij doeltrappen

Linksback, zelfde verhaal, staat al op redelijk korte passes ingesteld maar geeft vrijwel uitsluitend hoge ballen naar voren. Nog korter laten passen: enige effect dat dat leek te hebben was dat hij levensgevaarlijke balletjes in de breedte ging geven en als hij naar voren speelde nog steeds hoge ballen gaf . En dat was dan bij een speler die iets van 15+ voor passing heeft .

Serieus, ik snap soms echt niet hoe dat spel tot zijn beslissingen komt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 21 september 2009 @ 20:49:36 #249
203638 DurQ
pi_72980137
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Zorg er altijd voor dat je middenveld niet overlopen wordt. Haal er dan gewoon een spits uit en breng een middenvelder.

Of is de conditie van je spelers niet goed genoeg, want dan wordt je op het eind van een moeilijke wedstrijd vaak ook overlopen
pi_72980249
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:49 schreef DurQ het volgende:

[..]

Zorg er altijd voor dat je middenveld niet overlopen wordt. Haal er dan gewoon een spits uit en breng een middenvelder.

Of is de conditie van je spelers niet goed genoeg, want dan wordt je op het eind van een moeilijke wedstrijd vaak ook overlopen

Ik haal sowieso spelers die onder de 70% komen eruit, tenzij het een belangrijke speler is waarvoor ik een goede vervanger klaar heb en het een spannende/belangrijke wedstrijd is.

Maar als ik 2-0 voorkom tegen een betere ploeg wacht ik tot de 60e-70e minuut, als het dan nog zo is haal ik er een spits uit voor een tweede verdedigende middenvelder en laat ik mijn team defensiever spelen, terugzakken, zet ik de closing down omhoog en ga ik lekker op de counter spelen.
  maandag 21 september 2009 @ 20:59:21 #251
203638 DurQ
pi_72980541
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik haal sowieso spelers die onder de 70% komen eruit, tenzij het een belangrijke speler is waarvoor ik een goede vervanger klaar heb en het een spannende/belangrijke wedstrijd is.

Maar als ik 2-0 voorkom tegen een betere ploeg wacht ik tot de 60e-70e minuut, als het dan nog zo is haal ik er een spits uit voor een tweede verdedigende middenvelder en laat ik mijn team defensiever spelen, terugzakken, zet ik de closing down omhoog en ga ik lekker op de counter spelen.
Ik zorg er altijd voor dat een speler met minimaal 95-96% fitheid begint aan de wedstrijd. Komt ie in de buurt van de 80% gaat ie er sowieso uit. Hoe goed de speler ook is.

Daarom bouw ik altijd binnen een seizoen of 2 een team waarmee ik op zijn minst een dubbele bezetting heb op alle posities. En ik laat spelers trainen op meerdere posities. Ik ben dan ook erg fan van rouleersysteem.

Maar als ik 2-0 voor sta ga ik niet mn tactiek wijzigen. Sowieso is het slecht om je tactiek te wijzigen. Ook in uit wedstrijden speel ik hetzelfde als thuis.

Als je met een minder team speelt, moet je een behoudende tactiek neerzetten en die gebruiken in uit en thuis wedstrijden.

Op de manier zoals ik net zei, heb ik bijvoorbeeld met Ajax een serie neer gezet waarin ik meer dan 50 wedstrijden niet had verloren op rij.
pi_72981014
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:59 schreef DurQ het volgende:

[..]

Ik zorg er altijd voor dat een speler met minimaal 95-96% fitheid begint aan de wedstrijd. Komt ie in de buurt van de 80% gaat ie er sowieso uit. Hoe goed de speler ook is.
Bij uitzondering wil ik nog wel eens iemand laten starten met 90-95, als zijn vervanger niet goed genoeg is/niet beschikbaar en ik bijvoorbeeld Europees moet spelen of een topper moet spelen.

quote:
Daarom bouw ik altijd binnen een seizoen of 2 een team waarmee ik op zijn minst een dubbele bezetting heb op alle posities. En ik laat spelers trainen op meerdere posities. Ik ben dan ook erg fan van rouleersysteem.

