abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72368095
Er was laatst een onderzoek dat uitwees dat mensen die geestdodend werk verrichten of juist niet verder hoeven te kijken dan hun eigen taak vroeger sterven. Hun energie wordt niet optimaal benut waardoor er afbraak plaatsvindt van een bepaald deel van de zenuwen. Zou de details eens op moeten zoeken.
Dus een creatief brein dat verder kijkt dan nodig is beter af.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_72368143
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:58 schreef nokwanda het volgende:
Er was laatst een onderzoek dat uitwees dat mensen die geestdodend werk verrichten of juist niet verder hoeven te kijken dan hun eigen taak vroeger sterven. Hun energie wordt niet optimaal benut waardoor er afbraak plaatsvindt van een bepaald deel van de zenuwen. Zou de details eens op moeten zoeken.
Creativiteit is volgens mij de ultieme behoefte, en het heeft ook het meeste energie nodig. Het is tegelijk een van onze sterkste kanten. Oftewel dat verhaal wat je verteld zit een leuke logica in.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72368212
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:56 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nou, half sarcastisch. Het punt is inderdaad wel dat het (te) vaak zo is dat de juiste mensen (qua kunde) aan het hoofd staan met de verkeerde intenties.

Men is vaak blind als het gaat om het vervullen van de behoefte, het is de sterkste drang die je als mens in je hebt. Daarom dat ze zichzelf blind zullen staren op die "wens".

Dat is ook de reden dat mensen zich in een religie (of andere behoeftevoorziening) kunnen verliezen en dat daar dus juist het gevaar in schuilt.
Inderdaad is de wil van het ego vaak in conflict met een hogere wil die je biedt wat nodig is. En omdat mensen dat vaak niet kunnen herkennen maken ze fouten. Daarom heeft men het in verschillende levensbeschouwingen vaak over het overwinnen van de wil/behoeften. Men doelt dan op de wil/behoeften van het ego. Maar ik denk dat asceten dan ook de plank misslaan door te willen bewijzen dat ze zonder vanalles kunnen als mens. Het is de bedoeling dat je als individu bevrijd raakt van de materiele behoeften van het ego die geen doel dienen om het organisme te laten functioneren, lijkt me. Niet dat je als een plant gaat zitten en bewijst dat je zonder voedsel of interactie kan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72368230
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:57 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als dat zo is, zijn er wel heel erg weinig 'volwassenen'
Volwassenheid is helaas een zeldzaam goed in deze wereld.

Ik heb ooit gelezen over de 87/13 regel, ga hier nog eens wat over opzoeken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72368245
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:02 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Inderdaad is de wil van het ego vaak in conflict met een hogere wil die je biedt wat nodig is. En omdat mensen dat vaak niet kunnen herkennen maken ze fouten. Daarom heeft men het in verschillende levensbeschouwingen vaak over het overwinnen van de wil/behoeften. Men doelt dan op de wil/behoeften van het ego. Maar ik denk dat asceten dan ook de plank misslaan door te willen bewijzen dat ze zonder vanalles kunnen als mens. Het is de bedoeling dat je als individu bevrijd raakt van de materiele behoeften van het ego die geen doel dienen om het organisme te laten functioneren, lijkt me. Niet dat je als een plant gaat zitten en bewijst dat je zonder voedsel of interactie kan.
Ga maar eens in TRU lezen. KILL THE BUDDHA!
pi_72368369
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:02 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Jup, zonder basisbehoeften sterf je. Zo simpel is het helaas.

Zelfs in de voortplanting zit zo'n "mechanisme" ingebouwd (althans dat is een medische theorie) want uit studie bljikt dat mannen die niet regelmatig een zaadlozing hebben een grotere kans op prostaatkanker hebben.

Het devies moet eigenlijk zijn > luister naar je basisbehoeften. Maar in een maatschappij als de onze rust er op bepaalde behoeften een (begrijpelijk) moreel taboe. Je kunt niet midden op straat ongestoord gaan ehm... intercoursen zeg maar
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 2 september 2009 @ 13:10:01 #127
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72368394
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:58 schreef nokwanda het volgende:
Mja... Klopt, maar die medaile heeft 2 kanten. Verder kijken wordt namelijk vaak niet gewaardeerd, waardoor je weer tegen een muur aan loopt. Met stress, depressie etc als gevolg. Zeker op de werkvloer, maar b.v. ook op school enzo.
& dan ben je alles behalve beter af. (spreek uit ervaring)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_72368405
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:09 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zelfs in de voortplanting zit zo'n "mechanisme" ingebouwd (althans dat is een medische theorie) want uit studie bljikt dat mannen die niet regelmatig een zaadlozing hebben een grotere kans op prostaatkanker hebben.

Het devies moet eigenlijk zijn > luister naar je basisbehoeften. Maar in een maatschappij als de onze rust er op bepaalde behoeften een (begrijpelijk) moreel taboe. Je kunt niet midden op straat ongestoord gaan ehm... intercoursen zeg maar
Oftewel ben eerlijk tegenover jezelf.
pi_72368436
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Mja... Klopt, maar die medaile heeft 2 kanten. Verder kijken wordt namelijk vaak niet gewaardeerd, waardoor je weer tegen een muur aan loopt. Met stress, depressie etc als gevolg. Zeker op de werkvloer, maar b.v. ook op school enzo.
En juist dat is waarom onze huidige maatschappij minder goed is. Alles heeft dus helaas zijn keerzijde(s)
Mr. Prolapse 2009
pi_72368622
quote:

[..]