Echt rouleren doe ik niet, maar ik heb wel overal goede spelers achter de hand en hertrainen doe ik altijd, zodat mijn AMC ook op ML en/of MR uit de voeten kan, mijn ST als AMC, mijn linksbuiten op rechts en andersom men mijn DC ook als back. Alleen bij hele jonge of hele oude spelers (bij mij is dat alles boven de 30) doe ik dat niet, omdat dat ten koste gaat van de rest van de trainingsintensiteit.

quote:
Maar als ik 2-0 voor sta ga ik niet mn tactiek wijzigen. Sowieso is het slecht om je tactiek te wijzigen. Ook in uit wedstrijden speel ik hetzelfde als thuis.

Als je met een minder team speelt, moet je een behoudende tactiek neerzetten en die gebruiken in uit en thuis wedstrijden.

Mee eens.

Maar echt de boel op slot gooien heeft voor mij wel eens gewerkt als ik echt tegen een veel beter team speelde (bijvoorbeeld met een 1e divisie middenmoter tegen Ajax/Feyenoord/etc.) en pas heel laat in de wedstrijd. Eigenlijk nooit als ik met 1 doelpunt voor sta.

In principe laat ik het staan als het goed draait. Als het niet goed gaat wissel ik juist. Daarom heb ik ook veel meer aanvallende spelers op de bank dan verdedigende.

quote:
Op de manier zoals ik net zei, heb ik bijvoorbeeld met Ajax een serie neer gezet waarin ik meer dan 50 wedstrijden niet had verloren op rij.
Nice.
  maandag 21 september 2009 @ 21:23:13 #253
203638 DurQ
pi_72981589
Ow en ik heb altijd de obsessie om van elke vleugel verdediger een Winger Back te maken:P
pi_72981878
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:23 schreef DurQ het volgende:
Ow en ik heb altijd de obsessie om van elke vleugel verdediger een Winger Back te maken:P
Doe ik niet, want ik gebruik geen wing backs.

Ik train ze gewoon om naar de andere kant.
  maandag 21 september 2009 @ 21:30:21 #255
203638 DurQ
pi_72981926
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Doe ik niet, want ik gebruik geen wing backs.

Ik train ze gewoon om naar de andere kant.
Ik zet ze ook nooit op zie positie, maar ik wil wel dat ze aanvallend spelen. dus in mijn geachten is dat dan beter:P
pi_72981979
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:30 schreef DurQ het volgende:

[..]

Ik zet ze ook nooit op zie positie, maar ik wil wel dat ze aanvallend spelen. dus in mijn geachten is dat dan beter:P
Ik heb zo het vermoeden dat dat echt nergens op slaat.
  maandag 21 september 2009 @ 21:33:36 #257
203638 DurQ
pi_72982093
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik heb zo het vermoeden dat dat echt nergens op slaat.
haha nee ik denk t ook niet. En toch doe ik het.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 september 2009 @ 21:49:15 #258
185115 Juk
Misschien
pi_72982777
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die heb ik gehaald als goedkope (transfervrije) back-up. Verder heb ik in de reserves nog twee talentjes lopen. Het verbaast me eigenlijk dat je daar op let, dat doe ik echt totaal niet.

Al die Nederlandse clubs vragen de hoofdprijs.

Bij het eerste heb ik overigens wel 4-5 buitenlanders die als eigen jeugd worden gerekend.
Ik krijg altijd taalbarrières als ik van alles wat haal.
  maandag 21 september 2009 @ 22:03:17 #259
203638 DurQ
pi_72983432
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:49 schreef Juk het volgende:

[..]

Ik krijg altijd taalbarrières als ik van alles wat haal.
Of dat het een jaar duurt voordat ze zijn gesetteld.

Ik kocht Bojan voor veel te veel geld, 30 miljoen. Hij krijgt 135.000 euro per week. Maar zn eerste jaar raakte hij geen pepernoot.