Het kost dan ook veel energie om een andere baan te zoeken en daar ingewerkt te raken. Dat zorgt ervoor dat je lef nodig hebt om dit uberhaupt te gaan doen.
  woensdag 2 september 2009 @ 13:36:01 #131
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72369106
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:19 schreef mediaconsument het volgende:
Het kost dan ook veel energie om een andere baan te zoeken en daar ingewerkt te raken. Dat zorgt ervoor dat je lef nodig hebt om dit uberhaupt te gaan doen.
Yep. Op mijn huidige werkplek heb ik dat probleem overigens niet. In tegendeel, hier wordt geregeld juist een beroep gedaan op m'n creatieviteit Gelukkig maar, want de 'basis' werkzaamheden zijn niet bepaald "inspirerend" (meer)

Overigens is er meer dan 'lef' die mee speelt. Verantwoordelijkheid speelt ook mee.

Zo kan ik als kinderloze vrijgezel veel meer 'risico' nemen, dan b.v. iemand met een vrouw, kind & koophuis. Die is veel te afhankelijk van z'n baan (inkomen), en heeft dus geen 'behoefte' risico's te nemen zoals een andere baan.
pi_72369230
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Yep. Op mijn huidige werkplek heb ik dat probleem overigens niet. In tegendeel, hier wordt geregeld juist een beroep gedaan op m'n creatieviteit Gelukkig maar, want de 'basis' werkzaamheden zijn niet bepaald "inspirerend" (meer)

Overigens is er meer dan 'lef' die mee speelt. Verantwoordelijkheid speelt ook mee.

Zo kan ik als kinderloze vrijgezel veel meer 'risico' nemen, dan b.v. iemand met een vrouw, kind & koophuis. Die is veel te afhankelijk van z'n baan (inkomen), en heeft dus geen 'behoefte' risico's te nemen zoals een andere baan.
Verantwoordelijkheid breekt lef af. Je zult een moeder met kinderen dan ook hoogstwaarschijnlijk niet zo snel zien bungee-jumpen als een moeder zonder kinderen.

Ik denk dat je wil in dit verhaal de richting stuurt, en dat je zelf kiest voor veel verantwoordelijkheden. Hiermee gaat een ander soort geluk gepaart dan dat je de weg van presteren gaat kiezen. Heroes legt trouwens dit verhaal ook erg goed uit. Vooral de tegenstelling tussen Nathan en Peter Petrelli verteld veel over dit verhaal.
pi_72369777
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:09 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Helaas niet, want de zin komt meestal op de meest ongelegen momenten. Maar ja... dat is dan weer goed voor impulsbeheersing.

@mediaconsument: ik kwam jarenlang alleen maar in TRU en heb dus al veel van dergelijke discussies gevoerd en topics gevolgd. Ook op andere fora.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72369827
quote:

[..]

Inderdaad. Ik heb ook die ervaring. Meedenken en verder denken wordt niet gewaardeerd. En al ben je creatiever en intelligenter dan de meesten, het wordt absoluut niet gewaardeerd. Ik heb wel een baan gehad waar dat wel gewaardeerd werd en ik groeide daar dan ook als een speer en was er echt goed in. Dat voelde ook niet als werk, maar als iets dat ik graag deed. Helaas werd het bedrijf gestaakt omdat mijn werkgeefster en tevens beste vriendin het ondernemersschap echt niet meer zag zitten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72369828
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:04 schreef nokwanda het volgende:
@mediaconsument: ik kwam jarenlang alleen maar in TRU en heb dus al veel van dergelijke discussies gevoerd en topics gevolgd. Ook op andere fora.
Leuk onderwerp.
pi_72369898
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:06 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb ook die ervaring. Meedenken en verder denken wordt niet gewaardeerd. En al ben je creatiever en intelligenter dan de meesten, het wordt absoluut niet gewaardeerd. Ik heb wel een baan gehad waar dat wel gewaardeerd werd en ik groeide daar dan ook als een speer en was er echt goed in. Dat voelde ook niet als werk, maar als iets dat ik graag deed. Helaas werd het bedrijf gestaakt omdat mijn werkgeefster en tevens beste vriendin het ondernemersschap echt niet meer zag zitten.
Ik word dan ook telkens ontslagen als ik mijn behoefte tot creativiteit niet kan vervullen. Dit levert op 1 of andere manier veel stress bij mij op. Echter begin ik te merken dat dit ook weer met de energie te maken heeft. Dit geeft de veerkracht dit je nodig hebt om klappen op dit gebied aan te kunnen. Ben daarom ook op zoek naar een baan waar ik juist die creativiteit kan gebruiken. En dat, is een lastige zaak.
pi_72369928
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:41 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid breekt lef af. Je zult een moeder met kinderen dan ook hoogstwaarschijnlijk niet zo snel zien bungee-jumpen als een moeder zonder kinderen.