Nu het 2e jaar speelt hij wel geweldig.
pi_72983764
Zojuist met QPR kampioen geworden in het eerste seizoen! Dus daarom promoveer ik!

Heb ik wel wat aankopen voor moeten doen.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_72983885
45 miljoen voor Ribery is dat een goede deal ?
U MAD?
pi_72983950
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:33 schreef DurQ het volgende:

[..]

haha nee ik denk t ook niet. En toch doe ik het.
SPOILER
Nou, ik heb nu een speler gehaad die op papier zowel offensief als verdedigend erg sterk is. Van nature een linksback maar kan ook linkermiddenveld spelen, daar had ik heb voor gehaald. Het lullige is dat hij met al zijn offensieve kwaliteiten en instructies véél behoudender speelt dan mijn natuurlijke linkerwinger die ook linkermiddenveld kan spelen.

Daar word ik altijd wel een beetje ziek van. Op papier fantastische spelers en dan blijken ze toch een of andere tik te hebben waardoor ze totaal de rol die je voor ze in gedachten had niet uit kunnen voeren. Nou ja, ik heb iig een fatsoenlijke linksback achter de hand.
  maandag 21 september 2009 @ 22:48:28 #263
203638 DurQ
pi_72985462
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou, ik heb nu een speler gehaad die op papier zowel offensief als verdedigend erg sterk is. Van nature een linksback maar kan ook linkermiddenveld spelen, daar had ik heb voor gehaald. Het lullige is dat hij met al zijn offensieve kwaliteiten en instructies véél behoudender speelt dan mijn natuurlijke linkerwinger die ook linkermiddenveld kan spelen.

Daar word ik altijd wel een beetje ziek van. Op papier fantastische spelers en dan blijken ze toch een of andere tik te hebben waardoor ze totaal de rol die je voor ze in gedachten had niet uit kunnen voeren. Nou ja, ik heb iig een fatsoenlijke linksback achter de hand.
Net echt he

Weet je wie bij mij geweldig is op links. Supusepa (talentje van Ajax)
  maandag 21 september 2009 @ 23:08:42 #264
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_72986332
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:13 schreef de_boswachter het volgende:
45 miljoen voor Ribery is dat een goede deal ?
wil je hem kopen of verkopen en welke clubs etc. ?
pi_72986515
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:48 schreef DurQ het volgende:

[..]

Net echt he

Weet je wie bij mij geweldig is op links. Supusepa (talentje van Ajax)
Christian Supusepa? Haha, dat was in mijn game binnen no time een amateur, nooit iets gepresteerd.
pi_72986632
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:08 schreef inZanity het volgende:

[..]

wil je hem kopen of verkopen en welke clubs etc. ?
Verpatsen, Madrid.
U MAD?
  maandag 21 september 2009 @ 23:38:55 #267
185115 Juk
Misschien
pi_72987547
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:16 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Verpatsen, Madrid.
De eerste vraag die ik mezelf altijd stel met zulke transfers is: "Hoeveel ga ik erop achteruit".
Als dat heel veel is dan is de volgende: "Kan ik wat leuks terugkopen voor die centen die ik krijg".
pi_72989382
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:16 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Verpatsen, Madrid.
Ik zoek dan altijd ff snel een speler die net zo goed is voor een minder bedrag. Als dat er niet is hou ik hem lekker
pi_72990521
Ribery is werelds, ecgter kan hem
niet altijd blijven houden want hij is soms
ontevredrn als ik boden afsla.

Heb al Sanchis van Udinese teruggehaald voor zijn plek.
U MAD?
pi_73000448
Net ook weer zo'n leuke. Speler die nog geen doelpunt gemaakt heeft in zijn carriere en maar 12 voor afstandschoten heeft legt bij een 1-0 stand in mijn voordeel vanaf een meter of 25 met een loeihard schot perfect in de kruising. Wat is dat voor onzin? Mijn spelers die 15+ voor afstandschoten hebben scoren doorgaans alleen maar uit vrije trappen net buiten de 16. Elk ander afstandschot wordt doorgaans recht op de keeper geschoten...