Ik denk dat je wil in dit verhaal de richting stuurt, en dat je zelf kiest voor veel verantwoordelijkheden. Hiermee gaat een ander soort geluk gepaart dan dat je de weg van presteren gaat kiezen. Heroes legt trouwens dit verhaal ook erg goed uit. Vooral de tegenstelling tussen Nathan en Peter Petrelli verteld veel over dit verhaal.
Daar benik het absoluut niet mee eens. Ik ben 15 jaar lang alleenstaande moeder geweest, met natuurlijk de bijbehorende verantwoordelijkheden en ben altijd op alle mogelijke gebieden creatief geweest. Maar ik denk dat dat een stae of mind is. Als jij in je hoofd hebt geplant dat kinderen hinderen, dan zal dat ook zo zijn. Ik denk dat mijn zoon evenzeer mee heeft geholpen aan mijn opvoeding als ik van invloed ben geweest op zijn opvoeding. Want opvoeding stopt heus niet op je 21ste of zo. Ik ben sterk gevormd door de komst van mijn zoon. Maar we gingen samen op reis en ik schilderde, las en ontwikkelde als altijd. Had minder geld, maar meestal wel en parttime baan. Ging niet altijd lekker, maar ook vandaaruit ontwikkel je jezelf.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72369975
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Maar het ergste hieraan is dat het tegen onze natuur ingaat.
Als jij die behoefte hebt, zou je die, volgens jouw natuur/aard moeten vervullen.

In onze huidige maatschappij kan dat niet omdat je dan niet kan conformeren naar de norm.

Dillema's...
Mr. Prolapse 2009
pi_72370072
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar het ergste hieraan is dat het tegen onze natuur ingaat.
Als jij die behoefte hebt, zou je die, volgens jouw natuur/aard moeten vervullen.

In onze huidige maatschappij kan dat niet omdat je dan niet kan conformeren naar de norm.

Dillema's...
Is huisje, boompje, beestje eigenlijk wel een behoefte, of onze natuur? Zijn we dan niet gewoon allemaal zwervers die geloven in polygamie?
pi_72370167
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Is huisje, boompje, beestje eigenlijk wel een behoefte, of onze natuur? Zijn we dan niet gewoon allemaal zwervers die geloven in polygamie?
Nee, ik doelde op dat een man met vrouw en kinderen geen avontuur meer aan zou kunnen gaan. Die behoefte wordt tegengewerkt door het principe van "werken voor je geld" om je gezin te onderhouden.

Ik vind het lastig om te zeggen maar ik denk dat in de kern de mens als "soort" geen monogamist is nee.
Mr. Prolapse 2009
pi_72370441
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Helemaal niet. Eigenlijk denk ik, op basis van veel luisteren naar mensen uit verschillende culturen, dat mensen geluk vinden in rust en regelmaat waarin ze kunnen eten, drinken en hun nageslacht kunnen grootbrengen.
Veel mannetjes beweren dat de mens in wezen mss wel gewoon polygamisch is, maar dat is ook alleen mar zelfrechtvaardiging om er beter uit te komen. Niet alle mannetjes hebben daar last van.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72370475
Ik dnek zelfs dat voor de overleving van de mens als soort monogamie een noodzaak is. Maar troost je. Er zijn meer diersoorten die monogaam zijn, hoor
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72370548
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:33 schreef nokwanda het volgende:
Ik dnek zelfs dat voor de overleving van de mens als soort monogamie een noodzaak is. Maar troost je. Er zijn meer diersoorten die monogaam zijn, hoor
Ik bedoel dan ook in de "kern", Als we naar apen kijken, zien we dat daar maar weinig monogamie in voorkomt.

Zwanen zijn bijvoorbeeld inderdaad monogaam

zijn we niet heeeeel erg off-topic bezig zo onderhand?
Mr. Prolapse 2009
pi_72370584
Het lijkt off-topic, maar dat is het in wezen niet. Het hangt aan elkaar en verloopt redelijk logisch. Wacht tot we weer terug komen op het oorspronkelijke onderwerp. Ik blijf het op de achtergrond zien. Gewoon blijven opletten en verbanden zien
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 2 september 2009 @ 14:55:53 #145
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72371072
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:35 schreef Dragorius het volgende:
Ik bedoel dan ook in de "kern", Als we naar apen kijken, zien we dat daar maar weinig monogamie in voorkomt.

Zwanen zijn bijvoorbeeld inderdaad monogaam
Ik denk zelfs dat er een verschil is tussen mannen & vrouwen op dat gebied. Voor het instant houden van de soort is monogamie overigens veel beter. (Genen pool, enzo)

Anyway, mannen hebben van nature veel meer de behoefte om zoveel mogelijk 'voort te planten' dan vrouwen die op hun beurt weer meer behoefte hebben aan een sterke, betrouwbare partner (voor bescherming etc.)