Soms heb ik echt het vermoeden dat er een of andere script in het spel is dat zegt dat grote wedstrijden 'spannend' moeten zijn. Gelukkig nog wel gewonnen, ook door een vrij onwaarschijnlijk doelpunt, dat dan weer wel .

Wat het dood maken van wedstrijden betreft lijkt het terugschuiven van de verdedigende linie ook wel enigzins te werken. Dus niet alleen mentaliteit en aanvallende impulsen van de backs terugbrengen maar ook de verdedigende lijn 'dieper' zetten. Dan lijken ze over het algemeen iig idd achter hun tegenstanders te blijven. Ze staan nog steeds wel regelmatig beroerd te dekken bij voorzetten maar het begin is er.
pi_73003768
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Net ook weer zo'n leuke. Speler die nog geen doelpunt gemaakt heeft in zijn carriere en maar 12 voor afstandschoten heeft legt bij een 1-0 stand in mijn voordeel vanaf een meter of 25 met een loeihard schot perfect in de kruising. Wat is dat voor onzin? Mijn spelers die 15+ voor afstandschoten hebben scoren doorgaans alleen maar uit vrije trappen net buiten de 16. Elk ander afstandschot wordt doorgaans recht op de keeper geschoten...
Was het toevallig ook hun 1e schot van de wedstrijd..
Zo speelde ik 1-1 tegen Groningen. Ik had 5 schoten tussen de palen, zij 1
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:48:23 #272
203638 DurQ
pi_73012485
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Christian Supusepa? Haha, dat was in mijn game binnen no time een amateur, nooit iets gepresteerd.
Was bij mij wel in FM2007 he
pi_73012995
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:38 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Was het toevallig ook hun 1e schot van de wedstrijd..
Zo speelde ik 1-1 tegen Groningen. Ik had 5 schoten tussen de palen, zij 1
Dat niet, maar dat soort zaken heb ik in vorige edities van FM ook vaak meegemaakt.
pi_73013585
LOL !

Marica mist in de 92ste miunuut met een 1-1 stand de penalty voor VFB Stuttgart in de halve finale.
Ik scoor in de 114e de winnende.

FINALE

Halve finale CL tegen Real Madrid trouwens

En in de competitie heb ik nog 1 punt nodig om kampioen te worden, 5 wedstrijden voor het einde.
U MAD?
pi_73034170
Het staat hier vast wel ergens, maar wanneer komt FM'10 nou precies uit?
Smile, it confuses people.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:30:31 #276
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_73071362
Heb mijn oude save weer opgepakt .

Dit is mijn 4e jaar bij Denemarken, de vorige keer heb ik me ook redelijk simpel geplaatst voor EK, maar het EK zelf was een grote teleurstelling met een vroege uitschakeling. Ik hoop nu op een mooi succes in Spanje (gastland voor het WK 2018). Het enige gelijkspel was uit tegen Italie 2-2, bij rust stond het nog 2-0 voor de italianen maar de 2e helft was helemaal voor de Denen en in de laatste minuut kregen we nog een dot van een kans voor de 3-2, maar hij ging naast .

Dit is toch wel de held van het team, ben benieuwd of hij de 100 International goals gaat halen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_73127392
Wil ik spel laden krijg ik crash dump

Dus ik kom mijn spel niet meer in..
iemand een idee ?
pi_73127995
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:32 schreef the_legend_killer het volgende:
Wil ik spel laden krijg ik crash dump

Dus ik kom mijn spel niet meer in..
iemand een idee ?
Daarom doe ik nooit mijn save games in 1 map maar op meerdere
  zondag 27 september 2009 @ 11:23:55 #279
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_73143146
Chivu en Maicon zijn toe aan een nieuwe uitdaging maar ik wil ze niet kwijt. Kan ik er iets aan doen dat ze weer gemotiveerd raken?
pi_73144553
3e seizoen PSV loopt goed tot nu toe.. hoef geen Europees te spelen omdat ik vorig seizoen de play-offs verloor.. maar na 13 duels 10 winst en 3x gelijk(Ajax, Feyenoord en NEC, alle 3 0-0).
Ajax staat op 3 verliespunten, AZ op 5 en Feyenoord op 11.
Toivonen heeft 8 goals gemaakt, Maza 6 en Koef 5.