Zelf ben ik overigens 100% monogaam !
quote:
zijn we niet heeeeel erg off-topic bezig zo onderhand?
Dat gevoel heb ik ook ja
  woensdag 2 september 2009 @ 14:58:36 #146
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72371124
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:37 schreef nokwanda het volgende:
<snip>
Gewoon blijven opletten en verbanden zien
Ik zie het verband niet meer
pi_72371361
In de kerk werden voortplanting en monogamie gepropageerd voor vrouwtjes, maar niet zo zeer voor mannetjes.
De kerk is een patriarchale instelling. Paganisme als hoofdgodsdienst was in een tijd die deels matriarchaal was. iig wel in Europa. De kerk stoelt op een Romeinse levensstijl die ook patriarchaal was. Alles wat maar matriarchaal kon zijn is vakkundig verwijderd.
Alles ten diensten van de man. Maar een totale omdraai zou tegenstellingen veroorzaken die ook evengoed ingepland en van brandstof voorzien kan zijn door "overheden".
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 2 september 2009 @ 18:23:49 #148
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72374294
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:09 schreef nokwanda het volgende:
In de kerk werden voortplanting en monogamie gepropageerd voor vrouwtjes, maar niet zo zeer voor mannetjes.
Ja is dat zo? Ik zou het zo om kunnen draaien en nog logisch vinden ook. De kerk onderwierp vrouwen wellicht omdat oude wijsheid zegt dat juist vrouwen niet te stoppen zijn als ze de bloemetjes buiten zetten. Mannetjes zijn vrij zwak en kruipen voor vrouwen als het lust/liefde betreft. Ze starten er oorlogen voor en gaan ervoor door vuur. Ze wringen zich in de de meest rare bochten om alles te doen voor een meisje (ik ben een jongen, i know). Monogame indoctrines zouden vrouwen juist kunnen binden binnen een relatie. Of praat ik nu poep? Nadat Rockfeller en CIA graag wilden dat ook de andere thuiszittende helft van de bevolking ging werken (zodat ze meer loonbelasting konden heffen), en de vrouwen beweging een boost gaven met geldelijke support oor de vrijheid van vrouwen. Kunnen mannen dat nu op hun buik schrijven..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 2 september 2009 @ 18:30:29 #149
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72374467
OT: ik vind de (naar ik denk) misinterpratie van "God" een complot im mensen te onderwerpen via een streng geloof. Maar daarmee hoeft de hele bijbel nog niet van tafel te worden geveegd. De bijbel kent vele vertalingen en is al weet ik hoeveel keer herschreven.. Het kan best een waarheid bevatten die wij nog niet kunen zien, omdat de meesten zo star bezig zijn met 'God" kan niet bewezen worden dus het is allemaal maar onzin.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_72374757
Dat laatste ben ik wel met je eens. Veel mensen gooien het kind met het badwater weg.

Maar de beweging voor vrouwenrechten begon overigens al ver voor Rockefeller en de CIA, hoor.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 2 september 2009 @ 19:22:38 #151
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72376025
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:30 schreef Schenkstroop het volgende:
OT: ik vind de (naar ik denk) misinterpratie van "God" een complot im mensen te onderwerpen via een streng geloof. Maar daarmee hoeft de hele bijbel nog niet van tafel te worden geveegd. De bijbel kent vele vertalingen en is al weet ik hoeveel keer herschreven.. Het kan best een waarheid bevatten die wij nog niet kunen zien, omdat de meesten zo star bezig zijn met 'God" kan niet bewezen worden dus het is allemaal maar onzin.
Not quite.
Zelfs Richard Dawkins houd een slag om de arm (& dat wil wat zeggen )

Alleen de kans dat de bijbelse god bestaat is net zo groot als ... Zeus, poseidon, klaas vaak & The flying spagetti monster.

Het gemiddelde sprookjes boek bevat net zoveel 'waarheid', 'moraal', 'levenswijheid' etc. Zijn de gebroeders Grimm daarmee ineens 'goddelijk' ?

Het meest bizarre vind ik nog wel dat Christenen b.v. zich NIET aan gods geboden & Jezus' lessen houden.
Jezus zou ze stuk voor stuk uitmaken voor huigelachtige farizeers ! De Katholieke kerk voorop !

In plaats van dat ze zich bezighouden met de levenslessen van Jezus, wordt alleen z'n dood 'verheerlijkt' !

Keer eens die andere wang toe. Tooneens naastenliefde & tolerantie ! Blijf eens van die koorknaapjes af, en laat je niet 'voorstaan door een kerk vader', want kerken & kerk-leiders zijn tegen de wil van god. Bidden (versjes opdreunen) met de hele goegemeente op zondag in de kerk ... FOUT ! Het gebed is tussen jou & god. NIEMAND ANDERS ! Zondag is geen rustdag maar een Bijbelstudie dag !

... en zo kunnen we nog even doorgaan.

Als je echt gaat nadenken over 'de schepping' klopt er ook al geen bal van. Als we al 'zondig' zijn, is dat om dat we zo zijn gemaakt ! Moedwillig ! Wiens 'schuld' is dat dan ? De onze ?

De bijbelse god is absoluut een 'complot' om mensen te onderwerpen & onderdrukken. Door ze het idee te geven dat het zo hoort, en ze na een leven lang in de ellende na hun dood in de hemel komen & dus alles goed komt, komen ze ook wat minder snel in opstand. Tegelijkertijd is het een vrijbrief om met andersdenkenden op de meest gruwelijke manier om te gaan, allemaal uit 'liefde' (voor/van god)

Wie naar de bijbel kijkt voor normen & waarden, heeft ze niet !
pi_72378904
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Not quite.
Zelfs Richard Dawkins houd een slag om de arm (& dat wil wat zeggen )

Alleen de kans dat de bijbelse god bestaat is net zo groot als ... Zeus, poseidon, klaas vaak & The flying spagetti monster.

Het gemiddelde sprookjes boek bevat net zoveel 'waarheid', 'moraal', 'levenswijheid' etc. Zijn de gebroeders Grimm daarmee ineens 'goddelijk' ?

Het meest bizarre vind ik nog wel dat Christenen b.v. zich NIET aan gods geboden & Jezus' lessen houden.
Jezus zou ze stuk voor stuk uitmaken voor huigelachtige farizeers ! De Katholieke kerk voorop !

In plaats van dat ze zich bezighouden met de levenslessen van Jezus, wordt alleen z'n dood 'verheerlijkt' !

Keer eens die andere wang toe. Tooneens naastenliefde & tolerantie ! Blijf eens van die koorknaapjes af, en laat je niet 'voorstaan door een kerk vader', want kerken & kerk-leiders zijn tegen de wil van god. Bidden (versjes opdreunen) met de hele goegemeente op zondag in de kerk ... FOUT ! Het gebed is tussen jou & god. NIEMAND ANDERS ! Zondag is geen rustdag maar een Bijbelstudie dag !

... en zo kunnen we nog even doorgaan.

Als je echt gaat nadenken over 'de schepping' klopt er ook al geen bal van. Als we al 'zondig' zijn, is dat om dat we zo zijn gemaakt ! Moedwillig ! Wiens 'schuld' is dat dan ? De onze ?

De bijbelse god is absoluut een 'complot' om mensen te onderwerpen & onderdrukken. Door ze het idee te geven dat het zo hoort, en ze na een leven lang in de ellende na hun dood in de hemel komen & dus alles goed komt, komen ze ook wat minder snel in opstand. Tegelijkertijd is het een vrijbrief om met andersdenkenden op de meest gruwelijke manier om te gaan, allemaal uit 'liefde' (voor/van god)

Wie naar de bijbel kijkt voor normen & waarden, heeft ze niet !
Acteurs genieten dan ook niet voor niets dergelijke roem. Wij houden ervan om voor het lapje gehouden te worden, en dat is ons aangeleerd. Eerlijkheid wordt dan ook niet getolereerd in deze wereld.
pi_72379427
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:41 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Acteurs genieten dan ook niet voor niets dergelijke roem. Wij houden ervan om voor het lapje gehouden te worden, en dat is ons aangeleerd. Eerlijkheid wordt dan ook niet getolereerd in deze wereld.
Hoe bedoel je dat eerlijkheid niet getoleerd wordt? Eerlijkheid duurt het langst en eerlijk = heerlijk.

Ik hou niet van mensen die liegen en waardeer het juist als mensen eerlijk zijn ook al is de inhoud van de boodschap niet leuk.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 2 september 2009 @ 21:13:21 #154
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72380118
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat eerlijkheid niet getoleerd wordt? Eerlijkheid duurt het langst en eerlijk = heerlijk.

Ik hou niet van mensen die liegen en waardeer het juist als mensen eerlijk zijn ook al is de inhoud van de boodschap niet leuk.
Het is maar hoe je het leest dat "eerlijkheid durt het langst". Ik ben mijn hele leven al een brave eerlijke jongen geweest en schoot er helemaal niks mee op. Als je eerlijk bent blijf je achter in de rij staan is mijn ervaring. Hosselaars hebben alles 'nu' of eigenlijk gisteren en vorige week, terwijl jij nog moet beginnen..
De wereld wil geen eerlijkheid.
  woensdag 2 september 2009 @ 21:17:54 #155
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_72380286
Hosselaars hebben niets van waarde: dat is het kenmerk van een hosselaar.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_72380368
Buiten dat, wat heb je aan al die spullen als je qua gevoel niks waard bent?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 2 september 2009 @ 21:21:30 #157
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72380436
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:19 schreef Dragorius het volgende:
◢◤
  woensdag 2 september 2009 @ 21:47:38 #158
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72381425
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:19 schreef Dragorius het volgende:
Compensatie ?

Edit:
Ik ben het overigens eens met schenkstroop wat eerlijkheid betreft. Het wordt vaker niet dan wel geaccepteerd. Soms kan men het dan achteraf weer wel waarderen, maar toch ...

In de hedendaagse praktijk is het helaas vaak:
Eerlijkheid duurt het langst ... voor je aan de beurt bent.