Mijn enige verkopen zijn Bas Roorda die gratis naar Levadia Tallinn ging en Andreas Isaksson die voor 2,8m naar Portsmouth vertrok.
Ik heb onder andere een 16 jarige Roemeense regen aangetrokken die volgens mijn assistent veel beter kan worden dan Ibrahim Afellay, die ondanks dat hij weg wilt nog steeds bij PSV zit .

Overigens was de harmonie in de ploeg door de 5e plaats van vorig seizoen nog maar 11%. Nu staat hij weer op 43%

[ Bericht 10% gewijzigd door MMUFC op 27-09-2009 12:41:58 ]
  zondag 27 september 2009 @ 12:50:26 #281
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_73144966
quote:
[b]Op zondag 27 september 2009 12:31

Overigens was de harmonie in de ploeg door de 5e plaats van vorig seizoen nog maar 11%. Nu staat hij weer op 43%
Waar kan je dat zien?
pi_73145262
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:50 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Waar kan je dat zien?
In het scherm van je club en dan op Vertrouwen klikken.. Dan staat de balk van "Harmonie in ploeg" bij het overzicht en als je op Overige klikt krijg je ook nog eens een kleine uitleg van het bestuur erbij.

Ajax heeft het duel dat ze achter stonden met 2-2 gelijk gespeeld tegen Sparta. Toch best knap van Ajax.. Sparta staat namelijk 18e
  zondag 27 september 2009 @ 13:09:57 #283
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_73145471
Staat bij mij op 75%, zit wel goed dus...
pi_73147269
Elk jaar heb ik weer zin in FM, maar elk jaar stop ik ook altijd na een halfjaar met spelen omdat het gewoon te moeilijk is. Op forums (hier dus ook) zie je allemaal top prestaties, maar ik ben al blij als ik met Cambuur een periode titel haal.
pi_73176927
Met Ajax in het tweede seizoen na 12 wedstrijden eerste met 3 punten voor op PSV en Feyenoord, AZ,Utrecht en Vitesse volgen op 5 punten. Groepsfase in de CL ovleefd met Zenit,Salsburg en Man UTD nu tegen Real Madrid in eerste knockout fase.
  maandag 28 september 2009 @ 13:57:55 #286
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_73179085

Bendtner staat nu op 101 interlands en 96 doelpunten . Next stop Portugal als ze me aannemen
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_73192591
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ik verloor zojuist met 1-0 van Sparta.. ik had 14 schoten waarvan 5 op goal en zelfs alleen op de keeper faalden ze,.. Sparta had 4 schoten waarvan 2 op goal. In de 90+2e minuut scoort Richard van Haaren van ruim 20 meter. Afstandsschoten heeft hij op 4 en hij roste hem zomaar in de kruising