[ Bericht 15% gewijzigd door R0N1N op 02-09-2009 21:55:02 ]
  woensdag 2 september 2009 @ 22:16:42 #159
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72382643
Waarom was de bijbel van de 7e tot +/- de 15e eeuw een (door de kerk zelf!) verboden boek (voor 'het volk') (& alleen in het latijns) ??? Dat is toch ook wel vrij apart
pi_72384643
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:43 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat Mars & Snickers ook door hetzelfde bedrijf worden geproduceerd en een heel scala aan A-merk wasmiddelen ook van 1 producent afkomstig is: concurreer met je eigen product en het geld stroomt toch bij je binnen. Katholieken en protestanten lijken 2 groepen, maar achter de schermen staan dezelfde leiders. Een ander voorbeeld: Wilders is een marionet van de CDA en de VVD, naar voren geschoven om stemmen uit de onderbuik te trekken. Bij de volgende verkiezingen zullen CDA,VVD en PVV samen een regering vormen. Laat je niet misleiden Ali.
quote:
PVV-leider Geert Wilders verft zijn haar niet ‘zomaar’ blond, is de mening van historica Lizzy van Leeuwen. Uit genealogisch onderzoek blijkt dat Wilders van moederskant afstamt van een Nederlands-Indisch voorgeslacht. Die Indische familiegeschiedenis heeft grote invloed op zijn politieke ideologie. "Het haar van Wilders is een politiek symptoom dat ten onrechte niet serieus wordt genomen", aldus Van Leeuwen. Wilders’ geblondeerde haar dient volgens haar om zijn afkomst te verhullen.

"Meer dan wat ook is Wilders te plaatsen als een pur sang postkoloniale revanchist" , aldus Van Leeuwen deze week in de Groene Amsterdammer. Hij is geobsedeerd door de "naoorlogse geopolitieke demografische veranderingen en het rechtzetten van historische fouten."

Van Leeuwen vond in het Nationaal Archief het dossier van Johan Ording, de grootvader van Wilders. Ording was adjunct-directeur financieel toezicht in Oost-Java, waar hij trouwde met Johanna Meijer, afkomstig uit een bekende joods-Indische familie.

In 1934 werd hij ontslagen wegens 'ernstig wangedrag' en werd zijn terugkeer naar Nederlands-Indië - hij was op verlof in Nederland - niet vergoed. Ook kreeg hij geen pensioen, waardoor het gezin in grote financiële moeilijkheden kwam.

Het kan niet anders, aldus Van Leeuwen, of deze wrange gebeurtenissen hebben diepe sporen achtergelaten in de familie. "Het is een geniale ingeving van Wilders geweest om zijn donkere haar op te bleken. Dat is blijkbaar alles wat in Nederland nodig is om Indo-af te zijn en als 'de man uit Venlo' de politieke arena te betreden."

Op Twitter dook vandaag een foto op waarop een jonge Wilders te zien zou zijn met ongeverfde krullencoupe.
pi_72384683
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:16 schreef R0N1N het volgende:
Waarom was de bijbel van de 7e tot +/- de 15e eeuw een (door de kerk zelf!) verboden boek (voor 'het volk') (& alleen in het latijns) ??? Dat is toch ook wel vrij apart
Leuk detail idd, daar ga ik eens achteraan.
pi_72384772
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:47 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Compensatie ?

Edit:
Ik ben het overigens eens met schenkstroop wat eerlijkheid betreft. Het wordt vaker niet dan wel geaccepteerd. Soms kan men het dan achteraf weer wel waarderen, maar toch ...

In de hedendaagse praktijk is het helaas vaak:
Eerlijkheid duurt het langst ... voor je aan de beurt bent.
Maar omdat de "norm" anders is ga je je eigenwaarde toch niet verloochenen??
Ik zou nooit liegen om er zelf beter van te worden, ik ben bang dat mijn geweten me dan de kop zal kosten
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 2 september 2009 @ 23:18:39 #163
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72385175
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:08 schreef Dragorius het volgende:
Ik zou nooit liegen om er zelf beter van te worden, ik ben bang dat mijn geweten me dan de kop zal kosten
Nee. Nooit. Daarom sta ik ook altijd zo lang op m'n beurt te wachten ... ook bij de dames.
Met gladde praatjes bereik je meestal meer. Dat is af en toe wel frustrerend.

Er bestaan zelfs hele beroepsgroepen op die grond: Verkopers !
pi_72385319
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:08 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat lieg je.

Iedereen gebruikt weleens een leugentje om bestwil.

Dit krijgen we op school dan ook keihard aangeleerd. Je anders voordoen dan je bent om bij een groep te horen is dan ook vaak een groot probleem. Je word dan ook gestraft op het moment dat je eerlijk bent en zegt dat de les je geen drol interesseerd. Dat moet namelijk aangepakt worden, zo hard mogelijk. Respect moet afgedwongen worden, de leraar hoeft het respect niet te verdienen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. De kern is duidelijk.

Owja, idd ronin, om een vrouw te versieren doen mannen veel.
  woensdag 2 september 2009 @ 23:29:49 #165
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72385557
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:23 schreef mediaconsument het volgende:
<snip>
Yep.

... en wat zeg je dan (b.v.), als ze vraagt of ze niet te dik is ???
pi_72385643
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:29 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Yep.

... en wat zeg je dan (b.v.), als ze vraagt of ze niet te dik is ???
Gewoon keihard zeggen dat ze dik is, en dan lachen.

Serieus, dat werkt.
  woensdag 2 september 2009 @ 23:37:31 #167
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72385848
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:32 schreef mediaconsument het volgende:

Serieus, dat werkt.
Niet altijd

Maar inderdaad, de keiharde waarheid brengen met een 'big smile' werkt meestal wel ja. Ik doe niet anders
pi_72385854
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Serieus, dat werkt.
Op wat voor manier werkt dat? Je kunt het beter doen zonder te lachen en het tactischer brengen denk ik. Als je er maar niet omheen draait inderdaad
Mr. Prolapse 2009
pi_72385931
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:23 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat lieg je.

Iedereen gebruikt weleens een leugentje om bestwil.

Dit krijgen we op school dan ook keihard aangeleerd. Je anders voordoen dan je bent om bij een groep te horen is dan ook vaak een groot probleem. Je word dan ook gestraft op het moment dat je eerlijk bent en zegt dat de les je geen drol interesseerd. Dat moet namelijk aangepakt worden, zo hard mogelijk. Respect moet afgedwongen worden, de leraar hoeft het respect niet te verdienen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. De kern is duidelijk.

Maar er is wel een verschil tussen "een leugentje om bestwil" of keihard liegen om te bewerkstelligen wat je wil bewerkstelligen.

Dat voorbeeld van die school, dat heeft meer met fatsoen te maken dan met eerlijkheid, nietwaar? Het kan best zijn dat de les je interesse niet heeft en dat mag je altijd kenbaar maken op een normale manier (is mijn ervaring) zolang je het maar niet voor de rest verstoorde...

Leraren zijn geen enge strafkampfuhrers die respect afdwingen Of heb ik dat allemaal verdrongen uit mijn jeugd?
Mr. Prolapse 2009
pi_72385994
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar er is wel een verschil tussen "een leugentje om bestwil" of keihard liegen om te bewerkstelligen wat je wil bewerkstelligen.

Dat voorbeeld van die school, dat heeft meer met fatsoen te maken dan met eerlijkheid, nietwaar? Het kan best zijn dat de les je interesse niet heeft en dat mag je altijd kenbaar maken op een normale manier (is mijn ervaring) zolang je het maar niet voor de rest verstoorde...

Leraren zijn geen enge strafkampfuhrers die respect afdwingen Of heb ik dat allemaal verdrongen uit mijn jeugd?
Fatsoen en eerlijkheid steken elkaar dan ook regelmatig.
  woensdag 2 september 2009 @ 23:42:25 #171
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72386035
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:37 schreef Dragorius het volgende:
Op wat voor manier werkt dat? Je kunt het beter doen zonder te lachen en het tactischer brengen denk ik. Als je er maar niet omheen draait inderdaad
Lachen "ontwapend" & maakt het minder serieus / ernstig, waardoor het eerder wordt geaccepteerd en men minder snel in de verdediging schiet, omdat je het niet bloed serieus overbrengt, maar de boodschap komt wel over !

... en hoe breng je zoiets uberhaubt tactisch ?

"Nog meer om van te houden"
"Your a whole lot a women"
"ik hou van rubens"

* *

of zo ?

[ Bericht 19% gewijzigd door R0N1N op 02-09-2009 23:47:49 ]
pi_72386076
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:42 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Lachen "ontwapend" & maakt het minder serieus / ernstig, waardoor het eerder wordt geaccepteerd en men minder snel in de verdediging schiet, omdat je het niet bloed serieus overbrengt, maar de boodschap komt wel over !
Op zo'n manier Dan had ik het "hard lachen" verkeerd geinterpreteerd, my bad
Mr. Prolapse 2009
pi_72386092
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:37 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Niet altijd

Maar inderdaad, de keiharde waarheid brengen met een 'big smile' werkt meestal wel ja. Ik doe niet anders
Dat is de stijl.

De meeste vrouwen zitten dan ook niet te wachten op een gladde leugenaar, of het moeten zelf doortrapte bitches zijn. Leugens die na een aantal jaren relatie naar boven komen zijn dan ook de ergste, en kunnen huwelijken en levens van kinderen compleet ruïneren.
  woensdag 2 september 2009 @ 23:55:49 #174
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72386530
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat is de stijl.

De meeste vrouwen zitten dan ook niet te wachten op een gladde leugenaar, of het moeten zelf doortrapte bitches zijn. Leugens die na een aantal jaren relatie naar boven komen zijn dan ook de ergste, en kunnen huwelijken en levens van kinderen compleet ruïneren.
Ze zitten er misschien niet op te wachten maar het gross valt er als een blok voor.
Wie zijn nou de populaire jongens bij de meiden op school ?

Juist. De met geld smijtende macho's. & die staan doorgaans niet bekend om hun eerlijke sociale gedrag.

Maar, uhm, goed, -> Bijbel, vaticaan, god, complot enzo ...
  donderdag 3 september 2009 @ 22:59:37 #175
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72417206
Dit is overigens wat 'ze' er zelf van zeggen:
quote:
Het Nieuwe Testament bestaat uit vier evangeliën, het boek Handelingen, een boel brieven en een moeilijk boek dat Openbaring aan Johannes heet. Maar naast deze boeken zijn er nog een heleboel andere.