Overigens ben ik mijn 5 punten voorsprong al weer kwijt.. stond met 3-1 voor tegen Vitesse en dat werd nog 3-3 en verloor direct erna van Sparta.. AZ en Ajax wonnen beide duels en staan op punten gelijk. Op doelsaldo staat AZ 1e(+2) en ik 2e en Ajax 3e(0)..
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:05:03 #288
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_73203516
Die afstandschoten zijn ook zwaar irritant. Spelers schieten vanaf 20 meter perfect de kruising in terwijl mijn speler met Long Shots op 19 elke keer over schiet of keihard tegen de keeper :S
pi_73203858
Sta inmiddels weer 1e AZ verloor van Ajax en ik speelde gelijk tegen Ajax. Sta nu op doelsaldo voor Ajax en AZ kan op 1 punt van ons komen..
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:31:51 #290
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_73207091
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:05 schreef Kn0x het volgende:
Die afstandschoten zijn ook zwaar irritant. Spelers schieten vanaf 20 meter perfect de kruising in terwijl mijn speler met Long Shots op 19 elke keer over schiet of keihard tegen de keeper :S
Hehe herkenbaar.
Al doe ik bij spelers die qua stats beter zijn dan ze daadwerkelijk presteren meestal vragen aan de speler of ze meer willen proberen om van afstand te schieten, 1 op 1 of whatever en dat werkt wel aardig.
Zo had ik bij een bepaalde save C. Ronaldo voor de vrije trappen, hooguit 1 uit de 25 raak met wat geluk en nu scoort ie er 7 uit 10 met vrije trappen.
pi_73207965
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:31 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Hehe herkenbaar.
Al doe ik bij spelers die qua stats beter zijn dan ze daadwerkelijk presteren meestal vragen aan de speler of ze meer willen proberen om van afstand te schieten, 1 op 1 of whatever en dat werkt wel aardig.
Zo had ik bij een bepaalde save C. Ronaldo voor de vrije trappen, hooguit 1 uit de 25 raak met wat geluk en nu scoort ie er 7 uit 10 met vrije trappen.
Zal ik vanavond eens naar kijken dan
pi_73218087
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:07 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Zal ik vanavond eens naar kijken dan
De afstandsschieters hebben het allemaal afgewezen.. Heb Dzsudzsak nu gevraagd langs de linkerflank te dribbelen.. wat hij wel accepteerde..
pi_73224393
Zijn er meer mensen die problemen hebben met FM onder Windows 7? Ik krijg de melding na 't installeren dat er essentiele data mist om 't programma te starten.

Ik heb al onder compatibiliteitsmodus geprobeerd, maar 't haalt niets uit
pi_73224565
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:31 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Hehe herkenbaar.
Dat moet ik ook eens gaan proberen want het lijkt nergens op wat mijn schotspecialisten presteren.
pi_73227853
Sta inmiddels 2 punten achter Ajax.. Had 1 blessure voor het duel met Heerenveen.. tijdens dat duel en op de trainingen erna raakten er 4 spelers geblesseerd/ziek waardoor ik 5 man moest missen tegen Feyenoord(3 basisspelers, 1 bankzitter en een standin).. 1-1 tegen Feyenoord en Ajax won.. dus nog 10 duels te gaan.. 2 punten achter..
pi_73229325
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:05 schreef Kn0x het volgende:
Lijkt me zeer sterk dat dat alleen bepaald wordt door afstandsschoten. Volgens mij is evenwicht ook een van de andere cruciale eigenschappen, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Patat Friet
pi_73230617
Newcastle (met nieuwe DB)

1st seizoen : Kampioen Coca-Cola Championship
2e seizoen : 9e in de Premier League
3e seizoen: slechte seizoensstart, 18 na 10 wedstrijden..en ontslag
you might aswell do the white line
pi_73315796
godverdomme, nu manager van Heracles Almelo, vorig seizoen 10e in de eredivisie, dit seizoen(team versterkt zelfs) Stijnen is keeper, Thiago Cuna in de spits, Birger Maertens, Juan Carlos Toja, Karim Saidi.

5 gespeeld, 5 verloren gaat echt heel erg kut, kan kennelijk geen goeie tactiek vinden
you might aswell do the white line
pi_73319092
Ik heb Elia gewoon voor 1,5 mln weg kunnen kapen bij HSV (winterstop 1e seizoen PSV). Hele behoorlijke stats en als je de 3d weergave bekijkt zie je 'm echt af en toe z'n tegenstander dol draaien
pi_73325493
Verschrikkelijk.. ben een nieuwe game begonnen met Tottenham Hotspur..
Win in de voorbereiding met 6-0 van Anderlecht, met 9-0 van Frosinone en met 6-2 van Atalanta Bergamo.. Vervolgens de 1e competitieduel: 2-0 nederlaag tegen West Ham
pi_73339423
Om de een of andere reden werkt mijn FM nietmeer van de ene op de andere dag. Hij blijft crashen als ik aan het spelen ben, zwaar kut. Iemand ooit hetzelfde gehad?
Patat Friet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')