Een onvolledige lijst:
Het Evangelie volgens Petrus
Het Evangelie volgens Thomas
Het Evangelie volgens Filippus
Het Evangelie volgens Jakobus
Het Evangelie volgens Nicodemus
Het Evangelie volgens Bartolomeüs
Het Geheime Evangelie volgens Marcus
De Handelingen van Andreas
De Handelingen van Johannes
De Handelingen van Paulus
De Handelingen van Petrus
De Handelingen van Thomas
De Handelingen van Filippus
De Derde Brief aan de Korintiërs
De Brief aan Laodicea
De Brief van de Apostelen (Epistula apostolorum)
De Brief van Petrus aan Filippus
De Briefwisseling tussen Paulus en Seneca
De Openbaring aan Petrus
De Openbaring aan Paulus
De eerste Openbaring aan Jakobus
De tweede Openbaring aan Jakobus
De Openbaring aan Adam
De Openbaring aan Mozes

Het is duidelijk dat we gemakkelijk nog een heel alternatief Nieuwe Testament zouden kunnen vullen! Omdat deze boeken niet in het Nieuwe Testament staan worden ze apocrief genoemd.

Wat gebeurde er?
De vroege kerk heeft dus bij het samenstellen van het Nieuwe Testament uit een groot aanbod geselecteerd. Dat gebeurde niet uit onwetendheid maar als een bewuste keuze. Men vroeg zich bij die keuze een aantal dingen af:

Welke teksten vertellen ons over Jezus Christus zoals Hij werkelijk was? Kloppen de teksten met de mondelinge traditie over Hem die we ook nog hebben? [Zij hadden die mondelinge overlevering nog, maar die is er nu natuurlijk niet meer.]

Welke teksten worden in onze samenkomsten voorgelezen? In welke horen wij God tegen ons spreken? Waarover wordt er gepreekt? Op welke teksten baseren wij onze belangrijkste ideeën?

Welke teksten zijn geschreven door ooggetuigen van Jezus of door mensen die de ooggetuigen zelf hadden ontmoet? Dat was misschien wel het belangrijkste criterium en mensen in de eerste tijd konden dat nog uitmaken.

Welke teksten sluiten aan bij het boek dat we al hebben, de Hebreeuwse Bijbel? [Dat eerste boek kreeg later de naam Oude Testament.]

Alle teksten die niet aan deze eisen voldeden werden buiten het Nieuwe Testament gehouden. Christenen geloven dat de kerk bij deze keuzen geleid werd door Gods Heilige Geest en dat daardoor de goede keuzen gemaakt zijn. In feite is het woord 'keuzen' niet terecht: de kerk aanvaardde wat God haar gegeven had.
Dus de criteria waren, even kort resumerend :
- Past het bij ons beeld van Jezus
- Horen/lezen wij het graag/veel
- Sluit het wel mooi aan op de Thora (OT)

wat is dat nou in godsnaam voor selectie methode
Op zo'n manier moet je wel geloven dat god er zelf voor gezorgd heeft dat de juiste keuze werd gemaakt !
pi_72422191
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]

Op zo'n manier moet je wel geloven dat god er zelf voor gezorgd heeft dat de juiste keuze werd gemaakt !
Daar hebben we het hier regelmatig over thuis. Zoon van 16 dus die wel een nette jongen is naar meisjes en de meisjes die vallen voor foute knullen.

ontopic: je laatste post
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:38:28 #177
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72426094
aansluit..
◢◤
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:11:54 #178
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72440460

Ik was eigenlijk op zoek naar info omtrent het 'verbod de bijbel te lezen voor niet ingewijden', maar dat is nog niet zo eenvoudig. Is erg weinig info over & erg tegenstrijdig.

Daarbij, na een paar uurtjes op diverse christelijke sites & forums te hebben rondgespit stond het maagzuur in m'n keel, dus heb ik m'n (re)search maar gestaakt. Echt, wat een arrogante, hoogmoedige mafkezen zitten daar tussen zeg & de ene cirkelredenatie bovenop de andere

Krijg ook de indruk dat er hier niet zoveel rondzwerven ... ben opzettelijk wat ongenuanceerd geweest, zelfs wat afgerond (NT = 27 en geen 30 'evangeliën'), maar niemand 'hapt' ...

... & op de gemiddelde bible-forum-site was ik nu al "gebanned"
pi_72441778
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]

En vergeet vooral niet dat dit allemaal gebeurde in opdracht van Constantijn. Politiek heeft dus een zeer grote invloed gehad op het wel of niet weggooien van boeken en brieven. Constantijn wilde duidelijk de gelovigen kunnen onderdrukken, en dat werkt beter als er maar 1 stroming is dan wanneer er meerdere stromingen zijn.
Constantijn heeft dus de christenen voor zijn karretje gespannen en ze min of meer gedwongen om 1 religie te vormen. Hij heeft er zelfs voor gezorgt dat iedereen die het niet met "het nieuwe geloof" eens was uit te schakelen (in ieder geval politiek gezien uitschakelen)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72442476
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:50 schreef Sakura het volgende:

[..]

En vergeet vooral niet dat dit allemaal gebeurde in opdracht van Constantijn. Politiek heeft dus een zeer grote invloed gehad op het wel of niet weggooien van boeken en brieven. Constantijn wilde duidelijk de gelovigen kunnen onderdrukken, en dat werkt beter als er maar 1 stroming is dan wanneer er meerdere stromingen zijn.
Constantijn heeft dus de christenen voor zijn karretje gespannen en ze min of meer gedwongen om 1 religie te vormen. Hij heeft er zelfs voor gezorgt dat iedereen die het niet met "het nieuwe geloof" eens was uit te schakelen (in ieder geval politiek gezien uitschakelen)
Welke Constantijn bedoel je? Dat is me even niet duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')